Główną intencją jest stworzenie iluzorycznego środowiska, by wszystkie manipulacje postrzegać jako zbieg okoliczności. Dla przykładu, jeśli jeden pracownik zacznie donosić na drugiego, automatycznie zostanie postrzegany jako ten zły i w większości przypadków to on będzie obwiniany za potencjalne niepowodzenia
Stereotypy sprawiają, że nieświadomie projektujemy swoje życie. Nie chcemy odstawać od reszty. Jeśli jakaś osoba jest dla nas uosobieniem konkretnej cechy, automatycznie chcemy być tacy sami. Warto jednak pamiętać, że w większości przypadków to tylko pozory
Używając wymyślnych słów, manipulator celowo próbuje obniżyć twój status intelektualny. Możesz poczuć się niekompetentny i mieć tendencję do zaufania osobie, która wydaje się mieć doświadczenie w konkretnej dziedzinie
„Wiem lepiej” czy „bo tak”. Brzmi jak argument, ale wcale nim nie jest, warto więc być czasem dociekliwym i zapytać o jakieś konkretniejsze argumenty
Podstępna sztuczka sprawia, że zaczynamy odrobinę panikować i wydaje nam się, że możemy coś przegapić. Potrzeba bycia częścią wspólnoty jest jedną z pierwotnych. Często serwisy hotelowe stosują ten trik. „Pozostał tylko jeden pokój” czy „2 osoby oglądają to ogłoszenie” w 90% sytuacji jest to absolutną bzdurą, mającą na celu zmuszenie cię do podjęcia szybkiej decyzji
Ukrywanie pewnych faktów, by obrócić rozmowę w pożądanym kierunku nie jest chyba niczym nowym. Słowa urwane z kontekstu mogą zmylić ocenę sytuacji i nieźle namieszać w naszej głowie
Chodzi o to, by wzbudzić w tobie poczucie winy. Mając świadomość pewnego rodzaju „długu”, w poczuciu winy zrobisz to, o co poprosiła cię dana osoba, często nawet jeśli jest to wbrew tobie
Akurat z reklamami u mnie jest odwrotnie. Nie kupuję produktów reklamowanych nachalnie. Uważam, że dobry produkt nie potrzebuje reklamy...
@DAREKJP @michuchu Reklama nie służy temu, żeby Was namawiać wprost do zakupu, tylko żebyście przed półką pełną proszków do prania sięgnęli po taki, który "wydaje się znajomy", boście się z nim już osłuchali w tych irytujących reklamach. Człowiek podświadomie wybiera zawsze to, co zna. A w zabieganiu jedynie nieliczni świadomie robią zakupy, czytają skład produktu itp.
@michuchu "A już zupełnie nie rozumiem, dlaczego zleceniodawcy reklam myślą, że jak celebryta zareklamuje ich produkt, to wszyscy rzucą się na niego."
Uważasz producentów/dystrybutorów za idiotów, którzy wydają ciężkie pieniądze na reklamy i celebrytów a to nie działa na klientów?
DAREKJP to znaczy tyle, ze w jakiś sposób Tobą te reklamy jednak manipulują. Fakt, ze w odwrotny niż zamierzony sposób, ale jednak. Nie lepiej po prostu kupować to co potrzebne i najlepsze?
Reklamy mają działać podświadomie. Jedyne co nas może ograniczać to budżet.
Dlatego produkty znanej marki, chociażby płatki Nestle wydają się lepsze, bo sa bardziej znane i rozpoznawalne, niż te, które nie sa reklamowane. Wszystko leży w podświadomości.
dobrze wiedziec, ze jest nas wiecej :)
Jeśli chodzi o "stereotyp", to chciałbym zaznaczyć, ze wyrażenie to ma także pozytywny wydźwięk. Przez całe lata miało znaczenie "stereotyp - rzecz oczywista", ostatnio dodano, że "niekoniecznie oparta na prawdziwych przesłankach" ale mnie w szkole uczono, że stereotyp to coś, co wie każdy, myślenie stereotypowe, było myśleniem złym, bo nie twórczym, a nie - bo opartym na fałszu.
@Fragglesik
Godna uwaga człowieka myślącego :)
jak zawsze słyszę, że coś jest stereotypowe to włącza mi się lampka: -Acha a jak ja bym się odniósł do tej sprawy? I czasami po przemyśleniach myślę podobnie do większości. Czy wtedy też jestem naznaczony stereotypowym myśleniem?
Wszyscy są naznaczeni takim myśleniem. Murzyn - Afryka, choć tylu przyjechało do Europy i tak dużo jest ich w USA od kilku stuleci, to jednak Murzyn - Afryka to pierwsze co sie nasuwało od zawsze. To samo z drug rasą - żółtą, a przecież świat teraz jest tak wymieszany, e wszyscy są wszędzie. Polityk - kłamca to też stereotyp, w 99% prawdziwy, kupę tego jest, nie jest ważne, czy są, ważne, by zdawać sobie sprawę z tego i umieć to obejść, mimo narzucającego się rozwiązania.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 września 2017 o 17:06
"NIE MYŚL, UWIERZ" - na tym bazują wszystkie religie :)
goowno prawda
Z reklamami coś nie działa... od miesiąca oglądam reklamy Ferrari i dalej jeżdżę Fiatem Uno:(