@pisowskagangrena skąd ten pesymizm?
Przecież (prawdopodobnie):
1. tak słaba złotówka zachęca do powrotu zza granicy (w końcu więcej złotówek za zaoszczędzone euro można dostać)
2. inflacja zachęca do wydawania pieniędzy a to na pewno rozkręci gospodarkę
3. ceny paliw są najwyższe i przy najwyższych marżach bo plan gospodarczy i socjalny pisu działa tak genialnie, że nas stać
4. najmniejsza liczba urodzeń wynika z tego, że młodzi nie głosują na pis - po co więc tworzyć warunki w których można by stracić władzę
5. z perspektywy rządzących to jest kłamstwo, manipulacja (lub ewentualnie fakt, który należy dokładnie schować)
6. oj tam oj tam. To będą spłacać dzieci a nie Ty
7. poza tym jest super. "Dajcie więcej podatków, obywatel wytrzyma" ;)
@Barelik od kiedy inflacja zachęca do wydawania pieniędzy? Raczej jest odwrotnie, inflacja stopuje inwestycje, ludzie coraz mniej wydają bo za tą samą wypłatą co rok temu kupują mniej rzeczy/usług a co za tym idzie gospodarka zwalnia co napędza inflacje. I wsumie koło sie zamyka. Dopóki rząd będzie nieudolną kanalią będzie nam sie żyło coraz gorzej. Widocznie niewolnikom jest dobrze i dalej mają dużo pieniędzy bo nie widać by ktoś protestował ;)
@milamber84 @bruncjusz @milamber84 @Mausner niektórych sarkazm kopnąłby w d*pę a i tak by nie zauważyli.
@bruncjusz pisząc już poważnie - mimo wszystko inflacja zachęca do wydawania pieniędzy. Jeśli dzisiaj mogę kupić telewizor za 2k, a za 2 miesiące będę musiał za niego zapłacić 2.2k to może warto jednak dzisiaj go kupić (o ile oczywiście planujesz w najbliższym czasie kupić taki sprzęt). Ogólnie też - planując jakieś zakupy, lepiej kupić teraz niż za rok - wyjdzie taniej (o ile ma się gotówkę).
@bruncjusz Smutna prawda. Nie jesteśmy narodem zjednoczonym, żyjemy w państwie jednostek, gdzie każdy dba wyłącznie o własny tyłek, niedopuszczający do świadomości, że i ten wkrótce może przestać należeć do niego.
@peghehe też tak sobie pomyślałem. Ci co na nich świadomie głosują powinni mieć świadomość (nie mówię o odpowiedzialności) zniszczenia tego kraju. Pieprzeni pseudo patrioci.
@slagen przede wszystkim za Gierką za to zadłużenie pobudowano zdaje się 7 z 8 do dziś działających elektrowni, o sieci przesyłowej nie wspominając. Dziś rządzący tłumaczą się, ze uwalają zielona energię, bo sieć przesyłowa nie wytrzyma.
@Xar Dwóch. Kaczyński jakoś ostatnio mówił, że jak pis porządzi jeszcze 2 kadencje, to nie będzie w Polsce ludzi biednych. Brzmi jak zapowiedź, że biedni poumierają, a reszta ucieknie z tego kraju.
@Pasqdnik82 Wtedy już oficjalnie będziesz odrabiać dziesięcinę u pracodawcy. PiSowski trybunał potwierdzi, że jest to zgodne z konstytucją, a jak nie to się zmieni konstytucję. W Polsce PiS to żaden problem.
@polski_niewolnik dziesięcinę? Fajnie by było. Teraz zamiast 10% podatków płacimy ponad 30. Samego dochodowego, nie licząc VAT i akcyzy przy wydawaniu swoich ciężko zarobionych pieniędzy.
Uff. I co z tego? To wszystko było do przewidzenia, kiedy rozpoczęła się zmiana dobra (w niewiadomoco). I nie, inflacja to nie jest nalewka Tuska ani wyłączny skutek działań Putina. I wojna i pandemia się do tego przyczyniły, ale głównym winowajcą jest Kaczyński Jarosław i jego program "Polska w ruinie".
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 12 July 2022 2022 17:56
Żeby było jeszcze śmieszniej to komuna zostawiła majątek wart ok 5 bln zł + 5 bln zł długu dzisiejszego i robi się ciekawie. Polska sponsoruje od 1989 r wiele państw i ich dobrobyt . Proszę nie pisać , że Ruski nam kasę zabierają bo to jest już nudne i oklepane.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 13 July 2022 2022 4:10
płaczecie jak małe dziewczynki. Władza na tyle sobie może pozwolić na ile silna i sensowna jest opozycja. Dlatego u nas władza może sobie na dużo pozwolić bo mamy śmieszną opozycję
@piwkoduze Władza może sobie pozwolić na tyle, na ile pozwala jej społeczeństwo lub tzw. suweren. A skoro społeczeństwo/suweren to wielomilionowa banda ubezwłasnowolnionych mentalnie funkcjonalnych analfabetów, to można mówić o zbieraniu chrustu, zaciskaniu zębów i innych tego typu rzeczach.
Akurat liczbą urodzin bym się nie przejmował. Im więcej ludzi, tym większa konkurencja o ograniczone zasoby. Co do zadłużenia - nominalnie tak, ale dzisiaj dolar jest "ciut" mniej wart, niż 50 lat temu. Przypomnę, że do 1971 roku obowiązywał parytet 35 USD za uncję złota. Dzisiaj AU jest po 1735 USD, czyli dolar jest wart prawie 50x mniej, niż na początku epoki Gierka. To jest potwierdzone przez ceny ropy - przed zniesieniem parytetu złota ropa była po 2$ za baryłkę, czyli ok. 17x taniej od uncji złota. Teraz jest po 96$, czyli też ok. 17x taniej.
@Peppone ja tylko zwroce uwage ze mamy cos takiego jak system emerytalny w ktorym coraz mniejszy odsetek pracujacych musi utrzymac coraz wiekszy odsetek niepracujacych. poki co to szambo nie wybilo bo bylismy w okresie permanentnego wzrostu gospodarczego.
Telewizji w ogóle nie oglądam, ale widzę co się dzieje na świecie i pamiętam poprzedników bardzo dobrze. To nie wróżby. To logika, a nie ślepe zauroczenie lub nienawiść posunięta poza granice absurdu.
@Thomassw Gorzej jak za PiSowskiej komuny by nie było. Nie żebym była za PO, ale także mieli kryzys i to poważniejszy w 2008r. i sobie jakoś poradzili. Śmiem twierdzić że nadzwyczaj dobrze w porównaniu z całym G20. Żeby być uczciwym to dużą zasługę w tym miała Zyta Gilowska MF w rządzie marcinkiewicza. Dzisiejszy PiS to obrót o 180 od tamtego Pisu. Dziś sa to marksiści, socjaliści i komuniści. W czasach światowego prosperity PiS zadłużył nas na ponad 500 mld. zł gdzie nic nie wybudował i nie stworzył. Wszytko poszło w patologie na łapówki wyborcze. Teraz pozostało wam chrust zbierać w lasach i zasikać zęby jak radzą PISowscy bolszewicy.
@kikurenty Zgadzam się co do polityki socjalnej. Ale czy kryzys w 2008 był poważniejszy? Tu bym polemizował. Przede wszystkim nie trwał tak długo jak obecny, i nie był tak kosztowny. A co do zadłużenia: no cóż poprzednicy nie zadłużyli bo: raz, że sprzedawali co się dało i co się nie dało a dwa, że nic nie robili. Wystarczy spojrzeć na statystykę w sejmie - ilość wprowadzonych ustaw. I ostrożnie na Twoim miejscu szafowałbym takimi określeniami jak "patologia".Łatwo kogoś obrazić. A po co? Poziom dyskusji w Polsce jest wystarczająco niski. Nie dokładaj do tego ręki. Pozdrawiam.
@Thomassw "Przede wszystkim nie trwał tak długo jak obecny, i nie był tak kosztowny."
Albo masz krótką pamięć, albo jesteś zwykłym trollem albo nie masz pojęcia o czym mówisz. Tamten kryzys był najpoważniejszy od czasów wielkiego kryzysu (1929–1933) pomijając oczywiście II WŚ. Ale za chwilę możesz mieć rację bo ten obecny się dopiero zaczyna i rozmiarami możne przerosnąć ten z 2008r. Narazie jesteśmy w preludium a jedyny plan PiS to dodruk pieniądza i większe transfery socjalne i to przy inflacji ponad 15%. Wiec jak się rozwinie to po nas.
"A co do zadłużenia: no cóż poprzednicy nie zadłużyli bo: raz, że sprzedawali co się dało i co się nie dało a dwa, że nic nie robili. Wystarczy spojrzeć na statystykę w sejmie - ilość wprowadzonych ustaw."
Po pierwsze to od czasów buzka czyli AWS nie ma już co sprzedawać. A to był rok 2001. Zresztą napisz co to za firmy sprzedało SLD, pierwszy rząd PiS i PO bo aż jestem ciekaw. Po drugie podaj mi co takiego PiS zrobiło, poza rozdawaniem dodrukowanych i pożyczonych pieniędzy? Po trzecie jak według ciebie "miarą jakości rządu" jest ilość bubli prawnych jakie wprowadzają to gratuluje poczucia humoru. Bo nie wiem czy ty sobie zwyczajnie jaja nie robisz, dlatego zastanawiam sie czy jest sens odpisywać na tego posta, bo co trzeba mieć we łbie aby uważać że komplikowanie już tak skomplikowanego prawa podatkowego w Polsce jest czymś pozytywnym . https://bezprawnik.pl/najgorszy-system-podatkowy/
Powyższy link i tak jest już nie aktualny bo po wprowadzenia nowego wału "znokautowaliśmy" nawet włochów. Normalnie nie wiem w jakiej piwnicy trzeba żyć żeby nie widzieć jakie syfu i bałaganu narobił nowy wał i jeszcze pochwalać zmiany prawa podatkowego kilka razy do roku w taki sposób że nawet prof. dr. hab prawa ma problem z jego interpretacją, a co dopiero zwykły przedsiębiorca.
Zmodyfikowano
3 razy
Ostatnia modyfikacja: 17 July 2022 2022 11:28
@Thomassw możliwe że PO przetrwało ten kryzys właśnie na nicnierobieniu. Stabilne rządy i prawo bywają lepsze niż chaotyczne niespodziewane ruchy. Zwłaszcza takie, które są wprowadzane przez populistów zamiast ekspertów. Z tego powodu Polska staje się coraz mniej przyjaznym państwem do inwestycji i prowadzenia biznesu.
Niestety w rządzie PiS jak ktoś wpadnie na durny pomysł, który dobrze wygląda medialnie, są w stanie go przeprowadzić przez całą ścieżkę legislacyjną w ciągu jednej doby.Żadnych konsultacji, wyliczeń czy choćby zastanowienia. Zresztą PiS nauczył się żeby zatrudniać tylko ekspertów podążających za linią partyjną i grzecznie przytakujących rozkazom naczelnika.
Z prywatyzacją oczywiście masz rację. PO wyprzedawało na potęgę. Może nie aż tak jak SLD i poprzednicy w latach 1990-2004, ale to mógł być znaczący czynnik czemu dodruk pieniądza i zadłużenie nie wzrastały jak za PiSu.
Jak spłacałem kredyt za dolary w zeszłym roku, to wymieniłem je jakoś po 3.93. Teraz dolar stoi ponad 4.80. Możliwe, że lepiej bym wyszedł płacąc raty po podniesieniu stóp procentowych aby teraz go spłacić.
@ZONTAR to zależy czy masz gotówkę na nadpłatę. Bo wtedy faktycznie tracisz na osłabieniu złotówki.
Ale spłacając terminowe raty, różnicę widać gołym okiem. Pomyśl, że kurs wzrósł o 20%, a raty o ponad 100%. No i przy podwyższonych stopach procentowych, zwłaszcza w stosunkowo świeżych kredytach, zdecydowana większość raty to część odsetkowa. Kapitału do spłaty ubywa baaardzo powoli. W kredytach walutowych od lat jest w miarę stabilnie.
Najbardziej mi się podoba, jak obiecują, że 'w końcu zrobią porządek po tym złym Tusku' - czy oni są AŻ TAK OPÓŹNIENI, że nie dotarło do nich, że to, że od 7 lat robią co chcą, wydają na swoich i mają własną propagandową telewizję oznacza, że RZĄDZĄ KRAJEM I POWINNI COŚ ROBIĆ?
A i tak dalej są ludzie co wierzą w te wszystkie bajeczki, do jakiej ruiny ten kraj musi być doprowadzony byście wkońcu przejżeli na oczy? czy to takie trudne by wkońcu to zrozumieć?, nie chce mi się jakoś wierzyć że lubicie być tak bardzo dymani i to jeszcze z własnej kasy. Równie dobrze zaproście to siebie złodzieja i pozwulcie się ograbić wyjdzie na to samo.
Ale najważniejsze że vaciarze, złodziejki peowskie, kolesie od Nowaka i reszta złodziejskiego gorszego sortu jest odje... od koryta. I tak jeszcze przez przynajmniej 9 latek
sukces goni sukces, ale dotrzymują słowa
Odpowiedzmiła być "Polska w ruinie" i jest
@pisowskagangrena skąd ten pesymizm?
Przecież (prawdopodobnie):
1. tak słaba złotówka zachęca do powrotu zza granicy (w końcu więcej złotówek za zaoszczędzone euro można dostać)
2. inflacja zachęca do wydawania pieniędzy a to na pewno rozkręci gospodarkę
3. ceny paliw są najwyższe i przy najwyższych marżach bo plan gospodarczy i socjalny pisu działa tak genialnie, że nas stać
4. najmniejsza liczba urodzeń wynika z tego, że młodzi nie głosują na pis - po co więc tworzyć warunki w których można by stracić władzę
5. z perspektywy rządzących to jest kłamstwo, manipulacja (lub ewentualnie fakt, który należy dokładnie schować)
6. oj tam oj tam. To będą spłacać dzieci a nie Ty
7. poza tym jest super. "Dajcie więcej podatków, obywatel wytrzyma" ;)
@Barelik liczę, ze to sarkazm
@Barelik od kiedy inflacja zachęca do wydawania pieniędzy? Raczej jest odwrotnie, inflacja stopuje inwestycje, ludzie coraz mniej wydają bo za tą samą wypłatą co rok temu kupują mniej rzeczy/usług a co za tym idzie gospodarka zwalnia co napędza inflacje. I wsumie koło sie zamyka. Dopóki rząd będzie nieudolną kanalią będzie nam sie żyło coraz gorzej. Widocznie niewolnikom jest dobrze i dalej mają dużo pieniędzy bo nie widać by ktoś protestował ;)
@milamber84 No bo to jest sarkazm i to dość oczywisty, wręcz aż wylewa się z ekranu ;)
@Mausner Mało ludzi tutaj ogarnia sarkazm:)
@milamber84 @bruncjusz @milamber84 @Mausner niektórych sarkazm kopnąłby w d*pę a i tak by nie zauważyli.
@bruncjusz pisząc już poważnie - mimo wszystko inflacja zachęca do wydawania pieniędzy. Jeśli dzisiaj mogę kupić telewizor za 2k, a za 2 miesiące będę musiał za niego zapłacić 2.2k to może warto jednak dzisiaj go kupić (o ile oczywiście planujesz w najbliższym czasie kupić taki sprzęt). Ogólnie też - planując jakieś zakupy, lepiej kupić teraz niż za rok - wyjdzie taniej (o ile ma się gotówkę).
@bruncjusz Smutna prawda. Nie jesteśmy narodem zjednoczonym, żyjemy w państwie jednostek, gdzie każdy dba wyłącznie o własny tyłek, niedopuszczający do świadomości, że i ten wkrótce może przestać należeć do niego.
No co...?? Dobra zmiana ,czego nie rozumiecie ???
OdpowiedzPolska w ruinie - jak obiecali tak i zrobili.
Odpowiedz@Banasik i to nie jest ich ostatnie słowo....
@Pasqdnik82 No mają rozmach sku...ny
Za hajs z naszych podatków, pożyczek i dodruku w xd
@Banasik pierwsza partia która spełnia obietnice wyborcze i wszyscy się ich za to czepiają
same "sukcesy" qrwa jego mac , sa tak zli , zlodziejscy i przepelnieni ruskimi wplywami ze glosowanie na zjednoczonych z*ebow to jak zdrada Panstwa .
Odpowiedz@peghehe też tak sobie pomyślałem. Ci co na nich świadomie głosują powinni mieć świadomość (nie mówię o odpowiedzialności) zniszczenia tego kraju. Pieprzeni pseudo patrioci.
pis - putin i spółka
Odpowiedz-najdroższy prąd
Odpowiedz-najwięcej kasy przej..walone na socjal
Ale to przecież wina Tuska, Merkelowej, UE, Putina, Covida itp..., ale na pewno nie jest to wina partii obecnie nam panującej.
Odpowiedz@komivoyager Dokładnie! Widzicie jak ten Tusk strasznie szkodzi Polakom, a co dopiero jakby był u władzy!
@DexterHollandRulez Ten Tusk to żywe polityczne perpetuum mobile, raz wpędzony w ruch nie odpuszcza!
To kłamstwo!
OdpowiedzZa Gierka zadłużenie było mniejsze.
@slagen przede wszystkim za Gierką za to zadłużenie pobudowano zdaje się 7 z 8 do dziś działających elektrowni, o sieci przesyłowej nie wspominając. Dziś rządzący tłumaczą się, ze uwalają zielona energię, bo sieć przesyłowa nie wytrzyma.
https://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/gierek-zadluzyl-polske-na-25-mld-zl-kaczynski-zadluza-na-40-mld-zl-rocznie-porownanie.jpg
@slagen Mniejszy bo ok 140 mld $ i zostało spłacone do 1989 r ale o tym już nie Wałęsa zapomniał ciemnocie przekazać .
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 July 2022 2022 4:01
@slagen Powinno się go raczej porównywać z Gomułką a nie z Gierkiem.
Nie wiem skąd wziąłeś te 40 mld.
http://demotywatory.pl/uploads/comments/d3e0/d3e07fe865f7d9b159bc1ff1c5aef1aa.gif
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2022 2022 19:50
@slagen Bynajmniej? komuś peron odjechał.
A t ojeszcze nie koniec. Polska w ruinie - aby zrealizowac to haslo wyborcze potrzebuja jeszcze jednej kadencji...
Odpowiedz@Xar Dwóch. Kaczyński jakoś ostatnio mówił, że jak pis porządzi jeszcze 2 kadencje, to nie będzie w Polsce ludzi biednych. Brzmi jak zapowiedź, że biedni poumierają, a reszta ucieknie z tego kraju.
@LowcaKomedii Albo inaczej - jak wszyscy są biedni, to nikt nie jest :D
@DexterHollandRulez pozostanie mafia PiSowska i czarna, która będzie bogata.
@Pasqdnik82 Wtedy już oficjalnie będziesz odrabiać dziesięcinę u pracodawcy. PiSowski trybunał potwierdzi, że jest to zgodne z konstytucją, a jak nie to się zmieni konstytucję. W Polsce PiS to żaden problem.
@polski_niewolnik dziesięcinę? Fajnie by było. Teraz zamiast 10% podatków płacimy ponad 30. Samego dochodowego, nie licząc VAT i akcyzy przy wydawaniu swoich ciężko zarobionych pieniędzy.
Uff. I co z tego? To wszystko było do przewidzenia, kiedy rozpoczęła się zmiana dobra (w niewiadomoco). I nie, inflacja to nie jest nalewka Tuska ani wyłączny skutek działań Putina. I wojna i pandemia się do tego przyczyniły, ale głównym winowajcą jest Kaczyński Jarosław i jego program "Polska w ruinie".
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 12 July 2022 2022 17:56
OdpowiedzPo prostu zawrót głowy od sukcesów....
Odpowiedzdobra zmiana k*rwa jej mać.
OdpowiedzCały dług Polski szacuje się na ok 5 bln zł . Biorąc inflację to nie dużo.
OdpowiedzŻeby było jeszcze śmieszniej to komuna zostawiła majątek wart ok 5 bln zł + 5 bln zł długu dzisiejszego i robi się ciekawie. Polska sponsoruje od 1989 r wiele państw i ich dobrobyt . Proszę nie pisać , że Ruski nam kasę zabierają bo to jest już nudne i oklepane.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 July 2022 2022 4:10
Odpowiedz@ddarek
Musisz to jakiś przeredagować bo tak napisane, że nie wiadomo o co chodzi.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 July 2022 2022 13:53
A tak na marginesie na Skandynawii woda z kranu leci za darmo !!!
Odpowiedz@ddarek
Za to u nas szambo z TVPiS leci za darmo!! (no pomijając 2 mln dotacji rocznie, ale kto by tam liczył takie grosze za taki piękny przekaz)
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2022 2022 8:43
@ddarek w Irlandii też:)
płaczecie jak małe dziewczynki. Władza na tyle sobie może pozwolić na ile silna i sensowna jest opozycja. Dlatego u nas władza może sobie na dużo pozwolić bo mamy śmieszną opozycję
Odpowiedz@piwkoduze czyli w skrócie - Wina Tuska :D
@piwkoduze Władza może sobie pozwolić na tyle, na ile pozwala jej społeczeństwo lub tzw. suweren. A skoro społeczeństwo/suweren to wielomilionowa banda ubezwłasnowolnionych mentalnie funkcjonalnych analfabetów, to można mówić o zbieraniu chrustu, zaciskaniu zębów i innych tego typu rzeczach.
oj tam oj tam. Za to mamy CPK, Izerę, 3 miliony mieszkań, elektrownie jądrowe, F-35 i reformę sądów.
OdpowiedzZawsze jest coś za coś
http://demotywatory.pl/uploads/comments/6af8/6af8b9495ec61cf6146eaa67e3c711fd.png
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2022 2022 9:06
Odpowiedz@jagurek do roku 2015 dobrze bylo tym, ktorzy pracuja. Od 2017 tym,ktorzy nie pracuja
@Xar ubóstwo wśród pracujących spada. https://300gospodarka.pl/news/ubostwo-w-polsce-w-2021-jak-duze-dane-gus
Najgorzej, że oni tu zrobili całemu światu...
https://krytykapolityczna.pl/gospodarka/inflacja-weglug-platformy-obywatelskiej/
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2022 2022 9:47
OdpowiedzAkurat liczbą urodzin bym się nie przejmował. Im więcej ludzi, tym większa konkurencja o ograniczone zasoby. Co do zadłużenia - nominalnie tak, ale dzisiaj dolar jest "ciut" mniej wart, niż 50 lat temu. Przypomnę, że do 1971 roku obowiązywał parytet 35 USD za uncję złota. Dzisiaj AU jest po 1735 USD, czyli dolar jest wart prawie 50x mniej, niż na początku epoki Gierka. To jest potwierdzone przez ceny ropy - przed zniesieniem parytetu złota ropa była po 2$ za baryłkę, czyli ok. 17x taniej od uncji złota. Teraz jest po 96$, czyli też ok. 17x taniej.
Odpowiedz@Peppone ja tylko zwroce uwage ze mamy cos takiego jak system emerytalny w ktorym coraz mniejszy odsetek pracujacych musi utrzymac coraz wiekszy odsetek niepracujacych. poki co to szambo nie wybilo bo bylismy w okresie permanentnego wzrostu gospodarczego.
@mikeyxx - to, że funkcjonuje oficjalna piramida finansowa to inna kwestia.
Oj uważaj, bo zaraz zlecą sie pisowskie oszołomy i Cie zjedzą :D
Odpowiedzhttps://i.imgur.com/I3VptKL.png
@TheAvatar322 Hehe. Gościu ma mocniejszy towar niż ten co przeleciał rafalalę. Mi wciskał kit że PiS to prawica.
ale dla wyborcow spoko, bo przeciez daja, co nie?
OdpowiedzZapomniałeś o 250 Abramsach i 4000 szt wyrzutni Himars.
OdpowiedzAle pincet jest! Durniom nie wyjaśnisz.
OdpowiedzBy ludziom żyło się lepiej - hasło pisu.
OdpowiedzAż strach pomyśleć co by było gdyby w takich czasach 7 lat rządziło PO...
Odpowiedz@Thomassw To na podstawie wróżenia z fusów, czy może w TVPiS tak powiedzili?
Telewizji w ogóle nie oglądam, ale widzę co się dzieje na świecie i pamiętam poprzedników bardzo dobrze. To nie wróżby. To logika, a nie ślepe zauroczenie lub nienawiść posunięta poza granice absurdu.
@Thomassw zgadzam sie w 100%
@Thomassw Gorzej jak za PiSowskiej komuny by nie było. Nie żebym była za PO, ale także mieli kryzys i to poważniejszy w 2008r. i sobie jakoś poradzili. Śmiem twierdzić że nadzwyczaj dobrze w porównaniu z całym G20. Żeby być uczciwym to dużą zasługę w tym miała Zyta Gilowska MF w rządzie marcinkiewicza. Dzisiejszy PiS to obrót o 180 od tamtego Pisu. Dziś sa to marksiści, socjaliści i komuniści. W czasach światowego prosperity PiS zadłużył nas na ponad 500 mld. zł gdzie nic nie wybudował i nie stworzył. Wszytko poszło w patologie na łapówki wyborcze. Teraz pozostało wam chrust zbierać w lasach i zasikać zęby jak radzą PISowscy bolszewicy.
@kikurenty Zgadzam się co do polityki socjalnej. Ale czy kryzys w 2008 był poważniejszy? Tu bym polemizował. Przede wszystkim nie trwał tak długo jak obecny, i nie był tak kosztowny. A co do zadłużenia: no cóż poprzednicy nie zadłużyli bo: raz, że sprzedawali co się dało i co się nie dało a dwa, że nic nie robili. Wystarczy spojrzeć na statystykę w sejmie - ilość wprowadzonych ustaw. I ostrożnie na Twoim miejscu szafowałbym takimi określeniami jak "patologia".Łatwo kogoś obrazić. A po co? Poziom dyskusji w Polsce jest wystarczająco niski. Nie dokładaj do tego ręki. Pozdrawiam.
@Thomassw "Przede wszystkim nie trwał tak długo jak obecny, i nie był tak kosztowny."
Albo masz krótką pamięć, albo jesteś zwykłym trollem albo nie masz pojęcia o czym mówisz. Tamten kryzys był najpoważniejszy od czasów wielkiego kryzysu (1929–1933) pomijając oczywiście II WŚ. Ale za chwilę możesz mieć rację bo ten obecny się dopiero zaczyna i rozmiarami możne przerosnąć ten z 2008r. Narazie jesteśmy w preludium a jedyny plan PiS to dodruk pieniądza i większe transfery socjalne i to przy inflacji ponad 15%. Wiec jak się rozwinie to po nas.
"A co do zadłużenia: no cóż poprzednicy nie zadłużyli bo: raz, że sprzedawali co się dało i co się nie dało a dwa, że nic nie robili. Wystarczy spojrzeć na statystykę w sejmie - ilość wprowadzonych ustaw."
Po pierwsze to od czasów buzka czyli AWS nie ma już co sprzedawać. A to był rok 2001. Zresztą napisz co to za firmy sprzedało SLD, pierwszy rząd PiS i PO bo aż jestem ciekaw. Po drugie podaj mi co takiego PiS zrobiło, poza rozdawaniem dodrukowanych i pożyczonych pieniędzy? Po trzecie jak według ciebie "miarą jakości rządu" jest ilość bubli prawnych jakie wprowadzają to gratuluje poczucia humoru. Bo nie wiem czy ty sobie zwyczajnie jaja nie robisz, dlatego zastanawiam sie czy jest sens odpisywać na tego posta, bo co trzeba mieć we łbie aby uważać że komplikowanie już tak skomplikowanego prawa podatkowego w Polsce jest czymś pozytywnym .
https://bezprawnik.pl/najgorszy-system-podatkowy/
Powyższy link i tak jest już nie aktualny bo po wprowadzenia nowego wału "znokautowaliśmy" nawet włochów. Normalnie nie wiem w jakiej piwnicy trzeba żyć żeby nie widzieć jakie syfu i bałaganu narobił nowy wał i jeszcze pochwalać zmiany prawa podatkowego kilka razy do roku w taki sposób że nawet prof. dr. hab prawa ma problem z jego interpretacją, a co dopiero zwykły przedsiębiorca.
Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 17 July 2022 2022 11:28
@Thomassw możliwe że PO przetrwało ten kryzys właśnie na nicnierobieniu. Stabilne rządy i prawo bywają lepsze niż chaotyczne niespodziewane ruchy. Zwłaszcza takie, które są wprowadzane przez populistów zamiast ekspertów. Z tego powodu Polska staje się coraz mniej przyjaznym państwem do inwestycji i prowadzenia biznesu.
Niestety w rządzie PiS jak ktoś wpadnie na durny pomysł, który dobrze wygląda medialnie, są w stanie go przeprowadzić przez całą ścieżkę legislacyjną w ciągu jednej doby.Żadnych konsultacji, wyliczeń czy choćby zastanowienia. Zresztą PiS nauczył się żeby zatrudniać tylko ekspertów podążających za linią partyjną i grzecznie przytakujących rozkazom naczelnika.
Z prywatyzacją oczywiście masz rację. PO wyprzedawało na potęgę. Może nie aż tak jak SLD i poprzednicy w latach 1990-2004, ale to mógł być znaczący czynnik czemu dodruk pieniądza i zadłużenie nie wzrastały jak za PiSu.
No ale macie 500 złotych miesięcznie na fajki i browara, o co wam hołoto chodzi?
Odpowiedzhttp://demotywatory.pl/uploads/comments/e788/e78880ee3843cd711abe75c6e234503c.jpg
Odpowiedz@next_1 To że ta... Baba... Jest Polonistką... Brakuje mi tylko krypto sędziny Pavloviczowej.
Ktoś ich wybrał a teraz płaczecie
OdpowiedzNarodowi socjaliści w żadnym kraju nie kończą najlepiej...
OdpowiedzSame rekordy, a naród jeszcze marudzi ;)
OdpowiedzA PISiory na to:
http://demotywatory.pl/uploads/comments/e000/e000cf7d49f25329c7d0d269babfa625.jpg
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2022 2022 23:12
OdpowiedzSama inflancja nie jest tak tragiczna, zbliża się recesja co widać w transporcie i budowlance
OdpowiedzWyborca pisu = bandyta.
OdpowiedzJak spłacałem kredyt za dolary w zeszłym roku, to wymieniłem je jakoś po 3.93. Teraz dolar stoi ponad 4.80. Możliwe, że lepiej bym wyszedł płacąc raty po podniesieniu stóp procentowych aby teraz go spłacić.
Odpowiedz@ZONTAR to zależy czy masz gotówkę na nadpłatę. Bo wtedy faktycznie tracisz na osłabieniu złotówki.
Ale spłacając terminowe raty, różnicę widać gołym okiem. Pomyśl, że kurs wzrósł o 20%, a raty o ponad 100%. No i przy podwyższonych stopach procentowych, zwłaszcza w stosunkowo świeżych kredytach, zdecydowana większość raty to część odsetkowa. Kapitału do spłaty ubywa baaardzo powoli. W kredytach walutowych od lat jest w miarę stabilnie.
A poparcie nie spada...
OdpowiedzNajbardziej mi się podoba, jak obiecują, że 'w końcu zrobią porządek po tym złym Tusku' - czy oni są AŻ TAK OPÓŹNIENI, że nie dotarło do nich, że to, że od 7 lat robią co chcą, wydają na swoich i mają własną propagandową telewizję oznacza, że RZĄDZĄ KRAJEM I POWINNI COŚ ROBIĆ?
Odpowiedzhttp://demotywatory.pl/uploads/comments/59a2/59a21605a8e2e44578946729d28cfa66.jpg
Odpowiedz@next_1 Tych dwóch do odstrzału, kto chętny by ich sprzątnąć?
A i tak dalej są ludzie co wierzą w te wszystkie bajeczki, do jakiej ruiny ten kraj musi być doprowadzony byście wkońcu przejżeli na oczy? czy to takie trudne by wkońcu to zrozumieć?, nie chce mi się jakoś wierzyć że lubicie być tak bardzo dymani i to jeszcze z własnej kasy. Równie dobrze zaproście to siebie złodzieja i pozwulcie się ograbić wyjdzie na to samo.
OdpowiedzAle najważniejsze że vaciarze, złodziejki peowskie, kolesie od Nowaka i reszta złodziejskiego gorszego sortu jest odje... od koryta. I tak jeszcze przez przynajmniej 9 latek
Odpowiedzhttp://demotywatory.pl/uploads/comments/3bc9/3bc97827fdd16f612ee197905b2d4232.jpg
Odpowiedz