Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
4938 5329
-

Zobacz także:


P precel55
+33 / 43

nie pier.....dol bo mamy 7 komunikacje na swiecie w rankingu miast więc sorry mpk mamy zajebiste jak na 7 miejsce kraków jest jak dobrze wiem 1 w polsce w mpk a w swiecie 7

Odpowiedz
M mrufkojad
+8 / 30

Z tym "Szybkim" tramwajem to jakaś ściema jest. Owszem, MPK niczego sobie, ale ja szczerze mówiąc nie widzę powodu żeby nazywać ten tramwaj szybszym od innych. Jedzie z tą samą prędkością i wbrew założeniom tak samo często stoi na światłach. Jedyna różnica między tą linią a dowolną inną jest taka, że jeździ co 3 minuty, a nie co 6. Powinien się więc raczej nazywać "Częsty Tramwaj", ale to już nie brzmi tak fajnie :P Demot prawdziwy, zdecydowanie. (+)

Encoruage
+13 / 21

Super, może byś najpierw wiedział o czym tworzysz demota a potem go robił, jak dla mnie mamy super komunikacje miejską, a ten demot to totalna bzdura...

M markervip
+9 / 13

w przepisach dla pojazdów szynowych, prędkość należy dostosowywać do najwolniejszego pojazdu, dlatego te 'szybkie' są takie wolne, mpk musiałoby wpuścić na tory same takie bombardiery, żeby mogły rozwijać swą maksymalną prędkość

G Gromashek
+5 / 7

A tak w ogole on nie jest skonczony z tego co kojarze. Ukonczony ma byc jak polacza Płaszów z Wielicka czy tam Biezanowska wiaduktem. Wtedy ma byc ukończony KST

M Michumichu
-2 / 12

Zwłaszcza komunikacja nocna :) Normalnie numer jeden na swiecie ;D
W Poznaniu Szybki Tramwaj jest szybki, bo jezdzi okolo 60km/h (jeszcze jakis czas temu jezdzil 70 km/h, ale przez 13 lat uzytkowania, tory na maksymalna predkosc nie pozwalaja) W centrum tez mamy trase z natychmiastowymi swiatlami dla tramwajow :)

dystansownik
-5 / 5

Qaromi - Przyspieszenie tramwaju dające 2 razy krótszy czas przejazdu jest fizycznie niemożliwe, więc Twoje argumenty są śmieszne. Ja mogę równie dobrze podać jako kontrargument, że kiedyś pod uczelnie udało mi się dojechać 502 (gdy autobus miał zmienioną trasę) w niecałe 30 min, a standardowy czas dojazdu tramwajem muszę liczyć w granicach 1h. Jaki z tego wniosek? Czas przejazdy się dwukrotnie wydłużył. :P

B bnkam7
-2 / 4

W tej 7. komunikacji na świecie, to ponoć PKB uwzględniali, z tego co słyszałem.
Ja 50 wracam codziennie ze szkoły na Kurdwanów (tak, to osiedle, żywiące się kosztem innych). Czas przejazdu nie jest zły, a ma jeszcze przyspieszyć. Mankamentem jest tunel, który miał być przystosowany do 60km/h, póki co jest 30. Jestem ciekaw, czy w końcu uda się to załatwić do momentu otwarcia pełnej trasy przez Płaszów.

samos
+2 / 4

3rzyk my we wroclawiu tez mamy nowiutenkie i najlepsze tramwaje i autobusy...tylko co z tego jak na leciutenkim łuczku takie tramwaje zwalniaja do 0km/h i skrecaja te 10 stopni... kraków bierze zakrety jak by mial wszystkich pozabijac, ale robi to tak umiejetnie, ze nawet troche sie nie spinalem zeby trzymac porecz. Mysle , ze to oni maja najlepszy sprzet

Eminey
-2 / 8

Co wy za bzdury piszecie? Jaka 7 na swiecie? Najlepsza? Dobre sobie. Co to za transport publiczny, ze autobusy/tramwaje sa tak zatloczone, ze nie da sie wejsc do srodka - a jesli to jezdzi sie w smrodzie na glonojada. Przejazd z jednego konca Krakowa na drugi trwa 1,5-2 godziny (no...czasem mniej, jesli nie daj Boze jest jeden autobus i sie przesiadac nie trzeba). Wybaczcie, ale jak wy piszecie o krakowskiej komunikacji w samych superlatywach (w sumie nie wiem czemu, megalomania czy co?) to ja sie nie dziwie, ze sami urzednicy twierdza, ze wszystko jest super i nie ma potrzeby zmian. Dobrze, ze nie wszyscy tak mysla, bo chociaz komunikacja nocna sie nieznacznie poprawila...bardzo nieznacznie :/

G grubyPL
+12 / 12

Heh współczuje kolegom z Poznania. Widać oni tam wskakują do rozpędzonego tramwaju by im średnia prędkość nie spadła.

F FieryLuke
+2 / 2

PeSTka swoją moc pokaże, jak wreszcie Teatralkę i Kaponierę rozkopią, tunel pod centrum zbudują i trasa będzie na całej długości bezkolizyjna. Wtedy to już będzie funkcjonalność godna metra... przynajmniej warszawskiego.

M Michumichu
+3 / 3

Masz racje Gruby.Jestesmy już przystosowani do tego przez pokolenia. Trzeba wskakiwać do pedzacego tramwaju, bo swiatelko mruga i jest nieubłagane. Nie ma czasu na powolne, prowincjonalne dreptanie. W naszych 21 nocnych liniach autobusowych (idealnie dopasowanych do siebie, z natychmiastowymi przesiadkami w kazdy rejon miasta), dawniej Ikarusy otwieraly drzwi przed przystankiem a zamykaly po odjezdzie, zadjac sobie sprawe, ze po imprezie czas wskakiwania i wyskakiwania niektorych osob jest po prostu wydłużony. Teraz od kilku lat w nowych autobusach taki myk nie przejdzie niestety. ALe jak móiłem do tramwajow nadal skaczemy, najlepiej zaczaic sie na PST na jednym z wielu wiaduktow nad trasa i skoczyc na dach tego dluuugiego Combino, tylko jak kiedys do nas przyjedziesz, to uwazaj, zebys sie w trakcje nie zaplatal :)
Pozdrawiam

Zoru
+1 / 1

CO za pierdoły, jakie 2 godziny, z jakich końców?! Chyba z Wieliczki do Bibic... Krowodrza - Kurdwanów(pętle) 35 min, max 40. Zatłoczone? Czasem trzeba stać... Przed KST i remontami rond była tragedia, spędzałem czasem godzinę z minutami w drodze, a teraz nie pamiętam, żebym przekroczył 50 minut gdziekolwiek. Mieszkam na samym końcu Krakowa, na południu. Tylko Ruczaj ma przesrane, chyba, nie wiem, bo nie jeżdżę tam.

Qrvishon
-1 / 1

Dobry demot. We Wrocławiu też się budują 2 linie szybkiego tramwaju plus. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale już mi się nie podoba bo mi obcięli 1 pas z 2pasmowej ulicy i są korki teraz w połowie ulicy.

L lukash2209
+10 / 12

Ode mnie z osiedla wcześniej na Kazimierz jechało się 40 min a teraz 15, więc tramwaj spełnia swoją rolę. Minus

Odpowiedz
dystansownik
-2 / 4

Z którego osiedla jeździsz? Ja z Prokocimia muszę pod polibudę często dojeżdżać, to nie dość, że dojazd zajmuje tyle ile dawniej, to najczęściej zaraz po wyjeździe z Kurdwanowa 50-tka jest już zapchana. Dojazd w 15 min zamiast 40 wyciągnąłeś całkowicie z kapelusza, bo w Krakowskich warunkach takie coś byłoby możliwe tylko, gdyby większość trasy tramwaju przechodziło przez tunel. Całe te zabawy w szybki tramwaj jak np. priorytet na światłach daje może 5 min szybszy dojazd.

hoszanna
+8 / 8

z tego co mi wiadomo, struktura dróg ma być tak zmieniona, żeby szybkie tramwaje były serio szybkie, żeby odciążyć drogi, tramwaje pospychać nawet pod ziemię itd. jest planowane krakowskie "metro", tyle że takie tramwajowe.

Iskierka
+3 / 5

Kiedyś udało mi się dojechać z Dauna pod Halę Targową w 17 minut, ale to był chyba weekend, popołudnie w wakacje, czy inna lajtowa pora. @Hoszanna, dlaczego w Krakowie da się zbudować metro tramwajowe, ale nie normalne? Intryguje mnie to. Anyway, dzięki za optymistycznego newsa :)

hoszanna
+1 / 1

bo do budowy metra jest potrzebna przebudowa wszystkich dróg i wybudowanie tuneli podziemnych. szybki tramwaj to założenie bardziej realne, zwłaszcza że on JEST w planach Krakowa, tylko czeka na pełną realizację. szkoda by było rezygnować z tramwajów skoro jest ich tyle, a one zawsze mogą wyjechać na powierzchnię. brzydko tylko wyglądają te liny w powietrzu ):

kokosnh
0 / 0

Pomysł jest taki, żeby wpuścić tramwaje w centrum pod ziemię, a poza centrum, żeby nadal były na powierzchni, ponieważ tam czas dojazdy nad, czy pod ziemią, nie zmieni się znacząco. Ja osobiście lubię tramwaje w Krakowie, sam dojeżdżam na uczelnie ponad 10 Km tramwajem, i zajmuje to według planu i w realu 23 minuty +-2

M Moona89
-1 / 17

demot:Krakowski Szybki Tramwaj:z przodu szybki, z boku szybki, z tyłu szybki

Odpowiedz
P pattt89
+4 / 8

"szybki tramwaj" nie dlatego, że jedzie szybciej, tylko dlatego że ma szybszą trasę. Bo nie powiesz chyba, że trasa tunelem nie jest szybsza...

Odpowiedz
dystansownik
+1 / 1

Tyle, że czas jaki tramwaj zaoszczędza jadąc tunelem, traci jadąc pod halą i przez 2 ronda. Jadąc pod pocztą, do dworca i koło galerii tramwaj byłby szybciej pod polibudą niż przez tunel.

acai
+3 / 3

a ja go lubię, przynajmniej nie trzeba na niego tyle czekać co np. na 14 którą wczesniej jeździłam, więc zawsze tak czy inaczej jestem szybciej w domu jak jadę 50. ktoś napisał, ze inne krakowskie tramwaje kursują co 6 min a to nieprawda. pozdrawiam

S syf
0 / 2

Poznaska PST "pestka" rządzi i zawstydza reszte

TheShiboya
+1 / 1

nie no już nie przesadzaj są szybsze i wolniejsze tramwaje komunikacja w Polsce nie jest taka tragiczna ...

Odpowiedz
M Morghar
+1 / 1

W Łodzi też takie szybki są :D Tramwaje są szybkie, ale tory sa nieprzystosowane, wiec na jedno wychodzi... kasa podatnika wyrzucona w błoto.

Odpowiedz
R Radek8904
+2 / 2

Jak dla mnie te tramwaje sa super.
Np, we Wrocku czy Gdańsku są już dużo gorsze, bo widziałem

Odpowiedz
pekinprzemek
+4 / 4

szybki tramwaj dlatego bo nie stoi w korkach ,a nie dlatego że jeździ 120 , to nie metro, komunikacja w krakowie zaj-ebista:D

Odpowiedz
K karol1801
+8 / 8

Gdyby u mnie w mieście jeździł chodź jeden taki tramwaj, a nie te sprzed 30 lat to był bym pełny podziwu, a ty jeszcze narzekasz...

Odpowiedz
4Motion
+5 / 11

My i kompleks stolicy??? My mamy obwodnice, a wy nie. Wy macie mega korki, a my nie. U was jeżdżą Ikarusy a u nas wycofano je 5 lat temu.

Do demota.

Ode mnie minus. Te tramwaje naprawde szybko jeżdzą. Dawniej linia osiem trasa doprzystanku Bagatela jechała ponad 40 minut. Teraz jest to 32 minuty.

J jurekk172
+5 / 5

Krakowskie mpk ma już większość tramwajów nowych, a stolica szczyci się kilkoma Pesa-mi, a warszawske metro nie łączy północnych i południowych przedmieść.

Moonglow
+4 / 6

kompleks stolicy? hahahaahah dobre:) za nic na świecie nie zamieniłabym mieszkania w Krakowie na apartament w piździdołku jakim jest warszawa..i mimo że kraków już stolicą nie jest jest bardziej w świecie rozpoznawalny niż warszawa.. w krakowie już praktycznie w mpk złomów nie uświadczysz.. prezydent miasta robi naprawdę kawał dobrej roboty~! Panie Majchrowski - Dzię-ku-je-my!!

4Motion
-3 / 7

Nie ma to jak dobra nazwa galerii - PESTKA - haha.

W Krakowie mamy 4 duże galerie i 2 mniejsze

Odpowiedz
eliszka
0 / 2

Kocham ludzi, którzy popisują się tym gdzie mieszkają, naprawdę jesteście wtedy tacy fajni, że gdybym mogła to poprosiłabym was o autograf. Co do demota - ja tam nie narzekam na krakowskie tramwaje i bardziej niż szybkość dojazdu przeszkadza mi niemiłosierny upał w lecie w środku 'bombardierów'.

Z Zakius
0 / 0

tak, a u nas w Gdańsku 3 raz kładą tory na tej samej ulicy w ciągu 40 lat chyba, dokładniej ostatnio je tam kładli z 3-5 lat temu o.O

Odpowiedz
M maturos96
-4 / 10

Ja powiem tyle pyry nam zazdroszczą a krawaciarze nadrabiają metrem. Ten nazwany przez was "Tunel" to początek Krakowskiego metra i to Prawda jesteśmy nr1 w Polsce. A demota zrobił pewnie jakiś zasrany turysta dla którego brak wolnego miejsca w tramwaju to odrazu skandal.
Pozdr

Odpowiedz
M Michumichu
+1 / 1

Odwiedz Pyry, odwiedz Krawaciarzy, pozniej sprobuj w miare obiektywnie ocenic, a na koncu sie wypowiadaj.
Pozdrawiam

M maturos96
+1 / 1

Byłem i tu i tu i no może z tymi pyrami to przesadziłem ale warszawa to jest wielka porażka.
Pozdrawiam

S slezer
+4 / 4

zamiast pisać bzdury to byś cie sie dowiedzieli dlaczego tak jest nazwany... ten tramwaj gdy dojeżdża do świateł to ma takie urządzenie której zmienia światła na zielone nie czeka tak ja inne

Odpowiedz
rokson
+7 / 9

Zapraszam do Częstochowy, tu mamy dopiero "szybki" tramwaj, w którym szybki to niedługo wypadną.

Odpowiedz
L lambadaa
+3 / 3

No w Częstochowie to jest dopiero lans ;D nie dość że jedna linia tramwajowa(no fakt drugą budują to będą dwie :P) to aż strach tym jeździć..
więc nie narzekajcie na krk bo tam komunikacja jest naprawdę dobra ;]

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 September 2010 2010 9:31

K krzakkk
+3 / 5

hahaha
30 km/h zamiast planowanych 70

śmiga jak cholera

M Michumichu
+1 / 3

Bo to zabieg marketingowy jest - jedzie wolniej i w Krakowie sa przekonani, ze maja kilka km tunelu wiecej :D

Willow697
+4 / 4

szybki jest, zgadzam się, ale tylko w tunelu, poźniej stoi na rondzie grzegórzeckim przecietnie 5 minut, z 19 spotyka się zazwyczaj na starowiślnej a 19 wyjezdza 3 minuty pózniej, ale nie narzekajmy przynajmniej bombiardierem można pojeździc

Odpowiedz
K krzakkk
0 / 0

o widze że padł cytat z niezapomnianych wykładów z infrastruktury doktora Dudka
sweet:]

Odpowiedz
I iglasty
+2 / 4

BZDRUUUUUUURA!!! CZY AUTOR ŻYCZY SOBIE ŻEBY TEN TRAMWAJ ZAPIER*ALAŁ 90km NA ZAKRĘTACH? bierz stary pod uwagę to że on jak ma proste odcinki to co chwila jest przystanek. Więc po kiego grzyba ma sie rozpędzać żeby ci pokazać jaki to on szybki kiedy zaraz sie musi zatrzymać? Gówniany demot;/

Odpowiedz
J JaskMar
+1 / 3

Ten demot to normalnie jakieś bycze g*wno. Mam wrażenie, że autor nie wie o czym pisze.

Odpowiedz
N niebieska15
-1 / 1

ale ty nim nie jechałeś to nie wiesz jak ta nazwa demotywuje...

Odpowiedz
W witkos2005
-1 / 3

ee tamm ja byłem ostatnio w krk i na komunikację nie narzekam, tramwaje zawsze jeżdżą wolno w centrum. Przecież w poznaniu też jadą ledwo 20kmh, rozpędzają się tylko na pestce.

Odpowiedz
S solek97544
0 / 4

To chyba mało jeździsz w Poznaniu, że tak twierdzisz. ;p

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 September 2010 2010 22:08

Szczypcio
+6 / 10

Gratuluje, znalazles jeszcze jakis przystanek oprocz tego oprocz Galerii Krakowskiej z taka sytuacja? Wydaje mi sie ze jestes za tepy zeby zauwazyc swoja droga ze w Krakowie to kierowca uwaza na przechodnia a nie tak jak to jest wszedzie indziej. Samochody hamuja w tych miejscach wiec skoncz synku chrzanic i idz odrob lekcje.

G grubyPL
+5 / 5

Odnoszę wrażenie, że ten poznański tramwaj jest tak szybki, że nie zatrzymuje się na przystankach ;]

Odpowiedz
Moonglow
+3 / 5

hahaha;D a ludzie przez szybki to wysiadają.. w locie:D

Punkovy
+2 / 2

Gdański to nawet w nazwie nie ma "szybki" !!!

Odpowiedz
Z zavau
0 / 0

Hala targowa hehe. Mnie ta 50-tka zawsze zdupczy z przed nosa :/

Odpowiedz
L lionblau
+1 / 1

Co wy macie do tego tramwaju???? Zdecydowanie szybciej można nim dojechać na dworzec czy na mateczny czy na rondo grzegórzeckie niż zapier... np 14 które musi stać w korku na Karmelickiej i Basztowej. Byłam w różnych miastach i uważam że mamy najlepszą komunikację

Odpowiedz
T Thorn
0 / 0

jeżdża takie w Bydzi widziałem z PESY i są i szybkie i ciche [-]

Odpowiedz
S strachu
0 / 0

Też się zdziwiłam, że niektórzy sądzą, że Kraków ma najlepszą komunikację. Po chwili namysłu stwierdzam, ze patrząc pod odpowiednim kątem można tak stwierdzić. Dużo nowych taborów, bilety 15 minutowe, jednorazowe, 1 godz, 24 godzinne itd. Zastrzeżenia to zakorkowanie i wieczne remonty w centrum, tłok 124. Uwielbiam od czasu do czasu przy dobrej pogodzie przejechać sie jednym ze starszych tramwajów z nowymi siedzeniami(zdaje się 15 i 19). Jest wiele do poprawy, ale nie jest źle.

Odpowiedz
M Michumichu
+2 / 2

Przy dobrej pogodzie? Rozumiem, ze tam to nawet szybek nie ma, o dachu nie wspominając?? :D (zart i bez oburzen prosze :)

O oyyyo
+2 / 2

No oprócz tego, że to jedyny tramwaj, który się nigdy nie spóźnia, nie staje w korkach, jeździ co 10 minut i jest ostatnim którym można wrócić późnym wieczorem, to jest na co narzekać;]

Odpowiedz
kotowirowka
+2 / 2

i tu dostrzegam mieszkańca Krakowa, który zna się na rzeczy :)
ale jest kilka minusów naszej komunikacji, np. 8 o 7 rano w łagiewnikach :)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 September 2010 2010 9:33

T tequilla70
0 / 0

@kotowinówka no i oczywiście między 7 a 8 na Alejach :)

M maserton
+2 / 2

To ja sie z wami czyms podziele:
1) W krakowie powstana 3 nitki Premetra (czyli tramwaj w tunelu).
2) Na jedna nitke bedzie przypadalo 30 tramów
3) Razem, mpk zakupi 100 nowych tramwajów
4) Bedziemy mieli wiecej niz zasrana warszawa
5) I będziemy mieli ładniejsze :
http://img214.imageshack.us/img214/3043/072o.jpg
Te tramwaje beda od 2012 roku. Gdy powstanie premetro, czyli okolo 2015, to kazdy tramwaj w krakowie bedzie niskopodlogowy.

Odpowiedz
AnaMert
+2 / 2

Ale za to jeździ tunelem! Prawie jak metro...

Odpowiedz
N nihillogin
+2 / 2

Jak jechałem odebrać prawo jazdy, to z pętli kurdwanów na grzegórzeczkie w 23 minuty zajechałem. Więcej chyba nie trzeba dodawać? Później tą samą trasę samochodem... no nie ma co komentować:D
A, że jest tłok to nie wina mpk (jak coś jeździ co 10 minut to szybciej nie da rady bo inne linie też zajmują tory/jezdnię) tylko ilości przyjezdnych. Mamy dużo studentów to i tłoczno jest. Śmierdzi nie tramwaj tylko pasażerowie. DO siebie pretensje nie do mpk.

Odpowiedz
M Miomao
+1 / 1

ode mnie wielki minus ;x
nie ma to jak jeździć po czymś czemu tak na prawdę nie ma się nic do zarzucenia. byleby tylko zabłysnąć na demotach, co?
Co wy tam widzicie w tej swojej stolicy? Nie macie nawet obwodnicy miasta -,- Nie mówiąc o jakiejś porządnej galerii. Po prostu się zastanówcie co piszecie...

Odpowiedz
M maserton
0 / 0

yyy oni maja 186 niskopodlogowych:D najwiekszy przetarg w historii europy

Odpowiedz
4Motion
0 / 0

Eminey śmiał podważać pierwsze miejsce w kraju i siódme w Europie. Tak się składa, że są to opinie specjalistów a nie "fachowców" z Faktu.

Przejedź się takim tramwajem to pogadamy

Odpowiedz
hiddenlord
0 / 0

Wiem, że wszystkich to już wali i w ogóle, lecz - Simens opracowuje dla KST specjalny system, który będzie go kontrolował i wyciśnie wszystkie soki.

Odpowiedz
M maserton
0 / 0

Jak coś to Siemens, a po drugie ten system jest juz prawie 2 lata...

Odpowiedz
C Companienosy
+5 / 5

Byłam niedawno w Krakowie i powiem Wam, żebyście przyjechali na Śląsk. Krakowskie tramwaje w porównaniu ze śląskimi po prostu zap****alają jak meteoryt!

Odpowiedz
T tequilla70
0 / 0

A ja nie mam nic do 'szybkiego' :) daje radę :) Nasze Mpk wymiata:)

Odpowiedz
L LunaJulie
0 / 0

dokładnie. jakieś niecałe 10km po Krakowie jadę tyle, ile z Zakopanego do Nowego Targu autokarem x.x

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 September 2010 2010 7:11

Odpowiedz
Piotr1995
0 / 0

demot:Co z tego, że go prowadziłem:i tak wszyscy mają to w d****

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 December 2010 2010 14:21

Odpowiedz
J john2377
0 / 0

większość tramwajów w Krakowie jest szybka. Przykład?
Potrójny skład 105Na z ronda Czyżyńskiego na Grzegórzeckie może dojechać w 8 minut. To nie żart, ale przykład z własnej autopsji ;).
Zapytać motorowych ;D

Odpowiedz
~gosc4747332
0 / 0

Pewnie nawet nie jesteś z Krakowa i śmiesz komentować naszą komunikację?

Odpowiedz