Pociąg nadaje sygnał "baczność"
w miejscu katastrofy kolejowej
19 sierpnia 1980 roku, pod Otłoczynem doszło do największej katastrofy kolejowej w powojennej historii Polski. Zginęło 67 osób. Ku pamięci tych tragicznych wydarzeń, załogi przejeżdżających tędy pociągów nadają sygnał RP 1 "baczność"
maszynista może nadawać różne sygnały? czym sygnał 'baczność' różni się od zwykłego gwizdnięcia ostrzegawczego?
Według instrukcji sygnalizacji Ie-1 "Gwizdnięcie" to jest sygnał RP1 czyli Baczność
Baczność oznacza wzmożoną uwagę. Inne znaczenie to komenda do przyjęcia postawy zasadniczej. Dawniej na urządzeniach elektrycznych było ostrzeżenie "Baczność! Wysokie napięcie!"
http://d2ydh70d4b5xgv.cloudfront.net/images/1/1/halloween-skull-cross-bones-warning-enamel-sign-board-bacznosc-wysokie-napiecie-02eac95e2a121d8ba106b7392a5529d8.jpg
ale mimo wszystko prościej było napisać, że trąbi.