Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Rząd ma nas dupie - wścielki rolnicy mówią bez ogródek jak jest

Może czas, by rządzący zrozumieli w końcu, że to rolnictwo jest podstawą naszej gospodarki

www.demotywatory.pl
+
1094 1452
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E edamian865
+1 / 15

a ja cie mam w dupie bucu pier....idz zrobic gałke rządzącym to ci sie polepszy. nie czaisz o co chodzi to sie nie wypowidaj bo robisz tylko syf pier_dolcu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziubrowska
0 / 0

Tak, otrzymałbyś odszkodowanie, nie tylko z ubezpieczenia. Ale jak się nie zna przepisów, to się niczego nie dostanie, ot co!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziubrowska
0 / 0

Ciekawe, gospodarka ekstensywna, chyba w ZSRR... Trochę brakuje czasowników, żeby ten wpis ogarnąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gototoilet
+6 / 38

Struktura zatrudnienia, rolnictwo 12,4%, przemysł 26,2%, usługi 61,4%
rolnictwo wytwarza niespełna 4% PKB
Tak to jest jak kupuje się ciągnik za 0,5 mln a nie inwestuje się w drut podnapięciem wokół własnego pola :V

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 lutego 2015 o 18:13

L LOL39ELO
0 / 28

czy Ty masz jakiekolwiek pojęcie o pracy w rolnictwie ?! Myślisz , że ciagniki kupujemy tak jak samochody ? Ciągnik jedzie w pole , a nie na zakupy . Pomyśl sobie gdzie wolałbyś pracować - w szałasie na mrozie i deszczu lub słońcu czy w biurowcu z klimatyzacją ? Ciągnik to jest miejsce pracy , dlaczego ludzie nie mogą tego pojąć ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Travler
+4 / 16

Kolego, opowiem ci drogę z ziemniaka z pola do garnka.
Najpierw trzeba kupić sadzeniaka, posiać nawóz na pole, potem trzeba go zasadzić.
Należy go nawadniać. Czasem pryskać bo szkodniki są wśród nas. Potem trzeba go zebrać. Następnie przesortować, zapakować w worki. Potem należy oddać je do skupu lub sprzedać na rynku hurtowym (na ryneczkach rolnikow juz nie ma). Ten pośrednik płaci za ziemniaka 15-20gr/kg, przejdzie on przez pare rąk osiąga cene 1zł/kg. Ile osób na tym zarobilo ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LOL39ELO
+14 / 20

ale tu już nie chodzi o Polski rynek . Nasz rząd wojuje szabelka z Rosją , a Rosja co chwile przedłuża embargo na Polską żywność. Wszystkie kraje oprócz Polski sprzedają Rosji swoje towary .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Glikol
+2 / 4

Na ciągnik są dopłaty, po zmianie przepisów nie da się ich swobodnie rozporządzić. Resztę sobie dośpiewajcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LOL39ELO
-1 / 9

nikt nie dostaje nic za darmo ! Żaden rolnik nie dostał sprzętu za darmo . Czasami jest to nisko procentowy (2%) kredyt który spłaca się przez 15 lat a czasami są to dofinansowania 30% ale jak ktoś bierze maszyny na dofinansowanie to ich cena rośnie prawie 2 krotnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Glikol
+1 / 3

LOL39ELO nie dwukrotnie, ale raptem o 40 %

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiek107
+3 / 7

Tak o 40 % ale i tak kredyt trzeba zaciagnac na full bo dotacje przyjda po paru miesiacach urzerania sie z urzednikami jeżdżenia po agencjach bo nikt Ci nic nie podpowie a problemów i poprawek co niemiara koszty naprawy tych ciagnikow to nie byle 1000 jak za samochod tylko koszty lecace w grubych dziesiatkach tysiecy zlotych. Owszem sa wygodne napchane elektronika tylko jak w dziesiecioletniej renówce wartej 60 tysiecy poszla skrzynia biegow w ktorej jest sporo elektroniki ale nawet nie umywa sie podłog nowych ciagnikow to trzeba bylo zapłacić kolo 25 tysiecy. Ciagniki musza byc przez 5 lat i nie wazne czy jest sprawny zepsuty czy spalony. A zaciagajac takowy kredyt na pół miliona napedza cala gospadarke bo napedzamy banki mnostwo posrednikow ludzi siedzacych w agencjach pracujacych w fabrykach produkujacych te maszyny itd itp. Tak wiec nawet jesli wytwarzamy malo pkb to napedzamy potezna czesc gospodarki i dajemy jesc takim ludziom jak Ty. A w zamian wiekszosc ludzi nas nie szanuje. Dlaczego mowi sie o kolejnych obnizkach mleka kiedy maslo podrozalo? My dostajemy za litr mleka 1.20 a w sklepie jest po 2.50 tak wiec najwiecej to nie zarobia wcale rolnicy tylko pośrednicy. Dziekuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 lutego 2015 o 9:50

M misiek107
+2 / 4

Kolejna sprawa dlaczego mamy płacić kary za nadprodukcje mleka -.- tak jakby ktoś siedzacy w biurze miał nadgodziny i musiał za nie kary firmie płacić. Nie dość że te kary beda dotkliwe to po zniesieniu kwot mlecznych cena mleka znowu spadnie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kroolyk
-3 / 5

Człowieku, ceny tych ciągników są specjalnie zawyżane żeby rolnicy brali kredyty. i nie mów o jakimś drucie, bo ziemi drutem nie uprawisz. przyjedź na wieś, popracuj po 16 godzin na dzień to się nauczysz i dowiesz ile to kosztuje wysiłku i pracy. a potem martw się czy ci to wezmą. jakby nie rolnicy to byś nie miał co jeść, a poza tym przemysł jest również oparty na rolnictwie. zastanów się co piszesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LOL39ELO
+6 / 14

lepiej dopłacać do rolnictwa z innego kraju ? Skad Ty się urwałes ? Czy Ty w ogóle widziałeś jak rozwinięte jest rolnictwo w Afryce :O

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Travler
+7 / 13

Syndrom Polityka, po co nam nasze skoro można wszystko kupić. Ludzi czy wy oczu nie macie ? a my to co kraj pierwszego świata ? jedyne co nas różni od afryki to troche lepsza organizacja. Wszystko sprzedać, niemców posprowadzać, czyli jak zniszczyć kraj bez wojny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pionka
+4 / 6

@Obiektywista, nie rozumiem Twojego toku myślenia. W takim wypadku, jaki jest sens kupowania polskich mebli i dokładania do czyjegoś PRYWATNEGO POLSKIEGO interesu skoro można kupić tanie, chińskie meble i dołożyć się do jakiegoś PRYWATNEGO CHIŃSKIEGO interesu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 lutego 2015 o 23:07

N Nala15
0 / 0

No tak, kurde, zapomnieliśmy wszyscy, że w Afryce tak jest bosko rozwinięte rolnictwo że tylko kupować, przecież tak wcale ludzie nie umierają z głodu bo kraje nie mogą się same wyżywić. Idź na premiera, serio, będziesz nam obiecywać drugą Somalię, przynajmniej się spełni. Jak czytam takie komentarze to mam ochotę urwać komuś łeb. Nie wiem, w jakiej branży pracujesz, chociaż pewnie jeszcze nie skończyłeś gimnazjum, ale nawet Tobie nie życzę czytać o sobie takich komentarzy. Może w takim razie my nie dokładajmy do Twojego interesu, dajmy na to, zamiast kupować polskie meble Twojej firmy sprowadźmy je sobie z Ugandy, toż towar pierwsza klasa. Żal czytać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wqqwewe
+2 / 4

Ty od demota poczytaj sobie o strukturach gospodarki. Przemysl uslugi rolnictwo, co jest najwarzniejsze w nowoczesnej gospodarce. Niestety przemyslu prawie niema
Gospodarka ekstensywna / intensywna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Prawdanie
+3 / 3

Nie, nie jest...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Warmonger
+5 / 7

Skoro "rolnictwo jest podstawą gospodarki", to w kraju bieda musi być i będzie. Na szczęście co bardziej zorientowani ludzie wiedzą, że nie tędy droga. Należy inwestować w innowacyjne technologie, a rolnicy muszą się przekwalifikować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B borsuk13
+7 / 9

Domagają się rekompensat za straty poczynione przez dziki - czy gdyby mi dzik wylazł na drogę i bym sobie o niego rozbił auto, to rząd by mi wypłacił rekompensatę? Raczej nie. Niech się ubezpieczają, ja samochód muszę ubezpieczać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Studenciak27
-1 / 11

Rolnicy! dostaliście bezzwrotne dotacje(ogromne)! Cały czas jesteście na Krusie, gdzie płacicie śmiesznie małe kwoty w porównaniu do reszty społeczeństwa, a Wasze dzieciaki zawsze dostaną stypendia socjalne(na studiach od 500-900zł) bo przecież nie wykazujecie dochodów!! Śmiech na sali jak jesteście uprzywilejowaną grupą!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pionka
+2 / 6

Krus to śmiesznie małe pieniądze? Śmieszny to Ty jesteś. Dotacje? Przy wszystkich wydatkach to te dotacje są śmiesznie małymi pieniędzmi. Mój tata przez całe życie musi pracować "na dwa etaty", jeden to zwyczajna praca, a drugi to praca na roli. Nie wyobrażasz sobie jak jest mu ciężko latem gdy w polu jest mnóstwo pracy, a trzeba te 8 godzin odbębnić też w innym miejscu. Tylko z pól nie dalibyśmy rady się utrzymać. Stypendium nigdy nie dostałam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nala15
-2 / 2

@rustika A niby skąd pieniądze na zmechanizowane wyspecjalizowane gospodarstwo?! Bo przecież nie z dochodów, które są śmieszne. Kredyt? Kredyt trzeba spłacić, nawet salomon z pustego nie naleje, więc zamiast pieprzyć takie farmazony zejdź z oczu uczciwie pracującym ludziom. Jakby były większe zyski, to i rolnictwo wyspecjalizowałoby się bardziej, nikt na własne życzenie nie chce całe życie pracować ursusem 30.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zaq12WSX123
+1 / 1

Nalu15: Przyzwyczajcie się, że każdy pracuje na siebie, społeczeństwo ma w dupie skąd to weźmiesz - nikt cię nie zmusza do pracy na roli. Pracuj jak każdy inny przedsiębiorca i inwestuj własne pieniądze, a nie państwowe. Jeśli tak Ci źle, to mogę zasponsorować 2m liny, drzewo sam sobie znajdziesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fgshtjnghbfdg
-2 / 2

Ogromne, Ogromne, Ogroooomne!!! Ooooch...!!! Nie podniecaj się tak, rolnik dostał dotacje na traktory i sprzęt, te pieniądze musi wydać! dopłaty bezpośrednie też musi wydać na środki do produkcji, nie ma tych pieniędzy na szwajcarskich kontach, Wydał je i nie ma, teraz obraca nimi miasto. Zainwestował w produkcję, i co? Produkcja się nie opłaca i z czego żyć? Po co unia daje nam pieniądze na rozbudowę gospodarstw jeśli potem kraj rządzony przez bez mózgów, którzy zamykają sobie na własne życzenie rynki zbytu. Nie piszcie bzdur, że tylko duże gospodarstwa się opłacają, małe gospodarstwo też można dopilnować i będzie przynosiło zysk, który da możliwość przeżycia. Małe gospodarstwa są w stanie więcej zarobić niż duże, najlepszym przykładem jest Finlandia, gdzie po wejściu do uni zostało 1/3 gospodarstw, które jak się okazuje wypracowały 1/3 tego co wcześniej te mniejsze gospodarstwa przed wejściem do uni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Morganis
-1 / 3

Poprawka - rząd ma wszystkich w dupie, poza członkami PO i PSL, lobbystów, koncerny, banki. Każda z grup społecznych czy zawodowych będzie w swoim czasie atakowana. Nie dajcie się sprowokować do ataku na innych, bo będziecie następni w kolejce ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Chung
+3 / 3

Rolnicy "marudzą" - i mówią: "to rolnictwo jest podstawą naszej gospodarki".
Górnicy "marudzą" - i mówią: "to górnictwo (JSW, KGHM) jest podstawą naszej gospodarki"
Tak to jest, jak przez pryzmat regionu patrzy się na całą Polskę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lomion
0 / 0

Generalnie, częścią wspólną tych wypowiedzi jest to, że do podstawy gospodarki musimy sporo dopłacać, czymkolwiek ta podstawa by nie była

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zalltan777
-2 / 2

Nieważne co by się złego w kraju działo, to i tak głupi Polak zagłosuje na PO...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar distroitgermany
-1 / 1

WINA TUSKA, KOPACZ I KOMOROWSKIEGO -CZYLI PO

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar marcinqwerty
+3 / 3

Skoro rolnictwo jest podstawą naszej gospodarki, to oznacza, że jesteśmy krajem trzeciego świata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adder
+2 / 2

Rolnictwo podstawą gospodarki :D:D No jest ważne.. ale podstawą?! :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 lutego 2015 o 18:17

K kmaster
+1 / 1

Mówią jak jest, ale pytania "jakie widzą rozwiązanie?" unikają jak ognia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ziomale
0 / 0

