@nitaki
Godzina 3 - jeżeli założymy, że pi w przybliżeniu to 3,14, a skrótem myślowym po znaku odejmowania jest 0.14, to można powiedzieć, że jest poprawnie (choć dla mnie osobiście brakuje przed kropką cyfry "0").
@lisior78 Nas nie obchodzi co autor miał na myśli, bo to nie język polski i interpretacja wiersza. Tan zapis oznacza w matematyce tylko jedno: dwudziestosześciokrotność pierwiasteka kwadratowego ze 130. i wynosi ok.2964,5. Mnożenia nigdy nie zapisuje się jako mnożenie pisemne, bo to nie działanie, a techniczny sposób prowadzenia obliczenia. Poza tym i teak zapisywany inaczej. W przeciwieństwie do mnożenia pisemnego pisemne dzielenie zapisuje się tak samo jak zwykłe, czyli 130:26, po prostu nad 130 rysuje się kreskę. Nawet przyjmując ten idiotyczny zapis wynik wynosiłby 0,2.
@~Sp4des Widziałem kiedyś na jakimś filmiku na Youtube, oni tak zapisują jak robią dzielenie w słupku, też mnie zdziwiło, ale dla Anglików (może Amerykanów też) jest to zapis zrozumiały.
Ale po co? Większość osób przestanie po krótkim czasie zwracać na to uwagę, a przecież nie trzeba być geniuszem aby po prostu pamiętać jak są cyferki na zegarze.
Co do godziny 3. to by się można było kłócić i czy ktoś mi objaśni jak działa godzina 5.?
Odpowiedz@nitaki
Godzina 3 - jeżeli założymy, że pi w przybliżeniu to 3,14, a skrótem myślowym po znaku odejmowania jest 0.14, to można powiedzieć, że jest poprawnie (choć dla mnie osobiście brakuje przed kropką cyfry "0").
A godzina 5 to faktycznie zagadka.
@nitaki Godzina piąta to zapis zwykłego dzielenia 130:26. Zapewne ma nawiązywać do dzielenia "pisemnego"
@lisior78 - a ja pierwiastek liczyłem, szukałem już jakiś liczb urojonych, podstawiałem dodatkowe niewiadome itd. :D
Masakra, czas do podstawówki wracać :/
@lisior78 Nas nie obchodzi co autor miał na myśli, bo to nie język polski i interpretacja wiersza. Tan zapis oznacza w matematyce tylko jedno: dwudziestosześciokrotność pierwiasteka kwadratowego ze 130. i wynosi ok.2964,5. Mnożenia nigdy nie zapisuje się jako mnożenie pisemne, bo to nie działanie, a techniczny sposób prowadzenia obliczenia. Poza tym i teak zapisywany inaczej. W przeciwieństwie do mnożenia pisemnego pisemne dzielenie zapisuje się tak samo jak zwykłe, czyli 130:26, po prostu nad 130 rysuje się kreskę. Nawet przyjmując ten idiotyczny zapis wynik wynosiłby 0,2.
@lisior78 pierwsze widzę, ja pierwiastek liczyłem, jakieś liczby nierzeczywiste szukałem.
@~Sp4des Widziałem kiedyś na jakimś filmiku na Youtube, oni tak zapisują jak robią dzielenie w słupku, też mnie zdziwiło, ale dla Anglików (może Amerykanów też) jest to zapis zrozumiały.
Ściągi...wszędzie ściągi...;-;
Odpowiedz130:26=5, 26:130=0.2, pomyliłeś wyniki
OdpowiedzNie, nie powinny być. Powinno być zwyczajnie, a młodzież powinna się uczyć.
OdpowiedzAle po co?
OdpowiedzAle po co? Większość osób przestanie po krótkim czasie zwracać na to uwagę, a przecież nie trzeba być geniuszem aby po prostu pamiętać jak są cyferki na zegarze.
OdpowiedzPojawiają się coraz częściej, zresztą zapewne powyższe zostały zrobione w szkołach
OdpowiedzKątomierz świetny
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 May 2022 2022 9:08
Odpowiedz