Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
288 344
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~nikuse
+22 / 26

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hfghfghf
+16 / 26

Jabłko - 10
Banan - 4
Kokos - 2
Więc nie wiem jak ktoś mógł by podać błędną odpowiedź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Karzolinio
+10 / 10

@czlowiecze Idąc tym tokiem myślenia to zadanie jest nie do rozwiązania, gdyż nie wiadomo, czy jakieś banany nie są jeszcze zasłonięte. Tak wgl. to autor chyba zapomniał dodać, że 90% ludzi- ale w wieku przedszkolnym- nie potrafi podać poprawnej odpowiedzi..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
0 / 0

po za tym skąd pomysł że 3 banany to 3, to tak jakby powiedzieć że Y=3 bo ma 3 kreseczki, a X=4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kesite
+7 / 11

16?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
-2 / 4

@Kesite dobrze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ninjasam123
+4 / 44

15 bo tam nie ma jednego banana

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zielik909
+25 / 31

@ninjasam123 na rysunku jest jedno jabłko a mimo to uznajesz je za 10 :P i diabli wzięli twoją bananową logikę.:P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mareczek00713
+35 / 35

@ninjasam123 Matematyka opiera się na symbolach, nie liczeniu tego co jest na obrazku, a więc 16. Jakby twoja metoda obrazkowa była prawidłowa to dostawałoby się pełną ilość punktów nie za wyliczenie ściany trójkąta z twierdzenia Pitagorasa a za odpowiedź w stylu "5cm bo linijka tyle pokazała".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Korrie
-5 / 5

@ninjasam123 tylko w ostatnim obrazku nie ma jednego banana. Wynik 16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~krzysio66666
+2 / 2

@ninjasam123 ale my nie banany dodajemy banan to tylko symbol to wytłumacz mi dlaczego nie ma tam 10 jabłek skoro jabłko = 10

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Almm
+4 / 4

@ninjasam123 Ale te banany nie są równej długości. To też coś zmienia? :v

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
-1 / 1

@PolskaRzeczpospolitaTeoretyczna ale...neandertalczycy chyba wyginęli dość dawno

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zaskoczony
0 / 0

@ninjasam123 a widzisz tam 10 jablek?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hcumok
+88 / 100

16. To że nie ma jednego banana to nic nie zmienia. Może być zasłonięty a matematyka opiera się na symbolach, Kiść bananów to symbol który oznacza 4. I nie ważne ile tych bananów narysujemy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JohnLilly
+10 / 14

@lech2 Nie jestem pewien czy Hcumok się myli. Przyjmując Twoją logikę, że jeden banan to liczba 1, to i jedna połówka kokosa to 1, a więc mamy tutaj, dwa symbole oznaczające tą samą liczbę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Yaroslao
+5 / 7

@Hcumok Albo należy uznać, że to całkowicie nowy symbol i nie wiadomo ile oznacza. Btw - czemu w awatarze masz tę mendę ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JohnLilly
+1 / 1

@lech2 Weź pod uwagę to, że autor obrazka mógł wychodzić z błędnego założenia, tworząc to zadanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dirkuu
+3 / 3

@lech2 A skąd Ty masz pewność, że 4 przy kiści bananów ma odpowiadać ich liczbie? Może tu chodzi o jakąś jednostkę kalorii, albo objętości? Jeśli bananów nie traktujemy jako jeden symbol to nie znamy odpowiedzi, bo nie możemy zakładać, że każdy banan jest taki sam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2016 o 9:51

W wjasinski
+3 / 3

@Hcumok na tym zdieciu widac ten kto kto umimescil to zdiecie nieudolnie probowal zamazac 4-ego banana ale koncowka jest nadal widoczna takze zgadzam sie z teorja obrazkowa (polecam ctrl + do zblizenia ) takze tych co ciebie zhejtowali POZDRAWIAM BANAOWCY :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+1 / 1

@olmajti oświeć mnie bo nie rozumiem czemu miałbym zapisać 10x. Widzisz tam jakiś podział jabłka na 10 części, czy jak?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2016 o 10:52

L lech2
-2 / 2

@olmajti jaśniej tego Ci nie objaśnię. Nigdzie nie masz napisane, że masz rozpatrywać kiść bananów jako całość, a nie jako pojedyncze banany. Sam podjąłeś takie założenie. Oczywiście nie jest napisane, że masz rozpatrywać banany jako pojedyncze sztuki, ale jak takiego założenie nie podejmiesz zadanie nie ma rozwiązania. To tak jak w życiu czasami musisz się domyślić o co chodziło autorowi. Prawie każde zadanie z matematyki czy fizyki można sprowadzić do absurdu, bo nie jest wszystko napisane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2016 o 11:26

avatar ~Jameson123666
+2 / 2

Tylko, że każdy symbol oznacza inną liczbę, jeżeli kiść 4 bananów oznacza liczbę 4, to kiść 3 bananów może a nie musi oznaczać liczbę 3, może to być całkiem inna liczba, dlatego moim zdaniem rozwiązanie jest sprzeczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-1 / 1

@olmajti to jest zadanie zarówno na spostrzegawczość i matematyczne. Nigdzie nie masz napisane, że nie jest to zadanie na spostrzegawczość. Autor nawet zawarł wskazówkę- 90% osób podaje błędny wynik- więc musi być jakiś haczyk. Oczywiście specjalnie zostało napisane tak, aby ludzie podejmowali błędne założenia. W pewnym sensie można powiedzieć że zadanie jest niejednoznaczne i w układzie otwartym można podać wiele różnych rozwiązań. Ale to samo można powiedzieć o prawie każdej zagadce logicznej czy matematycznej. Ale na ogół istnieje jednak to najpoprawniejsze rozwiązanie o które chodziło autorowi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pogromca2241
+1 / 1

@Hcumok nie zgodzę się. To nie jest zwykłe zadanie matematyczne. Już na starcie autor wskazuje, że coś jest nie tak skoro 90% podaje błędną odpowiedź. To bardziej skłania te zadanie ku zadaniu na logikę - matematyka jest tu jedynie dodatkiem - dlatego ilość bananów jest jak najbardziej ważna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gggfghfghh
0 / 0

@Hcumok nieważne , jezyk polski tez jest ważny ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartek3033
0 / 0

@Hcumok O kurde. Faktycznie tam jest mniej bananow w ostatnim :D też mi wyszło 16, bo myślałem podobnie do ciebie, nie zagłębiając się w to, ile było bananów, tylko po prostu traktowałem całą kiść jako 4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ninjasam123
0 / 0

@Hcumok Masz racje. Nie jestem może najlepszy z matematyki ale też myślałem, że coś jest tu nie tak. Jeśli to miało by sens banany musiały by być takiej samej wielkośći i ustawione w odstępach obok siebie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Pan_Talon
+1 / 1

rozumiem, że dla ciebie 3 i 8 to to samo, bo ch***, że brakuje kilku kreseczek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jurechkiler
0 / 0

@Hcumok A idąc tym tokiem rozumowania trzy banany mogą oznaczać każdą wartość ( brak zalezności pomiędzy kiścią trzech bananów, a kiścią czterech) więc zadanie należałoby uznać za nierozwiązywalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hcumok
0 / 0

@up Nie ale tak jak "4" można zapisać różnymi sposobami, różną czcionką, tak i kiść bananów można przedstawić różnorako.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
0 / 0

@Hcumok czyli dla ciebie zapis II równe jest III to równe jest IIIIIIIIIIIIIIIIII tu i tu kupa kresek, tylko inna czczionka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
0 / 0

@Hcumok ale też można uznać to za inną kiść bananów, jest róznica między 3 bananami, a 4, taka sama różnica jest między I i J różnią się tylko zawijasem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ja
+1 / 1

