@michat34 , powiedział koleś który ma w awatarze zdjęcie największego złodzieja w kraju . Lepiej żeby kościoła nie była,bo to akurat wyjdzie na dobre wszystkim,niż państwo ma zdefraudować te kase. Może w końcu ludzie zaczną wierzyć w Boga a nie w kościelną pedofile.
cywil Ty nie jesteś lepszy. Jesteś kolejnym pomiotem medialnym. Pedofilia będzie, jak sobie ją narysujesz. Pojedyncze przypadki nie czynią ogółu, równie dobrze nie powinieneś chodzić do lekarza czy szkoły...
I nie chodze,nie mam zdrowia żeby sie leczyć w Polsce. A kościół ma tyle wspólnego z Bogiem co demokracja ludowa z demokracją. Kilku cwanych wymyśliło go do kręcenia własnych lodów,to taka czarna mafia,a że naiwnych nie brakuje.... Mam nadzieje że ten papcio zrobi z tym porządek,bo zapowiada sie na prawdę dobrze,oby sie nie skończyło na gadce.
z ocena F1 poczekam aż zmusi Głódzia, Dziwisza i innych swoich urzędników w Polsce do oddania nam to co ukradli przy pomocy Komisji Majątkowej i tzw. upusty od polskich katoli będących przy korycie.
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
doprawdy? to my chrześcijanie sprzedamy koscioły , wyprzemy się chrześcijaństwa a buddysci , muzłumanie i reszta będzie się budować ze ho ho! wolałem Benedykta 16
Sprzedaż kościoła to nie wyparcie się wiary. Tutaj chodzi tylko o budynek. Na zachodzie europy coraz częściej sprzedaje się kościoły i przerabia na kluby albo galerie albo inne tego typu nieruchomości. Ale są one sprzedawane bo tam już nikt do kościoła nie chodzi.
JAK SIE SPRZEDA KOSCIOL I DA KASE BIEDNYM, TO PO TYGODNIU BIEDNI BEDA DALEJ BIEDNI A KOSCIOŁA NIE BEDZIE. ROZWIAZANIE KTORE PROPONUJE PAN PAPIEZ JEST BARDZO KROTKOWZROCZNE.
Kurde ale ludzie wszystko tu biorą dosłownie, on nie chce serio sprzedawać kościołów, to jest taka przenośnia, żeby zakomunikować że chce za wszelką cenę pomagać biednym.
Yyyy a co masz do buddystów? Drogi krytykańcie, może nie wiesz ale buddyzm to jedyna "religia", która nawet nie jest religią, a jedynie nurtem ideologicznym i WSZYSCY mnisi przed przystąpieniem do klasztoru wyzbywają się majątków, a potem będąc w klasztorze pracują charytatywnie na rzecz ludzi potrzebujących - WSZYSCY bez wyjątku.
Inna sprawa, że przedstawiasz tutaj postawę właśnie niekatolicką. Skoro chcesz być katolikiem, stosuj się do swojego pisma świętego. Ono akurat bardzo neguje coś takiego jak zbieranie dóbr dla samego siebie i jak najbardziej pochwala działania "rozdawnictwa". A jeśli jesteś temu przeciwny to nie jesteś katolikiem ot co.
@@shz777 jak typowy, "półkatolik" przytaczasz fragmenty, które Ci pasują. Niestety ale więcej tam znajdziesz fragmentów o tym, że należy pomagać innym, a nie sobie samemu. Oczywiście samo przeczy to sobie, wiem o tym. Dlatego sam jestem ateistą, bo do tego by być dobrym człowiekiem nie trzeba wierzyć w żaden byt. Tym bardziej, że z kolei stary testament często zawiera w 100% sprzeczne treści, często mówiące o "krwawym bogu", a nie tym miłosiernym.
Co nie zmienia faktu, że jeśli ktoś uważa się za katolika i twierdzi iż kościół dalej powinien zbierać kasę od naiwnych to pokazuje, że niezależnie od tego w co wierzy, dobrym człowiekiem nie jest.
P.S. Mówi Ci coś : " Bóg rzekł : Nie budujcie mi świątyń z drewna ni kamienia, przełamcie drewno a ja tam będę, podnieście kamień a mnie znajdziecie" - Ewangelia Św Filipa.
Już samo to jasno wskazuje iż kościół samym swoim istnieniem jest sprzeczny ze słowami boga, w którego wierzysz i na którym kościół się rzekomo opiera.
@Przybor1995 To, ze niektorzy nie chca robic jak im sie da wedke to nie znaczy, ze wszyscy. Najubozsi z pewnoscia, by z tej wedki skorzystali. Myslisz, ze lepiej stawiac fabryki? Tak jak sa w Chinach na przyklad? Mysle, ze za duzo tam nie zarabiaja.. Praca w tych fabrykach im nie wystarcza do godnego zycia i rybka by im sie przydala, zamiast kolejnej wedki. W Afryce wedka swoja droga, rybka swoja droga.
Przybor - ja nie wierzę w żadną ewangelię - jestem normalny :)
Widzisz, to co piszesz udowadnia jedynie iż to wszystko to bujda na resorach nietrzymająca się kupy " Ja sobie uznam to, a tamtego nie". Widzisz.. może nie wiesz ale 3/4 tekstów z biblii zostało napisanych duuuużo później. No ale Ty wolisz się opierać na wierze. Ja jednak wolę się opierać na logice i etyce nie mieszając w to żadnych "bytów".
Owszem kto nie pracuje ten nie je. Ale tu kłania się kolejny absurd. W bibli masz wiele sprzeczności. Jedne teksty popierają tą słuszną idee, a inne całkiem odwrotnie. Ale widzisz ja już bym wolał, by majątek kościoła został rozdany niż tak jak to wygląda teraz. Bo obecnie jest to jawna kpina, że wyłudza pieniądze od ludzi. Dodatkowo mają pieniądze od państw. Tereny dostają za darmo lub pół darmo i w imię czego?
Prawda jest taka, że tak jak Ty tu prezentujesz postawę "antypapież" bo znalazł się taki co miał odwagę powiedzieć coś innego niż reszta (a c o zrobi to jeszcze inna kwestia). Świadczy jedynie o Tobie.
To co piszesz wskazuje raczej na to, że popierasz chciwość. Zdaje się, że to jeden z grzechów głównych nieprawdaż? Więc jak może rzekomy chrześcijanin może popierać instytucje działająca wbrew jego religii?
