Tutaj akurat pierwsze skrzypce nie gra wyważenie silnika. Człowiek który mówi o tym silniku sam, wspomina że ten silnik to W12. Silnik o aż 12 cylindrach. To dużo. Im więcej cylindrów, tym płynniej pracuje, co przekłada się na niższe drgania silnika.
Podobnie aksamitną pracę silnika możemy uzyskać w układzie bokser (cylindry są ułożone poziomo). Z tym że ciężko o ten typ silnika z większą ilością cylindrów niż 6, zwykle mają 4 cylindry. Więc nie będą pracować tak równo jak silnik W12.
Zdjęcie poglądowe silnika W12. https://a.allegroimg.com/original/0373b4/b60e3afd44b897bc0287f4d8c873/BLOK-SILNIKA-AUDI-A8-D3-6-0-W12-BHT-LIFT
Jedynymi z najbardziej niewyważonych silników są V8, ponieważ z racji ilości tłoków i ich układu kiedy jakiś tłok idzie do góry, nie zawsze inny idzie w dół, przez co silnik sam siebie nie wyważa. Dlatego V8 zawsze się lekko trzęsie.
Nawet tutaj przy dodaniu gazu w W12 widać że silnik się podniósł, to też wynika z nie do końca idealnego wyważnienia, ale ilość cylindrów załatwia sprawę :) . Myślę że gdyby zbudować boksera o 12 cylindrach, efekt byłby dużo lepszy, ale musiałbyś mieć na prawdę dłuuuugą maskę XD. Bo to największa zaleta W12, duża pojemność, małe rozmiary bloku silnika.
Tutaj mamy lepszy przykład wyważenia silnika https://www.youtube.com/watch?v=g9PY7HEAiqA
Silnik V6, dwa razy mniej cylindrów, mniej korzystny układ cylindrów, więc silnik powinien się trząść jak galareta, a jednak tak nie jest :) . Nie jestem pewny musiałbym poszukać w specyfikacjach ale ten lexus może mieć płaski wał korbowy co procentuje przy wyważeniu.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 26 May 2020 2020 15:02
za tą samą cenę byś miał używane auto klasy premium, przerobił na gaz, a reszta byłaby historią
ale wy wolicie się popisywać niewiadomo przed kim jakimś nieistniejącym statusem finansowym
a więc zadłużajcie się dalej i patrzcie jak oni zbijają na was majątek
BMW w 1990 roku robiło taki test modelu e31 (seria 8) swojego V12 o pojemności 5.0 by pokazać jaki jest poziom drgań silnika. A tu filmik, przy czym silnik ma już swoje przejechane. https://www.youtube.com/watch?v=U7qm3jfNRcY
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 28 May 2020 2020 18:29
Tutaj akurat pierwsze skrzypce nie gra wyważenie silnika. Człowiek który mówi o tym silniku sam, wspomina że ten silnik to W12. Silnik o aż 12 cylindrach. To dużo. Im więcej cylindrów, tym płynniej pracuje, co przekłada się na niższe drgania silnika.
Podobnie aksamitną pracę silnika możemy uzyskać w układzie bokser (cylindry są ułożone poziomo). Z tym że ciężko o ten typ silnika z większą ilością cylindrów niż 6, zwykle mają 4 cylindry. Więc nie będą pracować tak równo jak silnik W12.
Zdjęcie poglądowe silnika W12.
https://a.allegroimg.com/original/0373b4/b60e3afd44b897bc0287f4d8c873/BLOK-SILNIKA-AUDI-A8-D3-6-0-W12-BHT-LIFT
Jedynymi z najbardziej niewyważonych silników są V8, ponieważ z racji ilości tłoków i ich układu kiedy jakiś tłok idzie do góry, nie zawsze inny idzie w dół, przez co silnik sam siebie nie wyważa. Dlatego V8 zawsze się lekko trzęsie.
Nawet tutaj przy dodaniu gazu w W12 widać że silnik się podniósł, to też wynika z nie do końca idealnego wyważnienia, ale ilość cylindrów załatwia sprawę :) . Myślę że gdyby zbudować boksera o 12 cylindrach, efekt byłby dużo lepszy, ale musiałbyś mieć na prawdę dłuuuugą maskę XD. Bo to największa zaleta W12, duża pojemność, małe rozmiary bloku silnika.
Tutaj mamy lepszy przykład wyważenia silnika
https://www.youtube.com/watch?v=g9PY7HEAiqA
Silnik V6, dwa razy mniej cylindrów, mniej korzystny układ cylindrów, więc silnik powinien się trząść jak galareta, a jednak tak nie jest :) . Nie jestem pewny musiałbym poszukać w specyfikacjach ale ten lexus może mieć płaski wał korbowy co procentuje przy wyważeniu.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 May 2020 2020 15:02
OdpowiedzSłabo - prawie spadła.
Odpowiedzza tą samą cenę byś miał używane auto klasy premium, przerobił na gaz, a reszta byłaby historią
Odpowiedzale wy wolicie się popisywać niewiadomo przed kim jakimś nieistniejącym statusem finansowym
a więc zadłużajcie się dalej i patrzcie jak oni zbijają na was majątek
@Ludwik_Kalinowski O czym ty i do kogo XD
BMW w 1990 roku robiło taki test modelu e31 (seria 8) swojego V12 o pojemności 5.0 by pokazać jaki jest poziom drgań silnika. A tu filmik, przy czym silnik ma już swoje przejechane. https://www.youtube.com/watch?v=U7qm3jfNRcY
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 28 May 2020 2020 18:29
Odpowiedzhttps://youtu.be/-V0sQcUeQB0
OdpowiedzStara siódemka też potrafi, nawet lepiej.