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar komivoyager
+1 / 1

Bardzo oryginalny demot...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dayandnight20
0 / 0

16 minus jeden banan którego zjadłem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ff
+1 / 1

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~1234tester1234
+8 / 8

Wynik zależy od interpretacji znaku banana. banan może być traktowany jako stała - tzn - kiść bananów =4, wtedy wynik to 16. Banan może być traktowany jako grupa, gdzie poszczególny banan ma wartość 1 a kiść jest sumą (4*1, 3*1) wtedy wynik to 15.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Grrrrar
+2 / 2

Od drugiego odejmujecie trzecie i macie czwarte - 18-2=16, tyle :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T taksiarz
0 / 4

Jak brać na logikę to 15

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bez_nazwy
0 / 0

to nie ma logiki. Prawidłowa odpowiedź nie istnieje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~md
+12 / 12

Autor próbuje wmówić, że skoro kiść 4 bananów reprezentuje liczbę 4, to kiść 3 reprezentuje liczbę 3. Jednak jest bardzo niekonsekwentny. Jeśli przyjąć że jedno jabłko symbolizuje 10, to oznacza, ze ilość owoców nijak ma się do liczby którą mają reprezentować, a obrazki owoców są tylko symbolami. Mamy więc nie 3 ale 4 symbole: jabłko, połówki kokosa, kiść 4 bananów i kiść 3 bananów.
4 niewiadome i 3 równania. Z nie da się rozwiązać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messijan2
0 / 0

Da się:
x -> kiść 3 bananów; y -> niewiadoma
y = 12 + x
Z teoretycznego punktu widzenia wynik jest poprawny - a zatem - rozwiązany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2016 o 20:46

avatar ~Hastata
-3 / 3

kokos = -2

więc 10 + 4 - 2 = 12

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mareczek00713
+1 / 3

Banany to 4 a więc idąc twoim tokiem myślenia 4-kokos=4-(-2)=4+2=6 . I tyle w temacie, błąd godny ucznia podstawówki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcia777
0 / 0

help serio?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~koko2332
-3 / 5

Bananów w trzecim równaniu jest tylko 3.Zatem odpowiedź to 15

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hail5
+1 / 1

Więc skąd jedno jabłko to 10? Jeśli w zadaniu brak konsekwecji, to nie stosuje się takiej zasady.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messijan2
+1 / 1

+hail5 - przy jabłku 10 jest z tego, że jest ono czystym symbolem. w tym zadaniu mamy 4 symbole - x(jabłko); y(kokos); z(4 banany); w(3 banany). Niestety z czysto matematycznego punktu widzenia możemy obliczyć tylko 3 niewiadome.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~prostehahaha
-2 / 4

15 bo nie ma jednego banana :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miros1
+5 / 5

Podaje rozwiazanie - okoń

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tyle
-1 / 1

20 bo jabłko-10 banan-4 a kokos-2

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcia777
0 / 0

16:)
skoro 3jabłka to 30
jabłko i banany 18
banan i kokos 4
to jabłko 10,banan 4 kokos 2:-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dasdasdasdasdas
0 / 0

eeeeee okoń
16 albo 15 jak ktoś się banana uczepi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Angelina5454
+1 / 1

16
10+10+10=30
10+4+4=18
4-2=2
2+10+4=16
Żadna filozofia zadanie z podstawówki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messijan2
+1 / 1

Przeoczyłaś czwarty symbol :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~abc234c
+4 / 4

To bardzo interesujące, że symbol jednego jabłko oznaczy 10, symbol jednego orzecha, 2, symbol 4 bananów, to 4. I teraz trzeba tylko wiedzieć, że ktoś sobie ubzdurał, że symbol z 3 bananami to 3, a nie na przykład 84?
Dla mnie wynik jest równy 16, a jak się założy, że 4 banany nie oznaczają tego samego, co 3 banany, to nie mam pojęcia :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szaleniec16
0 / 0

W pierwszym odruchu miałem zamiar zrobić uczciwy układ równań, jak Pani Gosia uczyła, ale pomyślałem: "3 jabłka to 30? Więc jedno jabłko to 10". I diabli wzięli super trudną zagadkę dla niby-głąbów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~secordo
-1 / 1

12

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A axyder
-1 / 1

x+x+x=30 => x=10;
x+y+y=18 => y=4;
y-z=2 => z=2;
x+y+z=16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2016 o 9:45

B bez_nazwy
0 / 0

A 4 symbol?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar markownik
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cysienka
+3 / 3

oczywiście że 16 i brak tego banana nie ma tu nic do rzeczy kisc bananów to 4 bez względu na to czy jest ich 3 czy 4 bo jak w takim razie uzasadnić że jedno jabłko to 10

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hellfiat
+1 / 1

Tym że każde jabłko ma wartość 10 ;_; Ale to nieważne,masz rację przyjęcie że 3 banany to rzeczywiście 3 jest błędem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Skalos
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~15
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michail221
0 / 0

Jabłko=10
Banan=4
Kokos=2
-------------------
Wynik 16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~yeyeaaaa
+1 / 1

16, autor wymazał jednego banana w ''paint'' i myśli że zabłysnął

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zenzenzen
+1 / 3

Nie można rozwiązać tego zadania, ponieważ nie wiadomo co oznacza symbol 3 bananów.
Może oznaczać 3 ale wcale nie musi.
Nie możecie założyć, że jeden banan = 1, dwie połówki kokosa = 2 a trzy banany = 3
BO TEGO NIE WIADOMO! :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~qretwryy
+1 / 1

są dwie poprawne odpowiedzi zależy kto zadaje pytanie, jeżeli jest to starożytny Egipcjanin który przekłada symbole nad znaki matematyczne to odpowiedź będzie inna niż dla np Europejczyka dzisiejszych czasów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zenzenzen
0 / 2

Mylisz się.
Egipcjanin zapyta skąd ma wiedzieć co znaczy symbol 3banany
A Europejczyk zapyta dlaczego pół kokosa i banan znaczą to samo a banan i jabłko nie znaczą tego samego czyli cyfry 1

:D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ninjasam123
0 / 0

@mareczek00713 też takq myślałem ale gdyby banany był

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S snickers88
0 / 2

wynik 16 jabłko-10 banan-4 kokos 2 ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~WielkiP
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Michał
0 / 0

To tak naprawdę test na spostrzegawczość. Trzeba zauważyć, że w danych obrazek z bananami jest inny niż banany w pytaniu. O ile można sobie obliczyć wartości poszczególnych obrazków z trzech pierwszych równań, to i tak nie da się tego rozwiązać na podstawie podanych danych z tego względu, że nie wiadomo jaką wartość ma obrazek bananów z pytania. Niektórzy twierdzą, że 3 bo jest tam 3 banany, ale przecież jest jedno jabłko i jego wartość to 10. Te 3 nijak nie wynika z danych podanych w zadaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ja
0 / 0

A ch*j... Całki licze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RecordCat
+1 / 1

Algebra (w tym przypadku przedstawiona obrazkami, nie literami) opiera się na stałej wartości dla każdej litery, a nie na tym, że jak B utniemy brzuszek, to ma mniejszą wartość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cysiek1991
+1 / 1

Na moich oczach demotywatory pną się ku swej świetności...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Heyter
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nikthaha
+1 / 1

Kiść bananów = 4, jeden banan =/=1 bo nie wiadomo ile w kiści bananów jest pojedyńczych bananów. To, że widać 4 nie oznacza, że są tam 4 banany. Równie dobrze może być 5 czy 6 ale zakrytych przez te 4 widoczne. Tak więc 90% osób podaje prawidłową odpowiedź pozostałe 10% komplikuje sobie sprawę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~becia1974
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Runek89
0 / 0

16 :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~BeataWla
-2 / 2

oczywiście 15

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ZUS
0 / 0

Jakie bezsensowne rozumowanie. Gdyby banany liczyć oddzielnie to należy zauważyć, że pomiędzy poszczególnymi bananami nie ma znaku plus czyli zakładamy, że jest to mnożenie. Czyli w drugim równaniu mamy 10 + (x*x*x*x) + (x*x*x*x)= 18 czyli jeden banan równa się ok 1,41 a w trzecim równaniu analogicznie mamy dwa kokosy czyli 1,41^4-x^2=2 czyli jeden kokos to 1,40.
W ostatecznym równaniu otrzymujemy: 1,40^2 + 10 + 1,41^3 = 14,76

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kai33
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Sigma_Pi
0 / 0

Nie określono warunków, więc zarówno 15 jak i 16 to odpowiedzi prawidłowe (bo możemy kiść bananów liczyć jako symbol liczby 4, a możemy liczyć pojedyncze banany)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Deweloperr
0 / 0

Tylko, że każdy symbol oznacza inną liczbę, jeżeli kiść 4 bananów oznacza liczbę 4, to kiść 3 bananów może a nie musi oznaczać liczbę 3, może to być całkiem inna liczba, dlatego moim zdaniem rozwiązanie jest sprzeczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~FelonXYZ
0 / 0

więc tak
jabłko = 10
banan = 4
kokos = -2
czyli -2+10+4=12


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VaniaVirgo
0 / 0

Kokos nie równa się minus dwa ech, gdyby kokos miał -2 byłoby takie równanie 4-(-2)=

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~bubulef
0 / 0

Pytanie brzmi : Kto zaje..ł banana ? I czy to wina Tuska ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Domeik
0 / 0

Kokos, jabłko i 3 banany, dziekuje policzone!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Malfas98
0 / 0

Jabłko = 10, Banany = 4, Kokosy = - 2. (Minus dwa))
Ostatnie działanie: (-2) + 10 + 4 = 8 + 4 = 12
Może być?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~spartakus2301
0 / 0

myśle ze chyba 6

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~maniom
0 / 0

ktoś nieudolnie wymazał banana a wy sie kłucicie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I impatient
-1 / 1

15

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hellfiat
0 / 0

Kolejne pseudo "monetę" gówno,nie można tak traktować tych bananów,nawet jeżeli uznać te dwa symbole za oddzielne i dodatkowo banan w obu przypadkach to ta sama liczba dalej nie możemy policzyć ile wynosi jeden banan,w końcu również dobrze to może być 4x-12 gdzie x=4 dalej mamy że kiść to 4 ale jednak przy 3 bananach wychodzi 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hellfiat
0 / 0

przepraszam,zamiast monetę miało być "mondre",zamiast również powinno być równie. Nie wiem dlaczego włączyła się autokorekta

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jacekpoz
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jacekpoz
0 / 0

jednak 15 :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Szaniqa
0 / 0

16. Zadanie dla podstawówki aczkolwiek gdybym nie poczytała komentarzy nie wzięłabym tych 3 bananów pod uwagę na ostatnim rysunku a to dlatego że jabłko udowadnia, że traktujemy wszystko symbolicznie chyba że, ktoś wymyśli sobie jakąś wspólną jednostkę xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~milomilo2e
0 / 0

pożywną sałatkę owocową?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~izka3344
0 / 0

15. jezeli 1 banan oznacza 1 . jezeli banany top cały symbol to 16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Micho4l
0 / 0

15, bo przy jednej kiści są 3 banany

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sdsssssssss
+1 / 1

Zadania nie da się rozwiązać ponieważ w ostatnim działaniu pojawia się nowy symbol i nie znamy jego wartości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ja
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nashnash
0 / 0

W takim razie jabłko to nie 10 a 1, a kokos nie 2 a też 1. Słabe to strasznie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P plum18
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fallout84
-1 / 1

Przyłączam się do opinii że banany symbolizują liczbę 4, więc wynik to 16.

W przeciwnym razie mam dla Was równie bezsensowne zadanie.
''Marek jest popierdoIony'' - aż 90% ludzi nie wie dlaczego to zdanie nie zostało ocenzurowane na portalu.

PS. Przepraszam wszystkich Marków którzy mogli poczuć się urażeni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 1986Andy
0 / 0

Proste jak sikanie:

j - jabłko;
b - banan;
k - kokos;

3j=30 --> j=10;
j+8b=18 --> b=1;
4b-k=2 --> k=2;
k+j+3b=2+10+3=15.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kecia11
-1 / 1

3 jabłka to 30, wiec 1 jabłko to 10.
1 jabłko i 8 bananów to 18, wiec 18 - 10 = 8, a 8 : 8 = 1, to znaczy ze JEDEN BANAN (nie kisc) to 1
4 banany minus 1 kokos to 2, w takim razie kokos to 2, bo 4 - 2 = 2
I ostatni wers: 1 jabłko i 1 kokos i 3 banany (przatrzeć się dobrze) to 10 + 3 + 2 = 15.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hellfiat
0 / 0

Tyle że trzy banany to nie 3.w kiść wchodzi 4x i niewiadoma ilość liczb i cyfr np:4x-10 wtedy nie ma szans na to że wynik będzie 15

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~DSoL
-1 / 1

1. Wpisuję w google "linear equation solver".
2. Klikam pierwszy z brzegu link
3. Wpisuję układ równań :
3*x = 30
x + 2*y = 18
y - z = 2
4. Otrzymuję rozwiązanie : x = 10, y = 4, z = 2
5. Podstawiam do ostatniego równania i otrzymują 16.

Czas całej operacji : 30-45 sekund.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hellfiat
0 / 0

Tyle że tu chodzi o ostatnie banany,jest ich 3 zamiast 4 i całe zadanie nie ma sensu :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~DSoL
0 / 0

Na egzaminie z matmy będziesz się zastanawiał czemu jeden x w zadaniu jest bardziej wyblakły niż inne ?
Powodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Dzekson96
0 / 0

Idąc tokiem rozumowania wszystkich którzy odpowiedzieli 15 a nie 16. To wynik powinien być 5 ponieważ jest:
jeden kokos (dwie połówki) + jedno jabłko + trzy banany = 5!!!! Więc zrozumcie albo uznajecie wszystko jako symbole i olewacie pierwsze trzy części łamigłówki, albo uznajecie wszystko jako niewiadome i olewacie to że jakiś baran usuną tego je***ego banana!!! Dziękuję dobranoc. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~petrows
0 / 0

Znowu piękna "gównoburza" ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~weredere
0 / 0

16 Ale pierwsze równanie niepotrzebne wystarczy,że odejmiesz trzecie od drugiego:
J+B+B- (B- K)=18- 2
J+ B+ B- B+ K= 16
J+ B+ K= 16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~otako
0 / 0

skoro kokos to -2 jablko 10 a banan 4 to z kad wam wychodzi 16?
-2(kokos)+10(jablko)+4(banan)=12

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VaniaVirgo
0 / 0

Gdyby jabłko miało wartość 1, to wtedy można by liczyć te banany po sztuce. A ponieważ jabłko ma 10, kiść czterech bananów ma 4, to właściwie nie wiadomo ile ma kiść trzech bananów. Może to być 3, a może nawet 20.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~54
0 / 0

54 (•ᴥ•)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~BORATaBRAT
0 / 0

= marchewka i trzy ogórki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mankiva
0 / 0

z ilości i treści komentarzy wynika, że demot kłamie: około 50% osób podaje nieprawidłową odpowiedź...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar hardcoreodkabla
0 / 0

1455647657575. no sorry, jestem humanistą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~bb
0 / 0

idąc tym tropem to zadanie jest nie do rozwiązania, ponieważ w ostatnim równaniu jest inny symbol(kiść 3ech bananów zamiast 4 - to są dwa różne symbole). Ktoś chciał być na siłę fajnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~symbi_oza
0 / 0

odpowiedź: 26 - jabłko = 10, banany=9 kokosy=7. Razem: 26

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Miksonek
0 / 0

Zadanie jest błędnie zapisane... Można stwierdzić, że w ostatnim równaniu są 3 banany ale patrząc na najwyższego banana widać tam dwie brązowe plamy czyli widać koniec 4 banana, który prawdopodobnie został nieudolnie zamaskowane w Paincie. Bynajmniej podawanie odpowiedzi 15 jest poprawne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mariusz348
0 / 0

16:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fawfwarwrtarw
0 / 0

no nie znowu gównoburza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~yaco2
0 / 0

Zadanie nie ma rozwiązania jak i każde rozwiązanie powyżej 12 jest poprawne. 4 banany to 4, ale 3 banany to może być równie dobrze 1, 7 jak i 12.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rembrant
0 / 0

15 bo bananow jest 3

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wrin
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Domi7777
0 / 0

Odpowiedź: Jabłko, 2 kokosy i 3 banany. Zgłodniałem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Carnen
0 / 0

Wymazali jednego banana gumką w paincie i myślą, że ułożyli ciężką zagadkę umysłową ^^

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Pitagoras
0 / 0

16 i tyle w temacie. Po co dyskusje o ilości bananów. Życie sobie utrudniacie a zadanie jest banalnie proste

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdfghjkl10
0 / 0

15 i 3/4

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ambeer
-1 / 1

Przecież wyraźnie widać, że cała "trudność" tego zadania polega na tych bananach. Nie bez powodu w ostatnim działaniu widać trzy, a nie cztery banany. Nie sztuką jest rozwiązanie tego zadania nie zwracając uwagi na ilość bananów w kiści. Chodzi o spostrzegawczość. Myślę, że 15 jest poprawnym wynikiem.

Ale być może nie mam racji. Piszę tylko co ja o tym sądzę :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2016 o 23:10

B bez_nazwy
+1 / 1

Na początku przyjęliśmy pewną konwencję, że są to SYMBOLE, a nie wartości. Jabłko jest jedno a nie 10. Potem autor musi się tego trzymać bo w innym wypadku pierwsze zadanie nie ma sensu. Prawidłowej odpowiedzi nie się ustalić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ambeer
0 / 0

Masz rację. Nie pomyślałam o tym :) Ale przyjmując, że ilość bananów w kiści nie ma znaczenia, można udzielić prawidłowej odpowiedzi, i będzie nią 16. Być może zamazany banan miał być zmyłką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jjjjjj
0 / 0

12+x Co Wy na to ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K ksawerym
0 / 0

Matematyka - królowa nauk. Szkoda, że tak mało osób to ogarnia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2016 o 23:18

avatar ~Peter_Inox
0 / 0

Czy jak napisze się 9 z mniejszym ogonkiem, to ma ona mniejszą wartość od tej z większym ogonkiem.Interesujące :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Etiger
0 / 0

Zadanie nierozwiązywalne, ponieważ nieświadomości co oznacza symbol trzech bananów, mamy dwie niewiadome w jednym równaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~trója_z_matmy
0 / 0

Wynik może być dowolny i zależy tylko i wyłącznie od interpretacji symboli z bananami.
1. Można potraktować wszystkie symbole bananów jako jedną zmienną wtedy ??=16
2. Można liczyć banany na obrazku i potraktować pojedynczy banan jako zmienną , wtedy ??=15
3. Można każdy obrazek potraktować jako osobną zmienną wtedy ??= 12+a, gdzie a oznacza rysunek z trzema bananami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xaacco
0 / 0

@Hcumok Jeżeli masz czerwonego malucha i czerwonego poloneza, to nie masz dwóch takich samych samochodów, tak i jeżeli chodzi o symbole, to nie mogą być one od siebie różne. Kiść z czterema bananami, nie jest tym samym co kiść złożona z trzech bananów. Warto też wspomnieć, że symbole nie mają tutaj dosłownego znaczenia, jak X i Y w równaniach. Prosta zagadka na spostrzegawczość, zadawana nawet przy rozmowach kwalifikacyjnych, a czytam o jakiś pierwiastkach, ułamkach, wnioskach i nieskończonościach rodem z największych teorii w historii świata. Cztery banany odpowiadają cyfrze 4 (każdy banan z osobna stanowi jeden symbol) a haczykiem jest próba nabrania innych, gdzie trzy banany mają odpowiadać cyfrze 3, prościej- 4 banany= 100%, 3 banany =75%, więc 75% z 4= 3. Odpowiedź 15 jest prawidłowa. Podobnie można narysować dwa jabłka na gałązce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~chromik
0 / 0

@Xaacco to jest błąd logiczny - zadanie sugeruje iż każdy z symboli ma inną wartość i w tym przypadku ustalenie tej wartości może mieć miejsce tylko i wyłącznie na podstawie dostępnych równań symbol 3 bananów jest niezdefiniowany i nie można ustalić jego precyzyjnej wartości na podstawie przedstawionych równań -> to że narysowane są 4 banany i mają wartość 4 zostało zdefiniowane przez 2-gie równanie - liczba bananów na obrazku nie ma nic do tego -> aby można było uznać że kiść 3 bananów ma wartość 3 a nie jakąś inną potrzebne jest dodatkowe równanie np kiść 4 - kiść 3=1 wtedy to zadanie ma sens w innym przypadku to czcze gdybanie bo nie możńa wybiórczo stosować symboli i ot własnego widzimi sie aby przypisywać im wartości a dokładnie takiego skrótu myślowego tu używacie :) Ja np powiem że symbol 3 bananów ma np wartość 40 - proszę mi udowodnić na podstawie dostępnych danych/równań że jest inaczej :L - przedstawiony problem celowo jest źle skonstruowany i nie ma na celu zbadania umiejętności liczenia osoby badanej - tylko jej dociekliwości , spostrzegawczości i ew oceny jej reakcji jak się jej pokaże że popełnia błąd lub jak radzi sobie z zadaniem celowo nierozwiązywalnym (aby wywołać frustrację) np pod presją czasu-> czyli ma na celu badanie innych rzeczy (bo nie o liczenie tu chodzi).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C choyrack
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~OlgaZ
0 / 0

6

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lorenco
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dion85
0 / 0

16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wercia9577284657834
-1 / 1

są 4 banany w kiści, więc liczba 4. Są 2 kokosy wiec liczba 2. A pierwsze działanie dzielimy na 3 i wychodzi, że 1 jabłko to 10.
wiec ostatnie działanie to: 2+10+3=15

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

Ludzie, serio? 1. 3 x jabłko ( jabłko + jabłko + jabłko) = 30, więc 1 jabłko to 30/3 = 10. 2. 18-10(jabłko) = 8. 8 to suma dwóch bananów, czyli 1 banan to 8/2 = 4. I KIJ Z TYM, ILE TYCH BANANÓW JEST NARYSOWANYCH! 3. Skoro banan - kokos = 2, czyli 4 - x = 2, to 4 = 2 + x, czyli 4-2=x, czyli x = 2. A WIĘC 4. 2 + 10 + 4 = 16. Takie trudne?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~irignirigni
0 / 0

16!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Noxxy
0 / 0

10+10+10= 30
10+4+4=18
4-2=2
2+10+4=16

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Macierze_sa_zle
0 / 0

1 0 0 | 10
1 2 0 | 18
0 1 -1| 2

1 0 0 | 10
0 1 0 | 4
0 0 1 | 2

x+y+z = 10+4+2 = 16

CHEMY WIECEJ *.*

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Inusia
0 / 0

16 - i już.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nickee
0 / 0

14= /1+10+3/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nicke
0 / 0

15=/2+10+3/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem