Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
4569 6840
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Emokah
+16 / 50

Prawdziwe. Ale beztwarzowce dalej będą mówić, że Podolski to zdrajca narodu itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xnap
+12 / 12

janzbukowa:

Taki z Ciebie nacjonalista, a nawet nie wiesz jak w języku polskim powinno wyglądać poprawne zdanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B basti325i
0 / 0

no szczególnie na 24opole Polacy naśmiewają się i ubliżają...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xfin
-2 / 24

No pewnie, mam nadzieje ze znajdzie się na głównej i ludzie zobaczą, ze nie warto besztac Podolskiego i Close tylko za to, ze graja dla Niemiec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mateinho95
+3 / 13

"Klose" się pisze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cnodax
0 / 8

To o Podolskim:
"(...)Pomimo, że od drugiego roku życia mieszka w Niemczech, zachował silne więzi z Polską (...)."
Gorzej jest z Klose który się do nas (z tego co wiem) nie przyznaje, szkoda tylko że dla ludzi którzy nie mają chodź odrobiny wiedzy Oni zawsze będą zdrajcami lub Polakami godnymi zachwytu, chodź jak pisze @Rachuciachu to 2 zupełnie inne osoby, z rożnym podejściem do naszego kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T toratoratora
+10 / 12

Prawdziwy dylemat emigrantów i ich potomków (co obejmuje i Klosego i Podolskiego, jak zresztą wszystkich pozostałych emigrantów) polega na tym - czy asymilować się całkowicie z nową ojczyzną, której się zostało OBYWATELEM, czy kultywować tradycje ze starego kraju, czy też kraju pochodzenia rodziców czy dziadków? To bardzo poważny dylemat i ludzie ci często stoją jakby w rozkroku między tym co było a tym co jest. Obywatelstwo nowej ojczyzny zobowiązuje. Nie tylko do przetrzegania jej praw, ale tak jak każdego innego obywatela, do jej wspierania i godnego reprezentowania. Asymilacja pozwala na wtopienie się w tłum obywateli, na bycie TAKIM SAMYM, jak ci, którzy człowieka otaczają. Na zapewnieniu równego startu dla własnych dzieci. Na tym, by nikt o nich nie mówił, "polaczek", by miały TAK SAMO, jak inne dzieci. To ważne. Innym wyjściem jest życie w narodowym getcie, jak np na Jackowie, ze świadomością, że do końca życia własnego, a może także i swoich potomków, będzie się INNYM. Do tego należy dodać, iż władze niemieckie od lat prowadzą politykę asymilacji, nie chcąc problemów związanych z istnieniem MNIEJSZOŚCI w swoim kraju. Status mniejszości w Niemczech mają wyłącznie Fryzyjczycy. Dlatego nie należy wieszać psów na Klosem, że wybrał taką drogę. Ni na Podolskim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anonimek94
-1 / 3

no dobra, wzystko fajnie i dobrze.... Ale po co Im Polska? Mieszkają za granicą, mają sie dobrze,
chcieli grać w polskiej reprezentacji (nie wnikajmy już dalej) chociaż wcale nie musieli. Mało?
W ogóle może niech mi ktoś wytłumaczy słowo 'zdrajca' bo zdaje się, że go nie rozumiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2010 o 21:27

T toratoratora
+2 / 4

Wyemigruj, a zobaczysz. Można odciąć administracyjnie korzenie. I tak pozostaje jeszcze to, co w sercu. Myślisz, że dlaczego nadal, po 60 latach i conajmniej dwukrotnej wymianie pokoleń, nadal istnieją ziomkostwa w Niemczech, a obecny przywódca BdV - Erika Steinbach, jest znaczącą osobą w niemieckiej polityce?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anonimek94
-1 / 1

@toratoratora za późno trochę. Mieszkam jakiś czas za granicą no i może tęsknie, jasne że tak... ale za Polską? Za tym co się tam dzieje? O nie! Już szybciej za Śląskiem... no a że Śląsk nie jest autonomiczny i pewnie już nie będzie no to nic się nie poradzi. To znaczy, jasne Polska to Polska, tam się urodziłam i w ogóle, ale niestety na tym mój patriotyzm się kończy. I nie było tak od samego początku, dopiero kiedy zauważyłam że na emigracji najgorszą rzeczą (osobą) dla polaka jest drugi polak. I to jest przykre.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 lipca 2010 o 21:28

P piotrusiom92
-3 / 25

Powinna być główna, żeby wyjaśnić tym wszystkim, którzy mówią, że Niemcy to międzynarodówka, że to są pełnoprawni Niemcy!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U uzytkownik81
-2 / 14

sami nie maja wielu dobrych pilkarzy z talentem to musza szkolic imigrantow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T toratoratora
+1 / 7

Myśląc w ten sposób, nie potraktujesz Amerykanów z USA jako NARODU. No bo tylko Indianie są w tej interpretacji Amerykanami, co? Dlaczego więc nie narzekał nikt na to, że w reprezentacji USA nie ma Amerykanów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hansinowski
0 / 2

Trener reprezentacji Niemiec to Joachim Löw- "stuprocentowy" Niemiec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adam19946
+14 / 26

dla mnie to prawda. moje zdanie jest takie , że gdyby w polsce zostali Podolski i Klose teraz nie byli by piłkarzami światowego formatu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dudson
+9 / 41

Tutaj chodzi o co innego. To ma być reprezentacja NARODOWA! Nie obywatelska! W nich płynie krew swojego kraju, a nie w którym mieszkają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kuki91
+1 / 15

No to chyba w większości przypadków, są oni narodowości niemieckiej... + jesli się wychowali w NIemczech, w tradyji niemieckiej, to co to za ojczyzna, miejsce gdzie się urodzili?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zongkil
+4 / 8

Po części masz rację... nie ma sensu załatwiać papierów tylko po to, żeby grać w reprezentacji jakiegoś państwa, ale jeżeli mieszkasz w nim od dzieciństwa, to wtedy staje się ono drugą, a nawet pierwszą ojczyzną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aga23
-2 / 14

Skoro tak to dlaczego był taki boom na to żeby przyśpieszać nadanie obywatelstwa ostatnim "polskim" nabytkom jak choćby Obraniakowi czy też Guerreiro? inna sprawa, że nie za wiele z tego wyszło...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2010 o 18:35

A anonimek94
-1 / 3

@aga 23 no widzisz, bo Polska podeszła do tego tematu całkiem inaczej, a narzekają na innych. No masakra po prostu... a może powinno być maskarada?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T toratoratora
-2 / 2

A jakie kryteria przynależności do narodu uznajesz za reprezentatywne? EDIT: szczerze mówiąc - nie rozumiem tego minusa. Nie,żebym się przejmował, mam głęboko ... z tyłu oceny. Zadałem proste pytanie o kryteria przynależności narodowej. Tylko kompletnemu idiocie mogło przyjść do głowy ocenienie tego pytania. Czy in plus, czy in minus. In minus zwłaszcza. To jest po prstu pytanie. Dzieci - co z Wami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lipca 2010 o 14:57

avatar zongkil
-5 / 21

Na miejscu Podolskiego chyba bym się nawet nie przyznał do tego, że jestem polakiem... skoro PZPN by mnie wykopał na
zbity pysk.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2010 o 19:04

K Kaceper
0 / 0

Czyli według ciebie PZPN jest organem reprezentującym całą władzę w Polsce? A co tam władzę, cały Naród! Jak cię pan Zdzisiu z kolejki w sklepie wykopie to też się nie przyznajesz do bycia Polakiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Allerim
+4 / 16

Świetny ! Wielki +

w Polsce nie osiągnęli by nawet odrobiny tego co teraz mają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mateinho95
-3 / 31

Ty je.bany idioto, nie umiesz czytać? Oni najpierw pomimo, że mieli niemieckie obywatelstwo, chcieli grać dla Polski... ale PZPN ich wykopał. Rozumiesz pier.dolony bucu bez szkoły?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SilesiaEng
+3 / 17

Emilku, jak się czujesz? W tym roku po raz pierwszy pójdziesz do szkoły, musisz być podekscytowany!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Filippo
+2 / 2

Ludzie ogarnijcie się. Oni grają dla innej reprezentacji w piłce nożnej. To tylko sport. Jakby polski oficer wstąpił do niemieckiej armii, to byłaby zdrada.
Jak patrzę na niektóre komentarze tutaj to wstyd mi za Polaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar memka
+3 / 15

dokladnie! mam juz dosyc tych demotow o tym jak to Podolski i Klose sa polakami!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maciekde
+6 / 12

He, demoty to nie wikipedia :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B balaclava
+2 / 2

"- Moje serce jest bliżej Polski, ale nikt się mną nie interesował, dlatego gram dla Niemców - mówi 21-letni Piotr Trochowski, piłkarz HSV Hamburg" "Trochowski nie wstydzi się polskich korzeni. W Niemczech wszyscy zwracają się do niego Peter, ale uparł się, by do jego paszportu zostało dodane imię Piotr. W Hamburgu rodzina Trochowskich rozmawia po polsku, dlatego rodzicom zależało, by ich syn grał w reprezentacji Polski. Mama napisała nawet list do PZPN z prośbą, żeby przyjrzeli się grze Piotra. - Wspominałam, że to dobry piłkarz i Niemcy non stop go wychwalają. Nikt się jednak się nie zainteresował. On grał i wychowywał się w Niemczech, tam ma kolegów i przyjaciół. Nie dziwię się więc, że dał się w końcu namówić Niemcom. W głębi serca żałuję, że nie gra dla Polski - mówi pani Alicja.
- Nie było odpowiedzi na list mamy, a Niemcom na mnie zależało - dodaje Trochowski." źródło: sport.pl, co prawda artykuł sprzed kilku lat, ale myślę, że jest wiarygodny.

za demota plus, ja wszędzie spotykam się z szykanowaniem Niemców, zwłaszcza za to, że w ich reprezentacji gra wielu piłkarzy, którzy nie urodzili się w Niemczech i szczerze tego nie rozumiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Drawlight
-4 / 12

Podolski nawet przeklina po polsku i w tym przypadku to zły przykład

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cocolise
+1 / 7

Może to otworzy ludziom oczy. Plus (+)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cykor13
+10 / 32

Ostatnie zdanie " twoje serce bije dla nowej ojczyzny "
Nie ma czegoś takiego jak nowa ojczyzna, tą prawidzwą ma sie tylko jedną !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lesbegue
-4 / 20

patriota od siedmiu boleść, można mieć matkę która cię urodziła i tę która cię wychowała, tak jest też z ojczyzną, dla każdego oznacza coś innego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F frenchmartini
-1 / 1

lesbegue dokładnie! Widać ci, co Cię zminusowali, nie za wiele wiedzą o problemie podwójnego obywatelstwa, dzieci ze związków osób z różnych krajów i milionie problemów ludzi, którzy z wielu względów nie mogą mieszkać w swoim kraju. Cykor jak Ty nie masz problemu z określeniem swojej ojczyzny, to doceń to, ale weź też po uwagę, że wielu ludzi nie ma takiego szczęścia i ma duży problem z określeniem swoich korzeni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomeczeg20
+1 / 11

Ciekawe czy ktoś oprócz polaków psioczy na ich drużynę? Klosego nigdy nie lubiłem ale szacunek dla niego mam(14 goli na mś to coś!) Do Podolskiego zawsze czułem szacunek, fajny facet tylko szkoda że w PZPNie stwierdzili że takich Lukasów mamy mnóstwo yhy właśnie widać. Tak czy owak reprze Niemiec życzę jutro 3 miejsca :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tomeczektfo
-2 / 6

demot dobry tzn z piłkarzami ale podpis beznadziejny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13Virus13
-4 / 6

Bardzo dobry i poprawny demot !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rona
+1 / 17

Mam jedo zastrzeżenie:
"Twoje serce bije dla nowej ojczyzny" ?

nowej?

aha, to od kiedy możemy sobie WYBRAĆ ojczyzne?
wybrać kraj w którym mieszkamy owszem... ale raczej nie zmieni się tego gdzie się urodziłeś i kim. :)
Obywatelstwo sobie możesz zmienić, ale chyba nie narodowość.

Ocena: -/+

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anarchista
-4 / 16

Szukałem wreszecie jakieś porządnej wypowiedzi i ją znalazłem. To wszystko przez te srodki masowego przekazu ktore otepiaja ludzi a w szczegolnosci tych najmlodszych. Teraz taki wilq kory jest gownem nie Polakiem dzieki populistycznej sile demotom moze wciskac swoje wypociny biednym ludzikom. Marszałek Piłsudski pewnie przewraca sie teraz w grobie ;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F frenchmartini
0 / 2

A na historii się nie uważało :) Państwa narodowe i patriotyzm w dzisiejszym rozumieniu to twór XIXwieczny. Ojczyzna nie jest pojęciem uniwersalnym i ponadczasowym, poza tym jest (nad)używana do celów politycznych. Tak, dzisiaj ludzie często muszą dokonywać wyboru swojej ojczyzny, a nazywanie ich zdrajcami świadczy o głębokim niezrozumieniu dla procesów, jakie zachodzą we współczesnym świecie. I nie mam na myśli otępiania przez media, tylko konkretne, życiowe sytuacje (np. rodzice z dwóch różnych krajów itp.).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anarchista
0 / 0

Troche sie pomyliłes bo historie znam bardzo dobrze a w szczególnośći Polski.Oczywiscie frenchmartini z biegem czasu wszystko sie zmienia. Ja jednak uważam ze ta kwestia powinna byc stała i ponadczasowa. Nie po to ludzie walczyli o wolność pod zaborami zeby teraz nie dbać o to co osiągneli. A ten caly proces wynika ze wspólczesnego stylu zycia czyli wygodnictwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kiszek
+4 / 10

nie ma czegoś takiego jak nowa ojczyzna. z tym się rodzisz, to masz zapisane w duszy. obywatelstwo to tylko papier.

edit:

zgodzę się tlko co do pierwszego punktu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2010 o 18:28

avatar kiszek
-1 / 11

to że nie ma czegoś takiego to ty tak twierdzisz. po drugie jeżeli nie czujesz się Polakiem to nie poczujesz się już nikim. tego się nie wybiera. a oni są po prostu obywatelami. z Niemcami, przepraszam, niemcami, łączy ich tylko papier.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seiryu777
0 / 0

kurczę, skąd wy wiecie czy coś istnieje, czy nie? Uparcie twierdzicie w istnienie Boga na podstawie bibli i wiary,ale jednak nie wiecie, czy ten "Bóg" to jest to o co wam chodzi! Więc po co mówić, że "nie ma/jest napewno" i siać dezinformacje? takie podejście do niczego nie prowadzi... zastanawiam się czy dezinformacją można nazwać ten świat...bo nic się kupy i tak nie trzyma x] -o! sam się właśnie zagiąłem 8D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R radzix44
-1 / 1

ale dla Podolskiego sprawa nie byla jasna:/ mimo wszystko +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M moniaa93
+4 / 6

Podolski chciał grać dla Polski tylko to nasze kochane PZPN ... Podolski jako jedyny w reprezentacji niemiec ma 'pozwolenie' na nie śpiewanie niemieckiego hymnu. W sumie lepiej że nie gra dla Polski bo tu by się zmarnował. Nie lubie tylko podejścia do całej sytuacji M.Klose. Przeprowadził się do niemiec dopiero gdy miał 10lat, więc nie był malutkim dzieckiem które nie poznało chociaż troszkę swojego kraju, jego zwyczajów, tradycji, języka i chyba wstydzi się tego że jest Polakiem. Nigdy jakoś szczególnie nie wypowiadał się na ten temat i nie przywiązywał do tego uwagi. Nie darze go taką sympatią jak Podolskiego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maciekde
-2 / 2

Prawdziwe, dobry demot +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar geniusm
+11 / 33

Temat spłycony.
Podam dwa przykłady: Klose i Podolski.
Klose otwarcie deklaruje że jest niemcem. Gra dla Niemiec,
mówi po Niemiecku ( nawet z polskimi dziennikarzami ). Nie wiem po co się go wszyscy czepiają. Jak jest mecz to
można by wspomieć na początku że Klose ma polskie pochodzenie i koniec tematu. A nie wracać po 10 razy to tego
samego i co chwila o tym przypominiać.
Podolski natomiast kompletnie nie pasuje do tego zestawienia. Niby gra dla
Niemiec ale otwarcie przyznaje się do tego że pochodzi z Polski, manifestuje swą polskość. A wy zapominacie że to
są REPREZENTACJE NARODOWE, a nie obywatelskie.O ile leśnych dziadków z miodowej ( czyt. PZPN ) najchętniej bym
rozstrzelał o tyle historia jego (nie)grania dla Polski nie jest taka prosta jak się niektórym wydaje. Najpierw
trzeba poznać hostorię, a później "demotywować". Powstrzymam się od głosowania ...

I jeszcze ten tekst: "...Tutaj zapewniono Ci warunki, o których tam skąd przybyłeś mogłeś tylko pomażyć..." Boże, Ty patrzysz i nie grzmisz.... Taki tekst pod reprezentacją kraju który nas zrujnował w czasie IIWŚ i wepchnął w czerwone łapska na 45 lat ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2010 o 18:32

K Kamillo
-2 / 12

Brawo !!! Wreszcie demot który uciszy tych pseudopatriotów polskich wyzywających Klosego i Podolskiego od zdrajców !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miko1916
+1 / 5

w przypadku Cacau to nieprawda, ze czuje sie Niemcem, obywatelstwo dostal po namowach trenera. Zarzekal sie, ze na mundialu nie chce trafic na Brazylie, poniewaz jest Brazylijczykiem a dla Niemiec gra tylko dlatego, iz w swojej reprezentacji niemialby szans. Aczkolwiek idea demota dobra...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kurakBHBD
+1 / 11

ojczyzna jest tylko jedna, nie ma 'nowej', ani 'starej' !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fabregasso
0 / 4

z nie wszystkim sie zgodze ale ogólnie sposób "zrobienia" tego demota jest świetny i zasługuje na uznanie. +++

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Czubek
+1 / 19

ojejej wielcy obrońcy tolerancji ?? to zmienia faktu, że oni nie są Niemcami prawdziwymi tak jak Roger nigdy nie bedzie Polakiem !!!
OJCZYZNĘ MA SIĘ JEDNĄ!!! co to znaczy "przyjechalem ,spodobalo mi sie i moje serce bije dla nowej ojczyzny" ??? Ty chyba jestes chory czlowieku!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pch22
+2 / 6

SĄ Niemcami tłumoku. Klose z Polską nie ma nic wspólnego, poza tym że się tu urodził. I nie wyskakuj tu z Rogerem, bo jego przypadek do sprawy piłkarzy z tego demota pasuje jak pięść do nosa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bjoern
0 / 2

Jerome Boateng - ojciec z Ghany, Matka z Niemiec. Ojczyzn można mieć kilka, w zależności od konotacji narodowościowych w rodzinie. Ojciec Klosego nazywa siebie ślązakiem niemieckiego pochodzenia. Mirek urodził się w Opolu, a Opolszczyzna to w Polsce region z największym odsetkiem Niemców i osób z niemieckimi korzeniami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T toratoratora
0 / 2

Kiedy wojska radzieckie dotarły na Śląsk (dotyczy to także Warmii, Mazur i Kaszub) często zadawane pytanie "Kim jesteś? Polak czy Niemiec?" decydowało o tym, czy człowiek miał, czy nie miał przyszłości. Wielu mimo to odpowiadało "JA JESTEM TUTEJSZY" I wszystko zależało od tego, jak towarzysz z NKWD czy UB, odpowiedź tę zinterpretował. To pojęcie "tutejszości" dotyczy wielu ziem, które, w długim procesie historycznym, przechodziły z rąk do rąk. Miejscowa ludność musiała wyrobić sobie tożsamość lokalną, by przetrwać. Dotyczyło to także tzw. Niemców Sudeckich - owszem, wykorzystanych przez Hitlera politycznie, jednakże nikt ich nie pytał,czy taki sposób ich wykorzystania, im samym odpowiadał. Ten problem porusza np. Jurgen Thorwald w książce "Wielka ucieczka", choć jdynie marginalnie. Aż żal, że do tej pory nikt się poważnie tym zagadnieniem nie zajął.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F frenchmartini
0 / 2

Toratoratora wiem dokładnie o czym mówisz. Problem z obywatelstwem, narodowością itp. jest dzisiaj bardzo skomplikowany i zabawne są te pełne oburzenia głosy, że ojczyzną ma się jedną. Ale nawet jakby założyć, że tak, to czy zawsze tak łatwo określić, która to jest ta jedna, jedyna??? Ja uważam się za patriotkę, ale jak czytam te komentarze to mam ochotę odesłać co poniektórych do wiersza Tuwima 'Do prostego człowieka', żeby nabrali choć trochę dystansu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kubson000
+8 / 12

to pokazuje problem niemców czyli zasyp imigrantami, za 10 lat w tej reprezentacji będzie tak jak kiedyś w Pogoni Szczecin 10 obcokrajców i 1 niemiec

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K ksnysa
-2 / 8

Bardzo dobry demot. Najśmieszniejsze w całej tej krytyce Niemców jest to, że niby nie lubi się ich za historię, ale zarazem skutkiem tej antypatii jest krytyka ich drużyny, jak dobrze wiadomo złożona częściowo z imigrantów. To jak w końcu?

@ Czubek
Twój nick mówi wszystko ;) Ojczyzne ma się jedną, najczęściej tę w której się urodziłeś. W przypadku większości "kolorowej" reprezentacji Niemiec akurat tak jest, wszystkie inne przypadki są udokumentowane w democie. Tylko u nas tak jest, że przeciętny Brazylijczyk dostaje paszport wbrew procedurom, żeby strzelić gola ze spalonego na Euro i potem uciec do Grecji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar invisible93
+2 / 2

Ze względu na swoje pochodzenie ma prawo do gry zarówno w Polsce jak i we Francji tylko, że decyzji o grze w Polsce nawet nie podjął. Autor niech poczyta najpierw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D donadel
-1 / 5

brawa za tego demota się należą ... Sama prawda :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hadox
-1 / 7

nie kibicuje/kibicowałem specjalnie Niemcom, ale poopieram demota w 100%, zresztą co do Podolskiego nawet popieram go, że gra w drużynie Niemiec (bo skoro PZPN nie wyraził zainteresowania jego osobą...)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Smurfetka
0 / 8

Dokładnie, skoro mieszkają tam odkąd sięga ich pamięć, mają rodzinę, przyjaciół, tam ich uczono, szkolono, to z jakiej - pytam - paki, mają grać w innej reprezentacji? To czy tak wielki gest ze strony Podolskiego, że zaoferował się, by grać w polskiej reprezentacji. Dla mnie to naturalne, że Niemców wybrali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Czlowieksnu
+1 / 5

@laskasw. Mów do ch*ja a ch*j niemowa!

WIELKI PLUS! Może to otworzy innym oczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamillo
+1 / 5

Powiedz to Rogerowi i Olisadebe.
Ponadto warto, żeby Zewłakow grał w reprezentacji Rosji, Burkhardt i Glik wyjechali do Niemiec a Peszko na Ukraine!
U nas też w reprezentacji, może mniej kolorowo, ale pochodzenie równie ciekawe co u Niemców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rafalx
0 / 12

widzę, że jakiś wielki fan Niemców się odezwał.
Prawda jest inna.
A ojczyzna jest jedna !
Dla mnie takie robienie drużyny to zwykłe oszustwo.
Bo to jest klub czy reprezentacja ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tipsy18
+1 / 7

jak dobrze, że ten cały Mundial już sie kończy, ile można o tych piłkarzach słuchać, jakby taki Podolski na tą strone natrafił i przeczytał to wszystko o sobie to by ze śmiechu umarł...(o ile jeszcze potrafi czytać po polsku)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S solek97544
+1 / 9

Ciekawe kto ma flagę USA w profilu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bjoern
+4 / 6

@solek97544 flagę USA w profilu ma tipsy18. Gorąco pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eMMeN
-3 / 3

e tam, głupie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Ja100
-4 / 6

Idź pan w ch.uj panie Drozda z takim żartem. Minus.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Seromek
-4 / 12

Boateng ma obu rodziców z Ghany , i nawet brata w reprezentacji .. Podobnie rodzina Kediry i Ozila ..
nietrafiony demot .. minus.
PS. ciekawe czemu w takiej Hiszpani są wszyscy 100% Hispanami .. wszędzie są emigranci .. ale żaden kraj nie płaci pieniędzy piłkarzą którzy zmienią obywatelstwo ..
SPRZEDAWCZYKI

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pch22
0 / 4

Kłamiesz, czy masz braki w wiedzy? Matki Boatenga i Khediry są Niemkami. W Hiszpanii nie wszyscy są 100% Hiszpanami... Słyszałeś coś o Baskach i Katalończykach? A nawet ich pomijając, to ten kraj jest biedny w porównaniu do Niemiec, i nie przyciąga do siebie aż tylu imigrantów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamillo
+1 / 3

hahah człowieku poducz sie najpierw !
Xavi Alonso i Llorente są Baskami !! A Baskowie to nie Hiszpanie !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiek1122
0 / 0

Ile razy można ludziom powtarzać, że nie ma kogoś takiego jak XAVI ALONSO. Też musisz się poduczyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kaceper
-1 / 1

Czy baskowie i katalończycy mają swój kraj i swoją reprezentację? NIE, ich tereny są w obrębie Hiszpanii, więc siłą rzeczy są to Hiszpanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mateuszgola15
-2 / 10

Zalogowalem sie specjalnie zeby dac plusa.
Nierozumiem ludzi którzy mają inne zdanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Chaqual
+4 / 4

tipsy18 - 'o ile jeszcze potrafi czytać po polsku'? Nie znam się na innych zawodnikach, ale z Podolskim był wywiad, którego udzielił po Polsku, w którym powiedział że on wciąż czuje się polakiem i zawsze nim będzie. On po prostu gra w Niemczech w piłkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Megax
-2 / 12

Tylko skończeni idioci i antyfani Niemiec minusują. Jak widac jest ich większośc. To była ich sprawa gdzie chcą grac, a w reprezentacji może grac tylko OBYWATEL państwa. Kapujemy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ghostdog2
0 / 8

Za dużo wikipedii, za mało faktów kolego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A ankako
+5 / 5

dokładnie:)
najbardziej powalił mnie argument z cacau.. człowieku słyszałeś kiedyś jak on "dobrze zna język" niemiecki? nawet prostego zdania nie umie sklecić poprawnie.
a poza tym niemcy obcokrajowców nie akceptują, dopiero jak grają w ich reprezentacji to nagle wielka integracja...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cube
+1 / 1

"Cały świat wie lepiej"... Taa, a najlepiej kto kim jest, co czuje i z jakich powodów gra w tej reprezentacji wie autor demota... Chciałbym tak umieć. Jak to robisz? Wpatrujesz się odpowiednio długo w zdjęcia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kmilu89
+10 / 12

Moim zdaniem w reprezentacji narodowej powinny grać tylko osoby, które posiadają obywatelstwo danego kraju od urodzenia. Wtedy nie było by sprowadzania, kupowania itp zawodników. każdy musiałby szukać na swoim podwórku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Eazye
-4 / 14

Minus za ch*jowy demotywator

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NieLubie
0 / 4

Może ktoś podać nazwiska wszystkich piłkarzy na zdjęciu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Diabliczek
+5 / 7

Klose Nie Przyznaje Się Że jest z Polski

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ADKPM17
+6 / 8

Gdyby taki Oezil okazał się przeciętniakiem to nikt by go w kraju nie chciał, a jak gra dobrze bo ma umiejętności to pewnie w Turcji ubolewają nad tym że nie gra dla nich.Podobna sytuacja jak u nas z Podolskim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kaceper
-1 / 1

Ale Oezil nie chciał grać w Turcji, więc oni powinni nie ubolewać nad tym, że nie gra dla nich, tylko odebrać obywatelstwo, i skoro on nie przyznaje się do nich, nie przyznawać się do niego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N ndw1908
+2 / 10

Matkę i Ojczyznę ma się jedną, jedna Cię urodzi, może wychować inna, ale z tą co Cię urodziła też czujesz więź.. Pochodzenia się nie wyprzesz...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M milena0987
-1 / 9

piekny demot. sama bym tego lepiej nie ujela.
kazdy powinien go przeczytac zamiast pieprzyc glupoty, ze niemeiccy pilkarze to obcokrajowcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nacjo
+1 / 9

Oczywiście!
I nie ma czegoś takiego jak nowa Ojczyzna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kuakrzys
-2 / 12

CAŁA PRAWDA !!! Oni wszyscy są niemcami !! Żadnymi Turkami, Polakami, itd. TO NIEMCY !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M markuus
0 / 6

większość z nich ma dwie ojczyzny, większość z nich ma rodziców jednego pochodzenia niemieckiego a drugiego jakieś innej narodowości a skoro się wychowali w Niemczech grają dla tej reprezentacji i to normalna kolej rzeczy. Można by zadać sobie pytanie czy w Francji czy Anglii czarnoskórzy są czymś normalnym przecież jeszcze 200 lat temu ich w tych krajach nie było więc można uznać że reprezentacje francji i anglii też są wielonarodowe ;p a czy w reprezentacji Argentyny gra jakiś rdzenny mieszkaniec tych ziem? raczej wszyscy pochodzą od Europejczyków którzy osiedlili się tam kilka stuleci temu... PLUS ode mnie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malyrataj
+1 / 23

demot:prawdziwa ojczyzne:nie kocha sie za cos tylko mimo wszytko

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bronek22
+6 / 18

Ojczyzna to Ojczyzna, jest tam gdzie się urodziłes. JESTEM DUMNY ZE JESTEM POLAKIEM

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawelf12
0 / 2

Tak naprawdę wszystko przez PZPN
koniecpzpn.pl- jest tam artykuł gdzie chłopiec dostał ofertę od Manchesteru united...
Polacy chcieli go sprzedać, a nie dac za darmo... No i kolejny talent został zmarnowany przez jeb*n* zarząd PZPN !!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G galil3
+2 / 4

Jestem dumny,że jestem POLAKIEM!!Demot super !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P ptaqklo1
+1 / 1

Ojczyzna to kraj z którego są twoi przodkowie więc nie można pisać, że to jest dla kogoś nowa ojczynza. pozdro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rasiak98
0 / 14

W sumie te podpisy pod zdjeciami to... gowno prawda i subiektywne dyrdymały autora WILEKI MINUS -

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pizama
-1 / 5

ze wszystkich demotów o tej tematyce tylko ten powinien trafić na główną. Śmiech ze swojej kadry to robimy my wciskająć paszporty Olisadebe,Rogerowi czy jakim innym Oborniakom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hansinowski
0 / 6

Urodziłem się w Niemczech i żyłem tam prawie przez całe swoje życie, a w Polsce mieszkam od 3 lat. Niektórzy mogą sobie pomyśleć, że jestem Niemcem, ale tak nie jest. Jestem Polakiem bo nim się czuje i dla mnie to właśnie Polska jest najważniejsza, więc mi nie pierd**cie, że ojczyzna to ten kraj w którym się urodziłeś!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michal2173
-2 / 2

co nie zmienia faktu, ze wiekszosc niemieckiej reprezentacji nie jest niemcami z pochodzenia, malo tego nawet jedno pokolenie wstecz nie jest niemieckie. jezeli tak to ma wygladac to dajmy reprezentacja mozliwosc kupowania zawodnikow i wtedy bedzie jak w lidze mistrzow :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grenadier
-3 / 7

demot:Prawdziwa ojczyzna: nie kocha dla korzyści

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darek50439
-3 / 7

A i tak szkopy dostaly w dupe !!! xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2010 o 20:09

avatar Bjoern
+2 / 4

No popatrz. A Polska wciąż nie przegrała meczu na tym mundialu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darek50439
0 / 2

Co z tego że naszych nie ma.... Jak jestescie tacy niemcy to czemu uczycie sie w polskich szkołach ??! Macie dowody RP ?? Jak tak dobrze w nimczech to wyjezdzajcie do niemiec PROSTE!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bjoern
0 / 0

Jestem Polakiem ale ksenofobia to idiotyzm. Nie uważam Cię za idiotę bo masz taką czy inną narodowość ale dlatego że piszesz komentarze których nikt z działającym mózgiem by nie napisał. Nie wiem czy twój niedorozwój umysłowy da się wyleczyć ale serdecznie Ci tego życzę. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zlotaorda13
+8 / 18

Nie rozumiem swojego narodu...
Chyba cały On ma jeden wieki kompleks "kraju bez gwiazd".
Doszukujemy się w każdym Polaka, krzyczymy: "jak to!? Klose nie chce grać dla Polski!? ZDRAJCA!!!". Nie możemy zrozumieć, że jeśli ktoś zakorzenił się w właśnie świetnie tu nazwanej "nowej ojczyźnie" i czuje się w niej świetnie, z kolei w z kraju z którego pochodzi nikogo nie zna, powrót do niego byłby stresujący i trudno byłoby się przyzwyczaić, bo dorośli aklimatyzują się gorzej niż małe dzieci.
Ja osobiście zazdroszczę tego, że np. Klose albo Poldi mieli możliwość wychowania się w tym bardzo rozwiniętym kraju i doskonalenia się. Dużo polskich chłopców umie świetnie grać w piłkę ale tu nie mają perspektyw... to smutne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamillo
+1 / 7

10000000000000000 % poparcia, jednen normalny człowiek !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar unrepeatable
+1 / 5

nooo dokładnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zlotaorda13
0 / 0

Dzięki :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C chojny92
-4 / 14

a ja powiem tak :) klose i podolski to nie są Polacy :) i bardzo dobrze to niemcy i niech nimi zostaną i nawet nie myślą że spotka ich zaszczyt bycia polakiem, niech zostana dalej w hańbie bo przecież bycie niemcem to swego rodzaju kara i wstyd :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar unrepeatable
-1 / 9

ta, a bycie polakiem to zaszczyt. mhm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
-4 / 8

BRAWOOOOO!!!!!!! ŚWIĘTA PRAWDA!!!!!! NIEMCY NAJLEPSI!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Przemskterr
0 / 6

Specjalnie się zalogowałem, żeby dodać swoją opinię. Z tego co mi wiadomo, to w tej drużynie prawie nikt nie śpiewa hymnu... więc co to za reprezentacja? Ja oczywiście wiem o tym co napisałeś, że ktoś tam mieszka całe życie, że ma lepsze warunki, że jeden z rodziców jest niemcem... ale do chuaj czy w kraju który liczy 80 mln mieszkańców nie ma 23 zawodników, którzy potrafią grać w piłkę i są w 100% niemcami, tak jak ja i moja rodzina Polakami?
Osobiście uważam, że fifa powinna coś z tym zrobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar okruszyna
+3 / 5

co niby fifa ma zrobić? wydać jakiś dekret, że człowiek, który prawnie jest obywatelem danego kraju, nie może z nim grać, bo nie ma czysto niemieckich korzeni?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pch22
0 / 4

LOL. I jak ty to sobie wyobrażasz? Do którego pokolenia wstecz mają udowadniać swoją niemieckość? :) Może jeszcze w przypadku Niemiec powinni profilaktycznie sprawdzać, czy delikwent nie jest obrzezany?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2010 o 21:54

S Szas
+3 / 5

Jednak jeszcze ktoś tutaj logicznie myśli. Wielki plus. Miłe pozdrowienia dla idioty nade mną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bandytka
+2 / 8

Problemy maja osoby ktore nigdy ie slyszaly o czyms takim jak rodzina wielonarodowosciowa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar marjjjjjan
-3 / 7

nie zmienia to faktu że nie są to niemcy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pandoro
+2 / 2

Podolski i Klose mowia ze nie sa Niemcami ani Polakami tylko Slazakami. A Miro Klose jest niemieckim Slazakiem, spiewajacym hymn jak malo kto, wiec nie czaje gadki ze to czysci Polacy...
PS
na Euro 2008 gral w reprezentacji Polski brazylijczyk (nawet strzelil gola ze spalonego), ktory w Polsce mieszkal 2,5 roku i ani slowa po Polsku powiedziec nie potrafil. To bylo dopiero przegiecie, bo sam wole jak pilkarz reprezentuje kraj swoich rodzicow, bo przeciez to reprezentacja narodowa...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 lipca 2010 o 20:54

F freekill
0 / 4

REPREZENTACJA KRAJU - tak jak wyżej pisali , zrobić tak że reprezentantami kraju mogą być tylko tacy, ktorzy sie w nim urodzili, bo zaniedługo te "reprezentacje" przekształcą się w kluby, totalnie takiego czegos nie popieram, jesteś Polakiem grasz w Polsce, jesteś Niemcem grasz w Niemczechi tyle

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Trzmielu91
0 / 6

moim zdaniem to lipa ze reprezentacje coraz bardziej zaczynaja przypominac kluby.. to troche nie fair.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fuk
+3 / 3

demot jak najbardziej dobry!! Rogera czy Olisadebe jakoś nikt nie beształ za to że nie grają dla swoich państw w których się urodzili!! ja osobiscie kibicowałem Niemcom bo gra tam jakaś namiastka naszego kraju !! i sie nie dziwie ze nie graja dla Polski bo nigdy nic by zapewne nie zdobyli

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rona
-2 / 2

mylisz się z tym, że nikt ich nie beształ. Chyba już nie pamiętasz jazdy na Rogera... "Nigdy nie będziesz Polakiem" i texty w tym stylu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fuk
-1 / 1

może i tak było ale jak strzelił jedyną brame na euro to głosy ucichły...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar azaliz1
+7 / 9

Niemcy i tak pokazali najładniejszy futbol w tych mistrzostwach. I mam w dupie czy ktoś myśli inaczej !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lukaszsciepko
-2 / 2

Podolski gra dla niemiec bo PZPN uznał że jest za słaby i nie chciał go w Polsce. Prawdziwy zawodnik nie irytuje się tym że go nie chcą jak ma tam 16-18 lat tylko gra dalej, odnosi sukcesy a wtedy nagroda jest reprezentowanie barw narodowych. Po tym jak Podolski grał dobrze w koln PZPN by się o nie go upomniał a nie wielkiego focha strzela że go co w 16 lat do reprezentacji nie wzięli. i jeszcze się ludzie podmiecaja że hymnu nie śpiewa (żal).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cisek666
0 / 0

No i wszystko fajnie, tylko że Podolski CHCIAŁ grać w polskiej reprezie, przynajmniej z tego co mi wiadomo...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zlogowany123
+1 / 3

cała prawda! sam myślałem nad demotem tego typu ale tu jest wszystko. co do Ozila to komentator podczas jednego meczu mówił że jego rodzina od 3 pokoleń mieszka w niemczech. więc taki z niego turek jak ze mnie somalijczyk.
podolski - gdyby grał dla polski nigdy nie zaszedłby tak daleko w piłkarskim świecie. obecne MŚ oglądał by zapewne przed TV i zachwycał się grą niemców. oprócz tego po tak słabym sezonie w klubie (strzelił tylko 3 gole w lidze) nasi selekcjonerzy już by z niego zrezygnowali. to samo klose. prawie cały sezon na ławce w bayernie. skończyliby jak frankowski, żurawski, czy matusiak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malzowina
+1 / 1

Osoba wychowana w duchu patriotycznym gdzie by nie żyła i co by ją do tego nie zmusiło zawsze mentalnie i duchem będzie w swojej ojczyźnie także "Nie zgadzam się z tobą ale dałbym się zabić, żebyś mógł to powiedzieć" pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 19lasso20
0 / 0

Wielki [+], Musiałeś sie dużo napracowac nad tym demotywatorem!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar malarzinho7
-5 / 5

Wielki - ,co to do ch*ja ma byc? Demoty to sa,bo chyba mi sie strony pomylily.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xxx77
-1 / 5

Wszystko byłoby w porządku, bo u nas gra Ludovic Obraniak, którego dziadek był Polakiem, ale ta gadka Podolskiego jaki to on Polak i hymnu niemieckiego śpiewać nie będzie mnie w*****a - to jest Niemiec i kropka.
Podkreślanie przez komentatorów gdzie się urodził też mnie złości, bo to przecież Niemiec.
Tylko ten piłkarzyk nie zna znaczenia słów honor, hymn, ojczyzna, barwy narodowe - gdybym ja mieszkał za granicą, czuł się Polakiem, a w reprezentacji nie chcieliby mnie - to bym czekał, a nie sprzedawał się, prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzysztofer666
0 / 0

Bardzo mocne!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G greemreaper
-1 / 1

to z klosem ( nie wiem jak odmienic jego naziwsko:D) bylo fajne bo akurat on sie w opolu urodzil i ja tez tylko ze on wyjechal a ja dalej tu mieszkam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bunio5
-1 / 5

Gówno prawda! Swoją Ojczyznę po krwi ma się w sercu. A pracować, żyć i uczyć się można na całym świecie. OJCZYZNA JEST TYLKO JEDNA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gie
0 / 10

demot:"Nie chcę, ale muszę":stwierdzili Podolski z Trochowskim przed wyjściem na boisko

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FearTheNight
+4 / 6

Tyle, że Podolski sam mówił, że w sercu czuje się Polakiem... Jak widać, wiesz od niego lepiej, kim się czuje. Sorry, ale w 100% pasujesz do założeń tego demota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wilq1987
0 / 0

Nie czytałem wcześniej. A że komuś już 29. czerwca znudziły uproszczenia o obcości niemieckiej reprezentacji? To skąd pochodzą wyżej wymienieni piłkarze i jaka jest ich pobieżna historia to wiedza powszechnie dostępna. Wzięła się z setek artykułów, dziesiątek obejrzanych meczy... A ja ją skompilowałem, opracowałem tekst i ułożyłem to graficznie. Demotywator zerżnięty? Wybacz, poważne nadużycie z Twojej strony :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kolp27
+2 / 4

widac ze dla niektorych pojecia takie jak ojczyzna korzenie historia pochodzenie swoich przodkow sa obcce. mam tu na mysli tworce demota

Odpowiedz Komentuj obrazkiem