Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1182 1187
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~tz
+18 / 18

fajnie by było jeszcze upublicznić dane komisariatu tak by jakiś dziennikarz sprawdził co dzieje się ze sprawą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar auto1
+18 / 20

co w ogóle trzeba mieć w czerepie żeby robić takie akcje ludzie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~HGW_
0 / 0

@auto1 A co trzeba mieś w czerepie, żeby pracować w takim miejscu jak US?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar auto1
-1 / 1

@HGW rozqrwianie karuzel vatowskich - tym się powinni zajmować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
0 / 0

@auto1

Jakaś kolejna gównoburza.
Jeżeli mechanik czuł się niewinny to mandatu nie przyjął i sąd zadecydował czy jego sympatyczność uprawniała go do świadczenia usług poza godzinami pracy i brania zapłaty poza systemem fiskalnym.

Nie byłoby całej afery gdyby po prostu oświadczył, że warsztat jest zamknięty i tam nie wjadą, ale jako osoba prywatna może im odsprzedać swoją prywatną żarówkę za 10zł i nawet pomoże ją wymienić.

Kiedyś zetknąłem się z takim warsztatem gdzie mi proponowano naprawę "wpadniesz pan tak na koniec dnia to po zamknięciu zrobię to bez kwitów stówkę taniej" - i to chyba tam był norma bo godziny pracy miał napisane 10-18 a ruch był do późnej nocy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~obieżyświat44
+32 / 32

po prostu foto gębusi i opis tego co zrobiły do każdej skrzynki pocztowej na osiedlu. niech poczują WSTYD. niech na ich widok zatrzaśnie się okienko w kiosku. niech sąsiad nie przytrzyma drzwi windy Niech sprzedawca odmówi obsługi. wyizolować je społecznie. Ps. mechanik nie zarobił 10 zł - taka żaróweczka w hurcie kosztuje 7

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~No_Fiction
+10 / 10

~obieżyświat44 Dobrze powiedziane. Urzędnicy powinni być personalnie i publicznie odpowiedzialni za swoje działania, a nie anonimowo chować się za stanowiskiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ouizosi
+2 / 2

Powinny jeszcze pokryć z własnej kieszeni wraz z panią naczelnik (która notabene odebrała nagrodę za "urząd przyjazny przedsiębiorcy" w czerwcu br.! sic!) koszty sądowe tych spraw, za kontynuowanie tego absurdu i złożenie odwołania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tdkave
+6 / 6

Popieram!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rumun10
-1 / 5

Niestety za spalona żarówkę nie ma mandatu, pod warunkiem że w momencie kiedy dowiemy się że się spalila to ja wymienimy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~321312
+20 / 20

@Rumun10 Tyle że w tym wypadku kierujący wiedział że ma spaloną żarówkę (można nawet założyć że sam taką sobie założył na potrzebę tej prowokacji) i przyjechał na warsztat. Czyli tłumaczenie "...w momencie kiedy dowiemy się że się spalila to ja wymienimy." odpada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Marecki384
+7 / 7

W sumie popieram wet za wet.Ale ja bym ze skarbówką nie zadzierał oni mają nieograniczone możliwości.Przypomnijcie sobie co zrobili z Optimusem Romana Kluski i wrocławską firmą JTT

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2018 o 20:47

avatar pokos
+11 / 11

@Marecki384 . A ja na miejscu tych bab nie zadzierałbym z lokalną społecznością. Przypomnijcie sobie sprawę we wsi Włodowo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 0

@Marecki384
Nie no, Policji Państwowej chyba nie zlicytują?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+26 / 26

@eSoseN Nie bądź śmieszny, człowieku. Dostały prikaz, aby zrobić prowokację, ewentualnie chciały popisać się przed naczelnikiem, żeby była premia. Na szczęście - nie wyszło.
Dla mnie jest to zwykły szrot społeczny. Menel ma więcej honoru.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 listopada 2018 o 17:14

avatar ~Śmesz_na_sali
+3 / 3

@eSoseN taka akcja to kolego zwykłe sku...syństwo, rozumiem, że Ty jesteś 100% obywatelem i w 100% działasz zgodnie z prawem pod każdym względem... Poza tym chętnie posłucham o kontroli NIK-u skoro masz taką wiedzę. Dodatkowo powiedz mi od kiedy w zakresie obowiązków urzędnika jest "tworzenie prowokacji". Na każdym korku w US można się spotkać z działaniem wykraczającym poza kompetencje i możliwości urzędnika ale niestety US może wszystko. Także skończ pier.olić głupoty bo widzę, że życia nie znasz. Takie zachowania zacierają ludzką empatię. Obyś nie trafił na tego mechanika jak napadnie Cię 2 dresów w ciemnej uliczce a on zwyczajnie nie pomoże bo będzie się bał, że to jakaś prowokacja...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar eSoseN
-5 / 5

@Śmiesz_nasali Ja nie zawsze działam zgodnie z prawem. Ale kiedy przekroczę prędkość o 10 km/h to nie rzucam się na policjanta, że można było więcej przekroczyć i że jest nieempatyczny, tylko przyjmuję mandat.

"Poza tym chętnie posłucham o kontroli NIK-u skoro masz taką wiedzę"

I ty mi mówisz, że to ja nie znam życia? Otóż kiedy do gry wchodzi NIK, to znaczy, że chce coś znaleźć. Takich "empatycznych" ułaskawień nigdy nie pomijają, bo zwyczajnie też są z tego rozliczani. Dodatkowo zaskoczę cię, bo NIK również urządza prowokacje. Załóż działalność gospodarczą, to może liźniesz trochę tematu.

"Takie zachowania zacierają ludzką empatię."

Opowiedz mi więc, po co prawo, które nie jest egzekwowane? Są pewne dogmaty prawa, na których opiera się całe państwo i praworządność. Tworząc ustępstwa dla życzliwych i empatycznych osób, niszczy się ład prawny, nie mówiąc już o zaufaniu do prawa. Zaczniemy od 10 zł dla życzliwego mechanika, a skończymy na 10% niedopłacie ZUSu dla pracowników życzliwego KGHM. Empatia kończy się tam, gdzie zaczyna się prawo i kapitalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+3 / 3

@eSoseN Przestań zgrywać ostatniego sprawiedliwego, bo zaczynasz być tragikomiczny.
Nikt tu nie neguje konieczności przestrzegania prawa, ale to, co uskuteczniły te kobiety, było zwykłą, nikczemną prowokacją. Ktoś chciał pomóc i prawie dostał za to po pupie. Na szczęście zwyciężył zdrowy rozsądek sądu, który uchylił ten mandat.
A o NIKu, ze względu na swój zawód, wiem więcej, niż się Tobie wydaje. Może otworzyłbyś oczy, gdybyś zdał sobie sprawę, jak te "kontrole" wyglądają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2018 o 9:16

avatar eSoseN
-1 / 3

@Ashardon Okej, ale nie płaczcie potem, że państwo jest teoretyczne, jeśli są ludzie, których prawo może nie dotyczyć. Odsyłam do założeń państwa prawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Śmesz_na_sali
0 / 0

@eSoseN Porównanie jest nietrafne. Jest pewna różnica, bo przekraczając prędkość nie siedzi obok Ciebie dwóch policjantów w cywilu błagając Ciebie żebyś ich gdzieś szybciej zawiózł, bo np. żona rodzi w szpitalu i chcą być przy porodzie. Prędkość przekraczasz z premedytacją i owszem trzeba przyjąć to na klatę. Sam też nie dyskutuję z policją tylko zawsze przyjmuję mandat, co prawie za każdym razem spotyka się z dziwnym zaskoczeniem funkcjonariuszy.

Co do NIK-u to się strasznie rozpisałeś, nie ulega wątpliwości, iż każdy organ kontrolujący chce coś znaleźć – ameryki nie odkryłeś, ale jak sama nazwa wskazuje powinni kontrolować a nie reżyserować prowokację w tak perfidny sposób. Pomijam już fakt, że urzędniczki same złamały prawo jadąc niesprawnym samochodem celem wykazania „nieprawidłowości” panujących w firmie. Także złamanie prawa celem udowodnienia innego przewinienia…. rewelacja. Nasze prawo też jest kulejące gdyż w sądach działa to na zasadzie „co autor miał na myśli”. Jeden sąd orzeka „x” zaś drugi rozumie przepis inaczej i orzeka „y” – więc co to za prawo. Niemniej jednak zgadzam się, że należy przepisy prawa przestrzegać jednak w tym przypadku cała sytuacja jest kuriozalna.

Jeżeli jest tak jak opisują to portale informacyjne to pracownik nie złamał przepisów, ponieważ odsprzedał swoją prywatną żarówkę za 10 zł i zawarł umowę cywilną. Od takiej kwoty nie musi odprowadzać, żadnego podatku. Niemniej jednak sąd uznał pracownika za winnego, więc można domniemać, iż nie jest do końca tak jak opisują to portale. Mimo wszystko sąd odstąpił od wymierzenia kary. Co lepsze za apelację US i rozprawy nie zapłaci US tylko my podatnicy, czyli m.in. Ty i ja. Jeżeli dobrze pamiętam koszt jednej rozprawy dla takiej kwoty grzywny to około 1000zł. Dlatego taka prowokacja dla 2,30 zł vatu i części podatku dochodowego jest przerostem formy nad treścią.

Panie z US są od kontrolowania a nie tworzenia prowokacji, bo to nie jest program usterka. Z uwagi na powyższe w dalszym ciągu uważam, że było to czyste skur…yństwo nawet, jeżeli pracownik serwisu zadziałał niezgodnie z prawem – powinny zapytać raz i dostając odpowiedź odmowną nie drążyć tematu dalej. Jeżeli już chcą robić takie rzeczy niech zajmą się przekrętami na większe sumy a nie symboliczne kwoty 10 zł, bo cała ta machina którą uruchomiły jest bezzasadna i wygenerowała większe koszty, za które zapłacimy my podatnicy. Jak dal mnie dyscyplinarka z miejsca.

Dla Twojej wiadomości dodam jeszcze, że mam własną działalność gospodarczą, która za jakiś czas przekształci się w spółkę. Dodatkowo pracuje w inwestycjach i dziale technicznym jednej z dużych spółek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar eSoseN
-1 / 1

@Śmiesz_na_sali A już widzę gdzie leży problem. Może demot też nie nazwał tego po imieniu, bo zamiast skupić się na potępieniu prowokacji samej w sobie, to skupił się na jej skutkach sugerując, że jak ktoś jest życzliwy to nie musi płacić podatków. Oceniłem tylko to.

Dodatkowo napisałem, że te panie jeśli dostały anonima, to musiały zareagować. Potem przeczytałem całą tą sprawę i rzeczywiście jest to przekroczenie uprawnień. Podobna sytuacja była kiedyś z agentem Tomkiem, który wręczał łapówki, a później mówił, że jest z CBA.

Sory za to nieporozumienie, dzięki wszystkim za minusy ;pp Powodzenia z działalnością. Może się miniemy na jakimś kongresie ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Śmiesz_na_sali
0 / 0

@eSoseN otóż to, pozdro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~HGW_
0 / 0

@eSoseN Wyobraź sobie, że oprócz mandatów, kierowania spraw do sądu, szafotu, dybów czy chłosty istnieje także POUCZENIE co skutkuje uświadomienie obywatelowi, że popełnia błąd, wykroczenie itp. Na tym się kończy rola policjanta, kontrolera itp. ZAWSZE można kogoś pouczyć zamiast karać. Ale robienie prowokacji to jest ostatnie draństwo. To jest bazowanie na czyichś dobrych chęciach pomocy. Parę lat temu pojawiła się wiadomość, że do urzędu wszedł facet, polał urzędniczki łatwopalnym płynem i podpalił. Chyba nie przeżyły. Zastanawiam się, czy czasem nie wq....ily do białości tego gościa, że je tak potraktował.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar eSoseN
-1 / 1

@HGW Nie masz pouczeń w Kodeksie Karnym Skarbowym za oszustwo podatkowe XDD Art. 54 Pozdro

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michail221
-1 / 7

nie przejdzie....mogą się tłumaczyć że to się stało na drodze i dlatego pilnie podjechały do mechanika
us to dobre gnidy jak zus

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cziqitka
+15 / 15

prowokacja na mechanika byla przygotowana wiec zarowka cekowo uszkodzona. moze sie uda

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+6 / 8

@michail221 . Od jednej lampy odłączona wiązka, to ewentualnie by przeszło. Ale w drugiej lampie BRAK żarówki. A baba sama przyznała, że obie usterki wykonała celowo przed przyjazdem do warsztatu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lobo850
0 / 2

bajka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Shama
+9 / 9

Z CELOWO niesprawnym oświetleniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Klamski
+2 / 2

Fajnie jakby tak na prawde było :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B buddookann
-3 / 13

Zgłaszać to sobie mogą. Nic kobiecie nie zrobią. Żadnego mandatu nie dostanie. Za to, dostała już nagrodę https://nczas.com/2018/11/19/to-jest-skandal-pijawka-skarbowa-ktora-sadzila-sie-z-mechanikiem-o-10-zl-dostala-nagrode-od-bcc-za-urzad-przyjazny-przedsiebiorcom/

ps. A ciekawe jaka jest druga strona medalu. Może mechanik notorycznie oszukuje państwo ? Dostaliście kiedyś rachunek od mechanika ? Może czas to zmienić. Może ta urzędniczka poszła w dobrą stronę. Przynajmniej nagłośniono temat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 listopada 2018 o 18:05

D Dankej
+1 / 3

@buddookann Jaki widzisz problem w tym, że mechanik może nie dać tobie rachunku? (Jeżeli ktoś ma zarejestrowany warsztat to jak poprosisz to ci wręczy taki rachunek a jak nie to wiadomo - okazja uniknąć podatku od usługi bo takiej fizycznie nie było)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gh
+2 / 2

@buddookann coś w tym jest co napisałeś, ale niech się wezmą za tych co walą wałki na setki tysięcy/miliony zł a nie żerują na ludzkim odruchu pomocy za 10 zł bo to jest po prostu żałosne. W PL uczciwy przedsiębiorca ma po prostu przej...e, i nie ukrywajmy, że trzeba jakoś kombinować.

@Dankej problem jest w tym, że obowiązkiem przedsiębiorcy jest wydanie Tobie rachunku niezależnie czy o to prosisz czy nie, nawet w przypadku gdy przedsiębiorca nie jesteś vatowcem taki rachunek musi wydać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~eh_nooo
+11 / 11

mandat? powinny dostać dyscyplinarke za marnowanie publicznych funduszy na działania szkodzące obywatelom, plus 5 lat zakazu pracy we wszelkich urzędach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar S_Jupiter
0 / 0

za robocizne zawsze się płaci więcej, dzisiaj się urodziły? a i dobrze tak paniusiom

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lowelas
+3 / 3

Urząd Skarbowy który dokonał prowokacji, został nagrodzony kilka miesięcy wcześniej dostał nagrodę: Urząd Przyjazny Przedsiębiorcy! Gratulacje!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 listopada 2018 o 20:38

D Dankej
0 / 0

Widocznie ktoś przeczytał komentarze pod demotem od którego zaczęła się historia. Mam nadzieję, że zajdzie im w pięty i popamiętają swoje przewinienie do końca życia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fs
+2 / 2

wy urwy urzednicze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MauraVe
+3 / 3

Ciekawe czy dziś odważyłyby się na taki sam numer? Czy są dumne z tego co zrobiły? Czy uważają, że wykonywały tylko swoje obowiązki? Czy raczej dzieje się coś na zasadzie: "Urwa Krycha, w cośmy się wpakowały?" :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J japyczka
0 / 0

Źródło?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gh
+3 / 3

@japyczka a jak dostaniesz źródło z wp czy z większości innych portali informacyjnych mających poziom o wiele niższy niż trzy zdania pod rysunkiem demota to uwierzysz ? w tym przypadku źródło nie jest potrzebne. Jeżeli urzędniczki świadomie przyjechały niespranym autem do warsztatu to wystarczy, że byle kto złoży zawiadomienie. Jeżeli nie były na tyle cwane i na pierwszych rozprawach przeciwko mechanikowi powiedziały lub złożyły pisemne zeznania, iż była to prowokacja i auto było celowo uszkodzone wcześniej to ukręciły bata same na siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J japyczka
0 / 0

@~gh owszem źródło jest potrzebne. W democie pisze "złożył", dla mnie interpretacja tego słowa jest jasna i nie ma mowy o domysłach czy mozliowści takiego zdażenia. Akurat 99% takich pseudonewsów na tym portalu to bzdury wyssane z palca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gh
0 / 0

@japyczka no to podaje, źródło: Internet... a na poważnie podanie źródła w tym przypadku jest zbędne, pomijając fakt, że dzisiejsze media dostarczają nam właśnie pseudonewsy co niewiele odbiega od poziomu i wiarygodności demota. Wracając do problemu to sprawa została już tak nagłośniona, że mogłeś i nadal możesz sobie jednych hasłem "wyguglować" wiele inf. na ten temat. Pierwotnie zajęłoby Ci to o wiele mniej czasu niż pisanie komentarzy. No chyba, że to taka pasja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J japyczka
0 / 0

@~gh dla mnie cały czas problemem jest to że wiarygodnych informacji w tej kwestii nie ma. Jeden rzuci hasło na demotych takie jak to, 3 innych pseudo-redaktorów, czy kopiowaczy na inne portale wrzuci to samo, i tak zaczynają krążyć głupoty po internecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gh
0 / 0

@japyczka oczywiście, że są wystarczy tylko poszukać, dziś nawet w radiu było info, że kierowca ma zostać ukarany a naczelnik US ma mieć problemy typu "dyscyplinarka"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L liberalnielewak
0 / 0

Żarówka za 10 zł a sprawa pochłonie kilkanaście tysięcy złotych że środków publicznych. Tylko zastanowić by się należało po co to wszystko. Niestety US musi szukać środków na 500+

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Anonymous
0 / 0

Było w telewizji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem