Totalna głupota, widać że chorzy ludzie to nie tylko domena Polaków choć pewnie u nas byłoby więcej takich głupków. Ciekawe czy rzucać też będą pracownicy stoczni (i ich rodziny), którzy dzięki temu zleceniu zarobili sporo kasy?
@MaksParadys Normalnie debile. Zamiast wyciągnąć od niego kilka/kilkanaście mln dla miasta, zagwarantować odrestaurowanie mostu to nie i ch..j. Foch rozwiązaniem na wszystko
@kastor86
Dokładnie tak, zresztą bez dodatkowego wyciągania od niego miasto sporo zarobi, skoro ten jacht kosztuje kilkaset milionów dolarów i jest budowany w miejscowej stoczni to znaczy, że ta stocznia do miasta zapłaci z tego tytułu kilkanaście albo i kilkadziesiąt milionów w podatkach.
@MaksParadys Dlaczego głupota ? Przywiązania do symboli narodowych nikt w Holandii nie wyśmiewa ani z tego nie szydzi a ten most to dla Holendrów pewien symbol. Druga sprawa to podczas budowy takiego jachtu z pewnością zostało uwzględnione to że nie zmieści się on pod tym mostem ale pan Bezos chciał z szykiem wypłynąć od razu ze stoczni, jeszcze pewnie wymachując biedocie przed nosem kieliszkiem szampana. Dodatkowo zaoszczędzając tym samym parę baniek, bo pewnie tyle by kosztowało odholowanie jachtu z tej stoczni ze zdemontowanymi masztami do innej gdzie zostało by to finalnie poskładane i przygotowane do rejsu. No ale to już nie miało by tego szyku i splendoru. Tak więc "pan najbogatszy na świecie" zażyczył sobie rozebrać symboliczny most z pobudek czysto egoistycznych, tym samym reakcja Holendrów jest jak najbardziej uzasadniona.
Ale akurat obrzucenie jajkami to mu wielkiej szkody nie zrobi, nawet zgniłymi. Lepiej by było zwyczajnie zbojkotować jego platformę sprzedażową. To zabolało by go zdecydowanie bardziej. Ich władza i majątek bierze się tak naprawdę z naszej łaski. To my korzystając z ich produktów czynimy ich tym kim są, i to my możemy ich tego pozbawić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 lutego 2022 o 12:16
@Ktostamskadstam
Ale nikt nie chce tego mostu wysadzić w powietrze, on już był kiedyś rozbierany do celów remontowych więc nic się nie stanie jak go rozbiorą jeszcze raz, a potem skręcą.
Pan Bezos za to zapłaci więc nie widzę problemu, stać go na taki kaprys, a miasto tylko na tym zarobi.
@Ktostamskadstam może i mu nie zrobi, ale mieszkańcy będą mieli satysfakcję i radochę jak trafią. Brak zakupów albo zakupy z innego źródła miną bez emocji, kilka celnych strzałów dostarczy opowieści na długie tygodnie ^^
@Kar4
A to już raczej nie wina inwestora, on zapłaci za to i to sporo więc ma prawo sporo oczekiwać, a co miasto już z tym zrobi to nie od niego zależy.
@Bacu87
Politycy lubią składać głupie obietnice, miasto dzięki temu zleceniu w podatkach zgarnie kilkanaście albo kilkadziesiąt milionów więc nie powinni utrudniać tylko pomagać, oczywiście za rozebranie mostu i potem go powrotne skręcenie zapłacić musi inwestor, to oczywista oczywistość. A ludzie, których to oburza są po prostu durni.
@MaksParadys albo Ty nie próbujesz ich zrozumieć. To nie jest wszystko albo nic. Nie znam jachtu, z którego nie da się bezkarnie zdjąć masztów, wręcz w większości przypadków robi się to regularnie w celu konserwacji, a zapewne tylko tyle by wystarczyło, by nie musieć rozbierać historycznego mostu. Zdjąć maszty, odprowadzić na katarynie za most do pierwszego miejsca, w którym da się te maszty z powrotem założyć, koniec, wilk syty, owca cała. Ale nie, dobitnie pokazali, kogo mają w d*pie, mimo obietnic. I o to ludzie są wściekli i wcale im się nie dziwię.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 lutego 2022 o 13:09
@Rhanai
Skoro inwestor chce zapłacić za rozebranie mostu to w czym problem? Za to zlecenie miasto dostanie kupę milionów w formie podatków do tego ludzie pracujący w stoczni zarobią swoje. To jest biznes i tak należy na to patrzeć, a most można rozebrać bez uszkodzenia go, bo był on już w przeszłości rozbierany więc w czym problem.
@MaksParadys
W tym, że ten most jest dobrem wspólnym narodu holenderskiego i uleganie kaprysom jednego bogacza jest sprzeczne z ich kulturą i tradycjami?
Znam parę osób, które były w Holandii trochę czasu i twierdzą, że bogaci Holendrzy nie obnoszą się ze swoim bogactwem.
@El_Polaco
Stocznia przyjęła zlecenie, zaakceptowała projekt i zarobiła, większość się cieszy, a że paru ma kaprys "zabłysnąć" to już tak jest, w każdym społeczeństwie są debile.
@MaksParadys
A skąd wiesz, że większość się cieszy? Ja np tego nie wiem. Może zrób jakiś rzetelny sondaż, zanim się wypowiesz albo znajdź wyniki takiego.
@El_Polaco
A Ty jako mieszkaniec swojego miasta nie cieszyłbyś się jakby jakaś firma dostała zlecenie na ponad 1 mld zł (po przeliczeniu z dolarów)? Przecież to jest praca dla iluś ludzi i spory zysk dla firmy od którego ta firma zapłaci podatek. Ja bym się cieszył ale wiem, że my Polacy to mamy trochę inną mentalność, wolimy jak naszym sąsiadom dzieje się krzywda niż jak odnoszą sukces.
@Ricochet69
Oczywiście, że nie ale tu akurat spokojnie można to zrobić, nikt nie ucierpi z tego powodu. To jest zwykła transakcja biznesowa tylko na konkretną kwotę.
@El_Polaco
Jeśli dajmy na to, demontaż tego mostu powodowałby, że przez co najmniej kilka tygodni musiałbym poświęcić godzinę więcej, żeby dostać się do pracy okrężną drogą, to nie, nie byłbym zadowolony. Zamiast zakładać coś z góry, to może się dowiedz, co mieszkańcy mają do powiedzenia.
@Rhanai od kiedy jachty mają maszty? Żaglowiec to żaglowiec, a jacht to jacht. Inna sprawa, ze ten most jest rozbieralny. I firma, która robi te jachty z pewnością ten most ma już dawno z miastem obgadany i zapłacony. Pewnie to było w cenie jachtu bezosa wliczone, bo nikt nie zbuduje przecież czegoś, czego nie wyprowadzi potem z fabryki, co nie? Niedawno inny jacht opuszczał Holandię i płynął w wielu miejscach na styk kanałami, ale był tak zbudowany, żeby się wszędzie zmieścić. Holandia dba o kanały. Nie ma mielizn, nie ma mułu, wszystko drożne i czyste, bo od tego zależy czy ich powódź zaleje czy nie. Grubą kasę płacimy co roku w podatkach na to i to widać. Ale wracając do jachtów, gdzie widzisz maszt? Widziałeś jego jacht?
1. Most został specjalnie skonstruowany w sposób umożliwiający demontaż bo:
2. Stocznia która budowała ten jacht musi móc go wyprowadzić w morze.
3. Która to stocznia daje zatrudnienie wielu Holendrom i płaci spore podatki
4. A ten demontaż został przez stocznię uwzględniony z władzami miasta gdy zaczynała się budowa.
Podsumowując - złośliwe i chamskie szczucie zwykłych ludzi na bogaczy, niestety wielu się na to łapie.
@mwa W dodatku jest to co prawda zabytkowy most, ale zwodzony i chodzi tylko o demontaż, jego ruchomego elementu, który był demontowany w 2017 roku i jakoś nikt nie płakał. Jeśli nie wiadomo o chodzi to zawsze chodzi o pieniądze. Statek nie jest montowany w mieście Rotterdam tylko w Alblasserdam. Wcześniej okoliczne stocznie i miasta wnioskowały o trwałe usunięcie elementu mostu, ponieważ ta konstrukcja właśnie blokuje wiele dużych inwestycji w stoczniach. Myślę, że problemem jest to, że gdy Amazon kilka lat temu wchodząc na holenderski rynek pracy, nie zezwalał w swoich magazynach na udział holenderskich związków zawodowych czym naruszał prawo pracy.
Ja tam nie widzę sensu w tych wszystkich zabytkach. To w dalszym ciągu są po prostu starymi obiektami. Lepiej zostawić nieużytkowany most bo zabytek niż po prostu unowocześnić i umożliwić tym dalsze użytkowanie?
Zabytki zabytkami, symbol symbolami, ale trzeba też coś w końcu zrozumieć, że nic nie trwa wiecznie i normalną sprawą jest unowocześnianie/naprawianie/ulepszanie jakiegoś obiektu. Tak czy siak w dalszym ciągu nie ma sensu robić zamieszanie o jakiś zabytek no bo to zabytek, ale pal licho całą resztę starszych lub po prostu starych obiektów.
Większość starych już dawno albo nie jest stare albo już nie istnieje, chociaż czasami wciąż istnieje ale jako ruina, normalne jak diabli. A jakieś zabytki, które się ostały to są takie ważne, choć bez sensu bo ma realną wartość mniejszą niż gdy to zostało zbudowane. Tak czy siak pewnie teraz przybywa ciągle jakichś nowych zabytków, o których zdecydowano, żeby przyznać im status zabytku. To tak jakby teraz tworzyć nowy obiekt, a potem po 2 tysiącach latach przyznać mu status zabytku bo no bo po prostu zostało stworzone dawno temu. Rozumiem wartość historyczna, ale jak coś zostało zbudowane do użytku publicznego to nie ma to sensu i lepiej unowocześniać lub naprawiać niż zostawić to i pozwolić mu gnić się przez wiele wieków bo jest zabytkiem.
Najlepiej po prostu udokumentować i dać jakieś repliki w muzeach, wspomnieć o tym na lekcjach z historii czy coś w tym stylu. Tak będzie najlepiej.
Prawdę powiedziawszy to nawet nie wszyscy mieszkańcy danego kraju zobaczą konkretny zabytek np. właśnie most bo nie wszyscy specjalnie przyjadą podziwiać ten most. Taki luksus jest raczej dostępny dla mieszkańców miasta i jego okolicy. O tym moście bez wątpienia wiedzą nie tylko ci mieszkańcy, ale także cała reszta, np. dzięki lekcjom z historii, na których możliwe, że wspominają o tym moście. Więc nie ma przeciwskazania do naprawy/ulepszania/unowocześniania czy nawet demontażu/destrukcji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 lutego 2022 o 13:14
@jakisgoscanonim
Ty tak na serio? To może zlikwidujmy wszystkie zabytki? Po co to nam wszytko? Takie np. Piramidy które przyciągają turystów to przecież przeżytek.
Co do mostów w Rotterdamie. To z nich słynie. Jest 7 słynnych mostów które m.in. pojawiają się na pamiątkach. Tak się składa że ten należy właśnie do tej siódemki. Więc mnie nie dziwi zdenerwowanie mieszkańców. Mieszkałam w tym pięknym mieście rok i wiem że dla Holendrów jest różnica między rozbiórka w celu remontu a w celu pokazania ego bogacza. Po za tym most przez większość dnia jest opuszczony. Zgadnij dlaczego? Codziennie korzysta z niego wiele ludzi.
@kooment "Po za tym most przez większość dnia jest opuszczony. Zgadnij dlaczego? Codziennie korzysta z niego wiele ludzi." Te zdania trochę same się ze sobą kłócą XD. Opuszczony, ale codziennie korzysta z niego wiele ludzi, no spoko. Z piramidami akurat nie ma żadnego użytku niż tylko kasa, w takich miejscach (zwykle pustynia/trochę daleko od jakichkolwiek miast) nie ma sensu w ogole cokolwiek robić z nimi niż po prostu atrakcje turystyczne, to zawsze jakiś pieniądz. Siódemka lub nie i tak nie ma znaczenia, w końcu kiedyś to popadnie w ruinę, co i tak pewnie dalej będzie zabytkiem jak niektóre obiekty typu koloseumy w Rzymie, które są mocno zniszczone co jest tylko śmieszne.
Nie wiem po co się tak kurczowo trzymać przeszłości, która minęła, a efekty przeszłości nie pozostaną zbyt długo. Żadna różnica jak i kiedy coś się z nimi stanie. Jakoś ludzie nie płakali kiedy taka ogromna ilość zabytków została rozwalona w czasach wojen światowych lub wcześniej. Bardziej bolało ich fakt, że ich domy i inne użytkowe obiekty zostały porozwalane, a obiekty, które po prostu przede wszystkim zasilają budżet państwa nie były tak bardzo ważne.
Zresztą jak wspomniałem, to nie ma sensu. Kiedyś to wszystko ma stać się zabytkami bo będzie bardzo stare? Nawet mój dom, który nie zostanie ulepszony/naprawiony/unowocześniony/zniszczony? To równie dobrze wszystko może być zabytkami. Śmieszne.
Kiedyś dla ludzi zabytki nie miały dużego znaczenia, były normalną rzeczą, a potem nagle mają duże znaczenie. Kuriozalna sprawa i tyle.
Wystarczy jak pisałem udokumentować, wspominać o tym na lekcjach z historii czy jakieś repliki dla muzeów i tyle. O tym najwięcej ludzi się dowie, a zabytków odwiedzają osobiście już dużo mniej ludzi. Śmieszy mnie taki lament o coś, co nikomu nie służy oprócz w większej mierze zasilanie budżetu państwa czy tam symbolu czy kultury czy raczej swojemu ego. Co śmieszniejsze to kultura jest zwykle w wielu krajach zmiksowana i okaleczona, ale wspomina się o zabytkach jako symbol kultury, która nie ma nic wspólnego z obecną kulturą w kraju.
A ci odwiedzający to są raczej zazwyczaj bogatsi podróżnicy, których stać na dalekie loty i noclegi. Przyszli sobie popatrzeć przez kilkadziesiąt minut i już do następnego obiektu, a odwiedzony obiekt przestaje być takim obiektem marzeń, a także przestaje mieć znaczenie, jest teraz tylko wspomnieniem, którym ludzie pochwalą się innym i tyle z tego jest. A tymczasem ogromna większość ma to gdzieś i nigdy nie odwiedzi ogromnej ilości zabytków.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 lutego 2022 o 14:08
@jakisgoscanonim
""Po za tym most przez większość dnia jest opuszczony. Zgadnij dlaczego? Codziennie korzysta z niego wiele ludzi." Te zdania trochę same się ze sobą kłócą XD. Opuszczony, ale codziennie korzysta z niego wiele ludzi, no spoko"
Opuszczony w sensie że jest na dole nie uniesiony do góry. Nie opuszczony w sensie że nikogo tam nie ma.
Twoja koncepcja trochę jest jak "spisek producentow" wiele się mówi że choćby zarówno mają swoją żywotność aby w niedługim czasie musiałbyś kupić nową. Nawet jeśli jest co starego co działa nie ma potrzeby tego niszczyć aby stawiać nowe? Nie jest to ani ekonomiczne ani ekologiczne. Tak jest w przypadku tego mostu. Taniej było go wyremontować niż postawić nowy. Nowe nie zawsze znaczy lepsze. Obok mego dawnego domu piękny budynek, stara szwalnia zmieniony w hotel obok dostawili szklanego kolosa wygląda strasznie.
Co prawda zgodzę się że nie wszystkie zabytki są zabytkami. Jednak koncepcja niszczenia bo to stare kojarzy również mi się z dawnymi wojnami religijnymi. Wchodziło wojsko innej wiary i niszczono wszelkie osiągnięcia także architektoniczne zdobywaniej cywilizacji. Niszczono jej kulturę w efekcie podporządkowywano społeczeństwo nowym zasadom.
Po trzecie jak koniecznie chcesz tak wszystko wyburzyć i postawić nowe to co każdy na żyć w takim samym mieszkaniu? Miasta mają być do siebie podobne jam dwie krople wody? Byłoby nudno szaro i ponuro.
@hejjou
Nie wiem czy nigdy nie dałem mu zarobić, bo kto go tam wie gdzie on teraz ma jeszcze udziały ale na pewno nigdy nic nie kupiłem w Amazon-ie.
Mimo to rzucać nie zamierzam, bo nie widzę powodu do tego, jego atakują ci którzy mu zazdroszczą, że ich na takie kaprysy nie stać, a on za swój kaprys zapłaci więc nie widzę problemu. To jest zwykły biznes, złożył zamówienie, dał zarobić firmie, jej pracownikom i miastu więc raczej mieszkańcy powinni być mu wdzięczni, a nie go atakować.
smieszne jak sie w polandii o niderlandzki most kloca, a ten rozkladany i skladany byl juz wielokrotnie, tak jest zbudowany ze robia to w kilka godzin i wszystko wraca na swoje miejsce...
Totalna głupota, widać że chorzy ludzie to nie tylko domena Polaków choć pewnie u nas byłoby więcej takich głupków. Ciekawe czy rzucać też będą pracownicy stoczni (i ich rodziny), którzy dzięki temu zleceniu zarobili sporo kasy?
@MaksParadys Normalnie debile. Zamiast wyciągnąć od niego kilka/kilkanaście mln dla miasta, zagwarantować odrestaurowanie mostu to nie i ch..j. Foch rozwiązaniem na wszystko
@kastor86
Dokładnie tak, zresztą bez dodatkowego wyciągania od niego miasto sporo zarobi, skoro ten jacht kosztuje kilkaset milionów dolarów i jest budowany w miejscowej stoczni to znaczy, że ta stocznia do miasta zapłaci z tego tytułu kilkanaście albo i kilkadziesiąt milionów w podatkach.
@MaksParadys Dlaczego głupota ? Przywiązania do symboli narodowych nikt w Holandii nie wyśmiewa ani z tego nie szydzi a ten most to dla Holendrów pewien symbol. Druga sprawa to podczas budowy takiego jachtu z pewnością zostało uwzględnione to że nie zmieści się on pod tym mostem ale pan Bezos chciał z szykiem wypłynąć od razu ze stoczni, jeszcze pewnie wymachując biedocie przed nosem kieliszkiem szampana. Dodatkowo zaoszczędzając tym samym parę baniek, bo pewnie tyle by kosztowało odholowanie jachtu z tej stoczni ze zdemontowanymi masztami do innej gdzie zostało by to finalnie poskładane i przygotowane do rejsu. No ale to już nie miało by tego szyku i splendoru. Tak więc "pan najbogatszy na świecie" zażyczył sobie rozebrać symboliczny most z pobudek czysto egoistycznych, tym samym reakcja Holendrów jest jak najbardziej uzasadniona.
Ale akurat obrzucenie jajkami to mu wielkiej szkody nie zrobi, nawet zgniłymi. Lepiej by było zwyczajnie zbojkotować jego platformę sprzedażową. To zabolało by go zdecydowanie bardziej. Ich władza i majątek bierze się tak naprawdę z naszej łaski. To my korzystając z ich produktów czynimy ich tym kim są, i to my możemy ich tego pozbawić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 lutego 2022 o 12:16
@Ktostamskadstam
Ale nikt nie chce tego mostu wysadzić w powietrze, on już był kiedyś rozbierany do celów remontowych więc nic się nie stanie jak go rozbiorą jeszcze raz, a potem skręcą.
Pan Bezos za to zapłaci więc nie widzę problemu, stać go na taki kaprys, a miasto tylko na tym zarobi.
@Ktostamskadstam może i mu nie zrobi, ale mieszkańcy będą mieli satysfakcję i radochę jak trafią. Brak zakupów albo zakupy z innego źródła miną bez emocji, kilka celnych strzałów dostarczy opowieści na długie tygodnie ^^
@MaksParadys Ale będą utrudnienia w komunikacji, czas podróży dla niektórych się zapewne wydłuży. W takim przypadku też bym protestował.
@Kar4
Bez przesady, miasto na tym zleceniu sporo zarobiło w postaci podatków więc zyski są znacznie większe niż utrudnienia.
@MaksParadys Gdyby zyski trafiły do tych co mają utrudnienia to by nie protestowali. Przychody miasta się rozejdą na jego utrzymanie.
@Kar4
A to już raczej nie wina inwestora, on zapłaci za to i to sporo więc ma prawo sporo oczekiwać, a co miasto już z tym zrobi to nie od niego zależy.
@MaksParadys
rzucali Polacy starymi jajkami już w coś?
Ten most jest pomnikiem narodowym w Holandii a rząd już dawno obiecał że ten most nigdy nie będzie rozebrany. Więc ludzie czują się oszukani
@Bacu87
Politycy lubią składać głupie obietnice, miasto dzięki temu zleceniu w podatkach zgarnie kilkanaście albo kilkadziesiąt milionów więc nie powinni utrudniać tylko pomagać, oczywiście za rozebranie mostu i potem go powrotne skręcenie zapłacić musi inwestor, to oczywista oczywistość. A ludzie, których to oburza są po prostu durni.
@MaksParadys albo Ty nie próbujesz ich zrozumieć. To nie jest wszystko albo nic. Nie znam jachtu, z którego nie da się bezkarnie zdjąć masztów, wręcz w większości przypadków robi się to regularnie w celu konserwacji, a zapewne tylko tyle by wystarczyło, by nie musieć rozbierać historycznego mostu. Zdjąć maszty, odprowadzić na katarynie za most do pierwszego miejsca, w którym da się te maszty z powrotem założyć, koniec, wilk syty, owca cała. Ale nie, dobitnie pokazali, kogo mają w d*pie, mimo obietnic. I o to ludzie są wściekli i wcale im się nie dziwię.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 lutego 2022 o 13:09
@Rhanai
Skoro inwestor chce zapłacić za rozebranie mostu to w czym problem? Za to zlecenie miasto dostanie kupę milionów w formie podatków do tego ludzie pracujący w stoczni zarobią swoje. To jest biznes i tak należy na to patrzeć, a most można rozebrać bez uszkodzenia go, bo był on już w przeszłości rozbierany więc w czym problem.
@MaksParadys
W tym, że ten most jest dobrem wspólnym narodu holenderskiego i uleganie kaprysom jednego bogacza jest sprzeczne z ich kulturą i tradycjami?
Znam parę osób, które były w Holandii trochę czasu i twierdzą, że bogaci Holendrzy nie obnoszą się ze swoim bogactwem.
@El_Polaco
Stocznia przyjęła zlecenie, zaakceptowała projekt i zarobiła, większość się cieszy, a że paru ma kaprys "zabłysnąć" to już tak jest, w każdym społeczeństwie są debile.
@MaksParadys
A skąd wiesz, że większość się cieszy? Ja np tego nie wiem. Może zrób jakiś rzetelny sondaż, zanim się wypowiesz albo znajdź wyniki takiego.
@El_Polaco
A Ty jako mieszkaniec swojego miasta nie cieszyłbyś się jakby jakaś firma dostała zlecenie na ponad 1 mld zł (po przeliczeniu z dolarów)? Przecież to jest praca dla iluś ludzi i spory zysk dla firmy od którego ta firma zapłaci podatek. Ja bym się cieszył ale wiem, że my Polacy to mamy trochę inną mentalność, wolimy jak naszym sąsiadom dzieje się krzywda niż jak odnoszą sukces.
@MaksParadys W tym problem, że nie wszystko na tym świecie należy przeliczać na pieniądze.
@Ricochet69
Oczywiście, że nie ale tu akurat spokojnie można to zrobić, nikt nie ucierpi z tego powodu. To jest zwykła transakcja biznesowa tylko na konkretną kwotę.
@El_Polaco
Jeśli dajmy na to, demontaż tego mostu powodowałby, że przez co najmniej kilka tygodni musiałbym poświęcić godzinę więcej, żeby dostać się do pracy okrężną drogą, to nie, nie byłbym zadowolony. Zamiast zakładać coś z góry, to może się dowiedz, co mieszkańcy mają do powiedzenia.
@Rhanai od kiedy jachty mają maszty? Żaglowiec to żaglowiec, a jacht to jacht. Inna sprawa, ze ten most jest rozbieralny. I firma, która robi te jachty z pewnością ten most ma już dawno z miastem obgadany i zapłacony. Pewnie to było w cenie jachtu bezosa wliczone, bo nikt nie zbuduje przecież czegoś, czego nie wyprowadzi potem z fabryki, co nie? Niedawno inny jacht opuszczał Holandię i płynął w wielu miejscach na styk kanałami, ale był tak zbudowany, żeby się wszędzie zmieścić. Holandia dba o kanały. Nie ma mielizn, nie ma mułu, wszystko drożne i czyste, bo od tego zależy czy ich powódź zaleje czy nie. Grubą kasę płacimy co roku w podatkach na to i to widać. Ale wracając do jachtów, gdzie widzisz maszt? Widziałeś jego jacht?
1. Most został specjalnie skonstruowany w sposób umożliwiający demontaż bo:
2. Stocznia która budowała ten jacht musi móc go wyprowadzić w morze.
3. Która to stocznia daje zatrudnienie wielu Holendrom i płaci spore podatki
4. A ten demontaż został przez stocznię uwzględniony z władzami miasta gdy zaczynała się budowa.
Podsumowując - złośliwe i chamskie szczucie zwykłych ludzi na bogaczy, niestety wielu się na to łapie.
@mwa W dodatku jest to co prawda zabytkowy most, ale zwodzony i chodzi tylko o demontaż, jego ruchomego elementu, który był demontowany w 2017 roku i jakoś nikt nie płakał. Jeśli nie wiadomo o chodzi to zawsze chodzi o pieniądze. Statek nie jest montowany w mieście Rotterdam tylko w Alblasserdam. Wcześniej okoliczne stocznie i miasta wnioskowały o trwałe usunięcie elementu mostu, ponieważ ta konstrukcja właśnie blokuje wiele dużych inwestycji w stoczniach. Myślę, że problemem jest to, że gdy Amazon kilka lat temu wchodząc na holenderski rynek pracy, nie zezwalał w swoich magazynach na udział holenderskich związków zawodowych czym naruszał prawo pracy.
Ja tam nie widzę sensu w tych wszystkich zabytkach. To w dalszym ciągu są po prostu starymi obiektami. Lepiej zostawić nieużytkowany most bo zabytek niż po prostu unowocześnić i umożliwić tym dalsze użytkowanie?
Zabytki zabytkami, symbol symbolami, ale trzeba też coś w końcu zrozumieć, że nic nie trwa wiecznie i normalną sprawą jest unowocześnianie/naprawianie/ulepszanie jakiegoś obiektu. Tak czy siak w dalszym ciągu nie ma sensu robić zamieszanie o jakiś zabytek no bo to zabytek, ale pal licho całą resztę starszych lub po prostu starych obiektów.
Większość starych już dawno albo nie jest stare albo już nie istnieje, chociaż czasami wciąż istnieje ale jako ruina, normalne jak diabli. A jakieś zabytki, które się ostały to są takie ważne, choć bez sensu bo ma realną wartość mniejszą niż gdy to zostało zbudowane. Tak czy siak pewnie teraz przybywa ciągle jakichś nowych zabytków, o których zdecydowano, żeby przyznać im status zabytku. To tak jakby teraz tworzyć nowy obiekt, a potem po 2 tysiącach latach przyznać mu status zabytku bo no bo po prostu zostało stworzone dawno temu. Rozumiem wartość historyczna, ale jak coś zostało zbudowane do użytku publicznego to nie ma to sensu i lepiej unowocześniać lub naprawiać niż zostawić to i pozwolić mu gnić się przez wiele wieków bo jest zabytkiem.
Najlepiej po prostu udokumentować i dać jakieś repliki w muzeach, wspomnieć o tym na lekcjach z historii czy coś w tym stylu. Tak będzie najlepiej.
Prawdę powiedziawszy to nawet nie wszyscy mieszkańcy danego kraju zobaczą konkretny zabytek np. właśnie most bo nie wszyscy specjalnie przyjadą podziwiać ten most. Taki luksus jest raczej dostępny dla mieszkańców miasta i jego okolicy. O tym moście bez wątpienia wiedzą nie tylko ci mieszkańcy, ale także cała reszta, np. dzięki lekcjom z historii, na których możliwe, że wspominają o tym moście. Więc nie ma przeciwskazania do naprawy/ulepszania/unowocześniania czy nawet demontażu/destrukcji.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 lutego 2022 o 13:14
@jakisgoscanonim
Ty tak na serio? To może zlikwidujmy wszystkie zabytki? Po co to nam wszytko? Takie np. Piramidy które przyciągają turystów to przecież przeżytek.
Co do mostów w Rotterdamie. To z nich słynie. Jest 7 słynnych mostów które m.in. pojawiają się na pamiątkach. Tak się składa że ten należy właśnie do tej siódemki. Więc mnie nie dziwi zdenerwowanie mieszkańców. Mieszkałam w tym pięknym mieście rok i wiem że dla Holendrów jest różnica między rozbiórka w celu remontu a w celu pokazania ego bogacza. Po za tym most przez większość dnia jest opuszczony. Zgadnij dlaczego? Codziennie korzysta z niego wiele ludzi.
@kooment "Po za tym most przez większość dnia jest opuszczony. Zgadnij dlaczego? Codziennie korzysta z niego wiele ludzi." Te zdania trochę same się ze sobą kłócą XD. Opuszczony, ale codziennie korzysta z niego wiele ludzi, no spoko. Z piramidami akurat nie ma żadnego użytku niż tylko kasa, w takich miejscach (zwykle pustynia/trochę daleko od jakichkolwiek miast) nie ma sensu w ogole cokolwiek robić z nimi niż po prostu atrakcje turystyczne, to zawsze jakiś pieniądz. Siódemka lub nie i tak nie ma znaczenia, w końcu kiedyś to popadnie w ruinę, co i tak pewnie dalej będzie zabytkiem jak niektóre obiekty typu koloseumy w Rzymie, które są mocno zniszczone co jest tylko śmieszne.
Nie wiem po co się tak kurczowo trzymać przeszłości, która minęła, a efekty przeszłości nie pozostaną zbyt długo. Żadna różnica jak i kiedy coś się z nimi stanie. Jakoś ludzie nie płakali kiedy taka ogromna ilość zabytków została rozwalona w czasach wojen światowych lub wcześniej. Bardziej bolało ich fakt, że ich domy i inne użytkowe obiekty zostały porozwalane, a obiekty, które po prostu przede wszystkim zasilają budżet państwa nie były tak bardzo ważne.
Zresztą jak wspomniałem, to nie ma sensu. Kiedyś to wszystko ma stać się zabytkami bo będzie bardzo stare? Nawet mój dom, który nie zostanie ulepszony/naprawiony/unowocześniony/zniszczony? To równie dobrze wszystko może być zabytkami. Śmieszne.
Kiedyś dla ludzi zabytki nie miały dużego znaczenia, były normalną rzeczą, a potem nagle mają duże znaczenie. Kuriozalna sprawa i tyle.
Wystarczy jak pisałem udokumentować, wspominać o tym na lekcjach z historii czy jakieś repliki dla muzeów i tyle. O tym najwięcej ludzi się dowie, a zabytków odwiedzają osobiście już dużo mniej ludzi. Śmieszy mnie taki lament o coś, co nikomu nie służy oprócz w większej mierze zasilanie budżetu państwa czy tam symbolu czy kultury czy raczej swojemu ego. Co śmieszniejsze to kultura jest zwykle w wielu krajach zmiksowana i okaleczona, ale wspomina się o zabytkach jako symbol kultury, która nie ma nic wspólnego z obecną kulturą w kraju.
A ci odwiedzający to są raczej zazwyczaj bogatsi podróżnicy, których stać na dalekie loty i noclegi. Przyszli sobie popatrzeć przez kilkadziesiąt minut i już do następnego obiektu, a odwiedzony obiekt przestaje być takim obiektem marzeń, a także przestaje mieć znaczenie, jest teraz tylko wspomnieniem, którym ludzie pochwalą się innym i tyle z tego jest. A tymczasem ogromna większość ma to gdzieś i nigdy nie odwiedzi ogromnej ilości zabytków.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2022 o 14:08
@jakisgoscanonim
""Po za tym most przez większość dnia jest opuszczony. Zgadnij dlaczego? Codziennie korzysta z niego wiele ludzi." Te zdania trochę same się ze sobą kłócą XD. Opuszczony, ale codziennie korzysta z niego wiele ludzi, no spoko"
Opuszczony w sensie że jest na dole nie uniesiony do góry. Nie opuszczony w sensie że nikogo tam nie ma.
Twoja koncepcja trochę jest jak "spisek producentow" wiele się mówi że choćby zarówno mają swoją żywotność aby w niedługim czasie musiałbyś kupić nową. Nawet jeśli jest co starego co działa nie ma potrzeby tego niszczyć aby stawiać nowe? Nie jest to ani ekonomiczne ani ekologiczne. Tak jest w przypadku tego mostu. Taniej było go wyremontować niż postawić nowy. Nowe nie zawsze znaczy lepsze. Obok mego dawnego domu piękny budynek, stara szwalnia zmieniony w hotel obok dostawili szklanego kolosa wygląda strasznie.
Co prawda zgodzę się że nie wszystkie zabytki są zabytkami. Jednak koncepcja niszczenia bo to stare kojarzy również mi się z dawnymi wojnami religijnymi. Wchodziło wojsko innej wiary i niszczono wszelkie osiągnięcia także architektoniczne zdobywaniej cywilizacji. Niszczono jej kulturę w efekcie podporządkowywano społeczeństwo nowym zasadom.
Po trzecie jak koniecznie chcesz tak wszystko wyburzyć i postawić nowe to co każdy na żyć w takim samym mieszkaniu? Miasta mają być do siebie podobne jam dwie krople wody? Byłoby nudno szaro i ponuro.
Kto nigdy nie dał Bezosowi zarobić niech pierwszy rzuci jajko...
jestem
@hejjou
Nie wiem czy nigdy nie dałem mu zarobić, bo kto go tam wie gdzie on teraz ma jeszcze udziały ale na pewno nigdy nic nie kupiłem w Amazon-ie.
Mimo to rzucać nie zamierzam, bo nie widzę powodu do tego, jego atakują ci którzy mu zazdroszczą, że ich na takie kaprysy nie stać, a on za swój kaprys zapłaci więc nie widzę problemu. To jest zwykły biznes, złożył zamówienie, dał zarobić firmie, jej pracownikom i miastu więc raczej mieszkańcy powinni być mu wdzięczni, a nie go atakować.
niech rzucają mołotowem
Tą krypę równo dobrze może kilku chłopa przenieść nad mostem.
Bezos płaci za wszystko. Poza tym... Ktoś wyraził zgodę na to, rada miasta czy coś...
Niech kupią te jajka na Amazonie ;)
smieszne jak sie w polandii o niderlandzki most kloca, a ten rozkladany i skladany byl juz wielokrotnie, tak jest zbudowany ze robia to w kilka godzin i wszystko wraca na swoje miejsce...