@Margarettap1 przecież tu nikogo nie interesuje prawda, 90% wchodzi i daje +/- nie interesując się czy coś jest prawdą, czy fałszem ważne, że zgadza się z jego poglądami.
Myśleniem krytycznym charakteryzuje się tutaj może 10% niezależnie czy ich poglądy wychylają się w lewo, czy prawo potrafią spojrzeć krytycznie co nierzadko kończy się minusami, pomimo, że w gruncie rzeczy nie różnią się poglądami od minusujących.
Gorsze jest ocenianie sytuacji na podstawie połowicznej wiedzy. Media pokazały film od momentu kiedy to biedna dziewczyna dostała pała. Co działo się wcześniej to już nieważne. Jak zachowywała się dziewczyna nieistotne.
Jestem zdania, że służby muszą reagować na chamskie zaczepki. Kobiety chciały równouprawnienia, więc i pała przez łeb też po równo.
@dario1207 nie. Obywatel nawet jeśli jest chamski i bezczelny NIE MOŻE został spałowany za tego typu zachowanie. Aresztowanie, grzywna itp, ok, ale nie pałowanie.
Użycie siły bezpośredniej może mieć miejsce WYŁĄCZNIE wtedy kiedy osoba dokonuje formy ataku fizycznego. Po prostu kogoś bije. Inaczej, nie ma prawa użyć pały. Koniec kropka. Jeśli obywatel przerwie atak, lub staje się do niego niezdolny, to policja traci prawo do dalszego pałowania.
Wtedy nosi to znamiona przekroczenia uprawnień.
Tu dziewczyna nie atakowała już policji, a dalej była lana. Tu nie ma "ale".
Po prostu wyszła prawdziwa natura policji. To bandyci, od zawsze tak mówiłem tylko kiedyś się bardziej kryli, a teraz mają wylatane, bo kryje ich władza.
"Tu dziewczyna nie atakowała już policji, a dalej była lana."
- No i kłamstwo dostała raz pałka do tego w torebkę po czym została przewrócona na ziemie i obezwładniona zgodnie z procedurami o jakim dalszym laniu kłamiesz?
"Użycie siły bezpośredniej może mieć miejsce WYŁĄCZNIE wtedy kiedy osoba dokonuje formy ataku fizycznego. Po prostu kogoś bije. Inaczej, nie ma prawa"
- No i kolejne kłamstwo. (Pałki służbowej policjant może użyć lub wykorzystać ją w przypadkach: wyegzekwowania wymaganego prawem zachowania zgodnie z wydanym przez policjanta poleceniem. odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na życie, zdrowie lub wolność uprawnionego lub innej osoby.
Czyli raz nie wykonywała poleceń, dwa opluła funkcjonariusza w twarz co oznacza zagrożenie życia bo znajdujemy się w czasach pandemicznych czy uznajesz wirusa czy nie tak jest na całym świecie.
@rafik54321
Pierwsza kwestia to fakt, że tłum często jest agresywny, a policja wyłapuje "prowodyrów", żeby pozbawić tłum tego "czynnika motywującego".
Druga, dlaczego tłum zamiast protestować często korzysta z okazji i idzie na "zwarcie". Kamienie, butelki, wyzwiska. Główne założenie strajku znika, a atak na policję staje się rozrywką. Zupełnie jak w przypadku kiboli.
Trzy - policja to służba porządkowa - jej obowiązkiem jest zapewnienie spokoju na ulicach. Muszą kontrolować sytuację i przerwać ją w razie potrzeby, bo później wymknie się to spod kontroli.
Cztery - policja też często nadużywa swoich uprawnień. Daje się ponieść adrenalinie czy wykonuje tylko polecenia z góry?
Pięć - jak widzę taką "Karynę", która obraża, pluje, obrzuca czymś to jak najbardziej należy ją zamknąć - bo w ten sposób podburza tłum, a dwa, bardzo dziwne, że nie można pluć na ludzi, albo ich wyzywać.
Sześć - jak policja pałuje osoby, które nic nie robią, lub już nic nie robią to tu pełna zgoda - policja ma zatrzymać, a nie wymierzać sprawiedliwość.
Konkluzja - wszędzie są "dobrzy" i "źli". Niewinnie pobici protestujący i niewinnie oskarżani policjanci. Agresywny tłum i mocno przekraczający swoje uprawnienia policjanci. W tłumie to się po prostu zlewa. A co najgorsze media manipulują sytuacją. Każdy korzysta tylko z tej części, która współgra z ich narracją.
P. S. W USA policja znowu zastrzeliła Afroamerykanina. Oczywiście zamieszki. Tłum rabuje np. sklepy ( co właściciel takiego sklepu zrobił?). Sam zastrzelony był poszukiwany do zatrzymania. Wysiadł z auta, następnie znowu do niego wsiadł i chciał uciec. Wtedy policjant pomylił paralizator z bronią palną (jak? Do tego nigdy nie może dojść!). Nie był więc to niewinny obywatel, ale człowiek, który z prawem jest na bakier. U nas też pani notowana (może zaśmiecanie, może kradzieże, nie wiem ). Patrząc na zachowanie i wygląd nie jest wzorem nienagannej postawy.
Konkluzja z P. S. Zwykle " prowodyrzy" to najwięksi cwaniacy mający zatargi z prawem, pokazywani później w bardzo pozytywnym świetle. A osoby, które za nic mają drugiego człowieka (przestępcy) powinni być odpowiednio traktowani (kara, resocjalizacja) niezależnie po której stronie barykady stoją, ale zawsze przez niezawisły sąd na podstawie dowodów (nie przez policję czy tłum).
A tak na zakończenie. Rośnie szczucie na policję, że bandyci, wstyd, itd. Słynne " niech zmienią pracę" realizuje się w USA, gdzie rozwiązuje się policję stanową. I teraz uwaga. Bez tych "bandytów" rośnie przestępczość. Przyroda nie znosi próżni. Szumowina zawsze pływa na wierzchu...
Więc jeżeli uważasz, że policja to bandyci co w takim razie proponujesz?
I dlaczego jak policja nic nie robi to się boi, dzieci ich pogonią, itd. Robi to jest zła, bandyci, itd. Jak w przedszkolu... Dziecko zaczepia, a potem wielki płacz, że "on mnie bije". Cóż. Porządek czasem wymaga użycia siły, żeby nie doprowadzić do anarchii. Jakoś można potestować spokojnie bez walk. Można też szukać w policji wroga, uważać ich za przedstawicieli władzy lub po prostu łamać prawo i wtedy jest obustronna agresja.
@rafik54321 Uhh , dziewczyna takie lanie dostała, o matko, do końca życia powinna rentę z tego tytułu dostawać. Pewnie jej trzy pokolenia wprzód będą miały zęby powybijane.
Odpowiem zbiorczo bo nie chce mi się czytać całego szajsu.
Jeśli ktoś mnie napadnie, zacznie dusić, będę miał pod ręką kamień i napastnikowi walnę nim w łeb, a potem koleś będzie hospitalizowany X czasu, to będę miał postawiony zarzut przekroczenia obrony koniecznej, pomimo że jestem nieszkolonym cywilem, który się bronił jak umiał.
Tego samego oczekuję od policji, skoro ja mogę być pozwany o bronienie się, to policjant też.
Jeśli uważacie że policja ma prawo pałować ludzi którzy już nie stanowią zagrożenia, to idżcie się kłaść pod patona.
Ktoś nam zastękał, że patonem trafił w torebkę - człowieku, miałeś kiedyś patona w ręce? Ten typ pałki ma taką siłę że poczujesz to nawet ubrał średniowieczną zbroję łuskową.
