Mało osób wie ze telewizory z technologią crt dawały duzo lepszy obraz niz współczesne qledy czy oledy. Minusami ich była waga jak i niska rozdzielczość. Sony albo panasonic kilka lat temu na CESie pokazywał współczesnego crtka, nawet canon pokazał prototyp SED. Canon zrezygnował, nie wiem jak reszta.
Wiesz, że coś dzwoni, ale nie do końca.
Po lewej masz obraz CRT w systemie PAL, który faktycznie miał grubą "liniaturę" maskującą piksele. Ale na monitorach CRT SVGA w rozdzielczościach rzędu 320x240 czy nawet 640x480 piksele były jak krowy. Oczywiście, można to było zniwelować manipulując częstotliwościami obrazu, ale mało kto to potrafił, a system Windows nie miał do tego łatwo dostępnych narzędzi. Współczesne wyświetlacze mają jedną rozdzielczość "natywną", a wszystko co poniżej jest do niej skalowane. Najczęściej odbywa się to z interpolacją i jakimś wygładzaniem, więc piksele wcale nie są tak widoczne.
Mało osób wie ze telewizory z technologią crt dawały duzo lepszy obraz niz współczesne qledy czy oledy. Minusami ich była waga jak i niska rozdzielczość. Sony albo panasonic kilka lat temu na CESie pokazywał współczesnego crtka, nawet canon pokazał prototyp SED. Canon zrezygnował, nie wiem jak reszta.
OdpowiedzI dlatego też, ludzie co twierdzą, że ostre piksele są bardziej "retro" nie grali w tamtych czasach.
OdpowiedzNie wiem człowieku co to masz za grę, ale rozdzielczość to chyba 320-240px. Bo to tak wygląda jak gra w DOS4GW sprzed 20 lat.
OdpowiedzWiesz, że coś dzwoni, ale nie do końca.
OdpowiedzPo lewej masz obraz CRT w systemie PAL, który faktycznie miał grubą "liniaturę" maskującą piksele. Ale na monitorach CRT SVGA w rozdzielczościach rzędu 320x240 czy nawet 640x480 piksele były jak krowy. Oczywiście, można to było zniwelować manipulując częstotliwościami obrazu, ale mało kto to potrafił, a system Windows nie miał do tego łatwo dostępnych narzędzi. Współczesne wyświetlacze mają jedną rozdzielczość "natywną", a wszystko co poniżej jest do niej skalowane. Najczęściej odbywa się to z interpolacją i jakimś wygładzaniem, więc piksele wcale nie są tak widoczne.
Tak więc, szczyt pikselozy to jednak CRT SVGA.
ale ja nie grałem w erze pikseli tylko poligonów
Odpowiedz