Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
155 169
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
T Tibr
+23 / 29

@egoiste Nie wiem czy wiesz ale Zandberg, Śmieszek i spółka już harcują w okół PiS nad podatkiem katastralnym aby go tak skonstruować, że jeżeli masz nieruchomości, której nie używasz (np. mieszkanie po dziadku, kupiłeś dom ale Mieszkania nie sprzedajesz bo chcesz dziecku zostawić) aby Ci dojechać taki podatek, żebyś chciał sprzedać żeby się pozbyć, a Śmieszek mówił wprost, że jeżeli ktoś kupuje jako inwestycję np. mieszkania pod wynajem to powinno się je "uspołecznić".
Teraz będą krzyczeć "patrzcie Niemcy cywilizowany naród zrobił to my też musimy".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Korek_be
+13 / 15

@Tibr Chcesz powiedzieć - że jeśli dużo się uczyłem, ciężko pracowałem, dobrze zarobiłem - i za zarobione ciężko pieniądze kupiłem sobie kilka mieszkań, dla moich dzieci.... to Zanberg, Śmieszek i ska.... zabiorą mi te mieszkania? zrabują? ukradną? Dobrze rozumiem? i to wszystko w świetle "ICH" prawa???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
+9 / 11

@Korek_be no niestety tak jest.. najgorsze ze wiele osob przyklaskuje takim pomyslom.. bo mieszkania to podstaw abytui i nie mozna na nich zarabiac.. tragedia.. komuna pelna geba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+11 / 11

@Korek_be Motywuje do nauki, pracy i oszczędzania, nie?
A pomyśl sobie komu oni te mieszkania chcieliby dać, to dopiero będziesz zmotywowany :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+6 / 6

@Korek_be mniej więcej tak bo dla socjalisty jest nie dopuszczalne byś miał coś czego nie użytkujesz. Będą mydlić oczy, że dzięki temu młodych będzie stać na mieszkanie zaraz po szkole.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tawarisz12
+10 / 14

tak samo jak nacjonalizacja czy repolonizacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+6 / 18

Dlatego takich oszołomów trzeba trzymać z dala od władzy. Podobnie jak socjalistów z drugiej strony barykady. Jeżeli chodzi o gospodarkę, to różnią się tylko tym, że Razem chce "uspołeczniać", a PIS nacjonalizować. Jedno i drugie może doprowadzić do likwidacji własności prywatnej. Pod względem poglądów też są siebie warci. Razem- skrajna (jak na nasze warunki) lewica, a PIS to oczywiście skrajna prawica.

Wiecie, co mnie najbardziej przeraża? PIS zrobi teraz to samo. Powiedzą coś typu "ale Niemcy też uspołeczniają mieszkania, więc my je znacjonalizujemy. No co się czepiacie? Przecież lubicie Niemców, powinniście ich popierać". To, że hasłem programowym PIS jest "je**ć szkopów" wcale tego nie wyklucza. Już kilka razy powoływali się na Niemców (konkretnie to z lockdownem), a podstawowego założenia nadal nie zmienili. I nie zmienią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 września 2021 o 19:04

T tomkosz
+6 / 10

@Cammax najpierw sie wymysli jak okradac, a potem sie szuka usprawiedliwienia. powolywanie sie na cywilizowany swiat to czesty chwyt populistycznych dyktatorkow, majacy wyjasnic dlaczego wywineli kolejny numer

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+7 / 7

@tomkosz „Gdy grabież staje się sposobem życia dla grupy ludzi, na przestrzeni czasu stworzą oni dla siebie system prawny, który usprawiedliwi ich działania i kodeks moralny, który będzie go gloryfikował“

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar efek
+9 / 9

Taka z PiSu prawica jak z burdelmamy dziewica.
Socjalistyczne oszołomy strojące się w piórka reformatorów gospodarki i strażników poglądów konserwatywnych, co nie przeszkadza im jednak bredzić o "sprawiedliwości społecznej" w imię swoich interesów.
Jednocześnie wycierające sobie gębę patriotycznymi hasłami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F faklogic
0 / 4

@Cammax

Widzę że dalej zmyślasz bajki byleby PiS o coś oskarżyć.
Jak wspomniałem, nie popieram tej partii, ale stanę w jej obronie gdy ktoś zmyśla na jej temat.

Równie dobrze mógłbyś napisać że teraz PO, tak zapatrzone w niemcy, zrobi w PL to samo, niech tylko wygra wybory...
sorry, ocenia się słowa i czyny a nie swoje przypuszczenia xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
-2 / 2

@faklogic przy bezprawnym zamknięciu całej gospodarki i ogólnie wszystkiego też powołali się na Niemcy, mimo że ich nienawidzą. To przecież wróg nr 1 PISu od zawsze. Nikt by się tego nie spodziewał, ale ledwo Niemcy wprowadzili lockdown, to zaraz zrobił to PIS. Czemu więc mają nie zrobić tego drugi raz?

Tym bardziej, że jedni i drudzy to socjaliści. W Niemczech są socjaliści z lewicy, a w PISie narodowi. Różni ich jedynie sposób argumentacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kastor86
0 / 0

@Cammax Jedni i drudzy mają takie same poglądy, takie same zamiary, ale dla Ciebie jedni to skrajna lewica a drudzy skrajna prawica. Sama sobie przeczysz, zwłaszcza, że pisałaś o kwestiach gospodarczych, to i jedni i drudzy to skrajna lewica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 października 2021 o 12:49

avatar Cammax
-2 / 2

@kastor86 dlatego przy określaniu poglądów zazwyczaj bierze się pod uwagę poglądy na gospodarkę i ogólnie, światopogląd. PIS to po prostu banda populistów, którzy kalkulują, co im się najbardziej opłaci i to głoszą. Ich program to zlepek najgłupszych pomysłów skrajnej lewicy i skrajnej prawicy. Można im wiele zarzucić ale trzeba przyznać, że świetnie kalkulują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kastor86
0 / 0

@Cammax Świetnie kalkulują, ale oni są lewicowi, kilka postulatów światopoglądowych prawicy spełaniają, a reszta wszystko lewicowe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ashera01
+9 / 11

"Uspołecznianie" to u nas przeprowadzali komuniści w latach 40 i 50

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+9 / 11

Jakby Pan Zandberg poczytał o co chodzi to może by napisał, że wynik referendum nie jest wiążący, ta propozycja wiązałaby się z wypłatą odszkodowania dla właścicieli mieszkań w wysokości 36mld euro i przedewszystkim jest niezgoda z prawem niemieckim

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+10 / 12

Jeśli to uspołecznianie, nacjonalizacja czy repolonizacja następuje jako umowa kupna-sprzedaży po cenie uzgodnionej to nie widzę przeciwwskazań. Jeśli jest to szantaż władzy to mamy zwykłą grabież.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
+4 / 4

@koszmarek66 nie bardzo chce mi sie wierzyc w te cene uzgodniona... obawiam ze ze bedzie to cena ktora wedlug wladzy bedzie "rynkowa".. a wrzeczywistosci zanizona.. poza tym to wcale nie oznacza ze ktos taki za taka cene chce mieszkanie sprzedac.

Moim zdaniem aby bylo to uczciwe nabycie zaproponowana cena powinna wynosic cene rynkowa +30% i dodatkowe odszkodowanie w wysokosci prognozowanych zyskow z czynszu za okres 10 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+5 / 5

@pochichrana . A moim zdaniem, aby było uczciwie, państwo w ogóle nie powinno robić takich rzeczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pochichrana
0 / 0

@Banasik ano to juz w ogole. Natomiast nie oszukujmy sie to sie dzieje nawet u nas. np kak chca przez twoj dom poprowadzic autostrade.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FCKGWRHQQ2YXRKT8TG6W2B7Q8
+12 / 12

Narodowo Socjalistyczna Niemiecka Partia Robotnicza (NDSDAP) i Polska Zjednoczona Partia Robotnicza (PZPR) używały terminu "znacjonalizować", komuniści z PiS mówią - "zrepolonizować" a komunista z SLD mówi "uspołecznić". W normalnym świecie się to po prostu nazywa "ukraść".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
+8 / 16

Zandberg jak zwykle zapomniał wspomnieć skąd się wziął problem. W Berlinie było kilka spółek nieruchomości, które należały do władz miasta (częściowo lub w całości). Berlin wyprzedał praktycznie wszystkie mieszkania jakie miał. Te nieruchomości pomału skupowały dwie największe spółki nieruchomości w Berlinie i obecnie te 2 spółki chcą się połączyć (Vonovia i Deutsche Wohnen). W praktyce powstałby więc potężny monopolista. Czyli miasto najpierw sprzedało swoje nieruchomości, a teraz będzie te nieruchomości odkupować za dużo wyższą kwotę i teraz się chwali, że bohatersko rozwiąże problem, który samo wywołało. Brawo dla rządzących Berlinem - poziom zarządzania prawie jak w niektórych polskich miastach (to zdanie zawiera ironie, nie chwale władz Berlina, tylko je krytykuje).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JanMariaWyborow
+6 / 6

@piotrKrokodyl
O, tego właśnie w tej całej opowieści brakuje. Zresztą problem dotyczy nie tylko Berlina, a całych Niemiec: Po wojnie budowało się bardzo dużo mieszkań komunalnych. Potem, zgodnie z duchem neoliberalizmu, postanowiono to urynkowić - i teraz politycy dziwią się, jak to się stało że mieszkania są takie drogie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
+1 / 1

@piotrKrokodyl jak tak to ja tam jestem za, żeby polskie władze odkupowały mieszkania, które zbudowały. Ile ich będzie? 10 000 w całym kraju?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
+1 / 9

A lewica jak zwykle wyciąga swoje lepkie łapki po cudze pieniądze. Co za powalone czasy nas czekają. W sumie to trzeba by ograniczyć liczbę ludności, bo proletariat znowu przewali całe dekady pracy poprzednich pokoleń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 września 2021 o 20:57

M MG02
0 / 2

@agronomista
Zawsze mówiłem, że PiS to lewacy i komuniści, nic tylko wyciągają ręce po cudze pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kastor86
0 / 0

@agronomista Te powalone czasu już są. Pozwolę sobie zacytować komentarz użytkownika @dr_E_Konom
"Żyję naprawdę w dziwnym świecie. W świecie w którym wiele osób z powagą traktuje wypowiedzi Sylwii Spurek, w świecie w którym niedouczona Greta wypowiada się z pozycji eksperckich a "światli i mądrzy" potakująco kiwają głową czy wręcz ją promują, w świecie w którym gdyby np. wszyscy płacili PIT 19% to większość (w tym m.in. dziennikarze) będą narzekać, że nie jest dobrze by bogaci płacili tyla samo co biedni - tak jakby coś się zmieniło w matematycznej definicji procentu tak iż 19% z 10k wynosi tyle samo co 19% z 5k, w świecie w którym banda polityków zmusza mnie do zawierania niekorzystnej umowy ubezpieczenia emerytalnego, ba! w trakcie trwania tej umowy zmienia mi warunki, np. przesuwając wiek emerytalny i nikogo to nie dziwi i nie oburza, w świecie gdzie ci sami ludzie, którzy są gorącymi zwolennikami demokracji uznając wszystkich za zdolnych do politycznych wyborów jednocześnie uważają, że ubezpieczenia powinny być obowiązkowe bo większość ludzi nie potrafi zadbać o siebie, w świecie gdzie utworzyły się dwa obozy zażarcie walczące ze sobą (PIS i PO) podczas gdy np. w programie gospodarczym za wiele ich nie różni, co nie przeszkadza i jednym i drugim uznawać się za "wyższymi", w świecie w którym nikogo nie oburza, że biorąc pod uwagę wszystkie vaty, pity, city, akcyzy, opłaty itd. itd. oddajemy od 50% do 75% bandzie darmozjadów, która udaje dobroczyńców szafując nie swoimi pieniędzmi, w świecie, który nadal wierzy w pieniądz fiducjarny podczas gdy na wskutek dodruku dolar obecny w porównani z dolarem z początku XX w. to około 1% wartości, itd. itd."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
+1 / 1

@kastor86 Poczułem się jak rzymski klasyk ;) Dzięki i pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
0 / 2

@Goretex Jak komuś nie pasuje czynsz to nie musi tam mieszkać. To jest nic innego jak pucowanie się do cudzej własności. Jak się czynsze nie podobają to najlepiej mieszkania zabrać i rozdać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+1 / 1

@egoiste zgodzę się, jeśli najemca dysponuje powiedzmy 1000 mieszkań. Ale jeśli posiada ich powiedzmy 550 tysięcy, a dodatkowo prawie że monopolizuj jakiś rynek, to zaczyna to być niebezpieczne.

Zresztą o zawyżaniu ceny wynajmu i problemach można przeczytać w materiale. To nie jest rynek bez barier wejścia, barierą są tu mieszkania, a te trzyma jedna korporacja.

Tak więc referendum o niczym nie stanowi, to co najwyżej wola polityczna która przekuje się (lub nie) na odpowiednie prawo, pozwalające na wykup mieszkań od korporacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F faklogic
-1 / 5

@Goretex

Chcesz żebyśmy poznali prawdę o problemie a dajesz artykuł z oko.press?
ZDECYDUJ SIĘ xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-1 / 1

@faklogic a potrafisz powiedzieć co jest nie tak z tym artykułem ? Mija się gdzieś z prawdą ? Powołuje się na nieprawdziwe badania ? na jakim portalu mam Ci znaleźć artykuł, żebyś raczył na niego rzucić łaskawym okiem ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K K64
-2 / 2

Zacznijmy od tego, że to referendum nie podaje źródeł finansowania. To "uspołecznienie" to tak naprawdę przymusowy wykup za cenę rynkową. Same władze Berlina oszacowały, że potrzeba na to ponad 30 miliardów euro. Oczywiście takich pieniędzy miasto nie ma i w najbliższym czasie mieć nie będzie, więc na razie to radosna twórczość bez możliwości realizacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NWOhell
0 / 0

@K64
Nie te referendum mówi jasno firmy prywatne nie mogą na tym zarabiać nie mogą spekulować. Na zachodzie większość ludzi mieszka w najmowanych mieszkaniach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2021 o 14:03

K K64
0 / 0

@NWOhell
Zdefiniuj pojęcie "nie mogą zarabiać". Dla mnie to są puste słowa. Nikt tych mieszkań nie wybudował za darmo. Inwestor musiał zapłacić za robociznę, projekty, materiały i te koszty muszą mu pokryć mieszkańcy. Pytanie można co najwyżej postawić "po ilu latach inwestycja ma się zwrócić?"
Poza tym kto ma płacić za bieżące naprawy i konserwację? Skąd inwestor ma na to wziąć pieniądze, jeżeli jakimś dyletantom ekonomicznym ubzdurało się, że zarabianie to zło?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F faklogic
-1 / 3

Niby "cywilizacja postępowego zachodu" a pomysły rodem z "starej komuny"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NWOhell
-1 / 1

@faklogic
Tu chodzi o to że większość Niemców oraz generalnie obywateli z zachodu mieszka w najmowanych domach, A te firmy kupują domy a później podnoszą czynsze spekulują by zarabiać krocie a później Niemcy narzekają że jest coraz gorzej. Ustawa ta powoduje że nie mogą na najmie zarabiać. jeszcze trochę a nazizm by wrócił pod postacią jakiegoś populisty. Później prawica, neoliberałowie zawsze kleili się do faszystów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2021 o 14:01

N NWOhell
-1 / 1

Egoiste jesteś manipulatorem tu chodzi o to że większość Niemców oraz generalnie obywateli z zachodu mieszka w najmowanych domach, A te firmy kupują domy a później podnoszą czynsze spekulują by zarabiać krocie a później Niemcy narzekają że jest coraz gorzej. Ustawa ta powoduje że nie mogą na najmie zarabiać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2021 o 13:59