Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
O ojejku12
-4 / 78

Boli, ze oni odwazyli sie powalczyc o swoje, nie? Autor demota jest typowym polakiem uksztaltowanym przez rzad - lepiej burzyc do tych, ktorzy postanowili powalczyc o lepsze jutro, niz pojsc w ich slady, rowniez powalczyc z wladza o pieniadze, ktore sie wszystkim nam naleza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2015 o 14:14

avatar ~ehhhh35
+10 / 54

Chcesz dorzucać się do związków zawodowych i innych terrorystów? super, oddawaj im nawet całą swoją pensję, ale odp...się od pieniędzy innych ludzi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MusculusCremaster
+26 / 34

ehh, cały artykuł mówi o górnikach. Każdy wie, że biurokrację oraz związki trzeba w kopalniach ograniczyć do minimum. Jednak media nie pokazują co jest faktycznym problemem, tylko szczują ludzi na innych, próbując zatuszować nieudolność swoich władców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C canalia1
+29 / 65

Jak mają miec lepsze jutro kosztem innych to jakie to jest lepsze jutro ? Zabiora pieniądze nauczycielom, pielęgniarką, pracownikom dyskontów spożywczych i wszystkim innym żeby górnicy dostali. Później zabiora po raz drugi żeby pomóc tym co maja kredyty we frankach szwajcarskich. Także zgodzę się tylko z jednym że autor demota nie ma racji. To nie jest niemoc rządu tylko celowe działanie żeby kupic Komorowskiemu drugą kadencję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kopytko123
-5 / 33

Mi najbardziej szkoda nauczycieli. Ludzie wykształceni nie pójdą palić opon ani rzucać cegłami i wunglem, jak banda troglodytów ze ślounska. Więc nikt się z nimi nie liczy. Co chwile górnicy dostają jakieś podwyżki i przywileje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SambaRagga
+9 / 37

O jakie SWOJE, jakie NALEŻY? A jak w 2006 (jeśli dobrze pamiętam) ruszyli na Warszawę z laskami dynamitu i kilofami walczyć o przywileje, które im się nie należały? I rząd zgodził się wydać po 50 tys na każdego górnika? To oni potrafią najlepiej. Oni są jak rasowe feministki. Nie chcą sprawiedliwości i uczciwości. Chcą jak najwięcej przywilejów dla siebie, za które potem płacimy my wszyscy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C canalia1
+2 / 16

Co do walki o swoje to nie wiem czy sobie zdajesz sprawę z tego że pieniądze są rzeczą ograniczona ilościowo i jakby każdy chciał walczyc o swoje z rządem to nie będzie na to pieniędzy (zresztą i tak już tych pieniędzy nie ma mimo cholernie wysokich podatków). Jedynym rozwiązaniem jest zlikwidowanie socjalizmu i obniżenie podatków do poziomu mniej więcej 5 %. Wtedy nie będzie trzeba demonstracji ani walk ulicznych, tylko każdy będzie pracował na siebie i będzie miał tylko i aż tyle ile mu się należy. Tych którzy twierdzą że coś im się należy od rządu odsyłam do książki "Polactwo" Ziemkiewicza bo jest o was.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Stifan
+25 / 25

Artykuł idealny dla całego chorego społeczeństwa. Musieli ustąpić, bo było za duże ryzyko straty kilku % w słupkach, co przed nadchodzącymi wyborami nie było by zbyt rozważnym posunięciem, to teraz muszą chociaż kontynuować kampanie dyskredytacji górników, bo przecież mafie węglowe tak łatwo nie odpuszczą pieniędzy z likwidacji. Nie udało się teraz spróbują po wyborach. Na propagandę w tym kraju nigdy nie brakuje pieniędzy. "Przecież to wysokie koszty pracy są jednym z największych obciążeń polskiego górnictwa". Szkoda tylko, że nie napisali jaki jest stosunek kosztów zatrudnienia zwykłych górników do kosztów utrzymania całego aparatu "zarządzającego" tymi kopalniami. No ale wtedy wydźwięk artykułu musiałby się zmienić, a przecież ten co zamawiał wyraźnie mówił, co ma być napisane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar primo_victoria
+6 / 20

Typowa Goebbelsowska propaganda. Widać jak autor demota lubi lizać POwcom do białej kości. Jak zniszczyć górników? Pokazać że ciągle i mało i, że my musimy za to płacić. Tak się nastawia ludzi przeciwko ludziom. To nic że te sku******y nakradły się, nic że przyznała premie w setkach tysięcy kiedy była marszałkiem sejmu. Ważne, że górnicy przeciwstawili się, bo nie chcieli wylecieć na chodnik. To teraz trzeba nastawić społeczeństwo na nich. Ciekawe kto z was chciałby jeb*ć 500m czy niżej pod ziemią w pyle wciskającym się do gardła, ciemności i, strachu czy was strop albo metan nie rozpier**li i już nie zobaczycie dzieci. Nie muszą zarabiać kroci górnicy pracujący na powierzchni, czy prezesi bo oni nie narażają życia. Ale u nas lepiej np. zamknąć i dać Niemcowi czy Ruskowi kupić kopalnie żebyśmy na niego je*ali całe życie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2015 o 15:53

G Gr0t
+2 / 4

Bo płacąc im zasiłki rząd wyszedłby lepiej na tym :). Brakuje tylko stanowczego działania mającego na celu wywalić 3/4 zarządu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seru94
-4 / 6

Jak w rodzinie. Prawa tak, obowiązki nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Sprawiedliwość_musi_być
+1 / 9

A ja ich popieram,może i bede na nich płacił, ale to rząd jest wsytkiemu winny. Problemy były juz 2 lata temu i nikt się nie przejmował... A teraz nagle więlka afera bo kopalnia upada. Jak to jest że prywatne może być tak zarządzane że wszystkim pasyje, a ten nasz nieudolny rzą d nie potrafi nic tylko swoje kieszenie napychać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
+1 / 1

@socialmonoly.99% podatku ktore by trzeba bylo doplacic do kopalni,bo jek by nie starczylo na oplaty dla pracownikow,mechanikow/naprawe sprzetu itd.Idz trollowac na innej stronie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~VC
-2 / 8

Za co im się należą?? a słyszałeś o tym, że na 4 lata przed emeryturą mogą wziąć urlop na 4 lata i dostawać 75% wynagrodzenia, a do tego mogą inną pracę podjąć. Przecież to jakaś paranoja jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamp76
+2 / 2

canalia, dyskonty nie są państowe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~qwert_bis
+1 / 3

Boli, że będziemy musieli z naszych podatków dokładać do górników jeszcze więcej niż teraz. Mi nikt nie dokłada! I nie chcę, żeby mi dokładał. Ale nie chcę też, żeby mi zabierał. Jak im mało kasy to niech się zatrudnią na drugi etat albo robią fuchy wieczorami - tak jak robię ja i ludzie wokół mnie.
A Ci tylko jęczeć i strajkować potrafią.
"... pieniądze, które się wszystkim należą" - a TY myślisz, że rząd tak sobie drukuje to pieniądze? Albo spadają z nieba? To jest łosiu z Twoich podatków (no chyba, że nie pracujesz więc się nie dokładasz).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C canalia1
-1 / 1

adamp76 - wiem że dyskonty nie są państwowe. Nie chodzi mi o to że stracą ci w instytucjach państwowych tylko o to że wszyscy płacimy podatki, nie ważne czy pracując w budżetówce czy poza nią. Ze wszystkich nas zedrą żeby górnik dostał. W zamian za to będziemy mieli drogi węgiel. Trzeba to sprywatyzować.

kopytko 123 - Z tymi nauczycielami to tak nie do końca. To że są wykształceni to nie znaczy że się do tej pracy nadają. Niektórych nie maja pojęcia o nauczaniu i przed zwolnieniem ich z pracy chroni ich tylko karta nauczyciela. A ci którzy zasługują na dużo większe pensje nie dostana ich bo blokuje ich ta sama karta nauczyciela no i państwowa edukacja. Jakby były szkoły na które by mogły realizować własny program a nie rządowy to by te szkoły dbały o najlepszych nauczycieli tylko do tego jest potrzebny wolny rynek. Także tak jak z kopalniami sprywatyzować

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zwisamito
+8 / 34

Jak czytam propagandową wypowiedź autora demota, nasuwa się tylko jedno powiedzenie: "idiotów nie sieją, sami się rodzą". Kolejny głąb pisze o czymś o czym nie ma pojęcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dbgoku
+6 / 8

Oczywiście, autor to debil. Problemem nie są górnicy tylko wszyscy pomiędzy górnikami a węglem, cały zarząd związki zawodowe, biurokracja itp jakoś prywatne kopalnie nie mają problemu z rentownością. Gdyby Polska miała złoża złota to za rządów PO okazałoby się, że i to jest nierentowne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MusculusCremaster
+10 / 26

Oto idealny przykład tego, jak działają media. Szczując wszystkich na jedną grupę społeczną (w tym przypadku górników), próbują tuszować ważniejsze sprawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malpa20
+4 / 28

Przynajmniej potrafią cokolwiek osiągnąć a TY co? Potrafisz zaznaczyć kilka zdań i płakać jak to jest źle bo Ci znów coś tam zabiorą z podatków. A jak politycy bawią się za Twoje pieniądze i mają Cię w dupie to dobrze jest? Czemu Ty nie wyjdziesz na ulicę domagając się godnego życia? A tych którzy to właśnie robią jeszcze oczerniasz tutaj czy gdzie indziej...Zal Ci tego że będą mieli od Ciebie lepiej bo potrafią zjednoczyć się i walczyć o to co im (tak samo zresztą jak nam wszystkim) się należy?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malpa20
+1 / 9

Xyf Moja ksywa akurat najmniej powinna Cię interesować, ale jak nie ma do czego się przyczepić można nawet do tego, tak przecież dyskutują "inteligentni" ludzie, którzy mają wiele do powiedzenia w temacie. Po pierwsze i najistotniejsze nie nazywaj ciężko pracujących ludzi złodziejami. Po drugie złodzieje bo bo? Bo chcą godnie żyć? Sami pracujecie za 1200 zł, płaczecie bo nie potraficie związać końca z końcem a jako ktoś walczy o swoje to już źlee.. bo złodziej! Na takim poziomie jest Twoja wypowiedź a z tak niskim poziomem nawet nie chce mi się dalej dyskutować, bo w tym właśni momencie (i dziwie się że aż tak późno) zdałam sobie sprawę, że to NIE MA SENSU.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2015 o 16:37

avatar Gats
-4 / 6

Potrafią to osiągnąć burdami i karalnymi groźbami, czego normalni ludzie nie robią. Pracownicy likwidowanych hut, stoczni, cementowni, cukrowni itd. nie jechali pod Warszawę robić rozpierduchy i grozić, że znają adresy posłów PO. Nie zrobili tak, bo mają godność. Roszczeniowi górnicy walczą o swoje nie zważając na wszystko. I nie, oni nie zawalczyli o lepsze jutro dla nas, tylko o SWOJĄ I WYŁĄCZNIE SWOJĄ KASĘ. Nie będzie restrukturyzacji, wymiany zarządu, ograniczenia biurokracji. Wszystko zostanie po staremu, a górnicy znowu dostaną kasę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M malpa20
-1 / 1

Przez tą Twoją "godność" ludzie powoli umierają z głodu bo pracują za marne grosze albo latami szukają pracy. Siedzą jak mysz pod miotłą a rząd cieszy się bo społeczeństwo lemingów akceptuje wszystko co tam sobie wymyślą (podwyższone podatki, wiek emerytalny, kradzież emerytur)! Nie widzisz człowieku co się dzieje, masz żal do ludzi że walczą o pieniądze dla SIEBIE a dla kogo mają walczyć jak Ty siedzisz na demotach i potrafisz tylko płakać jak jest źle?? Ja im kibicuje niech chociaż oni mają lepiej bo potrafią się odezwać, dla mnie takie działanie jest o milion razy lepsze niż to że ludzie płaczą bo tracą pracę, nie mają co jeść ale włączą sobie telewizor i obierzą jak to jest dobrze w kraju a nooo i górnicy jacy źli bo znów chcą pieniędzy! Myślisz że posłowie przestaną się bawić? Będą mniej zarabiać? No nie... zabiorą Tobie! A jak myślisz kto w tym zestawieniu Cię okrada? Do kogo powinieneś mieć pretensje? Ludzie jesteście tak tępi (no sorry) że w mojej głowie to się nawet nie mieści.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ragter
-5 / 31

Ręka wyciągnięta do państwa powinna być urżnięta, nie można ustępować roszczeniowcom tylko dlatego, że tupią i głośno krzyczą. Górnicy, nauczyciele, lekarze, rolnicy - wszystkim daj. Pytanie tylko - skąd? Ano z kieszeni wszystkich tych grup, które siedzą cicho. Za rok kopalnie znów będą w kryzysie, bo teraz nie poddano ich niezbędnej restrukturyzacji, ale górników obchodzi jedynie to, żeby kasa się zgadzała. W końcu za rok też można potupać, pokrzyczeć i pogrozić lokalnym politykom (pozdrawiam pana Dudę), prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ThomasHewitt
-2 / 10

Gdybyś był synem górnika, to inaczej byś mówił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kopytko123
-1 / 5

