Katolicy są tak samo prześladowani w Polsce, jak prześladowane są mniejszości seksualne, czyli wcale.
Cała szopka - ch*j wie po co - dzieje się w sieci.
@Ashardon szybki test zrób, w dowolnym momencie przejrzyj pierwszych 10 stron demotywatorów i policz ile jest 'przeciw' religii a ile przeciw mniejszościom seksualnym. Np. teraz robię test
przeciw religii - 6 (nie liczę tego z galerii z dowcipami, bo to dowcipy ;) )
przeciw mniejszościom seksualnym - 0.5 (jest informacja o pedofilu, ale demotywator nie wspomina, że jest ze środowiska LGBT)
Jeśli więc regularne pisanie 'przeciw' religii jest ok, to znaczy, że można tworzyć analogiczne przeciw środowisku LGBT i mogę to robić i nie dostanę za to bana?
@Barelik Tak możesz i nie będzie to prześladowanie. Definicja: "Prześladowanie to działanie charakteryzujące się przemocą lub okrucieństwem, stosowane wobec osób, które chce się zastraszyć lub podporządkować sobie." Natomiast jak kogoś np. w szkole pobiją lub w jakikolwiek sposób zastraszą za to że jest homo to już mamy prześladowanie, o takim działaniu w stosunku do katolików w Polsce nie słyszałem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 grudnia 2022 o 16:48
@Pletiks definicja przemocy "przewaga wykorzystywana w celu narzucenia komuś swojej woli, wymuszenia czegoś na kimś; też: narzucona komuś bezprawnie władza". Nie musi być siłowa. Czyli wyśmiewanie się może być formą przemocy. Przykładowo: jeśli dzieci wyśmiewają kogoś z klasy, że nosi krzyżyk/ medalik to jest to przemoc. Jeśli chcą osiągnąć, żeby ta osoba przestała nosić ten krzyżyk - to już podpada pod prześladowanie.
@Barelik Owszem, przemoc nie musi być fizyczna, ale musi być personalna, gdybym np. wyśmiewał tu konkretnego katolika z imienia i nazwiska to byłaby to przemoc.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 grudnia 2022 o 17:16
@Barelik Nie ma, to pomówienie i generalizacja. Też przestępstwo ale trochę inne. Chociaż w sumie to nie, to nawet nie przestępstwo, ale z pewnością nie jest to prześladowanie. Poza tym nie przypisuj mi słów których nie napisałem, w żadnym momencie nie pisałem ze tego typu zachowanie niezależnie od tego do kogo jest kierowane nie jest ok. Po prostu zwracam uwagę na to że tego typu działanie nie jest ani prześladowaniem ani przemocą, słowa mają swoje znaczenie i gdyby ludzie o tym pamiętali udałoby się uniknąć większości nieporozumień.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
30 grudnia 2022 o 17:32
@Barelik Jeszcze sąd nikogo za to nie skazał więc pewnie można. Tak samo jak można pisać że" księża to pedofile". Jedno i drugie to hasło nieprawdziwe ale budzące silne emocje. Takie teksty mają na celu tylko skłócenie ludzi i niestety z czasem doprowadzają do faktycznej przemocy i prześladowań, tylko że w tym aspekcie to kościół ma dłuższą historię prześladowania ludzi mu niewygodnych.
@Pletiks cieszę się, że jesteś spójny. Mam jednak wrażenie, że publiczne powiedzenie "księża to pedofile" nie spotka się z tak agresywną reakcją jak powiedzenie "homoseksualiści to pedofile". To jednak może być kwestia środowiska a nie ogólna zasada.
@Barelik Ale ja właśnie o tym piszę - cała ta szopka dzieje się w sieci. W życiu, które dzieje się wokół nas: praca, szkoła, osiedle, miasto - zdecydowaną większość osób nie obchodzi, ile kto daje na tacę, albo z kim idzie do wyra.
@Pletiks Pomyśl trochę... bo podałeś dwa różne zachowania, które jedno jest prześladowaniem, a drugie nie. Krytyka ma to do siebie, że przedstawiasz argumenty z którym druga strona MOŻE się zgodzić (choć nie musi), wiąże się także z jasnym sformułowaniem swojego stanowiska i przedstawieniem go w kulturalny sposób oraz możliwością wymiany poglądów przez obie strony. Wyśmiewanie jest działaniem w 100% pejoratywnym, które ma na celu zdeprecjonowanie wartości innej osoby lub rzeczy dla niego ważnej... Wyśmiewanie jest formą prześladowania, krytyka absolutnie nie.
Dominacja od wieków? no to przynajmniej w jednym dominujemy, i to od wieków. A kogo zdominowaliśmy? Nie koniecznie kogo od wieków, może kogo ostatnio chociaż?
Religia w szkołach, i? W czym konkretnie jest problem?
Sojusz tronu z ołtarzem, ok to który tron w tym sojuszu jest? Karol? hm, no jest w sumie nawet głową kościoła to by się zgadzało, tylko co to ma do Polski?
Konkordat, no to dobre jest, to na liście plusów czy minusów?
@Tescior "Religia w szkołach, i? W czym konkretnie jest problem?"
W tym że miejsce na to jest w salkach i kościołach a nie szkołach. Ewentualnie w szkołach ale poza godzinami lekcyjnymi i finansowane z prywatnych środków organizatorów a nie przez ogół społeczeństwa.
"Sojusz tronu z ołtarzem, ok to który tron w tym sojuszu jest? Karol? hm, no jest w sumie nawet głową kościoła to by się zgadzało, tylko co to ma do Polski?"
Od wieków Kościół Katolicki układa się z rządami, po to aby mieć jak najlepiej. W tym i z PiS. W wielu aspektach czują się bezkarni a prawo dla nich tworzone jest łagodniejsze lub całkowicie inne niż dla reszty. Mam tu choćby na mysli całkowite wywalenie na RODO zgodnie z przepisami, bo dogadali się z rządami większości państw Europejskich, przez co ich RODO nie obowiązuje. To samo tyczy się podatków itd. jest to jednak temat powiązany z funduszem kościelnym.
Kościół Katolicki potrafił popierać rozbiory Polski, bo było im to na rękę. Konkordat podpisali nawet z III Rzeszą, co zresztą obu wyszło na dobre, bo kilkunastu nazistów odpowiedzialnych za ludobójstwo w 1945 przeszło tzw. "szlak klasztorów", czyli z Niemiec do Watykanu, z Watykanu do Portugalii a stamtąd do Argentyny a były tam tak wybitne nazwiska jak Mengele czy Eichmann, którzy uciekli przy wsparciu kleru, któremu później włos z głowy nie spadł za to..
"Konkordat,"
Jest na liście minusów jeśli chodzi o dobro państwa które je podpisało.
"Fundusz kościelny, HEMOGLOBINA!"
Że co?!?!?!?!?!?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
6 razy.
Ostatnia modyfikacja:
30 grudnia 2022 o 15:29
@Tescior, Ty rżniesz głupa czy masz lukę w wiedzy i nie wiesz, że idiom "sojusz tronu z ołtarzem" oznacza sojusz władzy świeckiej z Kościołem?
Tu masz "ładny" fragment takiego sojuszu:
"Zcentralizowane i zbiurokratyzowane mocarstwa zaborcze doskonale rozumiały jak wielki wpływ pleban czy proboszcz ma na lokalną społeczność i jak skutecznie może przekazywać jej wolę władzy oraz dbać o to, by nie narastał groźny dla rządzących ferment.
Zwłaszcza machina polityczna imperium Habsburgów, oficjalne, a nawet ostentacyjnie katolickiego, dostrzegała wartość księży jako realizatorów woli dworu.
W efekcie od schyłku XVIII stulecia duchowni na obszarze zaboru austriackiego zaczęli być traktowali wprost jak urzędnicy państwowi obcej, okupacyjnej władzy. I co ważne – godzili się na taką rolę.
Przed dwoma stuleciami sam pomysł, że kler mógłby występować przeciwko rządzącym lub zachowywać neutralność nie istniał w debacie publicznej. Nie było mowy o męczennikach w walce z systemem, czy piewcach wolności sumienia. Słowem – nie mogły istnieć historie podobne do tych, jakie zrodził okres PRL-u.
Powszechną normą w wiekach XVIII i XIX była postawa lojalistyczna. Mówiąc krótko: polski kler służył austriackiej władzy i brał za to pieniądze." https://wielkahistoria.pl/niewygodny-epizod-z-historii-polskiego-kosciola-o-tym-jak-ksieza-pracowali-200-lat-temu-nie-uslyszycie-w-kazaniu/
@adamIM
kto jest prześladowany, czujesz się prześladowany?
przykładów czego, paranoi?
to Kościoł ich prześladuje? na stosach pewnie pali?
a może to najgorszy rodzaj nadgorliwości ich prześladuje? jakiś patałach próbujący przypodobać się jakiemuś radiowcowi z piernikowa licząc na głosy emerytów?
tylko co to ma wspólnego z kościołem konkretnie?
jeśli ty będziesz się chciał przypodobać cyklistom otwierając tysiące kilometrów ścieżek to znaczy, że jest sojusz tronu z cyklistami czy że jesteś cynicznym karierowiczem?
@Laviol
piękny fragment o 18 wieku, brawo, piękny.
No i co?
@yankers
religię możesz sobie zamienić na etykę, w czym problem?
Znasz kogoś kto od wieków stara się, żeby mu gorzej było?
Co to za argument jest,
panie a chłopi, ci to się ułożyli, żadnego przywiązania do ziemi, żadnej pracy na roli pana, nawet mogą posiadać coś na własność
SZOK
Kto jeszcze współpracował z Rzeszą, no patrz, cały świat, zerknij sobie gdzie igrzyska były...
Wszyscy dokładnie się za późno połapali i wszyscy temu winni są, nie widzę żebyś anglikom wypominał, o włochach nie wspominając...
@Tescior "Kto jeszcze współpracował z Rzeszą, no patrz, cały świat..."
I tyle mi wystarczy, by uznać, żeś debil na prochach. Oby was, katole jak najszybciej odcięli od żłoba, bo takiej ch*jowej plagi jak wasz kk i wasze zaciemnienie umysłowe to Polska doznała tylko właśnie od Hitlera i Stalina.
P.S: Kto pomógł głównym zbrodniarzom nazistów spier*olić do Ameryki Łacińskiej? Watykan. Choć jak znam takich jak ty to zaraz napiszesz, że to wcale nie wasza mafia katolska, tylko żydzi, lgbt albo ateiści.
@Tescior Niestety jako katolik nie zgadzam się z częścią twoich teorii. Zwłaszcza z negowania "sojuszu tronu z ołtarzem" i twoje trolowanie z karolem III nie zamaże problemu. Bo to jest główną przyczyną upadku Kościoła w Polsce. W latach 80tych gdzie kościół oficjalnie stał w oporze do władzy (chociaż co 3 duchowny był TW) to kościoły były pełne. Ale dzisiaj gdy każdy widzi powiązania PiS i Kościoła są dla tego drugiego zgubne, bo kościoły nawet u mnie w "pobożnej" Małopolsce pustoszeją, a młodych w kościele nie ma. Najlepsze że kaczyński jak się zorientuje że Kościół nie jest mu potrzebny do ogłupienia ludu i utrzymania władzy to kopnie go w d##ę, biskupi mają to gdzieś bo większość to stare leśne dziadki i zostało im kilka lata władzy więc mają wywalone byle się nachapać tu i teraz, a młodzi ludzie już teraz widzą że KOŚCIELE JEST CORAZ WIĘCEJ POLITYKI A CORAZ MNIEJ BOGA i od niego odchodzą. Chyba nie powiesz mi że organizowanie nabożeństw w intencji wygranej dudy, opowiadanie z ambon jaki to PIS jest wspaniały, czy kupno działek od państwa za 1% wartości, a potem odsprzedania części jakiemuś PiSowskiemu złodziejowi jak morawiecki za ułamek wartości nie jest "sojuszem tronu i ołtarza". Weź do ręki jakąkolwiek gazetkę parafialną - co druga strona to reklama jakiejś spółki skarbu państwa nawet takich jak PGZ czy KGHM. Co to jest jak nie wyprowadzanie naszych pieniędzy z podatków?
@Tescior "Mimo protestów opinii publicznej i środowisk sportowych i wcześniejszej krytyki ze strony Hitlera, który określił igrzyska jako wymysł Żydów i masonów, igrzyska w nazistowskich Niemczech doszły do skutku."
"Już w 1916 w Berlinie miały się odbyć igrzyska olimpijskie, jednak z powodu I wojny światowej zostały odwołane. Decyzję o ponownym przyznaniu Berlinowi prawa do organizacji Igrzysk Olimpijskich podjęto 26 kwietnia 1931 roku podczas dwudziestego ósmego spotkania Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Oprócz Berlina i Barcelony o prawo organizacji Igrzysk ubiegały się Rzym i Budapeszt. Hrabia Bocanossa wycofał kandydaturę Rzymu, a senator Jules de Musa poparł kandydaturę Berlina."
I co to udowadnia? To, że faszystowskie Włochy (z WATYKANEM włącznie) do spółki z nazistowskimi Niemcami (wówczas) dobrały się do pary, a senator Węgierski przychylił się do tego by zorganizować je właśnie w Berlinie? To, że kilku ludzi u władzy spiknęło się, bo pewnie dostali za to jakieś profity udowadnia czego? Że nagle cały świat popierał Hitlera? Czyś ty ku*wa z byka spadł, czy jesteś aż tak tępy? I nie, nie musisz odpowiadać, odpowiedź wszyscy już znają. Cały wasz katolski, mafijny zasraniec zwany kościołem jedyne co robi to wspiera wszelką dyktature, idealnym przykładem wasz papa, co poparł putlera od razu i kazał się Ukraińcom poddać, a dopiero jak spadła na niego fala krytyki to się "opamiętał". Wy uwielbiacie mordować i współpracować z wszelkiego rodzaju dyktatorami i tyranami. Stąd stwierdzenie - sojusz tronu i kościoła.
@Tescior "Wszyscy dokładnie się za późno połapali"
Jasne, ale akurat KK współpracował pełną parą nawet w latach 1939-1945. W 1942 ponad 80% dywizji Wehrmachtu i prawie wszystkie - poza jedną - dywizje SS miały Katolickich kapelanów. Dopiero na jesień 1944 ilość dywizji, samodzielnych batalionów itd. bez Katolickiego kapelana przewyższyła ilość tych z, z prostej przyczyny, brakowało kapelanów.
Papieżem został żołnierz Hitlerjugend któy przez 2 lata aktywnie tam służył w obronie przeciwlotniczej. W Südostoberbayern gdzie służył Ratzinger, średnie straty pilotów RAF przypadające na jedno stanowisko obrony plot to 4,8, tak skuteczni byli w zestrzeliwaniu Anglików, Kanadyjczyków i Polaków.
KK umożliwił i zorganizował ucieczkę takich ludzi jak Mengele, Eichmann, Rauff, Wagner, Stangl, Brunner, Barbie, Pavelić, Christmann czy Schwammberger, pomimo że każdy z nich powinien zawisnąć.
Wiesz co się stało z tymi którzy to zorganizowali i umożliwili? Po wydaniu się kto to organizował, z imienia i nazwiska, większość została natychmiast przeniesiona do Watykanu, gdzie byli poza jakimkolwiek wymiarem sprawiedliwości, dożyli spokojnie starości i nigdy nie odpowiedzieli za to co zrobili, chociaż powinni dyndać zamiast tych którym pomogli uciec.
Mengele był przenoszony z Argentyny dalej do Brazylii itd. przy pomocy tamtejszych duchownych.
Żeby nie było że czepiam się odległej historii, żyjący przykład Athanase Seromba, skazany przez międzynarodowy trybunał karny ONZ, za branie czynnego udziału w ludobójstwie w Rwandzie, KK go ukrywał we Włoszech. Pod zmienionym nazwiskiem został proboszczem jednej z parafii, a gdy go tam znaleźli, to z Florencji został przeniesiony do Signy i dalej był proboszczem, pomimo że już wiadomo było że jest odpowiedzialny za śmierć ludzi.
Wenceslas Munyeshyaka został za to przeniesiony do Francji, pomimo że jest zaocznie skazany za czynny udział w ludobójstwie, spokojnie sobie odprawia msze.
W ogóle Rwanda to też ciekawy przykład tego jak KK pomagał w tamtejszym ludobójstwie i utrudniał działania żołnierzy ONZ jak tylko mógł.
A co do religii w szkołach i wyboru na etykę, może etyka dla każdego a religia w salkach? Albo w ogóle rezygnacja z etyki i religii i zamiast tego więcej godzin fizyki, chemii, geografii bądź innego przedmiotu?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
31 grudnia 2022 o 10:05
@yankers
słyszałeś kiedyś o prawie?
super z perspektywy 70 czy 50 a niech będzie i 20 lat oceniać to co się stało "dawno, dawno temu", co ma konkretnie to do tego demota?
Czy zbrodniarze (wojenni i nie wojenni zresztą też) powinni automatycznie i na zawsze lądować w więzieniach - pewnie. Czy jesteśmy w stanie to wyegzekwować? Raczej wątpię.
Mam jedno pytanie do tego co piszesz, czemu według ciebie to wina kościoła, a nie rządu włoskiego albo francuskiego, albo Argentyny i Brazylii?
Czemu jakoś tak zawsze się składa, że policja i prokuratura palcem nie kiwnie ale to wina biskupa jest?
I żeby jasne było, jeśli to jest wina biskupa to też ma siedzieć w więzieniu, ale to rola policji, żeby tam ludzi wsadzać, nie proboszcza...
@Loganesko
Matko, nie znasz historii, jesteś piwniczakiem, który czuje się ważny w internecie, bo w życiu mu nie wyszło.
Kto został człowiekiem roku magazynu Time w '39?
O, proszę, nie tylko włosi, ale też ostoja wolności z Ameryki, no, no, no...
@kikurenty
rozumiem i może nawet bym to zauważył, gdybym do kościoła chodził...
ale
to nie kościół garnie się do władzy tylko władza do kościoła
PIS znalazł sobie źródło głosów i przyssał się do niego a wyborcy idą w to jak w dym
Czy to wina kościoła? Może. Czy głosujących? Na pewno.
@Tescior Kto nie zna historii? Właśnie wypisałem dlaczego twój argument o "igrzyskach" nie trzyma się kupy, to rzucasz innym z du*y, prywatnego magazynu, który wielokrotnie ludzi niewłaściwych określał człowiekiem roku. Dowodem na to jest fakt, że znaleźli się tam anżej dupa, trumpek, putin i inni. I czego to dowodzi? Time to nagle cała "Ameryka"?
Ku*wa, tak tępego idioty to ja dawno nie widziałem, udowadnia się zje*owi, że jego argument jest o kant dudy rozbić, to zarzuca brak znajomości historii. Piwniczakiem to akurat jesteś ty sam, skoro nie rozumiesz, że KOŚCIÓŁ pcha się do WSZELKIEJ WŁADZY, bo tylko na tym i na mamonie mu zależy, a jego szerzone "dogmaty i wiara" są równie prawdziwe, co lico tapeciary.
@Loganesko a, czyli wymieniać dalej? Zaraz się okaże, że w sumie o całym świecie decyduje tylko 17 osób, bo przecież reszta wiedziała co knuje Hitler.
mógłbym, tylko chyba czytać nie umiesz, więc chyba jakiś serial odpalę, bo dyskusja z tobą to jak rzucanie pereł przed świnie
na 50. urodziny Hitlera. Według Złotej Księgi podróż odbyło 48 dyplomatów z 44 krajów.
@Loganesko coś cię poniosło z tym faszyzmem w Niemczech :) Hitler do władzy doszedł w 1933 roku. kto w 1931 mógł przypuszczać że Niemcy w czasie Igrzysk będą państwem faszystowskim??
@adamIM Primo: Nazistowskim.
Duo: Niech pomyślę... bo byli tak jak pisowiectwo w latach 2010-2014 partią, która szła po władzę i miała spore notowania, zwłaszcza (jak pisowiectwo) wśród naiwnej, społeczności drobnomieszczańskiej?
Więc nie, nic mi się nie pomyliło. Zwłaszcza, że adolfik rozrabiał już podczas IWŚ. I kto mógł przypuszczać? Wszystkie środowiska, które krytykowały adolfika jak żydzi, czy brytyjczycy.
@Loganesko
to że adolfik fikał wcześniej nie znaczy że w '31 ktokolwiek mógł przypuszczać jak będą wyglądały Niemcy w '36 i że ten adolfik dojdzie do władzy. u nas też mówiono że aby "Bul" przegrał wybory musiałby przejechać ciężarną zakonnice na pasach i co? i guzik, przerżnął aż miło :(
a tak na marginesie to w czasie IWŚ ten adolfik był nikomu nieznanym kapralem, fikać zaczął po wojnie :)
@El_Polaco dyskusyjne zwłaszcza jeśli chodzi o żydów. Jeszcze kilka lat temu jeden z nich był naszym ministrem finansów. Tak czy inaczej mem raczej nie był o polityce. Że też wszystkim się musi wszystko kojarzyć.
Przebywając zbyt często w necie, można odnieść wrażenie, że Kościół Katolicki jest największym problemem tego kraju i zawalidrogą jego szczęścia, natomiast obecność religii jest największym (a może i jedynym) problemem polskiej szkoły.
Jak zwykle, masakryczne upraszczanie trudnych spraw. To są tylko wrzody na dupie - nic więcej. To państwo i jego instytucje mają problemy wielopoziomowe i wielowątkowe.
jesli uwazasz ze kosciolw w polsce jest problemem, nie glosuj na partie ktore reprezentuja jego interesy
za sojusz oltarza z tronem nie odpawiada kaczynski ani politycy ktorzy siedza gdzies tam w warszawie
tylko wyborcy ktorzy glosuja tak jak im ksieza powiedza, co utwierdza politykow w przekonaniu ze warto sie dogadywac z kosciolem
1. Obrazek jest nie trafiony bo katolicy w Polsce to raczej emeryci niż ludzie młodzi.
2. "Dominacja od wieków" Teraz możemy sobie tak pisać ale uogólniając nie było nic lepszego w ofercie i chyba możemy dziękować Bogu że w Europie zamiast Katolicyzmu nie zadomowił się np Islam.
3. "Religia w szkołach" Nie było to złe rozwiązanie do momentu kiedy księża zaczęli pobierać za lekcje pieniądze.
4. Ogólnie cały obrazek jest fałszywy bo problemem nie są wymienione punkty tylko kościół jako nie reformowalna korporacja do której nie poszły osoby z powołaniem tylko ludzie którzy z różnych powodów nie powinni się tam znaleźć.
5. Z powodu p.4 kościoły zaczynają świecić pustkami.
6. Problemem nie są też katolicy tylko awanturnicy znajdujący się w każdej grupie społecznej.
7. Ogólnie to nie wiara katolicka jest problemem tylko jak zwykle ludzie wycierający sobie nią gębę dla własnych korzyści.
Jest takie powiedzenie ludowe "Kto się modli przed figurą ten ma diabła za skórą".
Musiały być jakieś powody że ta mądrość ludowa zaistniała.
Niestety w naszym społeczeństwie zapomniano o niej i dlatego mamy te szopki partyjne.
Jest odwrotnie. Nie ma drugiej społeczności, którą można tak bezkarnie dyskryminować i obrażać jak biali, heteroseksualni katolicy. Możesz o nich napisać prawie co chcesz i tylko część osób się oburzy. Ale zamień w tej samej wypowiedzi "katolik" na "gej" to Cie społeczeństwo wdepta w ziemię. A jak zamienisz na "żyd", to prawie cały świat.
1. Dominacja religijna od wieków - Chrześcijaństwo filozoficznie przewyższyło pogan, trudno mieć pretensje do kogoś kto na samym początku zbudował swój sukces na byciu merytorycznym. Rzecz jasna od IV wieku chrześcijaństwo nabrało rozpędu z woli politycznej władców europejskich, którzy docenili chrześcijaństwo na którym została ostatecznie zbudowana nasza kultura. Oczywiście możemy doszukiwać się nadużyć z tym związanych ale ostatecznie ich źródłem nie było chrześcijaństwo jako takie rozumiane jako bycie uczniem Chrystusa.
2. Religia w szkołach publicznych - kościół na podstawie polecenia Chrystusa realizuje polecenie ewangelizacji. Szkolne lekcje religii realizują to polecenie w sposób ograniczony, gdyż każdy katecheta ma obowiązek realizować program szkolny, który jest tworzony przez polityków. Zatem dopóki większość życzy sobie religię w szkole dopóty jest. W obecnym układzie można zrezygnować z religii na rzecz etyki, zatem jaki macie z tym problem?
3. Sojusz tronu z ołtarzem - zgadzam się, że istnieją duchowni, którzy wykorzystują swoje wpływy do osiągania celów politycznych. Każdy bardziej świadomy katolik się z tym zgodzi. Niemniej jednak Kościół ma prawo do byciu głosem odnośnie moralności i nie można mieć pretensji do Kościoła gdy w wyniku legalnych procesów demokratycznych jest realizowana nauka Chrystusa.
4. Konkordat - Każde normalne Państwo chce utrzymywać stosunki dyplomatyczne w tym przypadku z tak dużą instytucją jak Kościół. Moje doświadczenie jest takie, że ludzie którym nie podoba się konkordat nawet go nie przeczytały, bo po prostu nie podoba im się sam fakt utrzymywania stosunków dyplomatycznych z Kościołem. Muszę was zasmucić, bo takie podejście nigdy nie będzie miało posłuchu między ludźmi poważnymi.
5. Fundusz Kościelny - jest to skutek nielegalnej grabieży majątków kościelnych przez władze PRL i tylko tej części, która została uznana za nielegalna nawet wobec zbrodniczego prawa PRL. Gdyby Kościołowi zwrócono te majątki, to mógłby z dzierżawy i innych dochodów sam zbierać pieniądze na swoje potrzeby. Fundusz kościelny jest więc odszkodowaniem płaconym za to, że ludzie z waszej strony politycy nie uważali okradania Kościoła za kradzież.
6. Obrażanie wiary chrześcijańskiej jest powszechne i zapowiedziane w Biblii. Niemniej jednak co w tym dziwnego, że ktoś nie chce by go obrażano?
W ogóle to demot głupi, co autor oczekuje, żeby katolicy dla jego widzimisie utrudnili sobie kwestie dotyczące ślubów? Albo dobrowolnie zrzekli się otrzymywania odszkodowania za nadużycia PRL?
@adraxer12
1. Mylisz chrześcijaństwo z cywilizacją grecko-rzymską. Na niej została zbudowana nasza kultura. Teologia katolicka nadal opiera się na m.in. filozofii Arystotelesa, mimo że jego rozumowanie zostało obalone, gdyż przesłanki są niezgodne z rzeczywistością. Ale jaki to problem dla wiary?
Nie bez powodu oddzielono teologię od filozofii. Nie można ich mylić, filozofia opiera się na rozumie i logice, teologia na objawieniu.
2. Jedynym organem, który nadzoruje lekcje katechezy pod względem merytorycznym jest kuria. Ministerstwo Edukacji Narodowej nie ma wpływu na podręczniki. Jedynymi politykami, którzy mają oficjalnie wpływ na program religii są biskupi. Nawet dyrektor szkoły czy kuratorium co najwyżej może prosić biskupa diecezjalnego, by cofnął misję kanoniczną katechecie, co nawija bzdury.
Mam problem z pseudonauką w szkole. Szkoła służy wpajaniu nauki albo rozwoju umiejętności, indoktrynacja pseudonaukowa za pieniądze z budżetu jest zła, zrównywanie teologii z nauką to wprowadzanie w błąd.
Teologia nie jest nawet dziedziną humanistyczną. To nie filozofia. To pseudonauka na poziomie alchemii, astrologii czy homeopatii.
Nie jest tak, że każdy może namówić kilku rodziców, wejść do szkoły i nauczać dzieci dowolnych bzdur, jakie tylko zechce wymyślić. Jakby tego mało, di
dostawać za to pieniądze. Taki przywilej, nienależny i nieuzasadniony, mają tylko religie, i to tylko zarejestrowane (kryteria rejestracji - subiektywne).
3. Demokracja to nie ochlokracja. Żyjemy w państwie teoretycznie świeckim, gdzie nawet większość nie ma prawa naruszać praw mniejszości. Niestety, te są nieprecyzyjnie zabezpieczone, i to wykorzystują katolicy by forsować szkodliwe społecznie zasady. Ponadto, blokują reformy, które wzmocniłyby demokrację. KK pasuje autorytarny kaczyzm, bo jak nigdy są dotowani praktycznie bez nadzoru.
4. Każde normalne państwo chce utrzymywać stosunki dyplomatyczne, a nie podpisywać skrajnie nieopłacalne umowy, gdzie państwo zobowiązuje się utrzymywać finansowo kościelne instytucje, w zamian za nic. Konkordat to krótki dokument, przeczytałem wielokrotnie. Nie podpisałby tego nikt, kto troszczy się o polskie interesy.
5. Kościół katolicki otrzymał już miliardy poprzez komisję majątkową, która zresztą została rozwiązana za liczne nadużycia kosztem państwa. Teraz KK ma miliardy w gruntach i fundusz kościelny jednocześnie. Zjeść ciastko i mieć ciastko...
Nie mówiąc o jawnej grabieży, jaka miała miejsce m.in. na Ziemiach Odzyskanych. Grunty, gdzie dominował protestantyzm i katolicyzm stracił niewiele, tyle co nic. Mimo to, KK dostał tam dziesiątki tysięcy hektarów gruntów, absolutnie za nic, w dowolnym przeznaczeniu (nawet na sprzedaż). Nie jest to w żaden sposób związane z funduszem kościelnym i stratami za czasów PRL, po prostu kradzeż. Jak chcesz to usprawiedliwić?
6. Jakbyś nie był manipulantem, nie miałbym powodów nazywać cię kłamcą. Katolicy sami pracują na obrażanie wiary chrześcijańskiej, a ty pięknie się dokładasz swoją propagandą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
7 razy.
Ostatnia modyfikacja:
31 grudnia 2022 o 8:40
Antykościelny demot na Demotywatorach? Nowe, nie znałem!
A tak na serio... Liczne profanacje religijne w trakcie marszów LGBT, niszczenie świątyń... Wymieniać dalej?
@GregDietrich To "niszczenie świątyń" to były epizody podczas jednej fali protestów, 2 lata temu. I bez przesady - nikt nie nasrał na ołtarzu, żaden kościół nie spłonął. Szybko sami protestujący się ogarnęli, że nie halo.
Katolicy są tak samo prześladowani w Polsce, jak prześladowane są mniejszości seksualne, czyli wcale.
Cała szopka - ch*j wie po co - dzieje się w sieci.
@Ashardon szybki test zrób, w dowolnym momencie przejrzyj pierwszych 10 stron demotywatorów i policz ile jest 'przeciw' religii a ile przeciw mniejszościom seksualnym. Np. teraz robię test
przeciw religii - 6 (nie liczę tego z galerii z dowcipami, bo to dowcipy ;) )
przeciw mniejszościom seksualnym - 0.5 (jest informacja o pedofilu, ale demotywator nie wspomina, że jest ze środowiska LGBT)
Jeśli więc regularne pisanie 'przeciw' religii jest ok, to znaczy, że można tworzyć analogiczne przeciw środowisku LGBT i mogę to robić i nie dostanę za to bana?
@Barelik Co ma niby wspólnego krytyka czy wyśmiewanie kościoła z prześladowaniem?
@Pletiks
A co wspólnego ma krytyka czy wyśmiewanie LGBT z prześladowaniem?
@Pletiks czy mogę krytykować i wyśmiewać środowiska LGBT i nie będzie to prześladowanie?
@Barelik Tak możesz i nie będzie to prześladowanie. Definicja: "Prześladowanie to działanie charakteryzujące się przemocą lub okrucieństwem, stosowane wobec osób, które chce się zastraszyć lub podporządkować sobie." Natomiast jak kogoś np. w szkole pobiją lub w jakikolwiek sposób zastraszą za to że jest homo to już mamy prześladowanie, o takim działaniu w stosunku do katolików w Polsce nie słyszałem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2022 o 16:48
@Pletiks definicja przemocy "przewaga wykorzystywana w celu narzucenia komuś swojej woli, wymuszenia czegoś na kimś; też: narzucona komuś bezprawnie władza". Nie musi być siłowa. Czyli wyśmiewanie się może być formą przemocy. Przykładowo: jeśli dzieci wyśmiewają kogoś z klasy, że nosi krzyżyk/ medalik to jest to przemoc. Jeśli chcą osiągnąć, żeby ta osoba przestała nosić ten krzyżyk - to już podpada pod prześladowanie.
@Barelik Owszem, przemoc nie musi być fizyczna, ale musi być personalna, gdybym np. wyśmiewał tu konkretnego katolika z imienia i nazwiska to byłaby to przemoc.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2022 o 17:16
@Pletiks czyli zdania typu "geje to pedofile" są całkowicie ok Twoim zdaniem i nie mają nic wspólnego z prześladowaniem?
@Barelik Nie ma, to pomówienie i generalizacja. Też przestępstwo ale trochę inne. Chociaż w sumie to nie, to nawet nie przestępstwo, ale z pewnością nie jest to prześladowanie. Poza tym nie przypisuj mi słów których nie napisałem, w żadnym momencie nie pisałem ze tego typu zachowanie niezależnie od tego do kogo jest kierowane nie jest ok. Po prostu zwracam uwagę na to że tego typu działanie nie jest ani prześladowaniem ani przemocą, słowa mają swoje znaczenie i gdyby ludzie o tym pamiętali udałoby się uniknąć większości nieporozumień.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2022 o 17:32
@Pletiks czyli można czy nie można mówić, że "geje to pedofile"?
@Barelik Jeszcze sąd nikogo za to nie skazał więc pewnie można. Tak samo jak można pisać że" księża to pedofile". Jedno i drugie to hasło nieprawdziwe ale budzące silne emocje. Takie teksty mają na celu tylko skłócenie ludzi i niestety z czasem doprowadzają do faktycznej przemocy i prześladowań, tylko że w tym aspekcie to kościół ma dłuższą historię prześladowania ludzi mu niewygodnych.
@Barelik nie jestem z LGBT i nie obchodzą mnie, ale pedofilia już tak.
@Barelik
Nie chodzi o ogólny internet, ale media społecznościowe ataki personalne szkoły a przede wszystkim real life ataki fizyczne i słowne.
@Pletiks cieszę się, że jesteś spójny. Mam jednak wrażenie, że publiczne powiedzenie "księża to pedofile" nie spotka się z tak agresywną reakcją jak powiedzenie "homoseksualiści to pedofile". To jednak może być kwestia środowiska a nie ogólna zasada.
@Barelik Ale ja właśnie o tym piszę - cała ta szopka dzieje się w sieci. W życiu, które dzieje się wokół nas: praca, szkoła, osiedle, miasto - zdecydowaną większość osób nie obchodzi, ile kto daje na tacę, albo z kim idzie do wyra.
@Pletiks Pomyśl trochę... bo podałeś dwa różne zachowania, które jedno jest prześladowaniem, a drugie nie. Krytyka ma to do siebie, że przedstawiasz argumenty z którym druga strona MOŻE się zgodzić (choć nie musi), wiąże się także z jasnym sformułowaniem swojego stanowiska i przedstawieniem go w kulturalny sposób oraz możliwością wymiany poglądów przez obie strony. Wyśmiewanie jest działaniem w 100% pejoratywnym, które ma na celu zdeprecjonowanie wartości innej osoby lub rzeczy dla niego ważnej... Wyśmiewanie jest formą prześladowania, krytyka absolutnie nie.
Dominacja od wieków? no to przynajmniej w jednym dominujemy, i to od wieków. A kogo zdominowaliśmy? Nie koniecznie kogo od wieków, może kogo ostatnio chociaż?
Religia w szkołach, i? W czym konkretnie jest problem?
Sojusz tronu z ołtarzem, ok to który tron w tym sojuszu jest? Karol? hm, no jest w sumie nawet głową kościoła to by się zgadzało, tylko co to ma do Polski?
Konkordat, no to dobre jest, to na liście plusów czy minusów?
Fundusz kościelny, HEMOGLOBINA!
O czym mówisz bocie?
@Tescior Krzyżem już dzisiaj leżałeś?
@PIStozwis a ciebie już plecy od pochylania się bolą?
@Tescior W czym? W religii w szkołach właśnie.
@Tescior "Religia w szkołach, i? W czym konkretnie jest problem?"
W tym że miejsce na to jest w salkach i kościołach a nie szkołach. Ewentualnie w szkołach ale poza godzinami lekcyjnymi i finansowane z prywatnych środków organizatorów a nie przez ogół społeczeństwa.
"Sojusz tronu z ołtarzem, ok to który tron w tym sojuszu jest? Karol? hm, no jest w sumie nawet głową kościoła to by się zgadzało, tylko co to ma do Polski?"
Od wieków Kościół Katolicki układa się z rządami, po to aby mieć jak najlepiej. W tym i z PiS. W wielu aspektach czują się bezkarni a prawo dla nich tworzone jest łagodniejsze lub całkowicie inne niż dla reszty. Mam tu choćby na mysli całkowite wywalenie na RODO zgodnie z przepisami, bo dogadali się z rządami większości państw Europejskich, przez co ich RODO nie obowiązuje. To samo tyczy się podatków itd. jest to jednak temat powiązany z funduszem kościelnym.
Kościół Katolicki potrafił popierać rozbiory Polski, bo było im to na rękę. Konkordat podpisali nawet z III Rzeszą, co zresztą obu wyszło na dobre, bo kilkunastu nazistów odpowiedzialnych za ludobójstwo w 1945 przeszło tzw. "szlak klasztorów", czyli z Niemiec do Watykanu, z Watykanu do Portugalii a stamtąd do Argentyny a były tam tak wybitne nazwiska jak Mengele czy Eichmann, którzy uciekli przy wsparciu kleru, któremu później włos z głowy nie spadł za to..
"Konkordat,"
Jest na liście minusów jeśli chodzi o dobro państwa które je podpisało.
"Fundusz kościelny, HEMOGLOBINA!"
Że co?!?!?!?!?!?
Zmodyfikowano 6 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2022 o 15:29
@Tescior, Ty rżniesz głupa czy masz lukę w wiedzy i nie wiesz, że idiom "sojusz tronu z ołtarzem" oznacza sojusz władzy świeckiej z Kościołem?
Tu masz "ładny" fragment takiego sojuszu:
"Zcentralizowane i zbiurokratyzowane mocarstwa zaborcze doskonale rozumiały jak wielki wpływ pleban czy proboszcz ma na lokalną społeczność i jak skutecznie może przekazywać jej wolę władzy oraz dbać o to, by nie narastał groźny dla rządzących ferment.
Zwłaszcza machina polityczna imperium Habsburgów, oficjalne, a nawet ostentacyjnie katolickiego, dostrzegała wartość księży jako realizatorów woli dworu.
W efekcie od schyłku XVIII stulecia duchowni na obszarze zaboru austriackiego zaczęli być traktowali wprost jak urzędnicy państwowi obcej, okupacyjnej władzy. I co ważne – godzili się na taką rolę.
Przed dwoma stuleciami sam pomysł, że kler mógłby występować przeciwko rządzącym lub zachowywać neutralność nie istniał w debacie publicznej. Nie było mowy o męczennikach w walce z systemem, czy piewcach wolności sumienia. Słowem – nie mogły istnieć historie podobne do tych, jakie zrodził okres PRL-u.
Powszechną normą w wiekach XVIII i XIX była postawa lojalistyczna. Mówiąc krótko: polski kler służył austriackiej władzy i brał za to pieniądze."
https://wielkahistoria.pl/niewygodny-epizod-z-historii-polskiego-kosciola-o-tym-jak-ksieza-pracowali-200-lat-temu-nie-uslyszycie-w-kazaniu/
@adamIM
kto jest prześladowany, czujesz się prześladowany?
przykładów czego, paranoi?
to Kościoł ich prześladuje? na stosach pewnie pali?
a może to najgorszy rodzaj nadgorliwości ich prześladuje? jakiś patałach próbujący przypodobać się jakiemuś radiowcowi z piernikowa licząc na głosy emerytów?
tylko co to ma wspólnego z kościołem konkretnie?
jeśli ty będziesz się chciał przypodobać cyklistom otwierając tysiące kilometrów ścieżek to znaczy, że jest sojusz tronu z cyklistami czy że jesteś cynicznym karierowiczem?
@Laviol
piękny fragment o 18 wieku, brawo, piękny.
No i co?
@yankers
religię możesz sobie zamienić na etykę, w czym problem?
Znasz kogoś kto od wieków stara się, żeby mu gorzej było?
Co to za argument jest,
panie a chłopi, ci to się ułożyli, żadnego przywiązania do ziemi, żadnej pracy na roli pana, nawet mogą posiadać coś na własność
SZOK
Kto jeszcze współpracował z Rzeszą, no patrz, cały świat, zerknij sobie gdzie igrzyska były...
Wszyscy dokładnie się za późno połapali i wszyscy temu winni są, nie widzę żebyś anglikom wypominał, o włochach nie wspominając...
@yankers Oczywiście, że hemoglobina. Dla kościoła.
@Tescior "Kto jeszcze współpracował z Rzeszą, no patrz, cały świat..."
I tyle mi wystarczy, by uznać, żeś debil na prochach. Oby was, katole jak najszybciej odcięli od żłoba, bo takiej ch*jowej plagi jak wasz kk i wasze zaciemnienie umysłowe to Polska doznała tylko właśnie od Hitlera i Stalina.
P.S: Kto pomógł głównym zbrodniarzom nazistów spier*olić do Ameryki Łacińskiej? Watykan. Choć jak znam takich jak ty to zaraz napiszesz, że to wcale nie wasza mafia katolska, tylko żydzi, lgbt albo ateiści.
@Loganesko tyle ci wystarczy bo historii nie znasz,
sprawdziłeś już gdzie igrzyska olimpijskie były i kto je otwierał?
@Tescior Niestety jako katolik nie zgadzam się z częścią twoich teorii. Zwłaszcza z negowania "sojuszu tronu z ołtarzem" i twoje trolowanie z karolem III nie zamaże problemu. Bo to jest główną przyczyną upadku Kościoła w Polsce. W latach 80tych gdzie kościół oficjalnie stał w oporze do władzy (chociaż co 3 duchowny był TW) to kościoły były pełne. Ale dzisiaj gdy każdy widzi powiązania PiS i Kościoła są dla tego drugiego zgubne, bo kościoły nawet u mnie w "pobożnej" Małopolsce pustoszeją, a młodych w kościele nie ma. Najlepsze że kaczyński jak się zorientuje że Kościół nie jest mu potrzebny do ogłupienia ludu i utrzymania władzy to kopnie go w d##ę, biskupi mają to gdzieś bo większość to stare leśne dziadki i zostało im kilka lata władzy więc mają wywalone byle się nachapać tu i teraz, a młodzi ludzie już teraz widzą że KOŚCIELE JEST CORAZ WIĘCEJ POLITYKI A CORAZ MNIEJ BOGA i od niego odchodzą. Chyba nie powiesz mi że organizowanie nabożeństw w intencji wygranej dudy, opowiadanie z ambon jaki to PIS jest wspaniały, czy kupno działek od państwa za 1% wartości, a potem odsprzedania części jakiemuś PiSowskiemu złodziejowi jak morawiecki za ułamek wartości nie jest "sojuszem tronu i ołtarza". Weź do ręki jakąkolwiek gazetkę parafialną - co druga strona to reklama jakiejś spółki skarbu państwa nawet takich jak PGZ czy KGHM. Co to jest jak nie wyprowadzanie naszych pieniędzy z podatków?
@Tescior "Mimo protestów opinii publicznej i środowisk sportowych i wcześniejszej krytyki ze strony Hitlera, który określił igrzyska jako wymysł Żydów i masonów, igrzyska w nazistowskich Niemczech doszły do skutku."
"Już w 1916 w Berlinie miały się odbyć igrzyska olimpijskie, jednak z powodu I wojny światowej zostały odwołane. Decyzję o ponownym przyznaniu Berlinowi prawa do organizacji Igrzysk Olimpijskich podjęto 26 kwietnia 1931 roku podczas dwudziestego ósmego spotkania Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Oprócz Berlina i Barcelony o prawo organizacji Igrzysk ubiegały się Rzym i Budapeszt. Hrabia Bocanossa wycofał kandydaturę Rzymu, a senator Jules de Musa poparł kandydaturę Berlina."
I co to udowadnia? To, że faszystowskie Włochy (z WATYKANEM włącznie) do spółki z nazistowskimi Niemcami (wówczas) dobrały się do pary, a senator Węgierski przychylił się do tego by zorganizować je właśnie w Berlinie? To, że kilku ludzi u władzy spiknęło się, bo pewnie dostali za to jakieś profity udowadnia czego? Że nagle cały świat popierał Hitlera? Czyś ty ku*wa z byka spadł, czy jesteś aż tak tępy? I nie, nie musisz odpowiadać, odpowiedź wszyscy już znają. Cały wasz katolski, mafijny zasraniec zwany kościołem jedyne co robi to wspiera wszelką dyktature, idealnym przykładem wasz papa, co poparł putlera od razu i kazał się Ukraińcom poddać, a dopiero jak spadła na niego fala krytyki to się "opamiętał". Wy uwielbiacie mordować i współpracować z wszelkiego rodzaju dyktatorami i tyranami. Stąd stwierdzenie - sojusz tronu i kościoła.
@Tescior "Wszyscy dokładnie się za późno połapali"
Jasne, ale akurat KK współpracował pełną parą nawet w latach 1939-1945. W 1942 ponad 80% dywizji Wehrmachtu i prawie wszystkie - poza jedną - dywizje SS miały Katolickich kapelanów. Dopiero na jesień 1944 ilość dywizji, samodzielnych batalionów itd. bez Katolickiego kapelana przewyższyła ilość tych z, z prostej przyczyny, brakowało kapelanów.
Papieżem został żołnierz Hitlerjugend któy przez 2 lata aktywnie tam służył w obronie przeciwlotniczej. W Südostoberbayern gdzie służył Ratzinger, średnie straty pilotów RAF przypadające na jedno stanowisko obrony plot to 4,8, tak skuteczni byli w zestrzeliwaniu Anglików, Kanadyjczyków i Polaków.
KK umożliwił i zorganizował ucieczkę takich ludzi jak Mengele, Eichmann, Rauff, Wagner, Stangl, Brunner, Barbie, Pavelić, Christmann czy Schwammberger, pomimo że każdy z nich powinien zawisnąć.
Wiesz co się stało z tymi którzy to zorganizowali i umożliwili? Po wydaniu się kto to organizował, z imienia i nazwiska, większość została natychmiast przeniesiona do Watykanu, gdzie byli poza jakimkolwiek wymiarem sprawiedliwości, dożyli spokojnie starości i nigdy nie odpowiedzieli za to co zrobili, chociaż powinni dyndać zamiast tych którym pomogli uciec.
Mengele był przenoszony z Argentyny dalej do Brazylii itd. przy pomocy tamtejszych duchownych.
Żeby nie było że czepiam się odległej historii, żyjący przykład Athanase Seromba, skazany przez międzynarodowy trybunał karny ONZ, za branie czynnego udziału w ludobójstwie w Rwandzie, KK go ukrywał we Włoszech. Pod zmienionym nazwiskiem został proboszczem jednej z parafii, a gdy go tam znaleźli, to z Florencji został przeniesiony do Signy i dalej był proboszczem, pomimo że już wiadomo było że jest odpowiedzialny za śmierć ludzi.
Wenceslas Munyeshyaka został za to przeniesiony do Francji, pomimo że jest zaocznie skazany za czynny udział w ludobójstwie, spokojnie sobie odprawia msze.
W ogóle Rwanda to też ciekawy przykład tego jak KK pomagał w tamtejszym ludobójstwie i utrudniał działania żołnierzy ONZ jak tylko mógł.
A co do religii w szkołach i wyboru na etykę, może etyka dla każdego a religia w salkach? Albo w ogóle rezygnacja z etyki i religii i zamiast tego więcej godzin fizyki, chemii, geografii bądź innego przedmiotu?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2022 o 10:05
@yankers
słyszałeś kiedyś o prawie?
super z perspektywy 70 czy 50 a niech będzie i 20 lat oceniać to co się stało "dawno, dawno temu", co ma konkretnie to do tego demota?
Czy zbrodniarze (wojenni i nie wojenni zresztą też) powinni automatycznie i na zawsze lądować w więzieniach - pewnie. Czy jesteśmy w stanie to wyegzekwować? Raczej wątpię.
Mam jedno pytanie do tego co piszesz, czemu według ciebie to wina kościoła, a nie rządu włoskiego albo francuskiego, albo Argentyny i Brazylii?
Czemu jakoś tak zawsze się składa, że policja i prokuratura palcem nie kiwnie ale to wina biskupa jest?
I żeby jasne było, jeśli to jest wina biskupa to też ma siedzieć w więzieniu, ale to rola policji, żeby tam ludzi wsadzać, nie proboszcza...
@Loganesko
Matko, nie znasz historii, jesteś piwniczakiem, który czuje się ważny w internecie, bo w życiu mu nie wyszło.
Kto został człowiekiem roku magazynu Time w '39?
O, proszę, nie tylko włosi, ale też ostoja wolności z Ameryki, no, no, no...
@kikurenty
rozumiem i może nawet bym to zauważył, gdybym do kościoła chodził...
ale
to nie kościół garnie się do władzy tylko władza do kościoła
PIS znalazł sobie źródło głosów i przyssał się do niego a wyborcy idą w to jak w dym
Czy to wina kościoła? Może. Czy głosujących? Na pewno.
@Tescior Kto nie zna historii? Właśnie wypisałem dlaczego twój argument o "igrzyskach" nie trzyma się kupy, to rzucasz innym z du*y, prywatnego magazynu, który wielokrotnie ludzi niewłaściwych określał człowiekiem roku. Dowodem na to jest fakt, że znaleźli się tam anżej dupa, trumpek, putin i inni. I czego to dowodzi? Time to nagle cała "Ameryka"?
Ku*wa, tak tępego idioty to ja dawno nie widziałem, udowadnia się zje*owi, że jego argument jest o kant dudy rozbić, to zarzuca brak znajomości historii. Piwniczakiem to akurat jesteś ty sam, skoro nie rozumiesz, że KOŚCIÓŁ pcha się do WSZELKIEJ WŁADZY, bo tylko na tym i na mamonie mu zależy, a jego szerzone "dogmaty i wiara" są równie prawdziwe, co lico tapeciary.
@Loganesko a, czyli wymieniać dalej? Zaraz się okaże, że w sumie o całym świecie decyduje tylko 17 osób, bo przecież reszta wiedziała co knuje Hitler.
mógłbym, tylko chyba czytać nie umiesz, więc chyba jakiś serial odpalę, bo dyskusja z tobą to jak rzucanie pereł przed świnie
na 50. urodziny Hitlera. Według Złotej Księgi podróż odbyło 48 dyplomatów z 44 krajów.
@Loganesko coś cię poniosło z tym faszyzmem w Niemczech :) Hitler do władzy doszedł w 1933 roku. kto w 1931 mógł przypuszczać że Niemcy w czasie Igrzysk będą państwem faszystowskim??
@adamIM Primo: Nazistowskim.
Duo: Niech pomyślę... bo byli tak jak pisowiectwo w latach 2010-2014 partią, która szła po władzę i miała spore notowania, zwłaszcza (jak pisowiectwo) wśród naiwnej, społeczności drobnomieszczańskiej?
Więc nie, nic mi się nie pomyliło. Zwłaszcza, że adolfik rozrabiał już podczas IWŚ. I kto mógł przypuszczać? Wszystkie środowiska, które krytykowały adolfika jak żydzi, czy brytyjczycy.
@Loganesko
to że adolfik fikał wcześniej nie znaczy że w '31 ktokolwiek mógł przypuszczać jak będą wyglądały Niemcy w '36 i że ten adolfik dojdzie do władzy. u nas też mówiono że aby "Bul" przegrał wybory musiałby przejechać ciężarną zakonnice na pasach i co? i guzik, przerżnął aż miło :(
a tak na marginesie to w czasie IWŚ ten adolfik był nikomu nieznanym kapralem, fikać zaczął po wojnie :)
Pasuje do każdej innej religii w szczególności islamu i judaizmu. Myślę że nawet dużo lepiej.
@thomassonss
Pewnie masz rację, ale te religie i ich przedstawiciele, w przeciwieństwie do katolicyzmu, mają bardzo mały wpływ na życie w Polsce i polską politykę.
@El_Polaco dyskusyjne zwłaszcza jeśli chodzi o żydów. Jeszcze kilka lat temu jeden z nich był naszym ministrem finansów. Tak czy inaczej mem raczej nie był o polityce. Że też wszystkim się musi wszystko kojarzyć.
@thomassonss
A sojusz tronu z ołtarzem to niby co innego, jak nie polityka?
Przebywając zbyt często w necie, można odnieść wrażenie, że Kościół Katolicki jest największym problemem tego kraju i zawalidrogą jego szczęścia, natomiast obecność religii jest największym (a może i jedynym) problemem polskiej szkoły.
Jak zwykle, masakryczne upraszczanie trudnych spraw. To są tylko wrzody na dupie - nic więcej. To państwo i jego instytucje mają problemy wielopoziomowe i wielowątkowe.
@daclaw Bo jest największym problemem tego kraju, reszta problemów to pochodna oddania władzy w ręce kleru ponad 30 lat temu.
Odciąć od budżetu państwa. Zwolnienia z podatku, dotacje zlikwidować. Religia w szkole, kapelani w wojsku na własny koszt. Wtedy będzie ok.
jesli uwazasz ze kosciolw w polsce jest problemem, nie glosuj na partie ktore reprezentuja jego interesy
za sojusz oltarza z tronem nie odpawiada kaczynski ani politycy ktorzy siedza gdzies tam w warszawie
tylko wyborcy ktorzy glosuja tak jak im ksieza powiedza, co utwierdza politykow w przekonaniu ze warto sie dogadywac z kosciolem
1. Obrazek jest nie trafiony bo katolicy w Polsce to raczej emeryci niż ludzie młodzi.
2. "Dominacja od wieków" Teraz możemy sobie tak pisać ale uogólniając nie było nic lepszego w ofercie i chyba możemy dziękować Bogu że w Europie zamiast Katolicyzmu nie zadomowił się np Islam.
3. "Religia w szkołach" Nie było to złe rozwiązanie do momentu kiedy księża zaczęli pobierać za lekcje pieniądze.
4. Ogólnie cały obrazek jest fałszywy bo problemem nie są wymienione punkty tylko kościół jako nie reformowalna korporacja do której nie poszły osoby z powołaniem tylko ludzie którzy z różnych powodów nie powinni się tam znaleźć.
5. Z powodu p.4 kościoły zaczynają świecić pustkami.
6. Problemem nie są też katolicy tylko awanturnicy znajdujący się w każdej grupie społecznej.
7. Ogólnie to nie wiara katolicka jest problemem tylko jak zwykle ludzie wycierający sobie nią gębę dla własnych korzyści.
Jest takie powiedzenie ludowe "Kto się modli przed figurą ten ma diabła za skórą".
Musiały być jakieś powody że ta mądrość ludowa zaistniała.
Niestety w naszym społeczeństwie zapomniano o niej i dlatego mamy te szopki partyjne.
Jest odwrotnie. Nie ma drugiej społeczności, którą można tak bezkarnie dyskryminować i obrażać jak biali, heteroseksualni katolicy. Możesz o nich napisać prawie co chcesz i tylko część osób się oburzy. Ale zamień w tej samej wypowiedzi "katolik" na "gej" to Cie społeczeństwo wdepta w ziemię. A jak zamienisz na "żyd", to prawie cały świat.
1. Dominacja religijna od wieków - Chrześcijaństwo filozoficznie przewyższyło pogan, trudno mieć pretensje do kogoś kto na samym początku zbudował swój sukces na byciu merytorycznym. Rzecz jasna od IV wieku chrześcijaństwo nabrało rozpędu z woli politycznej władców europejskich, którzy docenili chrześcijaństwo na którym została ostatecznie zbudowana nasza kultura. Oczywiście możemy doszukiwać się nadużyć z tym związanych ale ostatecznie ich źródłem nie było chrześcijaństwo jako takie rozumiane jako bycie uczniem Chrystusa.
2. Religia w szkołach publicznych - kościół na podstawie polecenia Chrystusa realizuje polecenie ewangelizacji. Szkolne lekcje religii realizują to polecenie w sposób ograniczony, gdyż każdy katecheta ma obowiązek realizować program szkolny, który jest tworzony przez polityków. Zatem dopóki większość życzy sobie religię w szkole dopóty jest. W obecnym układzie można zrezygnować z religii na rzecz etyki, zatem jaki macie z tym problem?
3. Sojusz tronu z ołtarzem - zgadzam się, że istnieją duchowni, którzy wykorzystują swoje wpływy do osiągania celów politycznych. Każdy bardziej świadomy katolik się z tym zgodzi. Niemniej jednak Kościół ma prawo do byciu głosem odnośnie moralności i nie można mieć pretensji do Kościoła gdy w wyniku legalnych procesów demokratycznych jest realizowana nauka Chrystusa.
4. Konkordat - Każde normalne Państwo chce utrzymywać stosunki dyplomatyczne w tym przypadku z tak dużą instytucją jak Kościół. Moje doświadczenie jest takie, że ludzie którym nie podoba się konkordat nawet go nie przeczytały, bo po prostu nie podoba im się sam fakt utrzymywania stosunków dyplomatycznych z Kościołem. Muszę was zasmucić, bo takie podejście nigdy nie będzie miało posłuchu między ludźmi poważnymi.
5. Fundusz Kościelny - jest to skutek nielegalnej grabieży majątków kościelnych przez władze PRL i tylko tej części, która została uznana za nielegalna nawet wobec zbrodniczego prawa PRL. Gdyby Kościołowi zwrócono te majątki, to mógłby z dzierżawy i innych dochodów sam zbierać pieniądze na swoje potrzeby. Fundusz kościelny jest więc odszkodowaniem płaconym za to, że ludzie z waszej strony politycy nie uważali okradania Kościoła za kradzież.
6. Obrażanie wiary chrześcijańskiej jest powszechne i zapowiedziane w Biblii. Niemniej jednak co w tym dziwnego, że ktoś nie chce by go obrażano?
W ogóle to demot głupi, co autor oczekuje, żeby katolicy dla jego widzimisie utrudnili sobie kwestie dotyczące ślubów? Albo dobrowolnie zrzekli się otrzymywania odszkodowania za nadużycia PRL?
@adraxer12
1. Mylisz chrześcijaństwo z cywilizacją grecko-rzymską. Na niej została zbudowana nasza kultura. Teologia katolicka nadal opiera się na m.in. filozofii Arystotelesa, mimo że jego rozumowanie zostało obalone, gdyż przesłanki są niezgodne z rzeczywistością. Ale jaki to problem dla wiary?
Nie bez powodu oddzielono teologię od filozofii. Nie można ich mylić, filozofia opiera się na rozumie i logice, teologia na objawieniu.
2. Jedynym organem, który nadzoruje lekcje katechezy pod względem merytorycznym jest kuria. Ministerstwo Edukacji Narodowej nie ma wpływu na podręczniki. Jedynymi politykami, którzy mają oficjalnie wpływ na program religii są biskupi. Nawet dyrektor szkoły czy kuratorium co najwyżej może prosić biskupa diecezjalnego, by cofnął misję kanoniczną katechecie, co nawija bzdury.
Mam problem z pseudonauką w szkole. Szkoła służy wpajaniu nauki albo rozwoju umiejętności, indoktrynacja pseudonaukowa za pieniądze z budżetu jest zła, zrównywanie teologii z nauką to wprowadzanie w błąd.
Teologia nie jest nawet dziedziną humanistyczną. To nie filozofia. To pseudonauka na poziomie alchemii, astrologii czy homeopatii.
Nie jest tak, że każdy może namówić kilku rodziców, wejść do szkoły i nauczać dzieci dowolnych bzdur, jakie tylko zechce wymyślić. Jakby tego mało, di
dostawać za to pieniądze. Taki przywilej, nienależny i nieuzasadniony, mają tylko religie, i to tylko zarejestrowane (kryteria rejestracji - subiektywne).
3. Demokracja to nie ochlokracja. Żyjemy w państwie teoretycznie świeckim, gdzie nawet większość nie ma prawa naruszać praw mniejszości. Niestety, te są nieprecyzyjnie zabezpieczone, i to wykorzystują katolicy by forsować szkodliwe społecznie zasady. Ponadto, blokują reformy, które wzmocniłyby demokrację. KK pasuje autorytarny kaczyzm, bo jak nigdy są dotowani praktycznie bez nadzoru.
4. Każde normalne państwo chce utrzymywać stosunki dyplomatyczne, a nie podpisywać skrajnie nieopłacalne umowy, gdzie państwo zobowiązuje się utrzymywać finansowo kościelne instytucje, w zamian za nic. Konkordat to krótki dokument, przeczytałem wielokrotnie. Nie podpisałby tego nikt, kto troszczy się o polskie interesy.
5. Kościół katolicki otrzymał już miliardy poprzez komisję majątkową, która zresztą została rozwiązana za liczne nadużycia kosztem państwa. Teraz KK ma miliardy w gruntach i fundusz kościelny jednocześnie. Zjeść ciastko i mieć ciastko...
Nie mówiąc o jawnej grabieży, jaka miała miejsce m.in. na Ziemiach Odzyskanych. Grunty, gdzie dominował protestantyzm i katolicyzm stracił niewiele, tyle co nic. Mimo to, KK dostał tam dziesiątki tysięcy hektarów gruntów, absolutnie za nic, w dowolnym przeznaczeniu (nawet na sprzedaż). Nie jest to w żaden sposób związane z funduszem kościelnym i stratami za czasów PRL, po prostu kradzeż. Jak chcesz to usprawiedliwić?
6. Jakbyś nie był manipulantem, nie miałbym powodów nazywać cię kłamcą. Katolicy sami pracują na obrażanie wiary chrześcijańskiej, a ty pięknie się dokładasz swoją propagandą.
Zmodyfikowano 7 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2022 o 8:40
To, że tzw. mowa nienawiści (każda krytyka, która nam się nie podoba) może być stosowana tylko w jedną stronę to wiadomo co najmniej od lat 60'.
Antykościelny demot na Demotywatorach? Nowe, nie znałem!
A tak na serio... Liczne profanacje religijne w trakcie marszów LGBT, niszczenie świątyń... Wymieniać dalej?
@GregDietrich To "niszczenie świątyń" to były epizody podczas jednej fali protestów, 2 lata temu. I bez przesady - nikt nie nasrał na ołtarzu, żaden kościół nie spłonął. Szybko sami protestujący się ogarnęli, że nie halo.
Wrażliwcy z was, niczym pensjonarki z XIX wieku.