Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1000 1023
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
7 7th_Heaven
+37 / 47

Z tymi rękawiczkami to jest totalny absurd. Jaka jest różnica, czy idę po ulicy z rękawiczkami czy bez? Nawet, jeśli wejdę do sklepu, to co to za różnica, czy zdezynfekuję ręce, czy założę na nie rękawiczki? Co niby te rękawiczki dają, niech mi ktoś wyjaśni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wojekwiesiek
+36 / 44

@7th_Heaven Nic, podobny cyrk z maskami, nie ma ich w szpitalach, ale jeszcze trochę, a będzie nakaz noszenia masek na ulicach.
Ten rząd OD POCZĄTKU nieudolnie próbuje reagować na to, co się dzieje, a że to banda głąbów na spokojne czasy, to w czasie kryzysu uchwalają prawo, które szkodzi.
Dwa dni temu wrzucałem demota o policjantach serwujących mandaty za mycie auta, mandat za taką czynność jest bezprawiem. Teraz to, że politycy to idioci, to wiem, ale przez takich nadgorliwców w policji mogą być zamieszki, oni tego nie ogarniają, ze ludzie też mają nerwy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 0:07

B ban__
-4 / 4

@7th_Heaven
Absurd polega na tym, że jest to odpowiedź na "pytanie telefoniczne":
"Infolinia RPO najczęściej zadawane pytania o koronawirusa. Odc.7"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B ban__
-5 / 7

@7th_Heaven
A co dają? Służb medycznych popytaj:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+10 / 16

@wojekwiesiek cóż, nigdy nie twierdziłam, że policja to elita polskiej inteligencji...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+17 / 19

@7th_Heaven @wojekwiesiek Ogólnie część przepisów to spory absurd, np. zamknięcie lasów, bulwarów itp. jedynie mogliby zniknąć te w których faktycznie był natłok ludzi. A policję wysłać do karania ludzi grupujących się, a nie wychodzących się przejść, pobiegać. A Chinach rozumiem takie ograniczenia ponieważ przy miastach 10 mln nawet przy wyjściu części ludzi jest tłok.
Swoją drogą zachowanie policji przypomina przypomina mi Misia Bareji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B ban__
-2 / 4

@7th_Heaven
Absurd polega na tym, że jest to odpowiedź na "pytanie telefoniczne": "Infolinia RPO najczęściej zadawane pytania o koronawirusa. Odc.7"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Shaam
+22 / 22

To się zaczyna robić bardzo niebezpieczne. Prawo w Polsce to jest już fikcja. Robi nam się we własnym gnieździe państwo totalitarne. Psy zrywają się ze smyczy... Ciekawe czasy. Historia kołem się toczy... Pachnie rewolucją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+5 / 7

@kripszt też wychodzę z założenia że jeśli będą próbowali odmówię mandatu, sprawa trafi do sądu jak sąd wystartuje anuluje mi mandat. No chyba że jest to park, bulwar, plaża albo las to wtedy oni są na prawie ;/
Też nie jestem za pyskówkami, bo po co się kłócić, jeszcze wtedy będę miał za obrazę albo za stawianie oporu. A tak jeśli nie mają racji, mam duże szanse na anulowanie mandatu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+6 / 6

Wszystko coś daje, jeśli używa się tego z głową. Maseczka ma sens w czasie kontaktu z osobami postronnymi. Nie tam, gdzie ludzi nie ma, bo koroniarz to nie jest morowe powietrze. Rękawiczki - gdy dotykasz często dotykanych powierzchni w miejscach publicznych. Pod warunkiem, że zaraz potem te rękawiczki zdejmujesz i wyrzucasz. Tyle. Jogging po lesie w maseczce to szczyt głupoty. Jedne rękawiczki przez cały dzień - to żadna różnica między gołymi rękami nie mytymi cały dzień.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kripszt
-2 / 6

@daclaw wlasnie, ja rekawiczki zakladam przed wejsciem do sklepu, maseczke tez, po wyjsciu ze sklepu rekawiczki wypieprzem (w bezpieczny sposob) a maseczke sciagam w domu i odkazam (spirytus, wrzątek, potem pralka)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+4 / 6

@AVictor nie dostaniesz mandatu, tylko karę administracyjną a przyjęcia takowej nie możesz odmówić, nie możesz także liczyć na pomoc ze strony sądu. Możesz zaskarżyć legalność złożenia kary, nie samą karę ani jej słuszność. Tak więc szansę na anulowanie znikome.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+5 / 5

@muchskywoker ale co pomagają rękawiczki w tej sytuacji?? Czym to się różni od zdezynfekowana rąk?

Co do wirusa: ponoć szalał w Chinach już od listopada, w Polsce ponoć był już od stycznia. Sama końcówką stycznia spotkałam w ośrodku koleżankę z dzieckiem,.które miało ciężkie zapalenie płuc, dostali skierowanie do szpitala bo leczenie w domu nie przy osiki poprawy (dziecko jest alergikiem, więc narażone). Wkrótce potem zachorowały dzieci mojej siostry, zdiagnozowano grypę, ale dzieciaki chorowały prawie miesiąc, potwornie kaszlały, żadne inhalacje nie pomagały. To samo, tylko w krótszym czasie przeszli ich rodzice, dziadkowie, ciotki i wujkowie z najbliższego otoczenia, w.tym mój mąż. Tylko ja się nie pochorowałam z całej rodziny, choć może byłam chora bezobjawowo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+5 / 9

@7th_Heaven następny z karą administracją. To może Ty mi wytłumaczysz jak ją ma wystawić Policja? Bo jej nie wolno tego robić. Może sanepid. Znów sanepid jest bezradny wobec osób bez nałożonej kwarantanny.
Dopiero jak ją nałoży (kwarantannę) może ją egzekwować.

Więc poproszę o konkrety przepis na to pozwalający.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+4 / 6

@7th_Heaven zmartwię Cię ale wirus podobno w chinach grasował od dużo wcześniej niż podano. Obstawia się iż od prawie roku. Kiedy zapałał się do Europy i w tym Polski tak naprawdę nie wiadomo. Być może już w zeszłym roku.

Ostatnio gdzieś czytałem artykuł o tym iż we Włoszech zrobiono badanie na 60 osobach twierdzących ich nigdy nie chorowali, nie mieli objawów COVID. 40 osób miało przeciwciała.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+2 / 4

@raven000 wcale mnie to nie martwi. To oznacza właśnie, że wirus nie był taki straszny, dopóki go tak strasznym nie ogłoszono

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+3 / 5

@7th_Heaven tak, wszystko się zgadza ale POLICJA NIE MOŻE NAKŁADAĆ KAR ADMINISTRACYJNYCH, mogą skierować wniosek do sanepidu. A TEMU NIE PODLEGAJĄ LUDZIE ZDROWI.

Teraz rozumiesz propagandę? Tak, może być kara, może być 30k ale dla osoby objętej kwarantanną, osobie która łamie ZAKAZY nie PROŚBY. Rozumiesz? Przeczytałeś co pisze w tym artykule czy tylko szerzysz propagandę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dncx
+4 / 4

@7th_Heaven Niektórzy ludzie musza mieć jakiś gen, który nie pozwala wirusom przyczepić sie do komórek i żerować na nich. Sam w domu miałem wszystkich chorych. Robiłem koło nich. ściskałem się z dziećmi, całowałem żonę ,a nie chorowałem. Nawet kataru w tym czasie nie miałem. Dziwne to jakieś. Ale Covid 19 w domu był bo objawy się zgadzają już w połowie lutego. Dodatkowo na teście na wirusów wychodzi pozytywny na RSV, ale to nie RSV a COVID19. Lekarze teraz dopiero zgłaszają, że masa ludzi chorowała na dziwną infekcję wirusową na początku roku ,ale dopiero od marca są testy. Jedynym możliwym testem jest test na przeciwciała. I na n ich wychodzi czy ktoś chorował lub miał wirus w sobie. Moim zdaniem zamiast test na wirus powinno się masowo zbadać na przeciwciała. Żeby się nie okazało, że kilkaset tysięcy Polaków już chorowało, a kilka milionów miało wirusa nawet o tym nie wiedząc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar komivoyager
+4 / 4

@AVictor nie są na prawie, bo wszystko wpowadzają rozporządzeniami a powinni conajmniej ustawami allbo poprzez wprowadzenie jednego ze stanów nadzwyczajnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar komivoyager
+4 / 4

@7th_Heaven mylisz się, kara administacyjna to jest za złamanie waunków kwarantanny ( tutaj się zgadzam), za inne rzeczy sa mandaty nakładane nielegalnie. Po prostu banda idiotów tworzy prawo na żywca nie mając o tym prawie żadnego pojęcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+2 / 2

@7th_Heaven @raven000
Aż sprawdziłem, można ale trzeba inną drogą, po prostu przedstawić dowód stwierdzający niewiedzę funkcjonariuszy policji, treść ustawy + miejsce wydania kary itp. itd.
Dział 4A - Administracyjne kary pieniężne - Kodeks postępowania administracyjnego.
Art. 189f. [Odstąpienie od nałożenia administracyjnej kary pieniężnej]
§ 3.
Organ administracji publicznej w przypadkach, o których mowa w § 2, odstępuje od nałożenia administracyjnej kary pieniężnej i poprzestaje na pouczeniu, jeżeli strona przedstawiła dowody, potwierdzające wykonanie postanowienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+6 / 8

@dncx twoja teoria jest wysoce prawdopodobna. Przebąkuje się iż pierwsze przypadki w Chnach były już w końcówce '18 roku. Kiedy to się przypałętało do Europy to tak naprawdę nie wiadomo.

A teraz co do odporności, przyjmuje się iż ok 10% populacji jest zawsze odporne na wszelkie zarazy. Co zaraza to inne 10% co by było jasno. Są ludzie którzy mają naturalną odporność nawet na HIV.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
+2 / 4

@7th_Heaven Rękawiczki to debilizm. Ludzie łażą w nich po całym mieście, łapią za klamki, a potem macają produkty w sklepie. A jak ja chodzę bez, to dezynfekuję często ręce.
Dzisiaj stałam w kolejce do Rossmana i babska w rękawiczkach, po wejściu do sklepu, nie dezynfekowały ich. To co to za higiena i ochrona?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wyleczykoronelek
0 / 0

@7th_Heaven ale to dla bezpieczenstwa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LordL
0 / 0

@7th_Heaven głównie chodzi o to aby ludzie nie macali jedzenia brudnymi rękoma. Samo odkażenie może i coś by dało ale większość osób odkaża na zasadzie oblać ręce. 3 razy obrócić i koniec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+1 / 3

@LordL ale po pierwsze i tak trzeba myć wszystkie artykuły przyniesione ze sklepu, bo nie wiadomo kto i jak ich dotykał na etapie produkcji, pakowania, dowozu i rozkładania. Po drugie wirus na dłoniach przenosi się przez dotykanie różnych rzeczy, a dokładnie tak samo dotykasz w rękawiczkach. One nie mają żadnej magicznej mocy zabijania wirusa. Jeżeli rękawiczkami dotykam koszyka w sklepie, towarów, własnych ubrań, torebki, plecaka, portfela, pieniędzy, karty płatniczej, to one niczym w tym momencie nie różnią się od dłoni.
Jeżeli mam cokolwiek na dłoniach, to najpewniej to samo znajdzie się na rękawiczkach podczas ich zakładania chociażby.
Więcej sensu na dezynfekowanie, niż noszenie rękawiczek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

@raven000 zakaz zgromadzeń dotyczy wszystkich osób, nie tylko chorych. Zakaz funkcjonowania zakładów fryzjerskich czy wstępu do lasu obowiązuje wszystkich, nie tylko chorych.
a to grożą kary administracyjne, nie mandaty. A nakłada je funkcjonariusz z upoważnienia odpowiedniego organu. Tak, jak np w urzędzie skarbowym możesz opłacić opłatę administracyjną dla urzędu gminy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@dncx dziś sobie przypomniałam, że żona kuzyna cały styczeń chodziła z dzieckiem po lekarzach bo ani inhalacje, ani syropy, ani bańki, ani nawet antybiotyki nie mogły doleczyć u niego kaszlu. Na koniec sama wylądowała w szpitalu na zapalenie płuc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+2 / 2

@maggdalena18 otóż właśnie to :) dlatego rękawiczki powinny pozostać artefaktem lekarzy i pielęgniarek. Reszta tylko zaśmieca nimi świat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@komivoyager jedno się nie zgadza: zakaz wstępu do lasów wydały Lasy Państwowe, więc z tytułu złamania tego zakazu nikt nie mam prawa wystawić mandatu, jedynie karę administracyjną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Ichna
+2 / 2

@dncx ciekawe miałam wizytę z zagranicy właśnie w lutym po, której wszyscy uczestnicy się dziwnie pochorowali oprócz mojej rodziny.
U nas to nie przypadek, u nas na odporność się pracuje. Działa od bitych 20 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Ddrek
-1 / 1

@7th_Heaven Wirus w powietrzu może unosić się przez 3 godziny. Mając maskę unikasz rozpylenia tego w powietrzu.Przy dużej liczbie zakażonych wzrasta ryzyko spotkania takiej osoby. Maska ochroni przed wdychaniem aerozolu z wirusem. Rękawiczki służą do ochronny przed przenoszeniem wirusa na dłoniach. Zakażony dotyka np. wózka sklepowego. Ktoś po nim również go dotyka i po chwili dłubie w nosie wprowadzając wirusa do organizmu. To jest czynna ochronna przed rozprzestrzenianiem się wirusa. Patrząc na inne państwa to działa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

@Ddrek Rękawiczki chronią przed przenoszeniem wirusa na dłoniach....ok....a co chroni przed przenoszeniem wirusa na rękawiczkach? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Ddrek
-1 / 1

@7th_Heaven Używanie płynu dezynfekującego. Ostrożne ściąganie rękawiczek i do worka i do pojemnika (wirus bez nosiciela żyje kilka dni). W rękawiczkach nie będziesz dłubał w nosie. Mając rękawiczki będziesz skoncentrowany na tym, żeby uważać. Możesz mieć drobne rany na rękach przez, które wirus wniknie do organizmu a w rękawiczkach nie. I tak dalej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

@Ddrek Używanie płynu dezynfekującego działa tak samo na dłonie.
Nie widuję nikogo, kto dłubałby w nosie idąc przez sklep. Widuję masę ludzi obsługujących w rękawiczkach telefony, płacących w nich pieniędzmi, poprawiających sobie ramiączka od stanika czy odgarnujących włosy z czoła, a nawet smarkających w chusteczkę czy oblizujących palce w celu otwarcia foliowej torebki.
Jeżeli ktoś nie kontroluje się bez rękawiczek, nie będzie się kontrolował i w rękawiczkach.
Natomiast aby rękawiczki spełniały swoją funkcję, trzeba by ściągać je i zakładać nowe po każdym dotknięciu czegokolwiek w sklepie oraz na własnym ciele. Z tymi drobnymi ranami odpłynąłeś już w krainę fantazji. Idąc tym tokiem myślenia powinieneś nosić okulary z uszczelką dookoła twarzy, bo wirus wnika przez oczy. Niemniej nadal to jest kwestia MOJEGO zdrowia a zatem i MOJA SPRAWA czy wirusa do swojego organizmu wpuszczę czy nie, nie można mnie za to karać. Jeżeli natomiast wiemy, że rękawiczki na moich dłoniach nie uchronią nikogo przed zarażeniem się ode mnie (a przynajmniej nie bardziej, niż dezynfekcja), to jaki mają sens?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 kwietnia 2020 o 0:39

D Ddrek
-2 / 2

@7th_Heaven Jakąkolwiek ochronę trzeba używać myśląc. Nie wiedziałem, że trzeba tłumaczyć jak działa ochrona w postaci rękawiczek. O tu ciekawy filmik https://www.youtube.com/watch?v=6iFjNXUvGwE. Dalej schodzisz z tematu szukając jakieś g*wnoburzy. Użycie przeze mnie przenośni też widzę, że za trudne żeby zrozumieć sens. Dalsze inwektywy to sygnał dać sobie spokój. Nie odpisuj nie interesuje mnie to..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
+1 / 1

@Ddrek Gdzie masz jakąś inwektywę????????
Tłumaczę tylko, że ochona CAŁODNIOWA rękawiczkami jest niewykonalna! musiałbyś zmieniać je po dotknięciu czegokolwiek, czy to w sklepie, czy na ulicy. Miałoby to sens, jakby wszyscy chodzili w pełnym kombinezonie ochronnym, z maskami wyposażonymi w filtry i to w dodatku wyłącznie pod warunkiem, że każdy byłby przeszkolony i umiał tego używać.
Jak widzę ludzi w rękawiczkach, macających wszystko w sklepie, łącznie ze swoimi twarzami, następnie grzebiących w torebkach, piszących smsy na telefonie, na który chwilę temu chuchali rozmawiając przez niego, to mnie trzepie. To jest kpina i żenada, a nie żadna ochrona. Tylko po co to?
Żeby niezbyt rozgarnięci obywatele mieli fałszywe poczucie bezpieczeństwa?????

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 kwietnia 2020 o 14:23

avatar wichniak2
+18 / 20

To chyba jakiś spóźniony żart primaaprilisowy. Powiedzcie jeszcze że mandat został przyjęty... Nie, to jest tak absurdalne, nawet nie chce mi się w to wierzyć że zostało to wymyślone gdzieś indziej niż w jakimś kabarecie. Policjant nakładając mandat uzasadnia to stosownym paragrafem, jak uzasadnił ukaranie za brak... rękawiczek? Kto wymyśla takie skecze?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 0:17

W wojekwiesiek
+6 / 8

@wichniak2 Pełny tekst ze strony RPO:

Policja ukarała córkę 500-złotowym mandatem za brak rękawiczek ochronnych na ulicy.

W tej sytuacji Policja nie powinna była nałożyć mandatu. Żaden przepis prawa nie nakłada (obecnie) na obywateli Obowiązku nakładania rękawiczek na ulicy podczas przemieszczania się.
Trzeba teraz złożyć do sądu rejonowego, który działa w miejscu, gdzie został nałożony mandat, wniosek o uchylenie mandatu. Uwaga, trzeba to zrobić nie później niż w terminie 7 dni od uprawomocnienia się mandatu (czyli od dnia przyjęcia mandatu).
Prawomocny mandat karny podlega niezwłocznie uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie. Uchylenie mandatu następuje nie tylko na wniosek ukaranego, ale też na wniosek organu, którego funkcjonariusz nałożył grzywnę (czyli może to zrobić sama policja), albo z urzędu (art.101 k.p.w.- kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia).
O uchyleniu mandatu sąd orzeka postanowieniem (art. 32 § 2 k.p.w. zdanie drugie): może uchylić mandat albo odmówić uchylenia mandatu, bądź oddalić wniosek ukaranego o jego uchylenie. Cokolwiek postanowi, nie jest to już zaskarżalne, (zgodnie z art. 103 § 3 k.p.w. zażalenie w postępowaniu w sprawach o wykroczenia służy tylko w wypadkach wskazanych w ustawie, a w art. 101 k.p.w. go nie przewidziano.
Sądem uprawnionym do uchylenia prawomocnego mandatu karnego jest Sąd Rejonowy właściwy do rozpoznania sprawy, na którego obszarze działania została nałożona grzywna.
Uwaga: w sytuacji, gdy uważamy, że mandat za wykroczenie wystawiany jest niesłusznie, przysługuje nam prawo odmowy przyjęcia mandatu. W takiej sytuacji Policja musi skierować wniosek o ukaranie do Sądu, który rozstrzyga, czy doszło do popełnienia wykroczenia, czy też nie.

Pamiętaj: jeżeli przyjmiesz mandat tj. złożysz podpis pod potwierdzeniem jego otrzymania – staje się on z tą chwilą prawomocny i podlega wykonaniu.

https://www.rpo.gov.pl/pl/content/Koronawirus-FAQ-RPO-odc-7

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 0:32

avatar wichniak2
+7 / 9

@wojekwiesiek Dzięki, wiem to, czytałem. Większego absurdu prawnego nie znam, wydawało mi się, nadal mi się to wydaje niedorzeczne i absurdalne. Kto przy zdrowych zmysłach nakłada i przyjmuje taki mandat. Jutro ,(już dzisiaj) serwisy informacyjne będą miały używanie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B ban__
-1 / 1

@wichniak2
A doczytałeś, że to jest "pytanie telefoniczne" z infolinii? Czyli konwencja taka, że ewentualne, nurtujące naród problemy są przedstawiane w formie pytań i odpowiedzi.
Jeśli się mylę, to może jest gdzieś odniesienie do konkretnej sytuacji? No wiesz, że dziennikarze tam byli, w tej i tej miejscowości, rozmawiali, pytali. Zwykle tak się dzieje, chociaż i to nie świadczy o tym, że "fakt jest autentyczny":) I żeby nie było, nie wykluczam. Szukam trzeciego dna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BurakRasyPolskiej
+4 / 6

@wichniak2 A co jeśli ci powiem (wierz lub nie), że mój kolega kupił sobie kiedyś piwo, niósł do domu zamknięte i dostał mandat na którym pisało, cytuję: ,,Podejrzenie zamiaru użycia".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+1 / 3

@BurakRasyPolskiej Teraz już uwierzę chyba we wszystko

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B ban__
-2 / 2

@wichniak2
Nawet w to, że to jednak nie była córka tylko pijany koleś, i nie na ulicy, a w sklepie. I że miał rękawiczki, nawet po trzy pary na każdej dłoni i na wszelki wypadek po jednej na butach. Tyle że sikał do bananów bo mu się skrzynka z pisuarem trochę pomyliła?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Shaam
+2 / 4

@BurakRasyPolskiej Po prostu jak chce się psa uderzyć, to kij się zawsze znajdzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JanMariaWyborow
+7 / 9

Powiem Ci w tajemnicy jedną rzecz: Ten budżet nie jest zrównoważony. Nigdy nie był, nie mógł być, a teraz...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jagienkaaa
+11 / 13

Nie przyjmować takiego mandatu, bo nie ma podstawy prawnej, jak na razie. A że służby dostały "prikaz" na wystawianie mandatów "za co tylko się da" to pewnik - jakoś trzeba ratować ten budżet rozdany na różne+... :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marion26a
+1 / 3

@jagienkaaa Budżet już dawno je***ął.Teraz trzeba państwo zbankrutować,żeby długi zostały umorzone,a programy socjalne zatrzymane.Po prostu nie ma skąd brać,a małe i mikro przedsiębiorstwa padają,a to oni wypracowywały wpływy do budżetu.Duże korporacje i tak podatki płacą za granicą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+4 / 16

A to policja potrzebuje jakąś podstawę prawną aby wystawić mandat czy zatrzymać delikwenta? W życiu! Ma prawo zatłuc Cię na ulicy, zwłaszcza jeśli nie chcesz głosować na PiS i Dudę! Przyzwyczajajcie się!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 6:24

T tajakjejtam
+8 / 12

Dlatego teraz faktycznie nie wychodzę, nie z powodu strachu, ale żeby gnojkom nie dać satysfakcji i okazji do wlepienia mi mandatu za "zbyt głośne oddychanie".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
+2 / 4

@tajakjejtam zawsze można nie przyjąć mandatu, wszystkich nie będą za to ścigać, tym bardziej że nie ma podstawy prawnej :p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konradstru
+2 / 4

Po prostu idą na łatwiznę i na rekord.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marion26a
+3 / 3

Ale za robienie syfu tymi rękawiczkami nie karzą?Wszędzie już ten zużyty syf leży,ale nikogo to nie obchodzi.Ekologia pełną gębą.Nie przyjmujcie mandatów,tylko do sądu z tym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+7 / 15

A proszę was, dlaczego zakładacie że w policji pracują ludzie inteligentni? Osobiście uważam wręcz przeciwnie - nikt rozsądny by tam nie poszedł. Bo do czego?
Jak zwykle poleci na mnie wiadro gnoju (choć może tym razem jednak nie - kto wie), ale uważam że policjant od dresiarza różni się tylko odznaką. Niczym więcej.

Gdy widzę policję to nie czuję się bezpiecznie, wręcz przeciwnie. Nie dlatego że łamię prawo, dlatego że policjanci uwielbiają wmawiać ludziom przewinienia, a jeśli jesteś sprytny i ich zagniesz, to spędzisz 48 godzin na dołku, bo im wolno.
Osobiście widziałem sytuację, jak jakiegoś kolesia kopało 8 dresiarzy, krzyczał, darł się. Obok przechodził patrol policji i nie zrobił NIC (!). Poszli jakby się nic nie działo. Czemu nie zwróciłem uwagi policji? Bo miałem 10 lat.
Policja się dziwi że nie jest szanowana - nie ma za co być szanowana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MirrorOfDoom
+4 / 10

@rafik54321 ma takie same doświadczenia. Ogólnie, jak widzę policjanta to wolę przejść na drugą stronę ulicy. Jak widzę dresa, to nie koniecznie bo w środku dnia raczej nie rozrabiają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
-2 / 2

@rafik54321 ogólnie często odnoszę wrażenie że policja to tacy dresiarze, którzy jednak na pewnym etapie życia przeprowadzili jakąś kalkulację i stwierdzili że bardziej opłaca im się zostać policjantem - żeby można było tłuc legalnie ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 19:25

avatar rafik54321
+1 / 3

@MirrorOfDoom a przecież policja teoretycznie ma nas chronić. Powinniśmy czuć się bezpiecznie widząc radiowóz. Powinniśmy mieć poczucie że nawet jeśli ktoś nas napadnie to policjanci zaraz zareagują. Jednak to kompletnie tak nie działa, nasza policja wyspecjalizowała się w łapaniu drobiazgów u ludzi, którzy generalnie nie łamią prawa. Wyspecjalizowali się w wlepianiu mandatów za prędkość, przechodzenie w niedozwolonym miejscu, picie alkoholu w parku i innych takich pierdołach.
Ba, nawet jak prawo drogowe złamie jakaś droga fura, to nawet nie próbują takiemu mandatu wkleić, bo się boją jakie ten ktoś ma "plecy". Są po prostu śmieszni.

@vicrac mnie śmieszy że niektórzy próbują policję usprawiedliwiać "bo przecież na co dzień stykają się z patologią". Ok, rozumiem, ale czego się spodziewał idąc do policji? Że przestępcy będą posłusznie poddawać się aresztowaniom? Jeśli nie jest w stanie znieść stresu tej pracy, to się zwyczajnie do niej nie nadaje.
W policji chyba potrzebne jest kilka cech: inteligencja, kondycja i odporność na stres. To takie 3 najważniejsze filary.
A potem taki frustrat odreagowuje na spisywanym obywatelu. Ileż to dziwnych sytuacji z policją miałem - nie zliczę.
Raz miałem wrażenie że pan funkcjonariusz jest pod wpływem "białej damy". Bo nikt trzeźwy raczej nie jest tak pobudzony że łazi ciągle w okół radiowozu, to do przodu to do tyłu, był nieco agresywny... Taką mamy policję. Czy może raczej milicję obywatelską? Jedno widać - tradycje z ZOMO nie przepadły XD.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niemoja
+5 / 9

Nie przyjmować mandatu!
Przyjęcie mandatu oznacza przyznanie się do popełnienia wykroczenia. Nie ma co się kłócić i dyskutować - trzeba powiedzieć grzecznie: nie przyjmuję mandatu i niech wystawiają wniosek do sądu. A później niech wykazują w sądzie, które paragrafy kodeksu zostały naruszone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Buchaj
-1 / 1

@niemoja Pragnę przypomnieć że sądy są pisowskie jak i prikaz wystawiania tych mandatów (chyba że się coś zmieniło i nagle sądy są odpolitycznione i będą działać na korzyść obywatela)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
+2 / 2

@Buchaj hmm, w takim razie zawsze można mieć nadzieję że "wszystkich nas nie wystrzelają" - w każdym razie płacenie mandatu to, jak słusznie napisał @niemoja przyznanie się do wykroczenia i jeśli każdy będzie tak potulnie robił to na pewno nic się nie zmieni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
+4 / 6

Myślę, że problem jest w tym, że prawa jest tak dużo i jest tak skomplikowane, że ani normalni ludzie, ani policja, ani nawet prawnicy nie wiedzą jakie prawo obowiązuje. Poniżej przykład. Cała ustawa ma prawie 100 stron. Są tam punkty z czterema literami (15zzzi) i była wprowadzana w zabójczym tempie. Wbrew pozorom, to nie jest wyjątek. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych (która dotyczy wszystkich) ma 328 stron. Podatek od towarów i usług to kolejne 326 stron.

http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000056801.pdf [str. 10; pkt. 14; "po art. 15 dodaje się art. 15a–15zzzi w brzmieniu:"]

P.S. Pisałem o prawie podatkowym, bo te ustawy najłatwiej znaleźć. Myślę, że gdyby zebrać w jednym dokumencie całe prawo w Polsce to wyszłoby kilkaset tysięcy stron.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+11 / 13

ubeckie państwo potrzebuje ubeckiej policji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NzW
+1 / 1

Trzeba zacząć od zlikwidowania komuny w umyslach wszystkich jednostek policyjnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar andre53
+3 / 9

NIE przyjmować tych mandatów. Niech kierują sprawy do sądów i to najbiższego miejscu zamieszkania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F feroxa
+3 / 3

Nie w tym wypadku. 1. Brak jakiegokolwiek aktu prawnego nt. rękawiczek, tak więc dzialanie policji znajduje się ponad prawem, 2. Nawet powołując się na rozporządzenie ministra x czy y, musi być ono zgodne z ustawą. Żadna ustawa nie reguluje ograniczeń w przemieszczaniu się, czy ubiorze. 3. Takie rzeczy tylko w stanie wyjątkowym, wojennym czy klęski naturalnej. Czyli nie ma podstaw prawnych- mandat nie ma racji bytu. Policja nie stanowi prawa tylko je egzekwuje. Tutaj nie ma czego. Noszę maseczkę, wychodzę jak najrzadziej, trzymam odstępów, myję rece, znajomych unikam. Ale niech służby nie bawią się w szeryfa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+6 / 8

@YouCantSaveMe może się wypowiesz coś na temat nadgorliwości i uderzenia wody sodowej do głowy krawężnikom. Bo jakoś ostatnio tak ich broniłeś iż nie znasz takowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YouCantSaveMe
-5 / 11

@raven000 A dasz mi rzetelne źródło? Bo ja już czytałem wielce sensacyjne artykuły, gdzie pisano że "policja zastrzeliła człowieka za wyjście z domu!", a później okazywało się, że nie za wyjście z domu, tylko za zaatakowanie funkcjonariuszy nożem, gdy zwrócili mu uwagę. Albo z własnego podwórka jakiś czas temu, jak gruchnęła sensacja "zatrzymali mężczyznę za jedzenie kebaba a w autobusie!". A się okazało, że nawalony typ zrobił rozróbę, bo mu kierowca zwrócił uwagę, że naświnił jedząc kebsa i powinien posprzątać. Plebs do dzisiaj o to skomli, że niby zła policja biednego chłopaka zatrzymała za niewinność. Mogę wyliczać w nieskończoność.
Więc? Dasz źródło, czy będziemy opierać się na anonie, który wysłał pastę do gazety szukającej sensacji?
A jak ja wyślę do wyborczej tekst, że "chory na ebolę zgwałcił księdza w czołgu" oczywiście też łykniesz?
Krótko: ja nigdy nie broniłem i nie będę bronił debili. I wku...wia mnie już, jak inni debile co chwilę wywołują mnie, szukając zwady i prowokując na zasadzie "patsz, patsz, no powiec i pszyznaj jak wkarzdym pszypadku siem mylisz bo tutaj siem trafiły debile!". Podejście poniżej jakiejkolwiek krytyki...
I podtrzymuję: ani ja, ani nikt z mojej rodziny nie dostał mandatu z "nadgorliwości". Ba, nawet ostatnio jadąc do znajomego odebrać zamówiony sprzęt elektroniczny miałem kontrolę policji po drodze. I co? Wystarczyło normalnie zagadać, a przecież sprzęt elektroniczny w tym przypadku nie był mi niezbędny do życia. Ale jak się zaczyna sapać, to później jest płacz "bo zuy policjant szukau na siłę czego sie pszyczepić, a ja tylko go zwyzywauem od nadgorliwych mend i wedug mnie to ja wyszłem w niezbendnej konieczności ;(".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 12:10

R raven000
+2 / 10

@YouCantSaveMe chyba rzetelności RPO nie będziesz podważał?
https://www.rpo.gov.pl/pl/content/Koronawirus-FAQ-RPO-odc-7

I powiem Ci iż sam na własne oczy widziałem jak chcieli sprawdzić myjnię samochodów, bo akurat przede mną zahamował, włączył koguty, rozejrzał się czy nikogo nie ma i pojechał dalej. Więc nie są to odosobnione przypadki tylko działania systemowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YouCantSaveMe
-5 / 7

@raven000 Wiesz, że ja w każdej chwili mogę wysłać bajkę z zapytaniem, czy policja może mnie ukarać za skorzystanie z ubikacji na dworcu, bo spotkała mnie taka nieprzyjemność?
Ja trzymam się tego, co sam doświadczyłem i obserwacji moich znajomych. A to, że wielu ludzi kieruje się swoim zachowanie na zasadzie "popełniłem wykroczenie, zostałem ukarany, ale odwrócę kota ogonem i zwymyślam, żeby oczernić tych durnych policjantów", to inna bajka. Widać, że niektórzy są tak zaślepieni cebulactwem, że tego nie zauważają. I to, o co zawsze pytam: np. każdego strażaka też uważasz za nieroba, bo olali pożar we Wrocławiu w zeszłym roku, przez co zginęły 4 osoby? Albo każdy ratownik medyczny to morderca, bo lata temu sprzedawali "skóry"? Tylko nie wyjeżdżaj z frazesem "oni pomagają, a policja nie", bo przykłady z różnych stron świata (Detroit chociażby) pokazuje, że ludzie puszczeni samopas bez służb porządkowych, zwyczajne zaczynają rządzić się prawem silniejszego. Tego byś chciał?

#edit
Ale widzę, że w swoim tępym toku myślenia dążysz i pragniesz tego, więc to napiszę: JEŻELI faktycznie babka dostała mandat za sam fakt nieposiadania rękawiczek, to skrajne przegięcie i sku...syństwo ze strony f-szy. Pytanie tylko, ile w tym prawdy, a ile naciągania i odwracania kota ogonem o którym pisałem wyżej.

PS. I teraz dokładnie doczytałem pierwszy post: nigdy nigdzie nie napisałem, że nie znam przypadków nadgorliwości i nieprawidłowości w policji. Ba, sam niejednokrotnie wrzucałem tego przykłady. Napisałem tylko, że ja OSOBIŚCIE nie znam takich funkcjonariuszy, a trochę ich znam. I takich właśnie normalnych ludzi bronię, którzy są poniżani przez ludzi, za kilka czarnych owiec, które są w każdym zawodzie.. Więc nie przekręcaj bezczelnie moich słów.

#edit2
I to co kocham: brak jakichkolwiek kontrargumentów, tylko minusowanie bo "fszyscy policjanci są źli i fszyscy kturzy twierdzom rze nie fszyscy policjanci som źli, to tesz som źli" xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 13:50

B ban__
0 / 0

@YouCantSaveMe
No ubawiłeś mnie, naprawdę. Dzięki.

Sytuacja jest z tych nie, że niemożliwych, ale jednak wyimaginowanych. Na stronie RPO jest coś w rodzaju poradnika, i to się nazywa "infolinia", że niby RPO odpowiada na pytania zadawane telefonem. Taka konwencja, żeby w prosty sposób przedstawić najbardziej nurtujące społeczeństwo pytania. Podobnie jest na stronie rządowej w koronawirusowej zakładce.
Jako ze sam RPO jest postacią kontrowersyjną:), to rozpisał się na zdany temat poza granice przyzwoitości, i tak wyszło jak wyszło. A ze temat jest? Panie, takie czasy jakie ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sebol1992
+5 / 7

Państwo policyjne, kontrola na każdym kroku i tuzin mandatów - do tego zmierza obecna władza i zmuszanie do wyborów i oni będą wiedzieli czy oddałeś na nich głos czy nie.
Nie wolno ci umyć samochodu mimo czynnych myjni, nie wolno ci także umyć go przed blokiem, nie wolno ci jeździć brudnym autem, nie wolno nic.
Wniosek? Można jeździć autem ale tylko do czasu aż się nie wybrudzi. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pacio6
+4 / 8

@J_R
Nie widzisz nic dziwnego w tym, ze zamyka się fryzjerów, restauracje, szkoły, a zostawia na przykład myjnie otwarte - ale podczas skorzystania z nich, dostajesz mandatem? Tak nic? Zupełnie?
Obecne przepisy to jakiś żart, karykatura, nikt nie wie o co chodzi, policjanci wystawiają mandaty za rzeczy,które na stronie gov.pl są oznaczone jako dozwolone, każdy interpretuje jak mu wygodnie... Naprawdę, świetnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+4 / 10

@J_R może dla Ciebie brudny samochód to powód do dumy, dla mnie to kiepski wizerunek u klienta i co powiesz?

Dalej będziesz bronił idiotów z rządu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 4

@pacio6 Żyje w tym burdelu zwanym dla jaj państwem dość długo, że dziwią mnie przypadki dobrze napisanego prawa. To są ewenementy. I ostatecznie i tak nic nie znaczą już.

To, że nie ma obowiązku zamykania myjni w przepisach, nie oznacza, że można z nich korzystać. To jest problem naszego systemu edukacyjnego i prawnego. Generalnie obecna Polska jest karykaturą sprawnego państwa kierującego się praworządnością.

U nas niestety w ramach chronienia kolesi (takich jak na przykład pijany syn Wałęsy zabijający po pijaku autem człowieka) i wprowadzania urzędniczego prawa kaduka (np skarbówka domagająca się podatku z odsetkami od producentów karetek na pięć lat wstecz za sprowadzone auta, bo choć przepisy się nie zmieniły, to zmieniła się ich interpretacja) doprowadzono do takiego burdelu w interpretacji i pisaniu przepisów, że ludzie już dawno nie mogą niczego brać za pewnik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 12:41

J J_R
-1 / 3

@raven000 Patrz mój komentarz wyżej.
Generalnie masz sytuację, w której trzeba możliwie zmniejszyć przenoszenie wirusa. Więc bez dobrego powodu nikt nie powinien wychodzić z domu. I wizyta służbowa na myjni, to nie to samo, co wizyta prywatna. Jest różnica między kimś, kto zarabia będąc reprezentantem firmy, a kimś, kto pracuje gdzieś, gdzie nie jest widoczny dla klienta.
A jak do funkcjonariusza nie trafia, to się mandatu nie przyjmuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+1 / 7

@J_R to ja jeszcze raz zapytam, może Ty mi wskażesz artykuł, paragraf który tego zabrania. Tylko tak dokładnie, żeby nie było niedomówień. Dokładnie zabraniający mycia samochodu.

Jak mniemam to wiesz o tym iż w prawie polskim co nie zabronione to dozwolone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 13:45

J J_R
-1 / 3

@raven000 Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, paragraf 5 wprowadza zakaz przemieszczania się i dokładnie określa w poszczególnych punktach wyjątki od tegoż zakazu. Twoje mycie służbowego auta podlega pod punkt 1.
Prywatne mycie auta natomiast w żaden sposób nie spełnia żadnego z pozostałych wyłączeń, więc jest zwyczajnie zabronione. I zabronione jest nie mycie auta, a przemieszczanie się w celach innych, niż wymienione w wyłączeniach paragrafu 5.

Wskaż mi przepis, który mówi, że co nie zabronione, to dozwolone. Przepisy w Polsce i wszędzie indziej pisze się w sposób ogólny i interpretuje zgodnie z obowiązującym prawem na zasadzie od przypadku do przypadku (co rodzi problemy, bo na przykład samochód osobowy i ciężarowy mają różne definicje w zależności od przepisów, które chcesz interpretować, co jest niestety później źródłem wielu problemów, nawet dla prawników).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+4 / 10

@J_R nie ma nigdzie zakazu przemieszczania się. To raz. Aby to wprowadzić trzeba ogłosić jeden ze stanów wyjątkowych.

Nullum crimen sine lege, paremia prawnicza oznaczająca, że nie jest przestępstwem czyn, który nie był zabroniony w momencie jego popełniania. Polskie prawo zawiera tę zasadę w 42 art. Konstytucji RP, zawiera ją także art. 7 Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.

Wystarczy? Czy mało?
Więc gdzie w prawie polskim, uwzględniając nawet ostanie niezgodne z konstytucją zapisy jest takowy zakazujący mycia samochodu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 kwietnia 2020 o 14:03

J J_R
0 / 2

@raven000 Oto treść paragrafu 5:
§ 5. W okresie od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 11 kwietnia 2020 r. zakazuje się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczania się osób przebywających na tym obszarze, z wyjątkiem przemieszczania się danej osoby w celu: (i tu wymieniane są wyłączenia od zakazu)

Przeczytaj go jeszcze raz i wykaż mi, że nie ma tam słów "zakazuje się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczania się"

Przyjmuję twoje słowa w sprawie "co nie jest zabronione", ale to nie zmienia istotnej sprawy, że wielu ludzi interpretuje to jako "skoro nie rozumiem co jest zabronione, to nie powinno się mnie za to karać". Co niestety nie ma miejsca. A biorąc pod uwagę twoje twierdzenia o braku zakazu przemieszczania się, to nawet nie czytasz obowiązujących cię przepisów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+4 / 10

@J_R przeczytaj sobie art 52 konstytucji, później informacje o tym jak to prawo stopnia wyzszego naklada się na prawo o nizszej randze. I to co jest dozwolone w prawie o wyższej randze (a Konstytucja jest na samym szczycie), prawo o nizszej randze nie może zmienic. W konstrukcji sa wymienione sytuacje które zezwalają na ograniczenie prawa do przemieszczania się.
Tego bubla nie da się w żaden sposob obronić. Niewiadomo jakie ekwilibrystyki by nie robić to wszystko co nie jest zakazane jest dozwolone. Mogą walić mandaty za zgromadzenie, mogą za chodzenie za blisko bo na tyle pozwala ustawa. Mogą ograniczać SPOSÓB poruszania a nie sam fakt poruszania. Do momentu kiedy myjnie będą zgodnie z prawem otwarte dotąd można z nich korzystać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
+2 / 4

@raven000 Tracisz czas tutaj. Policjant nie jest od interpretowania zapisów prawa od konstytucji w dół, tylko od stosowania go tak, jak mu przekażą przełożeni, którym przekazują przełożeni, którym polecenia wydają rządzący.
Jak kurz opadnie, to będzie można co najwyżej ludzi pod trybunał stanu za łamanie konstytucji ciągać.

Obecnie jest takie prawo, tak je stosują i jak będziesz skakać, to jak nie pięścią, to pałą, a jak nie pałą, to kulą będą egzekwować je.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+3 / 9

@J_R i na to tylko ten kartonowy rząd liczy. Że wystraszy ludzi. Ja znam swoje prawa i stać mnie na to aby ciągać się z nimi po sądach jak trzeba bedzie to i do trybunału praw człowieka włącznie.
Powiem tak, sytuacja jest tak napięta iż jeden krzywy ruch i mają wojnę domową. Zamieszki we Włoszech zaczęły się po ok 3 tygodniach. Nasi prą uparcie w tym samym kierunku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 2

@raven000 Co z tego, że je znasz, jak jeszcze aparat przemocy musi je uznawać. A w sądach? Masz sprawę emerytur SB-ków, ustawa łamie konstytucję w kilku punktach, ale dopóki rządzi PiS, dopóty sprawa będzie się kisić. U nas nie ma sędziów, którzy by pilnowali przestrzegania obowiązującego prawa wbrew woli rządu.

Dlatego tak mnie bawi gadka o niezależnych sądach. Nigdy takich w Polsce nie było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+3 / 9

@J_R w Polsce nie musi, raz dostanę odszkodowanie za przewlekłość postępowania, drugi raz za złamanie moich praw obywatelskich, trzeci raz za złamanie praw człowieka. I żadnego z tych odszkodowań w takiej sytuacji nie zasądzi sąd w Polsce. Chyba, że sędzia ewidentnie nie lubi PiS.
P.S. Tsue dziś właśnie wywaliło pisowski sądzik dla sędziów. Właśnie przestał istnieć.

To co wychodzimy z UE czy raczej przewidujesz wyjście z widłami na ulicę. Ja obstawiam opcję drugą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 0

@raven000 Ja nic nie obstawiam, bo po pierwsze brakuje lidera z wizją co po widłach, a po drugie ludzie jeszcze mają co do garnka włożyć, a jak jest co do garnka włożyć, to większych niepokojów nie będzie. Szczególnie, że zagrożenie jest realne i śmiertelne, nawet jeśli tylko dla 1 - 3% populacji.

Po trzecie, Jarosław Kaczyński nic sobie nie robi z zaleceń odnośnie bezpieczeństwa, więc może niedługo dołączyć do Borisa Johnsona. A jak dołączy, to się PiS może rozprysnąć szybciej, niż zdążysz do trzech policzyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+1 / 5

@J_R Włosi też tak sądzili, no i skończyła się kasa na papu. Południe już się buntuje, już są zamieszki.

No i zmartwię Cię co do śmiertelności w grupie która najbardziej na tym cierpi, traci pieniądze to śmiertelność oscyluje w okolicy 0,1% - 0,2%. Śmiertelność na łeb szyję leci powyżej 60 roku życia.

Po cichu też liczę na naturalne rozwiązanie problemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Foxley
+1 / 1

@J_R
Weź sobie człowieku do ręki nie rozporządzenie, tylko ustawę na podstawie której rozporządzenie zostało wydane, i zobacz w nim art 46, i 46b Które zawiera zbiór przepisów które Minister Zdrowia, czy Rada Ministrów mogą rozporządzeniem do obrotu prawnego wprowadzić. Chodzi o nakazy i zakazy.
To może przestaniesz kolportować głupoty bezpośrednio z rozporządzenia. Które jak widać jest pisane do pewnej kategorii osób, nie mających pojęcia jak działa prawo w tym kraju.
Do której niestety się łapiesz.

Podsumowując ustawa na podstawie której wydano rozporządzenie nie zezwala na wydanie nakazu czy zakazu przemieszczania się, tylko z określonego powodu, albo w jakiś celach. Może jedynie nakazać lub zakazać konkretnego sposobu przemieszczania się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 0

@Foxley Już widzę, jak się ktoś użera z policją i chce pokazywać ustawy. Ich interesują podkładki do poleceń służbowych. Mają rozporządzenie, będą je egzekwować, takie dostają polecenia. To nie ich brożka, czy jest zgodne z jakimś kolejnym aktem prawnym. A w razie czego, to pała pójdzie w ruch i będzie człowiek tylko większe problemy miał.

Ta niezgodność z ustawami nadrzędnymi jest tylko i wyłącznie dobrym materiałem do późniejszego pociągnięcia do odpowiedzialności autorów rozporządzenia.

Ale to dopiero po zmianie władzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 kwietnia 2020 o 12:39

F Foxley
+1 / 1

@J_R
Ci sądzeni w Norynberdze, też wykonywali tylko rozkazy. Im więcej ludzi którzy będą się użerać, tym szybciej zrozumieją, że sodówa im do głowy uderzyła.
A podkładka do polecenia służbowego w postaci rozporządzenia nie może być niezgodna z prawem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 kwietnia 2020 o 17:54

J J_R
0 / 0

@Foxley Norymberga? Wybacz, ale jeżeli chodzi o samą ideę ograniczenia przemieszczania się, to jest ona słuszna do bólu. Tu tylko problem może być z prawidłową podstawą prawną działań samego rządu.

Nikt za egzekwowanie tego rozporządzenia w takiej sytuacji funkcjonariuszy ścigać nie będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Foxley
+1 / 1

@J_R
Dobrymi chęciami, jest piekło wybrukowane. Państwo ma działać w granicach i na podstawie prawa.
Egzekwowanie bezprawnych przepisów, będzie kończyło się wyrokami o odszkodowania, które zostaną wypłacone z kieszeni nas wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@J_R Wiesz, auto żeby się przemieszczać nie musi mieć szyb, dachu, ani opon. Do jazdy wystarczy że są trzy koła, a jeżeli auto ma napęd na przód to pojedzie mając tylko przednie.

Czyste szyby i reflektory to element poprawiający bezpieczeństwo, tak jak posiadanie nieprzebitych opon z bieżnikiem, kompletu kół, dachu czy pasów. Zakazywanie mycia samochodu to nadgorliwość i głupota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

@J_R Policjant ślubował bronić Konstytucji, więc w momencie kiedy rząd łamie Konstytucję to każdy policjant w kraju ma OBOWIĄZEK resztowania rządu! Jeżeli nawet nie jest to ujęte w samej Konstytucji, to jest to jego obowiązek moralny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 0

@Prally Ilu masz policjantów, którzy są na poziomie profesora prawa, by mogli pewnie oceniać zgodność przepisów z konstytucją, czy ustawami? Zero? Dostaje polecenie służbowe i je realizuje. Policja to mięsień, a nie mózg.
A i jak pisałem, reflektory i szyby możesz płynem do mycia szyb przemyć przed wyjazdem. Czyżbyś miał problem z czytaniem do końca?
@Foxley Dalej pijesz do niewłaściwych ludzi, policjanci nie są od podważania poleceń służbowych. Oni są od ich realizacji. I niestety tak te formacje działają. Dopóki polecenie nie jest jawnie zbrodnicze (czyli po prostu bicie lub zabijanie przypadkowych ludzi na ulicy), to policjant ma małe pole do podważania zasadności poleceń przełożonych. Po prostu wyżej ch nie podskoczysz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

@J_R I to jest zasadniczy błąd całego naszego państwa, począwszy od nędznego poziomu szkolnictwa.

Przy całej swojej wyjątkowo małej jak na konstytucję precyzji, i wyjątkowej miałkości polskich ustaw, to naprawdę nie jest fizyka nuklearna i przeciętnie rozgarnięty obywatel powinien być w stanie stwierdzić czy jakiś przepis jest zgodny z Konstytucją czy nie jest. Przynajmniej w kwestiach podstawowych jak prawa i wolności jednostki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 0

@Prally Żeby przeciętny obywatel mógł stwierdzić zgodność czegoś z konstytucją, to prawa, które dotyczą zwykłych obywateli (od konstytucji w dół) musiały by być pisanie na poziomie języka komiksowego.

W przeciwnym wypadku ludzie nie dadzą rady. Sorry, realia są, jakie są.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Foxley
0 / 0

@J_R
Mam głęboko gdzieś polecenia ich przełożonych, bo to nie jest obowiązujące w Polsce prawo. A piję do bardzo właściwych ludzi. Bo machać pałą można nauczyć tresowaną małpę. Współczesny świat, to przede wszystkim mózg a nie mięśnie właśnie, a kto tego nie rozumie, niech szuka pracy przy nie wiem sortowaniu śmieci, ale nie, bo tam też trzeba szarych komórek używać.
I nie trzeba mieć poziomu profesora prawa, żeby rozumieć podstawowe prawne zależności. I tak jak nieznajomość prawa może szkodzić zwykłym obywatelom. Tak samo niedouczonym policjantom przekraczającym własne uprawnienia art 231 KK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
-1 / 1

@Foxley To jest obowiązujące prawo. Zostało uchwalone i nie zostało podważone przez trybunał konstytucyjny. Prawo, które jest uchwalone i jest niezgodne z ustawą zasadniczą jest w mocy do momentu uchylenia go przez trybunał konstytucyjny. Taka ścieżka jest przewidziana w prawie. Sądy mogłyby co najwyżej zawieszać postępowanie kierując zapytanie do trybunału konstytucyjnego.

To, że masz rację nie ma tu najmniejszego znaczenia. Tu się liczy mięsień, a nie rozum. To jest coś, co nasze mięknące w dobrobycie społeczeństwo dawno zapomniało. Władza zawsze opiera się o pięść.

Zresztą, o ile można się domagać wyciągnięcia konsekwencji wobec autorów tego celowego błędu, o tyle sam cel i założenia przepisów są słuszne. Nie ma w tej chwili innej metody ograniczenia liczby ofiar epidemii. A fakt, że powinien zostać wprowadzony stan wyjątkowy, to tylko materiał do przyszłych procesów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Foxley
-1 / 1

@J_R
Jezu, proszę przestań się wypowiadać w kwestii ustaw i prawa, im więcej piszesz, tym bardziej widać że nie masz za bardzo pojęcia o czym piszesz. W dodatku przeskoczyłeś już na myślenie "cel uświęca środki"
Można powiedzieć że obecny reżim, mógłby mieć z ciebie wiele pożytku. Nadałbyś się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J J_R
0 / 0

@Foxley Wiesz co, postaw się policji, to jak sądy zaczną działać, to może ci to i owo wyjaśnią. Mi się nie chce tego tłumaczyć dalej. Nie ma w państwie samowolki, nawet jak masz rację. Tak już jest.

Jak się tobie wydaje, że jest inaczej, śmiało. Postaram się zająć pierwsze miejsce w rzędzie z popcornem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dorotex
+2 / 8

Wiele działań polskiego rządu i policji to zasłona dymna na to że kompletnie nie mają pojęcia co robią. Przez to, że wszyscy siedzimy w domach jest znacznie więcej zgłoszeń o przemoc domową (25% więcej!) i prób samobójczych ale policja zamiast do nich jechać to zajmuje się takimi głupotami.

W takich chwilach cieszę się, że nie mieszkam w tym poje*anym kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A andrzej11635
+3 / 7

Poczekajcie, za chwilę Milicja ... yyy tzn. POLICJA zacznie pałować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y konto usunięte
0 / 6

Policja nakłada coraz więcej mandatów, bo stara się wykorzystać sytuację, że jeszcze są ludzie, którzy mają jakiś dochód i mają z czego zapłacić. Jak bezrobocie sięgnie 90% (a tak będzie, gdy obecne ograniczenia potrwają jeszcze kilka miesięcy), mandaty będą już nieskuteczne, bo ludzie nie będą mieli z czego ich płacić. Obawiam się, że wtedy kary zostaną zaostrzone (nie tylko w Polsce, ale na całym świecie) i pod byle pretekstem policja będzie od razu strzelać do ludzi na ulicy. W ten sposób ludzie będą mieli wybór, albo zostać z domu i zginąć z głodu, albo wyjść na ulicę i zginąć od kuli. W ten sposób wyeliminowany zostanie wirus razem z ludźmi, którzy go noszą. Chciałbym być złym prorokiem, ale obawiam się, że to nas czeka już za kilka miesięcy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+6 / 6

@yabol428 policji i wojska w Polsce jest 200tys. Sama Warszawa to ok 2 milionów ludzi.

Wiesz co władza może w stosunku do wkµrwionego ludu? Ładnie uciekać i tyle bo nawet kul by zabrakło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar psuj1
-1 / 3

jest kryzys wiec budzet kaczynskiego czym trzeba podratowac
moze na karty do glosowania brak kasy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K ktosiu7676
0 / 4

Pytasz czy policjantów za bardzo nie ponosi a za chwilę sam tworzysz teorie spiskowe że rząd karze im osobiście zapychać dziurę budżetową wszelkimi sposobami i zaraz ten sam rząd pewnie będzie im kazał pałować ludzi .. nadgorliwość i przesada z którą chcesz walczyć - to bije z tego demota .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rajmund86
+6 / 8

Dziś rowerzysta dostał mandat w wysokości 12 tysięcy złotych. Policjanci robią w 8 grilla- mandat 500 zł. Na myjnie nie wolno jechać chociaż nie ma w tym nic niebezpiecznego.
Przestrzegam zaleceń. Wchodzę do sklepu w rękawiczkach. Trzymam dystans. Wychodzę tylko kiedy muszę. Moje dzieci wczoraj były pierwszy raz na dworze od 28 marca. Wyszliśmy z domu, wsiedliśmy do auta i pojechaliśmy na działkę rekreacyjną (nie moją, ale nikt z niej teraz nie korzysta). Rodziców widuję maksymalnie raz w tygodniu jak przywiozę im zakupy, które zostawiam przed drzwiami. Wcześniej na spacer jeździliśmy samochodem do lasu, w którym nawet przy najlepszej pogodzie widzieliśmy około 5 osób i zachowywaliśmy dystans.
Oczywiście rozumiem, że restrykcje są wprowadzane, ponieważ część ludzi nie potrafi się zachować i nie chcą się dostosować (jak ci policjanci, którzy spotkali się na grillu), ale te mandaty to szczyt bezczelności. Jakim cudem chodzenie do kościoła jest bezpieczniejsze od pójścia na myjnie lub wyjście do lasu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel818
+3 / 3

jeśli to prawda to trochę policjantów poniosło z tymi mandatami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olewator
0 / 2

Co w tym dziwnego? Od kierowców notorycznie się zbiera na bez czela, kto ma kamerkę się wybronił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F F18_hornet
+1 / 7

Po tym wszystkim zrobi się depizyzację kulsonów, bo te tłuki naprawdę za dużo sobie pozwalają. A co najgorsze te pół głupie krawężniki roszczą sobie do interpretacji prawa!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T THEDREEEAM
-3 / 3

Pewnie się jakiś młody zaje#ał w akcji i już wielkie larum. Przecież jak ktoś się nie zgadza, to mandatu nie przyjmuje i tyle... Ale po co?? Policja zła!!! Zabijmy wszystkich funkcjonariuszy, łącznie z rodzinami... Buuuuuuuu... Już widzę te podpisy... Debile ,tłuki, kretyni... 10 000 kibiców niszczy stadion... To byli kibole, nie oceniajcie całego środowiska na podstawie kilku jednostek... Gdzie tu logika i sens??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A avalerin
0 / 0

To się nazywa staż i konieczność wykazania się.. Ogarnijcie sie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xyf
+1 / 1

Przecież trzeba skądś skombinować kasę na pakiet pomocowy, prawda ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Buchaj
0 / 0

Fajnie tylko gdzie mam zakupić rękawiczki jak ich w sklepach niema? Moje 2 pudełka jednorazówek kiedyś się skończą to co mam chodzić w zimowych czy uszyć ze starej opony żeby były gumowe? Ja rozumiem że taki zwykły łazik dostaje rozkazy i ma łazić i rozumiem też to że policja sama nie wie co ma robić bo dostają cały czas sprzeczne wytyczne ale trzeba też mieć mózg z waty żeby wlepiać mandaty za takie coś...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+2 / 2

@Buchaj Nie przyjmuj mandatu. W ogóle zakaz przemieszczania się jest niezgodny z Konstytucją i nawet z tzw. Specustawą, która nawiasem mówiąc też jest niezgodna z Konstytucją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Buchaj
+1 / 1

@Prally Konstytucja? To ta najważniejsza ustawa nad ustawami którą politycy szanują tylko wtedy kiedy sami nie rządzą i jeśli jest w niej luka wprowadzają ustawy żeby zrobić inaczej niż w jest niej zawarte?

Mówisz nie przyjmuj mandatu bo bezprawie a zagwarantujesz mi że sądy w rękach rządu który już ma tak wywalone na konstytucje że się nią podciera zasądzą moją rację? :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 kwietnia 2020 o 17:13

P Prally
0 / 0

@Buchaj Dotychczasowa praktyka wskazuje, że zależy to od tego czy sędzia jest z nominacji Ziobry czy nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mazii
+1 / 1

Do policji osobiście nic nie mam, bo nie miałem z nimi do czynienia.
Ale do policji w żadnym wypadku nie powinni być brani niedowiartościowani ludzie, którzy byli np "meczeni" w szkole przez starszych "kolegów". Tacy dostaną później mundur i odwala im na łeb. Czują się panami świata. Tacy nieudacznicy to problem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

@mazii Ja byłem męczony i właśnie dlatego staram się nigdy nikomu w żaden sposób nie robić krzywdy, ale ja nie poszedłem do policji.

Policjantów spotkałem różnych, od miłych, rozsądnych, a nawet inteligentnych ludzi, po tępaków i chamów którzy po służbie nie potrafili 5 minut wytrzymać bez uchlania się w pubie i nie potrafili sklecić zdania w którym połowa słów nie byłaby słowem k**wa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VanCyklon
0 / 0

Nie ma przychodów z mandatów za wykroczenia drogowe bo mało kto jezdzi to muszą nadrabiać straty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rageman1990
0 / 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BuryDzik
0 / 0

Jak gospodarka sie zawali to i milicjantow beda zwalniac

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BuryDzik
0 / 0

Jeszcze sa grozni, niedlugo beda juz tylko smieszni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem