Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K Krzysztof798
+15 / 17

Który to rząd rozpoczął budowę tego lotniska?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mareczek00713
+19 / 25

Slav unika odpowiedzi czyli PO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+6 / 8

@Krzysztof798 masz na myśli władze krajowe, wojewódzkie czy lokalne? Lotnisko było pomyłem lokalnym, i rządził tam wtedy PiS. Pozwolenie wydał oczywiście Urząd lotnictwa cywilnego, a stery wtedy dzierżył w nim członek PO w tym momencie. Więc standardowo umoczeni są wszyscy :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Fveast
+1 / 1

Poprzedni rozpoczął budowę, obecnemu jednak też jakoś nie przyszło do głów ten dziurawy worek na pieniądze zamknąć. Dobra zmiana, nie marnują pieniędzy, nie to co poprzednicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K keeshavah
+12 / 20

Poczekaj, aż będziesz płacić na "centralny port lotniczy".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dawidsznurek
+19 / 25

@keeshavah Różnica tylko polega na tym, że lotnisko w Radomiu mogłoby być lotniskiem bocznym dla Warszawy tak jak np. Gatwick czy Luton dla głównego lotniska w Londynie (Heatrow), jak masz kasę to lecisz na Heatrow i już jesteś w Londynie, jak chcesz zaoszczędzić na bilecie lotniczym, lecisz do Gatwick lub Luton, a potem dojeżdżasz autokarem który ma zajezdnię centralnie pod lotniskiem. Lotnisko Chopina jest drogie to wie każdy, a Radom ma świetne połączenie z Warszawą i jest zaledwie 40 minut drogi od Warszawy, 40 minut od Kielc, 40 minut od Lublina, półtorej godziny od Krakowa. Układ piękny, gdyby tylko do władz lotniska w Radomiu trafiło, że do samego Radomia nikt nie będzie przylatywał, a sam Radom nie jest istotną dla świata metropolią, więc jak ktoś tutaj wyląduje to pojedzie albo do Warszawy albo do Krakowa. Świetny układ dla tanich linii lotniczych, tylko lotnisko źle zarządzane, masa niepotrzebnych na chwilę obecną etatów, za wysokie ceny, brak zajezdni dla autokarów pod budynkiem lotniska.

Jeśli chodzi o Centralny Port Lotniczy, sorry, ale to już jest totalne nieporozumienie, coś na wzór Modlina, olbrzymie lotnisko blisko innego dużego lotniska które nie dobił jeszcze do 80% możliwości i nie ma jeszcze zbyt dużych perspektyw. Takie lotniska buduje się wtedy, kiedy obecne lotnisko przekracza już 80% swoich możliwości, a perspektywy mówią o dobiciu do 100%. Tak było np. w Nowym Jorku, Lotnisko Kennedyego nie miało już 80% możliwości to zaczęto je rozwijać i budować kolejne lotnisko czyli Newark, a potem jak Newark też dobił do 80% to wybudowano LaGuardia. Budowanie CPL i to między Warszawą i Łodzią która to ma kiepskie połączenia drogowe z innymi kluczowymi miastami w Polsce kiedy na dodatek lotnisko Chopina osiąga ok. 60-70% swoich możliwości to idiotyzm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 10

@dawidsznurek
"Radom ma świetne połączenie z Warszawą i jest zaledwie 40 minut drogi od Warszawy"
Mi googlemaps mówi, że to ponad 100 km i prawie półtorej godziny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~NieMaTuNikogo
+3 / 3

@keeshavah W Polsce tylko 4 lotniska przynoszą zyski, reszta przynosi straty. Jednym z nich jest właśnie wyżej wymieniony Radom. Co do Centralnego Portu Lotniczego, to będzie kolejna inwestycja dla rodzin polityków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~budumduumdum
+6 / 6

Gdyby tam jakąś szybką kolej podstawił to jeszcze, ale który autobus jeździ 140...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E evilone
-1 / 1

@dawidsznurek jest jeden dobry powód, żeby wybudować porządne lotnisko, co niestety raczej się nie uda, bo inwestycja państwowa, a mianowicie ustanowienie HUBa transferowego w polsce, teraz takimi lotniskami w "okolicy" są monachium i frankfurt Chopin nadal jest raczej takim podrzędnym lotniskiem, tylko, że powinien taki port właściwie podmienić Chopina, być przstosowany do obsługi największych samolotów i mieć kilka pasów i odpowiedni terminal. Tylko zrobienie tego to taki nakład pieniężny, że w 10 lat raczej nie zwróci się. niby byłby spory prestiż i byłoby od cholery lotów, tylko śmieszne sytuacje by to spowodowało, bo w niemczech wszystkie linie tankują na potęgę, bo tam im się najbardziej opłaca, do tego stopnia, że piloci potrafili do polski przylecieć z pełnymi zbiornikami i lecieć dalej bez tankowania do skandynawii, żeby zaoszczędzić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dawidsznurek
0 / 0

@piotrekolszewski0 @~budumduumdum Ok chłopaki, tylko następnym razem przeczytajcie całość, nie sam wstęp, zanim się odniesiecie do jakiegoś tekstu. Poniżej ostatnie zdanie z mojego komentarza do którego się odnosiliście :) Pozdrawiam.

"Oczywiście popełniłem błąd podając czasy dojazdu, bo 40 minut to jest osiągalne w 100% dla osobówki, autokar czy nawet bus nie pojedzie te 140 km/h dlatego też należy doliczyć tutaj do godziny, ale żeby dojechał w półtorej godziny to musiałyby być mocne korki."

@evilone Co do huba, pytanie czy jest sens. W Europie mamy kilka lotnisk transferowych, Monachium, Londyn, Paryż, Frankfurt, Rzym, Madryt, nawet chyba Berlin jest uznawane za lotnisko transferowe. Jednak myk cały w tym, że tych lotnisk jest na Europę już za dużo i w zasadzie jako lotniska transferowe w pełni są wykorzystywane tylko Londyn, Paryż i Frankfurt, reszta była przerabiana na lotniska transferowe, ale była jedna wielka klapa za każdym razem, bo te 3 lotniska już w zupełności dla Europy wystarczą, reszta to lotniska lokalne. Więc niestety, budowanie lotniska transferowego w Polsce jest totalnie bez sensu, wiem, fajnie byłoby mieć olbrzymie lotnisko znane w całej Europie, ale niestety, za takie pieniądze moglibyśmy zrobić dla Polski całą masę znacznie przydatniejszych inwestycji np. nowe drogi, inwestycje w wojsko itd. Takie lotnisko to dla nas olbrzymi koszt, a zysków nie zobaczymy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

@dawidsznurek
" Uznam, że się nie znasz na nawigacji google więc ci już tłumaczę jak to działa..."
Dziękuję bardzo. Rzeczowe wyjaśnienie.
"Radom ma świetne połączenie z Warszawą i jest zaledwie 40 minut drogi od Warszawy"
"...40 minut to jest osiągalne w 100% dla osobówki, autokar czy nawet bus nie pojedzie te 140 km/h..."
;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dawidsznurek
+1 / 1

@RomekC

"Dziękuję bardzo."

Nie ma sprawy, teraz jesteś mądrzejszy :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B benito3
+1 / 9

wybudują centralny port lotniczy im wielkiego wodza, będzie jeszcze lepiej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xxwielebnyxx
+2 / 6

ale to " polski port i tam pracują polacy za godną pensję "

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dudagupek
-3 / 11

brawo PIS !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~glup
+3 / 3

Przerobili by na tor wyścigowy i by w końcu zaczęli zarabiać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aldo
+4 / 14

Nie rozumiem o co ten dym, mniejsza miasta jak Barcelona czy Paryż też mają swojelotniska (Paryż ma nawet kilka), więc chyba Radom też zasługuje, żeby mieć swoje? ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+4 / 6

@aldo
A to na lotnisko to się zasługuje :-O
A ja głupi myślałem, że to zależy od popytu na usługi lotnicze w danym miejscu.

"...mniejsza miasta jak Barcelona czy Paryż..."
A. To taki żart. Powierzchnia miasta. :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar darek1423
+2 / 2

O to ,że jest finansowany z budżetu państwa i wszyscy obywatele do niego dopłacają. Gdyby przynosił zysk lub wychodził na zero byłoby wszystko ok. Obecnie płacimy za to by Radom mógł się pochwalić własnym lotniskiem. Nie uważasz , że to niepotrzebne marnotrawstwo
pieniędzy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adamowitch
-1 / 1

@RomekC To nie zależy od popytu na usługi lotnicze, lecz od zapotrzebowania na usługi lotnicze, Popyt powstaje dopiero wtedy, gdy klient kupuje jakąś usługę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adamowitch
0 / 0

@piotrekolszewski0 Najpierw jest zapotrzebowanie, w tym przypadku na tanie, bezpieczne, szybkie i komfortowe podróżowanie, najlepiej przy użyciu środka transportu takiego jak samolot. Następnie przedsiębiorca bada rynek i stwierdza takowe zapotrzebowanie, w odpowiedzi na które wychodzi z ofertą - pojawia się podaż. Dopiero teraz klient może zadecydować, czy takowa usługa spełnia jego wymogi. Jeśli ją kupi, pojawia się popyt, jeśli jej nie kupi, nie ma popytu. Ekonomia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@Adamowitch
Jaka jest różnica między popytam a zapotrzebowaniem?
Wg wiki "Popyt (ang. demand) – funkcyjna zależność między ceną produktu a jego ilością, którą skłonni są zakupić nabywcy..." (https://pl.wikipedia.org/wiki/Popyt) Nie ma słowa o tym, że dany towar/usługa musi być już zakupiona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@piotrekolszewski0
"...port lotniczy to nie przystanek pks. nie da się ocenić czy ludzie będą korzystać czy nie jeśli nie stworzy się im warunków do korzystania..."
Sugerujesz, że najpierw należy stworzyć ludziom warunki do korzystania z lotniska?
Nie można przeprowadzić jakiś badań? Analiz? Określić ile osób z Radonia i okolic korzysta z połączeń lotniczych, np. w Warszawie czy Lublinie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@piotrekolszewski0
Znaczna część ludzi rezerwuje bilety on-line. Można chyba sprawdzić ich adresy IP? A jeśli to nielegalne albo za trudne, to sprawdzić dowody. Każdy na lotnisku przed odprawą pokazuje dowód? OK. Tu może być problem z rejestracją tego. Zrobić badania. Np. 1 000 000 ludzi korzysta rocznie z lotniska w Warszawie. Przebadać dokładnie 10 000. Koszty te chyba są o wiele mniejsze niż nietrafiona inwestycja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@piotrekolszewski0
Po pierwsze, analizowanie danych nie będzie polegało na "wyrażaniu chęci latania z Radomia” tylko na badaniu miejsca zamieszkania podróżnych.
Po drugie, prawdopodobieństwo że w 10 000 ankiet będę trafiał na samych mieszkańców Radomia i okolic jest... Sam sobie odpowiedz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@piotrekolszewski0
Przecież nie będę Ci szczegółowo opisywał tego badania. Oprócz miejsca zamieszkania, zbadałbym miejsce docelowe podróży, czas podróży, ilość przesiadek, rodzaj linii, cenę biletów, itd. A wnioski jakie bym wyciągną to min. czy szybciej i taniej jest dostać się do Moskwy jadąc pociągiem/busem/itd. do Warszawy a stamtąd do miejsca docelowego. Czy samolotem do Warszawy a tam przesiadka...
A Ty jaki masz pomysł na budowanie lotnisk? Powinno być wybudowane w Radomiu? Zielonej Górze? Kielcach? Tarnowie? Itd?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 lipca 2017 o 16:23

S sila1989
+3 / 5

W Zielonej Górze lotnisko ma podobny wynik a jakoś o nim się tak nie mówi? Czemu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+4 / 6

@sila1989
Zrób demota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sila1989
+3 / 3

@RomekC nie robię demotów :) ale nie tylko na demotach wszędzie o tym słychać, ale o Zielonej Górze jakoś cisza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 5

@sila1989
Opowiem Ci anegdotę o lotnisku w Radomiu. Opowiadał mi ją brat, który jest pilotem.
Skarżył się jeden pilot małego samolotu, że za lądowanie na lotnisku w Radomiu musiał zapłacić coś koło 260 zł, tyle co w Warszawie. Kolega uświadomił go, że 260 zł za lotnisko na wyłączność to naprawdę nie jest dużo.
(pewnie krąży ona)

BTW Ludzi którzy podjęli decyzję o budowie lotniska w Radomiu i w Zielonej Górze wsadziłbym do więzienia. Wcześniej odebrał majątek z powodu takiej niegospodarności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sokolasty
0 / 2

@sila1989
Zielonogórskie (Babimost) jest stare jak świat, nie wybudowane od zera w programie "Lotnisko w każdym powiecie". To, że jest równie śmieszne, to fakt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Majestic12
+1 / 1

@sokolasty
Po co się wypowiadasz jak nie znasz historii radomskiego lotniska? Przecież ono jest pewnie jeszcze starsze od zielonogórskiego (ma ponad 90 lat) i do tej pory było wojskowe. By dorobić na nim część pasażerską dobudowano jedynie terminal i parking przez co jest to obecnie najtańsze lotnisko w Polsce. A w Zielonej Górze mimo że w ostatnim roku było mniej pasażerów niż w Radomiu ciągle interesuje się miliony przeprowadzając kolejne remonty i rozbudowy terminala.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sokolasty
0 / 0

@majestic
A idź w ...
Nie będziesz mi mówić, co mam robić, a co nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Morgotheron
+2 / 8

Przecież do państwowego zawsze się dopłaca, prywaciarz by takiej inwestycji nie zrobił, bo po prostu się mu nie opłaca. Ale brnijmy dalej w komunizm i niedługo własności prywatnej nie będzie. Będziecie mieli ku@@@ komune jak wam się tak podoba głosowanie na PiS i PO. To przez was k@rwy nic się w tym kraju nie zmieni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hfgjyjty
0 / 0

thanks Obama...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Destylator3000
+1 / 1

Lotnisko w Radomiu jest ekperymentem formy abstrakcji odwewnętrznej w poszukiwaniu zdejmowania masek interpretowanego jako całość!
Jak ktoś to krytykuje to na pewno nigdy w teatrze nie był i nie wie na czym polega sztuka!
Wolność dla artystów!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Radomir83
+1 / 1

to zemsta za memy o chytrej babie z Radomia :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wesdrfgyh
0 / 0

Klub albo kosciol niech zrobia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
-1 / 1

Odbiegając od POLITYKI. Na jakiejś podstawie zdecydowano się wybudować tam port lotniczy przecież. Ktoś sporządził biznesplan. Może brakuje infrastruktury drogowej? Dobrego połączenia drogowego i kolejowego z Warszawą? Z Łodzią?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lipca 2017 o 21:28

S SlepeLosy
+1 / 1

Dodaj-srednia z trasy 140. Totalna bzdura, z Lublina do Radomia jezdze czesto i nie da sie zejsc ponizej godziny, bo po drodze masz zabudowe. Jak Ci srednia z trasy wyjdzie 80 to juz duzy sukces.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~vinpetrol
+1 / 1

jak ktos wkoncu jeb... te 3 bomby atomowe na radom. przy okazji tych handlarzy rozpieprzy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Alarma
+3 / 3

A przyczyna tego typów absurdu tylko jedna: socjalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D drabson
+1 / 1

Przerobic na wojskowe i przeniesc jednostke. Po problemie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem