Miałem kolizję, praktycznie czołowe. Prędkość moja chyba z 30., drugiego pojazdu myślę podobna. W żadnym z pojazdów nie wystrzeliły poduszki. Nie było nawet takiej potrzeby, nawet napinacze pasów ocalały.
Były to pojazdy, które projektowano przed 2010 a sprzedawane po 2010.
Teraz najechanie na słupek i już wywalają poduszki, a jak słupek trochę większy to i kurtyny.
Może z jednej strony bezpieczeństwo albo koszty - producent zarobi.
@Bongo123xyz Poduszki nie wystrzeliły dlatego, że wgniecenie jest powyżej zamontowanych czujników. Czujniki poduszek są w ramie, a wgniecie kilka cm wyżej, na wys. wlotu powietrza.
No niestety, ktoś nie wytłumaczył dziewczynce, że Distronic wykorzystuje radar dopplerowski i do utrzymania odstępu wymaga, żeby pojazd z przodu poruszał się z choćby minimalną prędkością. Widać, że następuje automatyczne hamowanie, ale to dopiero w momencie gdy czujniki ultradźwiękowe wykryją przeszkodę, a więc już stanowczo za późno, żeby zahamować z takiej prędkości.
To jest wyjaśnione w instrukcji, ale kto by tam instrukcję czytał.
@aniechcemisie Uważam, że to mrzonka - ślepo uwierzyć, że jakieś czujniki zastąpią kierowcę, a samochód może jechać sam, radząc sobie w każdej drogowej sytuacji.
Ufając czujnikom, elegancko zaparkowałem drona na dachu. 100 razy zadziałały właściwie, za 101 coś nie pykło.
@pirogron Radar dopplerowski wykryje różnicę w prędkości względnej. Jeśli przeszkoda jest statyczna, przesuwa się względem ciebie z taką samą szybkością jak tło i jest od niego nieodróżnialna.
@daclaw Ale to nie chodzi o wierzenie, ani zastępowanie. Akurat konkretnie ten system mam w swoim samochodzie i wiem jak on działa. Jako wspomagacz działa doś dobrze, ale trzeba znać jego ograniczenia. I być przygotowanym, że czasem się myli.
I poduszki nie wystrzeliły?
Odpowiedz@Bongo123xyz to może hamulce tak samo sprawne jak te poduszki.
Miałem kolizję, praktycznie czołowe. Prędkość moja chyba z 30., drugiego pojazdu myślę podobna. W żadnym z pojazdów nie wystrzeliły poduszki. Nie było nawet takiej potrzeby, nawet napinacze pasów ocalały.
Były to pojazdy, które projektowano przed 2010 a sprzedawane po 2010.
Teraz najechanie na słupek i już wywalają poduszki, a jak słupek trochę większy to i kurtyny.
Może z jednej strony bezpieczeństwo albo koszty - producent zarobi.
@Bongo123xyz Poduszki nie wystrzeliły dlatego, że wgniecenie jest powyżej zamontowanych czujników. Czujniki poduszek są w ramie, a wgniecie kilka cm wyżej, na wys. wlotu powietrza.
@Bongo123xyz Bardzo dobrze że nie wystrzeliły. Popatrz na jej ręce.
Łona prawie na kierownicy siedzi. "Żeby dobrze widzieć" zapewne.
@abaddon81 niskie kobiety tak siedzą przeważnie bo do pedałów mają za daleko. Moja żona też tak siedzi, ma 156cm wzrostu i nie ma innego wyjścia.
pomyliła z teslą? albo ktoś źle wytłumaczył kretynce jak działa colission assist. pewnie była pewna że sam wyhamuje
OdpowiedzA wiesz ze ma LUB za loda
OdpowiedzMysle, ze kluczowe znaczenie tutaj mialy nastepujace slowa: anal, happy and, bareback
OdpowiedzA skąd pomysł, że każda osoba siadająca za kierownicą ma prawo jazdy :-D
OdpowiedzNo niestety, ktoś nie wytłumaczył dziewczynce, że Distronic wykorzystuje radar dopplerowski i do utrzymania odstępu wymaga, żeby pojazd z przodu poruszał się z choćby minimalną prędkością. Widać, że następuje automatyczne hamowanie, ale to dopiero w momencie gdy czujniki ultradźwiękowe wykryją przeszkodę, a więc już stanowczo za późno, żeby zahamować z takiej prędkości.
OdpowiedzTo jest wyjaśnione w instrukcji, ale kto by tam instrukcję czytał.
@aniechcemisie Co ma do tego, że radar jest dopplerowski? Efekt Dopplera powinien działać tak samo czy przeszkoda stoi czy jedzie.
@aniechcemisie Uważam, że to mrzonka - ślepo uwierzyć, że jakieś czujniki zastąpią kierowcę, a samochód może jechać sam, radząc sobie w każdej drogowej sytuacji.
Ufając czujnikom, elegancko zaparkowałem drona na dachu. 100 razy zadziałały właściwie, za 101 coś nie pykło.
@pirogron Radar dopplerowski wykryje różnicę w prędkości względnej. Jeśli przeszkoda jest statyczna, przesuwa się względem ciebie z taką samą szybkością jak tło i jest od niego nieodróżnialna.
@daclaw Ale to nie chodzi o wierzenie, ani zastępowanie. Akurat konkretnie ten system mam w swoim samochodzie i wiem jak on działa. Jako wspomagacz działa doś dobrze, ale trzeba znać jego ograniczenia. I być przygotowanym, że czasem się myli.
W niektórych stanach w USA i w niektórych krajach żeby dostać prawo jazdy to musisz zaliczyć jazdę po kółku na własnym podwórku.
OdpowiedzPewnie myślała, że sam się zatrzyma
OdpowiedzMercedes Bęc.
Odpowiedz