@rafal199 To wbrew pozorom nie jest takie głupie, jest gościu który robi hybrydowe cięzarówki i małe przyczepki do aut z solarkami i już niedługo ma wypuścic naczepę z panelami słonecznymi, wg mnie ma to sens.... wszystko lepsze niż pchanie pieniędzy do dubaju.
@rafal199 z ułożenia paneli wynika że będą używane stacjonarnie. Facet jedzie na ryby w kompletną dzicz na parę dni i nie cierpi smrodu paliwa,spalin. Więc generator odpada.
Widzę cztery panele, średnio mają po 400W, czyli 1,6 kW. Przyjmijmy, że jest tam 10h pełnego słońca, co daje ok 16 kWh energii. Bateria w Tesli ma 75 kWh, więc to ok 18% naładowania. Przyczepa na lekką nie wygląda. Przyjmując opory toczenia przyczepy, opór wiatru, to bilans w najlepszym przypadku wyjdzie na zero ;)
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 19 June 2023 2023 20:20
@elefun PS. Co do tej twojej instalacji i jej produkcji jestem na 99% że kłamiesz. Nie ma możliwości aby instalacja przez 10 godzin pracowała z 90% mocą STC. Nawet jak byś miał tracker to moc rano i po godzinie 16 jest niższa niż w południe. Tak że bajki to dla osób które nie mają instalacji możesz opowiadać :)
@rafal199 niekoniecznie klamie, sam mam 5kw na dachu, nie sa polozone pod idealnym katem i dodatkowo niektore czasowo zacienione (maja podlaczone optymalizatory), najwyzsza produkcje mialem 35kwh z jednego dnia
@elefun Zazwyczaj liczy się ok 8h słońca dziennie. Licząc 10h twoja instalacja dawałaby ~95kWh, przy 8h daje ~77kWh co jest bliższe twojemu 82kWh.
Co do reszty zgadzam się w 100%
@rafal199
Panele 9,75 kW
Falownik 9,0 kW - przepuszcza czasami do 9,5. Obcięcie na mocy maksymalnej w południe + dziura ok. 16:00 - chmury.
Zestaw z demota, 1,6 kW - z proporcji licząc, w takim dniu, w takich samych warunkach powinien zrobić ok 13,3 kWh. To dla warunków PL.
Jeśli przykład jest w Kalifornii, to przy ich warunkach jesteś w stanie osiągnąć 16 kWh.
W takich momentach zastanawiam się, czy to wymyślili ludzie od tesli, aby dać rozgłos swojemu samochodowi, czy przemysł petrochemiczny, aby się ponabijać z tesli.
Sama się wozi.
OdpowiedzGenialne do momentu, jak trzeba gdzieś zaparkować. Ponadto ta przyczepka powinna chyba być zarejestrowana i ubezpieczona.
Odpowiedz@ByleBadyle, i korek robi się 2 razy dłuższy.
@Laviol zgadza się. Dodam, że pojazd z przyczepką ma ograniczoną przepisami dozwoloną prędkość nawet na drogach szybkiego ruchu.
I pewnie działa całodobowo i całorocznie. Czy słońce wozi w bagażniku?
OdpowiedzI cyk! Do Mielna na raz! Szach mat benzyniarze!
Odpowiedz@koszmarek66
Tak, na raz, pod warunkiem, ze jedziesz z Sarbinowa :)))
Genialne postęp idzie coraz bardziej do przodu. Czekam na Teslę albo innego elektryka a za nim 100 wagonów panalei jakie to nowoczesne.
OdpowiedzKtoś sobie jaja robi, a Internetowi "specjaliści" się jarają bo matematyki w szkole nie mieli.
Odpowiedz@rafal199 To wbrew pozorom nie jest takie głupie, jest gościu który robi hybrydowe cięzarówki i małe przyczepki do aut z solarkami i już niedługo ma wypuścic naczepę z panelami słonecznymi, wg mnie ma to sens.... wszystko lepsze niż pchanie pieniędzy do dubaju.
edit: https://youtu.be/5DNaWKrdOgA
Tutaj.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 June 2023 2023 0:17
@CoGitare Matematyka się kłania. Policz sobie ile te panele wyprodukują prądu, a o ile wzrośnie zużycie prądu w aucie jak mu się coś takiego podczepi.
@rafal199 z ułożenia paneli wynika że będą używane stacjonarnie. Facet jedzie na ryby w kompletną dzicz na parę dni i nie cierpi smrodu paliwa,spalin. Więc generator odpada.
Widzę cztery panele, średnio mają po 400W, czyli 1,6 kW. Przyjmijmy, że jest tam 10h pełnego słońca, co daje ok 16 kWh energii. Bateria w Tesli ma 75 kWh, więc to ok 18% naładowania. Przyczepa na lekką nie wygląda. Przyjmując opory toczenia przyczepy, opór wiatru, to bilans w najlepszym przypadku wyjdzie na zero ;)
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 June 2023 2023 20:20
Odpowiedz@elefun Jeśli masz cztery panel 400W STC które w 10 godzin wyprodukują 16kWh to podziel się tą technologią ze światem ;)
@rafal199
0,4 kWx4 szt=1,6kW
1,6 kWx10h=16kWh
Mam instalację 9,5kWp, jest w stanie w Polsce w słoneczny dzień zrobić 82 kWh
@elefun To teraz zastanów się co policzyłeś i co napisałeś niżej :) Jedno wyklucza drugie.
@elefun PS. Co do tej twojej instalacji i jej produkcji jestem na 99% że kłamiesz. Nie ma możliwości aby instalacja przez 10 godzin pracowała z 90% mocą STC. Nawet jak byś miał tracker to moc rano i po godzinie 16 jest niższa niż w południe. Tak że bajki to dla osób które nie mają instalacji możesz opowiadać :)
@rafal199 niekoniecznie klamie, sam mam 5kw na dachu, nie sa polozone pod idealnym katem i dodatkowo niektore czasowo zacienione (maja podlaczone optymalizatory), najwyzsza produkcje mialem 35kwh z jednego dnia
@elefun Zazwyczaj liczy się ok 8h słońca dziennie. Licząc 10h twoja instalacja dawałaby ~95kWh, przy 8h daje ~77kWh co jest bliższe twojemu 82kWh.
Co do reszty zgadzam się w 100%
@rafal199
Możesz rozwinąć? Poważnie mówię.
Jeśli się mylę, to posypię głowę popiołem.
Mam na myśli twoje zdanie:
"To teraz zastanów się co policzyłeś i co napisałeś niżej :) Jedno wyklucza drugie."
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 20 June 2023 2023 18:02
http://demotywatory.pl/uploads/comments/a8a9/a8a90c0f343b8db1d97e4a71e31d148a.jpg
@Qbikkkk
dokładne tak.
Instalację mam stelażu na ziemi. Zawsze chłodzenie paneli i wydajność jest lepsza niż na dachu.
http://demotywatory.pl/uploads/comments/a8a9/a8a90c0f343b8db1d97e4a71e31d148a.jpg
http://demotywatory.pl/uploads/comments/a8a9/a8a90c0f343b8db1d97e4a71e31d148a.jpg
@rafal199
Nadal czekam, co miałeś na myśli pisząc?
"To teraz zastanów się co policzyłeś i co napisałeś niżej :) Jedno wyklucza drugie."
@elefun Podałeś ładny wykres. Teraz nanieś na niego produkcję 0,4 kWx4 szt=1,6kW
1,6 kWx10h=16kWh i zobacz czy to jest realne.
Ciekawy wykres. Szczególnie to obcięcie mocy w południe przez dwie godziny. Jakie panele i ile ich jest.
PS. Nie żyję tutaj tak że jak coś napiszesz nie zdziw się że odpowiem po kilku dniach ;)
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 June 2023 2023 10:34
@Qbikkkk 70% wydajności, a 86% to jest przepaść.
@rafal199
Panele 9,75 kW
Falownik 9,0 kW - przepuszcza czasami do 9,5. Obcięcie na mocy maksymalnej w południe + dziura ok. 16:00 - chmury.
Zestaw z demota, 1,6 kW - z proporcji licząc, w takim dniu, w takich samych warunkach powinien zrobić ok 13,3 kWh. To dla warunków PL.
Jeśli przykład jest w Kalifornii, to przy ich warunkach jesteś w stanie osiągnąć 16 kWh.
Lepszy agregat na przyczepce
Odpowiedz@abc_xyz lepszy agregat pod maska. A nie, czekaj…
W takich momentach zastanawiam się, czy to wymyślili ludzie od tesli, aby dać rozgłos swojemu samochodowi, czy przemysł petrochemiczny, aby się ponabijać z tesli.
Odpowiedzraczej żałosne
OdpowiedzCo jest k**a genialne? Że nigdzie nie zaparkuje?
Odpowiedzdo tego przydała by się druga przyczepka z kontenerem do gaszenia gdyby ogniwa wpadły na pomysł by samoistnie się zapalić :)
OdpowiedzWiekszy podmuch wiatru i calosc lezy w rowie
Odpowiedz