Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
45 66
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar lokutus
+6 / 10

Jestesmy w ue a ta zakazuje takiego rozw.koniec tematu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 stycznia 2023 o 9:46

F FanFiction
-1 / 1

@lokutus
Taa .... zgodnie z tą logiką w UE nie można wprowadzić kary śmierci a w Polsce aborcji na życzenie.

A wystarczy zmienić niektóre regulacje....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
0 / 0

@lokutus

UE nie zakazuje kary śmierci. Żeby być członkiem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, nie można stosować kary śmierci. A żeby być członkiem UE musisz być członkiem ETPC.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 stycznia 2023 o 13:56

P Przytomny
-3 / 9

PiS i logika - nigdy nie idzie w parze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lokutus
-1 / 1

@Przytomny to pis za plandemie i szczepienia i walki na zdrowiu ludzi pierwsi pojda za ludobójstwo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawel24pl
+4 / 6

Napisane jakby to elektorat pisu nie składał się z Polaków....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+3 / 5

Nie jestem wyborca PiS ale popieram karę śmierci dla złapanych na gorącym uczynku (lub bezsprzecznie uznanych za winnych, ale wobec aktualnych czynów, możliwych do obdukcji) pedofili oraz gwałcicieli ze szczególnym okrucieństwem. Takim to bym nawet urządzała publiczne egzekucje. No i w przypadku współudziału, np umożliwiania lub tuszowania przestępstwa, konfiskata całego majątku na rzecz odszkodowania dla ofiary i pozbawienie praw obywatelskich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+1 / 1

@bartoszewiczkrzysztof nie wiem czemu mnie pytasz o tego człowieka. Nie poruszałam tematu takich spraw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
+1 / 1

@ByleBadyle Napisałeś ''Nie jestem wyborca PiS ale popieram karę śmierci dla złapanych na gorącym uczynku (lub bezsprzecznie uznanych za winnych, ale wobec aktualnych czynów, możliwych do obdukcji)'' Ja się z tym zgadzam i podaję przykład bestialstwa z ostatnich dni, gdzie taka kara mogłaby mieć zastosowanie. Myślałem że się z tym zgadzasz :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+1 / 1

@bartoszewiczkrzysztof no nie tak do końca, bo morderców nie ujęłam w moim zestawieniu potencjalnych straceńców. A to głównie dlatego, że zabić kogoś można w afekcie, pod wpływem silnego szoku, choroby psychicznej, w obronie własnej, lub w obronie kogoś, a nawet z litości. Zabicie kogoś może mieć przeróżne formy, motywy, pewną dozę przypadkowości, wiele dodatkowych czynników z zewnątrz. Ogólnie długo by tłumaczyć, ale sprawę morderstw trzeba rozpatrywać indywidualnie. Nawet tą, o której piszesz. Typ miał halucynacje, był odurzony. To oczywiście nie czyni go niewinnym, ale faktem jest mimo wszystko, że nie był w pełni świadomy i że po odzyskaniu świadomości przyznał się i czuje (podobno) jakąś skruchę. Druga sprawa że ofiary odurzaly się razem z nim więc równie dobrze one mogły go zaatakować, nie wiemy jak było. Takie ryzyko takich imprez. Ja bym typa oczywiście surowo i przykładnie ukarała, ale nie karą śmierci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fahrmass
0 / 0

Życie seryjnego mordercy jest zdecydowanie mniej warte ochrony niż życie bezbronnego dziecka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
-5 / 7

katolicy, po prostu uczniowie Chrystusa.....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@tenqoba równie dobrze możemy odwrócić twój demagogizm. Lewactwo, uczniowie Marksa... łaskawi dla morderców. Dlatego z damagogami i populistami ciężko dyskutować, nie ważne jakie poglądy reprezentują.

Wielu ateistów jest za i przeciw karze śmierci, jak i aborcji. Paradoks, że zwolennicy/przeciwnicy aborcji i kary śmierci używają symetrycznie tego samego argumentu "nikt nie powinien decydować o czyjejś śmierci.
Na marginesie Chrystus nie przekreślał starych praw i przykazań, a w tych dla morderców nie było wyjątków.

Sam osobiście jestem przeciw karze śmierci, dlatego, że to zbyt proste rozwiązanie, kamieniołom, kopalnia uranu już nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pletiks
-1 / 5

@tenqoba Oj zabolało katolików przypomnienie im że mają nauki jezusa gdzieś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+1 / 1

@tenqoba @Pletiks
Kto zabije człowieka, będzie ukarany śmiercią (Kpł 24,21).

Jest jeszcze kilka wzmianek o zabijaniu ludzi bądź ich trwałym okaleczaniu za przestępstwa.
Widać wasze elementarne braki w znajomości Biblii, dlatego prośba, zamilczcie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 stycznia 2023 o 15:04

T tenqoba
0 / 0

@Tibr to nie populizm, populizmem jest chrześcijaństwo obiecujące coś czego nie gwarantuje i czym nie dysponuje....ale to na marginesie. oficjalnie od wielu lat kościół katolicki jest przeciw karze śmierci i Chrystus...przynajmniej z przekazu był też przeciwny zabijaniu.
reasumując miłosierdzie i przebaczanie bardzo mocno mijają się z karą śmierci, a pis reklamuje się jako partia o katolickich poglądach i korzeniach, tyle tylko że ich i ich elektoratu jak widać zasady miłosierdzia bliźniego nie dotyczą....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

@yankers polecam czytać biblię dokładniej no i odnieś się jeszcze do doktryny kościoła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

@yankers a jakbyś nie ogarniał dalej to przeczytaj 10 przykazań i znajdź tam uzasadnienie kary śmierci

