@PrawdziwieTrue równie dobrze może wstawić 10-10=0 z komentarzem że reszta wynosi 0 ponieważ wartość zakupów przekracza ilość posiadanych środków. Wiem że jest to absurdalne jednak przy tych danych zgodne z faktem że reszta musi wynosić 0
@BeZ1m1eNnY jak to w czym problem. Bezczelnie juz od najmlodszych lat próbują budować u dzieci w podświadomości że zaciąganie kredytu i zaczynanie swojego życia od zadłużenia się jest normalne i w porządku. A później można robić z takim człowiekiem co chcesz, bo musi zapie**alać jak to premier powiedział, za miskę ryżu, bo mu nie starczy na comiesięczne opłaty (kredyty). W tym problem, przykre jest że tak mało ludzi to widzi
@BeZ1m1eNnY ; To teraz już w 1. klasie podstawówki wprowadzają liczby ujemne ? Ależ te dzieci zrobiły się inteligentne. Pewnie przez codzienny kontakt ze SMARTfonami.
@katem ja jakoś ogarniałem w 1 klasie że musi być liczba ujemna i jak działa tabliczka mnożenia, może nie rób z dzieciaków debili a wytłumaczmy im podstawy. Jak znajoma mi pokazywała jakie jej córka robi zadania z matmy w 5 klasie (przeginka w drugą stronę mnożenie i dzielenie) , i że zamiast oceniać wynik i czy działanie jest logicznie przeprowadzone, to sprawdza się czy jest zgodne z tym co nauczyciel pokazał.
@BeZ1m1eNnY Chodziło mi o program. Czy w pierwszej klasie podstawówki miałeś liczny ujemne? Ja nie miałam (ale ja podstawówkę skończyłam jeszcze za komuny).
@katem osobiście nie pamiętam co miałem w programie, wychowywałem się zawsze z starszymi, więc trochę przez to wyprzedzałem podstawę programową.Tak naprawdę wszystko przy tym zadaniu zależy od nauczyciela, jeden wytłumaczy a drugi będzie mówił że nie istnieją liczby ujemne i nie da się tego obliczyć.
Zwyczajnie to zadanie ma pokazać uczniom, że czasem może zabraknąć pieniędzy. Właśnie takie zadania tworzy się po to by nauczyć dzieci czegoś nowego (tu liczb ujemnych).
Pozostałe działania analogiczne. Pytanie czy pierwszoklasista zrozumie o co chodzi z liczbami ujemnymi/całkowitymi. Ostatnio były lepsze zadania dla pierwszoklasistów. 9 kostek sześciennych - pokazana tylko frontowa ściana i trzeba było podać sumę oczek na ściankach z tyłu. Przecież dziecko nie ma jeszcze tak rozwiniętej wyobraźni przestrzennej, żeby ten problem zilustrować. Kto wymyśla tak trudne zadania dla pierwszo/drugoklasistów?
@darkwitcher Raz dawałem 13-latkowi korepetycje z liczb ujemnych. Nie potrafiłem go nauczyć, ale pieniądze, pożyczki i długi zawsze bez problemu potrafił przeliczać. Nie wiem, gdzie była bariera (miał dużo braków z wcześniejszego materiału), ale nie potrafił przeskoczyć z pieniążków na liczby.
A i zapomniałbym, to jest błąd w druku, liczby ujemne nie są pokazywane w pierwszej klasie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 września 2019 o 10:26
@J_R W Twoim przypadku ten 13 latek nie miał jeszcze wykształconego abstrakcyjnego myślenia. Ale już te kostki to nie był żaden błąd w druku, tylko prawdziwe zadanie dla pierwszo- albo drugoklasisty. Jak takie zadanie dziecku wytłumaczyć inaczej niż kupując/robiąc samemu te 9 kostek i ustawiając dokładnie tak jak na obrazku?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 września 2019 o 10:34
@darkwitcher Z tymi kostkami to może było to stare zadanie, te kostki kiedyś były bardzo dobrze znane praktycznie każdemu dziecku, bo już grało w gry planszowe z rodzeństwem i rodzicami i raczej nie powinno było mieć problemu z wyobrażeniem sobie kostek, które oglądało setki albo i tysiące razy. Dzisiaj masz smartfony i komputery, więc problem jest dość łatwy do przewidzenia.
A ten 13-latek raczej miał poprawnie wykształcone myślenie abstrakcyjne (radził sobie z kasą bez problemu, co jest moim zdaniem bardziej wymagające niż prosta arytmetyka), nie potrafił przełożyć praktycznych umiejętności na arytmetykę (albo nie chciało mu się ćwiczyć, bo za każdym razem po dwóch godzinach walki umiał podstawowe zadania, ale niby po wyspaniu się zapominał następnego dnia).
A co tu trudnego? Przestać myśleś szablonowo. Nikt nie powiedział że ma być z jednej linijki. Wybierasz 2 dowolne przedmioty, żeby było do 10zł i tyle. Wyraźnie napisane 2 WYBRANE.
Przecież wystarczy przeczytać zadanie ze zrozumieniem. Dziecko wśród wszystkich zabawek na stronie ma wybrać dwie które będą kosztować do 10 zł i z nimi zrobić działania na dodawanie, następnie od 10 zł odjąć koszt tych zabawek. Nigdzie nie ma napisane że ma kupić dwie zabawki które są koło siebie. Ludzie, czytanie ze zrozumieniem.
Trzeba włączyć PiSowskie myślenie. Idziesz do MOPS-u czy gdzie tam się łazi jak żywność rozdają. Podobno taksówkami lalunie podjeżdżają. Można też czekać na 500+. Albo iść do klechy może da z Caritasu. Tylko idioci płacą!
Możesz zmienić 10 na 20 i pod zadaniem zamieścić komentarz dla nauczycielki. Czyżby zbyt schematyczne myślenie?
@PrawdziwieTrue równie dobrze może wstawić 10-10=0 z komentarzem że reszta wynosi 0 ponieważ wartość zakupów przekracza ilość posiadanych środków. Wiem że jest to absurdalne jednak przy tych danych zgodne z faktem że reszta musi wynosić 0
@PrawdziwieTrue
Ja pierdziele... Piszesz 10-13 = -3 i piszesz, że 3 złote brakuje do zakupu.
Tyle w temacie
@Iceman31 1 klasa podstawówki i liczby ujemne już w pierwszym tygodniu szkoły?
@PrawdziwieTrue To nie są zadania z pierwszej klasy. W pierwszej klasie to dzieci się uczą pisać literki i cyferki.
Oj, myślicie schematami!
Patrzycie na ilość pieniędzy, a zapomnieliście, że podstawowa waluta to uśmiech bombelka :)
Trzeba odliczyć VAT i wszystko się zgadza
wpisujesz po prostu ujemną liczbę i tyle, w czym problem
@BeZ1m1eNnY jak to w czym problem. Bezczelnie juz od najmlodszych lat próbują budować u dzieci w podświadomości że zaciąganie kredytu i zaczynanie swojego życia od zadłużenia się jest normalne i w porządku. A później można robić z takim człowiekiem co chcesz, bo musi zapie**alać jak to premier powiedział, za miskę ryżu, bo mu nie starczy na comiesięczne opłaty (kredyty). W tym problem, przykre jest że tak mało ludzi to widzi
@BeZ1m1eNnY ; To teraz już w 1. klasie podstawówki wprowadzają liczby ujemne ? Ależ te dzieci zrobiły się inteligentne. Pewnie przez codzienny kontakt ze SMARTfonami.
@katem ja jakoś ogarniałem w 1 klasie że musi być liczba ujemna i jak działa tabliczka mnożenia, może nie rób z dzieciaków debili a wytłumaczmy im podstawy. Jak znajoma mi pokazywała jakie jej córka robi zadania z matmy w 5 klasie (przeginka w drugą stronę mnożenie i dzielenie) , i że zamiast oceniać wynik i czy działanie jest logicznie przeprowadzone, to sprawdza się czy jest zgodne z tym co nauczyciel pokazał.
@BeZ1m1eNnY Chodziło mi o program. Czy w pierwszej klasie podstawówki miałeś liczny ujemne? Ja nie miałam (ale ja podstawówkę skończyłam jeszcze za komuny).
@katem osobiście nie pamiętam co miałem w programie, wychowywałem się zawsze z starszymi, więc trochę przez to wyprzedzałem podstawę programową.Tak naprawdę wszystko przy tym zadaniu zależy od nauczyciela, jeden wytłumaczy a drugi będzie mówił że nie istnieją liczby ujemne i nie da się tego obliczyć.
Trzeba dać twórcy zadania 10 zł, wysłać go po telewizor i playstation i kazać mu przynieść resztę.
Przecież możecie wybrać jakikolwiek produkt niekoniecznie te które stoją obok działania!!!
no co
6+7=13
10-13 =-3
To nauka że w wiejskim sklepiku zawsze można wziąć na zeszyt .. albo być winny ...
@killerxcartoon Też od razu przyszło mi to do głowy. Najłatwiej dzieciom wyjaśnić na czym polegają liczby ujemne na zasadzie długu.
Bardzo mądre zadanie. Niech się ludzie od małego uczą - jeśli ich na coś nie stać, to niech tego nie kupują!
Kupić czteropak.
To proste "kupujesz dwa wybrane towary" więc wypełniasz tylko linijkę 2 lub 4 bo na inne 2 produkty Cię nie stać!
Zwyczajnie to zadanie ma pokazać uczniom, że czasem może zabraknąć pieniędzy. Właśnie takie zadania tworzy się po to by nauczyć dzieci czegoś nowego (tu liczb ujemnych).
Widzę że szkoły uczą od najmłodszych lat jak żyć. Trzeba kraść żeby przeżyć
Przykład.
1. Koszt zakupów: 6+7=13 Reszta: 10-13=-3
2. Koszt zakupów 1+5=6 Reszta: 10-6=4
Pozostałe działania analogiczne. Pytanie czy pierwszoklasista zrozumie o co chodzi z liczbami ujemnymi/całkowitymi. Ostatnio były lepsze zadania dla pierwszoklasistów. 9 kostek sześciennych - pokazana tylko frontowa ściana i trzeba było podać sumę oczek na ściankach z tyłu. Przecież dziecko nie ma jeszcze tak rozwiniętej wyobraźni przestrzennej, żeby ten problem zilustrować. Kto wymyśla tak trudne zadania dla pierwszo/drugoklasistów?
@darkwitcher Raz dawałem 13-latkowi korepetycje z liczb ujemnych. Nie potrafiłem go nauczyć, ale pieniądze, pożyczki i długi zawsze bez problemu potrafił przeliczać. Nie wiem, gdzie była bariera (miał dużo braków z wcześniejszego materiału), ale nie potrafił przeskoczyć z pieniążków na liczby.
A i zapomniałbym, to jest błąd w druku, liczby ujemne nie są pokazywane w pierwszej klasie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2019 o 10:26
@J_R W Twoim przypadku ten 13 latek nie miał jeszcze wykształconego abstrakcyjnego myślenia. Ale już te kostki to nie był żaden błąd w druku, tylko prawdziwe zadanie dla pierwszo- albo drugoklasisty. Jak takie zadanie dziecku wytłumaczyć inaczej niż kupując/robiąc samemu te 9 kostek i ustawiając dokładnie tak jak na obrazku?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2019 o 10:34
@darkwitcher Z tymi kostkami to może było to stare zadanie, te kostki kiedyś były bardzo dobrze znane praktycznie każdemu dziecku, bo już grało w gry planszowe z rodzeństwem i rodzicami i raczej nie powinno było mieć problemu z wyobrażeniem sobie kostek, które oglądało setki albo i tysiące razy. Dzisiaj masz smartfony i komputery, więc problem jest dość łatwy do przewidzenia.
A ten 13-latek raczej miał poprawnie wykształcone myślenie abstrakcyjne (radził sobie z kasą bez problemu, co jest moim zdaniem bardziej wymagające niż prosta arytmetyka), nie potrafił przełożyć praktycznych umiejętności na arytmetykę (albo nie chciało mu się ćwiczyć, bo za każdym razem po dwóch godzinach walki umiał podstawowe zadania, ale niby po wyspaniu się zapominał następnego dnia).
Aby to rozwiązać trzeba zagłosować na Konfederację w nadchodzących wyborach.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 września 2019 o 12:12
@TheBigShow
Dokładnie wyborcy PIS PO PSL I SLD mają za bardzo ograniczone przez "swoje partie" myślenie żeby to rozwiązać.
A co tu trudnego? Przestać myśleś szablonowo. Nikt nie powiedział że ma być z jednej linijki. Wybierasz 2 dowolne przedmioty, żeby było do 10zł i tyle. Wyraźnie napisane 2 WYBRANE.
Ostatni zakup z książką na kredyt. W zadaniu nie ma nic za zero :), albo się targuj.
Przecież wystarczy przeczytać zadanie ze zrozumieniem. Dziecko wśród wszystkich zabawek na stronie ma wybrać dwie które będą kosztować do 10 zł i z nimi zrobić działania na dodawanie, następnie od 10 zł odjąć koszt tych zabawek. Nigdzie nie ma napisane że ma kupić dwie zabawki które są koło siebie. Ludzie, czytanie ze zrozumieniem.
można też wybrać tylko jedną rzecz i napisać 7+0 ...
PiS ustawą zmieni
Trzeba włączyć PiSowskie myślenie. Idziesz do MOPS-u czy gdzie tam się łazi jak żywność rozdają. Podobno taksówkami lalunie podjeżdżają. Można też czekać na 500+. Albo iść do klechy może da z Caritasu. Tylko idioci płacą!
500+ ;)