@Obyczajowy Nie wolno! Nie wolno oceniać, krytykować, doradzać, bo to przemoc i może się zrobić przykro płatkowi śniegu. Każdy musi sam do wszystkiego dojść, metodą małpy w kąpieli, wymyślić od nowa koło, siejąc po drodze spustoszenie i krzywdząc bliskich i dalekich. Wolno tylko podziwiać!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 stycznia 2024 o 19:11
@Ashera01 I boją się, że zagryzie, wystraszy zwierzęta hodowlane. Pamiętajmy, że psy na wsi nie uczy się aportowania, pomagania w przechodzeniu przez pasy niewidomym i innych zachowań behawioralnych.
Znajomy miał leśniczówkę z danielami, co noc przebiegały psy spuszczane na noc przez właścicieli i biegały obok ogrodzenia, aż zwierzę padło z wyczerpania.
@Obiektywny1 moi rodzice na wsi wiążą 2 ze swoich 4 psów. Jeden lubi ugryźć wchodzących na podwórko, a drugi... spuścili go z uwięzi 3 tygodnie temu, żeby sobie nieco pobiegał - zagryzł rodzicom ponad 10 kur jednego wieczoru
@Ashera01 Typowy przejaw bezmyślności. Pies ma być, bo zawsze był pies w obejściu. Co z tego, że psychiczny, więc drze mordę non stop, nie tylko, gdy wchodzą osoby niepowołane? Co z tego, że na łańcuchu, więc i tak nikogo nie unieszkodliwi a spuścić go nie można, bo psychiczny? Ma być pies, bo zawsze był pies, i tyle.
Leci 3 dekada XXI wieku - są inne metody narobienia hałasu w razie wtargnięcia osób niepożądanych...
@Ashera01 nie wierzę... na prawdę ludzie jeszcze myślą że pies uwiązany do budy czegoś pilnuje... przecież ten Pikuś ryje mordę cały czas. Napiszcie mi ludzie, jeśli was pies ujada w nocy, to wstajecie na nogi, bierzecie nabitą dubeltówke i wyskakujecie przed dom gonić złodzieja? Nie!!! Śpicie kur.a dalej, bo wasz pies ryje morde cały czas! Złodziej psa odstrzelił, dom okradziony a wy dalej śpicie niełopy! Kamera, alarm, czujka ruchu, "HALOGENY" z czujką ruchu, alarm z ochroną. Tysiące rzeczy jest lepsze, niż wasz kundel na łańcuchu. Tak, lata temu chodziliście srać do wychodka "na polu", trza było drwa narąbać i wszyscy siedzieli w kuchni bo tam jeden piec i ciepło było... ale teraz! Kibel w domu, podłoga podgrzewana ( nawet w kiblu! a wcześniej, zimą z patykiem chodzili do wychodka, żeby zamarznięte gówno z dupy oderwać), pompa ciepła, fotowoltaika, światłowód, lodówka zamykana smartfonem, najnowsze telefony, telewizory a pies dalej przy budzie... BRAWO WY!
@Duergh to po co Ci ten uwiązany pies? Ciebie tak uwiąże i napisze że to złe, ale się nie ZNĘCAM! Dostaniesz wodę a raczej LÓD bo o tej porze roku ta woda zamarznie, i oczywiście pomyje co zostają po domownikach a jak nic nie zostanie to chleb z wodą, tak było u mojej rodziny na wsi przez 20 lat! To jak? Mogę tak nie ZNĘCAĆ się Tobą?
@HansKlosWas12 brzmisz teraz bardzo podobnie do feminazistek wykrzykujących że facet ja zgwałcił bo przepuścił ja pierwszą w drzwiach... Logika to nie k*rwa i nie zrobi czego sobie zażyczysz, a fakt że twoja rodzina nie potrafiła się przyzwoicie zachować względem zwierząt czy jak według ciebie znęcała się nad nimi nie znaczy że moja też tak robiła, u nas psy zawsze biegały wolne po podwórku(lub w domu w czasie burzy bo się grzmotów bały). Znęcanie się to powiedzmy kopanie ich, rzucanie w nie petardami i inne podobne a nie trzymanie go na łańcuchu, może i oba zachowania są niewłaściwe ale ich rozmiar nie pozwala ich nawet porównywać, a jeśli twierdzisz że oba są sobie równe i oba to tak samo znęcanie się to nie mamy o czym dyskutować, rozumiem że niedobory intelektualne to niekoniecznie twoja wina jednak nie będziemy mieli wspólnych tematów rozmów na poziomie. Natomiast co do tego czy możesz się tak względem mnie zachować to zachęcam do spróbowania, jednak szczerze ostrzegę że połamane palce to by był twój najmniejszy problem wtedy.
@Duergh przecież nie pisze że Ty lub Twoja rodzina znęcała się nad psem bo nawet nie wiem czy tego psa mieli. Chodzi o sens zapinania psa na łańcuchu. A czy to jest znęcanie dla mnie nie ma żadnych wątpliwości. Jak dziecko zapniesz w łańcuch przy budzie i dasz jeść ale kopać nie będziesz to jest ok? Wiem, nie porównuj LUDZI DO ZWIERZĄT. Ale psy zostały WYHODOWANE przez ludzi tak, żeby były od nich uzależnione, po to żeby im służyć. Pies bez człowieka sam sobie nie da rady i nawet katowany będzie od niego uzależniony. Ale pies przy budzie w XXI wieku? Kamery, alarmy, czujki ruchu, czujki z lampami, czujki które emitują SZCZEKANIE PSA i to groźnego a nie trzy kilowego kundelka na pięcio kilowym łańcuchu. A tymczasem na polskiej wsi, w domu w koncu kanalizacja, nie trzeba do wychodka chodzić, centralne ogrzewanie z termostatu, najnowszy 50 calowy telewizor, światłowód i wszystkie bogactwa z tym związane ( czyli facebook i łańcuszki, plus smacznej kawusi), fotowoltaika, smartfon z wiekszym wyświetlaczem od pierwszego telewizora, samochód który sam jeździ, skręca i hamuje, ale... pies nadal przy budzie.
I o tym absurdzie mówię. Oczywiście nie równam bicia psa do zapięcia na łańcuch ale te dwie rzeczy to dla mnie znęcanie tym bardziej jak nie ma to żadnego celu w tych czasach. Bo po co tan pies się męczy przy tej budzie?
