Brak szczepienia akurat łatwo udowodnić.
1AIDS z powodu braku prezerwatywy nie do udowodnienia
2.rak z powodu palenia nie do udowodnienia
3. Sprawcą wypadku w wielu krajach płaci za leczenie ofiar.
@7th_Heaven wzrost ryzyka 10-20x jest prosty do udowodnienia. To że się nie zaszczepił jest proste do udowodnienia. To, że ktoś nie nosił prezerwatywy jest niemożliwe do udowodnienia. To że palił tyle, że zwiększyło mu to ryzyko raka praktycznie nie do udowodnienia.
@5g3g 1. AIDS zarazisz się albo drogą płciową, albo przez krew. Więc we współczesnym, cywilizowanym świecie masz dwie drogi zarażenia: ćpanie (używanie wspólnej igły z zarażonym), lub seks bez prezerwatywy. Obie drogi z winy chorego. W szpitalu zarażenie jest niemożliwe, bo krew do transfuzji jest testowana, a igły są wyłącznie jednorazowe.
2. Rak z powodu palenia jest tak samo do udowodnienia jak skuteczność szczepionek na covid w ochronie przed hospitalizacją. Wystarczy popatrzeć na statystyki.
3. Może w krajach gdzie służba zdrowia jest prywatna.
@warszawiaczanka 1. Obie drogi są nie do udowodnienia. Jak powie że napadł go ćpun że strzykawka albo że go w szpitalu zarazili, albo partner miał HIV nie powiedział itd
2. Nie jest do udowodnienia. Jeżeli wiesz jak czekam na szczegółowy opis jak to zrobisz.
3. Wszędzie jest trochę prywatna trochę państwowa. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby NFZ-et domagał się zwrotu kosztów od sprawcy wypadku.
@bartoszewiczkrzysztof Czyli masz wątpliwości, bo osoby niemające nic wspólnego z medycyną (czyt. posłowie i senatorowie), nie chcą być obowiązkowo szczepieni?
A fakt, że np. z 95% lekarzy się zaszczepiło i to nawet bez jakiegokolwiek obowiązku, to nie ma znaczenia, bo posłowie i senatorowie?
Ciekawy punkt widzenia, nie powiem. Wiesz, z takim podejściem, to gdy coś ci dolega lepiej zapytaj się jakiegoś polityka co to może być zamiast iść do lekarza.
@siditg A co może być? Albo nie mogą się szczepić ze względów zdrowotnych, albo szurają i nie chcą się szczepić. W każdym koszu znajdzie się jakieś zgniłe jabłka. Lekarze nie są wyjątkiem.
@LowcaKomedii odnosząc się to Twojej wypowiedzi, większe wątpliwości wywołuje u mnie nawet jeden procent lekarzy nie chcących się szczepić, niż całe stadko polityków dowolnej orientacji, niezależnie od tego którą opcję forsują.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2022 o 1:59
@LowcaKomedii Oni nas reprezentują, mniej lub bardziej zależnie od Ciebie czy ode mnie, więc powinni dać przykład. Spora grupa parlamentarzystów, to medycy i też mogliby kolegów zmotywować. Po co wydawać ogromne pieniądze na spoty reklamowe, czy inne rodzaje zachęt do szczepienia, ba nawet loterię, jeśli ustawodawca nie ma chęci się szczepić.
@LowcaKomedii "A fakt, że np. z 95% lekarzy się zaszczepiło i to nawet bez jakiegokolwiek obowiązku, to nie ma znaczenia".
Papier jest cierpliwy. A będzie jeszcze bardziej, po obowiązkowych szczepieniach.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2022 o 2:42
@cyklak Tak, tak. Na całym świecie się zmówili. Wy wiecie lepiej, chociaż nie macie na to najmniejszych dowodów.
Wiara jest ważniejsza niż jakieś tam fakty czy weryfikowalne dane. Słyszałem to już nie raz :)
@bartoszewiczkrzysztof "Oni nas reprezentują, mniej lub bardziej zależnie od Ciebie czy ode mnie, więc powinni dać przykład" - no i jak dają ten przykład, to osoby z kręgu szurów piszą, że dostali zastrzyki witaminowe, sól fizjologiczną itp. itd. Więc nawet, gdyby się zaszczepili, to to i tak nic nie da, bo szury wymyślą sobie jakąś wymówkę, by tę informację wyprzeć. Ich nic nie przekona.
Pojawiły się badania naukowe - stwierdzili że są sfałszowane.
Pojawiają się głosy naukowców - stwierdzili, że są przekupieni.
Pojawiają się raporty z całego świata - stwierdzili, że są fałszywe.
Lekarze się szczepią - ignorują ten fakt lub wypisują, że sfałszowali sobie potwierdzenia przyjęcia szczepionki.
Głowy państw i inne "ważne" osoby się szczepią - piszą, że pewnie dostali sól fizjologiczną.
I wtedy przychodzisz ty i twierdzisz, że jak zaszczepią się inni politycy, którzy w większości nie mają nic wspólnego z medycyną, to ich na pewno przekona...
@LowcaKomedii Po dzisiejszych rezygnacjach członków Rady Medycznej, wiem już, że najwięcej szurów mamy w rządzie. Masz chyba rację, szczepienia całego rządu nie przekonałoby niechętnych do szczepień, ale ich chyba nic już nie przekona.
To, żeby sprawca wypadku płacił za leczenie ofiar wypadku ma głęboki sens. Popieram.
Leczenie ludzi z HIV akurat zapobiega wzrostowi zakażeń na HIV. Poza tym ciężko udowodnić, że ktoś zaraził się przez to, że nie założył prezerwatywy
Osoby palące papierosy płacą wysokie podatki, jakimi obłożona jest każda paczka papierosów, więc już płacą za leczenie chorób spowodowanych paleniem.
Byłoby sprawiedliwie, żeby osoby, które więcej kosztują system, miały np. wyższe składki albo przynajmniej współfinansowany leczenie.
@5g3g
"Byłoby sprawiedliwie, żeby osoby, które więcej kosztują system, miały np. wyższe składki albo przynajmniej współfinansowany leczenie."
Tylko jak to policzysz kto więcej kosztuje system? Wielu ludzi płaci składki przez całe życie, a realnie służby zdrowia potrzebuje dopiero na starość... To jest wręcz niepoliczalne kto ma płacić więcej i dlaczego w tym akurat wypadku.
Poza tym idąc za "polskim wałem" skoro przedsiębiorca ma płacić składki od dochodu, często po kilka albo i kilkanaście tysięcy miesięcznie to powinien mieć obsługę VIP przed "starymi babami", które tylko obciążają system niewspółmiernie do wkładu... Dlaczego nikt tego argumentu nie podnosi?
@5g3g z tą akcyzą przeinaczasz fakty żeby pasowało pod tezę. Akcyza ma za zadanie zmniejszać popyt na dane dobro a na leczenie jest składka zdrowotna. Idąc tym tokiem myślenia mogę powiedzieć, że tankując paliwo też już płacę za ewentualne leczenie z covidu.
Żeby osoby, które więcej kosztują system miały wyższy wkład w system, trzeba go całkowicie przebudować i oprzeć w większej części na indywidualnych, prywatnych ubezpieczeniach. Na ten moment umowa jest taka, jaka jest i nikt nie może (i nie powinien, jeżeli ten system ma się utrzymać) wymagać pokrywania kosztów leczenia czegokolwiek przez osoby nie stosujące profilaktyki.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
13 stycznia 2022 o 18:14
@siditg trochę racji masz. Akcyza zasila budżet. Ale jest to kolejny podatek który nie wiadomo na co jest przeznaczany. W paliwie też jest akcyza. Czy to ma zmniejszyć popyt na mobilność społeczeństwa, czy ma spowodować, że zamarzniesz zimą. Nie, stosuje się podatek tam gdzie jest zwiększony popyt.
@Nighthawk7 "skoro przedsiębiorca ma płacić składki od dochodu, często po kilka albo i kilkanaście tysięcy miesięcznie to powinien mieć obsługę VIP przed "starymi babami"",Jeszcze nikt nie dogodził wszystkim. Ale Ty i ten przedsiębiorca TEŻ się zestarzejecie.
@cyklak
Owszem. Dlatego mówię, że płacenie wyższych składek przez osoby, które bardziej wykorzystują system jest nierealne do zrealizowania. Musielibyśmy mieć jakąś cudowną machinę, która by była w stanie po DNA stwierdzić kto kiedy na co zachoruje albo jakąś machinę do podróży w czasie, żeby pracownik ZUS mógł się przenieść 50 lat do przodu i zobaczyć na co dana osoba będzie w przyszłości chorować ;)
Pewnie ci sami, którzy zamiast przyjmować w ramach państwowej opieki medycznej, wysyłają ludzi do prywatnych placówek.
Lekarze to grupa zawodowa, która mało nie zarabia a jeśli chodzi o ryzyko jest one integralną częścią służby lekarskiej.
Możemy też inaczej podejść do tematu, niektórzy ludzie chcą by lekarze pobierali opłaty pod warunkiem, że wyleczą pacjenta.
Przed pandemią mówiło się, że szpitale są przepełnione i niedofinansowane. A teraz znaleźli sobie kozła i zwalają wszystko na niezaszczepionych.
Orkiestra od dawna dofinansowuje szpitale, bo są braki od zawsze. Czy wy macie naprawdę tak krótką pamięć?
@cyklak Że co? Może ci umknął fakt, że szpitale są niedofinansowane OD LAT i że od lat brakuje w Polsce personelu medycznego.
I myślę, że w takiej sytuacji lepiej im jeszcze bardziej nie dowalać, bo ktoś się filmików z żółtymi napisami naoglądał.
A dlaczego zwala się winę na niezaszczepionych? No nie wiem, może dlatego, że kilkadziesiąt razy częściej chorują i wymagają hospitalizacji i jest to efekt wyłącznie ich głupiej decyzji? Myślę, że to może mieć z tym coś wspólnego.
@LowcaKomedii to samo dotyczy nałogowych palaczy i alkoholików, którzy okupują onkologię i transplantologię, ale nikt nie sugeruje, że też powinni ponosić koszty leczenia. Może jednak argument @cyklak jest zasadny?
@LowcaKomedii "Gdy osłabnie fala COVID-19 napędzana obecnie Omikronem, występować będzie raczej znacznie mniej przypadków. Koronawirusa będzie można prawdopodobnie traktować jako sezonową grypę – ocenił współzałożyciel Microsoftu, miliarder i filantrop Bill Gates. Poinformowała o tym w środę telewizja CNBC"
Może ten cyrk dobiega końca.
@cyklak Aha, to teraz Gates jest jednak wybitnym wirusologiem i jasnowidzem.
Jak to się zmienia narracja u foliarzy. Najpierw to tylko informatyk, który nie ma pojęcia o medycynie. Później wybitny wirusolog. Aż ciekawi mnie co będzie w przyszłości.
Pomijając oczywiście fakt, że "przełomowe" wypowiedzi typu woda jest mokra traktujecie jak super odkrywcze i zaskakujące. Poczekaj, pojawił się wariant, który okazuje się mniej zjadliwy niż wcześniejsze. Niektóre kraje zaczynają traktować covid jak zwykłą infekcję sezonową. Wszystkie epidemie w historii w końcu się wygaszały. Ktoś stwierdził te fakty, a wy traktujecie go jak jasnowidza. Naprawdę nieźli jesteście.
To czekaj - w przyszłości nadejdą w Polsce powodzie. Zapamiętaj moje słowa :)
@siditg Ale oni też nie zarażają swoimi przypadłościami innych. Może umknął ci ten fakt.
Plus oczywiście rak raczej nie wybiera. Osoba przed nim raczej średnio się mogła zabezpieczyć.
To może w drugą stronę. Wyobraź sobie taką utopijną przyszłość, w której wynaleziono szczepionkę na jakikolwiek nowotwór. Masz teraz palacza, który nie chciał jej przyjąć (a dawali mu ją "za darmo"), a później zachorował.
Dalej podtrzymujesz swoje zdanie?
Niezaszczepieni, by uchronić się przed chorobą, musieli jedynie pójść, zaszczepić się i wrócić. Tyle.
@cyklak
"Może ten cyrk dobiega końca."
Potrzeba realnej walki z pandemią miejmy nadzieję, że tak. Jednak na koniec cyrku z maskami czy przede wszystkim certyfikatami to bym nie liczył.
@cyklak
Zauważ, że nie tylko Gates mówi o tym, że po Omicronie będzie już lepiej. Hiszpania też zaczyna gadać o zmianie podejścia do wirusa żeby zacząć go traktować jak sezonową grypę oraz nie musieć raportować i testować każdego kto ma jakieś objawy. Tylko nikt nie mówi o tym, że znikną maski, obostrzenia, paszporty... Wiele krajów cały czas kombinuje ze skracaniem ważności paszportów, niektóre (jak chociażby Polska) kombinują dopiero nad coraz szerszym ich wykorzystaniem. Pfizer mówi o nowej szczepionce na Omicrona. Zatem uważam, że ta cała gadka i tak nie zmieni tego, że nadal będą zmuszać ludzi do chodzenia w maskach, żeby nie zapomnieli o pandemii, że będą dalej wciskać na siłę szczepionki ludziom, którzy tego nie potrzebują i będą próbować uzależniać od ich przyjęcia coraz więcej normalnych ludzkich aktywności.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2022 o 14:08
@LowcaKomedii w pierwszym zdaniu piszesz o zarażaniu innych (jakby to miało jakieś znaczenie w kontekście ponoszenia kosztów leczenia, o którym dyskutujemy) a w ostatnim, że wystarczy się zaszczepić, żeby się uchronić przed chorobą. Podczas, gdy równocześnie dobrze wiesz, że zaszczepieni również są nosicielami. Nietęgo z tymi Twoimi argumentami. Szukasz po prostu na siłę kozła ofiarnego, na którego można by zwalić odpowiedzialność za problem, który ma wielu ojców. Ale nic się nie martw - to jest klasyczny mechanizm, dobrze znany w psychologii i socjologii.
Rak nie wybiera? Nie - wybiera się raka. Lekarze od lat trąbią, że takie a takie zachowania podnoszą drastycznie prawdopodobieństwo zachorowania. Co więcej, radzą też co można zrobić, żeby je zmniejszyć. Stuprocentowa analogia do szczepień na covid.
Ja jestem zdania, że każdy powinien brać odpowiedzialność za swoje działania tylko system socjalny w oparciu o który "działa" nasza służba zdrowia nas z tego zwalnia. Taka jest umowa społeczna na ten moment i nie ma co tu gdybać. Jak chcesz jedną grupę ludzi zmuszać do ponoszenia kosztów, to ja proponuję sprawiedliwie zastosować tą samą zasadę do wszystkich podobnych przypadków. To by pozwoliło w końcu naprawić ten koślawy i oszukańczy system.
@Nighthawk7 myślę, że koniec to koniec. Na grypę też wciskają szczepionki, ale nie tak nachalnie. Jak zawsze znajdą się tacy, co chcą coś ugrać. Mam nadzieję, że im się to nie uda.
@siditg "jakby to miało jakieś znaczenie w kontekście ponoszenia kosztów leczenia, o którym dyskutujemy" - jakbyś nie zauważył: więcej chorych - większe koszty leczenia, mniej chorych - mniejsze koszty leczenia. Myślałem, że nie trzeba być wybitną jednostką, by na to wpaść.
"Szukasz po prostu na siłę kozła ofiarnego" - Po prostu, niezaszczepieni starają się za wszelką ceną odrzucić od siebie informację, że najwięcej złego dzieje się przez nich. Może to nie jest racjonalne, ale dość zrozumiałe. Nikt nie lubi, gdy ktoś pokazuje, że to twoja wina, prawda? Trzeba jednak wziąć się w garść i przyjąć to na klatę, zamiast to wypierać.
"Rak nie wybiera? Nie - wybiera się raka. Lekarze od lat trąbią, że takie a takie zachowania podnoszą drastycznie prawdopodobieństwo zachorowania. Co więcej, radzą też co można zrobić, żeby je zmniejszyć" - różnica polega na tym, że aby zmniejszyć prawdopodobieństwo raka, musisz zmienić całe swoje życie i nawyki.
W przypadku choroby zakaźnej wystarczy się zaszczepić i stosować do kilku prostych zasad...
Czujesz różnicę?
"Jak chcesz jedną grupę ludzi zmuszać do ponoszenia kosztów, to ja proponuję sprawiedliwie zastosować tą samą zasadę do wszystkich podobnych przypadków" - a ja ci wpajam, że te "podobne przypadki" wcale nie są podobne, przez co cały twój wywód nie ma sensu.
@LowcaKomedii chcesz rzucać takimi tezami, to je udowodnij a nie 'wpadaj'. Najlepiej pokazując zmienność kosztów leczenia osób z covid przez czas pandemii od początku 2020, przez wszystkie trzy fale. Bo według tego co pisze NFZ, świadczenia są stałe.
Drobna jest niepotrzebnie w cudzysłowie.
Wcześniej to była wina chińczyków, potem WHO, potem UE, potem rządów i ich prawodawstwa, potem firm farmaceutycznych (że nie dostarczają szczepionek), potem niewydolnej służby zdrowia, teraz niezaszczepionych... łaska gawiedzi na pstrym koniu jeździ. Ale jak tam chcesz. Ja to biorę na klatę.
Czyli, że jak coś jest dla mnie osobiście za trudne, to koszty mogę przerzucić na społeczeństwo? Sorry, ale takie neomarksistowskie pomysły zostaw dla siebie.
Może faktycznie ta dyskusja nie ma sensu. Tak samo zresztą, jak pomysł obciążania niezaszczepionych kosztami, skoro nigdzie tego nie wdrożono. Singapur nie jest tutaj dobrym przykładem, bo tam domyślnie za leczenie płaci się z prywatnych środków a obecnie rząd płaci za covid jedynie na mocy specjalnych zasad, które częściowo zostały cofnięte.
"Drobna jest niepotrzebnie w cudzysłowie" - jak najbardziej potrzebnie. No chyba, że czas zarażania dłuższy o niemal 50% i wyższe miano wirusa w nosogardzieli nazywasz subtelną różnicą.
"Wcześniej to była wina chińczyków, potem WHO, potem UE, potem rządów i ich prawodawstwa, potem firm farmaceutycznych (że nie dostarczają szczepionek), potem niewydolnej służby zdrowia, teraz niezaszczepionych... łaska gawiedzi na pstrym koniu jeździ" - może nie zauważyłeś, ale nic z tego się nie wyklucza. Teraz szczepionek mamy pod dostatkiem i każdy, kto chce się zaszczepić, może to zrobić.
Swoją drogą, to w dalszym ciągu nie mamy niewydolnej służby zdrowia? Ty optymisto!
Masz grupę, która kilka razy częściej jest hospitalizowana i aby tego uniknąć może przyjąć szczepionkę, którą mają zagwarantowaną. Nie chcą jednak tego zrobić, bo się filmików z żółtymi napisami naoglądali i przez to oblegają szpitale. Ich horrendalnie drogą hospitalizację opłacają wszyscy podatnicy. Chyba nie powinieneś mieć trudności we wskazaniu winnego.
"Może faktycznie ta dyskusja nie ma sensu. Tak samo zresztą, jak pomysł obciążania niezaszczepionych kosztami, skoro nigdzie tego nie wdrożono" - Któryś kraj musi być pierwszy :)
"Singapur nie jest tutaj dobrym przykładem" - a kto pisał o Singapurze? Chyba ci się czaty pomerdały.
NFZ jako ubezpieczyciel określa ryzyko i co jest w stanie zaoferować za podstawową składkę - czyli nie wszystko podlega refundacji. Z tego powodu na niektóre operacje robione są zrzutki - w tym na ciężko chore dzieci. Dotyczy to wszelkich ubezpieczeń, nie tylko zdrowotnych. Każdy powinien to zrozumieć - większe ryzyko większa składka. Schorowany człowiek mający 85 lat zapłaci większą stawkę gdy będzie się ubezpieczał na życie niż zdrowy czterdziestolatek. W takim przypadku też są obostrzenia - np. zatajenie choroby ew. samobójstwo mogą unieważnić polisę.
@ZZZZ9999
"Z tego powodu na niektóre operacje robione są zrzutki - w tym na ciężko chore dzieci".
Fundacje są powoływane po to aby zarząd miał z czego żyć, a to co zostaje jest przekazywane na działalność statutową. W myśl zasady, "ale jednak się dzielą".
@Dejmien86 wszystko ma swoje plusy i minusy. Plusem całej pandemii jest to, że w końcu do wielu ludzi dotarło, że pewne rzeczy (nie wszystko) można załatwić na odległość - np. sprawy w urzędach, co mnie osobiście akurat niezmiernie ukontentowało. A wcześniej się wydawało takie niewykonalne...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 stycznia 2022 o 18:30
Zobacz ile kosztuje leczenie szpitalne na covid. Szpitale i tak już mają długi, a NFZ nie pokrywa w całości kosztów. Więc jeśli możesz zmniejszyć szansę na twoją hospitalizację to powinieneś to zrobić. Owszem w szpitalu są też osoby zaszczepione, ale po co osoby, które nie chca się szczepić tam są?? Przecież lekarze też będą podawać leki, które mają wiecej skutków ubocznych niż szczepionka i to im nie przeszkadza?? Zwykły paracetamol może Cię zabić. I jakoś ludzie biorą pomimo, iż producent nie bierze odpowiedzialności. Wszyscy antyszczepionkowcy jedno co głoszą to segregacja to ich najlepszy tekst. Idąc tym stwierdzeniem segreacją jest też to, że ja muszę płacić większe podatki bo wiecej zarabiam, bo ja muszę kupić miszkanie, a nie dostać od miasta, bo za dużo zarabiam, zasiłki z MOPS też mi nie przyslugują. Czyli mnie też segregują, bo nie traktują mnie tak samo jak innych, którzy to wszystko mają. Wiele chorób zostało usuniętych z naszego życia, bądz przechodzimy je łagodnie dzięki szczepieniom. Ludzie byli szczepieni w czasach , kiedy badania nie były tak rozwinięte. Do dziś używamy penicyliny, której zarówno badania jak i testy były praktycznie żadne, a została odkryta przez przypadek. Chcesz to się szczep, nie chcesz nie rób tego, tylko potem nie miej pretensji.
@onlywoman jakie leki podają w szpitalu, skoro oficjalnie nie ma leku na wirusa?
Na czym polega to leczenie i dlaczego jest tak drogie, chyba nie z powodu ceny leków.
Czy leczenie zachowawcze musi odbywać się w szpitalu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2022 o 1:36
@onlywoman
"Zobacz ile kosztuje leczenie szpitalne na covid. Szpitale i tak już mają długi, a NFZ nie pokrywa w całości kosztów."
No i co z tego, że tak powiem? Płacę POD PRZYMUSEM składkę zdrowotną więc ich zasranym obowiązkiem jest mnie leczyć jeśli będę tego potrzebował. A to, że rząd woli wydawać co roku dwa miliardy na propagandę w TVP, dofinansowywać "Ojca Dyrektora" niekończącym się strumieniem pieniędzy czy wydawać ponad 40 miliardów rocznie na 500+ (i to mówimy o samych wypłatach dla ludzi, osobna kwestia to wynagrodzenia dla dodatkowych osób, które musiały zostać zatrudnione do obsługi wypłaty tych świadczeń) to już nie mój problem. Tak samo nie moim problemem jest to, że dyrektorzy szpitali wypłacają sobie często horrendalnie wysokie wynagrodzenia czy premię o wysokości rocznych zarobków kilku pielęgniarek czy lekarzy z tego samego szpitala.
"Więc jeśli możesz zmniejszyć szansę na twoją hospitalizację to powinieneś to zrobić."
Zrobiłem. Dbam w miarę o siebie, nie palę papierosów, nie nadużywam alkoholu, nie jestem otyły, nie mam "chorób współistniejących" i jestem w takim wieku i takim stanie fizycznym, że żeby trafić do szpitala musiałbym mieć niebywałego pecha.
"Wszyscy antyszczepionkowcy jedno co głoszą to segregacja to ich najlepszy tekst."
Ale też Wam łatwo przychodzi nazywanie antyszczepionkowcami ludzi, którzy nie chcą przyjąć jednej NIEOBOWIĄZKOWEJ szczepionki na drapanie w gardle. Uj z tym, że w swoim życiu przyjęli wcześniej wszystkie możliwe szczepienia i nie marudzili. Nie chcesz tego jednego CUDOWNEGO PREPARATU? ANTYSZCZEP!!!!!!!!
"Idąc tym stwierdzeniem segreacją jest też to, że ja muszę płacić większe podatki bo wiecej zarabiam, bo ja muszę kupić miszkanie, a nie dostać od miasta, bo za dużo zarabiam, zasiłki z MOPS też mi nie przyslugują. Czyli mnie też segregują, bo nie traktują mnie tak samo jak innych, którzy to wszystko mają."
Zgadza się, Ciebie też segregują, bo robisz na to, żeby inni robić nie musieli wcale. I co z tym zrobisz? NIC. Jak to ładnie nazywasz ANTYSZCZEPIONKOWCY mają chociaż jaja żeby powiedzieć, że coś im się nie podoba.
"Wiele chorób zostało usuniętych z naszego życia, bądz przechodzimy je łagodnie dzięki szczepieniom."
Owszem. Nigdy natomiast w historii nie było jeszcze przypadku, że w sumie nikt nie chce odpowiadać za skutki czegoś co usilnie próbuje Ci wstrzyknąć i jednocześnie próbuje od tego uzależnić chociażby kwestię tego, czy będziesz mógł iść kupić chleb do sklepu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 stycznia 2022 o 15:18
@onlywoman taka jest umowa społeczna - a że nie ma opcji "leave it", to pozostaje "take it". No jeszcze możesz to zmienić przy urnie wyborczej, ale to w aktualnej sytuacji w Polsce graniczyłoby z cudem.
@siditg weź pod uwagę, że nasz rząd znajduje się w Brukseli. Polscy ministrowie to tylko wykonawcy poleceń unijnych. Czyli kto będzie premierem, nie ma znaczenia, jaki będzie kierunek rządów. Ale dla polityków ma znaczenie kto będzie u koryta. Na pewno lepiej jak nasi się nachapią. Tym samym obiecują i obiecują, a ludzie się nabierają.
To wszystko, co obecnie się dzieje, to tylko zrównanie prawa UE z Polskim.
Zauważ, opozycja się wcale nie rwie do władzy. Ponieważ musiałaby dalej wykonywać polecenia rządu UE.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2022 o 1:54
@cyklak na ten moment to teren wpływów Niemiec i Francji. To jest ich pomysł. żeby zrobić Stany Zjednoczone Europy. Widzą, jak im reszta świata odchodzi w tym wyścigu o status 'pierwszego świata' i chcą coś z tym zrobić.
@siditg ja pozostanę przy US. Temat jest o wiele szerszy. GB pozwolili się odłączyć dopiero po spłacie wszystkich długów wojennych. Chwilowo inni nie mogą na to liczyć.
Lekarze, którzy są utrzymywani ze składek społeczeństwa, nie chcą leczyć tego społeczeństwa.
Tego to nawet najlepszy kabareciarz jeszcze nie wymyślił.
Brnąc dalej, to kto będzie utrzymywał lekarzy, jak już wszyscy podatnicy umrą.
Nie podcina się gałęzi na której się siedzi.
Odnoszę wrażenie, że pacjent dla służby zdrowia to zło konieczne. A chory człowiek to armagedon ;-(.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 stycznia 2022 o 13:15
I dla lekarzy którzy załapali jakąkolwiek chorobę, bo jako przeszkoleni powinni sami wiedzieć jak ich unikać :P ...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 stycznia 2022 o 20:37
Widocznie dla niektórych każdy pretekst jest dobry, żeby wyszarpać trochę gotówki.
Brak szczepienia akurat łatwo udowodnić.
1AIDS z powodu braku prezerwatywy nie do udowodnienia
2.rak z powodu palenia nie do udowodnienia
3. Sprawcą wypadku w wielu krajach płaci za leczenie ofiar.
@5g3g w jaki sposób udowodnisz, że dana osoba, gdyby była zaszczepiona, nie wylądowałaby na OIOMie?
@7th_Heaven jeżeli z powodu covid-u wzrost ryzyka rzędu 10-20x jest banalny do udowodnienia.
@7th_Heaven wzrost ryzyka 10-20x jest prosty do udowodnienia. To że się nie zaszczepił jest proste do udowodnienia. To, że ktoś nie nosił prezerwatywy jest niemożliwe do udowodnienia. To że palił tyle, że zwiększyło mu to ryzyko raka praktycznie nie do udowodnienia.
@5g3g Ogólnie - tak, jednostkowo - nie.
Po badaniu płuc nie widać, że ktoś pali?
@5g3g 1. AIDS zarazisz się albo drogą płciową, albo przez krew. Więc we współczesnym, cywilizowanym świecie masz dwie drogi zarażenia: ćpanie (używanie wspólnej igły z zarażonym), lub seks bez prezerwatywy. Obie drogi z winy chorego. W szpitalu zarażenie jest niemożliwe, bo krew do transfuzji jest testowana, a igły są wyłącznie jednorazowe.
2. Rak z powodu palenia jest tak samo do udowodnienia jak skuteczność szczepionek na covid w ochronie przed hospitalizacją. Wystarczy popatrzeć na statystyki.
3. Może w krajach gdzie służba zdrowia jest prywatna.
@kondon te same zmiany można mieć z innych przyczyn niż palenie
@warszawiaczanka 1. Obie drogi są nie do udowodnienia. Jak powie że napadł go ćpun że strzykawka albo że go w szpitalu zarazili, albo partner miał HIV nie powiedział itd
2. Nie jest do udowodnienia. Jeżeli wiesz jak czekam na szczegółowy opis jak to zrobisz.
3. Wszędzie jest trochę prywatna trochę państwowa. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby NFZ-et domagał się zwrotu kosztów od sprawcy wypadku.
@warszawiaczanka Aids to chyba choroba wirusowa, to może roznosi się jak każdy inny wirus?
Pytam tak dla kolegi.
Niektórzy lekarze po prostu nie mogą się nadziwić, jak wiele osób daje posłuch fake-newsom i w wyniku tego się nie szczepi.
Rzetelne przedstawienie zagrożeń i korzyści to podstawa podjęcia świadomej decyzji.
@Goretex Jak nie raz wspominałem jestem zaszczepiony, ale mam coraz więcej wątpliwości, czy była to słuszna decyzja.
''Propozycja obowiązkowych szczepień posłów i senatorów odrzucona''
-https://www.tysol.pl/a77353-Obowiazkowe-szczepienia-poslow-i-senatorow-Zaskakujaca-decyzja-sejmowej-Komisji-Zdrowia
https://twitter.com/MarekRutka/status/1480998417396645895?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1480998417396645895%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.tysol.pl%2Fa77353-Obowiazkowe-szczepienia-poslow-i-senatorow-Zaskakujaca-decyzja-sejmowej-Komisji-Zdrowia
@bartoszewiczkrzysztof ale ja zasadniczo nie jestem za obowiązkowymi szczepieniami dla wszystkich jak leci.
A posłowie, a szczególnie z PiS nigdy nie byli dla mnie jakoś wyznacznikiem, czy źródłem jakiejkolwiek wiedzy.
@Goretex Wyznacznikiem wiedzy i rzetelności przekazywanych informacji.
@bartoszewiczkrzysztof Czyli masz wątpliwości, bo osoby niemające nic wspólnego z medycyną (czyt. posłowie i senatorowie), nie chcą być obowiązkowo szczepieni?
A fakt, że np. z 95% lekarzy się zaszczepiło i to nawet bez jakiegokolwiek obowiązku, to nie ma znaczenia, bo posłowie i senatorowie?
Ciekawy punkt widzenia, nie powiem. Wiesz, z takim podejściem, to gdy coś ci dolega lepiej zapytaj się jakiegoś polityka co to może być zamiast iść do lekarza.
@LowcaKomedii a co z tymi pięcioma procentami?
@siditg A co może być? Albo nie mogą się szczepić ze względów zdrowotnych, albo szurają i nie chcą się szczepić. W każdym koszu znajdzie się jakieś zgniłe jabłka. Lekarze nie są wyjątkiem.
@LowcaKomedii odnosząc się to Twojej wypowiedzi, większe wątpliwości wywołuje u mnie nawet jeden procent lekarzy nie chcących się szczepić, niż całe stadko polityków dowolnej orientacji, niezależnie od tego którą opcję forsują.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 1:59
@LowcaKomedii Oni nas reprezentują, mniej lub bardziej zależnie od Ciebie czy ode mnie, więc powinni dać przykład. Spora grupa parlamentarzystów, to medycy i też mogliby kolegów zmotywować. Po co wydawać ogromne pieniądze na spoty reklamowe, czy inne rodzaje zachęt do szczepienia, ba nawet loterię, jeśli ustawodawca nie ma chęci się szczepić.
@Goretex Niektórzy lekarze po prostu nie mogą się nadziwić, jak wiele osób daje posłuch fake-newsom.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 2:41
@LowcaKomedii "A fakt, że np. z 95% lekarzy się zaszczepiło i to nawet bez jakiegokolwiek obowiązku, to nie ma znaczenia".
Papier jest cierpliwy. A będzie jeszcze bardziej, po obowiązkowych szczepieniach.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 2:42
@cyklak Tak, tak. Na całym świecie się zmówili. Wy wiecie lepiej, chociaż nie macie na to najmniejszych dowodów.
Wiara jest ważniejsza niż jakieś tam fakty czy weryfikowalne dane. Słyszałem to już nie raz :)
@bartoszewiczkrzysztof "Oni nas reprezentują, mniej lub bardziej zależnie od Ciebie czy ode mnie, więc powinni dać przykład" - no i jak dają ten przykład, to osoby z kręgu szurów piszą, że dostali zastrzyki witaminowe, sól fizjologiczną itp. itd. Więc nawet, gdyby się zaszczepili, to to i tak nic nie da, bo szury wymyślą sobie jakąś wymówkę, by tę informację wyprzeć. Ich nic nie przekona.
Pojawiły się badania naukowe - stwierdzili że są sfałszowane.
Pojawiają się głosy naukowców - stwierdzili, że są przekupieni.
Pojawiają się raporty z całego świata - stwierdzili, że są fałszywe.
Lekarze się szczepią - ignorują ten fakt lub wypisują, że sfałszowali sobie potwierdzenia przyjęcia szczepionki.
Głowy państw i inne "ważne" osoby się szczepią - piszą, że pewnie dostali sól fizjologiczną.
I wtedy przychodzisz ty i twierdzisz, że jak zaszczepią się inni politycy, którzy w większości nie mają nic wspólnego z medycyną, to ich na pewno przekona...
@LowcaKomedii Po dzisiejszych rezygnacjach członków Rady Medycznej, wiem już, że najwięcej szurów mamy w rządzie. Masz chyba rację, szczepienia całego rządu nie przekonałoby niechętnych do szczepień, ale ich chyba nic już nie przekona.
To, żeby sprawca wypadku płacił za leczenie ofiar wypadku ma głęboki sens. Popieram.
Leczenie ludzi z HIV akurat zapobiega wzrostowi zakażeń na HIV. Poza tym ciężko udowodnić, że ktoś zaraził się przez to, że nie założył prezerwatywy
Osoby palące papierosy płacą wysokie podatki, jakimi obłożona jest każda paczka papierosów, więc już płacą za leczenie chorób spowodowanych paleniem.
Byłoby sprawiedliwie, żeby osoby, które więcej kosztują system, miały np. wyższe składki albo przynajmniej współfinansowany leczenie.
@5g3g
"Byłoby sprawiedliwie, żeby osoby, które więcej kosztują system, miały np. wyższe składki albo przynajmniej współfinansowany leczenie."
Tylko jak to policzysz kto więcej kosztuje system? Wielu ludzi płaci składki przez całe życie, a realnie służby zdrowia potrzebuje dopiero na starość... To jest wręcz niepoliczalne kto ma płacić więcej i dlaczego w tym akurat wypadku.
Poza tym idąc za "polskim wałem" skoro przedsiębiorca ma płacić składki od dochodu, często po kilka albo i kilkanaście tysięcy miesięcznie to powinien mieć obsługę VIP przed "starymi babami", które tylko obciążają system niewspółmiernie do wkładu... Dlaczego nikt tego argumentu nie podnosi?
@5g3g z tą akcyzą przeinaczasz fakty żeby pasowało pod tezę. Akcyza ma za zadanie zmniejszać popyt na dane dobro a na leczenie jest składka zdrowotna. Idąc tym tokiem myślenia mogę powiedzieć, że tankując paliwo też już płacę za ewentualne leczenie z covidu.
Żeby osoby, które więcej kosztują system miały wyższy wkład w system, trzeba go całkowicie przebudować i oprzeć w większej części na indywidualnych, prywatnych ubezpieczeniach. Na ten moment umowa jest taka, jaka jest i nikt nie może (i nie powinien, jeżeli ten system ma się utrzymać) wymagać pokrywania kosztów leczenia czegokolwiek przez osoby nie stosujące profilaktyki.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2022 o 18:14
@siditg trochę racji masz. Akcyza zasila budżet. Ale jest to kolejny podatek który nie wiadomo na co jest przeznaczany. W paliwie też jest akcyza. Czy to ma zmniejszyć popyt na mobilność społeczeństwa, czy ma spowodować, że zamarzniesz zimą. Nie, stosuje się podatek tam gdzie jest zwiększony popyt.
@Nighthawk7 "skoro przedsiębiorca ma płacić składki od dochodu, często po kilka albo i kilkanaście tysięcy miesięcznie to powinien mieć obsługę VIP przed "starymi babami"",Jeszcze nikt nie dogodził wszystkim. Ale Ty i ten przedsiębiorca TEŻ się zestarzejecie.
@5g3g Jest takie stwierdzenie, jeżeli można zapobiec wypadkowi, to należy to zrobić. Przewija się to w każdym kodeksie.
@cyklak
Owszem. Dlatego mówię, że płacenie wyższych składek przez osoby, które bardziej wykorzystują system jest nierealne do zrealizowania. Musielibyśmy mieć jakąś cudowną machinę, która by była w stanie po DNA stwierdzić kto kiedy na co zachoruje albo jakąś machinę do podróży w czasie, żeby pracownik ZUS mógł się przenieść 50 lat do przodu i zobaczyć na co dana osoba będzie w przyszłości chorować ;)
Pewnie ci sami, którzy zamiast przyjmować w ramach państwowej opieki medycznej, wysyłają ludzi do prywatnych placówek.
Lekarze to grupa zawodowa, która mało nie zarabia a jeśli chodzi o ryzyko jest one integralną częścią służby lekarskiej.
Możemy też inaczej podejść do tematu, niektórzy ludzie chcą by lekarze pobierali opłaty pod warunkiem, że wyleczą pacjenta.
Wrzuciłabym tutaj jeszcze wierzących dla których modlitwa i Bóg jest rozwiązaniem na wszelkie zło.
mam nadzieję że jak będziesz umierał w karetce stojącej w kolejce przed szpitalem też będziesz taki ostry jak brzytwa
Jak widać, nie każda brzytwa jest ostra :D
@drmilek bez związku - co ma pokrywanie kosztów leczenia z kolejkami przed szpitalem?
Przed pandemią mówiło się, że szpitale są przepełnione i niedofinansowane. A teraz znaleźli sobie kozła i zwalają wszystko na niezaszczepionych.
Orkiestra od dawna dofinansowuje szpitale, bo są braki od zawsze. Czy wy macie naprawdę tak krótką pamięć?
@cyklak Że co? Może ci umknął fakt, że szpitale są niedofinansowane OD LAT i że od lat brakuje w Polsce personelu medycznego.
I myślę, że w takiej sytuacji lepiej im jeszcze bardziej nie dowalać, bo ktoś się filmików z żółtymi napisami naoglądał.
A dlaczego zwala się winę na niezaszczepionych? No nie wiem, może dlatego, że kilkadziesiąt razy częściej chorują i wymagają hospitalizacji i jest to efekt wyłącznie ich głupiej decyzji? Myślę, że to może mieć z tym coś wspólnego.
@LowcaKomedii to samo dotyczy nałogowych palaczy i alkoholików, którzy okupują onkologię i transplantologię, ale nikt nie sugeruje, że też powinni ponosić koszty leczenia. Może jednak argument @cyklak jest zasadny?
@LowcaKomedii "Gdy osłabnie fala COVID-19 napędzana obecnie Omikronem, występować będzie raczej znacznie mniej przypadków. Koronawirusa będzie można prawdopodobnie traktować jako sezonową grypę – ocenił współzałożyciel Microsoftu, miliarder i filantrop Bill Gates. Poinformowała o tym w środę telewizja CNBC"
Może ten cyrk dobiega końca.
@cyklak Aha, to teraz Gates jest jednak wybitnym wirusologiem i jasnowidzem.
Jak to się zmienia narracja u foliarzy. Najpierw to tylko informatyk, który nie ma pojęcia o medycynie. Później wybitny wirusolog. Aż ciekawi mnie co będzie w przyszłości.
Pomijając oczywiście fakt, że "przełomowe" wypowiedzi typu woda jest mokra traktujecie jak super odkrywcze i zaskakujące. Poczekaj, pojawił się wariant, który okazuje się mniej zjadliwy niż wcześniejsze. Niektóre kraje zaczynają traktować covid jak zwykłą infekcję sezonową. Wszystkie epidemie w historii w końcu się wygaszały. Ktoś stwierdził te fakty, a wy traktujecie go jak jasnowidza. Naprawdę nieźli jesteście.
To czekaj - w przyszłości nadejdą w Polsce powodzie. Zapamiętaj moje słowa :)
@siditg Ale oni też nie zarażają swoimi przypadłościami innych. Może umknął ci ten fakt.
Plus oczywiście rak raczej nie wybiera. Osoba przed nim raczej średnio się mogła zabezpieczyć.
To może w drugą stronę. Wyobraź sobie taką utopijną przyszłość, w której wynaleziono szczepionkę na jakikolwiek nowotwór. Masz teraz palacza, który nie chciał jej przyjąć (a dawali mu ją "za darmo"), a później zachorował.
Dalej podtrzymujesz swoje zdanie?
Niezaszczepieni, by uchronić się przed chorobą, musieli jedynie pójść, zaszczepić się i wrócić. Tyle.
@LowcaKomedii czy twoje stanowisko, czyli wiara w to, że wszyscy są piękni i młodzi, dobrzy i uczciwi, to nie jest czasem wyznanie wiary?
@cyklak Musisz chyba przeczytać komentarz jeszcze raz, bo za pierwszym chyba nie zrozumiałeś.
Ale to nie pierwszy raz w twoim wykonaniu.
@LowcaKomedii sarkazm. Rozumiesz???
@cyklak
"Może ten cyrk dobiega końca."
Potrzeba realnej walki z pandemią miejmy nadzieję, że tak. Jednak na koniec cyrku z maskami czy przede wszystkim certyfikatami to bym nie liczył.
Jednak zapowiedź takiego biznesmena coś znaczy, płotki będą musiały się dostosować.
Jednak zapowiedź takiego biznesmena coś znaczy, płotki będą musiały się dostosować.
@Nighthawk7 Jednak zapowiedź takiego biznesmena coś znaczy, płotki będą musiały się dostosować.
@cyklak
Zauważ, że nie tylko Gates mówi o tym, że po Omicronie będzie już lepiej. Hiszpania też zaczyna gadać o zmianie podejścia do wirusa żeby zacząć go traktować jak sezonową grypę oraz nie musieć raportować i testować każdego kto ma jakieś objawy. Tylko nikt nie mówi o tym, że znikną maski, obostrzenia, paszporty... Wiele krajów cały czas kombinuje ze skracaniem ważności paszportów, niektóre (jak chociażby Polska) kombinują dopiero nad coraz szerszym ich wykorzystaniem. Pfizer mówi o nowej szczepionce na Omicrona. Zatem uważam, że ta cała gadka i tak nie zmieni tego, że nadal będą zmuszać ludzi do chodzenia w maskach, żeby nie zapomnieli o pandemii, że będą dalej wciskać na siłę szczepionki ludziom, którzy tego nie potrzebują i będą próbować uzależniać od ich przyjęcia coraz więcej normalnych ludzkich aktywności.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 14:08
@LowcaKomedii w pierwszym zdaniu piszesz o zarażaniu innych (jakby to miało jakieś znaczenie w kontekście ponoszenia kosztów leczenia, o którym dyskutujemy) a w ostatnim, że wystarczy się zaszczepić, żeby się uchronić przed chorobą. Podczas, gdy równocześnie dobrze wiesz, że zaszczepieni również są nosicielami. Nietęgo z tymi Twoimi argumentami. Szukasz po prostu na siłę kozła ofiarnego, na którego można by zwalić odpowiedzialność za problem, który ma wielu ojców. Ale nic się nie martw - to jest klasyczny mechanizm, dobrze znany w psychologii i socjologii.
Rak nie wybiera? Nie - wybiera się raka. Lekarze od lat trąbią, że takie a takie zachowania podnoszą drastycznie prawdopodobieństwo zachorowania. Co więcej, radzą też co można zrobić, żeby je zmniejszyć. Stuprocentowa analogia do szczepień na covid.
Ja jestem zdania, że każdy powinien brać odpowiedzialność za swoje działania tylko system socjalny w oparciu o który "działa" nasza służba zdrowia nas z tego zwalnia. Taka jest umowa społeczna na ten moment i nie ma co tu gdybać. Jak chcesz jedną grupę ludzi zmuszać do ponoszenia kosztów, to ja proponuję sprawiedliwie zastosować tą samą zasadę do wszystkich podobnych przypadków. To by pozwoliło w końcu naprawić ten koślawy i oszukańczy system.
@Nighthawk7 myślę, że koniec to koniec. Na grypę też wciskają szczepionki, ale nie tak nachalnie. Jak zawsze znajdą się tacy, co chcą coś ugrać. Mam nadzieję, że im się to nie uda.
@cyklak
Obyś miał rację kolego ;)
@siditg "jakby to miało jakieś znaczenie w kontekście ponoszenia kosztów leczenia, o którym dyskutujemy" - jakbyś nie zauważył: więcej chorych - większe koszty leczenia, mniej chorych - mniejsze koszty leczenia. Myślałem, że nie trzeba być wybitną jednostką, by na to wpaść.
"Podczas, gdy równocześnie dobrze wiesz, że zaszczepieni również są nosicielami." - tylko że istnieje taka "drobna" różnica między nimi...
https://demotywatory.pl/5112781/Zaszczepieni-zarazaja-tak-samo-ale-czy-aby-na-pewno
"Szukasz po prostu na siłę kozła ofiarnego" - Po prostu, niezaszczepieni starają się za wszelką ceną odrzucić od siebie informację, że najwięcej złego dzieje się przez nich. Może to nie jest racjonalne, ale dość zrozumiałe. Nikt nie lubi, gdy ktoś pokazuje, że to twoja wina, prawda? Trzeba jednak wziąć się w garść i przyjąć to na klatę, zamiast to wypierać.
"Rak nie wybiera? Nie - wybiera się raka. Lekarze od lat trąbią, że takie a takie zachowania podnoszą drastycznie prawdopodobieństwo zachorowania. Co więcej, radzą też co można zrobić, żeby je zmniejszyć" - różnica polega na tym, że aby zmniejszyć prawdopodobieństwo raka, musisz zmienić całe swoje życie i nawyki.
W przypadku choroby zakaźnej wystarczy się zaszczepić i stosować do kilku prostych zasad...
Czujesz różnicę?
"Jak chcesz jedną grupę ludzi zmuszać do ponoszenia kosztów, to ja proponuję sprawiedliwie zastosować tą samą zasadę do wszystkich podobnych przypadków" - a ja ci wpajam, że te "podobne przypadki" wcale nie są podobne, przez co cały twój wywód nie ma sensu.
@LowcaKomedii chcesz rzucać takimi tezami, to je udowodnij a nie 'wpadaj'. Najlepiej pokazując zmienność kosztów leczenia osób z covid przez czas pandemii od początku 2020, przez wszystkie trzy fale. Bo według tego co pisze NFZ, świadczenia są stałe.
Drobna jest niepotrzebnie w cudzysłowie.
Wcześniej to była wina chińczyków, potem WHO, potem UE, potem rządów i ich prawodawstwa, potem firm farmaceutycznych (że nie dostarczają szczepionek), potem niewydolnej służby zdrowia, teraz niezaszczepionych... łaska gawiedzi na pstrym koniu jeździ. Ale jak tam chcesz. Ja to biorę na klatę.
Czyli, że jak coś jest dla mnie osobiście za trudne, to koszty mogę przerzucić na społeczeństwo? Sorry, ale takie neomarksistowskie pomysły zostaw dla siebie.
Może faktycznie ta dyskusja nie ma sensu. Tak samo zresztą, jak pomysł obciążania niezaszczepionych kosztami, skoro nigdzie tego nie wdrożono. Singapur nie jest tutaj dobrym przykładem, bo tam domyślnie za leczenie płaci się z prywatnych środków a obecnie rząd płaci za covid jedynie na mocy specjalnych zasad, które częściowo zostały cofnięte.
@siditg "chcesz rzucać takimi tezami, to je udowodnij a nie 'wpadaj" - emm...
Faktem jest, że niezaszczepieni są ZNACZNIE częściej hospitalizowanie. Nie trochę, a znacznie.
O kosztach możesz sobie przeczytać:
https://demotywatory.pl/5104899/Jaki-jest-koszt-leczenia-pacjentow-covidowych
"Drobna jest niepotrzebnie w cudzysłowie" - jak najbardziej potrzebnie. No chyba, że czas zarażania dłuższy o niemal 50% i wyższe miano wirusa w nosogardzieli nazywasz subtelną różnicą.
"Wcześniej to była wina chińczyków, potem WHO, potem UE, potem rządów i ich prawodawstwa, potem firm farmaceutycznych (że nie dostarczają szczepionek), potem niewydolnej służby zdrowia, teraz niezaszczepionych... łaska gawiedzi na pstrym koniu jeździ" - może nie zauważyłeś, ale nic z tego się nie wyklucza. Teraz szczepionek mamy pod dostatkiem i każdy, kto chce się zaszczepić, może to zrobić.
Swoją drogą, to w dalszym ciągu nie mamy niewydolnej służby zdrowia? Ty optymisto!
Masz grupę, która kilka razy częściej jest hospitalizowana i aby tego uniknąć może przyjąć szczepionkę, którą mają zagwarantowaną. Nie chcą jednak tego zrobić, bo się filmików z żółtymi napisami naoglądali i przez to oblegają szpitale. Ich horrendalnie drogą hospitalizację opłacają wszyscy podatnicy. Chyba nie powinieneś mieć trudności we wskazaniu winnego.
"Może faktycznie ta dyskusja nie ma sensu. Tak samo zresztą, jak pomysł obciążania niezaszczepionych kosztami, skoro nigdzie tego nie wdrożono" - Któryś kraj musi być pierwszy :)
"Singapur nie jest tutaj dobrym przykładem" - a kto pisał o Singapurze? Chyba ci się czaty pomerdały.
NFZ jako ubezpieczyciel określa ryzyko i co jest w stanie zaoferować za podstawową składkę - czyli nie wszystko podlega refundacji. Z tego powodu na niektóre operacje robione są zrzutki - w tym na ciężko chore dzieci. Dotyczy to wszelkich ubezpieczeń, nie tylko zdrowotnych. Każdy powinien to zrozumieć - większe ryzyko większa składka. Schorowany człowiek mający 85 lat zapłaci większą stawkę gdy będzie się ubezpieczał na życie niż zdrowy czterdziestolatek. W takim przypadku też są obostrzenia - np. zatajenie choroby ew. samobójstwo mogą unieważnić polisę.
@ZZZZ9999
"Z tego powodu na niektóre operacje robione są zrzutki - w tym na ciężko chore dzieci".
Fundacje są powoływane po to aby zarząd miał z czego żyć, a to co zostaje jest przekazywane na działalność statutową. W myśl zasady, "ale jednak się dzielą".
Może tak na początek na nie płacić lekarzom za teleporady.
@Dejmien86 wszystko ma swoje plusy i minusy. Plusem całej pandemii jest to, że w końcu do wielu ludzi dotarło, że pewne rzeczy (nie wszystko) można załatwić na odległość - np. sprawy w urzędach, co mnie osobiście akurat niezmiernie ukontentowało. A wcześniej się wydawało takie niewykonalne...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2022 o 18:30
@Dejmien86 Jak nazwa sugeruje lekarz powinien leczyć, na podstawie własnej diagnozy. A nie snuć przypuszczenia, na podstawie opowiadań pacjenta.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2022 o 19:57
Dopiero połowa stycznia, a konkurs na najgłupszy demot rozstrzygnięty.
@MaksParadys Wyrocznia i jasnowidz.
@cyklak
W sumie też obawiam się, że głupsi się znajdą. :-)
Zobacz ile kosztuje leczenie szpitalne na covid. Szpitale i tak już mają długi, a NFZ nie pokrywa w całości kosztów. Więc jeśli możesz zmniejszyć szansę na twoją hospitalizację to powinieneś to zrobić. Owszem w szpitalu są też osoby zaszczepione, ale po co osoby, które nie chca się szczepić tam są?? Przecież lekarze też będą podawać leki, które mają wiecej skutków ubocznych niż szczepionka i to im nie przeszkadza?? Zwykły paracetamol może Cię zabić. I jakoś ludzie biorą pomimo, iż producent nie bierze odpowiedzialności. Wszyscy antyszczepionkowcy jedno co głoszą to segregacja to ich najlepszy tekst. Idąc tym stwierdzeniem segreacją jest też to, że ja muszę płacić większe podatki bo wiecej zarabiam, bo ja muszę kupić miszkanie, a nie dostać od miasta, bo za dużo zarabiam, zasiłki z MOPS też mi nie przyslugują. Czyli mnie też segregują, bo nie traktują mnie tak samo jak innych, którzy to wszystko mają. Wiele chorób zostało usuniętych z naszego życia, bądz przechodzimy je łagodnie dzięki szczepieniom. Ludzie byli szczepieni w czasach , kiedy badania nie były tak rozwinięte. Do dziś używamy penicyliny, której zarówno badania jak i testy były praktycznie żadne, a została odkryta przez przypadek. Chcesz to się szczep, nie chcesz nie rób tego, tylko potem nie miej pretensji.
@onlywoman jakie leki podają w szpitalu, skoro oficjalnie nie ma leku na wirusa?
Na czym polega to leczenie i dlaczego jest tak drogie, chyba nie z powodu ceny leków.
Czy leczenie zachowawcze musi odbywać się w szpitalu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 1:36
@onlywoman
"Zobacz ile kosztuje leczenie szpitalne na covid. Szpitale i tak już mają długi, a NFZ nie pokrywa w całości kosztów."
No i co z tego, że tak powiem? Płacę POD PRZYMUSEM składkę zdrowotną więc ich zasranym obowiązkiem jest mnie leczyć jeśli będę tego potrzebował. A to, że rząd woli wydawać co roku dwa miliardy na propagandę w TVP, dofinansowywać "Ojca Dyrektora" niekończącym się strumieniem pieniędzy czy wydawać ponad 40 miliardów rocznie na 500+ (i to mówimy o samych wypłatach dla ludzi, osobna kwestia to wynagrodzenia dla dodatkowych osób, które musiały zostać zatrudnione do obsługi wypłaty tych świadczeń) to już nie mój problem. Tak samo nie moim problemem jest to, że dyrektorzy szpitali wypłacają sobie często horrendalnie wysokie wynagrodzenia czy premię o wysokości rocznych zarobków kilku pielęgniarek czy lekarzy z tego samego szpitala.
"Więc jeśli możesz zmniejszyć szansę na twoją hospitalizację to powinieneś to zrobić."
Zrobiłem. Dbam w miarę o siebie, nie palę papierosów, nie nadużywam alkoholu, nie jestem otyły, nie mam "chorób współistniejących" i jestem w takim wieku i takim stanie fizycznym, że żeby trafić do szpitala musiałbym mieć niebywałego pecha.
"Wszyscy antyszczepionkowcy jedno co głoszą to segregacja to ich najlepszy tekst."
Ale też Wam łatwo przychodzi nazywanie antyszczepionkowcami ludzi, którzy nie chcą przyjąć jednej NIEOBOWIĄZKOWEJ szczepionki na drapanie w gardle. Uj z tym, że w swoim życiu przyjęli wcześniej wszystkie możliwe szczepienia i nie marudzili. Nie chcesz tego jednego CUDOWNEGO PREPARATU? ANTYSZCZEP!!!!!!!!
"Idąc tym stwierdzeniem segreacją jest też to, że ja muszę płacić większe podatki bo wiecej zarabiam, bo ja muszę kupić miszkanie, a nie dostać od miasta, bo za dużo zarabiam, zasiłki z MOPS też mi nie przyslugują. Czyli mnie też segregują, bo nie traktują mnie tak samo jak innych, którzy to wszystko mają."
Zgadza się, Ciebie też segregują, bo robisz na to, żeby inni robić nie musieli wcale. I co z tym zrobisz? NIC. Jak to ładnie nazywasz ANTYSZCZEPIONKOWCY mają chociaż jaja żeby powiedzieć, że coś im się nie podoba.
"Wiele chorób zostało usuniętych z naszego życia, bądz przechodzimy je łagodnie dzięki szczepieniom."
Owszem. Nigdy natomiast w historii nie było jeszcze przypadku, że w sumie nikt nie chce odpowiadać za skutki czegoś co usilnie próbuje Ci wstrzyknąć i jednocześnie próbuje od tego uzależnić chociażby kwestię tego, czy będziesz mógł iść kupić chleb do sklepu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 stycznia 2022 o 15:18
@onlywoman taka jest umowa społeczna - a że nie ma opcji "leave it", to pozostaje "take it". No jeszcze możesz to zmienić przy urnie wyborczej, ale to w aktualnej sytuacji w Polsce graniczyłoby z cudem.
@siditg weź pod uwagę, że nasz rząd znajduje się w Brukseli. Polscy ministrowie to tylko wykonawcy poleceń unijnych. Czyli kto będzie premierem, nie ma znaczenia, jaki będzie kierunek rządów. Ale dla polityków ma znaczenie kto będzie u koryta. Na pewno lepiej jak nasi się nachapią. Tym samym obiecują i obiecują, a ludzie się nabierają.
To wszystko, co obecnie się dzieje, to tylko zrównanie prawa UE z Polskim.
Zauważ, opozycja się wcale nie rwie do władzy. Ponieważ musiałaby dalej wykonywać polecenia rządu UE.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 1:54
@cyklak to się jeszcze okaże, bo federacyjna wizja przyszłości UE ma na ten moment jeszcze wielu przeciwników a aktualna sytuacja na razie im sprzyja.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 2:11
@siditg Unia to teren wpływów US
@cyklak na ten moment to teren wpływów Niemiec i Francji. To jest ich pomysł. żeby zrobić Stany Zjednoczone Europy. Widzą, jak im reszta świata odchodzi w tym wyścigu o status 'pierwszego świata' i chcą coś z tym zrobić.
@siditg ja pozostanę przy US. Temat jest o wiele szerszy. GB pozwolili się odłączyć dopiero po spłacie wszystkich długów wojennych. Chwilowo inni nie mogą na to liczyć.
Lekarze, którzy są utrzymywani ze składek społeczeństwa, nie chcą leczyć tego społeczeństwa.
Tego to nawet najlepszy kabareciarz jeszcze nie wymyślił.
Brnąc dalej, to kto będzie utrzymywał lekarzy, jak już wszyscy podatnicy umrą.
Nie podcina się gałęzi na której się siedzi.
Odnoszę wrażenie, że pacjent dla służby zdrowia to zło konieczne. A chory człowiek to armagedon ;-(.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 stycznia 2022 o 13:15