Jest jedna przydatna wiedza. A mianowicie: księża gadają głupoty i nie trzeba wierzyć w to co mówią. Jak dzieciak dorośnie trochę i zacznie sam myśleć to odetnie się od kościelnego świata. Szkoda tylko, że sporej grupie nie potrafiących myśleć samodzielnie nakładą głupot do głowy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 lutego 2021 o 21:10
@profix3 nie wiem czy z autorem wiecie ale istnieje taki przedmiot (dobrowolny tak jak religia zresztą) wdżr na którym w teorii aspekty seksualności są przedstawiane dostosowując informacje do możliwości zrozumienia ich przez odbiorcę.
Można więc rozmawiać czy przedmiot ten jest właściwe prowadzony, czy powinien być dobrowolny.
Ale po co poważnie porozmawiać lepiej zrobić klikbajt o religii.
@Tibr Ok. Ale twoja wypowiedź ma się nijak do tego, że księża gadają głupoty. Jak nie zapiszesz dziecka na religię, to twoje nie będzie wciągało tych bzdur. Ale inne dzieciaki wchłoną ten bezsens i mogą utrudniać życie tym, którzy nie wierzą w podobne banialuki nie współgrające z rzeczywistą wiedzą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
3 lutego 2021 o 21:14
@profix3 ok. ;) Ale napisane jest, że tak wygląda cała edukacja w szkołach co jest de facto manipulacją. Operowanie półprawdami nie mieści się w ramach próby merytorycznego zdiagnozowania i zlikwidowania problemu, a jedynie podkreśleniu własnych tez, przeprowadzeniu dowodu własnych twierdzeń. Wypisz wymaluj taka mała propaganda na użytek własny, klikbajt.
@Tibr Ale my nie mówimy o całym systemie edukacji, tylko o kościelnych banialukach, które są wybitnie durne. Abstrahując zupełnie od tego czego nauczą się lub nie nauczą dzieci na innych lekcjach.
@profix3 Przeciętny dorosły, nawet wykształcony, nie potrafiłby rozwiązać na poziomie dostatecznym testu 8-klasisty. Więc z tym "wchłanianiem" bzdur czy innej wiedzy to bez obaw. ;)
@minek1993 Mówisz o tej moralności nakazującej ukrywać pedofilów w sutannach? Zajebiście fajna moralność. KK stracił wszelki autorytet w temacie nauczania innych jak mają żyć i jak prowadzić życie seksualne po tych wszystkich aferach pedofilskich. Bo jak mordercy, gwałciciele, pedofile i złodzieje mogą wyszydzać innych, bo tamci żyją w grzechu ponieważ kochają osobę tej samej płci, albo mieszkają bez ślubu? Weź przejrzyj na oczy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
8 lutego 2021 o 20:08
@minek1993 Patologia tworzona i wspierana przez kościół katolicki i Watykan. Doktryna katolicka, nie myl z kościelną, zawsze mówiła co innego i nigdy nie była realizowana przez hierarchów kościoła. Gdyby KK robił to co mówi doktryna katolicka nie było by tej dyskusji.
@sokolasty jak przeczytasz mój komentarz to docztasz tam wyraz w "teorii", jak przeczytasz cały i próbujesz zrozumieć to może zauważysz kontekst, który tylko stwierdza, że edukacja nie wygląda tak jak powinna i jeżeli mamy o niej rozmawiać poważanie to mówmy jak jest, że np. wspomniany wdżr nie spełnia oczekiwań, a nie wrzucać klikbajt dotyczący religii.
Myślę że w ogóle edukacja ie istnieje w Polsce... Sprawia się tylko pozory. Wielu rzeczy ludzie tam nie widzą nie rozumieją ale jeśli uważacie ze macie edukację tzn że bardzo dobrze ze uciekłem.
@lech2 Jeśli uprawiasz miłość w małżeństwie. To jak byś wizą nuż bez rękojeści.
Jak masz całość, to ma sens, jak se bierzesz trybik z jednego i wkładasz do innej maszyny, to raczej nie będzie działać.
@lech2 Chodzi o to, że czepiasz się o to, że kościół uważa iż prezerwatywy to nie jest dobry sposób na antykoncepcje. I z tego powodu niby ma się rościć HIV (tak zgaduje bo o tym był temat). Ale kościół mówi również, że seks poza małżeński to nie najlepszy pomysł, między innymi dlatego, że roznoszą się takie choroby.
Więc jeśli wyjmujesz część o stosowaniu kalendarzyka, to i musisz również zastosować tę część o miłości jedynie w małżeństwie. Inaczej to nie działa.
@olewator przykład z Afryki czy z Ameryki południowej pokazują że takie podejście zabiło całkiem sporą liczbę osób. Sprowadza się ten tok myślenia do tego, że skoro grzeszysz, to zdychają w męczarniach śmieciu. I nie cwaniakuj, nie próbuj wykpić się od choroby zesłanej na grzeszników i nie zakładaj prezerwatywy. Bo wtedy grzech będzie podwójny i będą cię opiekacz w piekle na podwójnym palniku.
@lech2 To akurat świetny przykład, że nauki kościoła maja sens. Gdyby ci ludzie w Afryce współżyli jedynie w małżeństwach, nie cierpieli by teraz. Piekło sami na siebie sprowadzili, nie żyjąc zgodnie z naukami. Europejczyków też to czeka, prezerwatywa nie zabezpiecza w 100%, a wstrzemięźliwość tak.
Czy bardziej po ateistycznemu, są to konsekwencje niesłuchania się mądrzejszych.
@olewator no dobrze mistrzu skoro już zapoznałem się z twoja wizja moralności - niech ludzie zdychają skoro zgrzeszyli byleby tylko prezerwatyw nie nosili. Wcale bym się nie zdziwił jakbyś osobiście stos podpalał albo kamieniami obrzucił cudzolozników. To teraz pytanie a jak mąż zarazi żonę, albo żona zarazi męża to dalej będzie to słuszna kara dla grzeszników za to że nie żyją zgodnie z naukami kosciola? Przecież to kościół postuluje. Niech umierają byleby prezerwatyw nie założyli.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 lutego 2021 o 16:26
@lech2 Jak ktoś nie posłuchał matki i nie założył czapki, to moja wina, że sobie uszy odmroził?
A może to kara boska za niesłuchanie matki?
Nie, to po prosu konsekwencja.
Jeśli nie chcesz słuchać innych, rób sobie po swojemu, tylko nie miej teraz do nich pretensji.
Jak już to pisałem 3 razy, gdyby żyli w czystości, nie potrzebowali by prezerwatyw. Że nie trzymają się punktu pierwszego, jaki jest sens przestrzegać punkt 2?
@lech2 Jeśli w małżeństwie zdarzy się, że jedno jest chore, to jest sytuacja nadzwyczajna i wtedy stosuje się inne środki.
Tak samo jest w przykazaniach "nie zabijaj", ale jak ktoś ci się włamie do domu i zagraża tobie i twojej rodzinie, wręcz twoim obowiązkiem jest go zabić.
Masz zasady ogólne i przypadki szczególne.
@olewator ale wiesz jakby małżeństwa seksu nie uprawiały to by ludzie wygin3ły. I z tego co się orientuję kościół seksu małżeńskiego nie zakazuje. Zakazuje prezerwatyw.
Większość osób zarażonych HIV nie wie że jest chora, a ci co wiedzą na ogół nie mówią partnerom. Walka Kościoła z prezerwatyw zabiła mnóstwo ludzi w Ameryce Południowej i Afryce. Więc jak ma to się do przykazania nie zabijaj.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 lutego 2021 o 17:10
@lech2 Nie rozumiem co jest dla ciebie niejasne.
HIV roznosi się głównie drogą płciową. Ludzie raczej nie rodzą się z tą chorobą, może się tak zdarzyć, ale to raczej sporadycznie.
Tak, nie uprawiając seksu z przypadkowymi ludźmi ( i nie kujesz się 1 igła z wieloma ludźmi) masz znikomą szanse się zarazić.
Jeśli jednak NIE decydujesz się na życie zgodnie z naukami kościoła, nie rozumiem czemu masz nie stosować prezerwatyw?
Albo stosujesz te zasady, albo nie.
@olewator dla mnie jest jasne, że kościół swoją krucjata zamordował po raz kolejny mnóstwo ludzi. To że bronisz takiej psychopatycznej postawy skazujące mnóstwo niewinnych ludzi czyni cię takim samym zbrodniarzem. Uprawiają seks pozamałżeński znaczy się powinni umrzeć. Tak jak ich partnerzy, dzieci, żony, mężowie. Dla ciebie to oczywiste.
Że nawet część nie musiał uprawiać seksu pozamałżeńskiego tylko skorzystać z niezbyt cywilizowanego szpitala. Cóż Przecież śmierć ludzi jest mniej ważne niż ideolgia. Zapewne jeszcze nie dostrzegasz swojej bliskości ideologicznej z fanatykmi mordujcymi za przejście na chrześcijaństwo. Przecież tacy chrzescijanie sami są sobie winni. Tacy fantycy jak i ty nie rozumieją wogóle w czym problem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 lutego 2021 o 20:26
@lech2 O czym ty człowieku piszesz?
To jak byś z zasad ruchu drogowego: "Należy się rozejrzeć, gdy nic nie jedzie możesz przejść" wyciął pierwszą część i mówić, że przez kodeks ruchu drogowego, ludzie umierają pod kołami samochodów. Przecież napisali, że "możesz przejść".
To krucjata urzędu do spraw ruchu drogowego przeciwko ludziom!
@olewator jeżeli porównujesz do samochodów. To tak jak zakazywać pasów i poduszek powietrznych i twierdzić że to słuszne. No bo przecież jednocześnie nawołujemy żeby uważać, a jak wszyscy będą uwżac to prawie nie będa potrzebne. A ci co zginą mimo uważania to trudno. Przecież to nie możliwe żeby mieć wypadek mimo uwżania. Pasażerowie? To przecież też ofiary nie uważania a nie zakazu używania pasów i poduszek. Masz ludzkie życie w d...ludzi masz w d... Ważne jest to że nasz ideologia zakazując prezerwatywy. Trzeba mieć solidnie wyprany móżg by bronić coś tak chorego. Jesteś dokładnie w tym samym miejscu co Talib broniący kary śmierci z odejście od islamu. Tak bije z ciebie nauk Chrystusa. Co tam że przez tego typu nuki kościola umarlo mnóstwo ludzi. To są ofiary na które cię stać w imię ideologii.
@lech2 To może inne porównanie (nie wiem po co próbuje), morsowanie.
Jeśli się przygotujesz i wejdziesz do zimnej wody, to wzmacniasz swój organizm.
Jeśli jednak pomijasz przygotowanie i wchodzisz od tak do zimnej wody, nabawisz się zapalenia płuc.
Powtarzam po raz enty, stosowanie się tylko do części zasad nie ma sensu, a wręcz może być szkodliwe.
Ale to nie znaczy, że całość jest zła.
Powtarzam, nie chcesz się stosować do tych zasad, nie musisz. Nie ma zakazu kupowania prezerwatyw. Tylko potem nie płacz, jak ci pęknie i się czymś zarazisz.
Gdyby ludzie przestrzegali nauk kościoła i nie sypiali z kim popadnie, to by właśnie nie było takiego dużego problemu z chorobami wenerycznymi. Ale trzeba przestrzegać jako całość.
@olewator a ja po raz enty powtarzam że kościół anyprezerwatywowa zamordował mnóstwo ludzi. Tego nawet nie próbujesz negować. To jest dobrze udokumentowy fakt. Bawisz się za to w jakieś bzdurne porównania nijak mające się do tej sytuacji.
A wskaż mi misiu w piśmie coś o:
a) antykoncepcji
b) wyjątków od "nie zabijaj" (szczególnie w kontekście nadstawiania drugiego policzka)
3) seksie tylko dla prokreacji, nie dla przyjemności
b) Jezus dał 2 miecze swoim uczniom by się bronili. Jeśli chodzi o policzek, to chodzi o obrazę, nie przemoc.
Reszty nie wiem, musisz spytać się kogoś mądrzejszego.
Generalnie jeśli chodzi o antykoncepcje, to pytanie czy potrafimy ją mądrze stosować? Bo sądząc po starzejącym się społeczeństwie, mam pewne wątpliwości.
Ale to kwestia do dyskusji, chrześcijaństwo to proces i w pewnych aspektach głowa kościoła zmienia zdanie.
Nieważne, że patologiczna rodzina rozrasta się do kilkunastu osób. Ważne, że nie używają antykoncepcji, a każda kopulacja po alkoholu (bo seksem tego nazwać nie można) jest traktowana jako rozmnażanie.
"seks, który nie ma na celu prokreacji jest zły" - to jest nieprawda, kościół czegoś takiego nie uczy, proszę nie imputować. Dowód - jakby tak było to wtedy nie uczono by tzw. kalendarzyka.
Znalazłem kłamstwo w powyższym democie, a skoro ktoś posługuje się kłamstwem to działa z niskich pobudek i podejrzanych intencji.
@bartlis, tak już od dłuższego czasu jest na demotach. Ma bić to bije, nie ważne czy prawdą czy nie, ważne że cios wyprowadzony, a admin puszcza na główną (tylko ma nadzieję że bezmyślnie a nie z rozwagą).
A co do demota, to jeśli ktoś chce iść na wykład (lekcję) opartą o zasady katolicyzmu to czemu się dziwi że ksiądz (czy inny lektor) zgodnie z zasadami kościoła tą wiedzę wykłada? Chyba autor demota nie idzie szukać w kwiaciarni mąki i nie dziwi się że nie ma tego czego chciał?
@PWDzP a to nie sprawa gdzie jeden rodzic gra dobrem dziecka aby odegrać się na drugim? I nie przesądzam, które z nich to robi, niby przeciw matce toczy się postępowanie o ograniczenie praw rodzicielskich (nie znamy powodów) ale gdy doczytałem, że niby 9 letnie dziecko pisze oświadczenie woli w którym powołuje się na konkretne paragrafy z przepisów prawa mam nieodparte wrażenie, że rzeczywiście ktoś tu manipuluje dzieckiem.
Tak na marginesie zawsze mnie zastanawiali ludzie którzy z takim zaangażowaniem krytykowali "zmuszanie" dzieci do religii a jednocześnie nie widzieli nic zdrożnego w braniu dzieci na protesty i kazaniu krzyczeć "hej, hej aborcja jest ok." zaiste w tym drugim przypadku te dzieci były świadome i nie robiły to z woli i chęci upodobnienia się do rodziców;)
@Tibr Owszem matka chciała się odegrać na ojcu, ale serio uważasz, ze gdyby sprawa dotyczyła jazdy konnej lub baletu to sąd byłby po stronie matki?
"zawsze mnie zastanawiali ludzie którzy z takim zaangażowaniem krytykowali "zmuszanie" dzieci do religii a jednocześnie nie widzieli nic zdrożnego w braniu dzieci na protesty i kazaniu krzyczeć "hej, hej aborcja jest ok." - ja żadnego dziecka na protesty nie zabierałam sądzę, ze te osoby też swoich dzieci nie zmuszały.
Co do tego, czy dziecko rozumie o co chodzi w sprawie aborcji mogę się zgodzić, ale podobnie nie koniecznie musi rozumieć dlaczego rodzice każą mu chodzic na religię.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 lutego 2021 o 2:34
@PWDzP "te osoby"? Z demota czy z protestów na SK?
Mogę ci podesłać zdjęcia dzieci na tych protestach, czy filmik jak dzieci śpiewają to "hej, hej..."
I co do zasady uważam, że rodzice pomimo wszystko mają do tego prawo, to że ryją im beret zupełnie tak samo jak fanatycy religijni to inna sprawa, tak a propos ostatniego zdania.
Tylko jest to kuriozum hipokryzji gdy taka osoba opowiada o zmuszaniu do religii (inny rodzic własne dziecko) samemu tak samo wciskając swój światopogląd.
@Tibr ""te osoby"? Z demota czy z protestów na SK?" - z protestów. Filmiku nie musisz mi wrzucać. To, że były dzieci wiem, w to, ze śpiewały ci wierzę, ale z filmiku nie wynika, czy te dzieci były zmuszone do uczestnictwa.
"Tylko jest to kuriozum hipokryzji gdy taka osoba opowiada o zmuszaniu do religii (inny rodzic własne dziecko) samemu tak samo wciskając swój światopogląd" - jeżeli zmusza to tak. Podobnie jeśli nakłania swoje dziecko do uczestnictwa w proteście, a ma za złe, że inni nakłaniają dzieci do uczestnictwa w religii i vice versa. Dla mnie obrzydliwe jest zmuszanie/nakłanianie do jakiejkolwiek ideologii.
"uważasz, ze gdyby sprawa dotyczyła jazdy konnej lub baletu to sąd byłby po stronie matki?" - na to pytanie nie odpowiedziałeś.
@PWDzP bo nie rozmawiamy o jeździe konnej czy balecie. Zmuszanie to bierz w cudzysłowie, bo z natury dzieci będą wypełniać wolę rodziców chcąc by rodzice wyrażali aprobatę ich osoby. Mądry rodzic i głupi to wykorzystuje. Tylko ten mądry będzie motywował do rozwoju, a głupi realizował własne niespełnione ambicję. Jakoś nie wydaję mi się by te dzieciaki rozumiały o czym mówią, dla nich to jest jak wyjście na mecz, a takowym być nie powinno.
@Tibr "bo nie rozmawiamy o jeździe konnej czy balecie" - dla mnie to oznacza, że nie chcesz przyznać, że wyrok sądu był taki, a nie iny tylko dlatego, że chodziło o religię.
"Jakoś nie wydaję mi się by te dzieciaki rozumiały o czym mówią, dla nich to jest jak wyjście na mecz" - uważam., że dzieci nie powinno się brać na żadne protesty, co innego młodzież.
samogwałt akurat dotyczy rodzaju fantazji. większość młodych mężczyzn ogląda stosunek kobiety z dwoma mężczyznami nie dość że jest w tym ukryty homoseksualizm to nie chciałbyś mieć takiej dziewczyny czy żony.A w drugą stronę popieram chłopaka z dwoma dziewczynami i nie widzę w tym hipokryzji i samogwałtu.
Autor wykazał się wyjątkową ignorancją w tworzeniu tego demota. Po pierwsze na lekcjach religii w mlodszych klasach zajęcia są prowadzone nie pod kątem seksu a roli dziecka i rodziców w rodzinie. Po drugie, zagadnienia seksu są poruszane w klasach starszych (szkoła średnia) oraz dodatkowo są zajęcia pt " przystosowanie do życia w rodzinie".
Po trzecie to księża uważają kalendarzyk za bzdurę. (No chyba że dany ksiądz urodził się w 18 wieku). Po czwarte księża prowadzą m in taki temat jak świadome macierzyństwo, gdzie dowiadujesz się o metodzie temp, śluzu a także mechanicznych jak wkladki czy prezerwatywy.
Także autorze tylko podniecasz nagonkę na kler a ( r)ówno wiesz. Pozdrawiam także tych, którzy zaplusowali ten głupi demot.
Tak sobie myślałem, że jakby przylecieli na Ziemię kosmici, to jakby się obczaili wokół przez chwilę co jest najważniejsze dla ziemian, to stwierdziliby, że myślimy tylko o seksie i seksualności ogólnie.
Brednie, moje dzieci chodzą do katolickiej szkoły prowadzonej przez siostry zakonne i normalnie mają edukację seksualną na WDŻR bez żadnych przemilczeń i zakłamań. Na lekcjach religii w ogóle ten temat nie jest poruszany.
Jest jedna przydatna wiedza. A mianowicie: księża gadają głupoty i nie trzeba wierzyć w to co mówią. Jak dzieciak dorośnie trochę i zacznie sam myśleć to odetnie się od kościelnego świata. Szkoda tylko, że sporej grupie nie potrafiących myśleć samodzielnie nakładą głupot do głowy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 lutego 2021 o 21:10
@profix3 nie wiem czy z autorem wiecie ale istnieje taki przedmiot (dobrowolny tak jak religia zresztą) wdżr na którym w teorii aspekty seksualności są przedstawiane dostosowując informacje do możliwości zrozumienia ich przez odbiorcę.
Można więc rozmawiać czy przedmiot ten jest właściwe prowadzony, czy powinien być dobrowolny.
Ale po co poważnie porozmawiać lepiej zrobić klikbajt o religii.
@Tibr Ok. Ale twoja wypowiedź ma się nijak do tego, że księża gadają głupoty. Jak nie zapiszesz dziecka na religię, to twoje nie będzie wciągało tych bzdur. Ale inne dzieciaki wchłoną ten bezsens i mogą utrudniać życie tym, którzy nie wierzą w podobne banialuki nie współgrające z rzeczywistą wiedzą.
Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 lutego 2021 o 21:14
@profix3 ok. ;) Ale napisane jest, że tak wygląda cała edukacja w szkołach co jest de facto manipulacją. Operowanie półprawdami nie mieści się w ramach próby merytorycznego zdiagnozowania i zlikwidowania problemu, a jedynie podkreśleniu własnych tez, przeprowadzeniu dowodu własnych twierdzeń. Wypisz wymaluj taka mała propaganda na użytek własny, klikbajt.
@Tibr Ale my nie mówimy o całym systemie edukacji, tylko o kościelnych banialukach, które są wybitnie durne. Abstrahując zupełnie od tego czego nauczą się lub nie nauczą dzieci na innych lekcjach.
@profix3 Przeciętny dorosły, nawet wykształcony, nie potrafiłby rozwiązać na poziomie dostatecznym testu 8-klasisty. Więc z tym "wchłanianiem" bzdur czy innej wiedzy to bez obaw. ;)
@Tibr
O WDŻ wiesz chyba z teorii.
Ja mam kontakt z osobą, która na ten śmieszny wudeżet uczęszcza.
O tym, skąd się biorą dzieci i jak zarządzać poczęciem jakoś nigdy nie było.
@minek1993 Mówisz o tej moralności nakazującej ukrywać pedofilów w sutannach? Zajebiście fajna moralność. KK stracił wszelki autorytet w temacie nauczania innych jak mają żyć i jak prowadzić życie seksualne po tych wszystkich aferach pedofilskich. Bo jak mordercy, gwałciciele, pedofile i złodzieje mogą wyszydzać innych, bo tamci żyją w grzechu ponieważ kochają osobę tej samej płci, albo mieszkają bez ślubu? Weź przejrzyj na oczy.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2021 o 20:08
@minek1993 Źródło które co mówi?
https://www.facebook.com/watch/?v=1047049642438913
https://www.youtube.com/watch?v=70CYR_uPFOk
https://www.cda.pl/video/6255980de
https://www.youtube.com/watch?v=BrUvQ3W3nV4
https://www.youtube.com/watch?v=7ZZo1Z5wnGI
Obejrzyj i posłuchaj a potem powiedz, że to nie prawda
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 lutego 2021 o 20:53
@minek1993 Patologia tworzona i wspierana przez kościół katolicki i Watykan. Doktryna katolicka, nie myl z kościelną, zawsze mówiła co innego i nigdy nie była realizowana przez hierarchów kościoła. Gdyby KK robił to co mówi doktryna katolicka nie było by tej dyskusji.
One nie są durne tylko ty nie jestes w stanie nic zrozumiec
Nie byles nigdy w kosciele. I za dużo brukowców czytasz
@sokolasty jak przeczytasz mój komentarz to docztasz tam wyraz w "teorii", jak przeczytasz cały i próbujesz zrozumieć to może zauważysz kontekst, który tylko stwierdza, że edukacja nie wygląda tak jak powinna i jeżeli mamy o niej rozmawiać poważanie to mówmy jak jest, że np. wspomniany wdżr nie spełnia oczekiwań, a nie wrzucać klikbajt dotyczący religii.
Myślę że w ogóle edukacja ie istnieje w Polsce... Sprawia się tylko pozory. Wielu rzeczy ludzie tam nie widzą nie rozumieją ale jeśli uważacie ze macie edukację tzn że bardzo dobrze ze uciekłem.
HIV lubi takie demoty.
@olewator zdaje się, że lubi nauki o tym, żeby nie stosować prezerwatyw tylko kalendarzyk.
@lech2 Jeśli uprawiasz miłość w małżeństwie. To jak byś wizą nuż bez rękojeści.
Jak masz całość, to ma sens, jak se bierzesz trybik z jednego i wkładasz do innej maszyny, to raczej nie będzie działać.
@olewator to co napisałeś wygląda na strasznie mądre, ale nijak nie mogę się domyślić o co ci chodzi
@lech2 Chodzi o to, że czepiasz się o to, że kościół uważa iż prezerwatywy to nie jest dobry sposób na antykoncepcje. I z tego powodu niby ma się rościć HIV (tak zgaduje bo o tym był temat). Ale kościół mówi również, że seks poza małżeński to nie najlepszy pomysł, między innymi dlatego, że roznoszą się takie choroby.
Więc jeśli wyjmujesz część o stosowaniu kalendarzyka, to i musisz również zastosować tę część o miłości jedynie w małżeństwie. Inaczej to nie działa.
@olewator przykład z Afryki czy z Ameryki południowej pokazują że takie podejście zabiło całkiem sporą liczbę osób. Sprowadza się ten tok myślenia do tego, że skoro grzeszysz, to zdychają w męczarniach śmieciu. I nie cwaniakuj, nie próbuj wykpić się od choroby zesłanej na grzeszników i nie zakładaj prezerwatywy. Bo wtedy grzech będzie podwójny i będą cię opiekacz w piekle na podwójnym palniku.
@lech2 To akurat świetny przykład, że nauki kościoła maja sens. Gdyby ci ludzie w Afryce współżyli jedynie w małżeństwach, nie cierpieli by teraz. Piekło sami na siebie sprowadzili, nie żyjąc zgodnie z naukami. Europejczyków też to czeka, prezerwatywa nie zabezpiecza w 100%, a wstrzemięźliwość tak.
Czy bardziej po ateistycznemu, są to konsekwencje niesłuchania się mądrzejszych.
@olewator no dobrze mistrzu skoro już zapoznałem się z twoja wizja moralności - niech ludzie zdychają skoro zgrzeszyli byleby tylko prezerwatyw nie nosili. Wcale bym się nie zdziwił jakbyś osobiście stos podpalał albo kamieniami obrzucił cudzolozników. To teraz pytanie a jak mąż zarazi żonę, albo żona zarazi męża to dalej będzie to słuszna kara dla grzeszników za to że nie żyją zgodnie z naukami kosciola? Przecież to kościół postuluje. Niech umierają byleby prezerwatyw nie założyli.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 lutego 2021 o 16:26
@lech2 Jak ktoś nie posłuchał matki i nie założył czapki, to moja wina, że sobie uszy odmroził?
A może to kara boska za niesłuchanie matki?
Nie, to po prosu konsekwencja.
Jeśli nie chcesz słuchać innych, rób sobie po swojemu, tylko nie miej teraz do nich pretensji.
Jak już to pisałem 3 razy, gdyby żyli w czystości, nie potrzebowali by prezerwatyw. Że nie trzymają się punktu pierwszego, jaki jest sens przestrzegać punkt 2?
@lech2 Jeśli w małżeństwie zdarzy się, że jedno jest chore, to jest sytuacja nadzwyczajna i wtedy stosuje się inne środki.
Tak samo jest w przykazaniach "nie zabijaj", ale jak ktoś ci się włamie do domu i zagraża tobie i twojej rodzinie, wręcz twoim obowiązkiem jest go zabić.
Masz zasady ogólne i przypadki szczególne.
@olewator ale wiesz jakby małżeństwa seksu nie uprawiały to by ludzie wygin3ły. I z tego co się orientuję kościół seksu małżeńskiego nie zakazuje. Zakazuje prezerwatyw.
Większość osób zarażonych HIV nie wie że jest chora, a ci co wiedzą na ogół nie mówią partnerom. Walka Kościoła z prezerwatyw zabiła mnóstwo ludzi w Ameryce Południowej i Afryce. Więc jak ma to się do przykazania nie zabijaj.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 lutego 2021 o 17:10
@lech2 Nie rozumiem co jest dla ciebie niejasne.
HIV roznosi się głównie drogą płciową. Ludzie raczej nie rodzą się z tą chorobą, może się tak zdarzyć, ale to raczej sporadycznie.
Tak, nie uprawiając seksu z przypadkowymi ludźmi ( i nie kujesz się 1 igła z wieloma ludźmi) masz znikomą szanse się zarazić.
Jeśli jednak NIE decydujesz się na życie zgodnie z naukami kościoła, nie rozumiem czemu masz nie stosować prezerwatyw?
Albo stosujesz te zasady, albo nie.
@olewator dla mnie jest jasne, że kościół swoją krucjata zamordował po raz kolejny mnóstwo ludzi. To że bronisz takiej psychopatycznej postawy skazujące mnóstwo niewinnych ludzi czyni cię takim samym zbrodniarzem. Uprawiają seks pozamałżeński znaczy się powinni umrzeć. Tak jak ich partnerzy, dzieci, żony, mężowie. Dla ciebie to oczywiste.
Że nawet część nie musiał uprawiać seksu pozamałżeńskiego tylko skorzystać z niezbyt cywilizowanego szpitala. Cóż Przecież śmierć ludzi jest mniej ważne niż ideolgia. Zapewne jeszcze nie dostrzegasz swojej bliskości ideologicznej z fanatykmi mordujcymi za przejście na chrześcijaństwo. Przecież tacy chrzescijanie sami są sobie winni. Tacy fantycy jak i ty nie rozumieją wogóle w czym problem.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 lutego 2021 o 20:26
@lech2 O czym ty człowieku piszesz?
To jak byś z zasad ruchu drogowego: "Należy się rozejrzeć, gdy nic nie jedzie możesz przejść" wyciął pierwszą część i mówić, że przez kodeks ruchu drogowego, ludzie umierają pod kołami samochodów. Przecież napisali, że "możesz przejść".
To krucjata urzędu do spraw ruchu drogowego przeciwko ludziom!
@olewator jeżeli porównujesz do samochodów. To tak jak zakazywać pasów i poduszek powietrznych i twierdzić że to słuszne. No bo przecież jednocześnie nawołujemy żeby uważać, a jak wszyscy będą uwżac to prawie nie będa potrzebne. A ci co zginą mimo uważania to trudno. Przecież to nie możliwe żeby mieć wypadek mimo uwżania. Pasażerowie? To przecież też ofiary nie uważania a nie zakazu używania pasów i poduszek. Masz ludzkie życie w d...ludzi masz w d... Ważne jest to że nasz ideologia zakazując prezerwatywy. Trzeba mieć solidnie wyprany móżg by bronić coś tak chorego. Jesteś dokładnie w tym samym miejscu co Talib broniący kary śmierci z odejście od islamu. Tak bije z ciebie nauk Chrystusa. Co tam że przez tego typu nuki kościola umarlo mnóstwo ludzi. To są ofiary na które cię stać w imię ideologii.
@lech2 To może inne porównanie (nie wiem po co próbuje), morsowanie.
Jeśli się przygotujesz i wejdziesz do zimnej wody, to wzmacniasz swój organizm.
Jeśli jednak pomijasz przygotowanie i wchodzisz od tak do zimnej wody, nabawisz się zapalenia płuc.
Powtarzam po raz enty, stosowanie się tylko do części zasad nie ma sensu, a wręcz może być szkodliwe.
Ale to nie znaczy, że całość jest zła.
Powtarzam, nie chcesz się stosować do tych zasad, nie musisz. Nie ma zakazu kupowania prezerwatyw. Tylko potem nie płacz, jak ci pęknie i się czymś zarazisz.
Gdyby ludzie przestrzegali nauk kościoła i nie sypiali z kim popadnie, to by właśnie nie było takiego dużego problemu z chorobami wenerycznymi. Ale trzeba przestrzegać jako całość.
@olewator a ja po raz enty powtarzam że kościół anyprezerwatywowa zamordował mnóstwo ludzi. Tego nawet nie próbujesz negować. To jest dobrze udokumentowy fakt. Bawisz się za to w jakieś bzdurne porównania nijak mające się do tej sytuacji.
@olewator
A wskaż mi misiu w piśmie coś o:
a) antykoncepcji
b) wyjątków od "nie zabijaj" (szczególnie w kontekście nadstawiania drugiego policzka)
3) seksie tylko dla prokreacji, nie dla przyjemności
b) Jezus dał 2 miecze swoim uczniom by się bronili. Jeśli chodzi o policzek, to chodzi o obrazę, nie przemoc.
Reszty nie wiem, musisz spytać się kogoś mądrzejszego.
Generalnie jeśli chodzi o antykoncepcje, to pytanie czy potrafimy ją mądrze stosować? Bo sądząc po starzejącym się społeczeństwie, mam pewne wątpliwości.
Ale to kwestia do dyskusji, chrześcijaństwo to proces i w pewnych aspektach głowa kościoła zmienia zdanie.
Nieważne, że patologiczna rodzina rozrasta się do kilkunastu osób. Ważne, że nie używają antykoncepcji, a każda kopulacja po alkoholu (bo seksem tego nazwać nie można) jest traktowana jako rozmnażanie.
@michalSFS w sobotę picie i mordobicie, w niedziele kościół rosół i schabowy...
liczba urodzeń spada to jednak edukacja seksualna daje radę. On line ... ale nie na religii tylko w necie...
"seks, który nie ma na celu prokreacji jest zły" - to jest nieprawda, kościół czegoś takiego nie uczy, proszę nie imputować. Dowód - jakby tak było to wtedy nie uczono by tzw. kalendarzyka.
Znalazłem kłamstwo w powyższym democie, a skoro ktoś posługuje się kłamstwem to działa z niskich pobudek i podejrzanych intencji.
@bartlis, tak już od dłuższego czasu jest na demotach. Ma bić to bije, nie ważne czy prawdą czy nie, ważne że cios wyprowadzony, a admin puszcza na główną (tylko ma nadzieję że bezmyślnie a nie z rozwagą).
A co do demota, to jeśli ktoś chce iść na wykład (lekcję) opartą o zasady katolicyzmu to czemu się dziwi że ksiądz (czy inny lektor) zgodnie z zasadami kościoła tą wiedzę wykłada? Chyba autor demota nie idzie szukać w kwiaciarni mąki i nie dziwi się że nie ma tego czego chciał?
Dobrowolna religia
https://bezprawnik.pl/sad-zmusza-dziecko-do-katechezy-i-to-wbrew-woli-jego-oraz-rodzica-sprawujacego-nad-nim-codzienna-opieke/
@PWDzP a to nie sprawa gdzie jeden rodzic gra dobrem dziecka aby odegrać się na drugim? I nie przesądzam, które z nich to robi, niby przeciw matce toczy się postępowanie o ograniczenie praw rodzicielskich (nie znamy powodów) ale gdy doczytałem, że niby 9 letnie dziecko pisze oświadczenie woli w którym powołuje się na konkretne paragrafy z przepisów prawa mam nieodparte wrażenie, że rzeczywiście ktoś tu manipuluje dzieckiem.
Tak na marginesie zawsze mnie zastanawiali ludzie którzy z takim zaangażowaniem krytykowali "zmuszanie" dzieci do religii a jednocześnie nie widzieli nic zdrożnego w braniu dzieci na protesty i kazaniu krzyczeć "hej, hej aborcja jest ok." zaiste w tym drugim przypadku te dzieci były świadome i nie robiły to z woli i chęci upodobnienia się do rodziców;)
@Tibr Owszem matka chciała się odegrać na ojcu, ale serio uważasz, ze gdyby sprawa dotyczyła jazdy konnej lub baletu to sąd byłby po stronie matki?
"zawsze mnie zastanawiali ludzie którzy z takim zaangażowaniem krytykowali "zmuszanie" dzieci do religii a jednocześnie nie widzieli nic zdrożnego w braniu dzieci na protesty i kazaniu krzyczeć "hej, hej aborcja jest ok." - ja żadnego dziecka na protesty nie zabierałam sądzę, ze te osoby też swoich dzieci nie zmuszały.
Co do tego, czy dziecko rozumie o co chodzi w sprawie aborcji mogę się zgodzić, ale podobnie nie koniecznie musi rozumieć dlaczego rodzice każą mu chodzic na religię.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 lutego 2021 o 2:34
@PWDzP "te osoby"? Z demota czy z protestów na SK?
Mogę ci podesłać zdjęcia dzieci na tych protestach, czy filmik jak dzieci śpiewają to "hej, hej..."
I co do zasady uważam, że rodzice pomimo wszystko mają do tego prawo, to że ryją im beret zupełnie tak samo jak fanatycy religijni to inna sprawa, tak a propos ostatniego zdania.
Tylko jest to kuriozum hipokryzji gdy taka osoba opowiada o zmuszaniu do religii (inny rodzic własne dziecko) samemu tak samo wciskając swój światopogląd.
@Tibr ""te osoby"? Z demota czy z protestów na SK?" - z protestów. Filmiku nie musisz mi wrzucać. To, że były dzieci wiem, w to, ze śpiewały ci wierzę, ale z filmiku nie wynika, czy te dzieci były zmuszone do uczestnictwa.
"Tylko jest to kuriozum hipokryzji gdy taka osoba opowiada o zmuszaniu do religii (inny rodzic własne dziecko) samemu tak samo wciskając swój światopogląd" - jeżeli zmusza to tak. Podobnie jeśli nakłania swoje dziecko do uczestnictwa w proteście, a ma za złe, że inni nakłaniają dzieci do uczestnictwa w religii i vice versa. Dla mnie obrzydliwe jest zmuszanie/nakłanianie do jakiejkolwiek ideologii.
"uważasz, ze gdyby sprawa dotyczyła jazdy konnej lub baletu to sąd byłby po stronie matki?" - na to pytanie nie odpowiedziałeś.
@PWDzP bo nie rozmawiamy o jeździe konnej czy balecie. Zmuszanie to bierz w cudzysłowie, bo z natury dzieci będą wypełniać wolę rodziców chcąc by rodzice wyrażali aprobatę ich osoby. Mądry rodzic i głupi to wykorzystuje. Tylko ten mądry będzie motywował do rozwoju, a głupi realizował własne niespełnione ambicję. Jakoś nie wydaję mi się by te dzieciaki rozumiały o czym mówią, dla nich to jest jak wyjście na mecz, a takowym być nie powinno.
@Tibr "bo nie rozmawiamy o jeździe konnej czy balecie" - dla mnie to oznacza, że nie chcesz przyznać, że wyrok sądu był taki, a nie iny tylko dlatego, że chodziło o religię.
"Jakoś nie wydaję mi się by te dzieciaki rozumiały o czym mówią, dla nich to jest jak wyjście na mecz" - uważam., że dzieci nie powinno się brać na żadne protesty, co innego młodzież.
samogwałt akurat dotyczy rodzaju fantazji. większość młodych mężczyzn ogląda stosunek kobiety z dwoma mężczyznami nie dość że jest w tym ukryty homoseksualizm to nie chciałbyś mieć takiej dziewczyny czy żony.A w drugą stronę popieram chłopaka z dwoma dziewczynami i nie widzę w tym hipokryzji i samogwałtu.
@varriot ,,jest w tym ukryty homoseksualizm" Jak już to biseksualizm.
Autor wykazał się wyjątkową ignorancją w tworzeniu tego demota. Po pierwsze na lekcjach religii w mlodszych klasach zajęcia są prowadzone nie pod kątem seksu a roli dziecka i rodziców w rodzinie. Po drugie, zagadnienia seksu są poruszane w klasach starszych (szkoła średnia) oraz dodatkowo są zajęcia pt " przystosowanie do życia w rodzinie".
Po trzecie to księża uważają kalendarzyk za bzdurę. (No chyba że dany ksiądz urodził się w 18 wieku). Po czwarte księża prowadzą m in taki temat jak świadome macierzyństwo, gdzie dowiadujesz się o metodzie temp, śluzu a także mechanicznych jak wkladki czy prezerwatywy.
Także autorze tylko podniecasz nagonkę na kler a ( r)ówno wiesz. Pozdrawiam także tych, którzy zaplusowali ten głupi demot.
Tak sobie myślałem, że jakby przylecieli na Ziemię kosmici, to jakby się obczaili wokół przez chwilę co jest najważniejsze dla ziemian, to stwierdziliby, że myślimy tylko o seksie i seksualności ogólnie.
Brednie, moje dzieci chodzą do katolickiej szkoły prowadzonej przez siostry zakonne i normalnie mają edukację seksualną na WDŻR bez żadnych przemilczeń i zakłamań. Na lekcjach religii w ogóle ten temat nie jest poruszany.