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@tenqoba https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art37787081-sondaz-zwolennicy-pis-w-sprawie-kary-smierci-mysla-tak-jak-premier
Dla ścisłości 63% więc nie wszyscy, ale wisienką na torcie jest to że ze względu na płeć to 63% kobiet jest za karą śmieci ciekawe nie? Tu można by też budować "fajne" tezy.
Jeżeli statystki mają odzwierciedlać, rzeczywistości to pytania muszą być neutralne jeżeli oczekujemy wyniku pod jakąś wcześniej wymyśloną tezę to pytamy "czy zgadza się pan/pani z premierem Morawieckim w kwestii kary śmierci" i wtedy mamy odpowiedzi jakich oczekujemy opozycja vs rząd (paradoks, że wcale nie bardzo inaczej te głosy rozkładały się gdy rządziła PO) . I tu pojawia się demagogia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

@Tibr to może inaczej, byłem wychowany jako wierzący, (wówczas logiczne wydawało mi się, że jako katolik nie mogę akceptować zabijania, mimo, że czasem k.ś. wydawała się jedynym sprawiedliwym rozwiązaniem) jakiś czas temu, moje własne przemyślenia doprowadziły mnie do agnostycyzmu. nadal jednak nie akceptuję tej formy sprawiedliwości, dziś również z wielu innych względów. stąd tak bardzo razi mnie połączenie wierzących i ich akceptacja kary śmierci, rozbieżna z nauką z którą podobno się utożsamiają. a że przy okazji trafiło na pis...tym bardziej drażni :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@tenqoba oczywiście tu wydaje się być rozdźwięk, niemniej przykazanie nie zabijaj (orginalnie nie morduj zmieniona forma poprzez tłumaczenie ale oddaje sens tego przykazania) nie oznacza nie rób tego w ogóle, bo najbardziej uwypukla to sytuacja samoobrony. Też zabijasz, ale czy za to zostaniesz potępionym?

Co do wierzących i ich stanowczego podejścia, to jest to uzasadnione i potwierdzone badaniami, gdzie wierzący (bez względu właściwe od rodzaju religii) byli bardziej stanowczy w osądach, nie rozymywali winy. Po prostu religia daje ci jasne kryteria dobra i zła, tak to tak, nie to nie, dlatego "łatwo" im idzie ocena czynów. Gdzie odwrotnie ateiści relatywizowali częściej czyny.
Niestety dochodzimy do tego, że mix tego bez racjonalnego i krytycznego podejścia daje nam sytuację gdzie z jednej strony idąc w lewo (Skandynawia) liczy się na resocjalizację kogoś takiego jak Breivik lub idąc konserwatywnie jak USA skazuje się dzieci jak dorosłych.

Jeżeli chodzi o te konkretną sondę, to pamiętaj, że odpowiedzi już zupełnie inaczej by się rozkładały gdyby pytanie było inaczej sformułowane.
Tzn. po prostu "czy jesteś za karą śmieci?" lub gdyby ktoś zapytał "czy popierasz Donalda Tuska...?" Jeżeli zadajesz pytanie takie pytania to zawsze jest tak, że zwolennicy danej partii będą bardziej skłonni do akceptacji, niż gdyby pytanie było zadane neutralnie. Zauważ, że w ten sposób układa pytania często TVP co już nakierowuje odpowiednio respondentów, a jeszcze jak ich dobierzesz odpowiednio to ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

@Tibr dzięki, rozumiem i myślę, że masz sporo racji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzysio6666
-2 / 2

Brawo dobrze zmanipulowane - to teraz jak ma się ta niechęć do kary śmierci z tym że większość (poza ciemnymi katolikami i wyborcami pisu) jest za aborcją nie tylko zdeformowanego płodu ale każdego do 12 tygodnia bez podawania przyczyny chęci morderstwa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 stycznia 2023 o 13:23

E eyeswithoutaface
+3 / 3

"Polacy przeciwko każe śmierci" - dalej w tekście - "większość badanych".
Czy ktoś z Was, lub Waszej rodziny, znajomych został o to zapytany? Ja nikogo takiego nie znam.
A co jeśli grupa badanych osób wyniosła 5 osób z czego 3 były przeciwko? Manipulacje medialne w tytule jasno określają pożądany sposób myślenia odbiorcy. Tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jacek67
-1 / 1

To zabijanie jednak jest zgodne z Konstytucją?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@Jacek67 konstytucja broni prawa obywatela, w tym do wolności. Ergo pozbawienie wolności jest niezgodne z konstytucją, czy w związku z tym masz wątpliwości co do tego, że przestępcy powinni odbywać zasądzoną karę więzienia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 stycznia 2023 o 21:11

J Jacek67
0 / 0

@Tibr dokonując przestępstwa tracisz prawa obywatelskie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@Jacek67 morderstwo wydaje się więc dobrym powodem utraty praw obywateli? Niestety i stety to, że ktoś czegoś oczekuje nie znaczy, że jest to zawsze możliwe. Konstytucja zgodnie z podpisaną przez Polskę konwencją zakazuje kary śmierci, tak jak i aborcji. Podnoszenie takich tematów i podejmowanie ich bezwiednie przez media i gawiedź nie służy bynajmniej debacie o konstytucyjności jak i nie jest celem samym w sobie by przepisy te uchwalić. Wydaje się, że są bardziej palące problemy do dyskusji ale...

Jest w tym paradoks właśnie, że zwolennicy kary śmierci i aborcji, podnoszą zamiennie argument o bezwzględnej nadrzędności wartości życia samej w sobie dopisując gwiazdkę i... nie można zabijać ale nie dotyczy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem