@Rocket_Few_3 Możesz płakać na podwyższanie wieku emerytalnego, ale przy wydłużającej średniej życia nie ma na to innej rady:
1990 mężczyźni 69,1 kobiety 77,2 (średni czas na emeryturze M 4,1 lat, K 17,2 lat)
2020 mężczyźni 74,1 kobiety 81,8 (średni czas na emeryturze M 9,1 lat, K 21,8 lat)
Zakładając podobne dochody - za te same pieniądze trzeba przeżyć około 5 lat dłużej. I co ci nie pasowało w zrównaniu wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn? (jestem kobieta, a jestem za wyrównaniem wieku emerytalnego).
Powrót do poprzedniej wartości wieku emerytalnego spowodował, że ludzie sami chcą dłużej pracować albo siedzą na głodowej emeryturze i wypatrują tej 14-tki, jak zbawienia.
Ale to jest logika - przeciętny elektorat PiS tego nie pojmuje, "bo mu się należy". I taka madka, co teraz siedzi z bombelkami w domu za 500+ będzie potem płakała, że dostanie żebraczą emeryturę albo i wcale.
Moja Mama wychowała trójkę dzieci pracując i wszystkie pracują i płaca podatki.
Co do emerytury za czwórkę dzieci: mam sąsiadkę, która dostaje taką, nigdy nie pracowała, moja ciotka wychowała pięcioro, ale ponieważ pracowała przez 10 lat, to jej się nie nic należy. Uważasz, że to sprawiedliwe?
@sceptykiem_sie_urodzic a jak jeszcze pujda w technologie I zmusza ludzi do noszenia fitbitow, to beda mogli sprawdzic jak dlugo I czesto jest w kosciele I Ile kilometre zrobil na drodze krzyzowej ;)
A co do pracy w PKGR to pewnie co "ladniejsze" mialyby dyspense of pracy w poly na rzecz "pomocy" ksiedzu na parafii...
gdyby nie antysemityzm, ustawy norymberskie itp. to w sumie w takiej rzeszy ludziom żyło się lepiej niż teraz. NSDAP całkiem sprytnie wyciągnęło niemców z kryzysu.
@piotrKrokodyl "przypadkowo" jest podobnie i teraz (włącznie z historią RFN przed połączeniem NRD) z tym, że niby są otwarci ale jakoś tak ten antysemityzm jest, a i nikt nie negował dorobku III Rzeszy poza biciem się w piersi za wojnę przy okazji pozostawiając przy władzy polityków zakorzenionych w III Rzeszy.
@piotrKrokodyl "NSDAP całkiem sprytnie wyciągnęło niemców z kryzysu" tak sprytnie że potem musiała "wojna wybuchnąć" żeby zatuszować manko. Jest manko > pożar.
@piotrKrokodyl Trzecia Rzesza to porażka, gierkowska epoka to porażka. Nie rozumiem szukania pozytywów. Dobrze pożyć przez parę lat po czym skończyć jako bankrut albo pod ruskim butem - też mi osiągnięcie. To potrafi każdy Janusz, nabrawszy kredytów i innych chwilówek.
@piotrKrokodyl powielasz akurat nazistowską propagandę. Niemcy z kryzysu już wychodziło koło 1933, podczas gdy NDSAP doszło do władzy w 1936 już dawno było po kryzysie, choć bezrobocie malało powoli i to głównie bolało Niemców. Naziści wpędzili kraj w ponowny kryzys i w 1938 roku III Rzesza była na skraju bankructwa. Stąd wywłaszczenia Żydów, a potem wręcz konieczność wojny.
Te gigantyczne programy prac społecznych oraz związane z zbrojeniówką były na kredyt.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 18 February 2021 2021 9:57
@rdaneel Pis ma przesr.ne, bo nie może wywołać wojny. Sąsiedzi za silni, a na państwa zamorskie nie ma czego wysłać - bo okręty to muzealne mamy. No może ze Słowacją coś by się udało powojować, ale pod warunkiem, że nikt Słowakom nie przyjdzie z pomocą, a i to nie byłbym pewny jakiegoś sukcesu militarnego...
@rdaneel @mieteknapletek
czy bez wojny dali by rade długo utrzymać dobrobyt - to możemy tylko gdybać, osobiście myślę, że gdyby zamiast w przemysł zbrojeniowy (tylko na własny użytek) poszli by w kierunku przemysłu, którego efekty szły by na export to tak, daliby radę utrzymać poziom rozwoju gospodarczego.
@Elathir
w 1936? WTF bardzo daleko poleciałeś, skąd to wziąłeś? NSDAP utworzyło rząd (mniejszościowy co prawda) ale już w roku 1932, a już w 1933 NSDAP było praktycznie jedyną partią w Rzeszy.
Wywłaszczenia Żydów nie wynikały z powodów ekonomicznych. Naziści naprawdę uważali ich za podludzi
EDIT
Czy geniusz który to zminusował mógłby wyjaśnić co jest nie prawdą w faktach, które przytoczyłem?
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 18 February 2021 2021 11:01
@piotrKrokodyl
moze, ale nie zapominaj ze dzieki wojnie mogli sobie pozwolic na zawieszenie splat odszkodowan za 1 wojne swiatowa, a to byly spore kwoty
wiesz ze skonczyli splacac to w 2010r
@LUPUS1962 Niemcy też nie błyszczeli: brak sprzętu oblężniczego (linia maginota) jakieś raczkujące g... zamiast czołgów, brak floty (w tym podwodnej) etc. etc.
@piotrKrokodyl "że gdyby zamiast w przemysł zbrojeniowy " LOL. że niby k... w co???? dwa pancerniki na krzyż i niezbyt duże stado tankietek to są te "zbrojenia"?
@mieteknapletek
tak wiem. Wiem też, że Hilter wstrzymał wypłaty tych reparacji, przez co były spłacane az do 2010 - pierwotnie rozłożone je na 50 lat. Szkoda, że nie narzucono tak dużych reparacji wojennych po drugiej wojnie
@piotrKrokodyl
"ponad 2tys czołgów" francja miała ponad 3,5 czołgów, ZSRR ponad 24 tysiące.
"10tyś różnych dział" niemiecka artyleria to w ogóle była jakaś patologia która w czasie II W.Ś. używała masę sprzętu z całej europy [bo nie mieli własnych]. francja chyba pod 20.000 etc. etc...
@Elathir
odpowiedz na drugą część w sprawie kredytów:
Niemcy się zadłużali, ale robili to w inny sposób niż robły to inne kraje w tamtych czasach, czyli za pomocą weksli: Mefo-Wechsel. Drugim skutecznym sposobem pozyskania funduszy była szeroka "prywatyzacja" - w cudzysłowie bo mimo iż prywatyzowane różne spółki państwowe np. koleje to i tak praktycznie zarządzało nimi państwo, a kasa w banku centralnym się zgadzała. Dodatkowo podnieśli podatki (je***i socjaliści) i zmniejszyli świadczenia socjalne.
Oczywiście w zbrojeniówkę tyle władowali, że dług publiczny był ogromny, jednak stanowił 46% PKB - zwróc uwagę na dzisiejsze czasy. W stosunku do PKB większość państw UE ten próg przekroczyła już dawno, wiciąż funkcjonują i na wojne się nie zanosi. https://ciekawostkihistoryczne.pl/2015/05/17/cud-gospodarczy-w-iii-rzeszy-to-klamstwo-hitler-doprowadzil-niemcy-do-bankructwa/
@piotrKrokodyl "Ci na pytanie w kwestii przemysłu zbrojeniowego rzeszy, co do tego ma Francja i ZSRR" "gdyby niemiecy się nie zbroili to by nie zbankrutowali" > no nie, bo nie zbroili się jakoś specjalnie bardziej na tle innych państw tego rejonu. Natomiast np. przekazywali w zarząd państwa prywatne firmy....
@rdaneel No nie przesadzajmy... Sam Schleswig-Holstein, choć już przestarzały miał większą siłę ognia niż cała nowoczesna polska flota łącznie. Z trzech(!) naszych łodzi podwodnych tak naprawdę tylko jedna nadaje się do użytku. A to "raczkujące g" było znacznie potężniejsze jednostkowo i liczebnie w stosunku do tego, co mogła wystawić Polska. A linia Maginota? Historia pokazała, do czego się nadała - wystarczyło ją obejść. No to po co sprzęt oblężniczy?
@LUPUS1962 "Sam Schleswig-Holstein, choć już przestarzały miał większą siłę ognia niż cała nowoczesna polska flota łącznie" zgadzam się. Położenie stępki: 18 sierpnia 1905.
"łodzi podwodnych" w Marynarce Wojennej łodzie to są tylko wiosłowe :)
A temat nie dotyczy co oni tam mieli a co nie tylko rzekomych niemieckich zbrojeń.
"Historia pokazała, do czego się nadała - wystarczyło ją obejść. No to po co sprzęt oblężniczy" :Niemcy postawili wszystko na jedną kartę. Mówiąc obrazowo: korki w Ardenach miały 400km długości... To dlaczego Niemcom ta impreza się udała zakrawa na kpinę.
@rdaneel Dlaczego się udała? Bo Francuzi nie wierzyli, ze Niemcy naprawdę na nich uderzą. Uwierzyli, gdy Wermacht wszedł już do Paryża, a siły zjednoczone ogarnął w kotle pod Dunkierką. Gdyby nie Kanał LaManche, to samo stałoby się z Londynem. Gdyby nie zaczopowanie w Ardenach, to przez Dunkierkę nawet mysz by nie uciekła, bo Niemcy nie mieli dość sił, żeby poważnie tam uderzyć. Ech, co tu gadać, gdybać... Gdyby Francuzi i Anglicy faktycznie uderzyli na Niemcy w 39 to weszliby jak w masło. Praktycznie całe liczące się wojsko i uzbrojenie zostało rzucone na Polskę, żeby dotrzymać umowy z Ruskimi i dotrzeć do wyznaczonej linii podziału na czas. No ale ani nie ruszyli, ani tak na serio nie spodziewali się że Niemcy zaraz po zajęciu Polski odwrócą się i uderzą na nich - bo przecież nikt rozsądny nie zaatakuje (z zewnątrz) Linii Maginota. Największymi grzechami była tu pycha i ignorancja.
Natomiast odnośnie "rzekomych" niemieckich zbrojeń - fakt, Nie do końca zdążyli uruchomić produkcję wojenną, ale też trzeba pamiętać, że przygotowania, takie jak projekty broni, dostosowanie starych fabryk i budowa nowych pod produkcję wojenną też kosztuje krocie. A zaczęli się szykować przecież nie w 39, ale znacząco wcześniej. A od 39 produkcja w tych zakładach i stoczniach szła pełną parą.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 18 February 2021 2021 15:30
@LUPUS1962 "Dlaczego się udała" pomijając kompromitację sił w Ardenach to obie strony walczyły w różnych wojnach. Kompletnie różny czas reakcji na każdym szczeblu dowodzenia, inne naciski na koncepcję wsparcia, bardziej zachowawcze działąnia francji etc. etc.
"A od 39 produkcja w tych zakładach i stoczniach" no też nie bo w '41 produkcja wojenna szła na pół gwizdka i już w zasadzie odtrąbili zwycięstwo...
"A zaczęli się szykować przecież nie w 39, ale znacząco wcześniej" zacytuję klasyka: "Niemieckie dowództwo uważało że czołgów powinno być mało i powinny być słabe". A jeżeli niby było inaczej to dlaczzego niemiecka armia w '39 miała mało słabych czołgów? W którym momencie ktoś nazwał Pz I (połowa "czołgów") czołgiem? czołg bez działa? A druga połowa to PZ II z 20 mm działkiem. ehhh...
Ale o kogo mu dokładnie chodzi? O Agorę firmę czysto polska, o Polsat, tak maso, a może o radio Zet? także krajową firmę? Nie jemu chodzi o.. tak, tak TVN... bo tylko on daje w kość narodowym socjalistom. Co ciekawe firma jest z USA i dostają kasę z Ameryki. I co teraz? Więc rzuca się hasło: Niemcy. To rozwiązuje każdy problem w Polsce.
Samo zdjęcie by wystarczyło, by zdemotywować na resztę dnia i popsuć weekend. Ale Józek to pięknie spiął klamrą. Na szczęście dla świata my nie wywołamy wojny, bo nas na nią nie stać.
http://demotywatory.pl/uploads/comments/ed63/ed63d115ef0378032788177ee87cbe35.jpeg
OdpowiedzTak jest panie prezesie!!! Nie wspomnieć już od podwyższaniu wieku emerytalnego za czasów PO i "dodanie" 14 emerytur za waszych rządów.
Odpowiedz@Rocket_Few_3 Możesz płakać na podwyższanie wieku emerytalnego, ale przy wydłużającej średniej życia nie ma na to innej rady:
1990 mężczyźni 69,1 kobiety 77,2 (średni czas na emeryturze M 4,1 lat, K 17,2 lat)
2020 mężczyźni 74,1 kobiety 81,8 (średni czas na emeryturze M 9,1 lat, K 21,8 lat)
Zakładając podobne dochody - za te same pieniądze trzeba przeżyć około 5 lat dłużej. I co ci nie pasowało w zrównaniu wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn? (jestem kobieta, a jestem za wyrównaniem wieku emerytalnego).
Powrót do poprzedniej wartości wieku emerytalnego spowodował, że ludzie sami chcą dłużej pracować albo siedzą na głodowej emeryturze i wypatrują tej 14-tki, jak zbawienia.
Ale to jest logika - przeciętny elektorat PiS tego nie pojmuje, "bo mu się należy". I taka madka, co teraz siedzi z bombelkami w domu za 500+ będzie potem płakała, że dostanie żebraczą emeryturę albo i wcale.
Moja Mama wychowała trójkę dzieci pracując i wszystkie pracują i płaca podatki.
Co do emerytury za czwórkę dzieci: mam sąsiadkę, która dostaje taką, nigdy nie pracowała, moja ciotka wychowała pięcioro, ale ponieważ pracowała przez 10 lat, to jej się nie nic należy. Uważasz, że to sprawiedliwe?
Za mało dostał kościół funduszy. Trzeba zwiększyć nakłady na tą pasożytująca organizacje.
OdpowiedzObiecać jakieś odpusty i zagwarantować każdej osobie miejsce siedzące tuż obok Jezuska w niebie.
Jeśli to nie poskutkuje siła zmusić obywateli do wiary i posłuszeństwa kościołowi.
Otworzyć Państwowe Katolickie Gospodarstwa Rolne gdzie na ziemi kościelnej naród będzie pracował...za zbawienie w niebie
Wówczas w naszym kraju powstanie raj na ziemi.
@sceptykiem_sie_urodzic a jak jeszcze pujda w technologie I zmusza ludzi do noszenia fitbitow, to beda mogli sprawdzic jak dlugo I czesto jest w kosciele I Ile kilometre zrobil na drodze krzyzowej ;)
A co do pracy w PKGR to pewnie co "ladniejsze" mialyby dyspense of pracy w poly na rzecz "pomocy" ksiedzu na parafii...
gdyby nie antysemityzm, ustawy norymberskie itp. to w sumie w takiej rzeszy ludziom żyło się lepiej niż teraz. NSDAP całkiem sprytnie wyciągnęło niemców z kryzysu.
Odpowiedz@piotrKrokodyl "przypadkowo" jest podobnie i teraz (włącznie z historią RFN przed połączeniem NRD) z tym, że niby są otwarci ale jakoś tak ten antysemityzm jest, a i nikt nie negował dorobku III Rzeszy poza biciem się w piersi za wojnę przy okazji pozostawiając przy władzy polityków zakorzenionych w III Rzeszy.
@piotrKrokodyl "NSDAP całkiem sprytnie wyciągnęło niemców z kryzysu" tak sprytnie że potem musiała "wojna wybuchnąć" żeby zatuszować manko. Jest manko > pożar.
@piotrKrokodyl
tylko pytanie, czy gdyby nie rasizm ustawy norymberskie i wojna to czy faktycznie dali by rade wyciagnac kraj z kryzysu
@piotrKrokodyl Trzecia Rzesza to porażka, gierkowska epoka to porażka. Nie rozumiem szukania pozytywów. Dobrze pożyć przez parę lat po czym skończyć jako bankrut albo pod ruskim butem - też mi osiągnięcie. To potrafi każdy Janusz, nabrawszy kredytów i innych chwilówek.
@piotrKrokodyl powielasz akurat nazistowską propagandę. Niemcy z kryzysu już wychodziło koło 1933, podczas gdy NDSAP doszło do władzy w 1936 już dawno było po kryzysie, choć bezrobocie malało powoli i to głównie bolało Niemców. Naziści wpędzili kraj w ponowny kryzys i w 1938 roku III Rzesza była na skraju bankructwa. Stąd wywłaszczenia Żydów, a potem wręcz konieczność wojny.
Te gigantyczne programy prac społecznych oraz związane z zbrojeniówką były na kredyt.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 February 2021 2021 9:57
@rdaneel Pis ma przesr.ne, bo nie może wywołać wojny. Sąsiedzi za silni, a na państwa zamorskie nie ma czego wysłać - bo okręty to muzealne mamy. No może ze Słowacją coś by się udało powojować, ale pod warunkiem, że nikt Słowakom nie przyjdzie z pomocą, a i to nie byłbym pewny jakiegoś sukcesu militarnego...
@rdaneel @mieteknapletek
czy bez wojny dali by rade długo utrzymać dobrobyt - to możemy tylko gdybać, osobiście myślę, że gdyby zamiast w przemysł zbrojeniowy (tylko na własny użytek) poszli by w kierunku przemysłu, którego efekty szły by na export to tak, daliby radę utrzymać poziom rozwoju gospodarczego.
@Elathir
w 1936? WTF bardzo daleko poleciałeś, skąd to wziąłeś? NSDAP utworzyło rząd (mniejszościowy co prawda) ale już w roku 1932, a już w 1933 NSDAP było praktycznie jedyną partią w Rzeszy.
Wywłaszczenia Żydów nie wynikały z powodów ekonomicznych. Naziści naprawdę uważali ich za podludzi
EDIT
Czy geniusz który to zminusował mógłby wyjaśnić co jest nie prawdą w faktach, które przytoczyłem?
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 February 2021 2021 11:01
@piotrKrokodyl
moze, ale nie zapominaj ze dzieki wojnie mogli sobie pozwolic na zawieszenie splat odszkodowan za 1 wojne swiatowa, a to byly spore kwoty
wiesz ze skonczyli splacac to w 2010r
@LUPUS1962 Niemcy też nie błyszczeli: brak sprzętu oblężniczego (linia maginota) jakieś raczkujące g... zamiast czołgów, brak floty (w tym podwodnej) etc. etc.
@piotrKrokodyl "że gdyby zamiast w przemysł zbrojeniowy " LOL. że niby k... w co???? dwa pancerniki na krzyż i niezbyt duże stado tankietek to są te "zbrojenia"?
@mieteknapletek
tak wiem. Wiem też, że Hilter wstrzymał wypłaty tych reparacji, przez co były spłacane az do 2010 - pierwotnie rozłożone je na 50 lat. Szkoda, że nie narzucono tak dużych reparacji wojennych po drugiej wojnie
@rdaneel
https://cor.sgh.waw.pl/bitstream/handle/20.500.12182/615/Gospodarczy%20cud%20Trzeciej%20Rzeszy.pdf?sequence=5&isAllowed=y
skoro nie mieli przemysłu zbrojeniowego to skąd we wrzesniu 1939 wzięło się około 10tyś różnych dział, ponad 2tys czołgów, ponad tysiąc samolotów. Do tego olbrzymia armia którą trzeba było ubrać i uzbroić.
@piotrKrokodyl
"ponad 2tys czołgów" francja miała ponad 3,5 czołgów, ZSRR ponad 24 tysiące.
"10tyś różnych dział" niemiecka artyleria to w ogóle była jakaś patologia która w czasie II W.Ś. używała masę sprzętu z całej europy [bo nie mieli własnych]. francja chyba pod 20.000 etc. etc...
@Elathir
odpowiedz na drugą część w sprawie kredytów:
Niemcy się zadłużali, ale robili to w inny sposób niż robły to inne kraje w tamtych czasach, czyli za pomocą weksli: Mefo-Wechsel. Drugim skutecznym sposobem pozyskania funduszy była szeroka "prywatyzacja" - w cudzysłowie bo mimo iż prywatyzowane różne spółki państwowe np. koleje to i tak praktycznie zarządzało nimi państwo, a kasa w banku centralnym się zgadzała. Dodatkowo podnieśli podatki (je***i socjaliści) i zmniejszyli świadczenia socjalne.
Oczywiście w zbrojeniówkę tyle władowali, że dług publiczny był ogromny, jednak stanowił 46% PKB - zwróc uwagę na dzisiejsze czasy. W stosunku do PKB większość państw UE ten próg przekroczyła już dawno, wiciąż funkcjonują i na wojne się nie zanosi.
https://ciekawostkihistoryczne.pl/2015/05/17/cud-gospodarczy-w-iii-rzeszy-to-klamstwo-hitler-doprowadzil-niemcy-do-bankructwa/
@rdaneel
próbujesz zmienić temat? Odpowiedziałem Ci na pytanie w kwestii przemysłu zbrojeniowego rzeszy, co do tego ma Francja i ZSRR?
@piotrKrokodyl
"Szkoda, że nie narzucono tak dużych reparacji wojennych po drugiej wojnie"
to mialbys trzecia wojne:)
@piotrKrokodyl "Ci na pytanie w kwestii przemysłu zbrojeniowego rzeszy, co do tego ma Francja i ZSRR" "gdyby niemiecy się nie zbroili to by nie zbankrutowali" > no nie, bo nie zbroili się jakoś specjalnie bardziej na tle innych państw tego rejonu. Natomiast np. przekazywali w zarząd państwa prywatne firmy....
@piotrKrokodyl "Oczywiście w zbrojeniówkę tyle władowali" no właśnie gdzie????
@rdaneel No nie przesadzajmy... Sam Schleswig-Holstein, choć już przestarzały miał większą siłę ognia niż cała nowoczesna polska flota łącznie. Z trzech(!) naszych łodzi podwodnych tak naprawdę tylko jedna nadaje się do użytku. A to "raczkujące g" było znacznie potężniejsze jednostkowo i liczebnie w stosunku do tego, co mogła wystawić Polska. A linia Maginota? Historia pokazała, do czego się nadała - wystarczyło ją obejść. No to po co sprzęt oblężniczy?
@LUPUS1962 "Sam Schleswig-Holstein, choć już przestarzały miał większą siłę ognia niż cała nowoczesna polska flota łącznie" zgadzam się. Położenie stępki: 18 sierpnia 1905.
"łodzi podwodnych" w Marynarce Wojennej łodzie to są tylko wiosłowe :)
A temat nie dotyczy co oni tam mieli a co nie tylko rzekomych niemieckich zbrojeń.
"Historia pokazała, do czego się nadała - wystarczyło ją obejść. No to po co sprzęt oblężniczy" :Niemcy postawili wszystko na jedną kartę. Mówiąc obrazowo: korki w Ardenach miały 400km długości... To dlaczego Niemcom ta impreza się udała zakrawa na kpinę.
@rdaneel Dlaczego się udała? Bo Francuzi nie wierzyli, ze Niemcy naprawdę na nich uderzą. Uwierzyli, gdy Wermacht wszedł już do Paryża, a siły zjednoczone ogarnął w kotle pod Dunkierką. Gdyby nie Kanał LaManche, to samo stałoby się z Londynem. Gdyby nie zaczopowanie w Ardenach, to przez Dunkierkę nawet mysz by nie uciekła, bo Niemcy nie mieli dość sił, żeby poważnie tam uderzyć. Ech, co tu gadać, gdybać... Gdyby Francuzi i Anglicy faktycznie uderzyli na Niemcy w 39 to weszliby jak w masło. Praktycznie całe liczące się wojsko i uzbrojenie zostało rzucone na Polskę, żeby dotrzymać umowy z Ruskimi i dotrzeć do wyznaczonej linii podziału na czas. No ale ani nie ruszyli, ani tak na serio nie spodziewali się że Niemcy zaraz po zajęciu Polski odwrócą się i uderzą na nich - bo przecież nikt rozsądny nie zaatakuje (z zewnątrz) Linii Maginota. Największymi grzechami była tu pycha i ignorancja.
Natomiast odnośnie "rzekomych" niemieckich zbrojeń - fakt, Nie do końca zdążyli uruchomić produkcję wojenną, ale też trzeba pamiętać, że przygotowania, takie jak projekty broni, dostosowanie starych fabryk i budowa nowych pod produkcję wojenną też kosztuje krocie. A zaczęli się szykować przecież nie w 39, ale znacząco wcześniej. A od 39 produkcja w tych zakładach i stoczniach szła pełną parą.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 February 2021 2021 15:30
@LUPUS1962 "Dlaczego się udała" pomijając kompromitację sił w Ardenach to obie strony walczyły w różnych wojnach. Kompletnie różny czas reakcji na każdym szczeblu dowodzenia, inne naciski na koncepcję wsparcia, bardziej zachowawcze działąnia francji etc. etc.
"A od 39 produkcja w tych zakładach i stoczniach" no też nie bo w '41 produkcja wojenna szła na pół gwizdka i już w zasadzie odtrąbili zwycięstwo...
"A zaczęli się szykować przecież nie w 39, ale znacząco wcześniej" zacytuję klasyka: "Niemieckie dowództwo uważało że czołgów powinno być mało i powinny być słabe". A jeżeli niby było inaczej to dlaczzego niemiecka armia w '39 miała mało słabych czołgów? W którym momencie ktoś nazwał Pz I (połowa "czołgów") czołgiem? czołg bez działa? A druga połowa to PZ II z 20 mm działkiem. ehhh...
@mieteknapletek żydzi drenowali niemców (lichwa) przez kilkaset lat ....adolf zrobił to samo w druga strone w 10
Kolejny argument na temat zgubnego wpływy zagranicznej prasy. W Niemczech była i biedni Niemcy w końcu wywołali wojnę światową ;)
OdpowiedzAle o kogo mu dokładnie chodzi? O Agorę firmę czysto polska, o Polsat, tak maso, a może o radio Zet? także krajową firmę? Nie jemu chodzi o.. tak, tak TVN... bo tylko on daje w kość narodowym socjalistom. Co ciekawe firma jest z USA i dostają kasę z Ameryki. I co teraz? Więc rzuca się hasło: Niemcy. To rozwiązuje każdy problem w Polsce.
OdpowiedzSamo zdjęcie by wystarczyło, by zdemotywować na resztę dnia i popsuć weekend. Ale Józek to pięknie spiął klamrą. Na szczęście dla świata my nie wywołamy wojny, bo nas na nią nie stać.
Odpowiedz