@daro97 Do 27 roku życia rozwijają się obszary odpowiedzialne za myślenie przyczynowo-skutkowe. Dlatego właśnie dzieci potrafią być okrutne w stosunku np. do zwierząt, bo nie potrafią dostrzec, że przynosi to im cierpienie (oczywiście jeśli nie zostaną im zaprogramowane odpowiednie wzorce od rodziców).
Z tym szczytem możliwości, to być może racja (przynajmniej tak się mówi, ale nigdy nie czytałem o tym badań). Jednak to odnosi się raczej do całokształtu możliwości, ale nie oznacza, że niektóre obszary po tym okresie nie mogę dalej się kształtować. Na pewno szeroko pojęta pamięć nie będzie tak dobra, ale będzie kompensowana innymi mechanizmami jak np. logiczne myślenie. (ten akapit to tylko moja teoria)
@Dunkelheit92 Nie wiem, ale wiem, gdzie go nie ma: NIE MA przejścia zza autobusu bez zatrzymania i sprawdzenia, co się dzieje na następnym pasie. Choćby na asfalcie były paski wszystkich zebr w Serengeti.
obejrzyjcie oryginał z dźwiękiem tam jest jak kierowca ciężarówki który to nagrał wcześniej daje po klaksonie ostrzegając tego drugiego kierowcę znajdziecie to łatwo na 40ton na fb
Ja bym raczej napisał, że uratował mu życie refleks i ucieczka przed autem. Proszę zauważyć, że auto zatrzymało się tam gdzie wbiegł dzieci. Ten pierwszy odbiega na kilka metrów od auta.
Błędny tytuł! Ten system nie zadziała kiedy mały obiekt (tu dziecko) jest z boku! Niestety. Po za tym nie zadziała bo w tym egzemplarzu ...go nie ma! Brak czujnika przy atrapie. Jak się takim jeździ to się wie. Brawa dla kiermana!
Następn y wielki naukowieć o d doboru naturalnego . To nie był osobnik a żywy a mały człowiek, źle zrobił, ale to dziecko. Oczywiście dla ciebie to karygodne bo jego wypadek mógły spowodować korki uliczny a przez porządni obywatele spóxnili by się do swoich prac co nie byłoby dobre dla gospodarki, do tego leczenie, ratowanie "osobnika" to dodatkowe koszty dla gospodarki a jak wiadomo to dziecko nie przyniosło do tej pory żadnych korzyści dla gospodarki-nic nie wypracowało a juz byłoby obciążeniem. Jeszcze mogłoby dojśc do uszkodzenia towaru który został przeworzony-koszty dla pracodawcy, straty. Na szczęscie dziecku nic się nie stało wiec bezuczuciowa poukładana i zawsze porządna (nie to co sebiks) maszyna pod komentarzem bravo_VOLVO może być spokona. Miłym chłopcem jak zgaduej jesteś? Bo tylko oni są tak "poukładani" i sztywni a zarazem bez empatii i wyrozumialości.
Fajne stwierdzenie....
Technologia.... lub dobór naturalny (kierowcy!!) nie w służbie.... TYLKO PRZECIW Darwinowi.... ;-)))
Chłopak podrośnie i przekaże "głupie" geny dalej ;-)
Nie. Nigdy nie byłam chłopcem ://
Poza tym, bez przesady. Nie trzeba być odpowiedzialnym czy rozważnym, żeby nie wbiegać na jezdnię, kiedy nie widać co na niej jest. Wystarczy odrobina mózgu i instynktu samozachowawczego.
Ale o czym ja mówię, wnioskując po twoim komentarzu mózg to dla ciebie pojęcie abstrakcyjne.
Nie zapomnij przy nast. okazji zapytac dla czego ona wolała sebiksa. Śpiesze z odpowiedzią. 1. sebiks sam jest idiota tj sam popełnia błędy, zwłaszcza popełniał je jako dziecko, o ile zachowanie dzieck amoże tak nazywac, w końcu nie potrafi tak przewidywac skutków. 2. Wbrew pozorom jest bardziej empatyczny niż tzw miły chłopiec a zwłaszcza jego najgorsza odmiana-szanowny obywatel. 3Ważniejsz dla niego będzi edziecko niz VOLVO i konsekwencje wypadku typu korki etc. Ma w du*ie czy śiwat jest pełen ludzi mądrych czy głupich wązne byli dobrzy.
hamulce hamulcami, ale i tak najlepsza jest ta która wyhamowała przed środkiem jezdni ;P "mnie tu nie było, nic nie widziałam" i spokojne odmaszerować ;)
Tak zginęła pewna dziewczynka w pobliżu miejsca zamieszkania mojego ojca. Po drugiej stronie drogi stał jej ojciec, a ona wybiegła do niego zza autobusu. Powinni takie filmy pokazywać w szkole.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 14 November 2017 2017 18:49
kufono a nie system automatycznego hamowania, kierowca kamerując puścił klakson dla gówniaka ale zamiast jego odebrał go kierowca volvo i wyhamował z domysłem
LUDZIEEEE! Nie wierzcie we wszystko co przeczytacie w internecie. Chociaż uwielbiam i korzystam z Volvo to prawda jest taka, że tu zareagował przewidujący kierowca. Ten filmik pojawił się w kilku serwisach informacyjnych z dokładnym opisem.
Zacznijmy przywracać zaufanie do sieci. Punktujmy fejki, kłamstwa i oszustwa.
Mam jednak nadzieję, że system automatyczny też by tak zadziałał :)
Firma Kreiss oraz Volvo wydały oświadczenie po sprawdzeniu log-u w komputerze ciężarówki, że w tej konkretnej sytuacji wtargniecie na jezdnie tak małego obiektu i w tak znikomej odległości przy tej prędkości nie pozwoliło na uruchomienie systemu automatycznego wyhamowywania, tylko i wyłącznie widzimy na filmiku czas reakcji kierowcy.
A tu oświadczenie :
n cooperation with top level experts from Volvo Corporation (Sweden) an investigation was carried out to identify whether it was the innovative Volvo FH emergency braking system, or the human reaction that prevented the accident. The investigation revealed that in this particular situation, which happened on 19 June 2017 in Herad in the south of Gol municipality in Norway, it was 100% human reaction. The report shows that distance between the truck and the child, who suddenly appeared on the road, was critically short. Moreover, the small-height child was running and appeared on the road unexpectedly. Thus, in that particular situation, it was impossible for the Volvo FH emergence braking system to recognize the child as an obstacle, and stop urgently. From the above stated, it could be concluded, that it was the truck driver, who managed to evaluate situation accordingly, his prompt reaction and immediate action that prevented the accident from happening.
We are happy to acknowledge, that with no regard to the report provided, it would be not possible without Volvo Corporation engineers, who developed the innovative technical features of Volvo FH e.g. emergency braking system. Moreover, we must certify that the overall technical condition of the truck, low rolling resistance winter tires, and our internal training courses on safe and economical driving, are the key factors that make our drivers better prepared for situations like the one described above.
We are proud to have such competent and experienced specialists in our team, able to evaluate critical situations and react fast. The great performance of our driver and specialists of our training department will definitely be praised.
Once again, we would like to express our sincere gratitude for the good words and comments received from all over the world. With regard to this situation, we would like to refer to a global campaign for child safety “STOP.LOOK. WAVE” developed by our long-term partner Volvo Truck Global. Dear parents and all stakeholders, please think about your child safety on the road. We take this opportunity to emphasize the importance of road safety education programmes in primary and secondary schools.
Ten "system hamowania" nazywa się "refleks" - Volvo wydało oświadczenie w związku z tym filmem, że to nie zasługa automatu, bo... w tym modelu takowy nie jest zainstalowany ;)
Z jednej strony gratulacje dla kierowcy za refleks i za stan techniczny pojazdu (i sporo szczęścia), z drugiej baty za brak wyobraźni ("ciut" za szybko koło autobusu jechał...)
Powiem Wam tak, jakby ziomek jechał tirem i miał załadowane chociaż te 60 ton ( a niektórzy ładują po 100 i więcej ) to nie ma takiej siły która by to auto zatrzymała tak jak jest to pokazane wyżej. Oczywiście plandeką i na pusto jak najbardziej jest to możliwe..
Niestety dzieci są głupie, bo do ok. 25 roku życia mają jeszcze nierozwinięty w pełni mózg...
Odpowiedz@Kiciulek90 Szczególnie jeśli mowa o norweskich dzieciach.
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale wydaje mi się, że maksimum możliwości mózg osiąga w wieku 21 lat.
@Kiciulek90 pelna zgoda :D
@daro97 Do 27 roku życia rozwijają się obszary odpowiedzialne za myślenie przyczynowo-skutkowe. Dlatego właśnie dzieci potrafią być okrutne w stosunku np. do zwierząt, bo nie potrafią dostrzec, że przynosi to im cierpienie (oczywiście jeśli nie zostaną im zaprogramowane odpowiednie wzorce od rodziców).
Z tym szczytem możliwości, to być może racja (przynajmniej tak się mówi, ale nigdy nie czytałem o tym badań). Jednak to odnosi się raczej do całokształtu możliwości, ale nie oznacza, że niektóre obszary po tym okresie nie mogę dalej się kształtować. Na pewno szeroko pojęta pamięć nie będzie tak dobra, ale będzie kompensowana innymi mechanizmami jak np. logiczne myślenie. (ten akapit to tylko moja teoria)
@Kiciulek90 ma rację. Najlepiej widać to po firmach ubezpieczeniowych, wpływ wieku kierowcy na ubezpieczenie samochodu
Mam podobnie w osobowym, co uratowało już dwóch "mających pierwszeństwo" w nocy , ale kilkunastotonowa ciężarówka. Wow!!!
OdpowiedzKilkunasto? Chyba pusta. Bo max waga zestawu to 40 ton.
w ciagniku sa 3 osie = 44t
Później kierowca wyszedł z kabiny i "wytłumaczył" jak się przechodzi przez jezdnię za autobusem.....
OdpowiedzD... była czerwona jeszcze przez tydzień.....
@master79 Gdzie jest przejście dla pieszych w taki miejscu?
@Dunkelheit92 Nie wiem, ale wiem, gdzie go nie ma: NIE MA przejścia zza autobusu bez zatrzymania i sprawdzenia, co się dzieje na następnym pasie. Choćby na asfalcie były paski wszystkich zebr w Serengeti.
@Moher_przez_samo_h Tak, ale weź pod uwagę, że dzieci nie myślą jak dorosły.
@maksiking9
Kto niby im tak mówi?
@master79 Przez 2 tygodnie.
Bzdura. Po prostu dobry kierowca.
Odpowiedz@Agusia20 https://www.youtube.com/watch?v=k03CK0kT9zI
Kierowca może położyć cegłę na pedał gazu i pójść spać a automat sam zahamuje.
survive@ Jeśli tak myślisz, to wolałabym Cię nie spotykać na drodze.
Racja! Brak czujnika z przodu nisko na atrapie! Ten akurat egzemplarz bez tego układu. Tu czujność kierowcy uratowała dziecko!
Technika ratuje życie
OdpowiedzKierowca! I dobre hamulce + lekki ładunek. To volvo nie ma czujnika na atrapie. Takim samym powożę.
Winny i tak jest kierowca autobusu, który zatrzymał się na skrzyżowaniu, zamiast na zatoczce...
Odpowiedz@Kryniunn Nie.Winny jest tylko i wyłącznie głupi bachor.
Nawet najlepsze hamulce czy system nie zastąpią i nie uratują przed głupotą, arogancja, i kompletnym brakiem wyobraźni u pieszych i rowerzystów.
Odpowiedzobejrzyjcie oryginał z dźwiękiem tam jest jak kierowca ciężarówki który to nagrał wcześniej daje po klaksonie ostrzegając tego drugiego kierowcę znajdziecie to łatwo na 40ton na fb
Odpowiedzto jakaś pseudoreklama Volvo..? ile płaca?
OdpowiedzJa bym raczej napisał, że uratował mu życie refleks i ucieczka przed autem. Proszę zauważyć, że auto zatrzymało się tam gdzie wbiegł dzieci. Ten pierwszy odbiega na kilka metrów od auta.
OdpowiedzBłędny tytuł! Ten system nie zadziała kiedy mały obiekt (tu dziecko) jest z boku! Niestety. Po za tym nie zadziała bo w tym egzemplarzu ...go nie ma! Brak czujnika przy atrapie. Jak się takim jeździ to się wie. Brawa dla kiermana!
OdpowiedzOsobnik który nie potrafi przewidzieć oczywistych skutków postępowania pozostał w puli genów populacji.
OdpowiedzNastępn y wielki naukowieć o d doboru naturalnego . To nie był osobnik a żywy a mały człowiek, źle zrobił, ale to dziecko. Oczywiście dla ciebie to karygodne bo jego wypadek mógły spowodować korki uliczny a przez porządni obywatele spóxnili by się do swoich prac co nie byłoby dobre dla gospodarki, do tego leczenie, ratowanie "osobnika" to dodatkowe koszty dla gospodarki a jak wiadomo to dziecko nie przyniosło do tej pory żadnych korzyści dla gospodarki-nic nie wypracowało a juz byłoby obciążeniem. Jeszcze mogłoby dojśc do uszkodzenia towaru który został przeworzony-koszty dla pracodawcy, straty. Na szczęscie dziecku nic się nie stało wiec bezuczuciowa poukładana i zawsze porządna (nie to co sebiks) maszyna pod komentarzem bravo_VOLVO może być spokona. Miłym chłopcem jak zgaduej jesteś? Bo tylko oni są tak "poukładani" i sztywni a zarazem bez empatii i wyrozumialości.
Fajne stwierdzenie....
Technologia.... lub dobór naturalny (kierowcy!!) nie w służbie.... TYLKO PRZECIW Darwinowi.... ;-)))
Chłopak podrośnie i przekaże "głupie" geny dalej ;-)
Szwedzka technologia.
OdpowiedzSzkoda. Za głupotę powinno się płacić.
Odpowiedz@la_chienne Ty już jako dzieciak byłes taki odpowiedzialny, rozwazny i sztywny jak kij z d*Y? Oraz nudny jak flaki z olejem?
Nie. Nigdy nie byłam chłopcem ://
Poza tym, bez przesady. Nie trzeba być odpowiedzialnym czy rozważnym, żeby nie wbiegać na jezdnię, kiedy nie widać co na niej jest. Wystarczy odrobina mózgu i instynktu samozachowawczego.
Ale o czym ja mówię, wnioskując po twoim komentarzu mózg to dla ciebie pojęcie abstrakcyjne.
A szkoda,jednego idoty mniej
OdpowiedzNie zapomnij przy nast. okazji zapytac dla czego ona wolała sebiksa. Śpiesze z odpowiedzią. 1. sebiks sam jest idiota tj sam popełnia błędy, zwłaszcza popełniał je jako dziecko, o ile zachowanie dzieck amoże tak nazywac, w końcu nie potrafi tak przewidywac skutków. 2. Wbrew pozorom jest bardziej empatyczny niż tzw miły chłopiec a zwłaszcza jego najgorsza odmiana-szanowny obywatel. 3Ważniejsz dla niego będzi edziecko niz VOLVO i konsekwencje wypadku typu korki etc. Ma w du*ie czy śiwat jest pełen ludzi mądrych czy głupich wązne byli dobrzy.
hamulce hamulcami, ale i tak najlepsza jest ta która wyhamowała przed środkiem jezdni ;P "mnie tu nie było, nic nie widziałam" i spokojne odmaszerować ;)
OdpowiedzLepszej reklamy tej firmie nie potrzeba :)
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 November 2017 2017 17:53
OdpowiedzMam nadzieję że nie uratował przed wpier*olem
Odpowiedzjakby ich przejechał to nie było by dużej straty... 2 debili mniej
OdpowiedzW ten właśnie sposób wyłączamy odwieczne prawo selekcji naturalnej... na swoją zgubę...
OdpowiedzJak to dobrze, że kierowcy są święci i przestrzegają WSZYSTKICH przepisów. Jak to dobrze no.
Odpowiedzmi to wyglada , że starsza poleciala zlapac młodego
OdpowiedzTak zginęła pewna dziewczynka w pobliżu miejsca zamieszkania mojego ojca. Po drugiej stronie drogi stał jej ojciec, a ona wybiegła do niego zza autobusu. Powinni takie filmy pokazywać w szkole.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 November 2017 2017 18:49
OdpowiedzTo wbrew selekcji naturalnej! Karol Darwin się w grobie przewraca!
OdpowiedzTesla ma już od pewnego czasu systemy omijania wypadków ;)
OdpowiedzTen system to kurde magia! Przewidzial ze malec zdąży dać dyla i nie włączył wycieraczek!
Odpowiedzcud!
Odpowiedzkufono a nie system automatycznego hamowania, kierowca kamerując puścił klakson dla gówniaka ale zamiast jego odebrał go kierowca volvo i wyhamował z domysłem
OdpowiedzCo za głupie bachory
OdpowiedzLUDZIEEEE! Nie wierzcie we wszystko co przeczytacie w internecie. Chociaż uwielbiam i korzystam z Volvo to prawda jest taka, że tu zareagował przewidujący kierowca. Ten filmik pojawił się w kilku serwisach informacyjnych z dokładnym opisem.
OdpowiedzZacznijmy przywracać zaufanie do sieci. Punktujmy fejki, kłamstwa i oszustwa.
Mam jednak nadzieję, że system automatyczny też by tak zadziałał :)
jeżeli ten kierowca miał podobne przypadki, to podejrzewam, że widza autobus juz odruchowo zaczyna hamować
Sytuacja pokazuje, że wbrew malkontentom marka zobowiązuje jednakowoż płacąc za produkt nieco więcej.
OdpowiedzJak sie nie wychowuje dziecka jak nalezy to tak jest. Ale takie rzeczy tycza sie tez osob starszych i doroslych. Ludzie to bezmozgi.
Odpowiedznaprawdę kierowca powinien nakopać do dupy nie dziecku, tylko opiekunowi, który nie potrafił dziecka nauczyć zachowania na drodze.
OdpowiedzJak dla mnie to te dzieciaki mają tendencje samobójcze jak nic
OdpowiedzFirma Kreiss oraz Volvo wydały oświadczenie po sprawdzeniu log-u w komputerze ciężarówki, że w tej konkretnej sytuacji wtargniecie na jezdnie tak małego obiektu i w tak znikomej odległości przy tej prędkości nie pozwoliło na uruchomienie systemu automatycznego wyhamowywania, tylko i wyłącznie widzimy na filmiku czas reakcji kierowcy.
OdpowiedzA tu oświadczenie :
n cooperation with top level experts from Volvo Corporation (Sweden) an investigation was carried out to identify whether it was the innovative Volvo FH emergency braking system, or the human reaction that prevented the accident. The investigation revealed that in this particular situation, which happened on 19 June 2017 in Herad in the south of Gol municipality in Norway, it was 100% human reaction. The report shows that distance between the truck and the child, who suddenly appeared on the road, was critically short. Moreover, the small-height child was running and appeared on the road unexpectedly. Thus, in that particular situation, it was impossible for the Volvo FH emergence braking system to recognize the child as an obstacle, and stop urgently. From the above stated, it could be concluded, that it was the truck driver, who managed to evaluate situation accordingly, his prompt reaction and immediate action that prevented the accident from happening.
We are happy to acknowledge, that with no regard to the report provided, it would be not possible without Volvo Corporation engineers, who developed the innovative technical features of Volvo FH e.g. emergency braking system. Moreover, we must certify that the overall technical condition of the truck, low rolling resistance winter tires, and our internal training courses on safe and economical driving, are the key factors that make our drivers better prepared for situations like the one described above.
We are proud to have such competent and experienced specialists in our team, able to evaluate critical situations and react fast. The great performance of our driver and specialists of our training department will definitely be praised.
Once again, we would like to express our sincere gratitude for the good words and comments received from all over the world. With regard to this situation, we would like to refer to a global campaign for child safety “STOP.LOOK. WAVE” developed by our long-term partner Volvo Truck Global. Dear parents and all stakeholders, please think about your child safety on the road. We take this opportunity to emphasize the importance of road safety education programmes in primary and secondary schools.
Ten "system hamowania" nazywa się "refleks" - Volvo wydało oświadczenie w związku z tym filmem, że to nie zasługa automatu, bo... w tym modelu takowy nie jest zainstalowany ;)
OdpowiedzZ jednej strony gratulacje dla kierowcy za refleks i za stan techniczny pojazdu (i sporo szczęścia), z drugiej baty za brak wyobraźni ("ciut" za szybko koło autobusu jechał...)
selekcja naturalna dziala, idiota zostaje idiotą
OdpowiedzPowiem Wam tak, jakby ziomek jechał tirem i miał załadowane chociaż te 60 ton ( a niektórzy ładują po 100 i więcej ) to nie ma takiej siły która by to auto zatrzymała tak jak jest to pokazane wyżej. Oczywiście plandeką i na pusto jak najbardziej jest to możliwe..
OdpowiedzTak te dzieci głupio wychodzą z autobusów!
OdpowiedzNie mówiąc o tym jak włażą na przejścia dla pieszych.
Same święte krowy ostatnio można spotkać na drodze.
szkoda
Odpowiedzhttps://40ton.net/volvo-trucks-wyjasnia-nagle-hamowanie-norwegii-zasluga-kierowcy-a-komputera-czujnikow/
Odpowiedz