A to wygląda, jakby burzyli - więc poszło im szybciej.
Dopiero z You tuba dowiedziałam się, że chodziło o to, że nie zamknęli drogi. Może tak precyzyjniej wyrażać swoje myśli.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 października 2021 o 14:19
Nie katastrofa tylko celowe działanie.
Tak właśnie się kończy jeśli głównym warunkiem przetargu staje się kasa. Im niższe ceny na usługę tym LEPCIEJSI JANUSZE się tym zajmą.
@Buka1976 Wiadukt miał być wyburzany po prześle, tymczasem pierwsza wyburzana rozkruszyła podpory kolejnej, która zachowała się podobnie i tak poleciał cały wiadukt. Wykonawca wyburzenia był tym zaskoczony i tylko cudem nie doszło do tragedii. A wiadukt był z 1970 i z tego co pamiętam wtedy nie było przetargów. Miał nośność tylko 40 ton
@sliko Ja mówię o przetargu na wyburzanie. Kto wyburza most dwoma koparami? Może odrazu trzeba było zatrudnić złomiarzy. Ci przynajmniej rozebrali by po cichu i dokładnie.
@Buka1976
Hm.. W większości wypadków tak się wyburza te wiadukty jak tu robili .. Sekcja po sekcji ..
Zwróć jednak uwagę na końcu już przy zerwaniu pierwszej sekcji od przyczółka na jednym z wiaduktów podpory wsunęły się pod przęsło (popatrz pod koniec 9:27) https://www.youtube.com/watch?v=K2fHG1bHD0c
Już na tym etapie powinni zauważyć że spadające przęsło upadajac napiera na podporę i ja wsuwa pod kolejne przęsło i że całość może runąć jak domek z kart... A tu było niżej i leciało z niższej wysokości na pierwszej podporze przy przyczółku.
@killerxcartoon Nie uważasz jednak, że firma od wyburzeń powinna mieć jakąś praktykę w tym co robi? Pytałem kolegi, który zajmuje się wyburzaniem kominów i obiektów przemysłowych. Jego zdaniem powinni zacząć od środka. A właściwie od przęsła przy drodze. Oczywiście wyłączając najpierw ruch.
Tak też można by było.. i kruszyć pojedyncze filary słupów nośnych by przęsło spadło na jedną stronę.. Ale ryzyko wsunięcia nadal by istniało.. choć może by nie poszły jak domek z kart..
Już wiem w czym problem. Widać że płytko zakotwione filary że je przesunęło , oraz strasznie mały zakres podestu filaru na jakim spoczywa i jest podpierane przęsło. Każdy typ rozbiórki nosił ryzyko osunięcia. Czytałem właśnie ekspertyzę inżynieryjną jednej z uczelni do wyburzenia tego jeszcze stojącego by nie zmieniać technologi burzenia ale wyłączyć i ogrodzić cały teren tak by nie było przejścia. A katastrofę zakwalifikowano jako wypadek spowodowany nie wyburzaniem ale stanem jaki dostał nakaz rozbiórki bo pękał. Do tego zachodziło podejrzenie braku poprawnego zbrojenia ..
Jaka piękana katastrofa .
A to wygląda, jakby burzyli - więc poszło im szybciej.
Dopiero z You tuba dowiedziałam się, że chodziło o to, że nie zamknęli drogi. Może tak precyzyjniej wyrażać swoje myśli.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 października 2021 o 14:19
@katem Przecież nic tam nie jedzie, więc raczej zamknęli.
@Kar4 Tu widać jak zamknęli: https://www.youtube.com/watch?v=TMbhWxCkluw
@Kar4 no nie zupełnie https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wiadukt-w-koszalinie-runal-tuz-przed-autami-kierowcy-uciekli,nId,5598231#crp_state=1
Nie katastrofa tylko celowe działanie.
Tak właśnie się kończy jeśli głównym warunkiem przetargu staje się kasa. Im niższe ceny na usługę tym LEPCIEJSI JANUSZE się tym zajmą.
@Buka1976 Wiadukt miał być wyburzany po prześle, tymczasem pierwsza wyburzana rozkruszyła podpory kolejnej, która zachowała się podobnie i tak poleciał cały wiadukt. Wykonawca wyburzenia był tym zaskoczony i tylko cudem nie doszło do tragedii. A wiadukt był z 1970 i z tego co pamiętam wtedy nie było przetargów. Miał nośność tylko 40 ton
@sliko Ja mówię o przetargu na wyburzanie. Kto wyburza most dwoma koparami? Może odrazu trzeba było zatrudnić złomiarzy. Ci przynajmniej rozebrali by po cichu i dokładnie.
@Buka1976
Hm.. W większości wypadków tak się wyburza te wiadukty jak tu robili .. Sekcja po sekcji ..
Zwróć jednak uwagę na końcu już przy zerwaniu pierwszej sekcji od przyczółka na jednym z wiaduktów podpory wsunęły się pod przęsło (popatrz pod koniec 9:27)
https://www.youtube.com/watch?v=K2fHG1bHD0c
I widać że to zauważyli i nad tym dyskutują że się wsunęły 0:32 trzech gości ogląda podporę
https://www.youtube.com/watch?v=iLdUd0cuqBI
Już na tym etapie powinni zauważyć że spadające przęsło upadajac napiera na podporę i ja wsuwa pod kolejne przęsło i że całość może runąć jak domek z kart... A tu było niżej i leciało z niższej wysokości na pierwszej podporze przy przyczółku.
@killerxcartoon Nie uważasz jednak, że firma od wyburzeń powinna mieć jakąś praktykę w tym co robi? Pytałem kolegi, który zajmuje się wyburzaniem kominów i obiektów przemysłowych. Jego zdaniem powinni zacząć od środka. A właściwie od przęsła przy drodze. Oczywiście wyłączając najpierw ruch.
@Buka1976
Tak też można by było.. i kruszyć pojedyncze filary słupów nośnych by przęsło spadło na jedną stronę.. Ale ryzyko wsunięcia nadal by istniało.. choć może by nie poszły jak domek z kart..
Już wiem w czym problem. Widać że płytko zakotwione filary że je przesunęło , oraz strasznie mały zakres podestu filaru na jakim spoczywa i jest podpierane przęsło. Każdy typ rozbiórki nosił ryzyko osunięcia. Czytałem właśnie ekspertyzę inżynieryjną jednej z uczelni do wyburzenia tego jeszcze stojącego by nie zmieniać technologi burzenia ale wyłączyć i ogrodzić cały teren tak by nie było przejścia. A katastrofę zakwalifikowano jako wypadek spowodowany nie wyburzaniem ale stanem jaki dostał nakaz rozbiórki bo pękał. Do tego zachodziło podejrzenie braku poprawnego zbrojenia ..
Z pewnością mieli komplet certyfikatów, pozwoleń i licencji oraz decyzji administracyjnych...