Do tego sam jak 99% chrześcijan wraz z kapłanami na czele popełniacie grzech "pychy" - czyli nr 1 na liście.
Widzisz, w przeciwieństwie do osób zapatrzonych na jakąś religię ja przynajmniej jestem konsekwentny w swoich poglądach i działaniach.
P.S. A przy takim majątki jaki jest w posiadaniu kościoła gwarantuje Ci, że gdybyś to po prostu rozdał, część oczywiście ze względu na swoją "mentalność biedaka" i tak by to przebimbała. Ale część by to pomnożyła dając pracę tym mniej ogarniętym.
Nie rozumiem, skąd w was tyle nienawiści do gościa, który po pierwsze nic wam nie zrobił, a po drugie chce zmienić obraz Kościoła z zakłamanej instytucji finansowej na bezinteresowną wspólnotę wiary.
"chce zmienić obraz Kościoła z zakłamanej instytucji finansowej na bezinteresowną wspólnotę wiary." No właśnie obraz chce zmienić,nie rzeczywistość...Chciałbym by robił tak jak mówi,ale boję się,że szybko go strącą ze stołka gdyby tak się działo..
Oj, żeby tylko ten papież nie zginął z "niewyjaśnionych" przyczyn jak Jan Paweł I.
Papież zmienia kościół i pewnym osobą się to nie podoba, ale wiadomo że każdemu się nie dogodzi.
Ta bezinteresowna wspólnota wiary ma te kościoły dzięki datkom członków Kościoła. Czyli te kościoły nie są własnością księdza lecz wspólnoty wiernych więc co do sprzedaży lub zmiany warunków użytkowania tego obiektu/budynku należałoby się zapytać parafian. Co mi ten Franciszek śmierdzi czerwonym a czerwony się kojarzy z jednym.
Najlepiej chyba będzie, jeśli skomentuję to cytatem z Juliusza Cezara: "Uważajcie na ludzi, którzy się uśmiechają - są niebezpieczni". Papież Franciszek może i wygląda na miłego faceta... Co z tego? Mam zmienić swoje negatywne zdanie o instytucji, na czele której stoi tylko dlatego, że się ładnie uśmiecha, mówi miłe rzeczy i zrobił sobie zdjęcie podczas przejażdżki autobusem?
Zresztą, załóżmy, że faktycznie masz rację. Czyli myślisz, że wystarczy postawić miłego faceta na czele "zakłamanej instytucji", żeby nagle zmieniła się ona we wspólnotę bezinteresownych ludzi dobrej woli? ;) Ja widzę dwa możliwe scenariusze:
1) Do władzy jakimś cudem faktycznie doszedł "nowicjusz", spoza grupy wzajemnej adoracji. Zaczyna bruździć, robi sobie wrogów i po jakimś czasie przydarza mu się coś nieprzyjemnego. No cóż... Kościół stosował już w swojej historii drastyczne rozwiązania...
2) Mamy do czynienia z osobą, która nie ma żadnego wpływu na rzeczywistość. Ci, którzy mają robić swoje - robią swoje, za plecami uśmiechniętego pana w białym stroju, który ładnie prezentuje się przed kamerami i robi instytucji dobry PR, zmywając plamy po ostatnich skandalach.
Po części się zgadzam. Mnie nic osobiście nie zrobił, nie obrażam więc, ale naiwnyś, jeśli wierzysz, że to miły, bezinteresowny katolik, który chce coś zmienić :). Czas najwyższy przejrzeć na oczy i dorosnąć. Kler się ze swoimi "dobrotliwymi" intencjami nie kryje, a chwilowe udobruchanie sobie publiczności to gra, w którą gra wielu ludzi z "wyższej" (cokolwiek by to nie znaczyło) warstwy. Co więcej, ta gra daje graczom, a odbiera barankom katolickiego pokroju :).
Proszę o pomoc
Wczoraj w nocy między 22.00 – 0.00 w Gdańsku koło Muzeum Heweliusza i górą Gradową zgubiłam telefon czarną Nokie C2-02,. Chciałam bardzo prosić osobę która znalazła o odesłanie mi tylko karty pamięci, jest ona dla mnie bardzo ważna znajdują się na niej zdjęcia i filmiki mojego synka. Tych zdjęć niestety się już się nie da powtórzyć. Bardzo proszę o udostępnianie, może ktoś z waszych znajomych go znalazł.
Mój adres Anna Żygowska ul Górna 8a 83-250 Skarszewy,
e-mail: annamazurkiewicz20@wp.pl
"Brońcie nienarodzonych przed aborcją, nawet jeśli będą was prześladować, oczerniać, zastawiać na was pułapki, ciągać was po sądach czy zabijać was. Żadne dziecko nie powinno być pozbawione prawa do urodzenia, prawa do wykarmienia i posłania do szkoły." - Mam dać się zabić, by ktoś inny przeżył. Czyli populacja ludzi i tak wyjdzie na zero (1 osoba żyje, jedna umiera = 1 - 1 = 0). Więc nie, niech to nienarodzone dziecko umiera, ja chcę żyć (jest to tzw. instynkt samozachowawczy, który mówi cały czas nam: ,,Żyj!''). A gdybym to ja był na miejscu dziecka, to i tak bym nie poczuł różnicy między tym, że żyje jako płód czy już wyszedłem z brzucha.
Nie wal mi tu Biblią, bo mam ją gdzieś. Jestem ateistą i totalnie mnie nie obchodzi, co napisali dwunastu świętych kolesi. Natura obdarzyła człowieka instynktem samozachowawczym. To jest jak system odpornościowy, katar czy łzy. I karze ci wiać przed niebezpieczeństwem i nieszczęściem przyjaciół. Każe ci ratować własną dupę.
Panie ''1238'', Przybor zadał słuszne pytanie - co z kolei NAS, użytkowników Demotywatorów ma obchodzić, że jesteś ateistą? Nie dzielimy się na równych i równiejszych, to, co sobą reprezentujesz wpływa głównie na prywatną ocenę Twojej osoby. Jeżeli nie chcesz, żebyśmy Cię nazywali ''sezonowym'' ateistą (bo ja widzę kto faktycznie jest ateistą z wyboru, a nie ze specyficznego trendu), to proszę Cię, przestań się tym przechwalać, bo robisz to w podobny sposób, jak pan DanseM ze swoją orientacją seksualną. Pozdrawiam.
W Holandii już kilka obiektów sakralnych poszło w ręce prywatnych osób. Są przerabiane na biblioteki, kluby, centra handlowe..
Nawet darmowa kawa i ciastka nie zachęciłły wiernych by chodzić do świątyń... więc pod młotek!
Wybrali papieża, który wreszcie chce coś poprawić, chce ukrócić to, co zarzucają Kościołowi, a wam bardzo to nie pasuje. Lepiej, żeby nic nie zmieniał?
Swoją drogą, słowa to tylko słowa i ja ocenię jego działania dopiero po pewnym czasie.
Widać pełno tu różnego rodzaju gimnazjalistów-debili lub oświeconych licealistów ,którzy niedawno poznali nowe słowo - "Ateizm". A teraz pokazują jacy są "fajni", "nowocześni" bo negują każde działanie kościoła. Sam uważam, że kościół nie zawsze ma rację. Ale widać ,że nowy Papież chce coś zmienić i powoli idzie w tym kierunku. Ale oni nienawidzą go chyba tylko dla zasady.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
4 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 maja 2013 o 14:18
@CoSm1cgAm3r Właśnie ludzi twojego pokroju miałem na myśli. Dla mnie nie musisz wierzyć w Boga ale daj innym możliwość wyboru. Jak ktoś chcę to wierzy jak nie chce to nie wierzy. Proste czyż nie ?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 maja 2013 o 16:36
Jezus zakładał pomoc biednym. Nie poniżajcie tych najbiedniejszych, sami możemy się znaeźć w tarapatach życiowych, wtedy taka wyciągnięta ręka, które pomoże wstać, to cos bezcennego. Trzeba sobie zdać sprawę, jak cenny jest choćby ciepły posiłek, bo może da komuś siłę, że wstać i wziąć się roboty? Lubię tego papieża bardziej niż jakiegokolwiek dotąd, za skromność i chyba rozumienie wykładów Jezuska, mam nadzieję, że weźmie się też za głodziów tego kościoła, pedofili i wszystkich, którzy kupczą sobie tylko pięknymi ideami (Franciszek - to zakonnik który poswięcił przynajmniej 10 lat studiów nad Jezusem - tak, tak trudno zostać jezuitą, zwykły ksiądz nie ma takich wymagań, żeby nim zostać, może dlatego taka rożnica postaw, jezuitami nie zostaja karierowicze )
Tym co odróżnia chrześcijaństwo od innych wiar (a przynajmniej w dużym stopniu), jest to, że kościół jest korporacją, która do wiary ma się jak piernik do wiatraka. Myląc wiarę z kościołem typowy polak staje się nieufny widząc księdza żyjącego jak baron w samochodzie za 200 tys. Jeżeli kościół jest powiernikiem wiary, to faktycznie mamy prawo narzekać na jej wygląd w naszym kraju. Ubóstwo jest elementem wewnętrznym chrześcijaństwa, więc co robi tu ksiądz prowadzący drogie auto, i przy okazji rozbijający się gdzieś pod wpływem alkoholu? Mamy dawać na tacę by takie rzeczy miały miejsce? Osobiście uważam, że nie
To chyba uzasadnia zawiść wszystkich komentarzy oczerniających kościół. Jestem agnostykiem, ale dobrze rozumiem ludzi wierzących, i jednocześnie patrzących krzywym okiem na poczynania kościoła, i ich reprezentantów.
Moim zdaniem to papież, który do tej pory pokazał się tylko z dobrej strony. Wiadomo przez pare miesięcy ciężko jest naprawić coś co było niszczone przez lata(oczywiście nie mam tu na myśli pontyfikatu Jana Pawła II) ale wydaje mi się , że poprzez pontyfikat Benedykta XVI Kościół stracił najwięcej.Papież Franciszek moim zdaniem będzie dążył do uzyskania uniwersalnego Kościoła ale zarazem Kościoła tradycyjnego i myślę że jest to dobre podejście do obecnego "kryzysu" wiary.
Oby tylko Franciszek nie skończył pewnego dnia podobnie do innego papieża, który miał zamiar wypalić gorącym żelazem i porządnie wyczyścić tę cholerną stajnię Augiasza, jaką jest Kościół (mowa oczywiście o Janie Pawle, tym pierwszym). Z drugiej strony - nawet przy całej sympatii do obecnego papieża, którą darzą go również osoby życzące Kościołowi jak najgorzej - przyznać trzeba, że faktycznie poza rzucaniem chwytliwych haseł jakoś niewiele dotychczas zrobił, a przynajmniej o niewielu jego działaniach wiadomo - póki co zaczyna to wyglądać tak, jakby rzeczywiście działał (czy raczej: mówił) pod publiczkę, a jeżeli będzie tak dalej, sympatia do jego osoby szybko może stopnieć.
Ciekawe ile dobrze płatnych miejsc pracy można stworzyć po sprzedaniu kościoła - w myśl zasady - chcesz pomóc głodnemu - daj mu wędkę i naucz łowić. ;)
Jasne, lepiej brać dla siebie jak nasi politycy, kupować sobie maybachy jak Rydzyk za pieniądze wierzących, niż pomóc dzieciom, które głodują bo żyją w patologicznej rodzinie.
Jeżeli chodzi o moje zdanie, to dużo bardziej wolę Franciszka od Benedykta, bo ma dużo większy szacunek do ludzi. Jeżeli powypycha grubasów z foteli i podstawi im proste, drewniane krzesła, to stanę za nim murem. Nie wiem z czego wychodzą głosy krytyki - słowa mają przekazać, że papież chce, by KK stał się bardziej organizacją charytatywną, aniżeli firmą. Nie trzeba tylko dokarmiać bezdomnych, można budować przytułki, domy opieki. Dzięki temu może postawić KK na nogi, przynajmniej na ile się da, bo Benedykt nic sobie nie robił z tego, że spada liczba katolików, a rośnie niezadowolenie. Franciszek zna jego powody i stara się zmienić stan rzeczy. Jeżeli nie zginie w ''niewyjaśnionych okolicznościach'', to jest jeszcze dla KK szansa.
Jak widzę, jak niektórzy dosłownie odbierają te słowa to mi się śmiać chce. Ten Papież idzie jak najbardziej w dobrą stronę. On chce pomagać ludziom, którzy naprawdę tej pomocy potrzebują, nie osobą które są biedne bo nie chce im się pracować. Jak też myślicie dlaczego coraz więcej osób buntuje się przeciw swojej wierze. (nie mówię tu o osobach które twierdzą, że są ateistami, a tylko czekają na Boże Narodzenie, żeby prezenty dostać) Ja sam jestem wierzący ale coraz mniej chodzę do kościoła bo gdy wchodzę na mszę i po raz któryś słyszę, że IN VITRO jest takie i takie to już mnie ch** strzela. Ja przyszedłem na msze, a nie słuchać o in vitro, czy związkach homoseksualnych. Kościół niech się zajmuję wiarą, a o swoich przekonaniach mogą się wypowiadać prywatnie poza amboną.
P.S Polacy zawsze będą narzekać jak nic się nie dzieje to narzekają, że nic się nie dzieje, jak już coś się zaczyna dziać to też im przeszkadza. Szkoda tylko, że większość tylko gada, a samemu coś zrobić się nie chce, lepiej być robionym w ch*** i narzekać potem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 maja 2013 o 20:05
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ???
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
Od razu widać, ze jesteś nikim i do tego czytać nie potrafisz. Nawet głupiego nie musisz udawać... Dawaj link do źródła w którym Franciszek mówi to co imputuje mu demot albo zamilcz na wieki.
Nie napisałem nigdzie, że uznaję te słowa za prawdziwe. Zmartwił mnie tylko Twój brak opanowania w komentarzu bazowym. Nazywasz mnie nikim? Nasza rozmowa jest ciekawa, ponieważ teoretycznie jesteśmy po jednej stronie, mamy podobne poglądy i spojrzenie na rzeczywistość, mimo to jednak kłócimy się. Bardzo fajnie, że sprzeciwiasz się palikociarni czy islamizacji, starasz się bronić księży czy Kościoła. Mimo to jednak chcę zwrócić Ci uwagę, że praktykując czysto praktyczny SPAM jaki jest na górze robisz z siebie pośmiewisko, a nazywając mnie nikim i głupkiem zabierasz sobie miano prawdziwego Katolika. We mnie też by się coś znalazło, jednak nie ujawniam tego na portalu internetowym.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
25 maja 2013 o 14:35
@michat34 , robi mi sie slabo gdy czytam Twoj komentarz, jest on conajmniej zbedny - w wypowiedzi papieza Franciszka chodzi o to, ze JEST ON W STANIE POSUNAC SIE DO KAZDEGO STOPNIA, aby tylko pomoc biednym, nie osmieszaj sie juz bo gdy patrze na to co napisales widze tylko poligon dla oczu..
Jeśli faktycznie to są jego słowa i są one szczere to znaczy, że jest to pierwszy katolik jakiego "znam". Wliczając w to JPII.
Większość katolików interpretuje biblię jak chcę, a z tego co widać on ją interpretuje dosłownie... czyli tak jak być powinno.
Być może ten Pan, przywróci moją wiarę w to, że kościół nie jest wyłącznie instytucją do trzepania kasy na naiwnych.
"Nie chodzi o dosłowne sprzedawanie kościołów, chodzi o to iż kościół pewne sprawy może robić bez rozmachu... przykład... na obecnych uroczystościach papieskich skromnie jest przystrojony ołtarz, nie wytycza sie dodatkowych specjalnych sektorów, każdy pielgrzym jest traktowany tak samo... efekt? Jedna taka oszczędność to około 1500 posiłków dla najuboższych. Czy przez takie oszczędności w jakikolwiek sposób ujmujemy czci Kościołowi???"
Liczą się czyny nie słowa, jak sama Biblia mówi: "Wiara bez uczynków jest martwa", a więc samo powiedzenie, że można sprzedawać kościoły niczego nie zmienia bo papież nie decyduje tylko reprezentuje nie kościół a Watykan jak królowa Anglii.
tak tak, Kościół już niejeden kościół i klasztor sprzedał - a teraz po wielu latach zgłasza się po "zwrot majątku".
Pamiętajcie o tym jak przyjdzie wam do głowy robić jakieś interesy z Kościołem...
To niech to zrobi. Niech sprzeda wszystkie luksusy jego podwładnych tudzież całego kościoła, ciekawi mnie ilu księży by odeszło, z resztą takiego altruizmu nie przejawiali dawniejsi papieże, którzy aby powiększyć skarbiec zabierali innym wszystko. No cóż, złote kielichy, zdobienia wzniosłe, ozdoby z niczego się nie biorą. No możecie powiedzieć, że inni coś tam ufundowali, znowu można się odnieść, że kościół na nich to wymusił swoją pozycją społeczną, były takie przypadki przecież.
Jak coś zrobi to wtedy porozmawiamy, jak na razie wygłasza mówki, bez żadnych działań.
Studiował psychologię, więc wie, na jakie słowa tłum dostaje orgazmu.
@michat34 , powiedział koleś który ma w awatarze zdjęcie największego złodzieja w kraju . Lepiej żeby kościoła nie była,bo to akurat wyjdzie na dobre wszystkim,niż państwo ma zdefraudować te kase. Może w końcu ludzie zaczną wierzyć w Boga a nie w kościelną pedofile.
cywil Ty nie jesteś lepszy. Jesteś kolejnym pomiotem medialnym. Pedofilia będzie, jak sobie ją narysujesz. Pojedyncze przypadki nie czynią ogółu, równie dobrze nie powinieneś chodzić do lekarza czy szkoły...
I nie chodze,nie mam zdrowia żeby sie leczyć w Polsce. A kościół ma tyle wspólnego z Bogiem co demokracja ludowa z demokracją. Kilku cwanych wymyśliło go do kręcenia własnych lodów,to taka czarna mafia,a że naiwnych nie brakuje.... Mam nadzieje że ten papcio zrobi z tym porządek,bo zapowiada sie na prawdę dobrze,oby sie nie skończyło na gadce.
z ocena F1 poczekam aż zmusi Głódzia, Dziwisza i innych swoich urzędników w Polsce do oddania nam to co ukradli przy pomocy Komisji Majątkowej i tzw. upusty od polskich katoli będących przy korycie.
Nic nie zrobi bo tego nie powiedział. Gim-baza się jara fałszywym cytatem.
http://img2.demotywatoryfb.pl//uploads/201101/1295478145_by_artur1987_600.jpg
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ?? SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
doprawdy? to my chrześcijanie sprzedamy koscioły , wyprzemy się chrześcijaństwa a buddysci , muzłumanie i reszta będzie się budować ze ho ho! wolałem Benedykta 16
Sprzedaż kościoła to nie wyparcie się wiary. Tutaj chodzi tylko o budynek. Na zachodzie europy coraz częściej sprzedaje się kościoły i przerabia na kluby albo galerie albo inne tego typu nieruchomości. Ale są one sprzedawane bo tam już nikt do kościoła nie chodzi.
JAK SIE SPRZEDA KOSCIOL I DA KASE BIEDNYM, TO PO TYGODNIU BIEDNI BEDA DALEJ BIEDNI A KOSCIOŁA NIE BEDZIE. ROZWIAZANIE KTORE PROPONUJE PAN PAPIEZ JEST BARDZO KROTKOWZROCZNE.
"Pan Papierz" haha :D
Beka z typa. Mam pomysł. Zróbcie sobie własny Jihad, no bo w końcu to wy tu jesteście najważniejsi, no a święta ziemia wam się należy...
Kurde ale ludzie wszystko tu biorą dosłownie, on nie chce serio sprzedawać kościołów, to jest taka przenośnia, żeby zakomunikować że chce za wszelką cenę pomagać biednym.
Przybor1995 jak nie moze Papiez dac wedki to dobrze, ze chociaz rybe chce dac.
Yyyy a co masz do buddystów? Drogi krytykańcie, może nie wiesz ale buddyzm to jedyna "religia", która nawet nie jest religią, a jedynie nurtem ideologicznym i WSZYSCY mnisi przed przystąpieniem do klasztoru wyzbywają się majątków, a potem będąc w klasztorze pracują charytatywnie na rzecz ludzi potrzebujących - WSZYSCY bez wyjątku.
Inna sprawa, że przedstawiasz tutaj postawę właśnie niekatolicką. Skoro chcesz być katolikiem, stosuj się do swojego pisma świętego. Ono akurat bardzo neguje coś takiego jak zbieranie dóbr dla samego siebie i jak najbardziej pochwala działania "rozdawnictwa". A jeśli jesteś temu przeciwny to nie jesteś katolikiem ot co.
@@shz777 jak typowy, "półkatolik" przytaczasz fragmenty, które Ci pasują. Niestety ale więcej tam znajdziesz fragmentów o tym, że należy pomagać innym, a nie sobie samemu. Oczywiście samo przeczy to sobie, wiem o tym. Dlatego sam jestem ateistą, bo do tego by być dobrym człowiekiem nie trzeba wierzyć w żaden byt. Tym bardziej, że z kolei stary testament często zawiera w 100% sprzeczne treści, często mówiące o "krwawym bogu", a nie tym miłosiernym.
Co nie zmienia faktu, że jeśli ktoś uważa się za katolika i twierdzi iż kościół dalej powinien zbierać kasę od naiwnych to pokazuje, że niezależnie od tego w co wierzy, dobrym człowiekiem nie jest.
P.S. Mówi Ci coś : " Bóg rzekł : Nie budujcie mi świątyń z drewna ni kamienia, przełamcie drewno a ja tam będę, podnieście kamień a mnie znajdziecie" - Ewangelia Św Filipa.
Już samo to jasno wskazuje iż kościół samym swoim istnieniem jest sprzeczny ze słowami boga, w którego wierzysz i na którym kościół się rzekomo opiera.
@Przybor1995 To, ze niektorzy nie chca robic jak im sie da wedke to nie znaczy, ze wszyscy. Najubozsi z pewnoscia, by z tej wedki skorzystali. Myslisz, ze lepiej stawiac fabryki? Tak jak sa w Chinach na przyklad? Mysle, ze za duzo tam nie zarabiaja.. Praca w tych fabrykach im nie wystarcza do godnego zycia i rybka by im sie przydala, zamiast kolejnej wedki. W Afryce wedka swoja droga, rybka swoja droga.
Przybor - ja nie wierzę w żadną ewangelię - jestem normalny :)
Widzisz, to co piszesz udowadnia jedynie iż to wszystko to bujda na resorach nietrzymająca się kupy " Ja sobie uznam to, a tamtego nie". Widzisz.. może nie wiesz ale 3/4 tekstów z biblii zostało napisanych duuuużo później. No ale Ty wolisz się opierać na wierze. Ja jednak wolę się opierać na logice i etyce nie mieszając w to żadnych "bytów".
Owszem kto nie pracuje ten nie je. Ale tu kłania się kolejny absurd. W bibli masz wiele sprzeczności. Jedne teksty popierają tą słuszną idee, a inne całkiem odwrotnie. Ale widzisz ja już bym wolał, by majątek kościoła został rozdany niż tak jak to wygląda teraz. Bo obecnie jest to jawna kpina, że wyłudza pieniądze od ludzi. Dodatkowo mają pieniądze od państw. Tereny dostają za darmo lub pół darmo i w imię czego?
Prawda jest taka, że tak jak Ty tu prezentujesz postawę "antypapież" bo znalazł się taki co miał odwagę powiedzieć coś innego niż reszta (a c o zrobi to jeszcze inna kwestia). Świadczy jedynie o Tobie.
To co piszesz wskazuje raczej na to, że popierasz chciwość. Zdaje się, że to jeden z grzechów głównych nieprawdaż? Więc jak może rzekomy chrześcijanin może popierać instytucje działająca wbrew jego religii?
Do tego sam jak 99% chrześcijan wraz z kapłanami na czele popełniacie grzech "pychy" - czyli nr 1 na liście.
Widzisz, w przeciwieństwie do osób zapatrzonych na jakąś religię ja przynajmniej jestem konsekwentny w swoich poglądach i działaniach.
P.S. A przy takim majątki jaki jest w posiadaniu kościoła gwarantuje Ci, że gdybyś to po prostu rozdał, część oczywiście ze względu na swoją "mentalność biedaka" i tak by to przebimbała. Ale część by to pomnożyła dając pracę tym mniej ogarniętym.
Nie rozumiem, skąd w was tyle nienawiści do gościa, który po pierwsze nic wam nie zrobił, a po drugie chce zmienić obraz Kościoła z zakłamanej instytucji finansowej na bezinteresowną wspólnotę wiary.
"chce zmienić obraz Kościoła z zakłamanej instytucji finansowej na bezinteresowną wspólnotę wiary." No właśnie obraz chce zmienić,nie rzeczywistość...Chciałbym by robił tak jak mówi,ale boję się,że szybko go strącą ze stołka gdyby tak się działo..
Ciekaw jestem kiedy watykańskie kardynałki dosypią mu czegoś do jedzenia... Gdyż z takim podejściem to szybko stanie się niewygodnym papieżem.
Oj, żeby tylko ten papież nie zginął z "niewyjaśnionych" przyczyn jak Jan Paweł I.
Papież zmienia kościół i pewnym osobą się to nie podoba, ale wiadomo że każdemu się nie dogodzi.
Ta bezinteresowna wspólnota wiary ma te kościoły dzięki datkom członków Kościoła. Czyli te kościoły nie są własnością księdza lecz wspólnoty wiernych więc co do sprzedaży lub zmiany warunków użytkowania tego obiektu/budynku należałoby się zapytać parafian. Co mi ten Franciszek śmierdzi czerwonym a czerwony się kojarzy z jednym.
Coś mi się wydaje że szykuje się zamach na papieża.
Gdyby go kardynałowie nie lubuli to by nie wybroli więc teorie spiskowe są do niczego.
Ja tam go lubię.
Najlepiej chyba będzie, jeśli skomentuję to cytatem z Juliusza Cezara: "Uważajcie na ludzi, którzy się uśmiechają - są niebezpieczni". Papież Franciszek może i wygląda na miłego faceta... Co z tego? Mam zmienić swoje negatywne zdanie o instytucji, na czele której stoi tylko dlatego, że się ładnie uśmiecha, mówi miłe rzeczy i zrobił sobie zdjęcie podczas przejażdżki autobusem?
Zresztą, załóżmy, że faktycznie masz rację. Czyli myślisz, że wystarczy postawić miłego faceta na czele "zakłamanej instytucji", żeby nagle zmieniła się ona we wspólnotę bezinteresownych ludzi dobrej woli? ;) Ja widzę dwa możliwe scenariusze:
1) Do władzy jakimś cudem faktycznie doszedł "nowicjusz", spoza grupy wzajemnej adoracji. Zaczyna bruździć, robi sobie wrogów i po jakimś czasie przydarza mu się coś nieprzyjemnego. No cóż... Kościół stosował już w swojej historii drastyczne rozwiązania...
2) Mamy do czynienia z osobą, która nie ma żadnego wpływu na rzeczywistość. Ci, którzy mają robić swoje - robią swoje, za plecami uśmiechniętego pana w białym stroju, który ładnie prezentuje się przed kamerami i robi instytucji dobry PR, zmywając plamy po ostatnich skandalach.
Po części się zgadzam. Mnie nic osobiście nie zrobił, nie obrażam więc, ale naiwnyś, jeśli wierzysz, że to miły, bezinteresowny katolik, który chce coś zmienić :). Czas najwyższy przejrzeć na oczy i dorosnąć. Kler się ze swoimi "dobrotliwymi" intencjami nie kryje, a chwilowe udobruchanie sobie publiczności to gra, w którą gra wielu ludzi z "wyższej" (cokolwiek by to nie znaczyło) warstwy. Co więcej, ta gra daje graczom, a odbiera barankom katolickiego pokroju :).
Poza tym... jest OSOBĄ PUBLICZNĄ, więc absolutnie każdy ma PRAWO go oceniać, jakakolwiek ocena by to nie była.
Narazie nic nie zdziałał jak zdziała to zobaczymy czy to nie 2 Tusk
Proszę o pomoc
Wczoraj w nocy między 22.00 – 0.00 w Gdańsku koło Muzeum Heweliusza i górą Gradową zgubiłam telefon czarną Nokie C2-02,. Chciałam bardzo prosić osobę która znalazła o odesłanie mi tylko karty pamięci, jest ona dla mnie bardzo ważna znajdują się na niej zdjęcia i filmiki mojego synka. Tych zdjęć niestety się już się nie da powtórzyć. Bardzo proszę o udostępnianie, może ktoś z waszych znajomych go znalazł.
Mój adres Anna Żygowska ul Górna 8a 83-250 Skarszewy,
e-mail: annamazurkiewicz20@wp.pl
według mnie to prowokacyjne zdanie wyjęte z kontekstu... ale takie demoty zwykle produkuja dużo komentarzy
"Brońcie nienarodzonych przed aborcją, nawet jeśli będą was prześladować, oczerniać, zastawiać na was pułapki, ciągać was po sądach czy zabijać was. Żadne dziecko nie powinno być pozbawione prawa do urodzenia, prawa do wykarmienia i posłania do szkoły." - Mam dać się zabić, by ktoś inny przeżył. Czyli populacja ludzi i tak wyjdzie na zero (1 osoba żyje, jedna umiera = 1 - 1 = 0). Więc nie, niech to nienarodzone dziecko umiera, ja chcę żyć (jest to tzw. instynkt samozachowawczy, który mówi cały czas nam: ,,Żyj!''). A gdybym to ja był na miejscu dziecka, to i tak bym nie poczuł różnicy między tym, że żyje jako płód czy już wyszedłem z brzucha.
Nie wal mi tu Biblią, bo mam ją gdzieś. Jestem ateistą i totalnie mnie nie obchodzi, co napisali dwunastu świętych kolesi. Natura obdarzyła człowieka instynktem samozachowawczym. To jest jak system odpornościowy, katar czy łzy. I karze ci wiać przed niebezpieczeństwem i nieszczęściem przyjaciół. Każe ci ratować własną dupę.
Panie ''1238'', Przybor zadał słuszne pytanie - co z kolei NAS, użytkowników Demotywatorów ma obchodzić, że jesteś ateistą? Nie dzielimy się na równych i równiejszych, to, co sobą reprezentujesz wpływa głównie na prywatną ocenę Twojej osoby. Jeżeli nie chcesz, żebyśmy Cię nazywali ''sezonowym'' ateistą (bo ja widzę kto faktycznie jest ateistą z wyboru, a nie ze specyficznego trendu), to proszę Cię, przestań się tym przechwalać, bo robisz to w podobny sposób, jak pan DanseM ze swoją orientacją seksualną. Pozdrawiam.
W Holandii już kilka obiektów sakralnych poszło w ręce prywatnych osób. Są przerabiane na biblioteki, kluby, centra handlowe..
Nawet darmowa kawa i ciastka nie zachęciłły wiernych by chodzić do świątyń... więc pod młotek!
LICHEŃ
Czy Rydzyk slyszal?
Wybrali papieża, który wreszcie chce coś poprawić, chce ukrócić to, co zarzucają Kościołowi, a wam bardzo to nie pasuje. Lepiej, żeby nic nie zmieniał?
Swoją drogą, słowa to tylko słowa i ja ocenię jego działania dopiero po pewnym czasie.
najlepiej sprzedawajcie kościoły muzułmanom i pomagajcie żydowskim dzieciom
Tylko kto by je kupił >.
Samorządy, niech pootwierają w nich galerie sztuki lub hale koncertowe na przykład.
Widać pełno tu różnego rodzaju gimnazjalistów-debili lub oświeconych licealistów ,którzy niedawno poznali nowe słowo - "Ateizm". A teraz pokazują jacy są "fajni", "nowocześni" bo negują każde działanie kościoła. Sam uważam, że kościół nie zawsze ma rację. Ale widać ,że nowy Papież chce coś zmienić i powoli idzie w tym kierunku. Ale oni nienawidzą go chyba tylko dla zasady.
Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 maja 2013 o 14:18
Masz wiele racji w tym co piszesz, obecnie liczy się być trendy, nie ważne jest tutaj myślenie..
lepszy gimnazjalista ateista niż imbecyle z wiarą w debilne rzeczy.
@CoSm1cgAm3r Właśnie ludzi twojego pokroju miałem na myśli. Dla mnie nie musisz wierzyć w Boga ale daj innym możliwość wyboru. Jak ktoś chcę to wierzy jak nie chce to nie wierzy. Proste czyż nie ?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 maja 2013 o 16:36
Super. Tylko co sprzedamy, gdy zabraknie nawet kościołów?
Zawsze można pomóc w inny sposób. Pomoc potrzebującym jest jednym z głównych zadań KK
Jezus zakładał pomoc biednym. Nie poniżajcie tych najbiedniejszych, sami możemy się znaeźć w tarapatach życiowych, wtedy taka wyciągnięta ręka, które pomoże wstać, to cos bezcennego. Trzeba sobie zdać sprawę, jak cenny jest choćby ciepły posiłek, bo może da komuś siłę, że wstać i wziąć się roboty? Lubię tego papieża bardziej niż jakiegokolwiek dotąd, za skromność i chyba rozumienie wykładów Jezuska, mam nadzieję, że weźmie się też za głodziów tego kościoła, pedofili i wszystkich, którzy kupczą sobie tylko pięknymi ideami (Franciszek - to zakonnik który poswięcił przynajmniej 10 lat studiów nad Jezusem - tak, tak trudno zostać jezuitą, zwykły ksiądz nie ma takich wymagań, żeby nim zostać, może dlatego taka rożnica postaw, jezuitami nie zostaja karierowicze )
Jakby tak sprzedano wszystkie kościoły i msze odbywałyby się na dworze to chyba Jezus by przyszedł pogratulować :P
Tym co odróżnia chrześcijaństwo od innych wiar (a przynajmniej w dużym stopniu), jest to, że kościół jest korporacją, która do wiary ma się jak piernik do wiatraka. Myląc wiarę z kościołem typowy polak staje się nieufny widząc księdza żyjącego jak baron w samochodzie za 200 tys. Jeżeli kościół jest powiernikiem wiary, to faktycznie mamy prawo narzekać na jej wygląd w naszym kraju. Ubóstwo jest elementem wewnętrznym chrześcijaństwa, więc co robi tu ksiądz prowadzący drogie auto, i przy okazji rozbijający się gdzieś pod wpływem alkoholu? Mamy dawać na tacę by takie rzeczy miały miejsce? Osobiście uważam, że nie
To chyba uzasadnia zawiść wszystkich komentarzy oczerniających kościół. Jestem agnostykiem, ale dobrze rozumiem ludzi wierzących, i jednocześnie patrzących krzywym okiem na poczynania kościoła, i ich reprezentantów.
jak politycy.........
Moim zdaniem to papież, który do tej pory pokazał się tylko z dobrej strony. Wiadomo przez pare miesięcy ciężko jest naprawić coś co było niszczone przez lata(oczywiście nie mam tu na myśli pontyfikatu Jana Pawła II) ale wydaje mi się , że poprzez pontyfikat Benedykta XVI Kościół stracił najwięcej.Papież Franciszek moim zdaniem będzie dążył do uzyskania uniwersalnego Kościoła ale zarazem Kościoła tradycyjnego i myślę że jest to dobre podejście do obecnego "kryzysu" wiary.
Oby tylko Franciszek nie skończył pewnego dnia podobnie do innego papieża, który miał zamiar wypalić gorącym żelazem i porządnie wyczyścić tę cholerną stajnię Augiasza, jaką jest Kościół (mowa oczywiście o Janie Pawle, tym pierwszym). Z drugiej strony - nawet przy całej sympatii do obecnego papieża, którą darzą go również osoby życzące Kościołowi jak najgorzej - przyznać trzeba, że faktycznie poza rzucaniem chwytliwych haseł jakoś niewiele dotychczas zrobił, a przynajmniej o niewielu jego działaniach wiadomo - póki co zaczyna to wyglądać tak, jakby rzeczywiście działał (czy raczej: mówił) pod publiczkę, a jeżeli będzie tak dalej, sympatia do jego osoby szybko może stopnieć.
Ciekawe ile dobrze płatnych miejsc pracy można stworzyć po sprzedaniu kościoła - w myśl zasady - chcesz pomóc głodnemu - daj mu wędkę i naucz łowić. ;)
nareszcie papież godny porównania do Jana Pawła II (Karola Wojtyły), gratulacje, jeśli się to wszystko uda, będzie wielki
Jasne, lepiej brać dla siebie jak nasi politycy, kupować sobie maybachy jak Rydzyk za pieniądze wierzących, niż pomóc dzieciom, które głodują bo żyją w patologicznej rodzinie.
http://img5.demotywatoryfb.pl//uploads/201305/1369123141_hpkuoo_600.jpg
Jak to samo powie ateista to jest mieszany z błotem, a kiedy papież to nagle "o dobrze gada"
Jeżeli chodzi o moje zdanie, to dużo bardziej wolę Franciszka od Benedykta, bo ma dużo większy szacunek do ludzi. Jeżeli powypycha grubasów z foteli i podstawi im proste, drewniane krzesła, to stanę za nim murem. Nie wiem z czego wychodzą głosy krytyki - słowa mają przekazać, że papież chce, by KK stał się bardziej organizacją charytatywną, aniżeli firmą. Nie trzeba tylko dokarmiać bezdomnych, można budować przytułki, domy opieki. Dzięki temu może postawić KK na nogi, przynajmniej na ile się da, bo Benedykt nic sobie nie robił z tego, że spada liczba katolików, a rośnie niezadowolenie. Franciszek zna jego powody i stara się zmienić stan rzeczy. Jeżeli nie zginie w ''niewyjaśnionych okolicznościach'', to jest jeszcze dla KK szansa.
Długo nie pozostanie papieżem bo to co robi jest dobre dla ludzi, a dobro ludzi nie leży w interesie kościoła.
Jak widzę, jak niektórzy dosłownie odbierają te słowa to mi się śmiać chce. Ten Papież idzie jak najbardziej w dobrą stronę. On chce pomagać ludziom, którzy naprawdę tej pomocy potrzebują, nie osobą które są biedne bo nie chce im się pracować. Jak też myślicie dlaczego coraz więcej osób buntuje się przeciw swojej wierze. (nie mówię tu o osobach które twierdzą, że są ateistami, a tylko czekają na Boże Narodzenie, żeby prezenty dostać) Ja sam jestem wierzący ale coraz mniej chodzę do kościoła bo gdy wchodzę na mszę i po raz któryś słyszę, że IN VITRO jest takie i takie to już mnie ch** strzela. Ja przyszedłem na msze, a nie słuchać o in vitro, czy związkach homoseksualnych. Kościół niech się zajmuję wiarą, a o swoich przekonaniach mogą się wypowiadać prywatnie poza amboną.
P.S Polacy zawsze będą narzekać jak nic się nie dzieje to narzekają, że nic się nie dzieje, jak już coś się zaczyna dziać to też im przeszkadza. Szkoda tylko, że większość tylko gada, a samemu coś zrobić się nie chce, lepiej być robionym w ch*** i narzekać potem.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 maja 2013 o 20:05
Piękne słowa. Szkoda , że to tylko słowa...
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ???
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
SORRY ALE CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ JAKIEŚ RZECZOWE ŹRÓDŁO TEGO CYTATU, CZY TO TAKA SAMA ZAJAWKA JAK Z "NIE STAWIAJCIE MI POMNIKÓW", CZEGO JPII NIGDY NIE POWIEDZIAŁ??
Takim ludziom jak Ty nie daje się dowodów tylko zabiera komputer.
Tacy ludzie jak ty nie potrafią się przyznać, że dowodów nie ma.
Są, tylko tacy ludzie jak Ty nie chcą tego pojąć.
Chyba w twojej spaczonej wyobraźni. Nic takiego nie ma.
No i znowu ściemniasz... Jeżeli ktoś tu jest spaczony to na pewno nie ja, a przynajmniej nie moja klawiatura.
ściema to ty masz na imię dalej nie podałeś źródła, tylko toczysz pianę.
Zależy, na co chcesz dowody. Ja dowód na brak Twojej samokontroli mam kilka komentarzy wyżej.
Od razu widać, ze jesteś nikim i do tego czytać nie potrafisz. Nawet głupiego nie musisz udawać... Dawaj link do źródła w którym Franciszek mówi to co imputuje mu demot albo zamilcz na wieki.
Nie napisałem nigdzie, że uznaję te słowa za prawdziwe. Zmartwił mnie tylko Twój brak opanowania w komentarzu bazowym. Nazywasz mnie nikim? Nasza rozmowa jest ciekawa, ponieważ teoretycznie jesteśmy po jednej stronie, mamy podobne poglądy i spojrzenie na rzeczywistość, mimo to jednak kłócimy się. Bardzo fajnie, że sprzeciwiasz się palikociarni czy islamizacji, starasz się bronić księży czy Kościoła. Mimo to jednak chcę zwrócić Ci uwagę, że praktykując czysto praktyczny SPAM jaki jest na górze robisz z siebie pośmiewisko, a nazywając mnie nikim i głupkiem zabierasz sobie miano prawdziwego Katolika. We mnie też by się coś znalazło, jednak nie ujawniam tego na portalu internetowym.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2013 o 14:35
Obrońca się znalazł.
Owszem
I co, może źle gada?
Żeby tylko "samobójstwa" mu nie popełnili.
@michat34 , robi mi sie slabo gdy czytam Twoj komentarz, jest on conajmniej zbedny - w wypowiedzi papieza Franciszka chodzi o to, ze JEST ON W STANIE POSUNAC SIE DO KAZDEGO STOPNIA, aby tylko pomoc biednym, nie osmieszaj sie juz bo gdy patrze na to co napisales widze tylko poligon dla oczu..
Jeśli faktycznie to są jego słowa i są one szczere to znaczy, że jest to pierwszy katolik jakiego "znam". Wliczając w to JPII.
Większość katolików interpretuje biblię jak chcę, a z tego co widać on ją interpretuje dosłownie... czyli tak jak być powinno.
Być może ten Pan, przywróci moją wiarę w to, że kościół nie jest wyłącznie instytucją do trzepania kasy na naiwnych.
Pozdrawiam - ateista :)
Komuu sprzedawać????
Kiedy w ślad za potokiem słów pójdą czyny?
W Polsce aby było więcej biednych sprzedano stocznie i inne wielkie zakłady przemysłowe.
Koło mnie przyda sie jeden sprzedać. Mamy ich 5, a budują 6-ty.
P.S. Zaczęli na długo przed wyborem nowego papieża jakby co.
"Nie chodzi o dosłowne sprzedawanie kościołów, chodzi o to iż kościół pewne sprawy może robić bez rozmachu... przykład... na obecnych uroczystościach papieskich skromnie jest przystrojony ołtarz, nie wytycza sie dodatkowych specjalnych sektorów, każdy pielgrzym jest traktowany tak samo... efekt? Jedna taka oszczędność to około 1500 posiłków dla najuboższych. Czy przez takie oszczędności w jakikolwiek sposób ujmujemy czci Kościołowi???"
Tak, tylko jak zniknie sam kościół kto pomoże biednym?
Liczą się czyny nie słowa, jak sama Biblia mówi: "Wiara bez uczynków jest martwa", a więc samo powiedzenie, że można sprzedawać kościoły niczego nie zmienia bo papież nie decyduje tylko reprezentuje nie kościół a Watykan jak królowa Anglii.
tak tak, Kościół już niejeden kościół i klasztor sprzedał - a teraz po wielu latach zgłasza się po "zwrot majątku".
Pamiętajcie o tym jak przyjdzie wam do głowy robić jakieś interesy z Kościołem...
To niech to zrobi. Niech sprzeda wszystkie luksusy jego podwładnych tudzież całego kościoła, ciekawi mnie ilu księży by odeszło, z resztą takiego altruizmu nie przejawiali dawniejsi papieże, którzy aby powiększyć skarbiec zabierali innym wszystko. No cóż, złote kielichy, zdobienia wzniosłe, ozdoby z niczego się nie biorą. No możecie powiedzieć, że inni coś tam ufundowali, znowu można się odnieść, że kościół na nich to wymusił swoją pozycją społeczną, były takie przypadki przecież.