Dalej uważam że policja to formacja która powinna zostać rozwiązana, a w jej miejsce utworzona zupełnie nowa służba - od zera. Bo niestety, nawyki ZOMO w niej zostały.
@rafik54321
Jeżeli zrobisz tak jak mówisz i nie będzie żadnych wątpliwości to nikt nie postawi Ci zarzutu. Oczywiście warto wiedzieć czym jest obrona konieczna, bo wystarczy, że rzucisz kamieniem w uciekającego napastnika i już warunki obrony koniecznej przekraczasz. Warto znać swoje prawa i poczytać orzecznictwo polskich sądów, a zobaczysz, że nawet jak jest zarzut to w większości przypadków kończy się uniewinnieniem. Aczkolwiek w polskim wymiarze sprawiedliwości może być czasem ciężko, ale jest powiedzenie, że lepiej żeby trzech sądziło niż czterech niosło. Są też nowe przepisy jeżeli chodzi o obronę w swoim domu. Warto się zapoznać jak jest, żeby potem nie mieć wątpliwości.
Jaki problem? "Poszkodowana"może zgłosić fakt popełnienia przestępstwa. Albo przekroczenie uprawnień przez policjantkę. Nikt jej tego nie odbiera. Z tym że jest nagranie co ta pani robi wcześniej i ma zarzuty, więc będzie mało wiarygodna. Szczególnie z recydywą...
Nie patona tylko batona (krótkie określenie na pałkę teleskopową) lub tonfę (pałka policyjna, nieskładana - ta z rączką). I też jestem za tym, żeby ludzi którzy się poddają nie poniżać (chociaż często robi się to w celach psychologicznych oraz bezpieczeństwa - skąd wiesz, że to nie popucha zatrzymanego i nie ma np. noża, którego zaraz chce użyć? Kontrterroryści zawsze tak samo zatrzymują ( nawet przestępcy wolą się wtedy wcześniej grzecznie położyć, żeby nie być rzuconym na ziemię ).
I teraz najważniejsze - policja jest uprawniona do wydawania nam poleceń! Jeżeli się nie stosujemy możemy być potraktowani nawet z użyciem przymusu bezpośredniego. Aczkolwiek nigdy jakoś nie widziałem, żeby tak traktowano spokojnych obywateli ( czego oczywiście nie wykluczam ).
Pytanie czy Ty miałeś? Baton to najczęściej trzy rurki złączone razem, często hartowane. Fakt, mogą zrobić krzywdę, szczególnie jak uderzysz w odpowiednie miejsce. I zobacz, że policjantka i tak uderza raz, i to w torebkę, a nie ciało. Torebka ma pewne rzeczy w środku (czasem ogromną ilość rzeczy) i dość dobrze amortyzuje. Mogło zaboleć, ale większej krzywdy to nie zrobi. Dostajesz głównie przekazanie energii kinetycznej na dużej powierzchni, więc pięknie się to rozkłada.
Wiesz, że formacja to ludzie? Rozwiązanie wszystkiego i zawiązanie na nowo zmieni tylko nazwę, bo ludzi weźmie się tych samych. Wykluczenie wszystkich obecnych, a tworzenie nowej służby z nowymi osobami to raz paraliż, bo nikt nic nie umie, nie ma wykształconych struktur, nie ma kto szkolić (co jest bardzo ważne), nie ma procedur,wszystkiego się uczą... Pytanie kto będzie wtedy robił sprawy kryminalne np. Skok przestępczości gwarantowany. A dwa to skąd wziąć tyle osób?
Trzecią opcja to weryfikacja, tylko to już raz było przy zmianie z milicji na policję...
Tak więc propozycja byłaby mądra, gdyby nie była tak utopijna. To nie gra. Gdzie dajesz usuń, a zaraz tworzysz nowe. Jeżeli serio chcemy coś zmienić to tylko praca u podstaw! Wyksztalcenie nowego pokolenia w duchu uczciwości, honoru i zasad moralnych. Niestety to trwa, ale tylko tak uzyskamy efekt. Tylko mało kto o to dba...
I naprawdę żałosne jest robienie z wulgarnej recydywistki świętej, a z policjantki, która używa swoich praw, bandytki. Bo niestety tak to wygląda... Jedno uderzenie na otrzeźwienie, żeby osoba poczuła, że nie jest nietykalna, lekkie wprowadzenie w dezorientację i wywarcie presji w celu uspokojenia. I zobacz, że działa. Bo policjantka ani jej nie okłada, ani nie skacze po niej... Dlaczego jest taka nagonka na policję, która działa w ramach swoich zadań (polecam zapoznać się z psychologią tłumu oraz sposobami panowania nad nim oraz konsekwencje wymknięcia się sytuacji z pod kontroli )? Dlaczego nie ma nagonki na osoby łamiące prawo?
W ramach zadania domowego polecam też zobaczyć jak to się robi na "cywilizowanym" zachodzie.
@rafik54321 "Jeśli uważacie że policja ma prawo pałować ludzi którzy już nie stanowią zagrożenia" Piszesz tak jakby ten policjant ją tą pałką okładał, a uderzył nią tylko raz i nie można powiedzieć, że ona była wtedy spokojna bo dosłownie przed momentem szarpała się z policjantem i widać, że nadal nie miała zamiaru zastosować się od jego poleceń. Ogólnie to trzeba stwierdzić, że poza uderzeniem tą pałą, to jakoś specjalnie agresywnie się z nią nie rozprawił, a nawet to uderzenie chyba jakoś specjalnych szkód jej nie wyrządziło, bo nie słyszałem aby wymagała opieki lekarza z powodu tej interwencji.
@rafik54321 Szajsu? Chłopie, ignorancja zazwyczaj daje spokój ducha, ale w tym przypadku jest dokładnie na odwrót. Przeczytaj prawo. Prawo jest bardzo szczegółowe i jasno określa co wolno w ramach obrony koniecznej, do czego jest przewidziana, a co jest zabronione.
Nie trzeba też być geniuszem, by wiedzieć, co wolno funkcjonariuszowi, oraz jaką drogę ma obywatel, jak uzna, że zostały wobec niego przekroczone uprawnienia przez funkcjonariusza.
Reakcja tego kulsona wynika z braku wyszkolenia i braku predyspozycji do wykonywania zawodu. Być może wpoili mu, że jest jest nietykalny, a każde dotknięcie go to naruszenie jego nietykalności cielesnej. ŚPB można użyć dla odparcia bezpośredniego zamachu. Tu od biedy może być zastosowany paragraf o wyegzekwowaniu wymaganego prawem zachowania, choć z pewnością zastosowany środek był nieadekwatny do rangi czynu.
Śmieszy mnie komunikat pislicji, że ta dziewczyna "była notowana". Po pierwsze, czy to ich zdaniem znaczy, że jest pozbawiona praw obywatelskich? Po drugie, miała to wypisane na czole? A nawet jeśli, patrz wyżej.
Niestety żyjemy w państwie, które coraz częściej stosuje nieadekwatne i nieuzasadnione represje wobec obywateli.
@tema_lina W prawie jest zapisana nietykalność funkcjonariusza. ŚPB można użyć zawsze, jak osoba nie chce wykonywać poleceń.
Naprawdę, jak to jest poziom wiedzy wielu ludzi, którzy chodzą na protesty, to się nie dziwię, że tyle dramatów można oglądać. Wystarczy wykonywać polecenia, nie łamać przepisów. Innymi słowy uczyć się od kiboli.
@J_R Pan posterunkowy jak widać zdążył się doszkolić:) Tylko pan posterunkowy nie raczy zauważyć, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Więcej takich akcji, więcej takich zdjęć i pislicja będzie na pewno mieć bardzo dobre notowania w społeczeństwie.
