Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
519 529
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~DSoL
+17 / 19

Przykład Rayanair pokazuje że dla dobrego fachowca śmieciówka ma takie same zalety jak dla pracodawcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sceptyk00
+1 / 1

I prezes Ryanaira miał rację! przy TAKICH dobrotliwych umowach Nowegian nie przetrwa zimy. A Ryanair tych pilotów już nie zatrudni. Ekonomia i zarządzanie nie polagają NA ZAKLINANIU RZECZYWISTOŚCI

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Centi
0 / 0

Norwegian może zawsze podnieść trochę ceny i da sobie radę - szczególnie że jak widać inni odwołują loty a oni mają rzetelną dobrze opłaconą załogę. Co zrobi Rayanair bez odpowiedniej ilości pilotów ? Poza tym gdybym na lotnisku usłyszał że odwołano mi lot z powodu bałaganu w firmie już nigdy bym u nich nie zarezerwował lotu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kandara
+8 / 10

Oglądałam kiedyś pewien dokument na temat tych właśnie linii. Dużo było tam na temat traktowania pracowników, w tym pilotów, którzy nie często nie dość, że musieli szukać noclegów na własną rękę, to jeszcze często nie mieli odpowiednio długiej przerwy między lotami, latanie z chorobą też się zdarzało, To wszystko przy dość śmiesznych zarobkach, a firma dodatkowo oszczędzała na... paliwie lotniczym. No to chyba już wiadomo skąd wzięły się ceny biletów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 września 2017 o 13:19

avatar ~Krakus32144324
+1 / 5

@Kandara Skoro tak oszczędzają to strach latać ich samolotami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kacper173173
-1 / 1

@Kandara Akurat piloci lekko chorzy, na kacu lub trochę nietrzeźwi się zdarzają, podobnie zdarza się latanie bez przerwy - to akurat zdarza się w wielu liniach. A oszczędzanie na paliwie lotniczym? Tak robi każda firma lotnicza, na trasę, która potrzebuje np. (losowe liczby) 10 tysięcy litrów paliwa, a zbiorniki mają 150 tysięcy litrów pojemności nie bierzesz 100 czy 150 tysiecy litrów paliwa, a 11-12 tysięcy litrów paliwa, bo latanie z tonami nieużywanego paliwa zwiększa zużycie paliwa i koszty. Niepotrzebne koszty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pawelos666
-1 / 1

@Kandara @Kandara
Zgodzę się, że czasami załoga zabiera mniej paliwa, niż obliczona wartość. Zawiera ona oczywiście ewentualny lot na lotnisko zapasowe, natomiast w Ryanairze zdarza się to rzadko, ze względu na zwykle silne przyziemianie w okolicach -250, -220FPM, jeszcze na początku touchdown zone. Taka "taktyka" przekłada się na zabieranie mniejszej ilości paliwa (co jest formalnie niezgodne z ich przepisami, no ale O'Leary jest najwazniejszy :P." Drugą przyczyną są zazwyczaj szybkie turn aroundy, a piloci wolą mocniej przyziemić, niż później mieć jakieś problemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sceptyk00
-5 / 7

w każdym locie pilot ma ok. 20 minut roboty przed startem, 10 minut przy starcie, 10 minut przed lądowaniem i 20 minut kołowania i parlowanoa. Pozostały czas to spanie albo obmacywanie stewardess. ot i cała CIĘŻKA DOLA pilota

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Adraxer
+1 / 7

Wolałbym dostawać na rękę więcej pieniędzy i mieć umowę zlecenie niż umowę o pracę. Niestety pracodawcy wolą płacić pracownikowi na rękę tyle samo, a zaoszczędzone pieniądze brać dla siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ahzek
+2 / 2

@Adraxer To jest właśnie często kapitalizm w praktyce. Dobry system, jednak kolejny, który jest zbyt zależny od "widzimisie" ludzi i obowiązującej kultury regionu. Może w końcu wyrośnie z niego coś dojrzalszego i z myśleniem dalszym niż 5 lat w przód...albo kultura się zmieni na lepsze, bo póki co nam żaden system nie wychodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ahzek
0 / 2

@lasek0110 Jest pewien mały problemik z całą twoją wypowiedzią i to już w pierwszym zdaniu. Zakładasz chyba, że coś jest na 100% albo wcale (tak to widzę, bo tym co piszesz). Nigdy nie było kraju 100% kapitalistycznego czy socjalistycznego, bo to są nierealne utopie. Zawsze są odstępstwa od normy i mieszanki, bo właśnie je narzucają elity i kultura. Czyli wracamy do tego co pisałem, ale z innej strony. Może kiedyś wyrośnie system realny do realizacji, który będzie niewrażliwy na spierd..enie tak jak to miało miejsce do tej pory.

Dodam jeszcze, że kapitalizm ma pewien problem do rozwiązania bez odgórnej ingerencji. Mowa o monopolach i oligopolach. System jako takowy może dążyć do tego typu rozwiązań, by pozbyć się konkurencji. Zostawienie systemu bez kontroli (choćby kulturowej) doprowadzi do jego samozagłady(przemiana w inny system) poprzez zlikwidowanie wolnego rynku w praktyce. To jest właśnie utopia czystego kapitalizmu (tak, tak, kontrola też może stać się narzędziem monopolistów, ale to już właśnie część problemu).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 września 2017 o 20:53

avatar ~poinformowany
-1 / 9

A wiecie, że masowe anulowanie lotów było spowodowane strajkiem kontrolerów lotu we Francji bodajże? Nie wierzcie w każde gówno, które jakiś oszalały komuch wypisuje w necie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Gucio
0 / 0

Loty Ryanair z Polski do Grecji anulowali z powodu strajku we Francji ?!? Drogi poinformowany, Nie wierz w każde gówno, które jakiś oszalały komuch wypisuje w necie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~loolo12345
-1 / 3

A juz nyslalem, ze chytra baba z Radomia wykupila wszystkie promocje na chorom curke.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wintermute
+4 / 4

@DSol ale zdajesz sobie sprawę że gdyby nie kiepskie umowy co piloci by wcale nie chcieli odejść? jak ktoś ma dobrą umowę w dobrej pracy to jej nie zmienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Login_demo
0 / 0

do tego jeszcze sciemniaja w mediach: zle zaplanowane urlopy spowodowaly nieoczekiwane trudnosci. tak to jest jak sie traktuje ludzi jak idiotow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Davax
0 / 0

Sam z tego korzystałem, nie wyobrażam sobie siedzenie na wypowiedzeniu kiedy ważne sprawy gdzieś indziej na mnie czekają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem