@solarize Shinkansen nie przekracza 300 km/h tu jak widzisz jest 343. Ponadto zwróć uwagę na układ siedzeń 3/2 charakterystyczny dla najpopularniejszej klasy w chińskiej szybkiej kolei. W Japonii takiego układu nie widziałem. Jak znajdę czas to wrzucę fotkę z wyświetlaczem na którym jest prędkość 352. Zrobiłem ją na trasie Szanghaj Nankin.
@Dziennik
Tu raczej chodzi o poduszkę magnetyczną. Brak tarcia, brak przeciążeń (zakręty na trasie też pewnie profilowane niezwykle łagodnie), brak nierówności, brak stuków.
Pociąg na trasie Gliwice Bytom, tory bezstykowe jedzie 16 minut. Z montetą się nie uda, ale sprawdzę czy lub ile razy butelka postawiona na zakrętce się wywróci. Także.... nie że się nie da, pytanie jakie stare/nowe są tory i pociągi. No i prędkość mamy 120, a nie ponad 300km/h
@jonaszewski a to tylko statystyka, ja znam 1 osobę codziennie wsiadającą w pociąg. Szukam i nie mogę znaleźć drugiej, wszyscy przesiedli się na samochód.
W pierwszej chwili pomyślałem, że to jest Cat - linia z centrum Wiednia do Schwechat.
Ale tam moneta by jednak padła...
Chyba.
Nie wiem, nie sprawdzałem monety.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 lutego 2024 o 1:03
Ech.... ten hipnotyzujący stukot i szarpanie wagonów na boki w PKP... przy czymś takim można spać.. a nie takie coś
klapa nie opada, słabe
@Tomasz1977 w tych żółto-niebiskich występował ciekawy rozkład temperatur - pod siedzeniem +60, nad siedzeniem -2 :)))
@Traehflow kiedyś tak podeszwy w butach przypaliłem
Chińska kolej wielkich prędkości.
@lublex To jest japoński Shinkansen
@solarize Shinkansen nie przekracza 300 km/h tu jak widzisz jest 343. Ponadto zwróć uwagę na układ siedzeń 3/2 charakterystyczny dla najpopularniejszej klasy w chińskiej szybkiej kolei. W Japonii takiego układu nie widziałem. Jak znajdę czas to wrzucę fotkę z wyświetlaczem na którym jest prędkość 352. Zrobiłem ją na trasie Szanghaj Nankin.
@lublex Po dokładniejszej analizie stwierdzam, że możesz mieć rację, acz podobieństwa są bardzo duże.
Ktoś tu wchodzi w 21 wiek
podobnie jak jedziesz nie utwardzoną drogą. Czym jedziesz szybciej tym mniej czuć nierówności/dziury.
@Dziennik
Tu raczej chodzi o poduszkę magnetyczną. Brak tarcia, brak przeciążeń (zakręty na trasie też pewnie profilowane niezwykle łagodnie), brak nierówności, brak stuków.
@pacio6 CRH porusza się po konwencjonalnych torach.
pokażcie jeszcze jak tam wyglądają toalety
@pafcio80
Kto zna Chińczyków, ten wie.
Eh ci Japończycy.
Odebrali całą magię jazdy pociągiem ;-)
Pociąg na trasie Gliwice Bytom, tory bezstykowe jedzie 16 minut. Z montetą się nie uda, ale sprawdzę czy lub ile razy butelka postawiona na zakrętce się wywróci. Także.... nie że się nie da, pytanie jakie stare/nowe są tory i pociągi. No i prędkość mamy 120, a nie ponad 300km/h
@Tomasz72 te wszystkie remonty na kolei przyszły o 20 lat za późno, ludzie odwrócili się od PKP zupełnie...
@gonzor73 Tak. W 2003 r. łączna liczba przewiezionych koleją pasażerów to aż 282 mln, a w 2022 r. tylko 342 mln.
@jonaszewski a to tylko statystyka, ja znam 1 osobę codziennie wsiadającą w pociąg. Szukam i nie mogę znaleźć drugiej, wszyscy przesiedli się na samochód.
@gonzor73 No przed argumentem "ja nie znam takich, co jeżdżą" muszę ustąpić. To karta-dżoker, która przebija wszystkie statystyki i wszystkie rachuby.
@jonaszewski ganz genau
W pierwszej chwili pomyślałem, że to jest Cat - linia z centrum Wiednia do Schwechat.
Ale tam moneta by jednak padła...
Chyba.
Nie wiem, nie sprawdzałem monety.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lutego 2024 o 1:03
Tylko że Chińczycy przedobrzyli z ilością superszybkich tras i pociągów w stosunku do potrzeb i dług całej branży mocno rośnie z roku na rok