Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Bolid Formuły 1 kontra van... z silnikiem o mocy ponad 2000 KM

www.demotywatory.pl
+
139 141
-

Zobacz także:


rafik54321
0 / 8

Porównanie z tyłka. Bolid F1, może mieć moc do około 1000KM, nie dziwota że idzie na równo z pojazdem o mocy 2krotnie wyższej.

To tak jakby się dziwić że TIR o mocy 600KM jest w stanie bez naczepy jechać na równo z 150KM-200KM autem...

Niech się ten van spróbuje z tym bolidem na torze, na zakrętach, to bolid F1 wciągnie tego vana nosem.

Odpowiedz
RobVonErt
0 / 2

@rafik54321, strasznie to uprościłeś jest jeszcze coś takiego jak moc na tonę, moment obrotowy, przełożenia skrzyni, to wszystko wpływa na parametry. Van ma dwa razy więcej mocy ale może ważyć trzy razy tyle co bolid F1, poza tym ten van jest z tego co wiem elektryczny czyli dysponuje pełna mocą od samego początku (a to bardzo, duża zaleta) a nie tak jak silnik spalinowy dopiero przy danych obrotach. Owszem bolid wciągnie nosem tego vana na torze ale bolid do tego jest stworzony, również można porównać osobówkę 200KM do "TIR-a" 600KM i gdyby tej osobówce dać do pociągnięcia ładunek 20 ton to przy ciągniku siodłowym nawet nie pierdnie.

rafik54321
-1 / 1

@RobVonErt tylko większość z tych rzeczy jest pomijanych przy wyścigu po prostej. Np masa. Owszem im wyższa tym większej mocy potrzeba, ale np auto o mocy 50KM i masie np 1t rozpędzi sie do 160km/h. Są auta o mocy 120KM których prędkość maksymalna też tyle wynosi. Sęk w tym że to drugie osiągnie te prędkość szybciej.

Zarzucasz mi pomijanie kwestii a sam mylisz pojęcia. Silnik elektryczny nie ma pełnej mocy od samego dołu. Ma pełny moment obrotowy, a moc to w uproszenie moment obrotowy pomnożony przez obroty silnika.

A ten van to jest stworzony do czego? Do rozwożenia paczek? Już widzę jak w kurierze robi van o mocy 2000KM haha. Bolid F1 wcale nie jest najszybszym pojazdem. Choćby bugatii jest szybsze. No i bolid ma jeszcze jedną dużą wadę. Bolid nie może szybko przyspieszyć do 100km/h. Jest za lekki. Brakuje mu siły docisku. Jakby dał gaz do dechy to by nie ruszył tylko mielił w miejscu. Tu by trzeba założyć do bolidu znacznie węższe opony by to się mogło udać. Ale wtedy bolid by nie skręcał sensownie.

Ten bolid to pokaż że się coś da zrobić. Tak jak MTT Y2K z silnikiem od śmigłowca. Da się? Da. Ma to sens? Ni cholery. To żaden pokaz możliwości elektryka. Postawmy bolid f1 elektryczny i spalinowy. To zobaczymy porównanie. A tak? Parametry są tak dobrane aby an wygrał i tyle.

RobVonErt
-1 / 1

@rafik54321, OK też palnąłem parę gaf, ale jak możesz napisać że bolid F1 ma poważna wadę w postaci przyśpieszenia do 100km/h skoro potrafią zejść poniżej 2 sekund, gdzie super samochody są przeważnie o 1 sekundę gorsze. I tak ten van nie został stworzony do tego do czego bolid F1 bo jest dobry na prostej, zapewne na pierwszym lepszym zakręcie kręciłby baczki aż miło. O mocy na masę już pisałem także nie wiem po co przykład z samochodem 50KM vs. 120KM, w bolidzie F1 1KM ma do obrobienia poniżej kilograma, gdzie w super samochodach na 1KM przypada prawie 2 kilogramy także też nie ma o czym dyskutować. Co do porównania bolidu F1 z bolidem formuły E to dopiero bolidy E 3 generacji mają zbliżone osiągi (ale nadal ograniczone) do F1, a co będzie dalej tego nie wiem :) resztę nie dyskutuję bo zapewne TY jako krynica wiedzy wszelakiej na demotach, nie mam w Tobą szans, pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.

rafik54321
-1 / 1

@RobVonErt bo przy tym stosunku mocy do masy, powinny przyśpieszać szybciej niż myśliwiec. Więc to jest wada.

Bo możesz dać i milion KM do pojazdu. Nie ma to znaczenia jeśli nie przełożysz tego na asfalt.
Znowu np nissan GTR przyśpiesza w 3,5s, a waży ponad 2t. I bolidy F1 raczej nie schodzą poniżej 2s, tylko raczej osiągają około 2,5s. Więc różnica jest spora.
Tu lepiej wypada np bugatti chiron który schodzi do około 2,4s do 100km/h.

Bo aby bolid F1 działał, musi zapie*****ć. I tego się nie przeskoczy. Dopiero jak przekroczy okolice 150km/h to dopiero siła docisku jest na tyle duża, że bolid wykorzystuje 100% mocy.
Auta drogowe muszą być bardziej "kompromisowe".

A jeśli mamy wziąć więc auto spalinowe, służące do jazdy tylko po prostej? Weźmy dragstera. Przyśpieszenie poniżej 1s do 100km/h. Van wciągnięty nosem XD. Co z tego że ma 11 000KM mocy? No przecież to "bez znaczenia" XD...
Do takich cyrków dochodzimy olewając wszelkie niuanse. Tylko tak do niczego nie dojdziemy.

Mamy bolidy F1 spalinowe i bolidy elektryczne. Czemu nie startują razem na jednych zawodach? Czemu wyścigi elektryków są krótsze?
Do tego jakoś nigdzie w mediach się nie chwalą masą tego pojazdu, ani zasięgiem.
Więc bardzo możliwe, że cały ten van jest zrobiony z włókna węglowego, a bateria jest śmiesznie mała i nie wystarczy nawet na 100kg. Przez co jest hiper lekka, a cały VAN może ważyć poniżej 1t. Wtedy stosunek mocy do masy by miał lepszy niż bolid F1. Ale tego nie powiedzą - bo po co?

Prawda jest taka, że materiał jest propagandowy, by pokazać jakie to elektryki są "super"...
Ale weź auto hyperion. Możesz je postawić obok dowolnego auta elektrycznego i hyperion je zjada na śniadanie. Moc, przyśpieszenie, zasięg... Mówimy rzecz jasna o autach drogowych.
Bo auta akumulatorowe mają wadę której po prostu nigdy nie przeskoczymy, to po prostu fizycznie niemożliwe. Żaden akumulator NIGDY nie dorówna gęstością energetyczną, paliwom. Czy to wodorowi czy paliwom ropopochodnym.
I z tym aspektem, propaganda ma problem. Gdzie się da, ukrywają tę wadę...

Każdy kto siedzi w temacie wie, że auta akumulatorowe to co najwyżej temat przejściowy, lub co bardziej prawdopodobne - ślepy zaułek.

greony12
+1 / 1

@RobVonErt
"Van ma dwa razy więcej mocy ale może ważyć trzy razy tyle co bolid F1"
noped, waży tyle samo co ma mocy, znaczy jak bolid F1 wazy 798 to ten E-van 1680kg, to po prostu jest o jeden bolid cięższy i mocniejszy
no i jak stwierdziłeś, to elektryk, ma 1500kw czyli 2050KM
porównanie obu na tor jest trochę nie na miejscu, oba bolidy są dostosowane do innego typu wyscigu, f1 to bolid do krętych torów, a E-Van jest na climb, czuli na tor wyznaniowy Pike Peak który słynie z braku ograniczeń i zasad
szkoda ze nie wspominali ze z nimi obiema wygrał nikt inny jak Dannis Z motoGP
https://www.youtube.com/watch?v=ADs8tvU2xDc a tu cały film

RobVonErt
0 / 2

@greony12, dzięki za cały film który wszystko wyjaśnił, włącznie z podaniem bardzo ważnych parametrów moc/waga. Pogodził wszystkich gość na "szlifierce" ;) czyli chyba najlepszy stosunek mocy do masy. Pozdrawiam, jeszcze raz dzięki za film.

K konto usunięte
0 / 2

vana nie testuje sie na takich odległościach? Zróbcie test np. na 300km (średnie dzienne trasy takich busów) wliczając w to tankowanie/ładowanie.

Odpowiedz
K konto usunięte
+2 / 2

@Xar Widziałem. No i co chcesz udowodnić??

P pan_grajek92
0 / 0

Dobrze że dali vanowi odpowiedni dystans żeby się rozpędził :) swoją drogą, to jaki ma zasięg w porównaniu do bolidu F1 na jednym tankowaniu?

Odpowiedz
greony12
0 / 0

@pan_grajek92 na jednym ładowaniu pojedzie ponad 20kilometrów

N Nemesis14
+2 / 2

to jakiś starszy bolid F1, coś koło 2010. Wystarczyłoby w nim zamontować skrzydło z DRS i van został zmieciony. Nie mówiąc już w ogóle o założeniu bardzo płaskich skrzydeł, zwłaszcza tylnego lub w ogóle jego ściągnięcia. Z bolidem z przed paru lat też by przegrał.

Odpowiedz