Tam bym tego nie przyrównał, facet nie jest tylko do roboty, bardziej gdybym chciał koniecznie porównać ciężarówkę z Ferrari to bym przyrównał 2 kobiety - jedna szybka i chuda i szalona ale niepraktyczna i droga w utrzymaniu a druga wielka, wolna ale dobra do pracy i na długie dystanse a nie na raz z wypożyczalni aby zażyć adrenaliny.
Nooo... nie wiem, czy można tak przyrównać kobietę i mężczyznę. Przecież ferrari to tak naprawdę tylko piękno, ale straszliwie rwie i jest głośne. Miałam okazję rozmawiać z posiadaczem takiego auta i twierdzi on, że ciężko się jeździ, jest głośno, jest strasznie drogie w utrzymaniu (sam koszt ubezpieczenia wymienił na ok. 40 tysięcy złotych rocznie), do tego dochodzi paliwo, bo samochód to smok. Poza tym jest piękne i robi ogromne wrażenie, ale nie wiem, czy chciałabym robić tylko wrażenie :)
Natomiast tir służy wyłącznie do pracy, jest pożyteczny i nic poza tym, bo i tak każdy będzie się gapił na ferrari. Jeżeli już przyrównywać, to raczej osobowości, bo jedni są jak ferrari (np. celebryci i księżniczki/książątka), inni są jak tiry (np. pracownicy, którzy nie widzieli dnia wolnego), jeszcze inni będą jak passat - np. budowlańcy (bo passaty podobno są wcale nie najgorsze, ale i tak dużo osób myśli o nich jak o samochodzie dla człowieka prostego), inni jak beemki (np. pracownicy służb mundurowych), jeszcze inni jak audi (np. właściciele małych i średnich przedsiębiorstw) etc.
No nie wiem... średnio chciałabym być kojarzona z ferrari.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
25 lutego 2023 o 13:28
@Jur4578 ... to większość czasu stałyby one bezużyteczne gdyż auta tej firmy to w znacznej mierze przerost formy nad treścią. Nie neguję ich pozycji w motoryzacyjnym światku ale z czysto użytkowego punktu widzenia, do praktycznych to one raczej nie należą. W przypadku ciężarówek natomiast, ich funkcjonalność jest raczej jedną z najważniejszych cech.
@CzlowiekZkamienia Z tego co wiem, Lamborghini produkował traktory od początku istnienia firmy, a legenda głosi że samochody zaczął wytwarzać aby pokazać właśnie Enzo Ferrari, że można stworzyć lepsze konstrukcyjnie auto sportowe.
W zasadzie, obecnie produkcją traktorów zajmuje się osobne przedsiębiorstwo o nazwie Lamborghini Trattori należące do koncernu SAME Deutz-Fahr.
@Ricochet69 - Potraktowałeś mój komentarz zbyt dosłownie ;) Nie chodziło mi o względy ważne dla "Januszy biznesu", panie Areczku. Bardziej myślałem o połączeniu mocy i piękna. Demot jest o różnicach między mężczyzną a kobietą, więc bardziej o sile i marzeniach niż o tym ile pali na sto na zużytych oponach xD
@Jur4578 Dzięki za wyjaśnienie. Po czterech słowach trudno precyzyjnie zinterpretować intencję wypowiedzi. Dokończyłem więc ją z wydaje mi się racjonalnego punktu widzenia. Czy są to względy "ważne dla Januszy biznesu" ? Myślę że zarządzający poważnymi firmami transportowymi mieliby w tym względzie odmienne zdanie.
Niemniej nie wyklucza to tego o czym napisałeś, czyli połączenia mocy i piękna czego przykładem mogą być chociażby wspomniane przez @CzlowiekZkamienia ciągniki rolnicze lub właśnie wzornictwo ciężarówek. Nie sądzę jednak aby Ferrari było dobrym przykładem w tym zakresie.
Tam bym tego nie przyrównał, facet nie jest tylko do roboty, bardziej gdybym chciał koniecznie porównać ciężarówkę z Ferrari to bym przyrównał 2 kobiety - jedna szybka i chuda i szalona ale niepraktyczna i droga w utrzymaniu a druga wielka, wolna ale dobra do pracy i na długie dystanse a nie na raz z wypożyczalni aby zażyć adrenaliny.
Nooo... nie wiem, czy można tak przyrównać kobietę i mężczyznę. Przecież ferrari to tak naprawdę tylko piękno, ale straszliwie rwie i jest głośne. Miałam okazję rozmawiać z posiadaczem takiego auta i twierdzi on, że ciężko się jeździ, jest głośno, jest strasznie drogie w utrzymaniu (sam koszt ubezpieczenia wymienił na ok. 40 tysięcy złotych rocznie), do tego dochodzi paliwo, bo samochód to smok. Poza tym jest piękne i robi ogromne wrażenie, ale nie wiem, czy chciałabym robić tylko wrażenie :)
Natomiast tir służy wyłącznie do pracy, jest pożyteczny i nic poza tym, bo i tak każdy będzie się gapił na ferrari. Jeżeli już przyrównywać, to raczej osobowości, bo jedni są jak ferrari (np. celebryci i księżniczki/książątka), inni są jak tiry (np. pracownicy, którzy nie widzieli dnia wolnego), jeszcze inni będą jak passat - np. budowlańcy (bo passaty podobno są wcale nie najgorsze, ale i tak dużo osób myśli o nich jak o samochodzie dla człowieka prostego), inni jak beemki (np. pracownicy służb mundurowych), jeszcze inni jak audi (np. właściciele małych i średnich przedsiębiorstw) etc.
No nie wiem... średnio chciałabym być kojarzona z ferrari.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lutego 2023 o 13:28
A gdyby Ferrari produkowało ciężarówki...
@Jur4578 ... to większość czasu stałyby one bezużyteczne gdyż auta tej firmy to w znacznej mierze przerost formy nad treścią. Nie neguję ich pozycji w motoryzacyjnym światku ale z czysto użytkowego punktu widzenia, do praktycznych to one raczej nie należą. W przypadku ciężarówek natomiast, ich funkcjonalność jest raczej jedną z najważniejszych cech.
@Ricochet69 Cóż, jeśli Lamborghini może robić traktory?
@CzlowiekZkamienia Z tego co wiem, Lamborghini produkował traktory od początku istnienia firmy, a legenda głosi że samochody zaczął wytwarzać aby pokazać właśnie Enzo Ferrari, że można stworzyć lepsze konstrukcyjnie auto sportowe.
W zasadzie, obecnie produkcją traktorów zajmuje się osobne przedsiębiorstwo o nazwie Lamborghini Trattori należące do koncernu SAME Deutz-Fahr.
@Ricochet69 - Potraktowałeś mój komentarz zbyt dosłownie ;) Nie chodziło mi o względy ważne dla "Januszy biznesu", panie Areczku. Bardziej myślałem o połączeniu mocy i piękna. Demot jest o różnicach między mężczyzną a kobietą, więc bardziej o sile i marzeniach niż o tym ile pali na sto na zużytych oponach xD
@Jur4578 Dzięki za wyjaśnienie. Po czterech słowach trudno precyzyjnie zinterpretować intencję wypowiedzi. Dokończyłem więc ją z wydaje mi się racjonalnego punktu widzenia. Czy są to względy "ważne dla Januszy biznesu" ? Myślę że zarządzający poważnymi firmami transportowymi mieliby w tym względzie odmienne zdanie.
Niemniej nie wyklucza to tego o czym napisałeś, czyli połączenia mocy i piękna czego przykładem mogą być chociażby wspomniane przez @CzlowiekZkamienia ciągniki rolnicze lub właśnie wzornictwo ciężarówek. Nie sądzę jednak aby Ferrari było dobrym przykładem w tym zakresie.