Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Kierowca szkolnego autobusu doznaje zawału serca podczas jazdy. Dzięki przytomnej i szybkiej reakcji trzynastolatka wszystko kończy się dobrze

Młody na pewno zajdzie w życiu daleko

www.demotywatory.pl
+
659 662
-

Zobacz także:


G konto usunięte
+9 / 11

No młody bardzo przytomna reakcja szkoda tylko że reszta a przynajmniej większość miała gdzieś co stało się kierowcy, równie dobrze mogli stać nad przepaścią a i tak większość miała by wywalone czy spadną czy też nie, i to mnie wkurza w tym całym społeczeństwie że większość ludzi ma totalną wyjebkę na to co się wokół dzieje mimo że to może to dotknąć też ich samych.

Odpowiedz
B bilutek
0 / 0

Nie ogarniam co się stało pod koniec. Kierowca jakby "opadł", młody pobiegł na miejsce, a autobus ruszył po zatrzymaniu?...

Odpowiedz
ZONTAR
0 / 0

Autobus cały czas się toczył. Nie tak łatwo zatrzymać coś z klasycznym automatem, jeśli nie możesz wdepnąć hamulca.

P PitBull9010
0 / 0

@ZONTAR
TE autobusy NIE mają automatu (no chyba że te najnowsze, ale tutaj jest jakiś z lat 90-tych...)

...poza tym tutaj wygląda mi na to, że dalej jedzie, może wolniej, ale jedzie...

ZONTAR
0 / 0

@PitBull9010 Zależy od regionu. IC Bus od dawna korzysta z automatów Allisona, jest trochę producentów i równie sporo retrofitów. Manualne skrzynie w autobusach bywały rozpraszające i ograniczały dostępność kierowców, więc od dawna w wielu rejonach stawia się na automaty w różnej postaci.
Po wyglądzie ich raczej nie rozróżnisz. Nowy IC Bus wygląda w środku praktycznie tak samo, jak AmTram z 1980 (jedno i drugie to International). Nie chce mi się gromadzić statystyk do określenia czego jest więcej.

P PitBull9010
0 / 0

@ZONTAR
może się nie znam, dlatego tak stwierdzam, ale ten tu wygląda na taki z tym "dużym nosem" z Hamełyki,czyli jeśli to Peterbilt albo Mack, to prawie na bank są to manuale (po oknach nie poznasz który z nich to, ale możesz wytypować klasę i rodzaj modelu)...

ZONTAR
0 / 0

@PitBull9010 No właśnie one wszystkie wyglądają tak samo, bo sama buda jest standardowa. Jedynie platformę robią różne firmy, ale w większości są to zlepki różnych rozwiązań, przynajmniej w tych większych autobusach. Masz tu broszurkę: https://www.icbus.com/-/media/Project/Navistar/ICBus/ICBus/Buses/CE-Series-School/IC_Bus_CE_Series_Brochure_MRC.pdf

Swoją drogą, żaden duży producent nie robi autobusów szkolnych. Wszystkie są robione przez wyspecjalizowane firmy, które kupują od różnych producentów części i je składają. Można spotkać często Chevy czy Forda, ale w rzeczywistości jest to zazwyczaj Trans Tech (oni robią te małe busy) albo Collins. Większe autobusy robi Thomas (Daimler), IC Bus (International) i Blue Bird.

Żeby nie być gołosłownym, nawet staruchy robione na bazie dużych ciągników siodłowych zazwyczaj miały automaty.
https://en.wikipedia.org/wiki/Freightliner_FS-65

P PitBull9010
0 / 0

@ZONTAR
co do freightliner, to akurat wyjątek nawet wśród ciężarówek...

o do innych, to dopiero w końcówce lat 90, kiedy weszły do użytu na masową skalę skrzynie Allisona i Eatona (pierwsza to 18-biegowy -półautomat, druga to bodajże 13-biegowy automat), ale za to Kenworthy i westerny dalej śmigają na 10-biegowych Fowlerach12-biegowych ręcznych skrzyniach, więc nie ma ŻADNEJ REGUŁY, jak Ty piszesz...

...i żeby uciąć wszelakie spekulacje, automaty WCALE nie oszczędzająpaliwa ani silnika...


a co do tych producentów, o któryc wspomniałeś, to oni konstruują zabudowę pod podwozia, więc co taki BUS ma w bebechach, zależy tylko i wyłącznie od produenta podwozia i części nadwozia (przód)...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 9 April 2023 2023 11:58

ZONTAR
0 / 0

@PitBull9010 Coś mi się wydaje, że próbujesz przełożyć świat ciężarówek na autobusy szkolne. W szkolnych bardzo częste są ledwoe 4-6 biegowe skrzynie. Takie autobusy są stosunkowo lekkie, mają mocne ograniczenia prędkości i rządzą się zupełnie innymi prawami. Nic więc niezwykłego jest w pakowaniu do nich innej skrzyni, innego silnika i innej kabiny. Masz tu najpopularniejszego Internationala:
https://en.wikipedia.org/wiki/International_S_series_(bus_chassis)
Do 1989 miały manuala 4-5 biegowego lub opcjonalny automat 4 biegowy. Późniejsze modele coraz rzadziej wychodziły z manualami, ale cały czas korzystały z typowych 4-5 biegowych skrzyń. Nikt do tego nie pakuje skrzyni od ciągnika siodłowego.

Tak czy srak, Twoja teza jakoby tylko nowe autobusy szkolne miały automaty jest obalona. Wręcz przeciwnie, najwyraźniej nie masz pojęcia o czym piszesz i próbujesz nam tu wciskać jakiś kit. Kenworth nie robił autobusów szkolnych jakoś od lat 50, kiedy przypominały mydelniczki rodem z Fallouta. Western nie robi autobusów szkolnych, ale to jest ta sama firma co Thomas
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Built_Buses

Większość z nich ma 4-5 biegowe manuale lub automaty. W sumie nie wiem, czy którykolwiek autobus szkolny miał więcej niż 6 biegów.