Można się jeszcze czepiać czy TEN rząd jest w stanie przeprowadzić uczciwą i dobrą restrukturyzację, bo ciężko mieć do nich zaufanie. Moim zdaniem nie, bo to banda patałachów. Cały ten Duda się tam pałęta żeby zbić polityczny kapitał przy wyborach. Za 30-40 lat kto jeszcze będzie wydobywał wungiel? na pewno nie na taką skalę jak dziś. Pracy będzie coraz mniej i ci którzy chcą być górnikiem węglowym na śląsku powinni o tym wiedzieć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ragter
+1 / 7

kopytko123, cały sęk w tym, że górnicy dostali od rządu propozycję wykupu kopalń za symboliczną złotówkę i zarządzania nimi po swojemu. Sami przeprowadziliby reformy, tak jak uznaliby za słuszne. Dziwnym trafem jednak po usłyszeniu tej propozycji nagle zamilknęli, podkulili ogony i uciekli - bo wiedzieli, że gdyby mieli sami wypłacać sobie te wszystkie pensje, dodatki, deputaty i Bóg wie co jeszcze, kopalnia nie pociągnęłaby tygodnia. A ponieważ tę ofertę górnicy odrzucili, są tak samo winni, że za rok sytuacja będzie identyczna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adravix
+15 / 19

Teraz wszyscy krzyczą, że kopalnie sa nierentowne i trzeba je zamknąć. Jak górnicy walczą o swoje miejsca pracy, to cała agresja idzie na nich. A nikt z Was nie pomyślał, dlaczego kopalnie przynoszą straty? Samodzielne myślenie naprawde nie boli..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MusculusCremaster
+8 / 22

Jak to czemu? Bo górnicy po 10000 miesięcznie zarabiają! Tak mówi pani premier, pan prezydent i telewizja. Chyba nie okłamują?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Aghmet
+6 / 10

Przynoszą straty, bo muszą utrzymywać setki związków zawodowych, prezesów i innego barachła. Dla takich panów jak Duda, co to nawet nie jest górnikiem i nigdy kilofa nie miał, ale do krzyczenia i grożenia jest pierwszy, pieniądze zawsze się znajdą, on się o swój stołek nie boi. I dopóki górnicy nie zorientują się, że są rok w rok rozgrywani jak małe dziewczynki przez takich demagogów jak Duda i jego związkowi kumple, dopóty swojej sytuacji nie poprawią. Kopalnie są w tej chwili jak statek nabierający wody, ale załogi to nie obchodzi, bo chcą mieć kasę - bo tak im powiedział kapitan, który chce się nachapać bez względu na koszty. Górniczy Titanic idzie na dno, a orkiestra gra.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E edzsledz
+5 / 11

Aghmet, spytaj się rządu ile podatków idzie z tej kopalni. Nagle się okaże że straty liczy się z milionach, zaś państwo kosi miliardy z podatków. Jak zamkniesz kopalnie to co będziesz miał? Rzeszę bezrobotnych którym będziesz płacić kuronia z "twoich podatków", miliardy w systemie mniej bo z pustego nie nalejesz. Ale tak, ciesz się że Opel i Fiat są datowane ze skarbu państwa a na kopalnie i górników nie ma. Płytcy wy wszyscy jak wiadomości w TV...

MusculusCremaster, i jeszcze wyborcza o czym zapominasz ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~iknow12
0 / 0

pisząc trudno zgadnac ze to sarkazm :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+1 / 1

Brytyjczycy zlikwidowali swoje kopalnie 30 lat temu, bo stwierdzili że ich na to nie stać. Polacy daja się terroryzować złodziejom i cwaniaczkom, więc jest jak jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Mistrzgarg
+2 / 16

Autor Demota to jakiś rządowy lewak....nic więcej powiedzieć nie można. Ciekawy jestem czy jest to kolejny opłacany agitator platformy robiący z ludzi na demotach debili czy może to ofiara medialnych działań.
Zapomniał jednak dodać że gdyby górnicy się poddali i straciłoby prace kilka tysięcy osób zatrudnionych w kopalniach to oprócz nich na bruk poszłoby jescze kolejne kilka tysięcy osób zarabiających przez obsługę i współpracę ( firmy transportowe, huty, i wiele innych ). Nawet jeśli kopalnia przynosi straty to i tak o wiele większą stratą byłoby wywalenie na margines społeczny i w skrajną biedę kilku tysięcy ludzi + ich żony, dzieci które żyją może dzięki temu że ojciec zarabia. Polsko obudź się i nie daj się robić w konia temu PO-PSL złodziejskiemu nasieniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Azon
+3 / 7

Wybacz, ale lewak powinien być ZA związkami zawodowymi i utrzymaniem kopalń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~L87_krótka_wizyta
+3 / 3

No niestety lewacy to nie lewica,ta tzw. "lewica"/lewactwo to w zdecydowanej większości lemingi liberalne zajmują się ochroną homosiów i politpoprawnością.Lewicy z prawdziwego zdarzenia w Polsce praktycznie już NIE MA. Z całą pewnością mogę powiedzieć,że gdyby taki Trocki zobaczył tych "komunistów" którzy na niego się powołują to sam zarąbałby się maczetą z rozpaczy.A Che którego lewacy noszą na koszulkach zwyczajnie by tych głupców odstrzelił. Ja tam lewicowy nie jestem.Już nie.I nie żebym tęsknił za PZPR,ale komuniści z prawdziwego zdarzenia robiący rozpierduchę przeciwko temu draństwu by się przydali,bo to już nawet nie jest wyzysk - to się ociera o jakiś feudalizm albo niewolnictwo !!! Podobno niewolnik w starożytnym Rzymie dostawał 10% tego co wypracował. Czy my mamy dużo więcej ? Niewolnikom chociaż nie wciskali kitu,że są "wolni". Ktoś powie: ale teraz mamy kapitalizm, i własność prywatną. A jaka to własność prywatna,co mogą wam ją ukraść w majestacie prawa jak komornik rolnikowi ciągnik ? Stalinowskie prawo,socjalizm dla biurw i aparatu władzy - i dziki kapitalizm albo niewolnictwo dla całej reszty. Pozdrowienia dla "pożytecznych idiotów" albo młodzieżówki PO na demotach: Życzę wam wszystkiego.Ale najgorszego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+1 / 1

@ Azon. Wszystko się zgadza - narodowy socjalista, jarek, krzyczy by ratować kopalnie i dać związkom zawodowym czego chcą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudlatyIE
+12 / 16

Górnicy źli, stoczniowcy źli, lekarze źli, pielęgniarki złe, nauczyciele źli.. Wychodzi na to, ze tylko rząd PO-PSL jest dobry. Najlepszy jest fragment: "Ewa Kopacz, naprawiając lata zaniedbań ekipy Donalda Tuska..." - no kuffa! Ludzie, przecież ta baba cały czas była i jest członkiem tej ekipy! Przez 7 lat była na samym szczycie tej ekipy, a teraz udaje niewinną idiotkę. Powiem tylko tyle: bezczelne są te ku##y i zuchwałe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
+7 / 13

No i propaganda medialna odniosła sukces. Wszystkiemu winni okazali się górnicy. Nasze narodowe bogactwo, nasz surowiec energetyczny jakim jest węgiel kamienny okazał się przynosić straty i zostanie sprzedany w obce ręce. Górnicy, którzy odważyli się przeciwstawić Rządowi i zastrajkowali okazali się, tak samo jak lekarze z porozumienia zielonogórskiego, złem wcielonym, barbarzyńcami, którzy nie patrząc na okoliczności, chcą utrzymać swoje miejsca pracy i zarabiać górę pieniędzy. Zamiast skorzystać z rad redaktora Hajzera jr i zapieprzać dniami i nocami w korporacjach spuszczając posłusznie głowę i godząc się na wybryki naszego Rządu, to oni ośmielili się zastrajkować!!! To nikczemnicy! Powinni zostać spałowani przez Policję, a cała ta manifestacja powinna zostać zmieciona z powierzchni ziemi w mniej niż minutę, a ci co ośmielili się strajkować zwolnieni dyscyplinarnie z pracy oraz nigdy nie powinni otrzymać emerytury (żeby nie obciążać finansów naszego biednego ZUSu). Winą za zły stan finansowy kopani obarcza się TYLKO i WYŁĄCZNIE górników, bo to górnicy odpowiadają za złe zarządzanie kopalnią, biurokrację. To przez górników, którzy ośmielają się pobierać horrendalnie wysokie pensje oraz dodatki za tak lekką i łatwą pracę, którą wykonują, my biedni podatnicy i nasz Ukochany Rząd będziemy musieli ponosić koszty tego wyuzdanego życia roboli. Amen.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2015 o 14:36

avatar kenzol
0 / 2

@kAzek29...Czyli różnice w zarobkach górników pracujących w państwowych i prywatnych kopalniach są przyczyną tego że kopalnie państwowe mają miliardy zł strat a prywatne odnoszą zyski, tak? Nie pier..na biurokracja i horrendalne zarobki prezesów i kadry zarządzającej? nie limuzyny, biura, hotele? nie łapówkarstwo i podpisywanie chaniebnych umów ze spółkami zajmującymi się sprzedażą węgla? Nie wiem czy ktokolwiek z was przyjechał na kopalnię po węgiel ciężarówką... mówi się że polski węgiel jest za drogi i zalega na hałdach, ale spróbuj kupić prosto z kopalni, ten drogi polski węgiel. To wygląda tak że ustawiasz się w wielkiej kolejce ciężarówek i stoisz cały dzień, całą noc albo i jeszcze dłużej pilnując swojej kolejki i uważając aby w nocy nikt ci nie spuścił paliwa, nie okradł, nie pobił. Nie ma czegoś takiego jak zamawianie towaru przez internet, przyjeżdżanie na umówioną godzinę, miła i SZYBKA obsługa i powrót do domu. Kupowanie węgla to niestety niebezpieczne, żmudne i utrudnione zadanie...nawet tego "drogiego" polskiego węgla, który podobno zalega na hałdach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Klimert
-3 / 11

Nie rób tu z górników jakichś heroicznych bojowników w walce z rządem, bo chodzi im tylko o kasę, nic więcej. "Odważyli się przeciwstawić rządowi" - odwagę to mają protestujący przeciwko reżimom w Chinach czy Korei Północnej, u nas, jak zresztą doskonale widać, za strajkowanie, groźby i roszczeniową postawę nic nikomu nie grozi. Ach, jacy odważni! Skoro sytuacji w kopalniach winne są złe zarządzanie i biurokracja, dlaczego ci twoi złoci gieroje spod ziemi nie wzięli spraw w swoje ręce? Oferta od rządu była: wykupcie kopalnie za grosze, zarządzajcie nimi sami. Patrz, odmówili. Bo ciągnąć kasę chcą, ale samemu zrobić tak, aby ta kasa była to już jakoś nie bardzo, dziwne. Co do pracy górników: nikt ich do tyrania pod ziemią nie zmusza, kopalnie to nie obozy pracy, o ile wiem. A trudna i niebezpieczna jest każda praca. Człowiek, który myje szyby wieżowców też może się zabić w każdej chwili - gdzie pieniądze i przywileje czyścicieli szyb? Gdzie pieniądze i przywileje kolejowych ustawiaczy? Kaskaderów? Strażaków? Astronautów? Likwidatorów min? Nie, tylko górnicy ciężko pracują, utrzymujmy wszyscy ich zdechłe kopalnie i rozbuchane zarządy związkowe. Mówisz o propagandzie medialnej, ale własną też uprawiasz całkiem sprawnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
+4 / 8

@Klimert...mylisz się kolego. Propagandę sieją tacy ludzie jak autor tego demota, jak ty oraz oczywście nasze "niezależne" media. Ja tylko odsłaniam prawdę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2015 o 16:50

G gangastaz
+3 / 5

tak wam źle że rząd to robi a tak na prawdę tego aż tak nie naprawili, kiedy z górnictwa przychody były wielkie podatek na węgiel to było około 35zł a teraz wynosi 95zł...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H habans
+1 / 3

A ja się pytam dlaczego nie sprywatyzują tych kopalni ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KorwiniscidoSomalii
+3 / 9

jasne niech ciężko pracujący górnicy stracą prace i inne firmy współpracujące z górnictwem a co ! a gdy rząd dał kase na budowanie prywatnej fabryki VW pod poznaniem to juz cisza !
my juz dawno wiedzieliśmy ze korwinizm to poważna choroba psychiczna !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Senites
+6 / 8

Hańba! Hańba!
Ślepcy, głupcy bezmózgie barany zaślepieni nienawiścią do swoich rodaków. Dalej krzyczcie odebrać górnikom miejsca pracy odebrać zarobki odebrać wszystko! A kto z was zagłębił się w temacie? Kto z was sam pomyślał czego skutkiem jest tragiczna sytuacja kopalń? Wina jest górników? Ciężko pracujących ludzi? Tak, ciężko pracujących górników na dole i niech ci co teraz chcą powiedzieć, że ich paca nie jest ciężka niech najpierw zjadą pod ziemie i niech popracują na ścianie. Winą stanu kopalń jest złe nimi zarządzanie. Góra stworzyła sobie możliwość wprowadzenia pośredników między kopalnią, a producentami niezbędnych elementów przy produkcji np obudów chodników. Obudowy muszą przejść przez pośrednika. Prezesi biorą po kilkadziesiąt tysięcy nawet w czasach gdy na kopalni źle sie dzieje przyznają sobie premie.
Zlikwidowali stocznie, pozamykali nam huty, teraz chcieli wyprzedawać państwowe lasy, a dziś chcą zlikwidować kopalnie. A wy polaczki dalej opluwajcie się nawzajem i krzyczcie BO Z MOICH PODATKÓW ich opłacamy tylko że..... 460 posłów/posłanek prezydenta i całą pieprzoną biurokrację też utrzymujecie!! Ale tak tak górnika łatwiej opluć niż polityka!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~qwert_bis
0 / 0

Może to wszystko co piszesz to prawda... ale w takim razie niech górnicy strajkują przeciwko prezesom! A nie tylko podstawić rząd po ścianą i z naszych podatków znowu trzeba dokładać. A prezesi nawet jak przyjdą nowi to sobie od nowa wszystko poukładają po staremu. A dlaczego by nie? Przecież to nie ich atakowano strajkiem. To rząd jest zły. Prezesi cacy... Niech sobie robią wałki dalej. Przecież nikomu to najwyraźniej nie przeszkadza. Bynajmniej nikt strajków z tego powodu nie robi. Ehhh nigdy nie zrozumiem górników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kumpeltwoj
+1 / 5

Oto obraz Polski rządzonej przez Platformę Obywatelską! Kompania węglowa zadłużona na 4,5 mld zł. Dla porównania Kraków - ledwie 2 mld zł. Dlaczego ta spółka jest zadłużona bardziej niż drugie największe miasto w Polsce? Kto za to odpowiada?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~von_Precz
+2 / 2

Szczekacie, a pomyślcie, co będzie jak zamkną kopalnie, albo sprzedadzą za jakąś fabrykę plastiku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mareczek00713
-4 / 6

Będzie taniej, mieszkam na południowym zachodzie Polski, taniej jest mi zamówić węgiel w Czechach i opłacić dowóz niż kupować w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pablo1919
+6 / 8

Wszyscy jadą na górników. Bo co? Bo jako jedyni zawalczyli o swoje. Węgiel jest, a kopać nie chcą bo Tusk nakazał wszystko zlikwidować i kupować gorszej jakości węgiel z zagranicy. Ale oczywiście to wina górników. Grube ryby siedzące na górze nie są niczemu winne.
Węgiel to jedno z naszych dóbr narodowych i główny surowiec energetyczny. Wydobywanie go to po prostu obowiązek państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mrovka22
+4 / 6

To poszukajcie ile kompania węglowa odprowadza corocznie pieniędzy na niepełnosprawne dzieci. Z tego co wiem to jest to ok 25 mln zł. O tym się nie mówi, tak samo jak o tym ile składek jest odprowadzanych z pensji górników. Zasiać zamęt i niedomówienia jest łatwo, trudniej później wyjaśnić jak jest na prawdę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Locos89
+1 / 1

ktory gornik zarabia kilka tysiecy? ile to dla Ciebie kilka? te kilka ledwo przekroczy 3000 i to po 28 dniach pod ziemia... zjedz a potem gadaj

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KL89
+1 / 3

Problem jest w przeroście zatrudnienia w górnictwie. Powołując się na Andrzeja Bobra, publicystę i dziennikarza, ok. 40 milionów miesięcznie wydaje się na działaczy samych związków. Ekonomista Antoni Kopff proponuje, żeby związki zawodowe same przejęły kopalnię, skoro tak się na tym znają, tym bardziej że dobrze jest, kiedy zarządza kopalnią ktoś, kto wie jak motykę skierować. No ale potem protestować przeciwko samym sobie to nie bardzo ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Locos89
+1 / 1

duza czesc z tych 40mln to skladki pracownikow ktore wynosza 1% wynagrodzenia pracownika

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stary61
+7 / 7

Rosjanie tylko czekają na zamknięcie naszych rzekomo "nierentownych" kopalń, żeby sprzedawać nam swój węgiel (tylko, że już nie po 300, a po 1000 zł). Niemcy też czekają, żeby sprzedawać nam energię elektryczną (po 1 zł zamiast po 30 gr, jak teraz mamy).
Autor demota nie tylko nie ma pojęcia o ekonomii, ale ten też przykładem dobrze wytresowanego obywatela, który powtarza w kółko: "gospodarka rynkowa, rentowność".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sonia929292
+6 / 6

Ludzie zapomnieli, że "my podatnicy" to także górnicy. Ci ostatni nie rzucają się, ze z ich podatków idą pieniądze na protestujących lekarzy, nauczycieli czy pielęgniarki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antonio_77
+4 / 4

Niestety to w oczach społeczeństwa to górnicy są tymi złymi. Tak naprawdę nie żałuje pieniędzy ludziom którzy ciężko pracują na dole po kilka godzin. Ci powinni mieć wszystkie dodatkowe przywileje. Żałuje pieniędzy dyrektorom, szefom i kierownikom, którzy dostają milionowe odprawy i rozkradają spółki węglowe. To oni są winni całej tej sytuacji, a nie zwykli kopacze węgla. To im powinno się obciąć dostęp do koryta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Raghtyr
-4 / 6

Każda praca jest ciężka, nie tylko w kopalni, więc może niech wszyscy mają przywileje? Nie? Dlaczego? Bo budżet państwa tego nie wytrzyma? No właśnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Locos89
0 / 0

przywileje sa wypracowane przez nas samych i placone z puli na wyplaty.. wiec nie pierdziel ze mamy przywilej.. jedyny jest taki ze poki co mozna isc po 25 latach na emeryture... i to nie wszyscy..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~TakaPrawdaHeh
+6 / 6

Niech opier*olą tej całej czapie dyrektorów i prezesów premie i wypłaty w spółkach państwowych to się zdziwicie ile kasy zaoszczędzą. A tak to robią pierdyliard spółek, obsadzają krzesła, dostają po 80k miesięcznie, premie, zwroty, fundusze służbowe i odprawy po milionie za 2 miesiące pracy albo za źle wykonaną robotę. Przestańcie być jak psy ogrodnika - zabierzcie tym którzy najmniej zasługują na to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Julen
+7 / 7

Czytam tak czytam i widzę, że głównie wypowiadają się osoby, które w ogólnie nie orientują się w tym, co się dzieje. Górnicy są źli? Najlepiej wywalić wszystkich? A KTOKOLWIEK kto ma takie opinie, pomyślał trochę o tym, co się stanie z innymi ludźmi? Dla ludzi, którzy mieszkają w tych miejscach kopalnie są wszystkim. To tak trudno zrozumieć, dlaczego walczyli? Upada kopalnia - upada miasto... Ba, a nawet gmina. Mnóstwo ludzi bez pracy, ich dzieci mają zepsutą przyszłość... Ale nie... Lepiej zaufać mediom, one zawsze powiedzą "prawdę". Jak również i rządzący nami.
Pozdrawiam wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~srick
+2 / 2

to jeden z tych którzy chcieli likwidacji. To jeden z tych który zbudował potęzny terminal kolejowy do odprawy węgla z Ukrainy, to jeden z tych zdrajców dzięki którym mamy takie szambo w Polsce. To jeden z tych który prywatyzację traktuje jako narzędzie grabierzy. Tfu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sadzio132
+4 / 4

To może skoro rząd się nie podoba to trzeba go zmienić, na przykład chodząc na wybory, albo po prostu zacząć protestować? Ach, nie, zaraz, zapomniałem "Mój głos się przecież nie liczy", po za tym zawsze możemy zrobić demota i już limit czasu przeznaczony na zmiany mamy wykorzystany. Nasza bierność już mnie nie przeraża, od niedawna zaczęła mnie śmieszyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fruzia650
+4 / 4

Autor demota to ciemny byk!Ciekawe co by powiedzial jakby sam pracowal na kopalni i musial walczyc o swoj byt a nie siedzial na garnuszku u schorowanej mamusi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gats
-3 / 3

A może autor demota pracuje za granicą żeby nie być na garnuszku schorowanej mamusi, bo jemu tatuś nie załatwił zaraz po zawodówce pracy na kopalni, tak jak ma to miejsce u górników - zawód z ojca na syna? Bo widzisz fruziu, u nas na ścianie wschodniej jak upada jedyny zakład w okolicy to nam nikt nie daje kolosalnych odpraw. tylko ROBTA CO CHCETA. I u nas, kiedy nastąpiła transformacja ustrojowa i ludzi pozostawiono sobie samych, dziesiątki tysięcy osób wyjechało Europę remontować. Ale Ciebie to Fruziu nie obchodzi, bo Ty litujesz się nad sierotkami górnikami i ich nieszczęsnym losem, kiedy taki sam los spotkał setki tysięcy innych, o których historia milczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I inOs
-2 / 4

REASUMUJAC kupili sobie glosy, za nasze pieniadze, aby nas dalej ruch*ac.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Aurelia94
+2 / 2

autor słabo się zna na polityce w bytomiu i tak już jest du że bezrobocie a to by nie pomogło tylko pogrążyło ich i ich rodziny górnicy tylko walczyli o dobro swoich rodzin o prace dzisiaj ciężko taką żeby utrzymać rodzine i nie tonąć w długach niejako górnictwo na to pozwala jeśli się dobrze gospodaruje tymi pieniędzmi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Lamerter
-2 / 2

Wszyscy tylko "winni są związkowcy i złe zarządzanie, nie górnicy" - pytam więc, dlaczego górnicy nie pójdą palić opon pod domy związkowców i członków zarządu zamiast w Warszawie? Co, nie wiedzą, że to związkowcy ich doją?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zmartwiony
0 / 0

ja wam powiem ze to tylko zaslona dymna takie porozumienie . minie troche czasu kazdy zapomni a kopalnie i tak oddadza w prywatne rece .
jak by mieli zostawic kopalnie dla skarbu panstwa to by zaden z dyrektorow i calej administracji w kopalniach nie dostal odprawy bo by pozostali na miejscu pracy taka prawda ze porozumienie jest tez dla tego zeby zlotowka rosla w sile bo waluty ida do gory i rzad sie boi totalnego krachu . nie wierze polityka bo juz wiekszosc przemyslu zostala sprzedana . a rzekomo kiedys nie przynosila zyskow tylko dlaczego jak ktos odkupil je za bezcen teraz na nich zarabia duze pieniadze . wszyscy polacy pokazmy tym swinia w korycie ze czas na zmiany o godne zycie w polsce .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+1 / 1

więc najpierw jarek (z klakierami) mówił że górnikom trzeba dać, a teraz jak dostali, to rząd jest be, bo dał. niezła paranoja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~takisobiektoś123
-1 / 5

Zastanawiam się kiedy ci wszyscy górnicy weszli do kopalni, pewnie w okresie prlu i od tego czasu ich myślenie zostało tam na dole w ciemności. NIKT NIKOMU NIE KAŻE zostawać górnikiem. Jak dla mnie nie powinno być ani jednego przywileju i wszyscy powinni być równi, a nie rok pracy (poprawcie mnie jeśli się mylę) liczy im się za 1,7 czy 1,8 może jeszcze dajmy im 24 pensje rocznie. Kopalnia jest firmą a nikt przy zdrowych zmysłach nie prowadzi biznesu do którego musi dokładać kasę tylko dlatego żeby krety miały pracę + te strajki to już wgl paranoja. . . Postrajkujmy sobie przez dwa trzy pięć tygodni niech kopalnia stoi i ma jeszcze większe straty.
Mój kraj taki piękny. Szkoda że pani Thatcher nie żyje od prawie roku możnaby ją zaprosić żeby zrobiła porządek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Locos89
+3 / 3

kto tu do kogo doklada gamoniu.. 91mld kopalnie daly w podatku.. dostaly 11mld.. co Ty dales downie kopalni?? nic..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2015 o 1:34

avatar ~Nixonlr_
+4 / 4

Górnictwo w latach 2000-2013 wpłaciło do budżetu 91 mld a wzięło 11mld. Kto tu dokłada? Pieniądze zainwestowane w kopalni w końcu wrócą do kasy państwa. Ludzie!! Przestańcie się czepiać górników, którzy potrafią się zorganizować i postawić i sami coś zróbcie skoro Wam źle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~annassssss
0 / 0

nikomu się źle nie życzy?? szkoda że polak potrafi zrobić to od ręki i swego rodaka jest wstanie zniszczyć z zazdrości chciwości i złego taktu . Jak się ogląda takie rzeczy to człowiek ma ochotę je.. drzwiami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~estera89
+2 / 2

Czyli wynika z tego, że w tym kraju wszystko trzeba załatwiać darciem mordy, pogróżkami (Duda i jego "znamy adresy posłów ze Śląska"), paleniem opon i paleniem kukły pani premier. Lekarze strajkowali kulturalnie i nic nie dostali; górnicy zachowywali się jak dzikusy i dostali wszystko. Dobrze to o rządzie nie świadczy. Żeby to chociaż naprawdę chodziło o górników, a nie o związki...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar macarenia
0 / 0

PIS porozdawał za 1 zł mieszkania, PO dogadza górnikom, frankobiorcom. To jest zapewnianie sobie głosów na wyborach . Wszyscy politycy to takie same gnojki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
-1 / 3

Ta walka to chyba na pokaz,zbyt duzo strajkow i ryzyko strajkow innych zwiazkowcow.PO przed wyborami chcialo pokazac ,,dobre serce"ze jest za gornikami,to ustapilo.Co do samego komorowskiego,to nie byl takim zlym prezeydentem,gdyby jeszcze premier w rzadzie byl jakis normalny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
0 / 0

Chcac nie chcac,to musimy zaplacic za glupote rzadzacych i zwiazkow zawodowych/panstwa,padnie gornictwo to sie to odbije na nas wszystkich a inne zwiazki moga sie dolaczyc do strajku,bo gornicy twardo na swoim to beda chcieli i inni skorzystac w ,,kupie sila".Placimy za glupote rzadzacych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
+4 / 4

Hejterzy na gornikow,a to nie ich wina ze kopalnie sa nie rentowne,to wina zarzadu i panstwa.Hejtujecie strajkujacych,a sami narzekacie na panstwo.Wlasnie dlatego u nas strajki nie maja sensu i tym samym nigdy nie obali sie rzady nie wywalczy zmian w kraju,jak ktos chce strajkowac to go krytykuja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ja
0 / 0

ta rzadzaca patologia ugnie sie przed KAZDYM zorganizowanym i zjednoczonym spoleczenstwem, dupa was boli ze gornicy tworza jednosc? wy tez sie zjednoczcie i wyjdzcie na ulice...tez wywalczycie przywileje...a jesli jestescie mocni tylko w internecie to nie dziwcie sie ze dostajecie po dupach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamp76
0 / 0

to co zrobił rząd to zwykła najtańsza kiełbasa wyborcza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adamp76
+2 / 2

nie bronię górników ale państwo nie doplaca do kopalń z naszyc pieniędzy, tylko zwraca to co zabrało tytułem podatków którymi obłożyli węgiel..mniejsze podatki=niższa cena= atrakcyjna cena=konkurencja dla importowanego węgla= większa sprzedaż= większy zysk. logiczne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gats
-2 / 4

Dla mnie najbardziej przerażającą propagandą nie jest atakowanie górników i próba pokłócenia ich z reszta narodu. Przerażające jest, że pokazuje się ich jako ,,święte krowy" którym wszystko się należy - ONI PRACUJĄ NAJCIĘŻEJ (bo rybak, hutnik, drwal nie), ONI MAJĄ NAJBARDZIEJ ODPOWIEDZIALNĄ PRACĘ (bo inżynier budownictwa, lekarz, pielęgniarka nie), ONI MAJĄ NAJNIEBEZPIECZNIEJSZĄ PRACĘ NA ŚWIECIE (bo budowlaniec, rolnik, ochroniarz z grupy interwencyjnej na meczu, ratownik medyczny to już nie). Oni, oni, wszystko oni. Reszta kraju to hołota niegodna jakiejkolwiek opieki, żadnych odpraw, zapewnionego przeniesienia do innego zakładu pracy. Jaki pracownik likwidowanego zakładu pracy dostanie takie programy pomocowe co górnik: odprawa w wysokości 24 pensji, przeniesienie do innej fabryki, wcześniejsza emerytura? To albo w tym naszym zasranym kraju wszyscy są równi bo w końcu demokracja albo mamy święte krowy którym wszystko się należy, a reszta morda w kubeł i robić na naszych panów. Bo górnik sierota się nie przekwalifikuje a już pracownik cementowni w wieku 50 lat musi, bo inaczej zdechnie z głodu na głodowej emeryturze. I pracownik cementowni nie dostanie kolosalnej odprawy, bo on nie zasługuje, po co mu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~twuj_nik
0 / 0

trzeba było na tych nieudaczników nie głosować!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziemowitek
+1 / 1

Gornicy wywalczyli NOWE przywileje, czy walczyli o utrzymanie STARYCH (innymi slowy walczyli o dotrzymanie obustrone umowy)? Jestem za tym, zeby kopalnie sprywatyzowac, ok, ale czym innym jest dotrzymywanie umow -- nawet tych niekorzystnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~grogreg
-2 / 2

Jasne...ale gdyby zamknęła kopalnie (co skromnie uważam powinno się stać) to zarobilibyście wrzasku, że górnicze dzieci głodem morzy!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Locos89
+3 / 3

Dla wszystkich ktorzy mysla ze przywileje sa obciazeniem kopaln chcialbym zakomunikowac ze pieniadze na barbórki i 14stki sa ogolnej puli pieniedzy przeznaczonej na wyplaty i sa odkladane przez caly rok z kazdej wtplaty aby je na koniec wyplacic w calosci. Pracuje od 5 lat i na oczy nie widzialem 13stki.... w KHW SA nie ma 13stek.. Co do podwyzek... To zostala mi podniesiona grupa zaszeregowania i to tylko dlatego ze zrobilem pare kursow kopalnianych... Jestem na 7 grupie ktora wynosi 62,86zl BRUTTO !! Latwo sobie wszystko przeliczyc.. Wiec skonczcie pie*dolic ze jestesmy zlodziejami. A jak wam ku*wa tak zal to przyjdzcie jeden z drugim robic 28 dni w miesiacu w nadgodzinach za gora 3500zl i wtedy pogadamy jaki to leniwy jestes. Zobacz zestawienia kosztow ile z samego podatku ze sprzedazy wegla wplywa do panstwa.. a rzekome nierontownosci wynikaja z nieudolnego zarzadzania.. te wy*bane w kosmos srednie wyplaty siegajace 6000-8000 zl to dzieki prezesom szefom dyrektorom ktorzy zarabiaja po 10-20 tys. Wegla sprzedac nie mozna bo jest odgorny zakaz! Tiry pod kopalniami czekaja niekiedy i po tydzien na wegiel... a wegla od chu*a na zwalach... to wszystko to polityczna zagrywka zeby kolega kolegi dostal kopalnie za grosze i trzepal kase.. taka jest prawda. Na koniec.. Wydobycie tony wegla to koszt ok 200-300zl. Sprzedawana jest za ok 600zl na kopalni. Roznica miedzy tymi kwotami to zarobek ludzi wszystkich. A w tej calej kwocie 100zl to je*any podatek dla panstwa. Wiec kto tu do kogo doplaca??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miros1
+1 / 1

spokojnie, to nie koniec, zaraz rząd skapituluje przed frankobiorcami i wysupła parę "groszy", żeby pomóc tym biednym cwaniaczkom, co to brali kredyty z myślą, że przez 20, 30 lat kurs będzie tak niski, że tylko będą oszczędzać i śmiać się z innych "leszczy", co wzięli kredyty w pln-ach. Ten rząd pluje nam wszystkim w twarz po raz kolejny i będzie to robił ciągle, bo nikt nie chce głośno powiedzieć "dość"!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hermanbruner
+1 / 1

Widziałeś w ogóle kopalnie tam na dole? Bo ja tak tylko trzy lata pracowałem na elektryka stanowisku , gdzie przewody są grubości uda . Nie wiem czy byś się odważył tam zjechać . Kopalnia to nie sielanka przed ekranem komputera. Tym ludziom należy się godna zapłata. Na kopalnie jest prosta recepta ale żaden rząd tego nie zrobi - mianowicie , kopalnie powinny być połączone z najbliższymi elektrowniami oraz ciepłowniami, wywalić całą tą biurokrację żadnych holdingów , bo tam ludzie biorą kasę a kopalni na oczy nie widzieli. nasza gospodarka jest oparta na węglu i jeszcze długo będzie. tylko połączenie z zakładami energetycznymi daje realne z normalizowanie ryku. Odpuścić sobie podatek akcyzowy od węgla i sprzedaż będzie duża. Ale najważniejsze to usunąć tą armie ludzi którzy siedzą i pierdzą w stołki , a ci ludzie siedzą właśnie w holdingach , kolesiostwo rządu, i tu jest to błędne koło. Jeśli kopalnie nie będą miały pasożyta który wsysa kasę i nic nie daje to odr azu będzie lepiej,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2015 o 6:23

L Locos89
0 / 0

Dokladnie. Zlikwidowac holding i rozdzielic kopalnie. I kazda sama na siebie niech pracuje a nie ze praktycznie jedna kopalnia utrzymuje caly holding...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tens93
0 / 0

Czytając podkreślenia byłam pewna, że demot będzie o tym, że nie powinno się zaczynać zdań od "i" ,"a" itp. ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Belfegor19
+2 / 2

Ja nie rozumiem jednego, dlaczego wszyscy czepiacie się górników. Zgadzam się, że sporo pieniędzy z budżetu na to pójdzie ale są inne profesje które pobierają o wiele większe wynagrodzenia np. politycy. Każdy poseł pobiera rocznie ponad 100 na modernizacje swojego gabientu + 30 tysięcy na paliwo, nawet jeśli nie wykorzystał takiej kwoty + diety + wynagrodzenia płacone co miesiąc. Czyli ponad 5 mln. rocznie kosztuje utrzymanie samego sejmu nie licząc senatu. A pożytku z nich żadnego nie ma, gdyż każdy z nich patrzy żeby jak najwięcej skorzystać dla siebie. Ale oczywiście nikt tego nie zauważa. Rząd utrzymuje całą armię urzędników, na co idą kolejne miliony. I nikt z nich zysku dla państwa nie wypracowuje.
Nie widzicie tego, że rząd podkręca tą aferę
z górnikami, żeby skłócić naród ? Poza tym co wy chcecie od zwykłych górników to prezesi, nadsztygarzy i inni kierownicy na kopalniach pobierają najwięcej pieniędzy i ich zarobki podwyższają średnią zarobków górników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Locos89
+1 / 1

Kierownik i nadsztygar maja przyblizona stawke i sa pracownikami etatowymi. Zarabiaja ok 7000zl. Wyzej jest kierownik robot gorniczych, przodkowych, nastepnie glowny inzynier kopalni, ogromny dzial BHP ktory tez nie malo zarabia. Najwyzej Kierownik ruchu zakladu gorniczego (dyrektor) jego pensja jest nieznana... ale pewnie nie mala... Firmy obce generuja wielkie koszty... za 1m postepu w przodku biora 5000zl.. chlopaki z kopalni z oddzialow przodkowych placeni sa z dniowek i zarobia ze 150-200zl BRUTTO !!... gdzie tu sens i logika.... w przodku pracuje 5 osob. Plus osoby z boku czyli obsluga pomoc i transport.. zarabiaja mniej niz sam przodek.. Koszty tych osob nie przekrocza 3000zl BRUTTO... podczas gdy firma zarabia 5000 NETTO... takze je*ać wszystki TRANS-JANY, REMAGUMY, i inne pasozyty kopalniane ktore sa kolegami dyrektorow i wyzej..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kapitan_Nemo
+1 / 1

1. Ciekawe jak to jest, że kopalnie są nierentowne i trzeba dopłacać do każdej tony węgla. 80 złoty, jeżeli wydobycie tony węgla kosztuje 320 złoty, a węgiel jest sprzedawany po 700 złoty.
2. W latach 2010-2013 państwo dopłaciło do kopalń 22 mld złoty. W tej kwocie zawarły się dopłaty do emerytów górniczych, dopłaty ze środków unijnych i dopłaty bezpośrednie. Przemysł węglowy dostarcza rocznie 7 mld wpływów do budżetu, więc państwo wyszło na lekki plus. Pytanie brzmi: czy zamknięcie kilku kopalń i zniszczenie życia milionowi ludzi (tyle ludzi żyje z tech 4 kopalń) jest warte tych paru złoty dodatkowego zysku dla budżetu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~anobbb
+1 / 1

Czemu węgiel przez rząd jest traktowany jako nasza wada. To czarne złoto. Nasz największy skarb, który napędził większość naszej gospodarki i teraz mamy się go brzydzić? Smucić że ktoś się chce nim zajmować? Chcą, bo to się opłaca. Kupują prywatne firmy jak wyraźnie napisano, bo są z tego zyski. Nikt nie jest na tyle głupi żeby kupować za takie pieniądze kota w worku.

I dobrze że ją porównują do Thatcher, choćby z zamiaru. Mieszkałam rok w Notthinghamshire, akurat w czasie jak ona umarła. Nasłuchałam się od Anglików takich słów nienawiści że nie mogłam w to uwierzyć. Przecież my Polacy znamy ją z tej dobrej strony. Ale im pozamykała im kopalnie, które w tamtych rejonach były podstawą gospodarki. Tysiące ludzi straciło pracę, a żeby im dać coś w zamian, powysyłała masę młodych chłopaków na Falklandy, zapewniając im tym samym renty inwalidzkie, bo różnie się to dla nich kończyło. Teraz choć ktoś mądry wpadł na pomysł umiejscowienia tam całej masy hurtowni, to jednak nie jest to jakaś oszałamiająca perspektywa dla Anglików. Zarabianie najniższej krajowej zadowala nas, Czechów i Ukrainców. Ale we własnym kraju można oczekiwać czegoś więcej, a w takich miejscach nie ma szansy na awans. Może na kierownika i co dalej? Wielu młodych wyjeżdża stamtąd lub decyduje się pójść do wojska zawodowego, bo tylko tak jest szansa na większą kasę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~slask88
+1 / 1

Górnicy pracują za marne 2000 zł.
Na jednego górnika pracującego pod ziemią przypada 6 pracujących na powierzchni urzędników i tu jest problem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem