Dokładnie... mój tata wybudował 11lat temu dużą szwalnię z zapleczem socjalnym i częścią mieszkalną i teraz żeby ogrzać tylko pół domu (tylko szwalnię) i to bardzo oszczędnie ( w środku jest i tak bardzo zimno, ale chodzi o to żeby mury nie zawilgotniały. Teraz żeby ogrzać ten kawałek budynku rocznie wydaje 20 000 PLN!!!!!! zgroza... a miało być tanio....
podczepie sie tutaj. ale widze ze wiekszosc nie zdaje sobie sprawy, ze w '98 roku minimalna krajowa wynosila ok 500zl,a teraz blisko 1400. wszystko brutto oczywiscie.
jaki termin ważności ma paliwo? Cofnę się w czasie zatankuję za tyle ile mam kasy, schowam gdzieś moje zapasy i wrócę do 2011. łoł, sam siebie zadziwiam, jestem genialny.
hahahahahahh czaicie, LPG 0,75, to powiem wam szczerze, mój passat pali 11 litrów LPG i latem jak gaz był po 2,10 wychodziło mi za kilometr około 25 groszy tak plus minus ;) to jak by teraz był po 75 groszy to by mi palił jakieś 8 groszy za kilometr haha:D jak za darmo!
@PanWindows po co data ważności, skoro (jestem niemal pewna) paliwo postarzałoby się tylko o czas trwania podróży w czasie? z tym geniuszem przesadziłeś, ale się pośmiałam i dlatego mogę wspaniałomyślnie zaproponować spółkę. Ja będę od myślenia, Ty od czarnej roboty i zaopatrzenia w wehikuł. nawet podział 30 na 70% by mnie zadowolił;)
Gdyby nie AKCYZA i i uroczy PODATEK VAT paliwo kosztowaloby kolo 2.30zl (niedwiarki: prosze poczytac i przeliczyc). Glosujecie dalej na PIS, PO i LEWICE.
@PanWindows jasne, że dla Ciebie. w końcu pomysł Twój, ja tylko dopracowuję. spodziewam się, że masz 15 do 20 lat, więc jeśli paliwo by się miało w latach starzeć to Ty cofając się w czasie odmłodniałbyś do tych 2-7 lat. taki dzieciak wiele nie zdziała, więc stawiam na moje albo z umowy nici; )
@PanWindows - niestety paliwo starzeje się już po roku - bardzo szybko traci oktany i spada smarowność. Ostatnio kumpel spalił piłę łańcuchową bo wlał do niej paliwo sprzed roku, także kitranie paliwa na taki okres czasu to strata pieniędzy (i na paliwie i na aucie :P )- musiałbyś zbudować wehikuł dość duży, żeby to paliwo zabrać ze sobą :) Ale z chęcią dołączę się do projektu. Jakby co służę w sprawach zakrzywiania kontinuum czasoprzestrzennego i unikania paradoksów czasowych.
@fifkaa - niskie zarobki? Z tego co słyszę od robotników to w tamtych czasach zarabiali nawet o kilkaset złotych więcej niż obecnie, a nie robili nadgodzin. Teraz chodzą na nocki, 2 soboty w miesiącu, robią nadgodziny, dostają dodatki spawalnicze i jakimś cudem mają mniej niż dawniej. A dookoła wszystko drożeje.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 12:14
@Hellvenom zawsze najłatwiej jest powiedzieć słyszałem od robotników, babci, kierowcy autobusu itp. Jednak fakty są "nieco" inne, dzisiejsza średnia płaca jest 2,5 razy większa niż w 1998 (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/przecietne;wynagrodzenie,201,0,234441.html). Jest to naturalna kolej rzeczy, że po wejściu Polski do Unii płace i ceny produktów nasze i zachodnie się coraz bardziej do siebie upodobniają. Choć analogicznie cena benzyny jest wyższa dziś niż kiedyś nie jest to jakaś wielka różnica. Jest ona spowodowana w większości wydarzeniami w krajach arabskich.
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 14:32
@maciek - może to głupio brzmi, że "słyszę od robotników", ale ja pracuję z ludźmi więc wiem co mówię. Sam jestem pracownikiem umyłowym i widzę, że to właśnie tym ludziom wiedzie się teraz lepiej. Dla fizycznych jest gorzej - 10 lat temu zarabiał taki 3000 netto, a teraz ledwie 2500 mimo, że pracuje więcej rezygnując ze swojego prywatnego życia. Poza tym nie mydl mi tu oczu średnią krajową. Tą średnią nabijają ci najbogatsi - ci co zarabiają 50 i więcej tysięcy miesięcznie. Powiedz mi lepiej jaka jest mediana krajowego wynagrodzenia i wtedy podyskutujmy biorąc do ręki kalkulator i listę miesięcznych wydatków rodziny z 2 dzieci.
Z ciekawości sprawdziłem jaka jest mediana wynagrodzenia w Polsce. W 2009 roku było to 2500zł brutto, czyli 1760zł netto. Dla porównania średnia wynagrodzenia to 3165zł brutto czyli ok 2230zł. To daje 470zł różnicy. Pozdrawiam tych, którzy myślą, że żyje nam się lepiej.
ehh gdyby teraz takie ceny były... Większość towarów potaniałaby o kilkanaście jak nie więcej %. Człowiek nie patrzył by na spalanie przy zakupie auta... . On ale cóż. Nasi "politycy" muszą się z czegoś nachapać :/
najnizsza cena gazu jaka pamietam to 1.07 mielismy poloneza. jak cena wzrosla o 10 groszy to ojciec sie za glowe lapal jak drogo:D gdyby teraz byly takie ceny jak 10 lat temu...
w 98' jak jechaliśmy z rodzicami na wakacje to pamiętam taki wielki bilbord "LPG 0,99". Czasami takie głupie obrazy zapadają w pamięć... a minęło przeszło 13 lat prawie...:-)
Mój tato jest rolnikiem. Często wspomina że 15 lat temu za litr mleka od mleczarni dostawał złotówkę, za litr benzyny i ON płacił poniżej 2zł, teraz mleko - ok 90gr/litr paliwo 5zł/litr.
