Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Tyle dała nam nauka w ciągu 20 lat

W pierwszym przypadku wszyscy pasażerowie zginęliby na miejscu. W drugim byliby w stanie wyjść z samochodu o własnych siłach

www.demotywatory.pl
+
223 229
-

Zobacz także:


K4mil
+8 / 12

@xPatriotaPL - no tak, obejrzany filmik na yt i wniosek = "spiseg złych producentów". Zamiast - a może to po prostu wcale tak świetnie nie działa? Zwłaszcza, że pojawił się cały szereg wątpliwości co do tez stawianych przez jego twórców, skwitowany przez jednego z nich stwierdzeniem, że działania owego zderzaka nie da się wytłumaczyć znanymi prawami fizyki...
Na szczęście tobie nie da wcisnąć się kitu, na pewno nie jakimś filmikiem.

K4mil
+4 / 8

@xPatriotaPL - czytałem wyłącznie o planach jego zastosowania. Jeżeli miało miejsce, to zmienia postać rzeczy. Ale poprosiłbym o źródło.

RomekC
0 / 2

Sądzę @K4mil, że Twoja wiedza i wyobraźnia przekracza tych którym filmik wszystko udowodnił.
Tracisz czas.

kondon
-1 / 1

@Zibioff @xPatriotaPL Na tym filmiku wyraźnie widać sprężynę, która rozkłada w czasie siłę uderzenia, tak jak strefy zgniotu w samochodach, z wyłączonym systemem sprężyny nie ma, dodatkowo podczas pierwszej próby butelka mogła zostać osłabiona, więc ten filmik niczego nie dowodzi.
Ten wirnik może redukować odrzut pojazdu, coś jak amortyzator w samochodzie. Przy dokowaniu statków również może być przydatny, bo statek się nie odbije od niego jak od gumy, jednak gdybyś uderzył w niego statkiem ze zbyt dużą prędkością to skutki będą podobne, jak w przypadku zastosowania zwykłego zderzaka.
W wypadkach (kiedy pojazd nie jest całkiem rozbity) chodzi o to, że podczas wytracania prędkości narządy wewnętrzne uderzają o siebie, kości, tkanki itd. i się na nich roztrzaskują, tego typu zderzak nie zmienia sposobu wytracania prędkości pojazdu, jedynie zmniejsza jego odbicie, co raczej ma mały wpływ na efekty zderzenia.

Zibioff
+1 / 1

@kondon "Od 59 lat brukselskie targi INNOVA to jedno z najważniejszych spotkań odkrywców z całego świata. W tym roku naukowcy z 30 krajów zaprezentowali ponad 500 wynalazków. Bruksela po raz pierwszy miała szansę przyjrzeć się rewolucyjnej metodzie EPAR, która umożliwia zredukowanie skutków zderzeń obiektów fizycznych nawet o 90%. Podobnie jak na wystawie Inventions Geneva oraz na IIFME w Kuwejcie polscy wynalazcy zostali wyróżnieni najważniejszymi nagrodami. Lucjan Łągiewka, Przemysław Łągiewka oraz profesor Stanisław Gumuła otrzymali złoty medal za opracowanie metody EPAR. Ponadto wynalazcy zostali nagrodzeni srebrnym medalem za prace wdrożeniowe prowadzone dla lotnictwa w niemieckim oddziale, czyli EPAR R&D Germany GmbH. Sam Lucjan Łągiewka otrzymał z rąk burmistrza Jeana Demanneza Oficerski Order Zasług dla Wynalazczości (l'Ordre du Merite de l'Innovation au grande l'Officier). Jest to prestiżowa nagroda przyznawana za wybitny wkład w rozwój innowacyjnych rozwiązań technicznych." http://www.networkmagazyn.pl/europa-wreszcie-nagradza-odkrycia-lagiewki
"Towarzystwo Wynalazcze Szwedzkiej Królewskiej Akademii Nauk w Sztokholmie przyznało kilka dni temu wynalazkowi Lucjana Łągiewki z Kowar srebrny medal.

To nie jedyny honor i wyróżnienie, jakich po latach doczekał się Lucjan Łągiewka, fizyk amator, który w 1998 roku zademonstrował bezkolizyjny zderzak, niedawno uhonorowany nazywanym „małym Noblem” tytułem największego wynalazku pierwszej dekady XXI wieku. Naukowca doceniła Międzynarodowa Federacja Organizacji Wynalazczych. Wynalazek kowarzanina może znaleźć zastosowanie w wielu dziedzinach, a postać wynalazcy ma służyć w promocji miasta nad Jedlicą." - http://www.jelonka.com/news,single,init,article,36733

I kolejny artykuł
http://natemat.pl/138251,historia-genialnego-wynalazcy-jak-scenariusz-filmu-dlaczego-zderzak-lagiewki-nie-zdobyl-jeszcze-swiata


kondon
0 / 0

@Zibioff fajnie, ale jakieś konkrety, dlaczego miałoby to zmniejszać znacząco skutki wypadków?
W ostatnim z podanych przez Ciebie linków jest podobny filmik jak ten z Twojego pierwszego posta i w tym urządzeniu także jest sprężyna, która działa jak strefy zgniotu w samochodzie.
Też mnie kiedyś ten temat zainteresował, ale ten wynalazek to nic wielkiego i nie ma tu żadnego spisku...
Ogólnie to wiedza z gimnazjum powinna wystarczyć by stwierdzić, że coś tu jest nie tak (tylko mało kto to pamięta ;] ).

Zibioff
0 / 0

@kondon , a tego to ja nie wiem :). Ja jedynie pamiętam ten wynalazek, że coś takiego jest i sieję zamęt, że chyba jednak jest coś na rzeczy, bo za nic meli nie dają i nagród na konkursach wynalazczość. To w ogóle bardzo zagadkowa sprawa, ocierająca się o teorię spiskową. No, bo jeśli to działa faktycznie, to samochody mogą być znacznie bardziej trwałe i bezpieczniejsze bez tych wszystkich bajerów..Masa kasy koncernów, instytutów w piach.

kondon
0 / 0

@Zibioff jeśli nie wiesz to po co siejesz zamęt? Dlaczego piszesz o czymś, o czym (jak sam stwierdziłeś) nie masz pojęcia? Nie lepiej najpierw się doedukować a później przekonywać innych? Myślisz, że nikt nie chciałby reklamować swojego samochodu, jako super bezpieczny?

Zibioff
0 / 0

@kondon , spodziewałem się podobnego ataku z Twojej strony. jest dosyć absurdalny. Wyobraź sobie, że nie wiem jak działa system podtrzymywania życia na stacji kosmicznej z odfiltrowywaniem oparów z tworzyw sztucznych - ale jeśli Polacy jakiś wymyślą i dostaną za to nagrody, to też o tym napiszę, choć nie będę wiedział jak to działa, ponieważ NIE MA TO NIC DO RZECZY. Jak to słusznie zauważył niejaki Bob Proctor " Jeśli nie rozumiesz, to nie znaczy, że powinieneś to odrzucać. Nie rozumiesz prawidłowo jak działa elektryczność. Po pierwsze, nikt nie wi czym jest elektryczność. Ciesz się korzyściami pochodzącymi z elektryczności. Rozumiesz jak działa elektryczność? Ja nie rozumiem jak ona działa, ale wiem jedno! Z elektrycznością możesz ugotować facetowi kolację ale możesz także ugotować faceta. "
ładne nieprawdaż? :). Proszę tylko, nie odpisuj mi, że wiesz jak działa elektryczność...

kondon
0 / 0

@Zibioff To nie był atak... Chciałem, żebyś się zastanowił.
Twierdzisz, że nie warto weryfikować przedstawianych nam informacji? Rozumiem, napisałeś raz ciekawostkę, ok. Jednak odpowiedzi pod postem powinny zasugerować Ci konieczność sprawdzenia przedstawianych przez Ciebie racji. Temat nie jest jakoś specjalnie trudny, Ty nie jesteś idiotą, więc miałeś taką możliwość. Jeśli czegoś nie rozumiesz, nie powinieneś tego odrzucać, ale także i przyjmować jako prawdę!
Ogólnie chodzi mi o to, że ludzie wypowiadają się nie mając pojęcia o danym temacie i, co najgorsze, nie mają chęci zweryfikowania swojej wiedzy. Często swoje głupie racje tłumacząc spiskami... Według mnie jest to ogromny problem, o wiele ważniejszy niż jakiś durny zderzak :)

Zibioff
+1 / 1

@kondon , Ja w tym przypadku nie twierdzę, że znam się na tym temacie i chętnie sobie czytam wypowiedzi tych, którzy twierdzą, że się znają. Twierdzę nawet wręcz przeciwnie. Nie chce mi się tego sprawdzać i weryfikować. Zwyczajnie nie mam na to ochoty. Pozostawię to innym a potem sobie przeczytam, co tam powymyślali - tym samym odwalą całą robotę za mnie :DDD.

Buka1976
+6 / 8

Kamaz zaczął produkcję w 1976 roku w lutym. Kamaz ma w dupie Twoje 5 gwiazdek NCAP i to niezależnie czy z roku 1980, 1990, 2000 czy 2017 :D
Porównano inne klasy aut. Honda vs Oltcit lub coś z tej półki..

Odpowiedz
C chatty
-4 / 4

@Okomorskie Oczywiste : przy 40 km/h. Pamietam test Focusa z TopGear gdzie auto po uderzeniu przodem auto zaczynało się od tylnej osi... I na tę ściemę miliardy wydawane przez 20 lat!

odie
0 / 0

Honda jest ponad 40 cm dłuższa od tego Rovera.

Odpowiedz
~Yowisee
0 / 0

@odie Stare samochody były robione ze stali i były nie zgniatywalne. Starsze auta w stylu Polonez itd. Zamiast zgniatywać się maska to maska wbijała się w ludzi w środku. Teraz są robione z cieńkiej blachy ,która poddaje się nawet wciśnięciom ręki. Od taka różnica.