Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
7689 8814
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar bart3kpl
+31 / 37

Robi wrażenie. +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hahu
+9 / 11

@ dAlambert wiekszego kretyna chyba nie widzialem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gozmoz
+1 / 5

@Myon i zainteresowani - muzyka w drugiej części filmu, to genialny utwór Vangelisa pochodzący ze ścieżki dźwiękowej do genialnego filmu Blade Runner (Łowca Androidów) w reżyserii Ridleya Scotta. Utwór puszczony przy napisach końcowych. Nawiasem, to polecam Łowcę Androidów, bo podobnie jak ten demot, film ukazuje kruchość ludzkiego życia oraz jego niewielkie znaczenie w obliczu całego majestatu Wszechświata. Ja z kolei byłbym wdzięczny jeśli ktoś poda tytuł i autora utworu z początku filmiku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2010 o 10:04

L Lotokot116
+58 / 74

Zabawne jest to że wielkość nawet najpotężniejszych gwiazd to nic w porównaniu z odległościami pomiędzy nimi. Większość ludzi nie przypuszcza nawet o jakich liczbach tutaj mówimy. Gdyby opisać im wielkość jedynie naszego układu słonecznego zapewne sądziliby że mówimy o samym wszechświecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mozg0
+96 / 108

kawał bydlaka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar analbandit
+39 / 53

Gdyby ustawić tą gwiazdę w miejscu naszego słońca jej brzegi sięgnęły by orbity Saturna ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 marca 2010 o 18:13

M monika609
+18 / 22

raczej się zapadnie i będzie czarna dziura ;]

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misiokles
+13 / 17

Za dużo się naoglądałeś SG-1. Co chwilę swój żywot kończą supernowe, i owszem to ogromna katastrofa, ale z tą siłą rażenia na całą galaktykę to przesadziłeś. Pamiętaj - kosmos w SG-1 to czysta fikcja :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar analbandit
+12 / 12

Nie oglądam SG :P Po prostu sugerowałem się skalą w jednym programie mówili o gwieździe kilka razy większej od naszego słońca (nie pamiętam, 2-4x). Sugerowali że gdyby znalazła się bliżej niż 100lat świetlnych od nas i wybuchła by, to promieniowanie jakie by do nas dotarło mogłoby nam zaszkodzić. Stary był ten program :P Możliwe że nie mieli racji. Przeedytuje :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 marca 2010 o 18:14

avatar Qzin
+14 / 14

Misiokles ja jestem fanem SG1 i nie przypominam sobie by wybuch takiej supernowej niszczył życie w galaktyce ;). Układ planetarny jeden to na pewno. Kto wie może nieco więcej, ale no bez przesady nie rób z SG wiochy ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar WozBojowyDzikiRuchacz
-1 / 9

zależy jaką gwiazdę . Ta gwiazda pokazana na rysunku jest tysiące razy większa od naszego układu słonecznego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gumilas
0 / 6

@analbandit
Pieprzysz głupoty. Jeśliby ustawić tą gwiazdę (Canis Majoris) w miejscu naszego słońca to jej brzegi sięgnełby by kilkadziesiąt/kilkaset razy dalej niż orbita saturna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KwZ
+27 / 29

Przydałoby się jeszcze podpisać, która to dokładnie gwiazda. Wielki Pies to dopiero gwiazdozbiór.

@analbandit: Na ogół tak wielkie są gwiazdy kończące żywot, gdy tracą równowagę grawitacja-ciśnienie. Rozpłynie się jako mgławica planetarna, zostawiając tylko gorące jądro - białego karła.
I jeśli nie wiesz, czy te gwiazdy "wybuchają" czy "przygasają", to nie pisz o wielkich błyskach gamma. Nie ma aż tak wielkich, na całą galaktykę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StunterM
+18 / 22

KwZ przy gwiazdach tej wielkości i masie to mało prawdopodobne aby powstał biały karzeł, raczej od razu zapadnie się w czarną dziurę. Daje +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paqll
+19 / 19

@StunterM Masz rację, zapadnie się od razu w czarną dziurę, zaraz po wybuchu hipernowej. Supernowe, które człowiek zaobserwował do tej pory będą jak pierdnięcie przy wybuchu bomby atomowej ;).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lotokot116
+2 / 6

VY Cannis Majoris oczywiście, mój błąd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Schkill
+16 / 24

Ludzie nie są wieżą... Ludzie mogą wieRZyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Qzin
+16 / 26

Swoją drogą ciekawa sprawa jak ktoś chce podać dużą liczbę to zawsze mówi 999999999999999, a czemu nie 1000000000000000000000? Przecież większe i okrągłe ;).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M milleniumbug
+30 / 36

Qzin: Ta sama przyczyna dla której ceny wynoszą 0,99 zł a nie 1,00 zł. Efekt marketingowy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zool69
+13 / 13

haha millenium rozbawiłeś mnie :) chodzi o to że 999 jest większe od 100 i 999 sie szybciej pisze ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M milleniumbug
+2 / 2

Tyle, że jak jest porównywalna liczba cyfr to człowiek odruchowo myśli że 9999999999999 jest większe niż 10000000000000. Dopiero po sprawdzeniu widać ile jest cyfr.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Azgalor
+2 / 2

Pomijając możliwość powstania jakiegoś innego rodzaju życia, życie takie jak nasze, nawet w tak dużym wszechświecie nie ma racji bytu, a na pewno nie przez przypadek. Więc lukiboss szansa na powstanie gdzieś życia, jest znacznie mniejsza niż Ci się wydaje. Zresztą w ogóle nie wiadomo czym jest życie. Po jaką cholerę martwa materia zaczęła się łączyć w związki organicznie nie mam pojęcia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gumilas
+2 / 4

Nie dojrzałbyś Ziemi na żadnym obrazku w takiej skali

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O oshit9
+19 / 31

no tak, chlam, bo przeciez ciebie to gowno obchodzi i wlasciwie to wcale nie chcesz wiedziec co sie znajduje poza zasiegiem twojego wzroku. bo to TY jestes najwiekszy we wszechswiecie, a nie zadne glupie kolko !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ohnoes
+5 / 21

swoją drogą, to rzeczywiście jest głupie kółko

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grafix
+1 / 1

@Wilwarin - Ty a powiedz mi,co złego jest w tym,że ludzie są zainteresowani jakimś demotem i wypowiadają się na jego temat,ruszenie czasem szarych komórek na pewno Ci nie zaszkodzi. Jeśli Tobie to przeszkadza to nie musisz tego czytać ani komentować. Lepsze to,niż przeglądanie demotów ot tak aby tylko je przeglądać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C czarekkkkk
+22 / 24

ale ten wszechświat skomplikowany jest

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+20 / 24

I to jest w nim piękne!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Azgalor
+2 / 2

Jest wypełniony "skomplikowaną prostotą" moim zdaniem :) I to dopiero jest piękne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zool69
+7 / 7

największa do tej pory zanotowana. czytaj ze zrozumieniem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Adamsky
+8 / 8

kurde, właśnie miałem ten link wkleić:) Ten filmik jest świetny a muzyki lepiej nie można było dopasować:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar harmer
+14 / 14

VV Cephei: 1600-1900 promieni Słońca... VY Canis Majoris: 1800-2100 promieni Słońca... Najprawdopodobniej ta druga jest większa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 marca 2010 o 17:34

avatar ReedBrennan
+2 / 12

Czy przy tej gwieździe krążą jakieś planety, czy to nie jest zbyt możliwe, bo się nie orientuję?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2010 o 10:02

avatar analbandit
0 / 14

To nie jest planeta :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ReedBrennan
+4 / 6

Sory, pomyliło mi się ^ ^

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zool69
+1 / 5

dołączam się do pytania. Ta gwiazda jest 2000 razy większa od Słońca. w takim razie jak duże muszą być jej planety (wiem ze nie koniecznie one istnieja, ale to chyba mozliwe)? wielkosci 20 naszych slonc ? :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar GreatGatsby
0 / 4

Zool to niemożliwe żeby istniała planeta wielkości 20 naszych słońc. Jowisz gazowy olbrzym, gdyby był 10 razy większy byłby gwiazdą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nylfaen
+1 / 1

Ambicjonalnie rzecz ujmując nie jest to niemożliwe, ale raczej nierealne. Taka teoretyczna planeta musiałaby się ustabilizować na orbicie i nie być ani za dużą, ani za małą. Zważywszy na rozmiary i masę tej gwiazdy, musiałaby być baaardzo daleko od niej, a do tego panowałoby na tej planecie wiecznie zero bezwzględne (podobnie jak na Plutonie, tylko bardziej ;P ). Ale ze względu na wszystkie asteroidy które do siebie przyciąga i które mogłyby wybić planetę z orbity szanse na to, że taka planeta uchowałaby się dość długo są mniej więcej jak 1:1000000... Ale, jak powszechnie wiadomo szanse jeden na milion sprawdzają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć, więc kto wie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar harmer
+9 / 13

Tylko, że takie gwiazdy nie żyją zbyt długo. O ile pamiętam, to kilka milionów lat, a nasze Słońce ma prognozę przeżycia kilku miliardów lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pozdro300
+7 / 11

Podobny stosunek jest co do Ziemii i Słońca. A teraz sobie pomyślcie jak daleko jest z Polski do takiej Australii... :S


[+]

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar analbandit
0 / 2

Nie jest podobny, słońce ma 109 średnic Ziemi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mcmiodek
+7 / 9

To wychodzi na to,ze Słońce jest bliżej, bo Słońce w Polsce widać, a Australii nie ;)
A tak poważnie, to cóż..We wszechświecie znaczymy "mniej niż zerooooo..":D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ronnie194m
+13 / 13

O kur.. !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lasooch
+43 / 45

Gdyby w odpowiedniej skali wykonać model Ziemi tak, by miała 1 cm średnicy, słońce miałoby 1,09 metra średnicy. Canis Majoris miałaby 2,3 kilometra. Wielgachna ; )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ziemniaczek00
+6 / 6

A jakby Ziemia miała 1 mm to słońce miałoby ok. 1,1 cm a Canis Majoris 2,3 metra :D Łatwiej by to było zrobić :D Chyba, że pomyliłem zera xP

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 marca 2010 o 19:24

M Matiszko
+7 / 7

Ziemniaczek00 pomyliłeś. 1mm=1/10cm 1cm=1/100m 1m=1/1000km. Tak więc jeżeli Ziemia miała by 1mm (1/10cm) to Słońce miałoby 10,9cm (1/10 x 1,09m) a Canis Majoris 230m (1/10 x 2,3km)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sggs63
-3 / 19

no i zajebis*ie. ja pol roku temu jakos wrzucalem dokladnie to samo i co? dopiero teraz ludzi to chwyta?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TE1
+2 / 4

jakoś nie widzę u Ciebie takiego demota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar EdwinS
+19 / 23

Wiedziałem że na demotywatorach znajdą się specjaliści od Canis Majoris, którzy siedzą w tym od lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dencio
+6 / 16

Jutro wstawie cytat o wentylach do traktora, to też znajdą sie tacy, co w tym siedzą od urodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mcmiodek
+13 / 17

Nie chodzi o znawców. Wszystkie info na ten temat można znaleźć w necie, więc co z tego, że sobie ktoś sprawdzi i na podstawie tych info skomentuje demota? To nic złego przecież.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sciemniak
0 / 2

dencio, widzę, że nawet w komentarzach objawia się bash.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sobota77
+1 / 13

bardzo dobry demot bo czegoś ciekawego sie dowiedzielismy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D demotysmierdza
+6 / 10

"Korwa" - zainwestuj w przeglądarkę, która informuje o tym, że zdania zaczyna się wielkimi literami, tumanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korwa
0 / 8

jeżeli taką znajdziesz to daj mi znać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
+4 / 6

I nikt już nie powie, że demoty to strata czasu. A przy okazji trochę demotywuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PanWindows
+7 / 9

haha?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lawilet
+5 / 7

Gościu ogarnij się xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mateusz812
+7 / 9

przepraszam bardzo, ale co ma wspólnego kosmos z odciąganiem "Prawdziwych Chrześcijan" od Boga?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tthoah
+9 / 13

No... Prawdziwi Chrześcijanie nie powinni patrzeć za daleko bo jeszcze by zwątpili -_-

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kivan
+6 / 6

pojechał po bandzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mental123
+5 / 5

Haha , koles ostro zes pier.dolnal teraz ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ReedBrennan
0 / 0

Jeśli Chrześcijanie są prawdziwi, to nic ich nie odciągnie od Boga, nieprawdaż?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Azgalor
-1 / 1

Jestem chrześcijaninem i jakoś mnie to od Boga nie odciąga ;)
Aha skoro tak bardzo się tym przejmujesz, radzę odłączyć komputer, on to dopiero odciąga, mówię serio.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H harada15
+20 / 32

Lotokot116 : Racja, w 100% się zgadzam. Dotrzeć na taka gwiazdę zajmuje to miliardy lat świetlnych, wiecie o czym mowa? MILIARDY - dziewięć zer! Teraz wyobraźcie sobie, że z Ziemi na Księżyc jest tylko 1 sekunda światła, kurde nie wiem jak to wytłumaczyć... Światło z Ziemi na Księżyc idzie 1 sekundę. A tu mówimy o miliardach lat świetlnych. A niekiedy nie chce iść parę nam metrów do sklepu, przecież to dla niektórych to tylko rzut beretem. Człowiek pewnie nigdy nie poleci dalej niż nasza galaktyka czyli droga mleczna. Pewnie gdzieś w tym wszechświecie istnieje druga ziemia, nie ma szans żeby w takich przestrzeniach nie było nic podobnego jak Ziemia. Niektórzy pewnie zastanawiają się ile trwa cały wszechświat? Einstein twierdził, że kiedyś było wielkie NIC, ponieważ nie istniał czas, skomplikowane ale nie da się tego inaczej zrozumieć.
Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bialy1488
+7 / 11

nie musi lecieć, nie lepiej zakrzywiać czasoprzestrzeń? Ta technologia już wkrótce nadejdzie, a nie wyobrażam sobie próby przelatywania takich odległości. Żebyśmy tam dolecieli w tradycyjny sposób, to by zajęło (strzelam dla przykladu) miliony pokoleń ludzi na 1 statku, więc to troche nieefektywne :P i nie że "było nic", bo energia była. Jeśli ktoś ma bardzo dobrą wyobraźnię, to i tak mu jej braknie na artykuł opisujący "Big Bang".

pozdrawiam wszystkich, a szczególnie tych siedzących w tym od lat :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hadrian93
+2 / 10

hmm.. ja uważam że polecimy :) nauczymy się robić dziury czasoprzestrzenne czy cuś i nie będziemy musieli mieć nie wiadomo jakich napędów ;) ludzie kiedyś też nie wierzyli że można latać teraz byś ich wyśmiał tak samo mogą ciebie wyśmiać za 500-1000 lat :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 marca 2010 o 18:03

avatar curiousONLY
+2 / 8

Czytajac takie wypowiedzi chce mi sie plakac ze smiechu :) "lata sietlne" to nie jednostka czasu tylko ODLEGLOSCI ... nie mozna "leciec miliardow lat swietlnych". Sama wielkosc ktora podajesz rowniez sie nie zgadza ... Gwiaza ta jest odlegla od ziemi o ok 4900lś co oznacza ze leca z predkoscia swiatla dotrzemy do niej za ok 4900 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar curiousONLY
+12 / 12

Takze wedlug aktualnych badan opartych zarowno na ogolnej teorii wzglednosci jak i mechaniki kwantowej stwierdza sie ze podroze za pomoca wszelkich hipotetycznych tuneli czasoprzestrzennych nie sa mozliwe poniewaz do ich hipotetycznego otworzenia potrzebne sa nieskonczenie wielkie ilosci energi przy jednoczesnie 0 masie podroznika. Oczywiscie kiedys uwazano takze ze nie bedize mozliwe skonstrulowanie maszyn latajacych ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M m4ck
+2 / 6

@curious
"nie mozna "leciec miliardow lat swietlnych"" - a da się jechać wiele kilometrów? da się. więc takie stwierdzenie jest jak najbardziej poprawne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
+1 / 5

@curiousONLY Fotony mają masę 0, więc człowiek też prawdopodobnie będzie umiał wytworzyć "coś" co będzie symulować taki stan. Co do energii... Słyszałeś o antymaterii? Jeden atom takiego czegoś umożliwia podróż BAAAARDZO daleko (nie pamiętam dokładnie, a nie chcę strzelać). Gdyby człowiek nauczyłby się wytwarzać taką antymaterię to dużo byłoby możliwe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ohnoes
+3 / 3

o ile wiem antymateria ma jedynie to wyjątkowe, że anihiluje się ze zwykła materią tworząc dosyć duże bum i tyle

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TOMECZEQ1
+1 / 3

ciekawa sprawa ... +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar curiousONLY
+1 / 3

nawet gdyby istnialy jakies planety (przy tej gwiezdzie) (a okazuje sie ze wiekszosc gwiaz je moze miec) to i tak przy obecnej technice ich nie zauwazymy ... ilosc swiatla jaka przygasa przy tranzycie jest wyjatkowo znikoma ... planeta musila by byc dziesiatki razy wieksza niz jowisz (a juz 10 krotnie ciezsze obiekty staja sie brazowymi karlami) i krazyc po bardzo bliskiej orbicie... Generalnie nawet gdyby to i tak nic z tego ;) narazie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misiokles
+7 / 9

Kolego wiskier - co ma wielkość gwiazdy do wieku? Słońce należy do gwiazd średniej wielkości i jego ewolucja jest zupełnie odmienna od gwiazd "superolbrzymów". Sorry krytyczny, ale Słońce nigdy nie było i nie będzie rozmiarów Canis Majoris.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dwarvenwar1
+4 / 12

wy sie cieszcie że coś takiego nie "przywaliło" jeszcze w Ziemie :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Schkill
+9 / 9

Dla nas to by oznaczało koniec, ale dla tej gwiazdy nie miałoby to żadnego znaczenia... Oczywiście pomijając już to, że Ziemia zdążyła by się spalić setki lat przed uderzeniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lawilet
+4 / 4

w coś takiego to szybciej ziemia by przywaliła ;p
akurat ta gwiazda ma większą grawitacje itd
nie będę tłumaczyc bo znowu zacznie się paplanina że "o wielki znawca się znalazł"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Qzin
+5 / 5

Gwiazdy raczej w siebie nie przywalają. A jak się zderzają galaktyki (co jednak nie jest zbyt częste bo oddalamy się od siebie) to raczej dość szybko się umiera ;).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ohnoes
+4 / 4

Qzin: ale galaktyki nie są na tyle rzadkie, że jakby jedna z drugą się zderzyła to tak jakby pierd z pierdem się zderzył?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Johnossi
+2 / 8

mocne [+]

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P puki92
+4 / 8

Wszechświat jest fascynujący, muszę pójść na astrofizyczne studia :). Zdecydowany +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ohnoes
+4 / 4

fizyka też jest ciekawa, ale w szkole są tylko wzory, z astrofizyką bedzie tak samo zapewne :

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Crusier
-4 / 6

A przeczytałeś chociaż poprzednie komentarze? Był link do lepszego filmiku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sggs63
+2 / 2

Dycha91:
To proszę cię wtytłumacz czemu canis majoris jest tak duży na naszym niebie jak jowisz skoro ten jest tak bliziutko w porównaniu do PIĘCIU TYSIĘCY lat świetlnych? No i odpowiedziałem jeszcze hardej15. to nie są miliardy lat bo gdyby tak to byśmy prawdopodobnie jeszcze canisa nie widzieli ;]. Ogólnie naukowcy też mówią, że owa gwiazda dawno umarła a do nas jej światło docierac będzie jeszcze te tysiące lat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cambridge
+3 / 3

Mylisz się

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miryjur
-4 / 6

Było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar chujawafla
+4 / 4

człowiek próbując sobię wyobraźić rzeczywisty rozmiar takiego kolosa mógłby sfiksować :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H harada15
+1 / 1

sggs63 Ja mówiłem ogólnie o całym wszechświecie nie o Cannisie.
RobinBlackett - skoro wiesz o co chodzi to nie najgorzej :)

Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Inuyashasoy
+2 / 4

Huuuge!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jemdemotywatory
+6 / 6

A ja kurcze myślałem, że to słonce jest ogromne...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PREDEK
+5 / 5

to my jesteśmy mali :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dencio
+2 / 2

No ja też myślałem, że Słońce to chyba największa rzecz jaką jestem w stanie sobie wyobrazić, ale jak wyobraziłem sobie Canisa, następnie Słońce, kolejnie Ziemię... To wszystko jest takie... inne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dextor
+8 / 8

Po prostu :
O KU*WA !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cambridge
+9 / 9

Siedze w astronimii, szczególnie w gwiazdach bardzo długo, a nigdy nie pomyślałem dać tak oczywistej rzeczy tego na demoty :) Szacun za pomysł wstawienia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Qzin
+1 / 7

Gdzie dodawałeś kłamczuchu? Na twojej stronie nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
+2 / 2

Admin nie jest (prawdopodobnie) botem i też musi spać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kixi
-3 / 7

Ciekawostka z podrecznika od biologii...to sie nazywa DEMOTYWATOR...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K komornikpl
0 / 6

Kopia z wykopu ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TwistedEvil
+2 / 2

a widoczna z Ziemi to ona jest?:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar analbandit
+3 / 3

Może nie gołym okiem, ale skoro o niej trochę wiemy to raczej :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar curiousONLY
+3 / 3

Oczywisice ze gwiaza jest widoczna golym okiem ... znajduje sie w gwiazdozbiorze Wielkiego Psa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H harada15
+1 / 1

TwistedEvil
nie ;] O ile sie nie myle to najwieksza gwiazde jaka widac z ziemi to Aldebaran :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar valix
0 / 4

Cambridge- mam podobnie.. aż mnie zaskoczyła taka oczywistość...

"adminie głąbie nie spij!" xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kali84
+17 / 17

Jakby tak Ziemia byla wielkosci Canis Majoris to by byly jaja :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
-3 / 3

No właśnie. 1100 (chyba) lat, żeby to okrążyć samolotem na wysokości 900km.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar michserw
0 / 4

Z prędkością 900 km/h, nie na wysokości 900km

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dldaniel
+2 / 2

Fajnie by ten samolot wgniotło w ziemię przy takiej grawitacji...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Chom1K
+3 / 3

Może by wgniotło ale czy w ziemie? xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Orzinho
+8 / 8

Aż westchnąłem. A człowiek jest na tyle ciekawy że chce to poznać :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Exe19
+1 / 3

Fajne, ale przydało by się jeszcze zestawienie Ziemia-Słońce
i (coś zrobione przez człowieka)-Ziemia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 marca 2010 o 20:05

Y Yookas
+6 / 8

Niektórzy większy ogrom pustości posiadają w swych głowach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LegendaryLoser
+24 / 32

Wyciskam Canis Majoris na klate

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xbercik
+13 / 13

Wszystko ok, ale pamiętajcie że Canis Majoris jest czerwonym hiperolbrzymem a hiperolbrzymy "żyją masymalnie 1 milion lat" Pamiętajcie że gdy naszemu słońcu zabraknie wodoru co nastąpi za mniej więcej 5 mld lat, Słońce zmieni się w czerwonego olbrzyma i prawdopodobnie, pochłonie trzy najbliższe sobie planety, ponieważ się tak rozrośnie. Po około miliardzie lat odrzuci zewnętrzne warstwy i będzie zapadało pod własnym ciężarem przeistaczając się w białego karła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar curiousONLY
+10 / 10

Wedlug najnowszych danych slonce nie powiekszy sie az tak bardzo zeby pochlonac takze ziemie ... Co nie zmienia faktu ze juz za 2,5mld lat zycie na ziemi nie bedzie mozliwe :) Za to bardzo mozliwe ze pojawi sie/przeniesie na marsa :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
+4 / 4

Inne źródła podają, że rozrośnie się tak, że sięgnie aż do Jowisza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mental123
-5 / 9

O kur.wa. Ale z ciebie wyje.bany astronom. Przeczytałeś to na pierwszej lepszej stronie a teraz tworzysz teorie ... curious dobrze gada , polać mu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dln69
+7 / 11

Fajnie tak czasem poczytać o czymś, o czym nie ma się zielonego pojęcia :) Hipernovy, Supernovy, Białe Karły...Macie tak czasem, że ciekawi was coś, ale do końca nie wiecie o czym czytacie :D ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kevin27
+9 / 9

"VY Canis Majoris znajduje się w odległości około 4900 lat świetlnych od Ziemi." W przeliczeniu na kilometry wychodzi ok. 46 trylionów km. Aż trudno pojąć taką liczbę. Na prawdę dobre. (+)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
+4 / 4

Dużo. Nawet nie chce mi się liczyć ile by tam leciał samolot z prędkością np 300km/h

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ohnoes
+1 / 7

mam pytanie do wszystkich: dlaczego jest tyle porównań Słońca/Ziemi z największymi gwiazdami/czymkolwiek dużym, a nie ma nigdzie porównań np. włosa z kwarkiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ohnoes
-1 / 1

to thx, po prostu najpierw czytalem komentarze, a dopiero potem dopisalem swoj, a wtedy tego @up nie było

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar esteope
+3 / 3

ja tam nawet Ziemie widze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar takju
+3 / 5

To dopiero DEMOT moja mina ":O" PLUS!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Petersaber
+6 / 6

Co z tego że jesteśmy tacy mali, skoro na wiele nas stać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rfl1991
+21 / 21

myslałem że mam brudny monitor a to Słońce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kirvis
+3 / 3

ale żeśmy mali ! xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3diX
-1 / 1

zajeżdża mi wykopem, ale i tak plus

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J juggernaut87
+1 / 5

A Kopernik wstrzymał Słońce i ruszył Ziemie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
0 / 6

A Ala ma kota. I co z tego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcinek
+2 / 4

Ja piernicze jakie to WIELKIE !!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F farciara86
-2 / 4

gdzie jest ziemia??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar belzeq
+5 / 7

Ziemi nie widać, bo na obrazku jest mniejsza niż piksel :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miqel
+7 / 7

jaram się takimi rzeczami. nie do pomyślenia jaki ten wszechświat przeprze(...)ogromny. podobno na 99,99(9)% nie jesteśmy sami we wszechświecie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vrtex
+6 / 6

Według mnie na 100%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dldaniel
+4 / 4

Nie ma żadnej drobnej krztyny prawdopodobieństwa, że jesteśmy sami. Co wy myślicie, że wszechświat to tylko to [___] co ma 13.5 mld lat świetlnych? Czy jesteście tak ograniczeni, że zakładacie, że innych 'big bangów' nie było?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dagothar
+1 / 3

vrtex: Przecież 99,99(9) jest dokładnie równe 100 ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar anarchistt89
-3 / 5

Komentarz usunięty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar analbandit
+4 / 4

VY Canis Majoris ma około 1800 do 2100 średnic Słońca a VV Cephei około 1600–1900 średnic
Słońca

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 marca 2010 o 19:44

avatar Suchar
+1 / 19

demot:Dalej myślisz:że coś znaczysz ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DamnThing
-3 / 7

sory ale nie zdemotywowało mnie to w ogóle ;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kaenope85
+4 / 4

teraz to się poczułem naprawdę maleńki :-) +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arent
+6 / 8

To co ma powiedzieć twoja pała?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Luqe22
0 / 2

Tak miałem o tym na geografii ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Maxi95
+2 / 2

Taka gwiazda ma wielkość orbity Saturna, a nasze Słońce to pikuś...Pan Pikuś - zdecydowanie +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wally
+1 / 3

Canis Maioris, przez "i". Uczcie się łaciny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar piotrex13
-3 / 3

To że jest tak wielka nie jest tak do końca pewne...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem