Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
3 3krop
+9 / 15

@PIStozwis
Oni mieli swoje Państwo które zostało podzielone przez ówczesne mocarstwa światowe i ONZ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+9 / 15

@PIStozwis
Mieli szansę na własne państwo, ale odebrali im ją nielegalni imigranci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
+2 / 10

@3krop
Kto miał szansę? Miejscowi chłopi? Gdyby nie byli wyznania islamskiego to któreś z innych państw sąsiednich by zajęło ich terytoria. Gdyby nie anglicy, byli by nadal częścią byłego imperium osmanskiego.
Ludność ta zmieniała pod wpływem licznych historycznie najazdów tożsamość etniczno-wyznaniową, będąc wpierw Kananejczykami, potem Izraelitami/Judejczykami, następnie aramejskimi chrześcijanami. Po najeździe arabskim większość przyjęła religię islamu, palestyńczycy dziś identyfikują się jako Arabowie, chociaż etnicznie tylko kilka procent społeczeństwa jest pochodzenia arabskiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
+2 / 8

@3krop Nigdy nie mieli w przeciwieństwie do Żydów swojego państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
-2 / 6

@MG02 Jacy imigranci?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+5 / 7

@PMY
Ciekawe. O jakim Państwie żydowskim piszesz? Podaj proszę jakieś daty kiedy istniało, piszę poważnie. Z tego co ja wiem to 1947 roku ONZ przyjęło rezolucje o podziale Palestyny na obszar żydowski i arabski ale oba kraje nie zaakceptowały tego. Pierwsze państwo żydowskie o którym słyszałem założono 1948 roku (raczej żydzi ogłosili niepodległość swojego państwa na terenach Palestyny co spowodowało wojnę Izraelsko Arabsko). Sam ruch syjonistyczny mówiący o powstaniu państwa Izrael na terenach Palestyny powstał dopiero w XIX wieku. W 1922 roku żydzi stanowili tylko 11% populacji Palestyny gdzie ruch syjonistyczny od 1880r robił masowe migracje które były nawet blokowane przez Brytyjczyków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+2 / 6

@Obiektywny1
Masz rację, nie powinienem użyć słowa "państwo" ale od VII w tereny te były pod wpływami muzułmańskimi więc jak dla mnie ludzie którzy tam żyli mają większe prawa do tych terenów niż żydzi którzy wrócili tam w latach 1880 nie wiadomo skąd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+1 / 3

@PMY
Z europy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
-2 / 8

@MG02 No i dobrze. Jechali do ojczyzny swoich przodków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
-1 / 9

@3krop To mało wiesz. Właśnie Żydzi zaakceptowali ten podział a Palestyńczycy nie. Tak trudno sprawdzić? Choćby w Wikipedii. A Judea circa 2000 lat temu, to co to było?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+3 / 5

@PMY
Jakich przodków? Ojciec Benjamina Netaniachu urodził się w Warszawie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
-1 / 5

@MG02 A Jezus w Betlejem. Twoi przodkowie, to tylko Twoi rodzice?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2023 o 20:42

avatar PIStozwis
-3 / 5

@MG02 Znowu pieprzysz. Nikt Im nic nie odebrał. Sami nie chcieli. Kończ Waść, wstydu sobie oszczędź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+3 / 7

@PMY
Nie wiem gdzie mieszasz, ale oddaj mi swoje mieszkanie, bo moi przodkowie kiedyś pewnie wypasali owce na tamtych terenach. Pewnie gdzies tak za czasów Mieszka pierwszego, kiedy przodkowie żydów opuścili tereny palestyny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-2 / 8

@3krop Gdzie w jakich granicach i kiedy? I jak te państwo się nazywało?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 6

@PIStozwis
A ty widzę dalej przygodę z historią zakończyłeś na X wieku naszej ery.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2023 o 21:15

avatar PIStozwis
-1 / 5

@MG02 Jednak nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Tego uczą w podstawówce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+2 / 2

@PIStozwis
No popatrz. Historii po X wieku naszej ery też uczą w podstawówce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-2 / 4

@MG02 A Ty jakoś nie ogarniasz. Trudno, Gadać mi się z Tobą nie chce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+2 / 2

@PIStozwis
Zdecyduj się. Powtarzasz już chyba 4 raz, że skończyłeś dyskusję, a jednak dalej ją ciągniesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
-2 / 4

@MG02 Ja? To Ty mnie ciągle zaczepiasz. Daj sobie już spokój. I tak się nie dogadamy. Pewnie uczyłeś się innej historii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+2 / 2

@PIStozwis
W odpowiedzi na komentarz innego użytkownika (kilka komentarzy wyżej) przyznałem rację, że państwo Palestyńskie nie istniało ale zwróciłem też uwagę, że tereny te były od VII wieku pod wpływem muzułmanów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 2

@3krop To się akurat zgadza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+2 / 2

@PMY
Judea circea?? Chodzi Ci o królestwo Judy, ok
Piszesz, że wracają do ojczyzny przodków? po ilu latach? 1200 lat nieobecności na tych terenach, oby Niemcy nie przypomnieli sobie o mazurach i zachodniej Polsce.
Przepraszam, moja pomyłka - obie strony nie zaakceptowali planu Morrisona-Glady z 1946. Nie mniej jednak rezolucja 181 również nie była przez nich do końca akceptowana ponieważ nie dostali Jerozolimy - Jerozolima miała być pod zarządem międzynarodowym. Poniżej 2 cytaty czołowych działaczy ruchu syjonistycznego, a później Państwa Izrael:
-pierwszy premier Izraela, David Ben-Gurion (urodzonego na trenach dzisiejszej Polski, emigrował w wieku 20 lat): „Gdy staniemy się siłą dzięki utworzeniu własnego państwa, obalimy podział i zajmiemy całą Palestynę. Państwo nasze będzie tylko początkiem w realizacji syjonizmu, jego zadanie będzie polegało na przygotowaniu dalszej ekspansji. Państwo będzie musiało wykonać to zadanie nie poprzez wygłaszanie kazań, ale dzięki karabinom maszynowym” (Schoenman 1988, s. 98, [w:] Krawczyk 2009, s. 95).
-Józef Weitz (również urodzone na terenach dzisiejszej Polski, emigrował w wieku 18 lat), przewodniczący Departamentu Osadnictwa Agencji Żydowskiej: „Między nami musi być jasne, że nie może być żadnego pokoju między dwoma narodami w tym kraju. Nie osiągniemy naszego celu, jeżeli Arabowie nadal będą w tym kraju. Jedynym wyjściem jest przeniesienie wszystkich Arabów do sąsiednich państw. Ani jedna wieś, ani jedna osada nie powinna się ostać” (Said 1980, s. 33, [w:] Krawczyk 2009, s. 95).
To tylko pokazuje jakie mieli stanowisko i plany które do dnia dzisiejszego realizują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
-1 / 1

@PIStozwis
Ja Cię wcale nie zaczepiam. Najzwyczajniej przedstawiam Ci fakty, na których opieram moją opinię o tym konflikcie. Jakby na to nie patrzyć to Ty jednostronnie stwierdziłeś, że kończysz ze mną dyskusję. Ja nic takiego nie powiedziałem i wcale Cie nie zmuszam do odpisywania.
A wracając do tematu to uczyłem się tej historii zrówno przed jak i po X wieku. Jakbyś studiował ją uważnje to byś siedział, że żydzi porzycili tamte tereny i wyemigrowali na inne tereny. A teraz nagle ktoś, kto się podaje z za ich potomkówe przyjechał tam i twierdzi, że to jego i zaczął eksterminować lokalną ludność. Nie trzeba być profesorem historii ani działaczem unicef, żeby na podstawie tego jak żydzi odnoszą się do palestyńczyków dojść do wniosku, że ich działanka są dokładnie takie same jak działania hamasu względem żydów. Jedni strzelają do dzieci inni zakręcają im wodę w kranie i odłączają prąd do szpitala dziecięcego. Efekt ten sam, giną cywile nie mający nic wspólego z wojną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+2 / 2

@MG02 Odczep się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PIStozwis
To Ty mnie nie zaczepiaj i sam się odczep. Po co odpisujesz na moje komentarze skoro nie masz ochoty na dyskusje ze mną?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 października 2023 o 11:59

avatar PMY
0 / 0

@3krop Człowieku. Jakiej nieobecności? Żydzi w całości nigdy nie wyemigrowali z tamtych terenów. A w latach 40 wracała diaspora. I jeszcze jedno. My Polacy jesteśmy dumni z tego, że po 123 latach zaborów nie daliśmy się wynarodowić. Nie zatraciliśmy, języka, wiary i tożsamości narodowej. Żydzi nie mieli swojego państwa przez 1000 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
+1 / 1

@3krop Kiedy mieli własne państwo? Konkretnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
+1 / 1

@MG02 Jacy imigranci? Historii się poucz miłośniku terrorystów. Tak trudno jakąś książkę przeczytać, albo w necie poszukać. A może rozumu za mało?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PMY
No właśnie chyba trudno, skoro nie możesz znaleźć informacji kiedy powstało i kto stworzył państwo izrael. Może zamało rozumu miłośniku izraelskich dzieciobójców?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PMY
No to jak wiesz doskonale kto na tamtych terenach robi burdy to się nie ośmieszaj i nie usprawiedliwiaj izraelskich zbrodniarzy. A jak nie wiesz, to sobie poczytaj kto zaczął ten konflikt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
+1 / 1

@MG02 No właśnie, kto? Wszystko jest w mądrych książkach i w necie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PMY
Dokładnie tak. Wszystko jest w książkach i w necie, tak więc zapytam jeszcze raz. Znalazłeś informacje jak powstało i kto swtorzył państwo izrael?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
+1 / 1

@MG02 Oczywiście. A Palestyńczycy swojego państwa nie chcieli. I mają to co mają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@PMY
No to jak już znalazłeś informację jak powstało państwo izrael i kto jest stworzył. To już wiesz o jakich imigrantch pisałem wcześniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
+1 / 1

@MG02 O tych, którzy kilkadziesiąt lat przed wojną sześciodniową przybyli na tamte tereny z Libanu? Jacyś muzułmanie na terenach żydowskich od neolitu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+6 / 8

To tak jakbys chcial bombardowac Warszawe bo w Marszu Niepodleglosci szli naziole...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dakonto
-3 / 11

Nie wiem dlaczego, ale pewne porównanie natrętnie kołacze mi się w głowie, mianowicie porównanie masakry na festiwalu Supernowa w okolicach kibucu Re'im do Rzezi Wołyńskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Slawa238
+6 / 12

@pawelusa74 To co zrobił Hamas robiło i robi również państwo Izrael i jakoś to wam nie przeszkadzało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
-1 / 3

@Slawa238 Fakt. Oni także dokonywali zamachów główne na anglikach. Jak dzieci kłócą się o kupę piasku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawelusa74
0 / 2

@Slawa238 to niby kedy Israel tak robil?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+3 / 3

@pawelusa74
1920-1948, organizacje Irgun i Lehi,
edit
dodam, że Lehi po 1948 zostało rozwiązane, a Irgun wcielone do Izraelskiego wojska
a dodając czasy obecne to podrzucam linki do artykułów amnesty interantional:
https://www.amnesty.org.pl/izrael-otp-bezprawne-zabojstwa-apartheid-izraela-wobec-palestynczykow-musi-sie-skonczyc/
https://www.amnesty.org.pl/izraelski-apartheid-wobec-palestynczykow-okrutny-system-dominacji-i-zbrodnia-przeciwko-ludzkosci/
https://www.amnesty.org.pl/bezprawna-przemoc-izraelskiej-policji-wobec-palestynczykow/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 października 2023 o 2:37

avatar PIStozwis
0 / 2

@3krop To też się zgadza. Tylko wtedy była zupełnie inna sytuacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+1 / 1

@PIStozwis
Ogólnie sytuacja tam jest strasznie porypana delikatnie mówiąc i ciężko będzie o jakiś spokój bo z jednej jak i z drugiej strony są ekstremiści którzy chcą wymordować drugich i tak od 100lat, a najbardziej na tym cierpią ludzie którzy porostu chcą jakoś godnie i spokojnie żyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
0 / 2

@3krop To fakt. Ale Palestyńczycy sami są sobie winni.W1947 gdy Anglicy zdali mandat ówczesnej Palestyny miały w porozumieniu z ONZ powstać Państwa izraelskie i palestyńskie. Warunkiem było wzajemne uznanie się. Żydzi się zgodzili a Palestyńczycy nie. Mają więc to czego chcieli. Brak swojego państwa. Woleli terroryzm. A teraz Izrael zrobi Im z dupy jesień średniowiecza. I podejrzewam, że będą chcieli Palestyńczyków wyrzucić z tamtych terenów. Najpewniej do Libanu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
3 3krop
+2 / 2

@PIStozwis
No właśnie nie do końca - pisałem o tym też kilka komentarzy wyżej. Zacytowałem tam 2 wypowiedzi czołowych działaczy izraelskich. Poniżej podsyłam (link) do całego artykułu który udało mi się odkopać - przedstawia lata 1947/48 z innej perspektywy.
https://histmag.org/Al-Nakba-palestynska-katastrofa-roku-1948-w-publikacjach-nowych-historykow-2370

Zgadzam się, że chcą ich wysiedlić i przejąć pozostałe terytoria. Tylko jest problem bo nikt ich nie chce. Egipt zamknął granice i nie zrobi nawet korytarza humanitarnego, Liban zamieszany w wojnę więc tam też nie mają co szukać, Jordania już od 1947 przyjęła bardzo dużą część uchodźców (chyba jest tam 14 obozów, a liczbę Palestyńczyków szacuje się na 2mln), a poza tym Jordania jest biedna i nie da rady. Kuwejt i Arabia Saudyjska też ich nie chcą. Może Iran ale tam też nie jest ciekawie. I teraz pytanie co mają zrobić, gdzie mają uciekać?

Odpowiadając na pytanie z demota. Tak, szkoda mi zwykłych Palestyńczyków.

Jeszcze tylko ostatni komentarz, a tak naprawdę moja teoria spiskowa. Zdziwiło mnie, że Izrael:
-mający jeden z najlepszych wywiadów z najlepszym wywiadem elektronicznym oraz wsparciem wywiadowczym USA ,
-z informacjami od wywiadu Egipskiego, że Hamas szykuje coś dużego,
-który posiada wojsko w stanie podwyższonej gotowości oraz rozmieszczone jednostki na całej granicy,
daje się zaskoczyć przez 1000 bojowników i przez prawie 2 dni wojsko Izraelskie mało co reagowało.
Co niby zyskali Izraelici (rządzący), że było tak dużo ofiar:
-w tym roku dochodziło do największych protestów przeciw rządowi i zmian w prawie-po ataku cisza i pełne poparcie rządu,
-powód do ataku i przejcie strefy gazy oraz "przykręcenie" śruby na pozostałych terytoriach Palestyny.
To są tylko moje teorie spiskowe ale przy takiej różnicy w środkach finansowych i technologicznych jakoś ciężko mi uwierzyć, że nie było jakiegoś planu w opóźnianiu kontrofensywy i wykorzystania ofiar do celów politycznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+1 / 3

@3krop Jak zauważyłeś nowi historycy są w nawiasie.A co do tego, że Izrael dał się zaskoczyć. Podobno Amerykanie doskonale wiedzieli o ataku na Pearl Harbor. Pretekst. Przekopałem chyba cały internet, nawet strony angielskojęzyczne i nie znalazłem nic w stylu tego artykułu, który mi podesłałeś. Ale jeszcze poszukam. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wlodekm
+12 / 26

Tak, w dalszym ciągu żal mi ludzi, którym , decyzją międzynarodowych organizacji, odebrano własną ojczyznę i którzy do dziś cierpią prześladowanie ze strony Izraela.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
+5 / 5

To tak jakby zagłodzono całą Polskę bo kibole na stadionie nie umieją się zachować..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
0 / 2

Ziemia Obiecana, podobno dostali ją od Boga. Teren który przechodził przez tysiące lat z rąk do rąk. No, ale zapisali w Bibli że dostali tzn że im się należy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MichaelGlory
+1 / 1

Tak jest i to bardzo i mam nadzieję że uda im się pokonać zarazę która opanowała ich tereny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SzamanSlonca
-1 / 1

Dla Polski nie ma już ratunku jak Polacy się między sobą kłócą nawet o to kto jest lepszy Żyd czy Palestyńczyk .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem