Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar haron009
-2 / 30

A ja w końcu chciał bym zboczyć rzetelne dane ile zarabiają wszyscy nauczyciele nie tylko katecheci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 maja 2021 o 22:26

avatar Antykaczka
-1 / 11

@haron009 Po co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar haron009
-2 / 18

@Antykaczka Bo od lat słyszę płacz nauczycieli jacy to oni biedni i jakie grosze dostają , a nauczyciel z 20 letnim stażem to ledwo 2,5 tysia. na rękę dostaje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+1 / 17

@haron009 powinni za miskę ryżu....?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar haron009
-4 / 12

@sliko Adekwatnie do posiadanych kwalifikacji i czasu spędzonego w pracy, oraz na warunkach takich samych jak wszyscy pozostali, opartych na kodeksie pracy, a nie jakieś peerelowskie spuścizny typu karta nauczyciela.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
0 / 6

@El_Polaco Proszę pamiętać, że podane kwoty są zarobkami brutto. Ale warto zacytować dwa zdania:
"Zarobki nauczycieli w Europie są zaś znacznie wyższe niż w Polsce. Z raportu Education at Glance 2019 opublikowanego przez OECD wynika, że polscy nauczyciele są na 6 miejscu od końca pod względem wysokości zarobków."
Nic dziwnego, że od lat, z jedną małą przerwą na rządy LSD, trwa negatywna selekcja do zawodu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Antykaczka
+3 / 9

@sliko
"powinni za miskę ryżu....?"
Powinni jeszcze dopłacać za zaszczyt nauczania bombelków XD

P.S.
Nie ma to jak zaglądać komuś do kieszeni, czy czasem za dużo nie zarabia :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+4 / 12

@Antykaczka Przed nimi jeszcze najgorsze - wkrótce będą musieli uczyć pięćsetplusy - czyli dzieci spłodzone wyłącznie po to, by były pieniądze na alkohol.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+3 / 3

@sliko
Przecież wyraźnie napisałem, że to są kwoty brutto. I tylko podałem zestawienie zarobków, nie napisałem, że są niskie albo wysokie.

Jeśli chodzi o moje zdanie w tej sprawie, to zgadzam się, że nauczyciele w Polsce zarabiają za mało i właśnie to i coraz niższy prestiż zawodu i szacunek do nauczycieli, spowodowany hejtem przeciwko tej grupie zawodowej, są przyczynami selekcji negatywnej, czyli na bycie nauczycielem decydują się ci, którzy nie mogą znaleźć lepszej pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cichy_desperat
-4 / 22

Cóż, w Polsce kler i jego przedstawiciele zawsze mieli się lepiej niż pozostali obywatele czyli tak zwany "gorszy sort".
Nie mniej jednak nauczyciele w przeliczeniu na godzinę pracy (ze względu na olbrzymią ilość dni wolnych od pracy i krótszą dniówkę) i tak są jednym z lepiej zarabiających zawodów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R R51d
+4 / 8

@cichy_desperat Uważasz, że nauczyciel poza godzinami spędzanymi w szkole nic nie robi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-4 / 8

@R51d Co robi w czasie prywatnym poza szkołom nie powinno nikogo obchodzić bo nikt mu za to nie płaci..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+6 / 8

@killerxcartoon czyli wypracowania/sprawdziany powinien sprawdzać na lekcji... zrobiąc 10-15 minutową kartkówę pozostały czas powinien poświęcić na sprawdzenie a klasa niech sobie czyta w podręczniku... a nie sorry, to nauczyciel ma wykładać temat ujęty w programie nauczania :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
0 / 8

@Pasqdnik82 a ty czemu nie zostałeś nauczycielem, skoro uważasz się za bardzo kompetentnego w kwestiach nauczania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cichy_desperat
0 / 4

@R51d
Z Ciekawości sprawdziłem ile dokładnie godzin pracuje nauczyciel. Według raportu OECD z teoretycznych 8 godzin pracy nauczyciel poświęca tylko 3h na najważniejszą cześć - zajęcia z uczniami. Przygotowanie do zajęć starszym nauczycielom nie zajmuje prawie wcale czasu - używają materiałów które przygotowali na początku swojej kariery i które potrafią być już mocno przeterminowane. Sprawdziany, kartkówki i inne tego typu rzeczy są wykorzystywane przez kiepskich nauczycieli, którzy nie potrafią zainteresować uczniów swoim przedmiotem więc zamiast marchewki muszą używać kija. Niestety ten kij ma dwa końce. Jak się nauczycielowi nie chce przykładać do zajęć to ma później mnóstwo papierów do sprawdzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 2

@Pasqdnik82 Nauczycielowi płaci się za prowadzenie zajęć lekcyjnych i wykłady na nich realizujące program. A nie za sprawdzanie kartkówek na lekcji ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 maja 2021 o 15:54

R R51d
0 / 0

@cichy_desperat Rzadko, który nauczyciel ma codziennie tylko 3 godziny zajęć, ale zgadza się zajęcia nie trwają 8 godzin.
dzięki ostatnim reformom szkolnictwa liczba godzin religii uległa zwiększeniu przrz co zmniejszyła sie liczba godzin innych przedmiotów.


"używają materiałów które przygotowali na początku swojej kariery i które potrafią być już mocno przeterminowane" - część nauczycieli na pewno, ale nie ma na razie możliwości sprawdzać (i odpowiednio wynagradzać) osoby, które poświęcają na to dużo czasu.

"Sprawdziany, kartkówki i inne tego typu rzeczy są wykorzystywane przez kiepskich nauczycieli, którzy nie potrafią zainteresować uczniów swoim przedmiotem więc zamiast marchewki muszą używać kija. Niestety ten kij ma dwa końce. Jak się nauczycielowi nie chce przykładać do zajęć to ma później mnóstwo papierów do sprawdzenia." - jesteś pewien, że masz 33 lata (jak podałeś), a nie 13? Na jakiej podstawie wg ciebie nauczyciel ma ocenić wiedze ucznia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2021 o 0:35

R R51d
0 / 0

@killerxcartoon Porównując twoja odpowiedź na moje pytanie (napisałeś "co robi w czasie prywatnym poza szkołom nie powinno nikogo obchodzić" i twoją odpowiedź na pytanie Pasqdnik82 (które brzmiało "czyli wypracowania/sprawdziany powinien sprawdzać na lekcji..") " - "Nauczycielowi płaci się za prowadzenie zajęć lekcyjnych i wykłady na nich realizujące program. A nie za sprawdzanie kartkówek na lekcji ...." -stwierdzam, że dalsza dyskusja nie ma sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2021 o 0:35

C cichy_desperat
0 / 0

@R51d
Nie chodzi tu tylko o religię, która zabiera chyba tylko 2h tygodniowo. Te 3 godziny to są oficjalne dane więc raczej nie ma sensu dalej tego analizować

Co do materiałów to nie dotyczy to tylko części nauczycieli a raczej zdecydowanej większości. Niestety masz rację, że przy obecnym systemie, który nie wynagradza dodatkowo dobrych nauczycieli jest to częściowo zrozumiałe. Po co się starać skoro i tak nic się za to nie dostanie. Jest to jednak podejście charakteryzujące marnej klasy fachowców, którzy twierdzą, że jak dostaną więcej to się bardziej postarają. Z doświadczenia wiem, że marny fachowiec pozostanie marnym fachowcem nawet przy bardzo dużej gratyfikacji. Jest to kwestia podejścia i charakteru.

Sprawdziany i kartkówki to tylko metoda przymusu aby dzieciaki się same uczyły. Tylko zmuszanie do nauki przedmiotu, którego reprezentant (nauczyciel) klepie średniowieczne regułki jak pacierz na lekcji jest zwykłym znęcaniem się i nie daje większych efektów. Nie każdemu jest dane spotkać dobrego nauczyciela. Jednak jak już się na takiego trafi to potrafi to naprawdę zmienić pogląd na obecne metody nauczania. Dobry nauczyciel potrafi tak zainteresować swoim przedmiotem, że dziecko bez zadanej pracy domowej i tak dalej zgłębia temat w wolnym czasie. Niestety w Polsce dalej funkcjonuje mit o tym, że nauczyciel powinien oceniać wiedzę ucznia - co moim zdaniem jest całkowicie błędne. Nauczyciel jest od nauczania, od sprawdzania są egzaminy, które swoją drogą powinny się odbywać dwa razy do roku i być ogólnokrajowe. Nie mam podanego prawdziwego wieku w profilu ale wierz mi, że mam znacznie więcej niż 13 lat. Uprzedzając kolejny przytyk, tak przeszedłem całą ścieżkę edukacyjną i ukończyłem nawet kilka uczelni, także byłbym wdzięczny jakbyś od razu sobie to darował.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2021 o 8:34

K killerxcartoon
0 / 0

@R51d to w takim razie nie załapałeś tego że nauczyciel powinien jak już je robi mieć "okienka" na ich sprawdzenie w szkole. Płaci się nauczyciela realatywnie wysoko za znacznie mniej czasu pracy. Jak by pracowali 8 godzin w tygodniu mieli by czas na sprawdzanie kartkówek w pracy i nie na lekcjach. Zabieranie pracy do domu nikomu nie służy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+5 / 19

@Horsman Katecheta nie jest nauczycielem - to watykański indoktrynator, wciskający dzieciom bajki, podważajaćy autorytet szkoły i innych, prawdziwych nauczycieli

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-5 / 9

@sliko a jeżeli katecheta jednocześnie uczy innego przedmiotu, co wcale nie rzadko się zdarza?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+2 / 8

@Tibr etyki? ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 2

@sliko historii, polonistka ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antyfrajer
+6 / 6

@km2bp nie, za to płacimy my w ramach konkordatu, podobnie jak za kapelanów w wojsku (w tym generałów) i wiele wiele innych rzeczy płaconych z budżetu, A Watykan to pobiera pieniądze a nie płaci od lokalnych filii krajowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 maja 2021 o 20:40

K killerxcartoon
+5 / 7

@km2bp niestety płaci MEN od 1997 roku wbrew pierwotnym ustaleniom z 1995... akurat wtedy do władzy doszedł AWS i miedzy innymi obecne PiSiory jeszcze jako PC

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K km2bp
+1 / 3

A to nie po to był ten konkordat żeby Watykan swoje inwestycje w kapitał ludzki finansował sobie sam ? Cholernie to dziwne. W dodatku dziwne jest to że nie porusza się tematu restytucji mienia bezspadkowego tych wszystkich posiadłości i guntów w rękach Watykanu na terenie naszego kraju pozyskanych za bezprawnie pobieraną dziesięcinę od naszych przodków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem