Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
901 945
-

Zobacz także:


konradstru
-5 / 37

I to jest prawdziwa polska, chrześcijańska pomoc. Podobnie jak podczas kryzysu na granicy białoruskiej.

Odpowiedz
J Jacek1968
+11 / 31

Dalej niech nasz" nierząd" i społeczeństwo nabijają kieszeń
sukienkowym.
A gdzie podziala sie Wasza wiara ? - głodnego nakarmić, cierpiącemu ulżyć itd....

Odpowiedz
Zetar
+1 / 5

@Jacek1968 - jak to gdzie? Przecież księciunie chodzą głodni, zakonnice jedzą raz na tydzień!

1 13Puchatek
+5 / 53

Ależ ten ośrodek na pewno przyjmie tych uchodźców bez tego - wystarczy, że zgłosisz się tam i powiesz, że jesteś gotów zapłącić za prąd, wodę i ogrzewanie. To co, ruszasz?

A co, myślisz, że lokalne wodociągi będą dostarczać bezpłatnie wodę? Że elektrownia nie zażąda rachunku za prąd?

Caritas zbiera środki dla uchodźców z Ukrainy - dziś była zbiórka na ten cel we wszystkich kościołach. Ośrodki rekolekcyjne i pielgrzymkowe oferują miejsca - tylko muszą mieć środki na ukrycie kosztów. W mojej parafii proboszcz zgłosił, że w budynku plebanii możemy przyjąć trzy rodziny uchodźców z dziećmi.

A co Ty zrobiłeś? Tylko konkretnie?

Odpowiedz
T Tibr
+2 / 24

@13Puchatek widzisz to chwytliwy temat i co poniektórzy wykorzystują uchodźców nie pierwszy raz zresztą do swoich celów, jakoś nikt nie dostrzegł chęci pomocy za czyjeś pieniądze ze strony wzburzonych tą sytuacją... gdyby ktoś był populistą i demagogiem mógłby wpaść na pomysł aby wszykim wzburzonym zaproponować, że może im przywieźć kilka osób czy się nimi zajmą? Hipokryzją chcących wykazać hipokryzję, taki miecz obusieczny.
Łatwo się burzyć w ciepłym pokoju i wymagać od innych by pomagali bo to ich rola, a moja jest od nich wymagać i myśleć, że ja jestem przecież dobry i lepszy od nich "mi to się po prostu należy".

J Jacek1968
+2 / 38

@13Puchatek
Co ja zrobiłem?, konkretnie...ciężko pracuje i płace
podatki z których min utrzymywany jest w naszym
kraju kler.
I nie mów mi że kościoła w Polsce z jego majątkiem nie stać
na bezinteresowną pomoc potrzebującym.
Nie wszyscy szeregowi księża są materialistami , lecz od biskupa w górę....szkoda słów

sliko
+6 / 20

@13Puchatek Właśnie przed chwilą oglądałem zdjęcie na FB, kuzyna siedzącego przy stole z rodziną swoją i ukraińską, którą przywiózł z granicy. W tej z Ukrainy brakuje ojca, który został. Kuzyn jest ateistą

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 27 February 2022 2022 23:01

C camper52
-1 / 13

@13Puchatek skoro ktoś płaci to jakim prawem stosują jeszcze bezczelną indoktrynację? Pasożytowanie do kwadratu. Przyjmą ludzi z wojny żeby im wyprać mózgi. Po co komu ich miłosierdzie i jp2?

P PoznanskiGosc
+1 / 19

@sliko "kuzyn jest ateistą" XD XD XD a co to ma do pomocy? kuzyn jest ateistą o jej.

1 13Puchatek
+3 / 15

@sliko

Szacunek dla Twojego kuzyna, wielki gość. Ale ja pytałem co TY zrobiłeś :-)

Dobrzy i szlachetni ludzie są i wśród wierzących i niewierzących, to oczywiste.

1 13Puchatek
+1 / 9

@camper52

Jaką indoktrynację? O czym Ty mówisz, człowieku? Może komentuj fakty, a nie swoje obsesje…?

sliko
+3 / 7

@13Puchatek Inni kuzyni z którymi mam częsty kontakt też zadeklarowali przyjęcie kilku uchodźców i myślę, że będę ich wspierał. Jedno jest pewne - nie będę tego robił z pośrednictwem kościoła, bo można wspomagać nie to, co by się chciało. Moja, jeszcze inna kuzynka wsparła w ten sposób budowę domu parafialnego, na placu wyłudzonym za 1 zł od miasta, w którym miały schronienie znaleźć m.in. samotne matki z dziećmi. Podczas budowy niektórzy nabrali pewnych podejrzeń, gdy okazało się, że praktycznie cała dolna kondygnacja to garaże, po wybudowaniu okazało się, że schronienie owszem jest, ale dla księdza pedofila, który potem ponoć spalił się żywcem na cmentarzu

1 13Puchatek
-1 / 3

@sliko

No fajna bajka. Kuzynka ciotki mojej stryjecznej babki mówi, że na pewno masz rację :-)

A ktoś Ci każe pomagać za pośrednictwem Kościoła? Możliwości jest multum - wybierz taką, jaka Ci pasuje i działaj. Ale z moich doświadczeń wynika, że ludzie, którzy najgłośniej krytykują innych pomagających zwykle sami nie robią nic.