A wiecie, że nawet takiej kwoty ze współczesnych cen nie może sobie zatrzymać stacja benzynowa? Dla sprzedawcy detalicznego paliw, zostaje 10%. Lwia część to akcyza (zwykłe wymuszenie i tyle). Gdyby liderzy przestępczości zorganizowanej zasiadali w Sejmie, a (p)osłowie zbierali haracze od staruszek sprzedających pietruszkę, nikt nie zauważyłby różnicy ze stanem dzisiejszym. "Dura lex, sed lex" została wymyślona przez łajdaków, z korzyścią dla innych łajdaków, używana tylko przez łajdaków, albo ludzi porządnych tylko zbajerowanych przez łajdaków.
w żadnym kraju na świecie akcyza nie jest tak wysoka jak u nas. Według zaleceń Światowej organizacji handlu wysoka akcyzą powinny być obłożone tylko produkty uzależniające: alkohol, papierosy ew. narkotyki miękkie, vide Hiszpania, Czechy...
ropa na światowych rynkach drożeje bo te "łatwe" źródła ropy się wyczerpały lub wyczerpują. Żeby dostać się do ropy trzeba się coraz bardziej starać i kopać w miejscach gdzie kilka lat temu było to nieopłacalne. Po za tym nowe samochody palą mniej więc zmniejsza się popyt. Zgodzę się tylko z faktem że akcyza jest zbyt wysoooooooooooooooooooooooooooooka
łeee to wtedy jak podrozalo do 2zł to masakra u nich byla a jakby zobaczyli ceny paliwa z dzisiejszych czasow to przestano by produkowac jakiekolwiek pojazdy na benzyne:)
Taa, I JESTEŚCIE W BŁĘDZIE. Średnia krajowa płaca w 1998r wynosiła 1239,49zł miesięcznie, średnia płaca z
2010r to 3224,98zł (to jest ŚREDNIA - więc uwzględnia też płace prezesów etc. po 100tys/mies). Czyli płace
wzrosły mniej więcej 2,6 raza, cena benzyny - 1,86zł/litr wtedy i powiedzmy 5zł dziś, oznacza, że cena benzyny
zmieniła się 2,7 raza. JEJ CENA WZROSŁA WIĘC W PORÓWNANIU DO ŚREDNIEJ PŁACY TYLKO NIEZNACZNIE BO O OK. 3,8% :)
(polecam poczytać o cenach realnych i nominalnych :P )
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 18:42
Średnia to gówno a nie wyznacznik - to raz. Mediana to jest wartość której szukamy(lub wartość najbardziej prawdopodobna - tak to się chyba nazywa) Dwa - 3200zł to ktoś kto zarabia średnią faktycznie, nie widzi nigdy na oczy bo 900zł zabiera państwo na dzień dobry. Od razu - mediana z zarobków w Polsce to jest ~1900zł na rękę(około 2600 brutto).
Człowieku, gdybyś zobaczył średnią bez pensyjek prezesów to byś się posrał bo wyszło by że średnia to minimalna. Wyjdź z spod skrzydełek tatusia, zapier**** do roboty i myśl sobie "Gdzie ta moja kur*a średnia" bo w tym kraju prawie nigdzie tyle nie dostaniesz, chyba że masz nadzianego tatusia który jest prezesem gdzieśtam albo wujka tego typu to może zostaniesz jakimśtam menagerem który poza piciem kawy nic nie robi. Najmniej dostaniesz za pracę fizyczną, najwięcej dostaniesz za wypicie kawki i pokazanie komuś kilku kg raportów do wypełnienia, świat jest fajny.
Nie patrz na średnie ale na minimalne wynagrodzenia.
W 1998 minimum to było jakieś 600 PLN netto : 1,83 = 327 litrów
Dziś minimum to ok 950 PLN netto : 5,02 = 189 litrów
Wyraźnie napisałem że liczyłem tu stosunek do ŚREDNIEJ - nie do żadnego innego wyznacznika. ŚREDNIEJ z wszystkimi wadami tego miernika. Napisałem to WIELKIMI LITERAMI ŻEBY BYŁA JASNOŚĆ. W zależności od miernika dochodzi się do różnych wniosków.
EDIT: A, i min. wynagrodzenie w 2011 roku to 1386zł. a z roku 1998 to 500zł. Najpierw sprawdź co piszesz, później narzekaj.
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 15:17
I kolejny... Jeszcze JEDEN demot o paliwie czy cukrze a oszaleję... TAK! Wiemy!! Paliwo zdrożało! EUREKA! Ale po co o tym robić
n-ty demot o tym! Na następnym kuwa będzie pewnie Flinston i podpis w stylu, ze jaskiniowcy mieli zajebiscie bo nie
mieli paliwa w ogóle -,-
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 18:41
W 1999 roku kupiłem pierwszy "samochód" , malucha tak konkretnie.Pech chciał że 500 metrów od domu brakło paliwa , malucha dopchnąłem pod dom i ze znajomym pojechałem po paliwo. Do końca życia będe to pamiątał: Za 10PLN do bańki weszło 5,5 litra. A dziś , szkoda słów , minimum 50PLN(oczywiście już nie maluch)
Kiedyś człowiek jechał motoryną na stację mając 20zł w kieszeni i kanister w plecaku, zalewał go do pełna i miał parę złotych reszty... A teraz? Szkoda gadać...
Teraz to się przydał wehikuł czasu i to do naprawdę pożytecznego celu... POLACY! jesteśmy takim zdolnym krajem, zbudujmy więc wehikuł czasu i cysternę w jednym!
Faktycznie - cena paliwa wzrosła proporcjonalnie do zarobków - tyle że trzeba wziąć pod uwagę że niektórzy są niestety bezrobotni.. jak np studenci:) więc im gorzej uzbierać 5zł niż by było 2zł;)
BTW: w 99r. jadąc gdzieś między Kielcami a Radomiem widziałem gaz za 60gr... do dziś to pamiętam - choć wtedy jeździło się na benzynie:)
Polska dzisiaj i Polska sprzed 13 lat to dwa różne światy. Takie porównania są bez sensu, chociażby przez inflację, zmiany kursu złotówki i parytetu siły nabywczej. Gdyby to uwzględnić, to nie wiem czy różnica byłaby taka kolosalna, jak mogłoby by się wydawać patrząc na zdjęcie. Chociaż zapewne byłoby drożej, to na pewno nie w takim stopniu, jaki sugeruje ten demot. Ot, taka mała manipulacja. Nic nowego na tej stronie.
W 1998 średnie wynagrodzenie wynosiło 1239,49 a w 2010 - 3224,98
Ja wiem, że w PL to każdy zarabia minimum krajowe a nie średnią, ale jednak stosunek ceny benzyny do średniej pensji jest lepszy teraz niż w 1998 - niewiele, ale zawsze.
a ja pamiętam jak mu tato ze 4 lata temu jak paliwo kosztowało 3 zł powiedział że pierd*oli taką droga jazdę...
teraz kuźwa motorka z garażu chyba nie wyjme...
PS: jestem studentem -_- i tak niestety nie słodzę...
A potem niektórzy nie wiedzą skąd inni mają dużo pieniędzy..Kurna,gdybym był dorosły w tamtych czasach to kupiłbym z 10 cystern i dzisiaj miał tyle forsy,że mógłbym podjechać czołgiem pod stacje i poprosić "do pełna"...
tylko jeszcze do tego poczytajcie ze baryłka ropy wtedy była w tej samej cenie co teraz, a do tego dolar był po 4PLN. Tak robią z nas debili w rządzie, bo jak w 2002roku spadła cena baryłki 10cio krotnie, to u nas kilka groszy:) kiedyś kraj waleczny, teraz kraj bezmózgich obiboków
Macie Platfusy tą swoją ukochaną partię... niedługo nie będzie mieli na paliwo by dojechać do lokalu wyborczego! Tyle ile macie tam wyżej na karteczce to nie wiele więcej kosztuje faktycznie dziś paliwo. Tylko państwo musi się nachapać i obarczyć dwukrotnym przebiciem swoją złodziejską opłatę...
http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82aca_minimalna
chciałem w tym miejscu napisać że wzrost cen paliwa jest adekwatny do wzrostu płacy minimalnej tylko cholera po przeliczeniu wyszło że wzrost cen paliwa jest jednak sporo wyższy w porównaniu do płacy :(
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 22:03
Co z tego, że było tanie skoro płaca minimalna wynosiła 700zł brutto. Skoro dzisiaj płaca minimalna to 1380zł brutto a paliwo 5zł. Wszystko się równa i tak będzie dalej. Jeśli za rok płaca będzie wyższa cena paliwa znów urośnie.
Kiedyś zarabiało się 1000zł/m-c za benzynę płaciło się 1,80 a za 1g marihuany 30zł. Teraz zarbia się 3000 zł za benzynę płaci się 5zł a za marihuane nadal 30. :D:D Jedyny produkt który opiera się inflacji.
Bawią mnie stwierdzenia w stylu: "gdybym wtedy wiedział", "ale wtedy było super". Nic podobnego, jak już wiele osób zauważyło mamy do czynienia z inflacją czyli zmianą siły nabywczej pieniądza.
I jak już upieracie się przy minimalnej zamiast średniej (co jest błędem bo minimalna jest ustalana sztucznie) to w ciągu tych 13 lat minimalna płaca wzrosła nominalnie 2,77 raza.
Nominalna cena benzyny (bezołowiowa 95) wzrosła natomiast 2,72 raza.
Wychodzi na to, że w zasadzie nic się nie zmieniło.
A, jeszcze jedno - gaz miał sens, tak jak dzisiaj - był dwa razy tańszy.
Pamiętam to, jak się tankowało Merca W124 w 3 litrowym benzynowym silniku przerobionym na gaz, który palił 20l/100km i za 60 zł przejeżdżało się np. nad morze (ode mnie ok. 450km)
To były piękne czasy ;)
W Stanach w latach powojennych i podczas niej można było za 5$ jeździć przez parę dni, bo zatankowałeś 3x bak za to, a teraz za to nawet auta nie odpalisz.
Gdyby ktoś wtedy kupił kilka ton benzyny, składował ją do dzisiaj i sprzedawał ją po 2 zł/litr, to zrobiłby niezły interes :D Rozeszło by się jak ciepłe bułeczki a on jeszcze by zyskał :P
tak dużo mówicie o minimalnej krajowej zarobków, a to i tak mit, mój ojciec co miesiąc sprawdza konto z wypłatą i czeka przynajmniej na tą średnią krajową(dostaje ok. 1200zł), pewnie powiecie teraz, że czemu tego gdzieś nie zgłosi itp. ale mając do wykarmienia rodzinę i opłacenia rachunki, strach jest cokolwiek zrobić aby pracy nie stracić, bo szef niestety będzie zawsze wyżej od nas. a odnośnie tego, że w 98' minimalne zarobki to były 600zł, ośmielę się powiedzieć, że wtedy za te 600zł można było więcej kupić niż teraz za te 1300 :/
ceny cenami ale nie oszukujmy sie, wtedy polacy zarabiali o wiele mniej, bylo mniej samochodow, no i samochody zarły paliwo jak szalone, kiedys na 100km szlo 8/9l beznyny jak nie wiecej, a teraz 3-4 to jest róznica, wychodziło wszytko podobnie, tylko jasne ze bardziej boli jak mamy wydac 5 zł ze 100, niz 1zł z 20,
maciek22--. pokazałes.. jakąs srednią zarobkową nie wiem jakich ludzi teraz tez sr jest ok 3 tysi krajowa. ale niech sie zgłosi . teraz i zaraz kto tyle zarabia z tego co wiem wiekszosci oscycluje między 1200 a 2000 ;p
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 28 March 2011 2011 0:15
Teraz to Olej opałowy po 3.60 :/ Weź tu ogrzej dom
OdpowiedzI to się nazywa demotywacja!!!
karabach wyłącz te simsy ;)
Z zawodu to jesteś TROLLEM i to chu%#$jowym.
Masakra z tymi cenami:/
P.S karabach czyli do jakiej chodziłeś szkoły " ponad przedszkolnej " bo pierwsze słyszę z zawodu Dyrektor, a możne "Ojciec Dyrektor" !
GAZ?! 75gr brzmi jak za darmo..
kiedyś to mówiono jak przekroczy barierę 2 Zł to będzie horror
Dokładnie... mój tata wybudował 11lat temu dużą szwalnię z zapleczem socjalnym i częścią mieszkalną i teraz żeby ogrzać tylko pół domu (tylko szwalnię) i to bardzo oszczędnie ( w środku jest i tak bardzo zimno, ale chodzi o to żeby mury nie zawilgotniały. Teraz żeby ogrzać ten kawałek budynku rocznie wydaje 20 000 PLN!!!!!! zgroza... a miało być tanio....
podczepie sie tutaj. ale widze ze wiekszosc nie zdaje sobie sprawy, ze w '98 roku minimalna krajowa wynosila ok 500zl,a teraz blisko 1400. wszystko brutto oczywiscie.
Komentarz usunięty
bo 98to zaje rocznik ; DD
jaki termin ważności ma paliwo? Cofnę się w czasie zatankuję za tyle ile mam kasy, schowam gdzieś moje zapasy i wrócę do 2011. łoł, sam siebie zadziwiam, jestem genialny.
ta tablica moze pasowac do dzisiejszych czasow:P wystarczy ze ceny beda w euro:D
JA PIER.OLE co to jest ?! Cena jak za wodę mineralną ?! Aż trudno uwierzyć....
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 16:48
hahahahahahh czaicie, LPG 0,75, to powiem wam szczerze, mój passat pali 11 litrów LPG i latem jak gaz był po 2,10 wychodziło mi za kilometr około 25 groszy tak plus minus ;) to jak by teraz był po 75 groszy to by mi palił jakieś 8 groszy za kilometr haha:D jak za darmo!
@PanWindows po co data ważności, skoro (jestem niemal pewna) paliwo postarzałoby się tylko o czas trwania podróży w czasie? z tym geniuszem przesadziłeś, ale się pośmiałam i dlatego mogę wspaniałomyślnie zaproponować spółkę. Ja będę od myślenia, Ty od czarnej roboty i zaopatrzenia w wehikuł. nawet podział 30 na 70% by mnie zadowolił;)
Gdyby nie AKCYZA i i uroczy PODATEK VAT paliwo kosztowaloby kolo 2.30zl (niedwiarki: prosze poczytac i przeliczyc). Glosujecie dalej na PIS, PO i LEWICE.
pierd*l to, nie grzej chałupy tylko w bak lej:DD
ON taki tani że na lewo się nie opłacało by handlować
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 22:45
@ciapek89 70% dla mnie rozumiem? ;> [po za tym naoglądałaś się "back to the future" ;p]
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 22:46
@PanWindows jasne, że dla Ciebie. w końcu pomysł Twój, ja tylko dopracowuję. spodziewam się, że masz 15 do 20 lat, więc jeśli paliwo by się miało w latach starzeć to Ty cofając się w czasie odmłodniałbyś do tych 2-7 lat. taki dzieciak wiele nie zdziała, więc stawiam na moje albo z umowy nici; )
@PanWindows - niestety paliwo starzeje się już po roku - bardzo szybko traci oktany i spada smarowność. Ostatnio kumpel spalił piłę łańcuchową bo wlał do niej paliwo sprzed roku, także kitranie paliwa na taki okres czasu to strata pieniędzy (i na paliwie i na aucie :P )- musiałbyś zbudować wehikuł dość duży, żeby to paliwo zabrać ze sobą :) Ale z chęcią dołączę się do projektu. Jakby co służę w sprawach zakrzywiania kontinuum czasoprzestrzennego i unikania paradoksów czasowych.
Mam w ten sam dzień urodziny:)
szkoda, że nie pamiętacie jakie wtedy były niskie zarobki...
@fifkaa - niskie zarobki? Z tego co słyszę od robotników to w tamtych czasach zarabiali nawet o kilkaset złotych więcej niż obecnie, a nie robili nadgodzin. Teraz chodzą na nocki, 2 soboty w miesiącu, robią nadgodziny, dostają dodatki spawalnicze i jakimś cudem mają mniej niż dawniej. A dookoła wszystko drożeje.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 12:14
@Hellvenom zawsze najłatwiej jest powiedzieć słyszałem od robotników, babci, kierowcy autobusu itp. Jednak fakty są "nieco" inne, dzisiejsza średnia płaca jest 2,5 razy większa niż w 1998 (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/przecietne;wynagrodzenie,201,0,234441.html). Jest to naturalna kolej rzeczy, że po wejściu Polski do Unii płace i ceny produktów nasze i zachodnie się coraz bardziej do siebie upodobniają. Choć analogicznie cena benzyny jest wyższa dziś niż kiedyś nie jest to jakaś wielka różnica. Jest ona spowodowana w większości wydarzeniami w krajach arabskich.
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 14:32
...i pensje ;)
@maciek - może to głupio brzmi, że "słyszę od robotników", ale ja pracuję z ludźmi więc wiem co mówię. Sam jestem pracownikiem umyłowym i widzę, że to właśnie tym ludziom wiedzie się teraz lepiej. Dla fizycznych jest gorzej - 10 lat temu zarabiał taki 3000 netto, a teraz ledwie 2500 mimo, że pracuje więcej rezygnując ze swojego prywatnego życia. Poza tym nie mydl mi tu oczu średnią krajową. Tą średnią nabijają ci najbogatsi - ci co zarabiają 50 i więcej tysięcy miesięcznie. Powiedz mi lepiej jaka jest mediana krajowego wynagrodzenia i wtedy podyskutujmy biorąc do ręki kalkulator i listę miesięcznych wydatków rodziny z 2 dzieci.
70% paliwa to podatki. Nie daj się okradać! Głosuj na jesień na UPR-WiP.
Kiedyś to były zarobki...
Z ciekawości sprawdziłem jaka jest mediana wynagrodzenia w Polsce. W 2009 roku było to 2500zł brutto, czyli 1760zł netto. Dla porównania średnia wynagrodzenia to 3165zł brutto czyli ok 2230zł. To daje 470zł różnicy. Pozdrawiam tych, którzy myślą, że żyje nam się lepiej.
hehe kiedys to samochodów nie było :D
Odpowiedzkilka maluchów jak na dzień przejechało to było wiele ;p
w latach 90 było bardzo dużo samochodów
on się pewnie w 2001 urodził, albo w jakiejś małej wsi
znowu mamy nowe pieniądze. niedługo może znowu będziemy zarabiać w setkach tysięcy
OdpowiedzSzakael - chyba nie zrozumiałeś o co mu chodziło...
ehh gdyby teraz takie ceny były... Większość towarów potaniałaby o kilkanaście jak nie więcej %. Człowiek nie patrzył by na spalanie przy zakupie auta... . On ale cóż. Nasi "politycy" muszą się z czegoś nachapać :/
Odpowiedznajnizsza cena gazu jaka pamietam to 1.07 mielismy poloneza. jak cena wzrosla o 10 groszy to ojciec sie za glowe lapal jak drogo:D gdyby teraz byly takie ceny jak 10 lat temu...
Odpowiedzw 98' jak jechaliśmy z rodzicami na wakacje to pamiętam taki wielki bilbord "LPG 0,99". Czasami takie głupie obrazy zapadają w pamięć... a minęło przeszło 13 lat prawie...:-)
2,5 seler?! Skandal.
OdpowiedzTrzeba bylo kupowac na zapas:P a nie teraz narzekac:D
OdpowiedzKiedyś to były zarobki po chu*u..
Odpowiedztaaaaa bo teraz zarabiamy kokosy.
pepa nie wiem dlaczego Tobie szef płaci w kokosach...
Lepiej w kokosach niż w gotówce, niedługo i tak sobie nawet cukru nie kupi.
Mój tato jest rolnikiem. Często wspomina że 15 lat temu za litr mleka od mleczarni dostawał złotówkę, za litr benzyny i ON płacił poniżej 2zł, teraz mleko - ok 90gr/litr paliwo 5zł/litr.
malygangsta bo robie w budowlance
Oho,to moje urodziny
Odpowiedzwyjdź
Nawet nie wiesz jak bardzo nas to nie obchodzi...
"ONI WTEDY NIE WIEDZIELI..."
OdpowiedzPieczarki po 4 zł, to dopiero coś. ^^
OdpowiedzA ty jesteś kontrolowany??? Zawartość wody w twoim organizmie jest większa niż 50%.
A wiecie, że nawet takiej kwoty ze współczesnych cen nie może sobie zatrzymać stacja benzynowa? Dla sprzedawcy detalicznego paliw, zostaje 10%. Lwia część to akcyza (zwykłe wymuszenie i tyle). Gdyby liderzy przestępczości zorganizowanej zasiadali w Sejmie, a (p)osłowie zbierali haracze od staruszek sprzedających pietruszkę, nikt nie zauważyłby różnicy ze stanem dzisiejszym. "Dura lex, sed lex" została wymyślona przez łajdaków, z korzyścią dla innych łajdaków, używana tylko przez łajdaków, albo ludzi porządnych tylko zbajerowanych przez łajdaków.
Odpowiedzw żadnym kraju na świecie akcyza nie jest tak wysoka jak u nas. Według zaleceń Światowej organizacji handlu wysoka akcyzą powinny być obłożone tylko produkty uzależniające: alkohol, papierosy ew. narkotyki miękkie, vide Hiszpania, Czechy...
@ SailorMerkury
Jakby nie patrzeć, samochód uzależnia. Rower także. Więc może czas na akcyzę napojów dla sportowców?
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 18:43
ropa na światowych rynkach drożeje bo te "łatwe" źródła ropy się wyczerpały lub wyczerpują. Żeby dostać się do ropy trzeba się coraz bardziej starać i kopać w miejscach gdzie kilka lat temu było to nieopłacalne. Po za tym nowe samochody palą mniej więc zmniejsza się popyt. Zgodzę się tylko z faktem że akcyza jest zbyt wysoooooooooooooooooooooooooooooka
piękne czasy xD
Odpowiedzza 7 zl za gaz zrobil bym 100 km ;p
OdpowiedzI jeszcze była etylina 94, której zapach zapamiętam do końca :) a kojarzył mi się z beztroskimi latami młodości :)
OdpowiedzKumpel w zeszłym roku kupił motorynę, która stała ładnych parę lat w piwnicy, a w baku miała jeszcze etylinę :)
kiedyś mieliśmy inny rząd...
OdpowiedzW 1998? Dokładnie ten sam. AWS-UW, czyli dzisiejszy PO-PiS.
Było wtedy na zapas kupować...
OdpowiedzA ja za 14 zł za gaz zrobiłbym 100 km :)
Odpowiedzteraz trzeba jakieś 20-25zł przy oszczędnej jeździe
zwróćcie uwagę na LPG, prawie nigdzie nie było, bo po co? skoro paliwko takie tanie.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 18:19
Teraz żeby przejechać 100 km muszę zatankować gazu za 45 PLN (przy cenie 2.5 PLN u mnie)
Teraz 2,50zł za gaz to mało... :/
To sa dzisiejsze ceny tyle ze euro :D
OdpowiedzTylko że baryłka ropy kosztowała w 1998 10 dolarów.
Odpowiedzhttp://www.mojeopinie.pl/img/zoom0/20081207%20ropa%20miesieczny.jpg
To już nie wróci.........
OdpowiedzChyba ze w Euro ;-)
Dzisiaj tyle wynosi.... sama akcyza :)
Odpowiedzto były piękne czasy komarka do pełna za 10zł się zalewało
Odpowiedzkiedyś to ludzie pieniędzy nie mięli i było tak tanio, a teraz ludzie też pieniędzy nie mają i jest tak drogo!
Odpowiedzłeee to wtedy jak podrozalo do 2zł to masakra u nich byla a jakby zobaczyli ceny paliwa z dzisiejszych czasow to przestano by produkowac jakiekolwiek pojazdy na benzyne:)
OdpowiedzTaa, I JESTEŚCIE W BŁĘDZIE. Średnia krajowa płaca w 1998r wynosiła 1239,49zł miesięcznie, średnia płaca z
2010r to 3224,98zł (to jest ŚREDNIA - więc uwzględnia też płace prezesów etc. po 100tys/mies). Czyli płace
wzrosły mniej więcej 2,6 raza, cena benzyny - 1,86zł/litr wtedy i powiedzmy 5zł dziś, oznacza, że cena benzyny
zmieniła się 2,7 raza. JEJ CENA WZROSŁA WIĘC W PORÓWNANIU DO ŚREDNIEJ PŁACY TYLKO NIEZNACZNIE BO O OK. 3,8% :)
(polecam poczytać o cenach realnych i nominalnych :P )
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 18:42
OdpowiedzTo powiedz mi ile osób zarabiało tą średnią, a ile teraz zarabia. Nie patrz na średnie, tylko na
minimalne.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 18:48
Średnia to gówno a nie wyznacznik - to raz. Mediana to jest wartość której szukamy(lub wartość najbardziej prawdopodobna - tak to się chyba nazywa) Dwa - 3200zł to ktoś kto zarabia średnią faktycznie, nie widzi nigdy na oczy bo 900zł zabiera państwo na dzień dobry. Od razu - mediana z zarobków w Polsce to jest ~1900zł na rękę(około 2600 brutto).
Człowieku, gdybyś zobaczył średnią bez pensyjek prezesów to byś się posrał bo wyszło by że średnia to minimalna. Wyjdź z spod skrzydełek tatusia, zapier**** do roboty i myśl sobie "Gdzie ta moja kur*a średnia" bo w tym kraju prawie nigdzie tyle nie dostaniesz, chyba że masz nadzianego tatusia który jest prezesem gdzieśtam albo wujka tego typu to może zostaniesz jakimśtam menagerem który poza piciem kawy nic nie robi. Najmniej dostaniesz za pracę fizyczną, najwięcej dostaniesz za wypicie kawki i pokazanie komuś kilku kg raportów do wypełnienia, świat jest fajny.
sześć lat temu pracowałam za 6zł za godzina,a w tym roku za 7 i to na dodatek bez umowy.co powiesz o tej średniej??
Ty jesteś w błędzie.
Nie patrz na średnie ale na minimalne wynagrodzenia.
W 1998 minimum to było jakieś 600 PLN netto : 1,83 = 327 litrów
Dziś minimum to ok 950 PLN netto : 5,02 = 189 litrów
widać różnicę?
Wyraźnie napisałem że liczyłem tu stosunek do ŚREDNIEJ - nie do żadnego innego wyznacznika. ŚREDNIEJ z wszystkimi wadami tego miernika. Napisałem to WIELKIMI LITERAMI ŻEBY BYŁA JASNOŚĆ. W zależności od miernika dochodzi się do różnych wniosków.
EDIT: A, i min. wynagrodzenie w 2011 roku to 1386zł. a z roku 1998 to 500zł. Najpierw sprawdź co piszesz, później narzekaj.
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 15:17
A dla ciekawostki podam, że cennik dotyczy Świecia nad Wisłą:D
OdpowiedzDokładnie, trochę musiałem przewinąć aż znalazłem kogoś kto to zauważył i napisał. Pozdrawiam
I kolejny... Jeszcze JEDEN demot o paliwie czy cukrze a oszaleję... TAK! Wiemy!! Paliwo zdrożało! EUREKA! Ale po co o tym robić
n-ty demot o tym! Na następnym kuwa będzie pewnie Flinston i podpis w stylu, ze jaskiniowcy mieli zajebiscie bo nie
mieli paliwa w ogóle -,-
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 18:41
Odpowiedzale pamiętajcie historia kołem sie toczy
OdpowiedzKiedyś było wszystko tańsze, ale ludzie mniej zarabiali. Teraz jest drożej, ale za to więcej zarabiamy. Takie realia.
OdpowiedzW 1999 roku kupiłem pierwszy "samochód" , malucha tak konkretnie.Pech chciał że 500 metrów od domu brakło paliwa , malucha dopchnąłem pod dom i ze znajomym pojechałem po paliwo. Do końca życia będe to pamiątał: Za 10PLN do bańki weszło 5,5 litra. A dziś , szkoda słów , minimum 50PLN(oczywiście już nie maluch)
OdpowiedzKiedyś człowiek jechał motoryną na stację mając 20zł w kieszeni i kanister w plecaku, zalewał go do pełna i miał parę złotych reszty... A teraz? Szkoda gadać...
Odpowiedztak siedze przy kompie, a za oknem mam stacje i pytanie :D 4.89 za pb98/95 i ON to dużo jak na dzisiejsze standardy ? ;>
Odpowiedznie, prawie darmo dają.....
Teraz to się przydał wehikuł czasu i to do naprawdę pożytecznego celu... POLACY! jesteśmy takim zdolnym krajem, zbudujmy więc wehikuł czasu i cysternę w jednym!
OdpowiedzFaktycznie - cena paliwa wzrosła proporcjonalnie do zarobków - tyle że trzeba wziąć pod uwagę że niektórzy są niestety bezrobotni.. jak np studenci:) więc im gorzej uzbierać 5zł niż by było 2zł;)
OdpowiedzBTW: w 99r. jadąc gdzieś między Kielcami a Radomiem widziałem gaz za 60gr... do dziś to pamiętam - choć wtedy jeździło się na benzynie:)
ah...jakie to piękne
OdpowiedzHehe pracuję na stacji paliw, ostatnio kierownik się pomylił przy ustalaniu cen i paru szczęśliwców zatankowało w podobnych cenach ES95 :D
Odpowiedzzazdroszczę im bardzo:) choć z kieszeni nie zapłacił czasem Kierownik? :(
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 22:11
@arwenna1 - pewnie pracownicy :P
Polska dzisiaj i Polska sprzed 13 lat to dwa różne światy. Takie porównania są bez sensu, chociażby przez inflację, zmiany kursu złotówki i parytetu siły nabywczej. Gdyby to uwzględnić, to nie wiem czy różnica byłaby taka kolosalna, jak mogłoby by się wydawać patrząc na zdjęcie. Chociaż zapewne byłoby drożej, to na pewno nie w takim stopniu, jaki sugeruje ten demot. Ot, taka mała manipulacja. Nic nowego na tej stronie.
Odpowiedzplus, bo urodziłam się tego dnia i w tym roku i ofc za tą prawdę.. :|
Odpowiedzza dwa lata paliwo będzie za 20 zł... :/
Dużo jeszcze macie tych zdjęć z dawnymi cenami? Chciałbym się po prostu zorientować ile jeszcze będzie takich samych demotów, tyle że z inną fotką.
Odpowiedzten obraz trzeba zachować dla potomnych...
Odpowiedzo kurde to są stacje w Świeciu n/Wisłą. Respekt :)
OdpowiedzWidzę że ktoś zauważył :D
Etylina 94 :D Tego już nie ma.
Odpowiedzmnie wtedy na świecie nie było!!!!! xD
Odpowiedzhttp://www.stat.gov.pl/gus/5840_1630_PLK_HTML.htm
OdpowiedzW 1998 średnie wynagrodzenie wynosiło 1239,49 a w 2010 - 3224,98
Ja wiem, że w PL to każdy zarabia minimum krajowe a nie średnią, ale jednak stosunek ceny benzyny do średniej pensji jest lepszy teraz niż w 1998 - niewiele, ale zawsze.
A i tak pewnie w 1998 narzekaliśmy że drogo ;D
Odpowiedzach te czasy, kiedy to tankowałem malucha do pełna i zostawało na piwo za 40 zł :) cofną bym się do tamtych czasów:)
Odpowiedzhaha jeszcze w moje urodziny , kończyłam wtedy 4 latka ;D
Odpowiedzto były czasy...
.. a średnia krajowa wynosila 1000zł !
OdpowiedzKuźwa, gdyby moi starsi o tym wiedzieli, to dziennie robiliby 10litrowe zapasy na dzisiejsze czasy :]
Odpowiedza ja pamiętam jak mu tato ze 4 lata temu jak paliwo kosztowało 3 zł powiedział że pierd*oli taką droga jazdę...
Odpowiedzteraz kuźwa motorka z garażu chyba nie wyjme...
PS: jestem studentem -_- i tak niestety nie słodzę...
jedyny demot od którego nie mogłem oderwać wzroku :P
OdpowiedzTylko, że w tych czasach jak zarabiałeś 1000zł to byłeś kimś. Teraz jak masz 2000zł to nie jest źle...
OdpowiedzZa niedługo ceny będą na tym samym poziomie... tylko że w Euro.. ;]
Odpowiedzzbyt poxno sie urodzilem abym mogl tankowac w tamtych latach.. :(
Odpowiedzpamiętam jak Poloneza tankowaliśmy gazem za grosze :)
OdpowiedzA potem niektórzy nie wiedzą skąd inni mają dużo pieniędzy..Kurna,gdybym był dorosły w tamtych czasach to kupiłbym z 10 cystern i dzisiaj miał tyle forsy,że mógłbym podjechać czołgiem pod stacje i poprosić "do pełna"...
OdpowiedzMiałem ten sam pomył na demota, ale nie znalazłem żadnego zdjęcia z ceną paliw z at 90tych :P
Odpowiedzteraz takie ceny sa na zachodzie tylko ,ze w euro
OdpowiedzA ja tak z innej beczki...pamiętacie może ile za "usługi" brały wtedy "dziewczynki"?? Tak mi się jakoś zebrało na wspomnienia...
OdpowiedzKiedyś to kur*a była inflacja
OdpowiedzA płace jakie były wtedy takie są teraz.
Odpowiedztylko jeszcze do tego poczytajcie ze baryłka ropy wtedy była w tej samej cenie co teraz, a do tego dolar był po 4PLN. Tak robią z nas debili w rządzie, bo jak w 2002roku spadła cena baryłki 10cio krotnie, to u nas kilka groszy:) kiedyś kraj waleczny, teraz kraj bezmózgich obiboków
Odpowiedzo k.urwa! :o
Odpowiedzhm,czyli jak zrobie prawko za jakis rok. to sobie nie pojeżdzę hhe;/
OdpowiedzHeh, LPG dalej 50% ceny ON. Ostatnia deska ratunku. ;D
OdpowiedzJedno marzenie... żeby takie cyfry widniały na stacjach teraz !!! :(
OdpowiedzMacie Platfusy tą swoją ukochaną partię... niedługo nie będzie mieli na paliwo by dojechać do lokalu wyborczego! Tyle ile macie tam wyżej na karteczce to nie wiele więcej kosztuje faktycznie dziś paliwo. Tylko państwo musi się nachapać i obarczyć dwukrotnym przebiciem swoją złodziejską opłatę...
OdpowiedzBo wtedy nie było Tuska :)
Odpowiedzhttp://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82aca_minimalna
chciałem w tym miejscu napisać że wzrost cen paliwa jest adekwatny do wzrostu płacy minimalnej tylko cholera po przeliczeniu wyszło że wzrost cen paliwa jest jednak sporo wyższy w porównaniu do płacy :(
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 March 2011 2011 22:03
OdpowiedzTaa.. W 1998r paliwo było tak tanie że było autora stać na komórkę z aparatem ;]
OdpowiedzCo z tego, że było tanie skoro płaca minimalna wynosiła 700zł brutto. Skoro dzisiaj płaca minimalna to 1380zł brutto a paliwo 5zł. Wszystko się równa i tak będzie dalej. Jeśli za rok płaca będzie wyższa cena paliwa znów urośnie.
OdpowiedzKiedyś zarabiało się 1000zł/m-c za benzynę płaciło się 1,80 a za 1g marihuany 30zł. Teraz zarbia się 3000 zł za benzynę płaci się 5zł a za marihuane nadal 30. :D:D Jedyny produkt który opiera się inflacji.
Odpowiedznie wiem czy widzial ktos oprocz mnie nie czytalem ale BRAWO MAMY KOLEJNEGO SWIECKIEGO DEMOTA CALE MIASTO SIE CIESZY!! brawo czlowieku
OdpowiedzHa Ha rozumiem że jesteś ze Świecia?
Płace są dużó większe teraz - ale problem w tym, że zarówno wtedy jak i teraz nie stać mnie na paliwo :(
Odpowiedzpamiętam te czasy jak ON był ok 1,30zł a opał jakieś 0,5-0,6zł i był dylemat na czym jeździć...
Odpowiedzgdybym wtedy wiedzial ze to dziadostwo bedzie takie drogie to bym zainwestowal wtedy w cysterne :P
Odpowiedzteraz to bym zaszalał i 98 zatankował a co! :)
OdpowiedzTeraz też tyle kosztuje paliwo tylko ze bez wszystkich akcyzy i wszelkich podatków nałożonych na paliwa!!! Złódzieje!!
Odpowiedzja sie wtedy urodzilem!!!:OOOO
Odpowiedzfajnie tylko ze najnisza krajowa w 1998r wynosila 500zl a dzis 1386zl ;] czyli i w 1998 i 2011 za najnizsza pensje mozna kupic około 270L benzyny
OdpowiedzKomputer uzaleznia. Niedlugo bedziemy miec liczniki...
Odpowiedzaż mnie coś w dołku ścisnęło i łezka się kręci... :(
OdpowiedzJedno małe ale - wtedy zarabiałem 4 razy mniej - więc na dzisiejsze standardy - to benzyna wtedy kosztowała 7,40 zł,
Odpowiedzwiec teraz jest dużo TANIEJ!
Bawią mnie stwierdzenia w stylu: "gdybym wtedy wiedział", "ale wtedy było super". Nic podobnego, jak już wiele osób zauważyło mamy do czynienia z inflacją czyli zmianą siły nabywczej pieniądza.
OdpowiedzI jak już upieracie się przy minimalnej zamiast średniej (co jest błędem bo minimalna jest ustalana sztucznie) to w ciągu tych 13 lat minimalna płaca wzrosła nominalnie 2,77 raza.
Nominalna cena benzyny (bezołowiowa 95) wzrosła natomiast 2,72 raza.
Wychodzi na to, że w zasadzie nic się nie zmieniło.
A, jeszcze jedno - gaz miał sens, tak jak dzisiaj - był dwa razy tańszy.
:/ Mogłem wtedy nakupić benzyny i teraz bym to posprzedawał....
OdpowiedzSzkoda, że nie pomyślałem wtedy :/
seriously stip this : sugar, fuel, Japan ... it's getting boring ...
Odpowiedzpie*rdolony złodziejski kraj
Odpowiedzproponuje zamach
ale jakie były zarobki...
OdpowiedzPamiętam to, jak się tankowało Merca W124 w 3 litrowym benzynowym silniku przerobionym na gaz, który palił 20l/100km i za 60 zł przejeżdżało się np. nad morze (ode mnie ok. 450km)
OdpowiedzTo były piękne czasy ;)
Ha, mój rok urodzeniaa!!!
Odpowiedzpoważnie? o kurde - przynoś flachę pijemy :P
OdpowiedzDziekuje za datę wybrania moich urodzin:P
OdpowiedzW Stanach w latach powojennych i podczas niej można było za 5$ jeździć przez parę dni, bo zatankowałeś 3x bak za to, a teraz za to nawet auta nie odpalisz.
Odpowiedztoć to jazda za darmo :(
Odpowiedzdzień po moich narodzinach! :D
Odpowiedzzaloze sie ze jak cena wzrosla o 5 groszy to byla panika
OdpowiedzGdyby ktoś wtedy kupił kilka ton benzyny, składował ją do dzisiaj i sprzedawał ją po 2 zł/litr, to zrobiłby niezły interes :D Rozeszło by się jak ciepłe bułeczki a on jeszcze by zyskał :P
Odpowiedzej! ja urodziłam się 25 września 1998 roku!
Odpowiedzspecjalnie sie zalogowałam żeby koment dodać no i plus oczywiście
w moje urodziny to były ceny ;D znaczy się narodziny ;D
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 22 March 2011 2011 16:42
Odpowiedznawet brukselka była drozsza
Odpowiedztak dużo mówicie o minimalnej krajowej zarobków, a to i tak mit, mój ojciec co miesiąc sprawdza konto z wypłatą i czeka przynajmniej na tą średnią krajową(dostaje ok. 1200zł), pewnie powiecie teraz, że czemu tego gdzieś nie zgłosi itp. ale mając do wykarmienia rodzinę i opłacenia rachunki, strach jest cokolwiek zrobić aby pracy nie stracić, bo szef niestety będzie zawsze wyżej od nas. a odnośnie tego, że w 98' minimalne zarobki to były 600zł, ośmielę się powiedzieć, że wtedy za te 600zł można było więcej kupić niż teraz za te 1300 :/
Odpowiedzja pier**, co oni zrobil iz tym krajem , jak tu kur^^ zyc ??
Odpowiedzceny cenami ale nie oszukujmy sie, wtedy polacy zarabiali o wiele mniej, bylo mniej samochodow, no i samochody zarły paliwo jak szalone, kiedys na 100km szlo 8/9l beznyny jak nie wiecej, a teraz 3-4 to jest róznica, wychodziło wszytko podobnie, tylko jasne ze bardziej boli jak mamy wydac 5 zł ze 100, niz 1zł z 20,
OdpowiedzPowiedz mi jaki samochód pali 3-4l pb na 100. 8/9 to właśnie norma.
tylko paliwa niebyło
OdpowiedzW 1999 roku w Tarnowie benzyna U95 była juz po 2.45;)
OdpowiedzDam mocne bo w tym roku i dniu się urodziłem ;D
OdpowiedzA to bodajże ceny ze Świecia ;>
Odpowiedztakie ceny ma 3/4 unii europejskiej wiec czemu nie moglibysmy miec takich ?
Odpowiedzmaciek22--. pokazałes.. jakąs srednią zarobkową nie wiem jakich ludzi teraz tez sr jest ok 3 tysi krajowa. ale niech sie zgłosi . teraz i zaraz kto tyle zarabia z tego co wiem wiekszosci oscycluje między 1200 a 2000 ;p
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 28 March 2011 2011 0:15
Odpowiedz