Pislicji się role pomyliły. Mają slużyć obywatelom! Służą bolszewickiej partii, która na końcu i tak ich wydyma, a emerytury pójdą się bawić w innej piaskownicy. Za nadgorliwość:)
@tema_lina
Za POlicji bito ludzi na marszach. Są piękne nagrania jak nieumundurowani kopią leżących nawet po twarzy. Są dowody na urządzanie prowokacji. Wolność słowa i niezależność prasy, a Wprost, mhm... Jak chcesz uderzyć psa to kij zawsze się znajdzie (nie chodzi o policję, tylko ogólnie mówię, jest takie przysłowie, które tu świetnie pasuje nie pasując). Patrząc na awatar to wiem, że "Pis to zło", ale naprawdę proszę być obiektywnym. Obraz jest zmanipulowany, więc gratuluję ulegania takiej papce. Dla obalenia Pis-u uczynicie z bandyty świętą. Nie tędy droga.
@tema_lina Wybrane zdjęcie mówi to, co ktoś chciał nim przekazać, a film pokazuje jak było. Poza tym, ja nie ma nic wspólnego z organizacjami państwowymi. Po prostu dbam o to, by nie zbierać łatwych do uniknięcia cięgów od życia. A w razie kontaktu z Policją, jak się nie umie zachować, to można właśnie wyłapać. Zarówno jak ta panna, jak i pewien poseł Wipler.
W kraju gdzie banda głupków ogląda 10 s filmu nie znając całości i uważa że święte krowy trzeba czcić jako bezbronne ofiary i chować w złotych trumnach.
Żyjesz w państwie prawa. I w państwie sprawiedliwości, A nawet w państwie Prawa i Sprawiedliwości. Czego nie rozumiesz ? A poza tym chciałem dodać że mamy dobry rząd wybitnych fachowców , gospodarka się rozwija a ludziom żyje iię coraz dostatniej :-)
@dncx
Jedno uderzenie w miejsce bezpieczne, nie robiące krzywdy. Nie widzę bezmyślnego walenia na oślep. Ale z tego co wnioskuję to policja ma tylko się uśmiechać. Albo dołączyć do tłumu, radośnie czynić zniszczenia i obalić rząd. Tego chce w końcu suweren! A nie pachołki stoją po stronie autorytarnej władzy bijąc niewinnych ludzi. A nie, czekaj... Kobieta była agresywna, nie wykonywała poleceń, pluła w czasie zagrożenia covid, a PIS wybrali ludzie w demokratycznych wyborach. Coś mi nie gra w układance...
@dncx
W USA tak nawet bywa. A raczej bywało, bo teraz to u nich bandyta jest świętym, a policja ma coraz częściej związane ręce lub rozwiązaną formację. W efekcie jest wzrost przestępczości, burdy na ulicach i cierpią niewinni ludzie, bo to ich dobytki płoną...
Krzyki, plucie, rękoczyny, brak reakcji na polecenia policji (do czego policja ma prawo!) - ona może. Jedno uderzenie w efekcie i to w torebkę oraz zatrzymanie - no jak tak można, bandyty!
Ty tak na serio?
Zwłaszcza trzeba zwrócić uwagę na fragment:
"Jak się okazało w trakcie dalszych czynności, zarówno zatrzymana podejrzana, jak również jeden z zatrzymanych wspólnie z nią mężczyzn w przeszłości byli już notowani za znieważenie funkcjonariusza publicznego oraz stosowanie gróźb karalnych i uszkodzenie mienia. Zatrzymana ma na swoim koncie także udział w bójce, natomiast zatrzymany mężczyzna kradzież, wymuszenie rozbójnicze oraz spowodowanie średniego uszczerbku na zdrowiu"
Wynika z tego że to zwykła patuska a tu takie święte oburzenie że raz pałką oberwała?
Nie wazne, co zrobila w przeszlosci. Liczy sie to, co zrobila podczas tej manifestacji. Jesli nic to nie powinnien jej nikt tykac, jesli jednak jest winna to policjant nie zrobil nic zlego.
Chetnie zobaczylabym troche dluzsze nagranie, bo ciekawe, co stalo sie wczesniej.
@Puolalainen To co robiła w przeszłości, rzutuje na to co robi/robiła dalej.
Na filmie przedstawianym przez @zdemotorerk widać to wyraźnie.
Dotychczasowe sankcje nie zrobiły na niej wrażenia, więc takie "pałą w torebkę" może ją czegoś nauczy na przyszłość - że ponosi się konsekwencje tego co się zrobiło (w bliższej lub dalszej przeszłości)
A nie, czekaj, teraz robią z niej poszkodowaną przykładną obywatelkę, może nawet zostanie celebrytką i wystąpi w tańcu z gwiazdami.
Chodzilo mi o to, ze karana powinna byc za to, co zrobila obecnie a nie za to, co bylo. Nigdy nie mialam problemow z prawem, z policja ale jakbym dzisiaj popelnila jakies przestepstwo to powinnam byc za nie ukarana a nie "taka mila byla, dzien dobry zawsze mowila".
@zdemotorerk
Na filmiku widac, ze ta dziewczyna pracowala na to, by zwrocic na siebie uwage policji
W sumie mnie to nie dziwi, bo pierwszy ukazany filmik pokazal na samym poczatku, jakby ona uderzyla policjanta.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 kwietnia 2021 o 1:21
W listopadzie Internet obiegły filmiki, jak milicja wpadła w dziennikarzy filmujących ich podczas marszu niepodległości. I nie było takiego bólu dupy jak teraz - bo zagazowani zostali faceci. "Równouprawnienie".
W takim kraju żyjesz autorze demota że opluty policjant Cię pałuje - całkiem słusznie zresztą. Jeszcze powinni jej doładować za obrazę. Nie popieram ataków policji na ludzi ale w tym przypadku "grasz w głupie gry wygrywasz głupie wygrane".
tak bo ona pewnie mówiła panie policjancie kochany a on ja za nic uderzył. pewnie darła mordę i przeklinają i ch.... co jeszcze. nie widziałeś nie wiesz jak było. może prawda może nie. ale za darmo nawet w mordę nie dają
Nawet na tym filmiku, który obiegł internet, widać w pierwszej sekundzie końcówkę ataku "ofiary". Tylko, że przy pierwszym oglądaniu nie wiadomo jeszcze na kogo patrzeć. Kto, gdy wiedział już o kogo chodzi, cofnął i oglądnął jeszcze raz zwracając od początku uwagę na ową osobę, ten nie dał się zmanipulować.
Biedaki za mało przycięli ;-)
@sw3 nie ataku, a wyrwania się - niestety brakuje kilku sekund (początek akcji jest na nagraniu policji, jak dwóch chłopów chciało ją pod ręce od tyłu złapać), na tym nagraniu widać po tym jakąś pyskówkę - więc wnioskuje z tego że nie było ataku wcześniej, bo pała poszła w ruch jak odepchnęła policjanta
@Kamikadze10001 "odepchnięcie" policjanta na służbie to już jest atak na jego osobę. Takich rzeczy po prostu się nie robi. No chyba, że Twoje IQ jest na poziomie około 75...
@AIkanaro zwróć uwagę na to jak policjant się zachował przed odepchnięciem, nie było to normalna próba zatrzymania tylko uj wie co, dodatkowo nie znamy treści pyskówki, wiec sobie możemy gdybać, ale w powyższej sytuacji nie może być mowy o naruszeniu nietykalności policjanta bo sam to sprowokował.
@Kamikadze10001 Nie ważne jaka była treść pyskówki. Jak chcesz dyskutować z policjantami to dyskutuj z nimi rzeczowo mając wiedzę na temat dyskusji albo nie dyskutuj wcale. A zazwyczaj dyskusja niestety jest na temat przepisów prawa i zazwyczaj niestety policjanci znają te przepisy lepiej. Nie twierdzę przy tym, że nie walą w chooya wykorzystując nieznajomość przepisów wśród obywateli. Nie mniej jednak jak chcesz z policjantami dyskutować to doucz się przepisów, a przede wszystkim NIE PYSKUJ.
@AIkanaro Ty poważnych ludzi nie rozśmieszaj pisząc, że policjanci znają prawo:):):) Policjanci może i tak, ale nie te źle wyszkolone, nienadające się do pracy kulsony.
@tema_lina Nawet te kulsony znają prawo. Problem polega na tym, że te kulsony jak to ich określasz mimo, że znają prawo to i tak wypełniają rozkazy które doprowadzają ich do działania niezgodnego z prawem, a to jest różnica.
@AIkanaro Nie zgodzę się co do znajomości prawa. Po prostu niemożliwe po dwumiesięcznym szkoleniu, żeby cokolwiek kumali. Po drugie są nastawieni represyjnie a nie profilaktycznie, stąd nieuzasadniona przemoc, po trzecie w starciu z dawnym ZOMO z pewnością dostaliby lanie z powodu braku profesjonalizmu:)
Na innych filmach ładnie widać jaka to grzeczna dziewczynka. Ciekawe, że ten ziomeczek, co z nią był wiedział jak się zachować - grzecznie na ziemię i rączki na kark. Widać, że już wiedział czym to grozi. Ale Karyna? Gdzie tam! Drzeć się, pluć, rzucać się do policjantki z łapami... No bo przecież kobiet się nie bije. Prawda? Ale patuski już tak. To dostała, co chciała.
@Slash85
A wiesz, że policja może wydawać polecenia, ale tylko takie zgodne z prawem, a gwałt jest czynem zabronionym? Trzeba znać swoje obowiązki, ale warto znać i prawa. Oczywiście gdyby któryś policjant tak zrobił to pewnie ciężko się będzie przeciwstawić, ale później może być sądzony i jawnie nazywany bandytą. Może marne pocieszenie, ale bandyci rzadko kiedy przestrzegają prawa, więc no...
Pytanie w takim razie czy należy znieść przepis umożliwiający wydawanie poleceń przez funkcjonariuszy? Polecam wtedy pędzić drogą z zawalonym mostem i śmiać się w twarz stojącym policjantom, którzy nie mogą kazać Ci się zatrzymać. Takie piękne bum na końcu jest świetnym przejaskrawieniem w drugą stronę (tylko tutaj wszystko zgodnie z prawem, no po za moralnym)
@kyrie a no w takim w którym jak zwyzywasz policjanta na służbie i go pchniesz, a dodatkowo będziesz mu grozić słowie próbując zmusić do zaniechania swoich czynności to odpowiesz za to zgodnie z prawem...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 kwietnia 2021 o 17:18
dziewczyna ? a może jest to niebinarna osoba z macicą która pluła i kopała policjanta a dopiero dostając pałą stała się dziewczyną . Widać odrobina pałowania przywraca orientację seksualną a mówią że tego nie da się leczyć :)
Podobna sytuacja jak z tą akcją w tramwaju/autobusie gdzie policja "brutalnie" zatrzymała niewinnego ojca rodziny na oczach jego przerażonych dzieci. Wtedy też było w mediach wielkie aj waj jaka ta policja niedobra. Potem oczywiście wyszło co to za ancymon był gdy pokazano całość nagrania a nie tak jak wcześniej przycięte pod publikę.
Jak się atakuje policję to trzeba się liczyć z konsekwencjami, chyba że jest się córką radnej PiS, wtedy pomimo delikatniejszej reakcji policji wobec Maria Kołakowskiej, minister Błaszczak zarządził kontrolę w komendzie. A tu wszystko ok, bo obca i w złej sprawie (dla PiS) protestowała. Podwójne standardy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 kwietnia 2021 o 20:56
Autor chyba nie obejrzał co działo się wcześniej, jakoś w internecie często "ludzie" odwołują się do nagrania z perspektywy "tych biednych i nieszczęśliwych bitych przez tą złą policję". Polecam zobaczyć nagranie z drugiej strony, gdzie widać jak prowokowała. Policjant zareagował jak zareagował. Słusznie, nie słusznie, ale zareagował. W momencie kiedy chwyta tą " biedą kobietę" nie wiadomo co krzyczała w kierunku mundurowego. Nie bronię tutaj policji, ale i nie bronię "kobiety". Zauważmy, że takie incydenty zawsze są publikowane od środka nie pokazując co działo się wcześniej przez co Nasz osąd nie jest właściwy przez brak punktu odniesienia i kontekstu całego zdarzenia.
W normalnym kur*a albo może i kraju nie normalnym,żeby nie bylo jeb*ć bande czworga tzn PISPOPSLSLD,tak samo nie popieram cwaniakowania i brutalności policji do niewinnych zwyklych ludzi,ale jakby do mnie tak krzyczała sie sadziła i plula na mnie bez jakiejś prowokacji czy przekroczenia uprawnien z mojej strony bo taka cwana byla w calosci filmiku hapie sie do psa krzycząc "wypier*alaj" itd,gdybym byl na miejscu tego psa,psiary to dopiero by wpier*ol dostala i tak za łagodnie jak moim zdaniem
Uwaga, opowiadam jak było: W grupie 200 spokojnych ludzi policjant wybrał akurat tą kobietę i użył siły do jej obezwładnienia, tak było, nie kłamię... Dajcie juz z tym spokój
Proszę używać feminatywów * policjantka spałowała kobietę
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 kwietnia 2021 o 9:17
@Tibr z tego co widać na nagraniu dostała raz pałka w torebkę. Potem zostala przyciśnięta do gleby. Mowy o pałowaniu być nie może.
@Margarettap1 przecież tu nikogo nie interesuje prawda, 90% wchodzi i daje +/- nie interesując się czy coś jest prawdą, czy fałszem ważne, że zgadza się z jego poglądami.
Myśleniem krytycznym charakteryzuje się tutaj może 10% niezależnie czy ich poglądy wychylają się w lewo, czy prawo potrafią spojrzeć krytycznie co nierzadko kończy się minusami, pomimo, że w gruncie rzeczy nie różnią się poglądami od minusujących.
Gorsze jest ocenianie sytuacji na podstawie połowicznej wiedzy. Media pokazały film od momentu kiedy to biedna dziewczyna dostała pała. Co działo się wcześniej to już nieważne. Jak zachowywała się dziewczyna nieistotne.
Jestem zdania, że służby muszą reagować na chamskie zaczepki. Kobiety chciały równouprawnienia, więc i pała przez łeb też po równo.
@dario1207 nie. Obywatel nawet jeśli jest chamski i bezczelny NIE MOŻE został spałowany za tego typu zachowanie. Aresztowanie, grzywna itp, ok, ale nie pałowanie.
Użycie siły bezpośredniej może mieć miejsce WYŁĄCZNIE wtedy kiedy osoba dokonuje formy ataku fizycznego. Po prostu kogoś bije. Inaczej, nie ma prawa użyć pały. Koniec kropka. Jeśli obywatel przerwie atak, lub staje się do niego niezdolny, to policja traci prawo do dalszego pałowania.
Wtedy nosi to znamiona przekroczenia uprawnień.
Tu dziewczyna nie atakowała już policji, a dalej była lana. Tu nie ma "ale".
Po prostu wyszła prawdziwa natura policji. To bandyci, od zawsze tak mówiłem tylko kiedyś się bardziej kryli, a teraz mają wylatane, bo kryje ich władza.
@rafik54321 Prawo stanowi inaczej. Tak więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
@rafik54321 Tym razem nie odrobiłeś zadania domowego. Nie wymyślaj, co co się wydaje tylko poczytaj kodeks.
@rafik54321 Nie.
"Tu dziewczyna nie atakowała już policji, a dalej była lana."
- No i kłamstwo dostała raz pałka do tego w torebkę po czym została przewrócona na ziemie i obezwładniona zgodnie z procedurami o jakim dalszym laniu kłamiesz?
"Użycie siły bezpośredniej może mieć miejsce WYŁĄCZNIE wtedy kiedy osoba dokonuje formy ataku fizycznego. Po prostu kogoś bije. Inaczej, nie ma prawa"
- No i kolejne kłamstwo. (Pałki służbowej policjant może użyć lub wykorzystać ją w przypadkach: wyegzekwowania wymaganego prawem zachowania zgodnie z wydanym przez policjanta poleceniem. odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na życie, zdrowie lub wolność uprawnionego lub innej osoby.
Czyli raz nie wykonywała poleceń, dwa opluła funkcjonariusza w twarz co oznacza zagrożenie życia bo znajdujemy się w czasach pandemicznych czy uznajesz wirusa czy nie tak jest na całym świecie.
I teraz pytanie czemu kłamiesz?
@rafik54321
Pierwsza kwestia to fakt, że tłum często jest agresywny, a policja wyłapuje "prowodyrów", żeby pozbawić tłum tego "czynnika motywującego".
Druga, dlaczego tłum zamiast protestować często korzysta z okazji i idzie na "zwarcie". Kamienie, butelki, wyzwiska. Główne założenie strajku znika, a atak na policję staje się rozrywką. Zupełnie jak w przypadku kiboli.
Trzy - policja to służba porządkowa - jej obowiązkiem jest zapewnienie spokoju na ulicach. Muszą kontrolować sytuację i przerwać ją w razie potrzeby, bo później wymknie się to spod kontroli.
Cztery - policja też często nadużywa swoich uprawnień. Daje się ponieść adrenalinie czy wykonuje tylko polecenia z góry?
Pięć - jak widzę taką "Karynę", która obraża, pluje, obrzuca czymś to jak najbardziej należy ją zamknąć - bo w ten sposób podburza tłum, a dwa, bardzo dziwne, że nie można pluć na ludzi, albo ich wyzywać.
Sześć - jak policja pałuje osoby, które nic nie robią, lub już nic nie robią to tu pełna zgoda - policja ma zatrzymać, a nie wymierzać sprawiedliwość.
Konkluzja - wszędzie są "dobrzy" i "źli". Niewinnie pobici protestujący i niewinnie oskarżani policjanci. Agresywny tłum i mocno przekraczający swoje uprawnienia policjanci. W tłumie to się po prostu zlewa. A co najgorsze media manipulują sytuacją. Każdy korzysta tylko z tej części, która współgra z ich narracją.
P. S. W USA policja znowu zastrzeliła Afroamerykanina. Oczywiście zamieszki. Tłum rabuje np. sklepy ( co właściciel takiego sklepu zrobił?). Sam zastrzelony był poszukiwany do zatrzymania. Wysiadł z auta, następnie znowu do niego wsiadł i chciał uciec. Wtedy policjant pomylił paralizator z bronią palną (jak? Do tego nigdy nie może dojść!). Nie był więc to niewinny obywatel, ale człowiek, który z prawem jest na bakier. U nas też pani notowana (może zaśmiecanie, może kradzieże, nie wiem ). Patrząc na zachowanie i wygląd nie jest wzorem nienagannej postawy.
Konkluzja z P. S. Zwykle " prowodyrzy" to najwięksi cwaniacy mający zatargi z prawem, pokazywani później w bardzo pozytywnym świetle. A osoby, które za nic mają drugiego człowieka (przestępcy) powinni być odpowiednio traktowani (kara, resocjalizacja) niezależnie po której stronie barykady stoją, ale zawsze przez niezawisły sąd na podstawie dowodów (nie przez policję czy tłum).
A tak na zakończenie. Rośnie szczucie na policję, że bandyci, wstyd, itd. Słynne " niech zmienią pracę" realizuje się w USA, gdzie rozwiązuje się policję stanową. I teraz uwaga. Bez tych "bandytów" rośnie przestępczość. Przyroda nie znosi próżni. Szumowina zawsze pływa na wierzchu...
Więc jeżeli uważasz, że policja to bandyci co w takim razie proponujesz?
I dlaczego jak policja nic nie robi to się boi, dzieci ich pogonią, itd. Robi to jest zła, bandyci, itd. Jak w przedszkolu... Dziecko zaczepia, a potem wielki płacz, że "on mnie bije". Cóż. Porządek czasem wymaga użycia siły, żeby nie doprowadzić do anarchii. Jakoś można potestować spokojnie bez walk. Można też szukać w policji wroga, uważać ich za przedstawicieli władzy lub po prostu łamać prawo i wtedy jest obustronna agresja.
@rafik54321 https://www.facebook.com/331037358269651/videos/781175466107200/ tutaj nagranie jak paniusia kopie policjanta i pluje na niego
@rafik54321 Uhh , dziewczyna takie lanie dostała, o matko, do końca życia powinna rentę z tego tytułu dostawać. Pewnie jej trzy pokolenia wprzód będą miały zęby powybijane.
Odpowiem zbiorczo bo nie chce mi się czytać całego szajsu.
Jeśli ktoś mnie napadnie, zacznie dusić, będę miał pod ręką kamień i napastnikowi walnę nim w łeb, a potem koleś będzie hospitalizowany X czasu, to będę miał postawiony zarzut przekroczenia obrony koniecznej, pomimo że jestem nieszkolonym cywilem, który się bronił jak umiał.
Tego samego oczekuję od policji, skoro ja mogę być pozwany o bronienie się, to policjant też.
Jeśli uważacie że policja ma prawo pałować ludzi którzy już nie stanowią zagrożenia, to idżcie się kłaść pod patona.
Ktoś nam zastękał, że patonem trafił w torebkę - człowieku, miałeś kiedyś patona w ręce? Ten typ pałki ma taką siłę że poczujesz to nawet ubrał średniowieczną zbroję łuskową.
Dalej uważam że policja to formacja która powinna zostać rozwiązana, a w jej miejsce utworzona zupełnie nowa służba - od zera. Bo niestety, nawyki ZOMO w niej zostały.
@rafik54321
Jeżeli zrobisz tak jak mówisz i nie będzie żadnych wątpliwości to nikt nie postawi Ci zarzutu. Oczywiście warto wiedzieć czym jest obrona konieczna, bo wystarczy, że rzucisz kamieniem w uciekającego napastnika i już warunki obrony koniecznej przekraczasz. Warto znać swoje prawa i poczytać orzecznictwo polskich sądów, a zobaczysz, że nawet jak jest zarzut to w większości przypadków kończy się uniewinnieniem. Aczkolwiek w polskim wymiarze sprawiedliwości może być czasem ciężko, ale jest powiedzenie, że lepiej żeby trzech sądziło niż czterech niosło. Są też nowe przepisy jeżeli chodzi o obronę w swoim domu. Warto się zapoznać jak jest, żeby potem nie mieć wątpliwości.
Jaki problem? "Poszkodowana"może zgłosić fakt popełnienia przestępstwa. Albo przekroczenie uprawnień przez policjantkę. Nikt jej tego nie odbiera. Z tym że jest nagranie co ta pani robi wcześniej i ma zarzuty, więc będzie mało wiarygodna. Szczególnie z recydywą...
Nie patona tylko batona (krótkie określenie na pałkę teleskopową) lub tonfę (pałka policyjna, nieskładana - ta z rączką). I też jestem za tym, żeby ludzi którzy się poddają nie poniżać (chociaż często robi się to w celach psychologicznych oraz bezpieczeństwa - skąd wiesz, że to nie popucha zatrzymanego i nie ma np. noża, którego zaraz chce użyć? Kontrterroryści zawsze tak samo zatrzymują ( nawet przestępcy wolą się wtedy wcześniej grzecznie położyć, żeby nie być rzuconym na ziemię ).
I teraz najważniejsze - policja jest uprawniona do wydawania nam poleceń! Jeżeli się nie stosujemy możemy być potraktowani nawet z użyciem przymusu bezpośredniego. Aczkolwiek nigdy jakoś nie widziałem, żeby tak traktowano spokojnych obywateli ( czego oczywiście nie wykluczam ).
Pytanie czy Ty miałeś? Baton to najczęściej trzy rurki złączone razem, często hartowane. Fakt, mogą zrobić krzywdę, szczególnie jak uderzysz w odpowiednie miejsce. I zobacz, że policjantka i tak uderza raz, i to w torebkę, a nie ciało. Torebka ma pewne rzeczy w środku (czasem ogromną ilość rzeczy) i dość dobrze amortyzuje. Mogło zaboleć, ale większej krzywdy to nie zrobi. Dostajesz głównie przekazanie energii kinetycznej na dużej powierzchni, więc pięknie się to rozkłada.
Wiesz, że formacja to ludzie? Rozwiązanie wszystkiego i zawiązanie na nowo zmieni tylko nazwę, bo ludzi weźmie się tych samych. Wykluczenie wszystkich obecnych, a tworzenie nowej służby z nowymi osobami to raz paraliż, bo nikt nic nie umie, nie ma wykształconych struktur, nie ma kto szkolić (co jest bardzo ważne), nie ma procedur,wszystkiego się uczą... Pytanie kto będzie wtedy robił sprawy kryminalne np. Skok przestępczości gwarantowany. A dwa to skąd wziąć tyle osób?
Trzecią opcja to weryfikacja, tylko to już raz było przy zmianie z milicji na policję...
Tak więc propozycja byłaby mądra, gdyby nie była tak utopijna. To nie gra. Gdzie dajesz usuń, a zaraz tworzysz nowe. Jeżeli serio chcemy coś zmienić to tylko praca u podstaw! Wyksztalcenie nowego pokolenia w duchu uczciwości, honoru i zasad moralnych. Niestety to trwa, ale tylko tak uzyskamy efekt. Tylko mało kto o to dba...
I naprawdę żałosne jest robienie z wulgarnej recydywistki świętej, a z policjantki, która używa swoich praw, bandytki. Bo niestety tak to wygląda... Jedno uderzenie na otrzeźwienie, żeby osoba poczuła, że nie jest nietykalna, lekkie wprowadzenie w dezorientację i wywarcie presji w celu uspokojenia. I zobacz, że działa. Bo policjantka ani jej nie okłada, ani nie skacze po niej... Dlaczego jest taka nagonka na policję, która działa w ramach swoich zadań (polecam zapoznać się z psychologią tłumu oraz sposobami panowania nad nim oraz konsekwencje wymknięcia się sytuacji z pod kontroli )? Dlaczego nie ma nagonki na osoby łamiące prawo?
W ramach zadania domowego polecam też zobaczyć jak to się robi na "cywilizowanym" zachodzie.
@rafik54321 "Jeśli uważacie że policja ma prawo pałować ludzi którzy już nie stanowią zagrożenia" Piszesz tak jakby ten policjant ją tą pałką okładał, a uderzył nią tylko raz i nie można powiedzieć, że ona była wtedy spokojna bo dosłownie przed momentem szarpała się z policjantem i widać, że nadal nie miała zamiaru zastosować się od jego poleceń. Ogólnie to trzeba stwierdzić, że poza uderzeniem tą pałą, to jakoś specjalnie agresywnie się z nią nie rozprawił, a nawet to uderzenie chyba jakoś specjalnych szkód jej nie wyrządziło, bo nie słyszałem aby wymagała opieki lekarza z powodu tej interwencji.
@rafik54321 Szajsu? Chłopie, ignorancja zazwyczaj daje spokój ducha, ale w tym przypadku jest dokładnie na odwrót. Przeczytaj prawo. Prawo jest bardzo szczegółowe i jasno określa co wolno w ramach obrony koniecznej, do czego jest przewidziana, a co jest zabronione.
Nie trzeba też być geniuszem, by wiedzieć, co wolno funkcjonariuszowi, oraz jaką drogę ma obywatel, jak uzna, że zostały wobec niego przekroczone uprawnienia przez funkcjonariusza.
a to może przyszła madka była - w przyszłości......
Reakcja tego kulsona wynika z braku wyszkolenia i braku predyspozycji do wykonywania zawodu. Być może wpoili mu, że jest jest nietykalny, a każde dotknięcie go to naruszenie jego nietykalności cielesnej. ŚPB można użyć dla odparcia bezpośredniego zamachu. Tu od biedy może być zastosowany paragraf o wyegzekwowaniu wymaganego prawem zachowania, choć z pewnością zastosowany środek był nieadekwatny do rangi czynu.
Śmieszy mnie komunikat pislicji, że ta dziewczyna "była notowana". Po pierwsze, czy to ich zdaniem znaczy, że jest pozbawiona praw obywatelskich? Po drugie, miała to wypisane na czole? A nawet jeśli, patrz wyżej.
Niestety żyjemy w państwie, które coraz częściej stosuje nieadekwatne i nieuzasadnione represje wobec obywateli.
@tema_lina W prawie jest zapisana nietykalność funkcjonariusza. ŚPB można użyć zawsze, jak osoba nie chce wykonywać poleceń.
Naprawdę, jak to jest poziom wiedzy wielu ludzi, którzy chodzą na protesty, to się nie dziwię, że tyle dramatów można oglądać. Wystarczy wykonywać polecenia, nie łamać przepisów. Innymi słowy uczyć się od kiboli.
@J_R Pan posterunkowy jak widać zdążył się doszkolić:) Tylko pan posterunkowy nie raczy zauważyć, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Więcej takich akcji, więcej takich zdjęć i pislicja będzie na pewno mieć bardzo dobre notowania w społeczeństwie.
Pislicji się role pomyliły. Mają slużyć obywatelom! Służą bolszewickiej partii, która na końcu i tak ich wydyma, a emerytury pójdą się bawić w innej piaskownicy. Za nadgorliwość:)
@tema_lina
Za POlicji bito ludzi na marszach. Są piękne nagrania jak nieumundurowani kopią leżących nawet po twarzy. Są dowody na urządzanie prowokacji. Wolność słowa i niezależność prasy, a Wprost, mhm... Jak chcesz uderzyć psa to kij zawsze się znajdzie (nie chodzi o policję, tylko ogólnie mówię, jest takie przysłowie, które tu świetnie pasuje nie pasując). Patrząc na awatar to wiem, że "Pis to zło", ale naprawdę proszę być obiektywnym. Obraz jest zmanipulowany, więc gratuluję ulegania takiej papce. Dla obalenia Pis-u uczynicie z bandyty świętą. Nie tędy droga.
