Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
119 127
-
K konto usunięte
+2 / 4

Problemem jest że podczas pożaru takiego auta nie ma jak go zgasić. Polaniem wodą takiego auta to gorzej jak polanie płonącego oleju po frytkach. A jak uświadomimy sobie ze większość takich statków czy garaży podziemnych jako ochronę p.poż ma zraszacze to o taką tragedie nie trudno.

https://youtu.be/d8tULrLRH34

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 July 2023 2023 10:38

Odpowiedz
K Kar4
-1 / 3

@kikurenty Generalnie zgoda, ale małe uwagi:
- "Polaniem wodą takiego auta to gorzej jak polanie płonącego oleju po frytkach" - nieprawda że to gorzej, tak się gasi czy chłodzi (PS ale systemy gaśnicze na statkach czy w parkingach nie są przystosowane do takiego pożaru pod względem wydajności, z tego powodu teraz gdzieniegdzie wprowadza się zakazy wjazdu dla takich pojazdów).
Do filmu
- EURO 7 "pyłki" z opon będą większe dla elektryków z opon, ale za to hamulców mniej.
- kobalt z baterii jak i inne metale można recyklingować i będzie to robione. szczególnie jak będzie deficyt to i będą "odkopywać zakopane" elektryki.

5 5g3g
0 / 0

@Kar4 - "Polaniem wodą takiego auta to gorzej jak polanie płonącego oleju po frytkach" - nieprawda że to gorzej, tak się gasi czy chłodzi (PS ale systemy gaśnicze na statkach czy w parkingach nie są przystosowane do takiego pożaru pod względem wydajności, z tego powodu teraz gdzieniegdzie wprowadza się zakazy wjazdu dla takich pojazdów)."
w samochodach elektrycznych płonie elektrolit zbliżonego własciwościami do beznzyny- tylko w mniejszych ilosciach, podzielony na tysiace małych, wytrzymałych, szczelnych opakowań. Nie potrzebujesz większej wydajności niż przy płonącym samochodzie- intensywność płomienia będzie mniejsza, ale będzie dłużej się utrzymywał.
- - EURO 7 "pyłki" z opon będą większe dla elektryków z opon, ale za to hamulców mniej.- to tylko gdybania gdy założy się że jak cięższy to szybciej zużywa opony, ale samochody elektryczne hamują przede wszystkim "silnikiem" odzyskując energię. Jak docisniesz hamulce i uruchomią się tradycyjne tarcze hamulcowe to energii nie odzyskasz. Nie ma też w elektrykach ruszania z piskiem opon przez zbyt gwałtowne puszczenie sprzęgła. Elektryk niejako wymusza spokojniejsze hamowanie i mniej agresywną jazdę. Więc efekt jeżeli chodzi o opony może być odwrotny niż z prostego spojrzenia na wagę samochodów.

K Kar4
+1 / 1

@5g3g "w samochodach elektrycznych płonie elektrolit zbliżonego własciwościami do beznzyny"
- czyli problemu z palącymi się metalami jak lit wg Ciebie nie ma, bo wg mnie jest.
"Jak dociśniesz hamulce i uruchomią się tradycyjne tarcze hamulcowe to energii nie odzyskasz"
- całej energii wtedy nie odzyskasz, ale rekuperacja wtedy też działa. A jeżdżąc z podobną technika ecodrivingu jak w autach spalinowych, można bardzo mocno zniwelować wykorzystanie "hamulców ciernych".
"Nie ma też w elektrykach ruszania z piskiem opon przez zbyt gwałtowne puszczenie sprzęgła"
- ja niestety mam z tym problem, bo wyskoki moment dostępny jest od 0 rpm, co przy aucie elektrycznym z FWD jest jeszcze bardziej dokuczliwe, przez inny rozkład masy (mniej % na przednią oś), na szczęście dużo producentów przechodzi na RWD.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 July 2023 2023 19:48

5 5g3g
0 / 0

@Kar4 nie ma problemu z plonącym litem bo nie ma tam metalicznego litu. Jak sama nazwa wskazuje są jony litu, które już oddały swoje elektrony i z tlenem nie będą reagować.

K Kar4
+1 / 1

@5g3g Nie jestem ekspertem, ale przy zwarciu w ogniwie mogą się dziać różne wysokoenergetyczne procesy, które z tego co widać przy pożarach powodują reakcje łańcuchową.

5 5g3g
+1 / 1

@Kar4 jest ryzyko zwarcia wewnętrznego i zewnętrznego. Jak przeladujesz baterie wbrew pozorom największym ryzykiem nie jest powstanie łatwopalnych substancji, ale postanie ostrego osadu na katodzie który dziurawi izolator i powoduje wewnętrzne zwarcie pomiędzy anoda i katoda. To powoduje powstanie dużej ilości ciepła. To podgrzewa elektrolit który ma niską temperaturę wrzenia. Jak puści obudowa to rozgrzany gaz elektrolitowy przy kontakcie z tlenem ulega zapłonowi.
Taki jest najczęstszy mechanizm, po to zabezpieczenia baterii muszą być silne. Pozbędziemy się elektrolitu- bateria może się mocno zagrzać, może się nawet stopić, ale raczej nie zapłonie.

K Kar4
0 / 0

@5g3g Dzięki za ciekawy opis rozszerzający wiedze. Z tego co wiem Toyota pracuje na stałym elektrolitem i planuje wprowadzenie go około 2028 roku. Badania pod względem stosowania, czy tworzenia nowych materiałów będą jeszcze długo trwać, ale na razie strażacy i pomieszczenia oraz ich systemy gaśnice nie radzą sobie z obecnymi autami elektrycznymi jak byśmy tego oczekiwali. Musimy brać to pod uwagę i się rozwijać w obu kierunkach, bo na razie nie jest dobrze.

MEATLOAF
-1 / 1

@kozaalfa1 poszukaj se to taka Qrvva filozofia

K kozaalfa1
-1 / 1

@MEATLOAF żadna filozofia. To jest zabieg w celu wskazania miejsca z którego były pobierane informacje, a nie tak jak uważasz, że nie potrafię ich znaleźć. Podczas tworzenia demota autor powinien zamieścić źródła, aby ułatwić reszcie poszukiwania informacji.

zen1973
-1 / 1

Podaj jeszcze średni wiek palących się aut elektrycznych i spalinowych i ile wśród nich jest efektem podpalenia a ile zapłonu samoczynnego. Statystycznie w 2022 roku pijani kierowcy spowodowali 10,5 % wypadków, więc trzeźwi 89,5 %. Wniosek - pijmy żeby było bezpieczniej?

Odpowiedz