Nie martw się, tak z Tobą nie postąpię bo jestem dobrym
człowiekiem, tylko pytałem się czy jeśli to nie znęcanie, czy się na to piszesz. I myślałem że straszenie przez internet że kogoś sie POŁAMIE skończyło razem z gimnazjum, niestety się myliłem. INTELEKTUALISTO OD ŁAMANIA PALCÓW;)
@HansKlosWas12 Jak już pisałem w pierwszym poście co do trzymania psa na łańcuchu "Nie powinno się tak robić i owszem powinno to być karane ale to NIE jest znęcanie się." I przy tym obstaje, jest to niemoralne zachowanie ale znęcaniem ro nie jest, prędzej ignorancja bądź , znęcanie się to umyślne przysparzanie komuś cierpienia fizycznego czy psychicznego. Co do kolejnej części to Ja również nie traktuje zwierząt jak ludzi... zwierzęta są od nas lepsze bo nigdy dla samego faktu znęcania się tego nie robią(wyjątkiem są delfiny które niby są niemal tak inteligentne jak ludzie), nawet w dziczy jak zwierzę zabija inne to robi to szybko i na tyle skutecznie na ile potrafi plus zwierzę cię nie zdradzi wbijając metaforyczny nóź w plecy. No i ostatnie... nie groziłem ci tak samo jak nie odebrałem tego co pisałeś do mnie jako ty byś mi groził pisząc o zamknięciu mnie na łańcuchu, zgodnie z prawda napisałem tylko że NIE pozwolił bym ci tego zrobić i od razu bym wymierzył w mojej opinii adekwatną karę.
To nie jest kwestia, którą można rozpatrywać w kategoriach "kto uważa". Uwięzienie zwierzęcia w warunkach opisanych w democie, JEST znęcaniem w świetle prawa.
@koniku to po co Ci pies na łańcuchu? Wpuść tego zadowolonego psa z łancucha zimą do domu na kilka dni, to zobaczysz jaki tan pies będzie szczęśliwy, jak go z powrotem zapniesz do budy. Ty widzisz psa szczęśliwego przy budzie bo ON Ciebie widzi palancie i się cieszy że kogoś widzi i może się nim zainteresuje. Jakbyś siedział tydzień przy budzie to z motyla, że Ci na nosie siadł, miałbyś radochę. Twoi ludzie którzy mordują i gwałcą mają lepsze życie w więzieniu, ( i nie tylko, bo ksiądz zamiast w więzieniu przeniesiony na inną parafie) niż Twój pies który w życiu niekomu nic nie zrobił!
@HansKlosWas12 tylko nie palancie - ja na Ciebie tak nie piszę, ok! A pies ma super ocieploną i wygodną budę, a codzień wieczorami jest spuszczany i jak nie spi, biega całą noc za ogrodzeniem. A w dzień SAM chce na łańcuch, ale Ty tego nie zrozumiesz. Inaczej Cię nauczyli;.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 stycznia 2024 o 15:21
Taki pies i tak ma bez porównania lepiej niż świnia z hodowli...
Świnie całe życie spędzają w klatce o powierzchni jednego metra kwadratowego i nigdy nie widzą słońca, a zabija się ją po 6 miesiącach życia, mimo że w naturze żyją 15 lat.
Tak więc dla mnie hipokryzją jest użalanie się nad psem na łańcuchu, a nie przejmowanie się losem trzody chlewnej ;-)
@pawel89def Świnia hodowana jest po to żeby ją zjeść, tak samo kurczaki. Niektóre świnie i kurczaki mają lepsze życie niż Twój burek na łańcuchu. Przedewszystkim te świnie i kurczaki nie patrzą na człowieka jak na przyjeciela, tylko osobę która rzuci im żarcie, nie są same, tylko mają pełno towarzyszy swojego gatunku, prędzej od człowieka uciekają niż chcą się przytulać i nie są uwiązane na łańcuchach, tylko mają nazwijmy to "kojce" jak Twój pies powinien mieć zgodnie z prawem, a nie łańcuch. Sam napisałeś że ta świnia żyje pół
roku i idzie na mięso. To czemu tego burka na łańcuchu trzymasz 15 lat? Świnia się tyle nie męczy. Pies jest zwierzęciem DOMOWYM, a nie hodowlanym. Pies jest uczony służyć ludziom, pies pasterski, pies myśliwski, pies przewodnik, psy w policji czy straży granicznej, psy "polujące" na kaczki czy nawet na SZCZURY! Pies jest wpatrzony w człowieka bo tak został wychowany! Inaczej musiałbyś mieć wilka bo psów by nie było. Także porównywać psa do świni... Patrząc na takich jak Ty, prędzej ludzi do świń bym porównał niż psa. Bo pies chociaż odrobinę uczuć potrzebuje a Świnia? Byle koryto było pełne:) Pozdrawiam i pełnego koryta życze:)
@HansKlosWas12 "Patrząc na takich jak Ty, prędzej ludzi do świń bym porównał"? A co ja Ci takiego zrobiłem?
Świnie to bardzo inteligentne zwierzęta, tak samo jak psy. Można je też trzymać w domu (np. świnki miniaturki). Różnica między zwierzętami domowymi a hodowlanymi wynika tylko z tego do czego ludzie zwierząt używają, a nie z tego co zwierzęta czują.
a trzymanie świń w chlewni celem ich zabicia i zjedzenia nie jest okrutne a kurczaki hodowane na mięso? psy są tylko żałowane i wspierane? a inne zwierzęta stop!!! Rasizmowi Zwierzęcemu. Niebawem dojdzie do absurdu że jak pies zagryzie dziecko będzie się go leczyło psychiatrycznie - choć to już chyba jest.
@Nidwer aż Ci plusa zamiest minusa dałem. Świnia hodowana jest po to żeby ją zjeść, tak samo kurczaki. Niektóre świnie i kurczaki mają lepsze życie niż Twój burek na łańcuchu. Przedewszystkim te świnie i kurczaki nie patrzą na człowieka jak na przyjeciela, tylko osobę która rzuci im żarcie, nie są same, tylko mają pełno towarzyszy swojego gatunku, prędzej od człowieka uciekają niż chcą się przytulać i nie są uwiązane na łańcuchach, tylko mają nazwijmy to "kojce" jak Twój pies powinien mieć zgodnie z prawem, a nie łańcuch. Sam napisałeś że ta świnia żyje pół
roku i idzie na mięso. To czemu tego burka na łańcuchu trzymasz 15 lat? Świnia się tyle nie męczy. Pies jest zwierzęciem DOMOWYM, a nie hodowlanym. Pies jest uczony służyć ludziom, pies pasterski, pies myśliwski, pies przewodnik, psy w policji czy straży granicznej, psy "polujące" na kaczki czy nawet na SZCZURY! Pies jest wpatrzony w człowieka bo tak został wychowany! Inaczej musiałbyś mieć wilka bo psów by nie było. Pies ma właściciela i to właściciel odpowiada za psa jak kogoś zagryzie! Jakby te psy były dobrze wychowane ALBO dobrze pilnowane to maksymalnie zagryzły by właściciela (ale jego mi nie szkoda, jak taki debil i własny pies go zagryzł) Także porównywać psa do świni... Patrząc na takich jak Ty, prędzej ludzi do świń bym porównał niż psa. Bo pies chociaż odrobinę uczuć potrzebuje a Świnia? Byle koryto było pełne:) Pozdrawiam i pełnego koryta życze:)
@HansKlosWas12 też ci dałem Plusa ;) Sprostujmy nigdy nie trzymałem i nie trzymam i nie będę trzymał żadnego psa na łańcuchu i jestem przeciwny tego typu praktykom byłem nim stało się to modne na wsi u mojej babci tylko moja rodzina puszczała psa miał budę łańcuch ale często bardzo często latał sobie swobodnie ja miałem wtedy parę lat , więc że nie do końca zrozumiałeś to co chciałem napisać i przedstawić to, przykład: tak jak w USA tak zaczęli murzynów czyli czarnych wielbić że stali się świętymi krowami i nikt nie śmie nic złego o nich powiedzieć bo to rasizm dochodzi do groteski żenady i absurdów, Filmy o angielskich księżniczkach grają czarne aktorki Kleopatra musi być czarna bo tak powiedziała babka czarnej baby co pracuje w netflixie i tysiące podobnych sytuacji a kto się sprzeciwia rasista !!! a to tylko szkodzi sprawie i napędzają nienawiść i rasizm PARADOKS? PRAWDA ? tak samo z psami zaczyna się dziać Ludzie nie mają umiaru i zdrowego rozsądku w niczym.
@Nidwer oczywiście masz rację podając ten przykład. Nie jestem za tym żeby pies był nad człowiekiem. Nawet ten zakaz strzelania w sylwestra jest dla mnie absurdem. Jeśli mój pies bałby się strzelania to starałbym się go do tego przyzwyczaić, że to tylko hałas i nic mu nie grozi. Zawsze coś może zrobić hałas, nie tylko w sylwestra. A nie chciałbym mieć psa, co sra ze strachu bo mi widelec na
ziemię spadł. Patrząc na idiotów z psami w sweterkach a nawet wózkach, aż mi się nóż w kieszeni otwiera. Pies ma być psem, ale absurdem jest trzymanie go na łańcuchu, bo po co? Nie widzę żadnego powodu, żeby to robić. PS. sory za wcześniejsze uniesienie, trochę mnie poniosło;) pozdro
No i pomalutku dojdziemy do znęcania sie nad kanarkami, papużkami, chomikami, rybkami... No jak można trzymać kanarkibw klatce cały czas? A biedne rybki? W malutkim akwarium... Uwolnić kanarki!!!!
@KonradKlark ja jestem za tym, zwierzęta to nie zabawki ani widzimisię. Zakaz trzymania kanarków, chomików, żółwi ale też psów kur.a na łańcuchach! Pies hodowany tylko dla służb ratunkowych, policji, straży granicznej, niepełnosprawnych i tyle. To samo z końmi, czemu w Indiach jak "ujeżdżają" słonie nazywają to znęcaniem się ( i bardzo dobrze) a na całym świecie tak robią z końmi to nazywają to sportem i występują na OLIMPIADZIE. Zróbcie taki sport z ludźmi będzie ciekawiej, chłop ujeżdża babę, albo na odwrót, będzie się działo;)
Ptak w klatce, ryba w akwarium, myszki, chomiki w klatkach, weze w terarium tez sa ok.
Smycz na caly dzien na wypad w gory jest ok, smycz, tzn lancuch juz nie.
Zależy od długości łańcucha. U moich dziadków pies miał łańcuch sięgający do furtki. Praktycznie rzecz biorąc miał swobodę ruchu po całym podwórku ale jak ktoś zapomniał zamknąć furtki to przynajmniej nie było ryzyka że wyleci gdzieś na ulicę.
@JanusnkM no więc nie masz racji. To nie zależy od długości łańcucha, ani wielkości działki- psy maja potrzeby behawioralne i nie zaspokoją ich w ten sposób. Niezależnie czy pies mieszka w ogrodzie czy w mieszkaniu, trzeba go wyprowadzać na spacery poza teren, żeby je zaspokoił.
@dp1234 Taaa dwoje ludzi po 80 roku życia będą latać żeby zaspokoić psie wyimaginowane potrzeby. Miał ciepłą budę, pełną michę i długi łańcuch, nie słyszałem żeby się skarżył.
Kto uważa że trzymanie psa w 50 metrowej klitce bez możliwości wybiegania się przez cały dzień gdy właściciel jest w pracy za formę znęcania się nad zwierzętami?
@charizmatic to zależy co robi z nim przed i po pracy. Jak np. 2 godzinny spacer połączony z treningiem np. Noseworki to pies jak zostanie sam będzie beztrosko spał. Niezaspokajanie potrzeb psa niezależnie czy w mieszkaniu czy w ogrodzie jest znęcaniem się.
@charizmatic A cóż to za praca "cały dzień"? Wszyscy właściciele psów których znam po przyjściu z pracy wychodzą z psem na spacer. Zazwyczaj pies ma trzy takie spacery dziennie.
Moim zdaniem, jeśli ktoś ma mieć stróżującego psa, to w kojcu, na noc wypuszczany na teren ogrodzonej posesji. Każda forma ograniczenia wolności zwierząt przez człowieka jest niewolą, ale czy znęcaniem? Pies (i nie tylko) jako dobrowolny towarzysz człowieka , nie będąc "więzionym" ma wybór: albo swoboda i walka o przeżycie, albo pełna miska bez wysiłku.
Mam dwa koty, tzw zewnętrzne, myślę, że utrzymują się przy domu z powodu miski, wody i częstego głaskania, wyczesywania....
@swosek gratulacje, nie dość, że przyczyniasz się do destrukcji bioróżnorodności i mordowania przez twoje koty masy zwierząt, to jeszcze je same narażasz na wypadki, złamania, zagryzienia. Fajna opieka, taka nie za świadoma.
@swosek ale ten pies został wyhodowany na towarzysza człowieka przez CZŁOWIEKA! Gdzie ta dobrowolność? Przyszedł z lasu i dobrowolnie Ci towarzyszy? Jak chcesz mieć dobrowolne zwierze idź do lasu, znajdź wilka i powiedz mu ze albo pełna micha od Ciebie, albo musi radzić sobie sam;) Wpieprzy Cię w całości i "powie" pieprze Cie dam sobie rade. Jakby nie człowiek to nie byłoby psa! Psy na wolności są psami od CZŁOWIEKA! Psy od zawsze były hodowane tak żeby bez człowieka nie dały sobie rady i byly od niego uzależnione i wtedy służą ludziom jak PIES!
@HansKlosWas12 Mniej więcej masz rację, ale zwierzęta to oportuniści. Zapewne słyszałeś o zjawisku zbliżania się zwierząt w pobliże siedzib ludzkich. Co je do tego pcha? Łatwiejsze zdobycie pożywienia. Proces udomowienia jest odwracalny. A dobrowolność? Zdziczałe psy, koty, bydło, świnie, i inne..., łatwo wracają do "natury". Nie były przywiązane łańcuchem lub w inny sposób więzione, no to sobie poszły, uciekły , jakkolwiek to zabrzmi.
@dp1234 Nie cytuj sloganów z TV. Bardzo świadoma opieka, ponieważ kocury są po kastracji, i w znacznym stopniu instynkt łowiecki osłabł (sporadycznie myszy, może ze 3 ptaki w ciągu 3 lat) , nie wałęsają się po okolicy (ochrona ich zdrowia i życia), nie produkują kolejnych pokoleń. Karmione są regularnie, mają ogrzewanie w budkach w czasie mrozów.
Mam wrażenie, że w komentarzach piszą ludzie którzy psy widzą tylko na uroczych zdjęciach. Mieszkam w takiej małej mieścinie. Kilka bloków, a reszta to małe domostwa. Niesamowicie cudowne jest wyjść sobie na spacer o 20 po okolicy. Cała okolica wycia różnorakich psów. Odgłos metalowej siatki która nagle musi wytrzymywać ich natarcie na nią czy też bramy. Ile z kolei jest większych które potrafią przez nie przeskoczyć, a potem rozpocząć pościg szczekając bez opamiętania. No po prostu cudowne stworzenia. Zwłaszcza gdy coś im odbije i zaczną ujadać do białego rana bo tak potrafią i to często. Szczerze to mało kto się odważy wyjść na spacer w późniejszej godzinie bo po prostu się boi. By było śmiesznie po wielokrotnych atakach psów burmistrz zakupił i porozdawał ludziom odstraszace psów do ochrony własnej.
@OtakuNaAtaku czyli masz świetny przykład konsekwencji do jakich prowadzi niezaspokajanie potrzeb psów i traktowanie ich jak przedmioty, a nie żywe istoty.
@OtakuNaAtaku a ten pies skąd się wziął u tych ludzi? Sam przyszedł i ujada na Ciebie bo ma taką ochotę. To ludzie są problemem nie PSY!
Specjalnie dla Ciebie wersja alternatywna.
Mieszkam w takiej małej mieścinie. Kilka bloków, reszta to małe domostwa.Niesamowicie cudowne jest wyjść sobie na spacer o 20 po okolicy. Cała okolica wycia różnorakich meneli. Odgłos szklanych butelek które nagle muszą wytrzymywać ich natarcie na barierki sklepowe. Ile z kolei jest większych które potrafią przez nie przeskoczyć, a potem rozpocząć pościg szczekając bez opamiętania. No po prostu cudowne stworzenia. Zwłaszcza gdy coś im odbije i zaczną ujadać do białego rana bo tak potrafią i to często (tu nie trzeba nic zmieniać;)).Szczerze to mało kto się odważy wyjść na spacer w późniejszej godzinie bo po prostu się boi. By było śmiesznie po wielokrotnych atakach meneli burmistrz zakupił i porozdawał ludziom odstraszacze meneli czyli płyn do kąpieli (bo sie rymuje;)) do ochrony własnej.
Pozdrawiam. I przypominam jak coś jest nie tak i nie jest zgodne z prawem, jest straż miejska, policja, prokuratura albo uprzykrzanie WŁAŚCICIELOM (NIE PSOM!) życia bo pies niczemu winien tylko właściciel idiota.
@Axolotl Którymi ludźmi mamy się tak przejmować? Politykami pisu czy bogatymni Rosjaninami? Często pies jest lepszym przyjacielem i zasługuje na więcej empatii.
Pytanie demota jest trochę z dupy. Przepisy w Polsce mówią jasno: zabrania się trzymania zwierząt domowych na uwięzi w sposób stały dłużej niż 12 godzin w ciągu doby. Więc pytanie jest w stylu "kto uważa że łamanie prawa jest złe".
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 stycznia 2024 o 8:59
To nie z chęci znęcania się, to z bezmyślności. Znakomita większość podłych działań człowieka bierze się z bezmyślności.
@perskieoko a bezmyślność to efekt braku nauczania ludzi. Im więcej tępej masy tym coraz gorzej wyglada społeczeństwo
@Obyczajowy i tym lepiej dla tych mądrzejszych
@Obyczajowy Nie wolno! Nie wolno oceniać, krytykować, doradzać, bo to przemoc i może się zrobić przykro płatkowi śniegu. Każdy musi sam do wszystkiego dojść, metodą małpy w kąpieli, wymyślić od nowa koło, siejąc po drodze spustoszenie i krzywdząc bliskich i dalekich. Wolno tylko podziwiać!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 stycznia 2024 o 19:11
Bo na wsi pies ma pilnować domu. Ludzie wychodzą z założenia, że pies niezwiązanym pójdzie sobie na rajd po całej wsi, a dom padnie łupem złodzei.
@Ashera01 I boją się, że zagryzie, wystraszy zwierzęta hodowlane. Pamiętajmy, że psy na wsi nie uczy się aportowania, pomagania w przechodzeniu przez pasy niewidomym i innych zachowań behawioralnych.
Znajomy miał leśniczówkę z danielami, co noc przebiegały psy spuszczane na noc przez właścicieli i biegały obok ogrodzenia, aż zwierzę padło z wyczerpania.
@Obiektywny1 moi rodzice na wsi wiążą 2 ze swoich 4 psów. Jeden lubi ugryźć wchodzących na podwórko, a drugi... spuścili go z uwięzi 3 tygodnie temu, żeby sobie nieco pobiegał - zagryzł rodzicom ponad 10 kur jednego wieczoru
@Ashera01 To nie wina psa tylko Twoich rodziców.
@Ashera01 Typowy przejaw bezmyślności. Pies ma być, bo zawsze był pies w obejściu. Co z tego, że psychiczny, więc drze mordę non stop, nie tylko, gdy wchodzą osoby niepowołane? Co z tego, że na łańcuchu, więc i tak nikogo nie unieszkodliwi a spuścić go nie można, bo psychiczny? Ma być pies, bo zawsze był pies, i tyle.
Leci 3 dekada XXI wieku - są inne metody narobienia hałasu w razie wtargnięcia osób niepożądanych...
@daclaw pies który szczeka na wszystko, co się rusza moim zdaniem jest po prostu strachliwy. Ale jak gryzie, to już co innego
@NewThriller a czemu ja mam płacić za ich psy? Chcieli mieć kundle, to niech sobie z nimi radzą. Ja tam od lat nie mieszkam, nie mam też psa
@Ashera01
To Malamut im chaty popilnuje.
@Ashera01 nie wierzę... na prawdę ludzie jeszcze myślą że pies uwiązany do budy czegoś pilnuje... przecież ten Pikuś ryje mordę cały czas. Napiszcie mi ludzie, jeśli was pies ujada w nocy, to wstajecie na nogi, bierzecie nabitą dubeltówke i wyskakujecie przed dom gonić złodzieja? Nie!!! Śpicie kur.a dalej, bo wasz pies ryje morde cały czas! Złodziej psa odstrzelił, dom okradziony a wy dalej śpicie niełopy! Kamera, alarm, czujka ruchu, "HALOGENY" z czujką ruchu, alarm z ochroną. Tysiące rzeczy jest lepsze, niż wasz kundel na łańcuchu. Tak, lata temu chodziliście srać do wychodka "na polu", trza było drwa narąbać i wszyscy siedzieli w kuchni bo tam jeden piec i ciepło było... ale teraz! Kibel w domu, podłoga podgrzewana ( nawet w kiblu! a wcześniej, zimą z patykiem chodzili do wychodka, żeby zamarznięte gówno z dupy oderwać), pompa ciepła, fotowoltaika, światłowód, lodówka zamykana smartfonem, najnowsze telefony, telewizory a pies dalej przy budzie... BRAWO WY!
Najlepsza jest interakcja z przechodniem i odgryzienie mu nogi, wtedy powiedzą, że trzeba było psa uwiązać
@michalrydz to na ch.j Ci ten pies? Jak nie umiesz go wychować żeby ludziom nóg nie odgryzał.
Nie powinno się tak robić i owszem powinno to być karane ale to NIE jest znęcanie się.
@Duergh to po co Ci ten uwiązany pies? Ciebie tak uwiąże i napisze że to złe, ale się nie ZNĘCAM! Dostaniesz wodę a raczej LÓD bo o tej porze roku ta woda zamarznie, i oczywiście pomyje co zostają po domownikach a jak nic nie zostanie to chleb z wodą, tak było u mojej rodziny na wsi przez 20 lat! To jak? Mogę tak nie ZNĘCAĆ się Tobą?
@HansKlosWas12 brzmisz teraz bardzo podobnie do feminazistek wykrzykujących że facet ja zgwałcił bo przepuścił ja pierwszą w drzwiach... Logika to nie k*rwa i nie zrobi czego sobie zażyczysz, a fakt że twoja rodzina nie potrafiła się przyzwoicie zachować względem zwierząt czy jak według ciebie znęcała się nad nimi nie znaczy że moja też tak robiła, u nas psy zawsze biegały wolne po podwórku(lub w domu w czasie burzy bo się grzmotów bały). Znęcanie się to powiedzmy kopanie ich, rzucanie w nie petardami i inne podobne a nie trzymanie go na łańcuchu, może i oba zachowania są niewłaściwe ale ich rozmiar nie pozwala ich nawet porównywać, a jeśli twierdzisz że oba są sobie równe i oba to tak samo znęcanie się to nie mamy o czym dyskutować, rozumiem że niedobory intelektualne to niekoniecznie twoja wina jednak nie będziemy mieli wspólnych tematów rozmów na poziomie. Natomiast co do tego czy możesz się tak względem mnie zachować to zachęcam do spróbowania, jednak szczerze ostrzegę że połamane palce to by był twój najmniejszy problem wtedy.
@Duergh przecież nie pisze że Ty lub Twoja rodzina znęcała się nad psem bo nawet nie wiem czy tego psa mieli. Chodzi o sens zapinania psa na łańcuchu. A czy to jest znęcanie dla mnie nie ma żadnych wątpliwości. Jak dziecko zapniesz w łańcuch przy budzie i dasz jeść ale kopać nie będziesz to jest ok? Wiem, nie porównuj LUDZI DO ZWIERZĄT. Ale psy zostały WYHODOWANE przez ludzi tak, żeby były od nich uzależnione, po to żeby im służyć. Pies bez człowieka sam sobie nie da rady i nawet katowany będzie od niego uzależniony. Ale pies przy budzie w XXI wieku? Kamery, alarmy, czujki ruchu, czujki z lampami, czujki które emitują SZCZEKANIE PSA i to groźnego a nie trzy kilowego kundelka na pięcio kilowym łańcuchu. A tymczasem na polskiej wsi, w domu w koncu kanalizacja, nie trzeba do wychodka chodzić, centralne ogrzewanie z termostatu, najnowszy 50 calowy telewizor, światłowód i wszystkie bogactwa z tym związane ( czyli facebook i łańcuszki, plus smacznej kawusi), fotowoltaika, smartfon z wiekszym wyświetlaczem od pierwszego telewizora, samochód który sam jeździ, skręca i hamuje, ale... pies nadal przy budzie.
I o tym absurdzie mówię. Oczywiście nie równam bicia psa do zapięcia na łańcuch ale te dwie rzeczy to dla mnie znęcanie tym bardziej jak nie ma to żadnego celu w tych czasach. Bo po co tan pies się męczy przy tej budzie?
Nie martw się, tak z Tobą nie postąpię bo jestem dobrym
człowiekiem, tylko pytałem się czy jeśli to nie znęcanie, czy się na to piszesz. I myślałem że straszenie przez internet że kogoś sie POŁAMIE skończyło razem z gimnazjum, niestety się myliłem. INTELEKTUALISTO OD ŁAMANIA PALCÓW;)
@HansKlosWas12 Jak już pisałem w pierwszym poście co do trzymania psa na łańcuchu "Nie powinno się tak robić i owszem powinno to być karane ale to NIE jest znęcanie się." I przy tym obstaje, jest to niemoralne zachowanie ale znęcaniem ro nie jest, prędzej ignorancja bądź , znęcanie się to umyślne przysparzanie komuś cierpienia fizycznego czy psychicznego. Co do kolejnej części to Ja również nie traktuje zwierząt jak ludzi... zwierzęta są od nas lepsze bo nigdy dla samego faktu znęcania się tego nie robią(wyjątkiem są delfiny które niby są niemal tak inteligentne jak ludzie), nawet w dziczy jak zwierzę zabija inne to robi to szybko i na tyle skutecznie na ile potrafi plus zwierzę cię nie zdradzi wbijając metaforyczny nóź w plecy. No i ostatnie... nie groziłem ci tak samo jak nie odebrałem tego co pisałeś do mnie jako ty byś mi groził pisząc o zamknięciu mnie na łańcuchu, zgodnie z prawda napisałem tylko że NIE pozwolił bym ci tego zrobić i od razu bym wymierzył w mojej opinii adekwatną karę.
@Duergh spoko doszliśmy do tego, że dla Ciebie to nie znęcanie dla mnie tak, i Ty nie zmienisz mojego zdania ani ja Twojego. Szanuje i pozdrawiam.
To nie jest kwestia, którą można rozpatrywać w kategoriach "kto uważa". Uwięzienie zwierzęcia w warunkach opisanych w democie, JEST znęcaniem w świetle prawa.
Ja nie uważam. Są bardzo zadowolone psy na łańcuchu i psy to psy, a nie ludzie.
@koniku to po co Ci pies na łańcuchu? Wpuść tego zadowolonego psa z łancucha zimą do domu na kilka dni, to zobaczysz jaki tan pies będzie szczęśliwy, jak go z powrotem zapniesz do budy. Ty widzisz psa szczęśliwego przy budzie bo ON Ciebie widzi palancie i się cieszy że kogoś widzi i może się nim zainteresuje. Jakbyś siedział tydzień przy budzie to z motyla, że Ci na nosie siadł, miałbyś radochę. Twoi ludzie którzy mordują i gwałcą mają lepsze życie w więzieniu, ( i nie tylko, bo ksiądz zamiast w więzieniu przeniesiony na inną parafie) niż Twój pies który w życiu niekomu nic nie zrobił!
@HansKlosWas12 tylko nie palancie - ja na Ciebie tak nie piszę, ok! A pies ma super ocieploną i wygodną budę, a codzień wieczorami jest spuszczany i jak nie spi, biega całą noc za ogrodzeniem. A w dzień SAM chce na łańcuch, ale Ty tego nie zrozumiesz. Inaczej Cię nauczyli;.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2024 o 15:21
Taki pies i tak ma bez porównania lepiej niż świnia z hodowli...
Świnie całe życie spędzają w klatce o powierzchni jednego metra kwadratowego i nigdy nie widzą słońca, a zabija się ją po 6 miesiącach życia, mimo że w naturze żyją 15 lat.
Tak więc dla mnie hipokryzją jest użalanie się nad psem na łańcuchu, a nie przejmowanie się losem trzody chlewnej ;-)
@pawel89def Świnia hodowana jest po to żeby ją zjeść, tak samo kurczaki. Niektóre świnie i kurczaki mają lepsze życie niż Twój burek na łańcuchu. Przedewszystkim te świnie i kurczaki nie patrzą na człowieka jak na przyjeciela, tylko osobę która rzuci im żarcie, nie są same, tylko mają pełno towarzyszy swojego gatunku, prędzej od człowieka uciekają niż chcą się przytulać i nie są uwiązane na łańcuchach, tylko mają nazwijmy to "kojce" jak Twój pies powinien mieć zgodnie z prawem, a nie łańcuch. Sam napisałeś że ta świnia żyje pół
roku i idzie na mięso. To czemu tego burka na łańcuchu trzymasz 15 lat? Świnia się tyle nie męczy. Pies jest zwierzęciem DOMOWYM, a nie hodowlanym. Pies jest uczony służyć ludziom, pies pasterski, pies myśliwski, pies przewodnik, psy w policji czy straży granicznej, psy "polujące" na kaczki czy nawet na SZCZURY! Pies jest wpatrzony w człowieka bo tak został wychowany! Inaczej musiałbyś mieć wilka bo psów by nie było. Także porównywać psa do świni... Patrząc na takich jak Ty, prędzej ludzi do świń bym porównał niż psa. Bo pies chociaż odrobinę uczuć potrzebuje a Świnia? Byle koryto było pełne:) Pozdrawiam i pełnego koryta życze:)
@HansKlosWas12 "Patrząc na takich jak Ty, prędzej ludzi do świń bym porównał"? A co ja Ci takiego zrobiłem?
Świnie to bardzo inteligentne zwierzęta, tak samo jak psy. Można je też trzymać w domu (np. świnki miniaturki). Różnica między zwierzętami domowymi a hodowlanymi wynika tylko z tego do czego ludzie zwierząt używają, a nie z tego co zwierzęta czują.
a trzymanie świń w chlewni celem ich zabicia i zjedzenia nie jest okrutne a kurczaki hodowane na mięso? psy są tylko żałowane i wspierane? a inne zwierzęta stop!!! Rasizmowi Zwierzęcemu. Niebawem dojdzie do absurdu że jak pies zagryzie dziecko będzie się go leczyło psychiatrycznie - choć to już chyba jest.
@Nidwer aż Ci plusa zamiest minusa dałem. Świnia hodowana jest po to żeby ją zjeść, tak samo kurczaki. Niektóre świnie i kurczaki mają lepsze życie niż Twój burek na łańcuchu. Przedewszystkim te świnie i kurczaki nie patrzą na człowieka jak na przyjeciela, tylko osobę która rzuci im żarcie, nie są same, tylko mają pełno towarzyszy swojego gatunku, prędzej od człowieka uciekają niż chcą się przytulać i nie są uwiązane na łańcuchach, tylko mają nazwijmy to "kojce" jak Twój pies powinien mieć zgodnie z prawem, a nie łańcuch. Sam napisałeś że ta świnia żyje pół
roku i idzie na mięso. To czemu tego burka na łańcuchu trzymasz 15 lat? Świnia się tyle nie męczy. Pies jest zwierzęciem DOMOWYM, a nie hodowlanym. Pies jest uczony służyć ludziom, pies pasterski, pies myśliwski, pies przewodnik, psy w policji czy straży granicznej, psy "polujące" na kaczki czy nawet na SZCZURY! Pies jest wpatrzony w człowieka bo tak został wychowany! Inaczej musiałbyś mieć wilka bo psów by nie było. Pies ma właściciela i to właściciel odpowiada za psa jak kogoś zagryzie! Jakby te psy były dobrze wychowane ALBO dobrze pilnowane to maksymalnie zagryzły by właściciela (ale jego mi nie szkoda, jak taki debil i własny pies go zagryzł) Także porównywać psa do świni... Patrząc na takich jak Ty, prędzej ludzi do świń bym porównał niż psa. Bo pies chociaż odrobinę uczuć potrzebuje a Świnia? Byle koryto było pełne:) Pozdrawiam i pełnego koryta życze:)
@HansKlosWas12 też ci dałem Plusa ;) Sprostujmy nigdy nie trzymałem i nie trzymam i nie będę trzymał żadnego psa na łańcuchu i jestem przeciwny tego typu praktykom byłem nim stało się to modne na wsi u mojej babci tylko moja rodzina puszczała psa miał budę łańcuch ale często bardzo często latał sobie swobodnie ja miałem wtedy parę lat , więc że nie do końca zrozumiałeś to co chciałem napisać i przedstawić to, przykład: tak jak w USA tak zaczęli murzynów czyli czarnych wielbić że stali się świętymi krowami i nikt nie śmie nic złego o nich powiedzieć bo to rasizm dochodzi do groteski żenady i absurdów, Filmy o angielskich księżniczkach grają czarne aktorki Kleopatra musi być czarna bo tak powiedziała babka czarnej baby co pracuje w netflixie i tysiące podobnych sytuacji a kto się sprzeciwia rasista !!! a to tylko szkodzi sprawie i napędzają nienawiść i rasizm PARADOKS? PRAWDA ? tak samo z psami zaczyna się dziać Ludzie nie mają umiaru i zdrowego rozsądku w niczym.
@Nidwer oczywiście masz rację podając ten przykład. Nie jestem za tym żeby pies był nad człowiekiem. Nawet ten zakaz strzelania w sylwestra jest dla mnie absurdem. Jeśli mój pies bałby się strzelania to starałbym się go do tego przyzwyczaić, że to tylko hałas i nic mu nie grozi. Zawsze coś może zrobić hałas, nie tylko w sylwestra. A nie chciałbym mieć psa, co sra ze strachu bo mi widelec na
ziemię spadł. Patrząc na idiotów z psami w sweterkach a nawet wózkach, aż mi się nóż w kieszeni otwiera. Pies ma być psem, ale absurdem jest trzymanie go na łańcuchu, bo po co? Nie widzę żadnego powodu, żeby to robić. PS. sory za wcześniejsze uniesienie, trochę mnie poniosło;) pozdro
a trzymanie ich w domu przez cały dzień to już dobrze?
pies to jest dobry na zupę
a kto uważa że trzymanie człowieka 8h (lub więcej) dziennie w biurze przywiązanego do roboty jest znęcaniem się nad zwierzętami?
No i pomalutku dojdziemy do znęcania sie nad kanarkami, papużkami, chomikami, rybkami... No jak można trzymać kanarkibw klatce cały czas? A biedne rybki? W malutkim akwarium... Uwolnić kanarki!!!!
@KonradKlark ja jestem za tym, zwierzęta to nie zabawki ani widzimisię. Zakaz trzymania kanarków, chomików, żółwi ale też psów kur.a na łańcuchach! Pies hodowany tylko dla służb ratunkowych, policji, straży granicznej, niepełnosprawnych i tyle. To samo z końmi, czemu w Indiach jak "ujeżdżają" słonie nazywają to znęcaniem się ( i bardzo dobrze) a na całym świecie tak robią z końmi to nazywają to sportem i występują na OLIMPIADZIE. Zróbcie taki sport z ludźmi będzie ciekawiej, chłop ujeżdża babę, albo na odwrót, będzie się działo;)
Niech zgadnę. Jesteś też przeciwko biedzie i głodowi?
tak, to znęcanie się nad zwierzętami. po co brać psami uwiązać go na łańcuchu w zagrodzie
Ptak w klatce, ryba w akwarium, myszki, chomiki w klatkach, weze w terarium tez sa ok.
Smycz na caly dzien na wypad w gory jest ok, smycz, tzn lancuch juz nie.
Zależy od długości łańcucha. U moich dziadków pies miał łańcuch sięgający do furtki. Praktycznie rzecz biorąc miał swobodę ruchu po całym podwórku ale jak ktoś zapomniał zamknąć furtki to przynajmniej nie było ryzyka że wyleci gdzieś na ulicę.
@JanusnkM no więc nie masz racji. To nie zależy od długości łańcucha, ani wielkości działki- psy maja potrzeby behawioralne i nie zaspokoją ich w ten sposób. Niezależnie czy pies mieszka w ogrodzie czy w mieszkaniu, trzeba go wyprowadzać na spacery poza teren, żeby je zaspokoił.
@dp1234 Taaa dwoje ludzi po 80 roku życia będą latać żeby zaspokoić psie wyimaginowane potrzeby. Miał ciepłą budę, pełną michę i długi łańcuch, nie słyszałem żeby się skarżył.
@JanusM Życzę Ci ciepłej budy, pełnej michy i długiego łańcucha. Chyba nie będziesz się skarżył.
Nie toleruje, stare zwyczaje traktujące psa przedmiotowo. Protestuję i pozwalam psu spać w łóżku.
Kto uważa że trzymanie psa w 50 metrowej klitce bez możliwości wybiegania się przez cały dzień gdy właściciel jest w pracy za formę znęcania się nad zwierzętami?
@charizmatic to zależy co robi z nim przed i po pracy. Jak np. 2 godzinny spacer połączony z treningiem np. Noseworki to pies jak zostanie sam będzie beztrosko spał. Niezaspokajanie potrzeb psa niezależnie czy w mieszkaniu czy w ogrodzie jest znęcaniem się.
@charizmatic A cóż to za praca "cały dzień"? Wszyscy właściciele psów których znam po przyjściu z pracy wychodzą z psem na spacer. Zazwyczaj pies ma trzy takie spacery dziennie.
Moim zdaniem, jeśli ktoś ma mieć stróżującego psa, to w kojcu, na noc wypuszczany na teren ogrodzonej posesji. Każda forma ograniczenia wolności zwierząt przez człowieka jest niewolą, ale czy znęcaniem? Pies (i nie tylko) jako dobrowolny towarzysz człowieka , nie będąc "więzionym" ma wybór: albo swoboda i walka o przeżycie, albo pełna miska bez wysiłku.
Mam dwa koty, tzw zewnętrzne, myślę, że utrzymują się przy domu z powodu miski, wody i częstego głaskania, wyczesywania....
@swosek gratulacje, nie dość, że przyczyniasz się do destrukcji bioróżnorodności i mordowania przez twoje koty masy zwierząt, to jeszcze je same narażasz na wypadki, złamania, zagryzienia. Fajna opieka, taka nie za świadoma.
@swosek ale ten pies został wyhodowany na towarzysza człowieka przez CZŁOWIEKA! Gdzie ta dobrowolność? Przyszedł z lasu i dobrowolnie Ci towarzyszy? Jak chcesz mieć dobrowolne zwierze idź do lasu, znajdź wilka i powiedz mu ze albo pełna micha od Ciebie, albo musi radzić sobie sam;) Wpieprzy Cię w całości i "powie" pieprze Cie dam sobie rade. Jakby nie człowiek to nie byłoby psa! Psy na wolności są psami od CZŁOWIEKA! Psy od zawsze były hodowane tak żeby bez człowieka nie dały sobie rady i byly od niego uzależnione i wtedy służą ludziom jak PIES!
@HansKlosWas12 Mniej więcej masz rację, ale zwierzęta to oportuniści. Zapewne słyszałeś o zjawisku zbliżania się zwierząt w pobliże siedzib ludzkich. Co je do tego pcha? Łatwiejsze zdobycie pożywienia. Proces udomowienia jest odwracalny. A dobrowolność? Zdziczałe psy, koty, bydło, świnie, i inne..., łatwo wracają do "natury". Nie były przywiązane łańcuchem lub w inny sposób więzione, no to sobie poszły, uciekły , jakkolwiek to zabrzmi.
@dp1234 Nie cytuj sloganów z TV. Bardzo świadoma opieka, ponieważ kocury są po kastracji, i w znacznym stopniu instynkt łowiecki osłabł (sporadycznie myszy, może ze 3 ptaki w ciągu 3 lat) , nie wałęsają się po okolicy (ochrona ich zdrowia i życia), nie produkują kolejnych pokoleń. Karmione są regularnie, mają ogrzewanie w budkach w czasie mrozów.
Mam wrażenie, że w komentarzach piszą ludzie którzy psy widzą tylko na uroczych zdjęciach. Mieszkam w takiej małej mieścinie. Kilka bloków, a reszta to małe domostwa. Niesamowicie cudowne jest wyjść sobie na spacer o 20 po okolicy. Cała okolica wycia różnorakich psów. Odgłos metalowej siatki która nagle musi wytrzymywać ich natarcie na nią czy też bramy. Ile z kolei jest większych które potrafią przez nie przeskoczyć, a potem rozpocząć pościg szczekając bez opamiętania. No po prostu cudowne stworzenia. Zwłaszcza gdy coś im odbije i zaczną ujadać do białego rana bo tak potrafią i to często. Szczerze to mało kto się odważy wyjść na spacer w późniejszej godzinie bo po prostu się boi. By było śmiesznie po wielokrotnych atakach psów burmistrz zakupił i porozdawał ludziom odstraszace psów do ochrony własnej.
@OtakuNaAtaku czyli masz świetny przykład konsekwencji do jakich prowadzi niezaspokajanie potrzeb psów i traktowanie ich jak przedmioty, a nie żywe istoty.
@OtakuNaAtaku a ten pies skąd się wziął u tych ludzi? Sam przyszedł i ujada na Ciebie bo ma taką ochotę. To ludzie są problemem nie PSY!
Specjalnie dla Ciebie wersja alternatywna.
Mieszkam w takiej małej mieścinie. Kilka bloków, reszta to małe domostwa.Niesamowicie cudowne jest wyjść sobie na spacer o 20 po okolicy. Cała okolica wycia różnorakich meneli. Odgłos szklanych butelek które nagle muszą wytrzymywać ich natarcie na barierki sklepowe. Ile z kolei jest większych które potrafią przez nie przeskoczyć, a potem rozpocząć pościg szczekając bez opamiętania. No po prostu cudowne stworzenia. Zwłaszcza gdy coś im odbije i zaczną ujadać do białego rana bo tak potrafią i to często (tu nie trzeba nic zmieniać;)).Szczerze to mało kto się odważy wyjść na spacer w późniejszej godzinie bo po prostu się boi. By było śmiesznie po wielokrotnych atakach meneli burmistrz zakupił i porozdawał ludziom odstraszacze meneli czyli płyn do kąpieli (bo sie rymuje;)) do ochrony własnej.
Pozdrawiam. I przypominam jak coś jest nie tak i nie jest zgodne z prawem, jest straż miejska, policja, prokuratura albo uprzykrzanie WŁAŚCICIELOM (NIE PSOM!) życia bo pies niczemu winien tylko właściciel idiota.
Zacznijcie się tak ludźmi przejmować.
@Axolotl Którymi ludźmi mamy się tak przejmować? Politykami pisu czy bogatymni Rosjaninami? Często pies jest lepszym przyjacielem i zasługuje na więcej empatii.
Pytanie demota jest trochę z dupy. Przepisy w Polsce mówią jasno: zabrania się trzymania zwierząt domowych na uwięzi w sposób stały dłużej niż 12 godzin w ciągu doby. Więc pytanie jest w stylu "kto uważa że łamanie prawa jest złe".
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2024 o 8:59
To sprzeczne z naturą zwierzęcia, więc jest znęcanie. Ludzi zamykają i nazywa się to więzieniem.