@tema_lina Wybrane zdjęcie mówi to, co ktoś chciał nim przekazać, a film pokazuje jak było. Poza tym, ja nie ma nic wspólnego z organizacjami państwowymi. Po prostu dbam o to, by nie zbierać łatwych do uniknięcia cięgów od życia. A w razie kontaktu z Policją, jak się nie umie zachować, to można właśnie wyłapać. Zarówno jak ta panna, jak i pewien poseł Wipler.
Widzę, że z Karyny robi się drugiego George'a Floyda. Też się zastanawiam w jakim kraju ja żyję.
W kraju gdzie banda głupków ogląda 10 s filmu nie znając całości i uważa że święte krowy trzeba czcić jako bezbronne ofiary i chować w złotych trumnach.
Żyjesz w państwie prawa. I w państwie sprawiedliwości, A nawet w państwie Prawa i Sprawiedliwości. Czego nie rozumiesz ? A poza tym chciałem dodać że mamy dobry rząd wybitnych fachowców , gospodarka się rozwija a ludziom żyje iię coraz dostatniej :-)
Nie byla palowana, tylko raz policjant uderzyl w torebke. Kto rozpoczal agresje to Karyna. W takim przypadku trzeba agresywny element spacyfikowac.
Mądrego naprawdę miło poczytać. Brawo.
@Agitana Tak, tak. Cieszmy się, że policjant tylko raz walnął pałą .Mamy profesjonalistów tam. Mógł przecież zabić.
@dncx
Jedno uderzenie w miejsce bezpieczne, nie robiące krzywdy. Nie widzę bezmyślnego walenia na oślep. Ale z tego co wnioskuję to policja ma tylko się uśmiechać. Albo dołączyć do tłumu, radośnie czynić zniszczenia i obalić rząd. Tego chce w końcu suweren! A nie pachołki stoją po stronie autorytarnej władzy bijąc niewinnych ludzi. A nie, czekaj... Kobieta była agresywna, nie wykonywała poleceń, pluła w czasie zagrożenia covid, a PIS wybrali ludzie w demokratycznych wyborach. Coś mi nie gra w układance...
Skoro obrażała i z łapami startowała, to chyba liczyła się z konsekwencjami takiego zachowania.
@AleGuwno To prawda. Mamy samych profesjonalistów w policji. Dostała tylko pałą za krzyki. A mogli ją zabić.
@dncx
W USA tak nawet bywa. A raczej bywało, bo teraz to u nich bandyta jest świętym, a policja ma coraz częściej związane ręce lub rozwiązaną formację. W efekcie jest wzrost przestępczości, burdy na ulicach i cierpią niewinni ludzie, bo to ich dobytki płoną...
Krzyki, plucie, rękoczyny, brak reakcji na polecenia policji (do czego policja ma prawo!) - ona może. Jedno uderzenie w efekcie i to w torebkę oraz zatrzymanie - no jak tak można, bandyty!
Ty tak na serio?
szkoda ze nie pokazali jak biedna dziewczyna , pluła , obrażała i atakowała wcześniej policjanta !
brawo policja !
Przecież to zwykła Karyna.
https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/8138329,glogow-kobieta-uderzona-palka-przez-policjanta-uslyszala-zarzut-zniewazenia-i-naruszenia-nietykalnosci-funkcjonariuszy.html
Zwłaszcza trzeba zwrócić uwagę na fragment:
"Jak się okazało w trakcie dalszych czynności, zarówno zatrzymana podejrzana, jak również jeden z zatrzymanych wspólnie z nią mężczyzn w przeszłości byli już notowani za znieważenie funkcjonariusza publicznego oraz stosowanie gróźb karalnych i uszkodzenie mienia. Zatrzymana ma na swoim koncie także udział w bójce, natomiast zatrzymany mężczyzna kradzież, wymuszenie rozbójnicze oraz spowodowanie średniego uszczerbku na zdrowiu"
Wynika z tego że to zwykła patuska a tu takie święte oburzenie że raz pałką oberwała?
@no_musialem
Nie wazne, co zrobila w przeszlosci. Liczy sie to, co zrobila podczas tej manifestacji. Jesli nic to nie powinnien jej nikt tykac, jesli jednak jest winna to policjant nie zrobil nic zlego.
Chetnie zobaczylabym troche dluzsze nagranie, bo ciekawe, co stalo sie wczesniej.
@Puolalainen
Tu jest link wyrzucony wcześniej przez @medur
https://www.facebook.com/331037358269651/videos/781175466107200/
Osobiście nie wchodziłem, bo nie mam fb, ale mialem okazję widzieć większy fragment na innej stronie i tam widać, że interwencja nie była bezzasadna.
@Puolalainen To co robiła w przeszłości, rzutuje na to co robi/robiła dalej.
Na filmie przedstawianym przez @zdemotorerk widać to wyraźnie.
Dotychczasowe sankcje nie zrobiły na niej wrażenia, więc takie "pałą w torebkę" może ją czegoś nauczy na przyszłość - że ponosi się konsekwencje tego co się zrobiło (w bliższej lub dalszej przeszłości)
A nie, czekaj, teraz robią z niej poszkodowaną przykładną obywatelkę, może nawet zostanie celebrytką i wystąpi w tańcu z gwiazdami.
@no_musialem
Chodzilo mi o to, ze karana powinna byc za to, co zrobila obecnie a nie za to, co bylo. Nigdy nie mialam problemow z prawem, z policja ale jakbym dzisiaj popelnila jakies przestepstwo to powinnam byc za nie ukarana a nie "taka mila byla, dzien dobry zawsze mowila".
@zdemotorerk
Na filmiku widac, ze ta dziewczyna pracowala na to, by zwrocic na siebie uwage policji
W sumie mnie to nie dziwi, bo pierwszy ukazany filmik pokazal na samym poczatku, jakby ona uderzyla policjanta.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2021 o 1:21
Co było przed pakowaniem? Stała sobie czy startowała z łapami do policjanta?
W takim momencie należy zadać sobie pytanie: "do czego służy pałka policyjna i czy wiem wszystko o tej sprawie?".
W listopadzie Internet obiegły filmiki, jak milicja wpadła w dziennikarzy filmujących ich podczas marszu niepodległości. I nie było takiego bólu dupy jak teraz - bo zagazowani zostali faceci. "Równouprawnienie".
W takim kraju żyjesz autorze demota że opluty policjant Cię pałuje - całkiem słusznie zresztą. Jeszcze powinni jej doładować za obrazę. Nie popieram ataków policji na ludzi ale w tym przypadku "grasz w głupie gry wygrywasz głupie wygrane".
@sandalarz No tak, tylko użył pały raz. A mógł zabić...
Coś ci się chyba w głowie zacięło ,że już po raz któryś piszesz bardzo podobną odpowiedź do nie bardzo powiązanego z nią komentarza.
Spałowana? Po razie pałką by leżała i kwiczała. Dostała w torebkę a potem została zglrbowana. Jak pokazują inne filmiki - całkiem słusznie.
tak bo ona pewnie mówiła panie policjancie kochany a on ja za nic uderzył. pewnie darła mordę i przeklinają i ch.... co jeszcze. nie widziałeś nie wiesz jak było. może prawda może nie. ale za darmo nawet w mordę nie dają
Nawet na tym filmiku, który obiegł internet, widać w pierwszej sekundzie końcówkę ataku "ofiary". Tylko, że przy pierwszym oglądaniu nie wiadomo jeszcze na kogo patrzeć. Kto, gdy wiedział już o kogo chodzi, cofnął i oglądnął jeszcze raz zwracając od początku uwagę na ową osobę, ten nie dał się zmanipulować.
Biedaki za mało przycięli ;-)
@sw3 nie ataku, a wyrwania się - niestety brakuje kilku sekund (początek akcji jest na nagraniu policji, jak dwóch chłopów chciało ją pod ręce od tyłu złapać), na tym nagraniu widać po tym jakąś pyskówkę - więc wnioskuje z tego że nie było ataku wcześniej, bo pała poszła w ruch jak odepchnęła policjanta
@Kamikadze10001 "odepchnięcie" policjanta na służbie to już jest atak na jego osobę. Takich rzeczy po prostu się nie robi. No chyba, że Twoje IQ jest na poziomie około 75...
@AIkanaro zwróć uwagę na to jak policjant się zachował przed odepchnięciem, nie było to normalna próba zatrzymania tylko uj wie co, dodatkowo nie znamy treści pyskówki, wiec sobie możemy gdybać, ale w powyższej sytuacji nie może być mowy o naruszeniu nietykalności policjanta bo sam to sprowokował.
@Kamikadze10001 Nie ważne jaka była treść pyskówki. Jak chcesz dyskutować z policjantami to dyskutuj z nimi rzeczowo mając wiedzę na temat dyskusji albo nie dyskutuj wcale. A zazwyczaj dyskusja niestety jest na temat przepisów prawa i zazwyczaj niestety policjanci znają te przepisy lepiej. Nie twierdzę przy tym, że nie walą w chooya wykorzystując nieznajomość przepisów wśród obywateli. Nie mniej jednak jak chcesz z policjantami dyskutować to doucz się przepisów, a przede wszystkim NIE PYSKUJ.
@AIkanaro Ty poważnych ludzi nie rozśmieszaj pisząc, że policjanci znają prawo:):):) Policjanci może i tak, ale nie te źle wyszkolone, nienadające się do pracy kulsony.
@tema_lina Nawet te kulsony znają prawo. Problem polega na tym, że te kulsony jak to ich określasz mimo, że znają prawo to i tak wypełniają rozkazy które doprowadzają ich do działania niezgodnego z prawem, a to jest różnica.
@AIkanaro Nie zgodzę się co do znajomości prawa. Po prostu niemożliwe po dwumiesięcznym szkoleniu, żeby cokolwiek kumali. Po drugie są nastawieni represyjnie a nie profilaktycznie, stąd nieuzasadniona przemoc, po trzecie w starciu z dawnym ZOMO z pewnością dostaliby lanie z powodu braku profesjonalizmu:)
@tema_lina Jakie dwumiesięczne szkolenie? Co Ty bredzisz?
@AIkanaro A ile obecnie trwa szkolenie podstawowe nowo przyjętego policjanta?
Na innych filmach ładnie widać jaka to grzeczna dziewczynka. Ciekawe, że ten ziomeczek, co z nią był wiedział jak się zachować - grzecznie na ziemię i rączki na kark. Widać, że już wiedział czym to grozi. Ale Karyna? Gdzie tam! Drzeć się, pluć, rzucać się do policjantki z łapami... No bo przecież kobiet się nie bije. Prawda? Ale patuski już tak. To dostała, co chciała.
Obejrzyj całe zdarzenie to sie dowiesz dlaczego tak
ha ha ha a jak każą ci wypiąć dupę i włożą pale też uznasz to za stosowne
wykonywanie poleceń?
@Slash85
A wiesz, że policja może wydawać polecenia, ale tylko takie zgodne z prawem, a gwałt jest czynem zabronionym? Trzeba znać swoje obowiązki, ale warto znać i prawa. Oczywiście gdyby któryś policjant tak zrobił to pewnie ciężko się będzie przeciwstawić, ale później może być sądzony i jawnie nazywany bandytą. Może marne pocieszenie, ale bandyci rzadko kiedy przestrzegają prawa, więc no...
Pytanie w takim razie czy należy znieść przepis umożliwiający wydawanie poleceń przez funkcjonariuszy? Polecam wtedy pędzić drogą z zawalonym mostem i śmiać się w twarz stojącym policjantom, którzy nie mogą kazać Ci się zatrzymać. Takie piękne bum na końcu jest świetnym przejaskrawieniem w drugą stronę (tylko tutaj wszystko zgodnie z prawem, no po za moralnym)
Jejuuu jaka tragedia tylko czekać kiedy zainterweniuje ONZ , ONR i PZPN ;)
@kyrie a no w takim w którym jak zwyzywasz policjanta na służbie i go pchniesz, a dodatkowo będziesz mu grozić słowie próbując zmusić do zaniechania swoich czynności to odpowiesz za to zgodnie z prawem...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 kwietnia 2021 o 17:18
prawidłowo
I PRAWIDLOWO. widzieliscie filmik jak ona robila zadyme ? nie ? to nie robcie Wy zadymy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 kwietnia 2021 o 14:52
dziewczyna ? a może jest to niebinarna osoba z macicą która pluła i kopała policjanta a dopiero dostając pałą stała się dziewczyną . Widać odrobina pałowania przywraca orientację seksualną a mówią że tego nie da się leczyć :)
Podobna sytuacja jak z tą akcją w tramwaju/autobusie gdzie policja "brutalnie" zatrzymała niewinnego ojca rodziny na oczach jego przerażonych dzieci. Wtedy też było w mediach wielkie aj waj jaka ta policja niedobra. Potem oczywiście wyszło co to za ancymon był gdy pokazano całość nagrania a nie tak jak wcześniej przycięte pod publikę.
O co k....wa z jej nietykalnością cielesną?!
Jak się atakuje policję to trzeba się liczyć z konsekwencjami, chyba że jest się córką radnej PiS, wtedy pomimo delikatniejszej reakcji policji wobec Maria Kołakowskiej, minister Błaszczak zarządził kontrolę w komendzie. A tu wszystko ok, bo obca i w złej sprawie (dla PiS) protestowała. Podwójne standardy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 kwietnia 2021 o 20:56
Autor chyba nie obejrzał co działo się wcześniej, jakoś w internecie często "ludzie" odwołują się do nagrania z perspektywy "tych biednych i nieszczęśliwych bitych przez tą złą policję". Polecam zobaczyć nagranie z drugiej strony, gdzie widać jak prowokowała. Policjant zareagował jak zareagował. Słusznie, nie słusznie, ale zareagował. W momencie kiedy chwyta tą " biedą kobietę" nie wiadomo co krzyczała w kierunku mundurowego. Nie bronię tutaj policji, ale i nie bronię "kobiety". Zauważmy, że takie incydenty zawsze są publikowane od środka nie pokazując co działo się wcześniej przez co Nasz osąd nie jest właściwy przez brak punktu odniesienia i kontekstu całego zdarzenia.
W normalnym kur*a albo może i kraju nie normalnym,żeby nie bylo jeb*ć bande czworga tzn PISPOPSLSLD,tak samo nie popieram cwaniakowania i brutalności policji do niewinnych zwyklych ludzi,ale jakby do mnie tak krzyczała sie sadziła i plula na mnie bez jakiejś prowokacji czy przekroczenia uprawnien z mojej strony bo taka cwana byla w calosci filmiku hapie sie do psa krzycząc "wypier*alaj" itd,gdybym byl na miejscu tego psa,psiary to dopiero by wpier*ol dostala i tak za łagodnie jak moim zdaniem
Uwaga, opowiadam jak było: W grupie 200 spokojnych ludzi policjant wybrał akurat tą kobietę i użył siły do jej obezwładnienia, tak było, nie kłamię... Dajcie juz z tym spokój
Przecież to zwykła Palikociara. Policja właśnie powinna sprzątać takie postacie z ulicy.