A Twoja krytyka w 9 przypadkach na 10 jest czysto ideologiczna - dokładnie tak, jak w tym przypadku.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 28 February 2022 2022 23:54

M michalSFS
-1 / 1

@13Puchatek
No nie wiem. W moim mieście są skondensowane akcje, większość ludzi pomaga, ile może.
Ktoś zapytał na spotted, czy kościoły pomagają. Poszły rozmowy ideologiczne, ktoś tam próbował osobę zakrzyczeć, ktoś popierał, ale poza Caritas i hospicjum zakonników nikt nie podał konkretów. A chodziło bezpośrednio o kadrę odprawiającą mszę. Sam obserwuję sytuacje, jestem w kontakcie z jedną grupą organizującą pomoc i nigdzie nie przewija się zagadnienie, np. noclegów u księży. Szkoły, hotele, gospodarstwa agroturystyczne i mieszkania prywatne.


Sam fakt, że nikt nie podał informacji, nie oznacza jeszcze, że żaden ksiądz czy kościół nie pomaga. Jednakże może świadczyć o znikomej skali pomocy. Wygląda na to, że na skalę krajową tej pomocy jest bardzo mało. Chodzi mi o bezpośrednią pomoc ze skarbca KK, a nie jakiś pojedynczych zbiórek, gdzie to ludzie wrzucą pieniądze. Takich akcji jest od zakręcenia.

1 13Puchatek
-2 / 2

@michalSFS

W mojej parafii (zwykła, małomiasteczkowa parafia, 30 km od Warszawy) w budynku parafialnym będą przyjęte trzy ukraińskie rodziny z dziećmi. Ot tak, z inicjatywy naszego proboszcza (zupełnie zwykłego, przeciętnego księdza, żadnego herosa). Caritas w mojej parafii zbiera pieniądze i dary. W niedzielę w całej Polsce w kościołach była specjalna zbiórka na pomoc uchodźcom z Ukrainy. A wśród tych ludzi u Ciebie, co pomagają jak mogą, też jest wielu członków Kościoła przecież.

Wydaj mi się, że w takiej sytuacji trzeba po prostu robić swoje, nie oglądając się na innych. Ludzie uciekający przed wojną nie będą pytali, czy ci, którzy organizowali pomoc, byli wierzący, czy nie, i do jakiego Kościoła należeli.

W tej sytuacji krzyczenie "oni pomagają za mało" jest po prostu obrzydliwe. Co więcej - jestem przekonany, że wśród ludzi najgłośniej w ten sposób krzyczących w Internecie jest całkiem spora grupka rosyjskich trolli, celowo siejących zamęt i dzielących ludzi.

A kolega Silko - ze swoją totalną, antyreligijną obsesją - w zasadzie (choć nie wprost) przyznał, że sam na razie nie zrobił nic. Najłatwiej bić się w cudze piersi, jak zwykle.

"Róbmy swoje", jak śpiewał Młynarski. Nie patrzmy, kto pomaga bardziej - pomagajmy na tyle, na ile jesteśmy w stanie. ZWŁASZCZA w obecnej sytuacji przestańmy się gryźć i dzielić na lepszych, gorszych, wierzących, niewierzących, ateistów, chrześcijan, buddystów i kogo tam jeszcze.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 1 March 2022 2022 10:17

M michalSFS
0 / 0

@13Puchatek
Oczywiście, że ludzie pomagają, niezależnie od wyznawanej wiary lub braku. Chodziło mi konkretnie władze kościelne, a nie osoby, które przynależą do wspólnoty. Od nich powinno się oczekiwać, że będą świecili przykładem. Czy to naprawdę obrzydliwe?

Nie oglądam się na nikogo. I nie jestem tym, który nie pomaga, a wymaga od innych. Moja pomoc jest niezależna od aktywności księży. Tu nie chodzi o nas, tylko o rodziny, które musiały opuścić swój kraj w trosce o własne życie. I to jest właśnie wartość. Podać rękę potrzebującemu.

Co da to dzielenie przez trolli? Możemy dyskutować, kłócić się, nie lubić się, a każdy swoją droga pomoże, jak będzie mógł i chciał. G...mogą nadziałać moim zdaniem.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 1 March 2022 2022 10:39

Banasik
-4 / 34

Każda działalność wiąże się z kosztami. Za coś trzeba kupić żywność, opłacić media itd. Małe dziecko może tego nie rozumieć, ale ty chyba jesteś już dorosły i dobrze o tym wiesz.

Odpowiedz
Zetar
0 / 8

@Banasik - racja! Zapomniałem, że Jezus zanim cokolwiek zrobił to wystawiał ludziom rachunek. Jego uczniowie i następcy muszą go przecież naśladować!

R Rikifikii
-1 / 7

@Zetar zrozumiesz jak dorosniesz ze ludzkosc nie zyje teraz jak za czasow jezusa

Zetar
0 / 4

@Rikifikii - a racja, zapomniałem, że teraz jest inaczej. Teraz biskupi i klechy mogą gwałcić dzieci, bo żyją inaczej niż ich Jezus nauczał. Dzięki za przypomnienie.

sliko
+6 / 16

@AZA193 na dole masz dwa linki

J janekbro
+7 / 9

Do Ziobry z tym, ponoć powiedział że każdy kto czerpie zyski na nieszczęściu innych zostanie pociągnięty do odpowiedzialności..

Odpowiedz
C camper52
0 / 10

Czyli nawet w takich drobnych sprawach są nastawieni na pasożytowanie....

Odpowiedz
W Wreckedge
-1 / 11

Ten bulwers ma 1650 lat. A ludzie dalej bajkę kupują.
TO JEST RELIGIA USTANOWIONA I PRZYGOTOWANA PRZEZ CESARSTWO!
Ewoluowała w idei rządzenia Światem.
Ludki, czego wy chcecie od samonapędzającej się machiny finansowej zarabiającej na strachu przed śmiercią i sprzedawaniu mętnych marzeń?

Odpowiedz
1 13Puchatek
+1 / 17

@PoznanskiGosc

Bo tu nie chodzi o fakty, tylko o to, żeby pokazać, jacy paskudni są ci wierzący (w cokolwiek, w przypadku Silko trzeba przyznać, że jego obsesja traktuje wszelkie religie i wiary tak samo). Zauważ, jaka cisza zapadła, kiedy go zapytałem, co ON zrobił i czemu się nie dołoży do opłat za prąd i wodę dla uchodźców (bo zamierzam to zrobić).

B brightsideoflife
-2 / 10

@PoznanskiGosc
Nie wiem, kto przegląda tą stronę, że masz same minusy. Masz całkowitą rację. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Czy wszyscy ci, którzy tak ochoczo zapraszają uchodźców, zastanowili się czy i jak długo będą w stanie ich utrzymywać.

L konto usunięte
0 / 8

Teoretycznie okey, ale z drugiej strony, powiedzmy masz dom i miejsce.
Przychodzi Ci na chatę rodzina. Matka, dwójka dzieci i powiedzmy kot.
Schronienie to nie problem, ale trzeba napalić - węgiel/gaz/prąd - opłaty, zwiększa się zapotrzebowanie.
Ceny poszły w górę, a powiedzmy, że na wyżywienie po opłatach zostaje twojej rodzinie te 2 tysiące.
Dochodzą koszty żywienia tych nieszczęśników.
Ile możesz pomagać nim zabraknie Ci na utrzymywanie rodziny? Miesiąc? Dwa?
Wojna POWIEDZMY będzie trwała miesiac.
Te osoby po powrocie na Ukrainę myślisz, że mają domki? Nie, prawdopodobnie są to gruzy, trzeba dalej z nimi mieszkać, utrzymywać (Pół biedy jak znają język i znajdą pracę)
Ile te osoby będą w Twoim domu? p[ół roku? 2 lata?

To wszystko tylko gdybania, ale faktycznie żeby pomóc, trzeba patrzeć długoterminowo, a nie po 5 latach dostajesz pismo, że dom ci odbierają przez "Zasiedlenie"

Odpowiedz
sliko
+1 / 7

@pawelusa74 no byłem już opłacany przez Sorosa, Kuronia, Michnika, ale przez Putina jeszcze nie. Jak na to wpadłeś?

N niemlody
+3 / 3

najbardziej mnie zdziwiło to, że ona się zdziwiła

Odpowiedz
F konto usunięte
-1 / 3

Zero zdziwienia. Kościół nigdy się nie dzielił tym, co ma. To jest instytucja biznesowa, nastawiona na zysk, a nie na pomaganie. Wiele razy toczyłam tu boje z różnymi takimi świętojebliwymi, którzy chcieli mnie przekonać, że kościół coś swojego przeznacza na pomoc. Może teraz otworzą się im oczy, że jednak zawsze, ale to zawsze u nich zysk jest na pierwszym miejscu, a swoich dóbr nigdy nie uszczuplają!

Odpowiedz
M molotov
0 / 6

Zjawiła się aktoreczka, która chciała zabłysnąć przed publiką cudzą dobrocią, a tu firma mówi - "ale my mamy rachunki do płacenia. Mamy pracowników, którym musimy płacić pensje. Ktoś musi przynajmniej koszty utrzymania pokryć. Chyba, że Pani jest chętna."

I się aktoreczka oburzyła, że ludzie za darmo jej nie dadzą.
ps. oświadczenie ze strony EMAUS
http://demotywatory.pl/uploads/comments/6605/6605726b74a4549a6b7725a2d8339b40.png

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 1 March 2022 2022 0:03

Odpowiedz