Haha, w 2 sekundzie Jasia widać z tyłu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P przemokk
+4 / 4

Podstawą gospodarki są małe i średnie firmy wytwarzają około 67% PKB...., a nie tak ubóstwiane górnictwo, ani rolnictwo!!!!! Drażni mnie to jak ktoś mówi/pisze "Polska węglem stoi" czy inne pierdoły. Polska stoi małymi i średnimi firmami, które są gnębione na każdym kroku. Ponadto w urzędzie każdy przedsiębiorca jest traktowany jak wróg publiczny. Oczywiście szanuję pracę rolników i uważam, że protestują oni w słusznie, bo przez głupie embarga na Rosje, wysokie podatki i unijne przepisy wielu producentów jabłek i innych produktów objętych embargiem pogrążyło się w ubóstwie. Mimo wszystko nie lubię przekłamań, bo rolnictwo jest owszem ważne, bo bez niego chodzilibyśmy głodni, albo raczej więcej płacili za jedzeniem, ale nie jest i nie będzie podstawą naszej gospodarki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~assssasssass
0 / 0

Tvp info ,najgorszy kanał informacyjny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ceglaxxx
+1 / 3

A ja powiem tak - skończyć z państwem opiekuńczym. Ktoś chce być rolnikiem - musi brać pod uwage ryzyko zniszczenia plonów przez zwierzęta, przez pogode itd. Ktoś bierze kredyt we frankach - musi brac pod uwage ryzyko, że kurs waluty może skoczyć. A jak ktoś chce pewną wypłąte co miesiąc niech idzie na kase do marketu, albo niech wybierze inny zawód niezwiązany z ryzykiem. Nikt nikogo przez całe życie za ręke prowadzić nie będzie. Dacie górnikom to czego chcą, to zaraz pójdą za nimi nauczyciele (bo skoro górnikom sie udało to dlaczego nauczycielom am sie nie udac), dacie nauczycielom, odezwą się znowu pielęgniarki itd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 lutego 2015 o 1:11

avatar ~dziwisz
+1 / 3

O czy to rolnictwo jest na giełdzie?
Przestańcie wreszcie uprawiać tą rolę z dziada pradziada i po sprawie. Nikt was nie zmusza.
Prawa wolnego rynku powinny regulować podaż i popyt zarówno na produkty rolne jak i na pracę rolnika.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziubrowska
0 / 0

A wiecie, co rząd duński zrobił, gdy zaczęły się w ich kraju problemy z dzikami (niszczenie upraw, roznoszenie chorób wśród trzody)? Wybił wszystkie. Ekosystem przetrwał, rolnictwo jest na wysokim poziomie, a prosięta duńskie kupuje cały świat. Rolnicy tworzą spółdzielnie, sprzedają bezpośrednio do przetwórni i wspólnie ustalają ceny. Nie ma pośredników, którzy są najwiėkszym rakiem toczącym polskie rolnictwo. Od tego należy żacząć. A Rosja jest nam potrzebna gospodarczo, więc niech się lepiej dogadają, zanim zrobią to Niemcy i Francuzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kraken11
+1 / 1

Chyba tylko ja zwróciłem uwagę na niczemu nie winne dziki...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Emily1987
0 / 4

Popieram w 100%! szkoda tylko, że nasz ch... rząd znów olał rolników, ich starania, ich pracę. kolejny raz pokazał, że ma Polaków w d...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziko777
-1 / 3

Rzadzący doskonale wiedzą , że polskie rolnictwo ma potencjał.
I właśnie dlatego starają się je udupić.
Mało co innego do udupienia pozostało w tym kraju no chyba, że biurokracja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tralalatvn
+2 / 2

a może te pieniądze ładować lepiej naukę badanie nowych technologi wiecie rozwooj a jedzenie da się w każdej ilości ściągnąć z za granicy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~miastowyzPozn
-1 / 3

Dopiero zobaczycie jaki syf do żarcia pójdzie z zagranicy, jak nasze polskie rolnictwo upadnie. Dlaczego w Anglii Anglicy się zajadają polską szynką, oni nawet chleba tam porządnego nie mają tylko chemiczne tosty albo jakieś pumpernikle. Ja jestem z polskimi rolnikami całym sercem i popieram ich w 100%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zaq12WSX123
0 / 0

Chcą wojska? Dać im wojska! Burzą się? Wystrzelać!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gg
0 / 0

Ten z lewej to dzik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ADAŚ39
+1 / 1

Ja też mam was tam gdzie nasz RZĄD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem