Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
4623 5262
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Lokiman00
+46 / 58

Dobre !!! ja slucham tej muzyki ale za rasta sie nie mam w tych czasach to nie mozliwe:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mat33y
+82 / 90

Pozerstwo problemem dzisiejszych czasów...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar selah
+65 / 95

Rzekłabym, że możliwe, ale i tak nikt w to nie uwierzy.
Mogę napisać, że utożsamiam się z rasta, iż ponieważ słucham tej muzyki, mam dready i jednak nie tylko to czyni ze mnie rastafarianina - czyni mnie nim filozofia, która tkwi w moim życiu od 7 lat.
Aczkolwiek i tak nikt w to nie uwierzy, bo tak jak napisałeś ciężko o to w tych czasach.
Bless dla prawdziwych. Koniec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AzjatyckaFuzja
+39 / 53

U mnie w klasie mają deskorolki i uważają się za skaterów, a ledwo co jeżdżą....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Przyglup
+35 / 51

Nie nosze bransoletki, czapki, naszywki, niemam dredów, nie słucham reggae, nie pale trawki -
Jestem sobą. Nie ide z modą i nie próbuje na siłe przypisywać sie do jakiejś subkultury.
Komentarz niżej: wrzucasz o tym demoty, masz nick blesss, przy każdym democie zwiazanym z rasta, marihuaną piszesz bless, "sadzic, palic, zalegalizowac", w avatarze tez masz nawiązanie do tego ruchu, nawet na durnych demotach. , do tego piszesz "Nie afiszuję się na co dzień" - sam sobie zaprzeczasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 16:53

avatar Cichy999
+25 / 27

To podobnie jak kilka lat temu z rapem

-Jestem raperem
-Dlaczego?
-Bo słucham 50 cent'a i mam szerokie spodnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar selah
+8 / 30

@Przyglup - nie subkultura tylko filozofia i religia. Subkulturą może być emo, skate, czy inny ruch muzyczny. Rastafarianizm (rasta) to religia, sposób życia i głęboka filozofia tak samo jak chrześcijanizm, czy nawet satanizm.
Obnosić się nie trzeba, to fakt, ale nikt mu również tego nie zabroni. Tak samo jak Tobie nikt nie zabroni głoszenia tego, że jesteś "normalny".
@Blesss - trzymaj się swoich racji, ja się z nimi zgadzam. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojtas321
+9 / 15

Słucham tej muzyki. Wyniosłem z tego wiele dobrego. Staram się żyć pełnią życia, patrzę na świat bardziej pozytywnie. Staram się żyć dobrze dla innych. Kiedyś zdarzało mi się, że coś "przykleiło" mi się do ręki w sklepie. Teraz takie rzeczy nie mają miejsca. Za rasta się nie uważam. A co do trawy? Popalam. Nie często.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 17:15

K Kompilator
+34 / 98

demot:Bednarek to pozer:przykro mi dziewczyny...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd
+4 / 6

Najzabawniejsze jest to, ze wiekszosc "wanna be rasta" nie ma komplentnie pojecia o tej ideologii i tak np. niektorzy uwazajac sie za rasta, jednoczesnie sa ateistami i palajacymi nietoleranacja "hejterami" ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 17:54

K kedzik2
-2 / 6

oj oj czegos tu nie rozumiem, tak naprawde nie widze teraz roznicy miedzy "hot rasta" i "tru rasta" ktorzy najezdzaja na tych pierwszych, co chcecie pokazac? ze jestescie lepsi, bo sluchacie Marleya a nie Bednarka?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Szpachu
0 / 8

@selah
taa, Skate to na pewno ruch muzyczny. Pomyśl zanim coś napiszesz!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gabber1910
+2 / 4

selah dla mnie mowienie o trudnych czasach jest troche wymowka a tym czy ktos ci uwierzy czy nie wogole sie nie przejmuj rob to dla siebie a nie na pokaz. co do demota z jednej strony troche cieszy mnie ta moda moze dzieki niej chociaz do czesci ludzi cos dotrze ale z drugiej strony przypomina mi to troche sytlacje buddyzmu ktory pare lat temu byl tez modny bylo pelno gadzetow zwiazanych z nim a teraz jakos to ucichlo. choc ludze sie nadzieja ze glownymi intencjami ludzi kierujacyh sie ta moda jest wewnetrzne poszukiwanie dobra

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar crypto
+3 / 13

Rasta trzyma się w sercu, teraz dredy to moda a nie symbol rasta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zales52
0 / 2

Ja tam np. ubieram się luźno, słucham rapu i staram się utożsamiać z hip-hopowym przekazem, jednak nie robię tego na pokaz, ale tak po prostu widzę świat. Co do rasta... hmm. Myślę, że opisany na tym zdjęciu "rasta" utożsamia się z tą kulturą tylko zewnętrznie. Nie znam się na tym ale chyba najważniejsze są ideologię danej (sub)kultury a nie pozerstwo..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seiryu777
+10 / 14

musicie mi wybaczyć ten komentarz [wręcz was o to proszę],ale odkąd kolejną gwiazdunią został ten cały kamilek, to nagle wszyscy słuchają tej muzyki noszą dredy ect. RZYGAĆ SIĘ chce od tego już...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fiszu
-1 / 3

Istnieje też coś takiego jak subkultura rasta. Takie właśnie osoby do niej można zaliczyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar miki258
+4 / 4

NIENAWIDZĘ POZERÓW !!! To jest najgorsza rzecz na świecie. Mam szkołę pełną pozerów i mnie ch*j trafia po prostu! Goście zgrywają kozaków "słuchają" porządnych raperów i wożą się jak nie wiadomo kto. A można takiemu napluć w ryj to się odwróci i odejdzie :D słuchają wziąłem w cudzysłów bo muzykę trzeba słyszeć nie słuchać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ganja555965
+6 / 6

Hm...Ja myśle, że w dzisiejszych czasach bycie rasta jest możliwe, wystarczą dobre chęci uduchowienia się z tą subkulturą, trzeba wierzyć i doceniać otaczające nas dobro bo same draedy nie wystarczą... SELAH- mówisz że rasta to religia, śmiem w to wątpić tzn. nie chce się sprzeczać z trgo powodu ale rasta nigdy nie było religią chociaż sam Bob Marley twierdził, że rasta zasługuje na miano religi. Rasta to stan umysłu, zazwyczaj w różnych religiach wiara jest narzucana a rasta czyni człowieka wolnym, człowiek ma wolną wole, może sam decydować czy chce wierzyć w Jah czy nie...:)Każdy interpretuje to inaczej więc się nie dziwie, że głosy są podzielone na temat czy rasta to rzeczywiście religia. :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Shapeofmyheart
+8 / 8

Moim zdaniem rasta,skatem etc. jest się z charakteru. A wygląd nie ma tu znaczenia. Powiem więcej, jaranie też nie uczyni Cię rasta. Może w pewnym stopniu. Ja osobiście kocham tą muzykę oraz wszystko co związane z reggae. Nie jarałam nigdy marihuany. Nie było okazji. Przez to, że nigdy nie jarałam większość ludzi wyśmieje mnie jeśli powiem, że uwielbiam reggae. Niestety...

Mrrrau1 Zgadzam się również. Gdy pojawił się Bednarek w mojej szkole wszyscy są rasta. Kiedy ja z nielicznych naprawdę kocham tą muzykę i wcześniej o niej wspomniałam nikt nie wiedział co to jest. Tak naprawdę to jest taka moda jak na Justina Biebera. A one zachwycają się nie muzyką, a Bednarkiem,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 grudnia 2010 o 10:20

D dooooonia
+2 / 2

Najgorsze są teraz te hot 15 które słuchają Bednarka i myślą że sa już mega Rasta
człowiekiem, a nie wiedzą co to znaczy. Znają bednarka całe zielono-żółte-czerwone. Wstyd za
polską młodzież. słucham reggae od lat i już wiem jakie bum! z "rastafarianami" teraz Nam na
Naszej Polskiej ziemi wyskoczy, cóż. chyba trzeba powiedzieć życie.

Shapeofmyheart!!! zgadzam się w 100% u mnie też tak było ja zawsze żyłam całym sercem tą muzyką a wszyscy dziwnie na mnie spoglądali też nie jarałam bo też chyba jakoś okazji nie było! Pozdrawiam, bless!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 grudnia 2010 o 11:23

avatar selah
-1 / 1

@gabber1910 chodziło mi bardziej o to, że w tych czasach cieżko jest być tak na prawdę sobą. A o mnie się nie martw - wiem kim jestem i co sobą reprezentuje. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gabber1910
-2 / 2

selah cieszy mnie to nie zmiernie a ja sie martwie o wszystkich ludzi ;) pokoj siostro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eXwL
+1 / 1

@selah
Chyba nie za dużo jednak wiesz o rasta (jako rastafarianka), bo ja, słuchając każdego rodzaju myzyki i nieutożsamiający się z żadnym ruchem/religią itp. wiem to, że prawdziwi rastamanie nie używają zwrotu "rastafarianIZM". Dlaczego? Ponieważ wiele ustrojów politycznych o złych ideologiach ma końcówkę -izm. Socjalizm, nazizm, faszyzm (odmiana), totalitaryzm. Rasta nie chcą, by ich ruch kojarzył się z w/w i innymi ustrojami zabraniającymi wolności, przeczącym prawom człowieka etc. Mam 15 lat, dziękuję za minusy, które niewątpliwie się pojawią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IwanSiedlce
+10 / 12

haha dobre ale hajeterzy polecą za wszystkim po co pokarze tvn :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zales52
+1 / 3

Po tym poście wnioskuje, że nie do końca wiesz co to hejter. może się myle ale to raczej nie ma dużo wspólnego z tvn'owskimi "modami".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar glodomorra
+44 / 52

i teraz zrujnowałeś ego wielkich trzynastoletnich rastamanek znających tylko bednarka ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czarymara
+10 / 10

@Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed: powiedz, że żartujesz, bo nie wierzę, że można być tak... oślepionym? Nie wiem, jak to nazwać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S suchy00551
+6 / 6

@Weeeeed Zgadzam się z tobą w jednej rzeczy. Naprawdę masz 13lat :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PiPoL118
+8 / 8

Wkurza mnie coś takiego: Wszystkie nastolatki kochają Bednarka bo fajnie śpiewa, jest śliczny
i
ma fajne dredy, oświadczam wszem i wobec: NIE WSZYSTKIE!! Ja osobiście żałuję, że Gienek
Loska
zrezygnował z "mam talent" no ale taki jego wybór. Nie znosi komerchy- nie dziwię się. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 20:26

avatar Paula7227
+3 / 3

Dobry demot:)
pzdr:))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Misiak
+39 / 45

Ty ziom, a co powiesz jestem czarnym koleszką urodzonym w polsce, z całym stadem reggae winyli, czerpię z wielu filozofii, buddyjskich, chrześcijańskich, hinduistycznych, islamskich, i rastafariańskich, noszę czasem rózne ch*je muje związane z rastafarianizmem, palę trawkę ale nie latam po osiedlu i nie pier*olę że jestem rasta na każdym kroku, to jest ze mną cos nie tak?
niech sobie malolaty myślą ze są rasta kiedys im to minie a prawdziwi ogarną o co chodzi, jakbym spojrzał na siebie sprzed 10 lat to jakim ja byłem hiphopowcem wtedy a jakim teraz? jak miałem 10 lat miałem tak naprawde gówniane pojęcie o hh kulturze ale mimo to byłem zajarany tym klimatem, muzyką, sztuką, tańcem i minęły lata dowiedziałem się więcej teraz godnie reprezentuję od wielu lat i jest zajebiście, a pozerzy odpadli nie martwcie się o to, bez sensu jest nawijać na swoich bliźnich że coś nasladują czy cos...niech chociaż jedna idea pokoju do nich trafi i coś zmieni w zyciu to jest sukces. j*bać te ich brasoletki i czapki. make up your mind, one love!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Richards
+6 / 10

w sumie masz rację :) ale chodzi o to, że nie szata zdobi człowieka, a mówienie że jest się rasta tylko dlatego że się tak ubiera i pali trawkę, nie mając pojęcia o kulturze i tradycjach, nawet gdzie leży Etiopia i nie mając pojęcia co oznaczają trzy kolory... no jest trochę nie na miejscu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar glodomorra
+1 / 5

big up

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dyktator
+17 / 17

I dobrze, że nosisz "różne ch*je muje związane z rastafarianizmem". Tak jak chrześcijanie noszą krzyżyki czy znak ryby, tak samo i rastafarianie będący dumni ze swej filozofii i religii mogą pokazywać swe symbole, i nie ma nic w tym złego. Przecież może to ułatwić poznanie ludzi o podobnych celach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dencio
+2 / 4

Misiak pozamiatał wszystko swoim komentarzem, w 100% się z nim zgadzam. Większość fanów Bednarka to dzieci, którym to przejdzie, jak to dzieciom. Na wszystko zajawka w wieku dojrzewania po czasie mija, to normalne i można się z tego śmiać, ale z punkty widzenia dzisiejszych 30+ byliście tak samo żałośni :P.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Misiak
+30 / 32

richards ale posłuchaj... jak bylem małolatem, nosiłem szerokie spodnie a nie wiedziałem kto to jest
KRS-One...musiałem do pewnych rzeczy dojrzeć nie wrzucajcie wszystkich malolatow do jednego wora niektorzy się
zainteresują rastafarai i wyciągną z tego szersze wnioski niż z tekstow Kamila Bednarka, każda moda kiedyś minie
ale czasem pozostawia po sobie pozytywny ślad. nigdy nie byliście gnojkami? to lepiej że będą czerpać z bednarka niż z jakiejś, ku*wa, dody(chociaż jak umie się czytać między wierszami to wychodzi na to że doda ma łeb...). naprawianie świata trzeba zaczynać od siebie, pokój!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 grudnia 2010 o 19:02

avatar Richards
+5 / 9

ale ja nie wrzucam wszystkich małolatów do jednego worka, tylko mówię, że taka opinia o samym sobie powinna zostać przemyślana

to tak jak by dzieciak "JP" poszedł na policję po tym jak go pobili...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ouek
0 / 2

W Twych wypowiedziach czuć miłość i prawdę bracie.
Bless ya !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Misiak
+15 / 19

tak, wiem masz troche racji...ale widzisz, dzieci jp nie wzięły sie znikąd, żeby był skutek musi byc przyczyna. fuck the police miało sens, bylo buntem przeciw brutalności policji w stanach, jp jest krzywym odzwierciedleniem tego, ale mieliśmy komune psiarnia do tej pory ma duże uprawnienia. kiedyś, wiele lat temu, jesli policjant popełnil przestępstwo, karano go surowiej, wlaśnie ze względu na wagę funkcji którą sprawowal, liczył się autorytet. dziś jest na odwrót. a chłopaki z biedniejszych dzielnic w polsce wiedzą o co chodzi, jeśli powiesz kowalskiemu z centrum że j*bać policję, on pomyśli jak to, czemu? przecież policja nas strzeże przed bandytami. ale powiedz to jasiowi z mojej dzielnicy (czarnów kielce), on już będzie wiedział co mam na mysli. pobicie to poważna sprawa, a wysyłanie 3 lodów pod blok żeby podręczyli małolatów w kapturach to marnowanie publicznych pieniędzy. nie mówiąc już o problemie z zielskiem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Richards
+9 / 13

no tak masz rację, tylko że z tymi pseudo "rasta" jest podobnie, np. po występie Kamila w mam talent, połowa ludzi w mojej szkole nagle szczyci się że słucha reggae a tak na prawdę znają tylko dwa utwory Bednarka nie wiedząc nawet, że jest on w zespole SGM. To jest śmieszne a nawet żałosne.

i wielki szacun do Ciebie, bo widać, że wiesz co jest co :)

Bless

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pavelek93
+10 / 16

kolego, gówno wiem o policji itd. ale powiedz mi, przeszkadza ci w czymś policja? Za komuny gówniarz z takimi poglądami jakie są teraz (JP) dostał by taki wpier*ol od Milicji że by się nie pozbierał. Teraz się dzieciakom w dupie poprzewracało, każdy myśli, że policja jest zła i niepotrzebna.
Ściganie za trawke, tak pisałeś Ty albo Richards, cz to jakiś policjant wstał i powiedział że trawa jest zakazana w Polsce? Przyjaciele, to politycy! Nie rozumiem tej całej "kultury" JP. Cały syf który jest w naszym pięknym, ambitnym kraju, który przeżył już wiele w swojej historii, jest spowodowany tylko i wyłącznie przez polityków!!!
Co do wiary, każdy ma swoją wiarę, nie ma reguły - słuchać reggae i być rastafarianinem. Każdy ma wolną wolę. Ja jestem chrześcijaninem lecz nie podoba mi się to co się dzieję w kościele. Najważniejsze jest to, żeby człowiek potrafił odróżnić obłudę od prawdy. Chodzę do kościoła tylko i wyłącznie dla Boga! Kocham muzykę reggae, jest to jedyna muzyka której słucham i którą staram się interpretować.
Pozdro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Misiak
+20 / 24

jasne że ludzie pajacują, ale z drugiej strony trzeba przyznać, że Kamil został obdarzony przez Boga czymś, co nazywa się krystaliczny talent, a znam jamajską muzę na wylot...jeśli od niego zacznie się dla ludzi przygoda z reggae nie mam nic przeciwko poza tym chłopak sprawia wrażenie w porządku człowieka mam nadzieję że nie popier*oli mu się w bani i życzę mu jak najlepiej, bo to na tym wzorze może wyrosnąć następne pokolenie, oby jak najpozytywniej nastawione :D!
samo to że reggae wyszło z podziemia powinno cieszyć...nie mogę się doczekać dnia, gdy mlodzież na całym swiecie zrozumie przesłanie utworu Marleya - Get Up Stand Up... to byłby piękny dzień, bless!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Misiak
+12 / 22

Preacherman, don't tell me,
Heaven is under the earth.
I know you don't know
What life is really worth.
It's not all that glitters is gold;
'Alf the story has never been told:
So now you see the light, eh!
Stand up for your rights. Come on!

Get up, stand up: stand up for your rights!
Get up, stand up: don't give up the fight!
Get up, stand up: stand up for your rights!
Get up, stand up: don't give up the fight!

Most people think,
Great God will come from the skies,
Take away everything
And make everybody feel high.
But if you know what life is worth,
You will look for yours on earth:
And now you see the light,
You stand up for your rights. Jah!

Get up, stand up! (Jah, Jah!)
Stand up for your rights! (Oh-hoo!)
Get up, stand up! (Get up, stand up!)
Don't give up the fight! (Life is your right!)
Get up, stand up! (So we can't give up the fight!)
Stand up for your rights! (Lord, Lord!)
Get up, stand up! (Keep on struggling on!)
Don't give up the fight! (Yeah!)

We sick an' tired of-a your ism-skism game -
Dyin' 'n' goin' to heaven in-a Jesus' name, Lord.
We know when we understand:
Almighty God is a living man.
You can fool some people sometimes,
But you can't fool all the people all the time.
So now we see the light (What you gonna do?),
We gonna stand up for our rights! (Yeah, yeah, yeah!)

So you better:
Get up, stand up! (In the morning! Git it up!)
Stand up for your rights! (Stand up for our rights!)
Get up, stand up!
Don't give up the fight! (Don't give it up, don't give it up!)
Get up, stand up! (Get up, stand up!)
Stand up for your rights! (Get up, stand up!)
Get up, stand up! ( ... )
Don't give up the fight! (Get up, stand up!)
Get up, stand up! Stand up for your rights!
Get up, stand up! Don't give up the fight!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Glimpse
+2 / 2

Misiak Big Up! dla Ciebie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rowerzystaA
+1 / 1

ooo tak dobrze pojechales :))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M macial1
+6 / 6

I tu odniósłbym się do Naturalsów - Txt mianowicie. Zrozumie przesłanie, wyciągną wnioski... Przeraża jedynie to, że już nikomu nie chce się bawić w rozumienie przesłań. Nikt nie ma na to czasu, przecież to bzdura. Muzyka jest wyłącznie tłem. Przykry widok, a zdarzył się ostatnio, gdy dwóch łysych w trójkolorowych bluzach zaczęło się przepychać na koncercie pewnej grupy, skacząc sobie do gardeł niczym psy. A od Get Up zaczela sie moja przygoda, wiec double bless fi ya, rudebwoy. I może zanim zaczniemy marzyć o tym, by ktokolwiek coś zrozumiał, najpierw pomódlmy się, by ktokolwiek zaczął słuchać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Oromis
0 / 0

Dokładnie. +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kacanova
+8 / 10

Też słucham reggae, ale za rastamana, rastafariankę absolutnie się nie uważam, to byłoby obelgą dla prawdziwych rastafarian.Taka piosenka była nawijana bodajże przez Pablopavo - reggaeman. Reggeaman a rastaman. Istotna różnica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Glimpse
+1 / 1

słuszna uwaga, "Reaggaeman wcale nie musi być Rastamanen, powininen po prostu po dobrej stronie stać"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seiryu777
-1 / 3

co wy macie z tym ragemanem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar uszaty91
+9 / 11

Ha miałem to samo. Też się uważałem za wielkiego Rasta bo słuchałem Boba Marleya. Ale jak się zagłębiłem w tej kulturze tak na prawdę to wiem że ch** ze mnie a nie Rasta :) Ale mimo tego w moim sercu zawsze będzie reggae a we krwi czyste THC :)
edit. jeszcze chce dodać że staram się żyć z niektórymi ideami rasta :)
No i znam cytaty z Biblii i wiem skąd się wzięły nazwy reggae, rastafari itp...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 16:24

avatar Radziulix95
-3 / 7

Rasta są ci którzy wierzą w Jah

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wider4
-5 / 7

ale drętwe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ArtexAS
+21 / 27

A ja tam słucham Punku. Mam skórę, glany, irokeza będę miał niedługo. Ale co z tego...? I tak każdy mi mówi, że jestem poj.bany... Ludzie nie rozumieją tego, że ja właśnie chcę być inny niż wszyscy!Życie jest po to, żeby z niego korzystać, a nie, żeby być jak inni, bo "co ludzie pomyślą"... W tej subkulturze najlepsze jest to, że nikt o tym nie myśli. Każdy jest jaki chce być i już.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tepez
+1 / 3

Hahaha dokładnie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N natalac91
-1 / 5

If I could grow a beard maybe I could be a Sage. But I can't.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dosia17
+1 / 3

@Misiak - po prostu szacun, dobrze, ze jeszcze są tacy ludzie jak Ty. Co do demota - słuszny, jak najbardziej. Ja czasem słucham reggae i zgadzam się z poglądami rastamanów, ale nie uważam się za jedną z nich. Poza tym w każdej subkulturze są 'początkujący' i pozerzy, więc trzeba to rozgraniczać. Niektórzy robią to tylko dla szpanu, inni po prostu dopiero to wszystko poznają. Zresztą nawet krótka przygoda z tą muzyką powinna wyjść na dobre, no nie? ;)) Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ada0001
+8 / 12

a najgorsze jest to, że jeśli słuchałeś rok wcześniej reggae to i tak ludzie powiedzą, że dopiero po występie Kamila odezwał się w tobie duch rasta itp ;/;/ przynajmniej u mnie w szkole tak jest o_________O

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zajebmamietoster
0 / 0

miej wy^&*ane, a będzie Ci dane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar darkphi
-2 / 8

Kilka informacji... Rastafarai to religia... Nie jest koniecznośćią palenie "trawki" ani posiadanie dredów... Ja moge byc tego przykładem :P Wierze w Jah...Znam ta religie...I uważam że jest bardziej stosowna do chrzescijanstwa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I igli88
+7 / 9

Trafiony! Zatopiony! Precz z pozerstwem!! Rasta to nie w/w rzeczy, to filozofia życia. Reszta to tylko dodatek! Zapytajcie się kogokolwiek o proste znaczenie trzech barw i dlaczego lew, a nie tygrys? Większość nie wie. Nie mówiąc już o Haile Selassie. Jeszcze raz przecz z POZERSTWEM! Bless Ya!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kraka
+1 / 1

nosze bransoletkę,naszywkę, czapkę, Dredy słucham reggae pale trawę, podążam przez życie z prawdą zawartą w rastafarianizimie - mimo to nie uważam sie za rastamana.

Salam malejkum

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I izabelita
+7 / 7

A ja powiem tak, reggae słucham, czasami zapale ale tylko tak chilloutu. Mało jest teraz (szczególnie w Polsce) prawdziwych rasta. I nic nie mam przeciwko, ale nie lubie gdy ktoś np.: strasznie dużo pali sensi i tłumaczy się że musi bo jest rasta. Jedno wielkie kłamstwo, mówi tak bo chce się tylko wytłumaczyć że nie ma jakiś zaciachów na ćpuna tylko utożsamia sie ze swoją religią i jest to dla niego sposób medytacji. Ogólnie jestem ateistką i ciężko mi zrozumieć jakąkolwiek religie, więc w Jah nie wierzę jak i pewnie większość tych pseudo RASTA. Muzyka reggae jest cudowna i grzeszycie porównując Bednarka do Boba Marleya.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 16:49

R Rapfan
-2 / 4

Prawda. Bob Marley był wielkim artystą. uważam tak mimo że słucham głównie rapu. Bednarkowi jeszcze wiele brakuje by sie choćby zbliżyć do Marleya i wątpie by kiedykolwiek to zrobił. nie podoba mi sie jego reggae. z polskiej sceny według mnie dużo lepszy jest grubson czy grizzle. dzięki mam talent wszyscy usłyszeli o Bednarku a tak naprawde najlepsi pozostaną nadal w podziemiu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nemoxd
+3 / 3

ja tam cieszę się, że na democie nie było takiego dialogu:
"-Jestem rasta
=dlaczego?
-bo słucham kamila bednarka"
wrrrr, wku*wiają mnie takie dziewczynki! a u mnie w mieście same takie..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BartoszeQ94
0 / 2

Nie no Bednarek jest spoko nawet ale bez przesady, że wszyscy teraz reggae polubili przez niego ludzie, są lepsi... Ras Luta, Bas Tajpan czy nawet East West Rockers... bo o Bobie Marley'u już nie wspomnę, bo ten człowiek to ikona Reggae. Bless.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C chmurek22
+5 / 5

@darkphi
z tego co wiem Mari jest środkiem łączącym rasta z jah. Rasta wierzą w jedność ciała wiec i dready są ich znakiem szczególnym ;) rasta to religia większość z nas może nazwać sie Rude Bwoy'em chociaż też nie bardzo. Obie te żeczy ( rasta i rude) łączy ideologia a dzieli wiara. Wczesniej słuchałem techno roka hh i innych rodzajów muzyki. Reggae słucham od 6 lat a mam ich 17. Przez to że przebrnąłem przez te wszystkie gatunki i poznałem wiele z subkultur związanych z tymi rytmami nauczyłem się szanować i owe ideologie i muzyke. Uważam, że każda muzyka niszowa jest lepsza od wszechobecnego popu bo niesie za sobą przesłanie .
Pozdro dla kumatych Bless ;)
jestem ciekaw ile osob zdaje sobie sprawe co znaczy bless ;) pewnie większość zauważyła, że niektórzy tak pisza na końcu i uznali że to jest Cool :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kraka
0 / 0

igli88 dlaczego lew nie zajac? :) to bardzo proste dla każdego kto jest chrześcijaninem (3/4 polskiego społeczeństwa jest ochrzczona) "lion of the judah" - zarówno w kulturze rastafarii jak i chrzescijanstwie chodzi o mesjasza (Haile Selassie oraz Chrystus)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adik123123
-2 / 2

Bycie rasta nie jest dodatkiem do zycie, nie pieprzem do gówna. Chcesz nazywać się rasta to chociaż raz pojedź na Jamajke i zobacz co to znaczy być "Rasta". Bless bracia i siostry.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rapfan
+1 / 5

nie jesteś profesorem... to może jesteś Harrym Potterem? to i tak lepiej od tych pseudo fanek, które zmieniły obiekt uwielbienia z Justina Biebera na Bednarka i uważają się za wielkie rasta. jak dla mnie nasza kultura muzyczna powoli schodzi na psy. czego media nie wypromują to wszystkie małolatki są zajarane. Gdzie podziała się prawdziwa muzyka? Chyba zaczęła umierać wraz z odejściem Jacksona ;/ jeszcze kilkoro wielkich umrze to już chyba nie będzie naprawde czego słuchać ;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S siread
0 / 2

Autor trafił w sedno :) +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P parczi
+3 / 3

Mam dredy pale trawke słucham reegae i nie uważam sie za jakiegos rasta bop nim nie jestem lecz powoli interesuje mnie rastafarianizm i wcale nie afiszuje sie ze jestem jakims rasta. Slucham tez innych typów muzyki nosze szerokie ciuchy,nie mam 13 lat tylko 17 nie jara mnie Bednarek lecz niektore jego piosenki sa ciekawe tyle na ten temat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Iskierka
-3 / 3

Uważaj, policja cię namierzy po IP i zabierze całą trawę :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H happynegro
+4 / 10

Gdyby prawdziwy rastafarai, dajmy na to, z Jamajki, zobaczył takiego polskiego "rasta", to poszczałby się ze śmiechu. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rowerzystaA
+3 / 3

udowodnione naukowo?? ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M macial1
+2 / 4

Nie, polski rasta dostałby kulkę. To teren rządzony przez gangi i kartele. Policja dźwiga m16 i strzela do ludzi. USA poluje na Dudusia, a Duduś sprzedaje kokę by budować tam szkoły. Niestety, dla wielu Jamajka jest wyśnionym rajem... W rzeczywistości jest piekłem na Ziemi i woła o pomoc. RasTafari stands alone, Welcome to Jamrock.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar alice23
+1 / 1

Big Up za demota!
Peace :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L laska19
+3 / 3

swoją drogą rasta nie jestem, ale podoba mi się ich podejście do rzeczywistości :)) potrafią kulturalnie skrytykować to co im się nie podoba:) a nie jak wiekszość "jeb*ć, karać, nie wyróżniać"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xjan
+2 / 2

Nie noszę branzoletek, nie mam żadnych naszywek kapsli itd. Słucham reggae lecz większość ludzi te reggae uznaje za przedpotopowe, lecz zapomnieli o myśli rasta bo liczą się "korzenie i kultura".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mach3nzio
0 / 0

Just roots ;)! '(...) wiekszosc ludzi' - jak wiadomo poglady mas nie sa wyznacznikiem jakosci ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar snapek
0 / 0

muzyka reage jaka teraz jest/.. Bob na zawsze...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szymoRRo
+3 / 3

nie trzeba miec dredów czapeczek itd... o tym ze jestes rasta choc w małym stopniu móią twoje poglądy... radujmy sie i kochajmy sie nie budujmy ścian a budujmy mosty. ja sie nie odwracam ja jestem otfarty. pale majki to jestem rasta no smieszy mnie to wszystko... swiat zwariował. następny kamil bednarek... piosenka ganja trip moje znajome na gg tylko opisy kamiśśś xD ganja trip co sie dzieje z tym światem. żal mi tego wszystkiego. pozdro dla kumatych. Bless

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dzasne
+1 / 1

a wszystko zaczęło się pod koniec września- od Bednarka :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sevastian
+2 / 2

Taki z niego rasta jak ze mnie gangsta ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wsza332
+15 / 17

Rasta to nie styl ubierania się czy mówienia, Rasta to miłość to wszystkiego, równość z każdym, jednak w tych czasach trudno znaleźć tę sile, lecz ON prowadzi nas by pokonać BABILON.
Pewnie i tak zostanę zminusiwany przez dzieci neo lub tych co nie rozumieją słowa Rasta :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rapfan
+4 / 8

niestety młodzież w Polsce ma wyprane mózgi przez bzdurne programy w tv ;/ każdą mądrą wypowiedź zminusują jeżeli nie jest po ich myśli. prawda w Naszym kraju nie jest mile widziana zarówno w mediach jak i w internecie ;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bil10
0 / 4

-Nie noszę rasta bransoletek, czapek i naszywek, nigdy nie miałam dredów tak samo jak nigdy nie paliłam trawki, ani innych "fajnych" specyfików.
Ale jest jedna rzecz.
Reggae... Reggae jest w sercu mym
Reggae... Reggae jest dla mnie tym
Reggae... Czy dla żagla jest wiatr
Poprzez skały i sztormy żeglujemy przez świat
Reggae... Reggae kompasem mym
Reggae... Reggae płonie stąd dym
Reggae... Dobrze zna drogę tą
Prosto z Kingston do KC tam, gdzie stoi mój dom
I to mi w zupełności wystarczy ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Takjakbyja92
0 / 4

Ja chodząc w szaro-burych dżinsach i bluzach z kapturem rozumiem z tej kultury więcej niż osoby które mówią tak jak w democie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bil10
+10 / 14

demot:Posiadam tylko jedno.:Kocham reggae i to mi wystarczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cwaniax
+7 / 9

Nienawidzę, kiedy ktoś sądzi, że nie jestem rasta, bo nie wierzę w Boga. Znam filozofię rasta, i to jest moja życiowa filozofia. Nie warto walczyć, nie warto wyniszczać samych siebie ... kiedyś może ludzie to zrozumieją, narazie jest nas zaledwie paru ... a Ci wszyscy "rasta" słuchający w kółko Bednarka, ubierających się na 3-kolorowo ... I nie możecie mi powiedzieć, że to nie dzięki Bednarkowi i tym wszystkim mediom ... tylko że to nie są prawdziwi rasta, nawyzywają Cię bez powodu, sądzą, że są lepsi, bo słuchają reggae ... Doskonałym przykładem na to jest to, że jeszcze rok temu nie widziałem w swojej szkole żadnej dziewczyny "rasta" (ubranej w ten sposób, słuchającej takiej muzyki), teraz jest ich przynajmniej 10 ... Może kiedyś zrozumieją o co chodzi, tymczasem musimy sobie jakoś radzić, bless. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sethos
+4 / 6

Spodobała mi się ostatnio wypowiedź mojego kolegi, który stwierdził, że jestem " ch*j a nie rasta". Dlaczego ? Ponieważ nie noszę kolorowych ubrań itd. Owszem mam dredy, ale " ch*j tam dredy, powinieneś się ubierać jakoś tak a nie ". Co ciekawe - nigdy nikomu nie powiedziałem wprost " Jestem Rasta". Bo za Rasta się nie uważam, ale staram się nim być, dążę do tego, filozofia Rastafari jest mi bliska. Staram się traktować wszystkich równo, kochać ludzi. Uważam, że coraz lepiej mi to idzie, ale cóż. Nie będę ukrywał, że jestem gnojek i jeszcze długa droga przede mną ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rasta4Peace
+1 / 5

@selah Chciałbym prosić o jedna rzecz.. nie pisz "rastafarianizm" bo jest to określenie podobne do alkoholizm czy narkomanizm.. sami rastafarianie nie lubią podobno tego określenia ;) A co do demota i ogółem ja tam lubię się ubierać w te 3 kolory szczególnie w zielony, dredy tez kiedyś będę miał, słucham muzyki rege,raga itp, ale najbardziej co szanuje i kocham w tym ruchu to jest miłość.. nawoływanie do miłości, do zobaczenia w drugim człowieku samego siebie, moi drodzy to jest właśnie najważniejsze i to będzie nauczane wszędzie po roku 12/13. Demot dobry wiadomo do sytuacji ale bądźcie pewni ze mody się zmieniały i zmieniają, miejmy tylko nadzieje że chociaż 1 % tych młodych wyniesie coś z przesłania miłości tej kultury czy muzyki.Aha i jeszcze jedno imie Jah jest zdrobnieniem imienia Jahwe czyli Boga również katolików wszystko składa się w jedną całość zwaną Miłość.
Peace : )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 18:13

avatar kingusiaxdd
0 / 4

kocham reggae od dawna:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cartmanowskii
+2 / 12

chyba od kastingow do mam talent

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DreadlockRasta
+8 / 8

Mam kolege, który tak jak ja słucha reggae, jest chrześcijaninem, a najlepsze pytania zadają jego koledzy w klasie "skoro słuchasz reggae to znaczy, że jesteś rasta?" albo "jak to słuchasz reggae, a nie palisz zioła?!"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pucek666
+8 / 10

Widzę rasta małolatę, koszulka z Bobem Marleyem no to mówię do niej- BLESS a ona na to- Sam jesteś BLESS
Takie to małoletnie fanki reggae których znajomość gatunku kończy się na Bednarku :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PaulPavello
0 / 2

Rasta to też kultura i samo słuchanie to połowa, trzeba jeszcze rozumieć przekaz;) a dodatki do wyglądu może sobie każdy kupić i ubrać;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar psiutka
+1 / 1

zauważyłam ,ze wchodzi nowa moda na rasta, tak samo jak było z emo,hh, czy punkiem. nie powiem bo irytujący są ludzie ktorzy za tym lecą, ale cóż przecież wszystko minie i znowu nadejdzie coś nowego tylko ciekawe co ;>

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Michajash
+2 / 2

rasta to nie tylko naszywki, ganja i muzyka. Rasta to styl życia i miłość do innych, rasta to szacunek dla świata

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T teema15
+1 / 1

Siemasz! Mnie też irytują słiiit fanki Bednarka ,ale do niego osobiście nic nie mam. Przesłuchałem jego płytkę i mi osobiście się podoba. Nie zapominajcie o tym że reggae jest dla każdego może go słuchać każdy. Po prostu muzyka bez podziałów ale niestety nasze Polskie społeczeństwo to w większości banda hipokrytów,którzy znają jeden max 2 zespoły i kilka piosenek reggae i uważają się za rasta. Sam to widzę w mojej szkole i nie tylko ale na szczęście mam grono kumpli którzy myślą podobnie do mnie i staramy się to uświadamiać. Większośc tych wielkich Rasta nawet nie wie co symbolizują dready 3 kolory czy Lew Judy. Reggae jest wspaniałe i nie dajmy jej sprzedać za papierki przez modę!


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gabber1910
+3 / 5

"W każdym stadzie znajdzie się wilk w owczej skórze
Nie każdy dread służy korzennej kulturze
Nie wystarczy palić by być Rastamanem
Paląc trzeba obnażać to co zakłamane"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 18:52

H Hugol97
+10 / 10

Tolerancja Brat! Pamiętaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Teleskop
+2 / 2

Nie jesteś rasta bo brak ci tolerancji. Bless ya dumb.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C crylol
+1 / 1

no to dalej poznawaj filozofie i kulture rasta, bo brakuje ci dwóch zajebiście ważnych rzeczy, szacunku do innych i jak przedmówcy napisali - tolerancji ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mach3nzio
+1 / 1

Sorry stary, ale z Twojej wypowiedzi wieje hipokryzja...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masteralex10
+1 / 1

Prawda!

Co reggae zrobiło się modne to wszyscy teraz rasta.
Uważam, że istnieje rasta w naszych czasach, tylko trzeba mieć w sobie przekonania i te zasady, słucham reggae 3 lata, dready zrobiłem pół roku temu, ale już ściąłem.

Najważniejsze to żeby ludzie, którzy maja tą muzykę w sobie nie zwracali uwagę na bandę małolatów, którzy znają 1 piosenkę Grubsona czy Ras Luty i widzieli Bednarka w Mam Talent. no oczywiście oni uważają się za Mega rasta, no ale, poczekamy i zobaczymy co niedługo będzie modne ;)

Trzymajcie się prawdziwi Rastafarianie : )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M ManuLA
0 / 0

Przez chwilę miałam wrażenie, że to demot kumpla z klasy, na którego koleżanka mówi "Profesorek". Dodam, że nosi okulary ;D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Richards
0 / 2

mam na imię Ryszard i chyba żadna koleżanka nie mówi do mnie "profesorek";)

Bless ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hugol97
+4 / 4

Ja mam na odwrót. Duchowo jestem rasta, ale nie chodzę póki co w kolorach flagi Etiopii, nie mam dreadów. Rasta to stan duchowy, ale nie mam nic przeciwko temu jak hip hopowcy, skate i inni słuchają muzyki reggae i utożsamiają się do rastaman'ów. Pozdrowienia! Niech Jah was błogosławi, Bless!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P parisen
+2 / 2

Słucham reggae, nie mam dreadów, nie pale trawki, zawsze i wszedzie zaznaczam, że istotna jest dla mnie tolerancja, wolnośc, pokój. Czuję pozytywne wybracje. Mam kilka naszywek. Otaczam sie barwami rasta. Jest kilka rzeczy które zaczerpnelam z ruchu rastafari. NIE WIEM CZY JESTEM RASTA. NIE MUSZE SIE NAD TYM ZASTANAWIAC BO NIE ROBIE NIC DLA SZPANU. A INNYM GÓWNO DO TEGO. Dziękuje. Bless dla braci :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bbumcykcykk
+2 / 2

Nie czytałam wszystkich komentarzy więc jak się powtórzę to przepraszam..

A więc ja slucham Reggae, głównie polskiego i to teżtylko kilu grup, słucham Tych piosenek, które mi się podobają, wpadną w ucho tak jak z każdym innym rodzajem muzyki, nie slucham TYLKO reggae. Lubię też się ubierać w tych kolorach, bo są żywe fajne... i również znam filozofie Rasta, wiem na czym ona polega itd i również staram się z niej czerpać... ale nie uważam się za Rasta i nie chcę być Rasta i wkurza mnie, że jak tylko założę opaskę w tych trzech pięknych kolorach, a nie pale zioła i nie mam dreadów to już mówią POZER... matko ludzie na jakim świecie wy żyjecie? :/ Nie można się ubrać po swojemu bo już jesteś pozer............ a do licha. :P

Mimo to mogę powiedzieć Wam Bless, no bo czemu nie? :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ViruSik
-5 / 5

MAM BRANSOLETKE REGGAE, SLUCHAM REGGAE, PALE GANJE, SPIESZE SIE POWOLI, I ZYJE Z DNIA NA DZIEN. REGGAE IS MY LOVE..
ODDAJMY CZESC KRÓLOWI BOBU MARLEYOWI. "REGGAE IS LOVE"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Trunky
+1 / 3

Rastaman nie musi palic i słuchac reggae

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alfredalbertus
+1 / 1

właśnie to proóbowałem dzisiaj wytłumaczyć koledze że jak ktos ma dredy towcale nie jest powiedziane ze jest rasta samo sedno.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyZgaga
-1 / 1

Te napisy ułożyły się kolorystycznie w odwróconą flagę Litwy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kajmanero
+2 / 2

Rasta trzeba mieć w sercu. Nie mam bransoletki, czapki i koszulki z trzema kolorami ale mam dready i słucham tej muzyki. Jednak nie czyni mnie to rastafarianinem. To trzeba czuć w sercu, dać się porwać tej filozofii, miłości. ;)
Mocne jak najbardziej ;) pozdro dla prawdziwych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar yaggayobob
+1 / 1

WIELKI BIG UP ZA DEMOT. Siedzę od lat w klimatach jamajskich. Wiem kim są Rasta, a te dzieci nie wiedzą o co chodzi. Wierzą w Bednarka i koniec. Bardzo ubolewam nad tym, że robią z tego modę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bziuumka
-1 / 1

Teraz taka wieeeelka moda na rasta, bo wszyscy szaleją za Bednarkiem... Niestety pozerstwo się szerzy :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Unjust33
0 / 0

To tak jakby powiedzieć: "jestem niedorobiony" .Będziesz się czepiać kogoś jak tak powie ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kevin94
+2 / 2

selah twierdzisz,że jesteś rastafari a nie wież że określenie rastafarizm dla rastafarian jest obraźliwe ponieważ uważają oni że zakończeni -izm wymyślone jest tylko po to aby powstały podziały religijne. Co nie zmienia faktu , że na pewno jesteś zajebistą osobą oceniając cie tylko po tym co tu napisałaś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grubsonada
+2 / 2

ja jestem rasta, a nie wygladam jak wyzej. Reggae trzeba miec w sercu! to sie po prostu czuje.Bless.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grubsonada
+1 / 1

+ ja uwielbiam ten gatunek muzyki od 3 lat, a teraz prezz Bednarka, bedzie, ze ja jestem kolejna nastolatka, ktora ma szal na reggae, prez niego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rasta4Peace
+3 / 3

Miej gdzieś co mówią o Tobie inni, żyj dla siebie, a miłość czuj do reszty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Richards
+5 / 5

Ale ludzie, nie ma co naskakiwać na Bednarka bo wiadomo, że muzykę ogólnie ma dobrą, a teraz wszyscy obwiniają go za falę tej "reggae-zajawki" A wiadomo, że za jakiś czas to wszystko minie :) To tak jak by do MT poszedł nie wiem na przykład członek zespołu Dubska, Pajujo czy też Paihivo i co? Wtedy znowu wszyscy obwiniali "go" za wywołanie nowej "mody", a ich twórczość została by odrzucona :)

Nie o to mi chodziło nie chciałem żeby było pełno komentarzy na temat Bednarka. Tak więc proszę was! koniec tematu o Bednarku ! ;)

Pragnę pokoju, a w pokoju tylko mi się śni ;) he he

Bless Bracia i Siostry :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kevin94
+1 / 1

Richards masz racje że nie powinno się obwiniać Bednarka za to że reggae jest w modzie. Tak samo ktoś mógłby o to obwinić Boba Marley który rozpowszechnił reggae żeby nie on pewnie nikt z was nie wiedział by co to jest łącznie ze mną bo przed Bobem ten rodzaj muzyki był znany dla małej grupy ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Naama
0 / 0

na to nie ma reguły! są ludzie którzy mają sie za rasta i tak się ubierają a sa i tacy którym to zwisa jak wyglądają czują to gdzies głęboko w sobie. To tak jak z metalami. Jesli bardzo chcesz to uzewnetrznic tym samym chcesz zeby ludzie Cie postrzegali jako tą właśnie "subkulture"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jonar
-1 / 1

Myślę że nie liczy się wygląd ważne jest to co ma się w sercu. Uwielbiam tą muze i przeszlanie rasta do mnie trafia. Jeżeli ktoś ubiera sie jak rasta w cale nie znaczy ze nim jest, chociaż czasami fajnie pokazać swoje poglądy. A co do Kamila to fajnie że taki chlopak sie pojawil. Jednak mam nadzieje ze nie bedzie fali minibandow udajacych ratsa bo pomysla ,,jacie bede rasta i chlopaki mnie beda lubiec" PAMIETAJCIE ZAWSZE O ZWYCIEZKIM LWIE !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrosiak17
0 / 0

Nie martw się jeśli powstaną takie bandy to łatwo je odróżnić, bo żeby grać reggae to trzeba mieć miłość w sercu. Bless.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Naama
+1 / 1

Na marginesie Bednarek sie pokazał i chwała mu za to. dobra muze robi z zespołem. Odpuśćcie mu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mundass
+1 / 1

Ja jak wielu tutaj tez kocham reggae, nosiłem kiedyś trójkolorową czapke, teraz koraliki itp. i w ogole mam na tym
punkcie bzika ale nigdy sie nie uwazałem za rastamana - co najwyzej za rastafana :P zeby byc rasta trzeba myslec jak
rasta i żyć jak oni a nie tylko obnosic sie z tym ze jara sie zielone :O a żyć trzeba w sposób zbliżony do życia
Jezusa bo o ile dobrze mi wiadomo to rasta duzo czerpia z bibli :P a no i jeszcze coś... gdzies w komentach
przeczytałem jak ktos uwazajacy sie za rasta kasał ciagnac pałe czy cos tym którzy sie czepiaja... rasta podobnie
jak chrzescijaństwo uczy miłosci wiec chyba nie powinienes sie w ten sposób odnosic do innych :P dziekuje dobranoc

demot bardzo dobry tylko jak dla mnie to mozna było zachowac pożadek z kolorkami :P zielooonym do góóóryyy, zółty i czerwony :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 21:04

D demotywatorka1995
-2 / 2

ja mam zamek a królewną nie jestem . ale nie liczy się, że zamek dla lalek barbie ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W WBWT
+4 / 4

ta, ja mam komputer, mam windows'a, konsole x-box'a a Gates'em nie jestem... moja matka ma maszyne do szycia a krawcowa nie jest, moj brat ma mikrofon a piosenkarzem nie jest, stary ma telefon ale telemarketerem nie jest, babka ma wuchte obrazow i innych swietosci ale dewocjonaliow nie prowadzi, mam szerokie spodnie, mam czapke z daszkiem, czarne kurtke, nosze czarna max flo chuste na twarzy, jestem gangsterem :D wyje*ac to w pi*du, kabaret, chyba o ten obrazek go admin zaakceptowal... zenada, prosze o bana...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 21:02

avatar iack
-1 / 3

Wielki szacunek dla autora! A apropo Bednarka to któremu rasta przyszłoby do głowy iść do woja?! Peace, chant down babylon!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Spoylah
+1 / 3

pierdo lenie... -.-

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C carolaajn
-1 / 1

Era napalonych trzynastek wysłuchała w "Mam talent" Kamila i udają, że kochają reggae..
To ma nam grać w duszy i w sercu. Naprawdę, a nie "bo tak trzeba, bo to nowa moda, bo on jest fajny przystojniak".. Takie czasy.. Wartością jest moda albo fajny przystojniak śpiewający reggae, a nie PRAWDZIWA MUZYKA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kluczycz
+2 / 2

cieszcie sie do jasnej cholery, ze reggea szerzy swoj przekaz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kluczycz
0 / 0

wszedzie czuje hipokryzje- raz mowia, ze pozerstwo, pustaki, lansiarze, a pozniej rozpisuja sie, ze trzeba byc soba. czemu nikt nie dostrzega tego, ze nic nie jest biale i nic nie jest czarne - wszytsko jest szare. wszedzie jest kompromis-tylko trzeba go dostrzec. badzcie rasta, jezeli sprawia wam to przyjemnosc, nawet jestli nie odpalacie swoich blantow od ognia "plonacego babilonu".
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BumCyk
-4 / 4

żaden biały człowiek nie ma prawa nazywac siebie rastafarianinem. tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Trunky
0 / 2

wez, wez dziecko sie nie odzywaj, jakbys chociaz troszeczke wiedzial o czym mowisz to bys nie pisal takich bzdur, w tym roku odbylo sie nyabinghi, wiesz co to ? nie to zamknij sie, odbylo sie pod patronatem ludzi, ktorzy wiedza o RasTafari wszystko, u nas w Polsce to bylo.
Nie wiesz nie pisz, biały człowiek ma takie samo do bycia rastamanem co czarny czy zółty, liczy się umysł, nie wygląd.
Tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mundass
+1 / 1

jestem za :P pojscie do waoja - w moich oczach to go spaliło na wejsciu :P a jescze mnie ciekawi co go skusiło zeby dredy sciac :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perszingfffuuu
-1 / 1

ej, to nie jest tak, ze jest najpierw zielony, potem zolty a potem dopiero czerwony?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Trunky
-1 / 1

różne domy RasTafari mają różne kolory rozpoznawcze.
Pozdro.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kluczycz
+1 / 3

Ah, jeszcze jedno. mnostwo tu typow, ktorzy rozpisuje sie, ze daza do bycia rasta. a nastepne zdanie rozpoczynaja od slow:,,nienawidze, kiedy...", ,,Zanujace jest..."
ehh, nie od tej drogi zaczeliscie, tak mi sie wydaje. bo kultura rasta to przede wszystkim BOG, a nie muza [ ona jest tylko (i AZ) forma rytualu dziekczynnego dla Jah, no i tez jak wiadomo rozrywka] i MILOSC, PRZYJAZN. no kurde, nie tedy droga, ludziska ! najpierw oczyscie dusze i serducha, a zobaczycie, ze jesli na prawde to osiagniecie, to nie przydzie wam do glowy nazwac kogos "pozerem" czy jakims innym "smieciem", tylko bedziecie dostrzegali czlowieka i kolejnego ziomka, z ktorym gdzies na szczycie gory sie spotkacie, choc lacza was tylko przelotne spojrzenia.
bless, kochajcie sie, a nie nienawidzcie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ArcyFanka
+2 / 2

BumCyk- wymyśliłeś to na poczekaniu czy jesteś zle poinformowany?? Jesteś ortodoksyjny w swoich przekonaniach.
Przecież to nie prawda, to ,że ten ruch nie powstał w Polsce czy innych 'białych krajach' nic nie znaczy. Rasta może byc i biały i czarny. Nie ma podziałów. Tolerancja -mówi Ci to coś?
Co do demota, bez sensu ktoś zrobił tą grafike.
KULTURĘ RASTA MA SIĘ W SOBIE- NIE NA SOBIE. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DoubleVision
0 / 2

Oj prawda, prawda.
Bednarek stworzył chorą modę na kulturę rastafara.
A te dziewczynki które założą zielono/czerwono/zóltą bransoletkę i myślą że są rastafara są po prostu żałosne...
Reggae i rastafara trzeba rozumieć, bo to jest serce człowieka, jego dusza, umysł i całe życie.
Jest coraz mniej osób które to rozumieją i jest to smutne..
Mam nadzieje że ludziom otworzą się oczy a te głupie dziewczynki aka "aj loff bednarek' znikną.

Bless Wam ludzie,
Niech Jah ma Was w swej opiece.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar alexandra1880
0 / 0

no, nareszcie demot, który mówi, że ludzi nie można dzielić na różne kategorie. bardzo mi się podoba! plusik. ja słucham metalu, ale tak się nie ubieram.@kluczycz przestań mówić, że Rasta to taki i taki. zachowuje się tak i tak, ma taki i owaki charakter. pomyśl, co napisałeś. każdy jest inny. mogę słuchać reggae, ale nie muszę palić trawki, ubierać się w określone ciuchy i kolory, aby móc tego słuchać. to głupota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 21:36

M madzia0547
0 / 2

OMG!!
SLUCHAM REGGAE OD 2 LAT
MAM TYLKO 2 BRANSOLETKI A MIMO TEGO KOCHAM REGGAE
A TE WSZYSTKIE DZIEWCZYNY KTORE TAK BARDZO KOCHAJĄ TA MUZYKE STRASZNIE MNIE IRYTUJĄ!!!
POZDRO DLA PRAWDZIWYCH SLUCHACZY TEJ MUZYKI
BLEESSS YEAAA!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dmn44
+1 / 1

Ja swoją przygodę z muzyką zaczynałem od rapu. Potem trochę polskiego reggae(nie rozumiałem jeszcze tekstów po angielsku). Kiedy w szkole poduczyłem się ang. zacząłem słuchać Boba, potem Bunnego Wailera i tak dalej poznawałem reggae. Każdą piosenkę analizując aby dokładnie ją zrozumieć. Teraz jestem jeszcze młody i słucham reggea i troszkę rapu. Nieutożsamiam się z ruchem rastafari, chociaż próbuję podążać tą ścieżką. Nie najeżdżajcie tak na SGM, bo naprawdę robią kawał dobrej roboty. Kamil Bednarek sam sobie "pseudo-fanek" nie wybierał. On robi po prostu muzykę, a robi ją dobrze- uwierzcie mi! Bless

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olaboga
0 / 0

Powiem tylko tyle, że jeżeli chodzi o Bednarka to chłopak po prostu chciał się pokazać, nie może GO za to winić. Wina lezy po stronie tego, że ludzie nie mają swojego zdania i tępo podążają za modą, a że Bednarek był czymś "nowym" a ludzie lubią nowości. Ok, mogą sobie słuchać Bednarka jak im sie tak podoba tyle, że irytująca jest ta "fałszywość wynania", bo to że słuchasz reggae czy palisz trawę nie czyni cie rasta. Nie ma sie o co spierać są ludze, którzy się na tym "znają" zyją tą religia jak chrześcijanie a są tacy którzy gó*no wiedzą. Ale wszyscy są oceniani równo, bo nawet jakbys był rastafarianinem 10 lat to i tak dziś powiedzą ci, że jesteś pozerem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dida1899
+2 / 2

Ten demot ma sens. Owszem, noszenie czapek, bransoletek jest moze i troche pozerskie, ale przez to niektorzy, prawdziwi rasta pokazuja te 3 swiete kolory, zloto czerwien i zielen. Po calym tym boomie po panu Kamilu B. w tvnie rozlalo sie to wszedzie. Obawom jest, ze media beda probowaly zlapac w swe macki reggae, wlozyc to w komercje. Nie mozna polskiego reggae jakkolwiek identyfikowac z Bednarkiem, bo on jak na ta chwile w tym swiecie jest nikim. Jest wiele swietnych zespolow. Habakuk, Tabu, moglbym tak wymieniac. Moda na dredy? Jak robilem moje dredy w kwietniu to moj dreadmaker zapytal mnie, czemu robi dreadki. Bo juz rzygal robieniem pojedynczych doczepianych batow. Moda na dredy jest, tylko niektorzy wiedza ze one sa symbolem rozwianej grzywy lwa. I niech nikt nie mowi, ze w tym swiecie sie nie da zyc w wartosciach rasta. Przedkladajcie najwazniejsze wartosci jakimi jest honor, wiara i milosc. Czynic dobrze moze kazdy. powodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 grudnia 2010 o 21:42

S szamanrasta
0 / 0

trzeba sie czuć rasta a nie obierać się jak rasta jeżeli człowiek nawet nie wie co oznaczają wymienione tu symbole na pewno nie jest rasta

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mateuszch1991
0 / 0

Po występie bednarka co druga osoba "jest" rasta..zal

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Siemalajta
0 / 0

Kolory Ci się poj... Żółty w środku panie profesorze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Carme
0 / 0

Zielony, Żółty, Czerwony. Od góry. W ogóle mu się pojeb.ao. Ale co ja tam wiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PatrykWu
+1 / 1

Napisze tylko tyle:
'Co dzisiaj jest trendi palić sensi,
Nosić dredy nazywać się dansing.
Ten świat coraz większy jest, coraz lepszy
I coraz częściej słychać kogoś kto pieprzy.
A ja słyszę to, ja widzę to, ja czuję to
W telewizji, i w radio,
A nawet na koncertach na żywo
Ciągle tą samą, jedną jedyną,
Monotonną gadkę, obrzydliwą.
Ja mówię bądź sobą, nie swoją ksywą
Ja mówię bądź sobą, nie limuzyną
Rozpal ogień dobrem, nie swoją siłą
Rozpal ogień dobrem, on będzie twoją siłą'

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DoubleVision
0 / 0

Rasta moze byc biały.
Nie ma znaczenia jaki sie ma kolor skóry.
rastafara są tolerancyjni dla każdego koloru skóry.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xxmadzik94xx
0 / 0

Pozerstwo w dzisiejszych czasach niestety nie zna granic...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sysienka
+2 / 2

Reggae to muzyka, która sprawia, że każdego ranka na mojej twarzy pojawia się uśmiech, a idąc z słuchawkami na uszach każdy problem wydaje się być błahy.
Pamiętajcie, że reggae to nie tylko sensi, reggae to miłość!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar brovareck
+3 / 5

demot: Jestem reggaefanem:Nie jestem rastamanem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dreadlock89
+4 / 4

Poczytajcie komenty Selah- dobrze prawi.
Nie uważam się za typowego Rastafarianina choć dużo wyniosłem z tej filozofi. I w brew pozorom nie musisz mieć dreadów czy nosić bransoletek,bo Reggae nosi się w sercu.

Ja akurat dready mam od ponad 4 lat a muzyki słucham od ponad 5. I wiele widziałem i słyszałem. Ubieram się normalnie,jak lubie. Nie trzeba nosić na czole billboardu z marychą.
Powiem tak, Bednarek to bożyszcze nastolatek, zupełnie jak Tokio hotel czy Justin Bieber. Rozumiem że chciał się wybić,udało mu się ale po co robi ten szum w mediach? Czy prawdziwe zespoły takie jak np.Baksish, Izrael,Habakuk etc. sprzedają się u Kuby i w pytaniu na śniadanie? Nie a mimo to są klasykami Polskiego reggae. Nasze napalone na Bednarka 16stki pewnie nawet nie wiedzą o czym teraz piszę. Nakręcają popyt, nagle wielkie Rasta a jeszcze miesiąc temu pytały "ej to się myje?" (dready). Niedługo Bednarek rano ze swoimi groupies wypadnie mi z lodówki.
Poszedł w komercje a szkoda. Teraz dzieciarnia z emo pujdzie w Rasta. I poczyni spustoszenie w tej pięknej kulturze.

Co do jarania Mj to nie jest to typowe palenie "dla bomby". Chodzi o relax, medytacje. Więc zamiast kurzyć gdzieś po klatkach usiądźcie w domu spalcie, włączcie Reggae a bardzo pozytywne rozkminy przyjdą same. Z resztą kto kuma ten wie :D

Pzdr.dla prawdziwych, reszta się wykruszy!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masterofz
+3 / 3

I właśnie dożyliśmy czasów gdzie rasta stało się modne ... chciałem aby to była muzyka chociaż trochę popularna ale nie za taką cenę ... szkoda mam nadzieje że to szybko minie ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K K4m1l
+1 / 1

co do kolorów napisów na democie powinno byc zielen zloto i czerwiien ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Richards
+1 / 1

tak wiem :) ale taka kombinacja źle wyglądała :) i złote napisy w środku za bardzo się zlewały z tłem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Blessmko1993
0 / 0

i tak z tych wszystkich najlepszy jest ogrinał stary do kładnie tak jest ;)) Brawo za demota ;))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rasta4Peace
+2 / 2

A Ja mam nadzieje że to nie minie wcale, i że ludzie w końcu zauważą to co jest najważniejsze, to co przekazywał Jezus,Bob czy kultura Rasta czy muzyka rege, "Miłość" do bliźniego :) Po to tu jesteśmy :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Samirez
+1 / 1

Ilu z was jeszcze napisze że są rasta i nie maja w/w mundurku ?
Napisał jeden to mu plusujcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gawwor
+3 / 3

Reggae słucham od hmm 3-4 lat , zarażą tą muzyką każdego kogo mogę , nie rozstaję się ze słuchawkami. Nie jestem rata , za takiego się nie uważam , ale kocham reggae , baty zrobie bo uznałem że dopiero teraz do tego "dorosłem" i będę o nie wstanie zadbać ( nie robie ich dla wyglądu a z przekonania , będą dla mnie swojego rodzaju "wizytówka duszy";))
To jest moda na chwilę , a prawdziwi fani tej pięknej muzyki zostaną na zawsze. W reggae można odnaleźć wszystko dla siebie , czesto zromie się kawałek dopiero jak czegoś doświadczymy sami , notabene mimo że nie uważam się za rasta , zgadzam się z tą ideologią , sama muzyka reggae zmieniła moje podejście do rzeczywistośći , do oceniania ludzi i świata , poznałem nowe wartośćia a niektóre kompletnie utraciły dla mnie znaczenie . cytując talliba

Czy masz dredy, czy zero włosów na głowie,
Palisz sensi czy nie, to nie obchodzi mnie,
Pozwól niech ta muzyka zawładnie twoim sercem,
Poddaj jej swoje myśli,
Niech twoją duszę ze zlości oczyści,

Mamy w polsce wiele talentów , ja bardzo wielbie np Gutka , jednak obecnie popularny SGM , tez naparwdę mi się podoba , i nie dlatego ze był w tvnie , czy jest popularny , poprostu wchodzi mi w ucho i tyle :)



A pisząc o symbolach , naszywkach ect. ect. Sam jedyne co ma to ozdobiony delikatnie suwak od plecaka(barwy) , nic więcej bo nie czuję takiej potrzeby , może będą koraliki na batach.


PS. nie napinajmy się , bo przecież nie o to tu chodzi , każdy może być kim chcę , ci fałszywi rastamani , chwilowi fani reggae nie maja z tego żadnych korzyści "duchowych/emocjonalnych/uczuciowych są jak światełka na choinkach które nie długo zgasną , w przećwieństwie do do prawdziwych fanów ( do takich się zaliczam , reggae zmieniło mnie i mój światopogląd ) którzy tą muzyką niemal wręcz żyją.


3ym cię , może ktoś chcę pogadać , powymieniać się nutkami ect.ect. pw i się zgadamy :))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olaboga
+2 / 2

Mam dokładnie tak samo. Przed posłuchaniem tak jakby pierwszego kawałka (którym akurat było "Good sensi" ) byłam hmm.. wrakiem człowieka, że tak powiem. Z początku słuchając tylko ndk zmieniłam podejście do chrześcijaństwa, przejrzałam na oczy, że tak powiem. Następie odkryłam vavamuffin, Indios Bravos itp. i "urodziła się" we mnie nadzieja na lepsze jutro, stałam się pewniejsza siebie, zaradniejsza, po prostu wzięłam się za siebie, oczywiście różne czynniki miały na to wpływ ale zaczęło się od reggae tak na prawdę. Kocham tą muzykę, tak samo jak kocham ludzi, którzy jej słuchają z miłością w sercu jak ja, bo nie poznałam człowieka który by kochał reggae a nie polubiłabym go. Więc mogłabym ci powiedzieć, że cię nie znam a cię kocham :D po prostu to jest w tym piękne i tyle. Ta muzyka sprawiła, że z marudzącej, wiecznie załamanej stałam się pełną życia, cudowną dziewczyną, która już się nad sobą nie użala:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sarenka10
0 / 0

Popieram bil10 i dejayy1
jestem szczesliwa bo czuje się irie.Dostała życie i szanuje bliżniego. Moje poglądy są zgodne z rastafari.takie rzeczy co w democie to są na pokaz bo bednarek...[ są wyjątki ]
rastafarianinem jest się w sercu a nie na zewnątrz...
Bless .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D diestopl
0 / 0

nie zgadzam się z tym w ogóle ;]

Czemu?Bo noszę bransoletkę, będę miał dready , naszywke i to wszystko , co jest tu wypisane, jednak nie interesuje się reggae od czasu bednarka lecz dłużej i tym demotem mogłeś uraźić rastafari-> niektórzy własnie taką drogę życia obrali i tyle; D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Richards
0 / 0

nie chodziło mi o Bednarka :) chodziło o całokształt, czyli ludzi którzy mówią, że są RASTA tylko że nie znają najważniejszych pojęć, a ich "rasta" to tylko wyżej wymienione rzeczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leaf
-3 / 5

moja mama jest rastamanem, pali zioło i jeździ tramwajem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Carme
0 / 0

Ale pier.dolicie, aż szkoda mi czytać. Oczywistą oczywistość pierd.olicie od niewiemnawetilu komentarzy. Rasta nie hejtują. Halo. -.-

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gosiailkow
-1 / 1

żeby być rasta wcale nie trzeba mieć dredów, naszywek i palić trawki, reggae ma się w sercu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gawwor
0 / 0



Nie ważne Czy masz dredy, czy zero włosów na głowie, Palisz sensi czy nie, to
nie obchodzi mnie, Pozwól niech ta muzyka zawładnie twoim sercem, Poddaj jej swoje myśli, Niech twoją duszę ze
zlości oczyści,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C chqchq
+1 / 1

Kocham reggae. Gdy słucham te rytmy moja dusza zaczyna szaleć z radości że wreszcie gdzieś tam w pewnym stopniu odnalazła szczęście. Jednak że nie palę trawki, nie mam dredów. Jestem Katolikiem. Ale mam pełen szacunek do Rastafarian choć by i nawet że łączy nas wspólne zamiłowanie do jak że pięknego rodzaju muzyki:)Pozdrawiam :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I idejuzspac
+3 / 3

moi drodzy, czyżby nastały czasy, w których dodaje się porządne demoty?! chwała i cześć za to! cieszę się, że została poruszona nareszcie sprawa związana z 'Rasta'. wydaje mi się, że zachowanie pseudo-rastamanów, wynika z niewiedzy na temat tego jakże fantastycznego ruchu. ludzie jeżeli się o czymś dowiadują, poznają coś, to nie douczają się, wiedzę na temat różnych rzeczy czerpią w większości przypadków od cioci wiki, czy wgl wszystko biorą tak powierzchownie, co jest oczywiście błędem. Rastafari to nie tylko dready i palenie maryśki, to też postępowanie, wiara, muzyka, sposób bycia, miłość do drugiego człowieka i pozytywne nastawienie do świata. ja nie mówię, że wszystko wiem i jestem 100% Rasta, ale dążę do tego, staram się. to jest moja droga i tego chcę. śmieszy mnie to, jeżeli widzę, że ludzie uważają się za Rastamanów, bo od czasu do czasu mają dostęp do zioła, albo że usłyszeli Kamila i teraz twierdzą, że są znawcami reggae. no cóż, jak mówiłam, wszystko wynika z niewiedzy. Trzymajcie się wszyscy. Miłość, Pokój i Szacunek dla każdego człowieka! Bless

jeżeli kogoś uraziłam, przepraszam. a co do Kamila, dobrze się zapowiada, ale przed nim długa droga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Joan165
+1 / 1

Zgodzę się z koleżanką, Rasta to pewien sposób na życie. Ludzie tacy jak ja chcą choć w niewielkim stopniu stać się prawdziwym rastafarianinem, w tych czasach nie jest to w stu procentach możliwe (przynajmniej w moim środowisku)mamy narzucone pewne normy których musimy przestrzegać. Rasta to nie moda i nigdy nie powinno być, nie chce nikogo urazić, ale osoby słuchające tylko od czasu do czasu reggae nie mogą nazwać się rastafarianami, jest to pewnego rodzaju obraza. Przepraszam jak ktoś poczuł się obrażony, bądź dotknięty moją wypowiedzią, ale takie jest moje zdanie i go nie zmienię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bartoromeo
0 / 0

Ludzie pisza takie bzdury naprzyklad ze Kamil to pozer nieprawda !

Nie kazdy co śpiewa muzykę w stylu reggae lub raga musi byc rasta dzieci w szkolach podstawowych i gimnazjum od czasu Mt sluchaja reggae i dobrze ale jeszcze lepiej będzie jesli te osoby zostana przy tej muzyce a nie przerzucą się na jakis boys Band czy cos w tym stylu ;]

Pozdrowienia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J josemarii
-2 / 2

słabe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S songowaty
-1 / 1

ja tam na temat reggae co nieco wiem, ale slucham tylko rapu polskiego i to sie nigdy nie zmieni. I kim mnie to czyni? ludzie afiszujacy sie czymkolwiek sa bardzo latwi do przejrzenia. kazda subkultura ma swoj sposob na zycie, swoja filozofie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arkadiusz19872
0 / 0

Ja myślę, że do każdej subkultury/ruchu/pasji trzeba po prostu dojrzeć. Rasta to filozofia, postrzeganie świata i ludzi w pewien charakterystyczny i ciekawy sposób, jednak małolatki słuchające Bednarka tego po prostu nie rozumieją, tak jak nie rozumieją większości rzeczy przez które w swoim nastoletnim życiu przechodzą. Rasta z punktu widzenia takiej nastolatki jest fajne, bo w tym wieku wiele dzieciaków to "wzrokowcy", dla których ważniejsza jest otoczka, nie właściwa filozofia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomek7cr
-2 / 2

Ok załóżmy że podał kilka argumentów co czyni go prawie Rasta... ale że masz okulary i nie jesteś profesorem? poważnie? Ziom jakbyś napisał, Ja też nosze okulary, jestem bystry i czytam dużo książek a nie jesteś profesorem, może to miało by jakiś sens... dlatego minus bo jak pomyśleć normalnie nad tym to trochę spalony demot. Pozdro, Ame.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Richards
+1 / 1

nie jestem Rasta :) Kocham reggae i wiem dużo na temat "rasta" ale nie nazywam się rasta :)

Nie walczę z Babilonem

Chodziło o to, że nie szata zdobi człowieka.

gdybym napisał że jestem bystry itd. narzekał byś że podpis jest za długi.

Bless :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem