Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
4452 5323
-

Zobacz także:


E Embroiled
+110 / 158

Nie wiem, tylko błagam, nie bij! Ja dziś mam maturę z polskiego...

Mysz
+92 / 106

Maria Goeppert-Mayer, ale więcej bez pomocy internetu nie jestem w stanie wymienić..

action5
-5 / 7

Komentarz usunięty

K Kjamilex
+35 / 49

Szczerze mówiąc, pierwsza mi przyszła do głowy Caroline Herschel (może być błąd w nazwisku)...

M michal26
+201 / 327

Henryka Krzywonos - wynalazła sposób na to jak uciszyć J. Kaczyńskiego i wpędzić go w zakłopotanie

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 8:02

K kro0p3k
+36 / 52

@Embroiled

to się wyśpisz :D

Jefferson
+61 / 89

Pierwsze co mi wpadło do głowy do Skłodowska Curie oczywiście ;)

Z zwiadowca13
-5 / 27

action5- Sokołowska Barbara czy jakoś inaczej ma na imię

angeloparty
+20 / 30

oktawian, sam nie odpowiedziałeś tylko trułeś dupe :D

hazuki93
+33 / 37

Przynajmniej można otworzyć wikipedię i się dokształcić ;)

OktawianPoz
-2 / 200

A niby po co mam odpowiadać? To miał być demotywator a nie ankieta czy konkurs na to, kto ma lepszą pamięć. Taka wiedza nie jest mi do niczego potrzebna- nie kreuję się tu na znawcę, w przeciwieństwie do autora. Jeśli będę chciał się dowiedzieć, to sprawdzę w encyklopedii. Zamiast czcić pomniki, lepiej tworzyć nowe pożyteczne rzeczy. Przejrzałem inne popełnione przez autora obrazki i widzę jego zamysł- czuje się lepszym, chociaż sam niczego nie dokonał, z samego faktu, że urodził się mężczyzną wywodzi że jest lepszy.

Paulla91
+12 / 144

OktawianPoz, muszę Cie zmartwic, ale gdy wciska się + dla Twojego komentarza z -15 robi się -16, demotywatory jeszcze nie opracowały chyba poprawnego działania matematycznego "na minusie" ;) ale do rzeczy, dałam plus, a demotowi minus, bo wyczuwam tu atak na feminizm, jakoby żadna kobieta nic nie wynalazła. A zdziwisz się, bo wynalazła. To kobieta była odpowiedzialna za skonstruowanie modelu tzw "Watsona i Cricka", dokładnie Rosalinda Franklin. I o ile na wikipedii piszą o jej "udziale" o tyle na studiach dowiedziałbyś się, że projekt, który stworzyła został jej wykradziony.
Kolejna kobieta, ograbiona ze swych osiągniec: Sabina Spielrein, wybitny psychoanalityk, ale niestety żona "słynnego lekarza", której nie przystoi wypowiadac się publicznie. Jej projekty młodziutkiej Sabiny zostały wykorzystane przez Freuda i opublikowane jako jego własne. W szkole uczyłam się też o pianistce, która komponowała utwory i dawała mężowi do nauki. On je grał w domu i byli szczęśliwi. Ona, nie ruszając się dalej niż do piekarni i rzeźnika, nie wiedziała, że mąż robi karierę grając "swoje" wspaniałe dzieła i sprzedając prawa do nich. Niestety nie pamiętam nazwiska, tak jak nie pamiętam nazwisk wielu męskich wynalazców.

inalinee
+47 / 63

Paulla91- ja tutaj nie wyczuwam ataku na feminizm, tylko raczej atak na niewiedzę młodego społeczeństwa. Przyznam szczerze, bez bicia, że pierwszą kobietą jaka mi przyszła na myśl była właśnie Skłodowska -Curie, przypuszczam jak większości (powtarzam: większości nie wszystkim). Napewno są osoby, które z rękawa mogą wyciągać dziesiątki nazwisk takich kobiet, ale mogę się założyć, że nie jest ich bardzo wielu. Oczywiście mogę się mylić i źle interpretować tego demota, możliwe, że w rzeczywistości autorowi chodziło o feminizm. Ale jestem kobietą, i jak już mówiłam, zrozumiałam to w całkowicie odmienny sposób niz Ty.

T toughluck
+8 / 26

@Paulla91:

Sabina Spielrein to uczennica Junga, urodzona 28 lat po Zygmuncie Freudzie. Żona Pawła Scheftela. Freud opublikował "Interpretację snów" w 1899, gdy Sabina miała 15 lat i uczyła się w liceum.

Rosalind Franklin -- fakt, badania były jej wykradzione, ale przed opracowaniem metody poznania struktury DNA i sfotografowaniem DNA była już uznanym naukowcem, więc trudno mówić o niedocenianiu jej.

Co do tego kompozytora, to podaj nazwisko, ale uprzedzam, że przypuszczalnie palnęłaś bzdurę. Żeby komponować utwory muzyczne, trzeba albo mieć niezwykły talent, albo wiele lat kształcić się w tym kierunku. Jeśli żona poddawała kompozytorowi melodie, do których on układał harmonizację, to trudno uważać, że autorem utworu była owa żona. Inaczej można stwierdzić, że autorem Mazurka D-dur nie jest Szopen, tylko Franek z Psiej Wólki Dolnej.

D DamianP89
+9 / 31

OktawianPoz, Paulla91, mam wrażenie że to Wy macie większy problem z "wojną płci" niż autor tego demotywatora, bo faktem jest że o kobietach w historii nauki mówi się mniej a zwrócenie na to uwagi samo w sobie nie jest atakiem na feminizm. Tak jakby stwierdzenie że na polskich ulicach rzadziej spotyka się czarnoskóre osoby traktować jako rasizm. Nie wiem z jakich powodów ale to po Waszych komentarzach (szczególnie OktawianPoz) widać uprzedzenie do mężczyzn.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 12:21

Blondyna
+45 / 81

Sugerowanie, że kobiety są mniej inteligentne niż mężczyźni ponieważ na liście wynalazców figurują głównie samce świadczy o niewielkim rozgarnięciu autora takowych wywodów. Niewiasty przez wiele lat miały utrudniony dostęp do edukacji i były skazane na robienie obiadków, które z radością pałaszowali ich mężowie zajęci opracowywaniem modelu żarówki. Z resztą pęd ku modernizacji nie determinuje wysokości IQ.

D demolka666
+159 / 187

Zofia Nałkowska - wynalazła narzędzie tortur dla tegorocznych maturzystów

P pijakinho
+11 / 29

hmmm Irena Stanisława Sendler raczej nic nie wynalazła... ale myślę że oszukując niemców i ratując tyle dzieci zasługuje bardziej na waszą uwagę niż połowa kobiet które coś odkryły...

chybatak
+11 / 23

Rosalind Franklin - odkrycie podwójnej helisy DNA.
Swoją drogą mam demota o jej smutnej historii ...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 12:46

M mateq31
+15 / 29

Maria Curie-Skłodowska niczego nie wynalazła, tylko odkryła, a to duża różnica.

Medival
0 / 54

@Blondyna a ja nie rozumiem, czemu wszyscy muszą z takim uparciem twierdzić, że mężczyźni i kobiety nie różnią się niczym. Otóż różnią się pod wieloma względami i ta różnorodność jest właśnie piękna! To że mężczyzna nie potrafi jednocześnie rozmawiać przez telefon i oglądać telewizji, to jakie problemy sprawia kobietom zwykłe parkowanie. Te i setki innych rzeczy, które dla większości ludzi są oznaką szowinizmu bądź feminizmu, w rzeczywistości wynikają po prostu z ewolucji. Tym właśnie między innymi są podział ról i specjalizacja obojga płci. Kobieta od zawsze zajmowała się wychowywaniem dzieci nie dlatego, że kościół im tak nakazywał, ale dlatego że natura wyposażyła je w mądrość i cierpliwość niezbędne do tego celu. Mężczyźni zaś w tym czasie wykonywali wszelakie inne czynności niezbędne do przetrwania i, być może rzeczywiście były one ciekawsze niż zajęcia kobiece, ale w zdecydowanej większości przypadków były one też bardziej niebezpieczne i dlatego natura wyposażyła mężczyzn w bardziej rozwiniętą tkankę mięśniową oraz nieco wyższą inteligencję, by lepiej radzili sobie w sytuacjach które wymagają podejmowania trudnych decyzji i logicznego myślenia. Co prawda w ciągu ostatnich 200 lat spora część wykonywanych zawodów stała się bezpieczniejsza, a nauczanie kobiet na uniwersytetach stało się rzeczą normalną, aczkolwiek ewolucji nijak nie da się przyspieszyć, tak więc zarówno kobiety jak i mężczyźni nieraz mimo wykonywania tych samych zawodów osiągają w nich zupełnie różne wyniki, a to że kobiety często otrzymują niższą płacę nie wynika bynajmniej z ich dyskryminacji. Tak samo w przypadku gdy jeden z dwóch piekarzy wypieka nieco smaczniejsze bułki, dzięki czemu osiąga o 10% wyższe przychody. Najwyraźniej kobieta pracująca w kopalni na tym samym stanowisku co mężczyzna również wykonuje mniej pracy niż on i stąd jej niższa płaca. Bo płaca nie zależy od ilości przesiedzianych pracy godzin, ale od efektów jakie daje!

P pawelll3l
+18 / 22

mateq31 masz rację Skłodowska nic nie wynalazła, wraz ze swoim mężem Piotrem odkryła dwa pierwiastki, a odkrycie i wynalazek to co innego.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 13:22

placek
+26 / 36

może gdyby przez te wszystkie wieki nie zajmowały się wiecznie domem i dziećmi miałyby czas na naukę i wynalazki... Dowodem jest to, że gdy to się zmieniło (ruch emancypantek itd.) jest coraz więcej takich kobiet. edit: do tego przez ile ku.rwa lat kobiety nie miały równych szans?! żeby się uczyć, pracować?! Im więcej lat minie tym te różnice bardziej się będą zacierać.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 13:39

Petyniak
+7 / 11

Pomyślałem "Curie" :D ^^ A dopiero potem przeczytałem...

asiaczek102
-5 / 23

Maria Göppert-Mayer, a teraz Ty, autorze, powiedz po raz który wrzuciłeś ten beznadziejny demot?

BlackRedd
-2 / 16

a Kopernik nie był kobietą?? :D

maarchewkowaa
-1 / 7

... czy "Maria Curie-Skłodowska" się liczy? Tu właśnie wychodzi, że mnie nie obchodzą odkrywcy w dziedzinie czegokolwiek, a w szkole tego nie uczą. /// A czy Ty potrafiłbyś powiedzieć, kto wynalazł pojazd m trójkołowy poruszany siłą mięśni rąk? Wątpię, by bez pomocy googla Ci się udało. Odpowiedź brzmi: Stephan Farfler (w Bawarii, rok 1655). Dziękuję za uwagę

radioaktywne
+29 / 47

Wystarczy, że musimy rodzić mężczyzn. Chwała nam za to, że wydajemy Was na świat, więc gdyby nie my nie było by tych wszystkich wynalazków :D czyli to nasza zasługa :D

A Agobard
+11 / 15

Ewa - wynalazła grzech pierworodny... A tak na serio - nie oznacza to, że kobiety są gorsze. Może mężczyźni lepiej radzą sobie w przedmiotach ścisłych, ale pamiętajmy, że kobiety przez lata nie miały dostępu do edukacji.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 15:21

Blondyna
+6 / 14

@Medival - odpowiadasz mi na twierdzenie, którego nie wywiodłam. Gdzież ta Twoja "trochę wyższa" od mojej inteligencja? Sama drwię z osób uważających, iż między mężczyzną a kobietą nie ma żadnych różnic, bynajmniej nie dostrzegam ich w intelekcie. Zgadzam się z Twoją koncepcją wynagradzania stosownie do efektu pracy, dlatego też jestem przeciw parytetom wynikającym z dyskryminacji pozytywnej. Jednakże podnoszenie jakoby zdobywanie pożywienia dla rodziny było jedynym zajęciem wymagającym logicznego myślenia i rodzącym umiejętność podejmowania trudnych decyzji jest błędne. Wychowywanie dzieci, utrzymanie gospodarstwa domowego, selekcja darów natury zdatnych do jedzenia także wymagały posiłkowania się tymi zdolnościami.

Haitilulz
+14 / 16

@Medival, mylisz się co do ilorazu inteligencji; średnia IQ w wypadku kobiet jest właśnie wyższa (co prawda zależnie od badań można zaobserwować pewne różnice zdań wśród naukowców, choć tu generalnie duża ich część to potwierdza), a wynika to z tego, że w populacji kobiet wyniki są w miarę równomiernie rozłożone (http://www.iapsych.com/articles/keith2008ip.pdf). W wypadku mężczyzn można natomiast mówić o prawdziwych geniuszach, ale i prawdziwych debilach. W ten sposób obie płci się uzupełniają i dzięki temu możliwy jest ogólnie pojęty rozwój.

Haitilulz
0 / 6

@Blondyna To o czym piszesz jest prawdą, ale wykorzystywanie wybiórczych faktów ("kobiety nie miały dostępu do nauki") jest równie nierozgarnięte i naiwne, co pomysł, jakoby liczba laureatów Nagrody Nobla stanowiła wyznacznik średniej IQ populacji (napisałem o tym w innym poście). http://pl.wikipedia.org/wiki/Laureatki_Nagrody_Nobla#Statystyki - nie musimy analizować tabelek od samego początku, wystarczy spojrzeć na ostatnie dekady. Jak już wspominałem, mimo, iż generalnie płeć brzydka nie jest inteligentniejsza od kobiet, mamy zdecydowanie większe stężenie zarówno idiotów, jak i - co widać po załączonych obliczeniach - jednostek ponadprzeciętnych. To tak tylko gwoli ścisłości. EDIT: ten post jest odpowiedzią na Twoją przedostatnią wypowiedź.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 16:48

bredny
0 / 2

Kempa? Znalazła Tuska.

Pomornik
+28 / 32

demot:a teraz czarny wynalazca:

D Demot87
+2 / 2

A nasza pierwsza astronom - Elżbieta Koopman Heweliusz

M mucka1
0 / 4

i niech dzieci neo powiedza mi jak mozna wynaleźc pierwiastek chemiczny? Jak mozna wynaleźć słońce, wode, ksiezyc? Ona odkryla istnienie Polonu i Radu !

Obecnie sa prezeprowadzane badania nad zsyntetysowaniem pierwiastkow z " wyspy samotnosci" ale to nie jest wynalezenie. One istnialy juz duzo wczesniej ! Powodzenia na maturze z czytania ze zrozumieniem... przyda sie

M mucka1
0 / 0

wyspy stabilnosci :)

nwn9
-2 / 4

Coś was zabolało w mojej wypowiedzi? Może wasze ego?

gl1n4
0 / 0

Kopernik była kobietą :)

Z Zihat
-2 / 2

Faktycznie Curie najszybciej przychodzi na myśl pomimo tego ,że nie była wynalazcą . Właściwie była jakaś kobieta - wynalazca ? Chyba nie . (Nie chodzi mi tu o odkrywcę ,jak np. Curie ) . Zapewne jednym z czynników tego była historia ludzi , gdzie kobietom przyporządkowana była rola wychowywania dzieci stąd też jej zdolności psychiczne (tak to nazwę :P) podążyły w tym kierunku . Ale jak by nie było od blisko dwóch wieków kobiety mają prawo się kształcić i wybierać własną drogę (nie przyporządkowaną tradycją i kulturą ) , dla czego do tej pory nic nie wynalazły ?

A tak pod temat ,czytając nie które komentarze wywnioskować można ,że część kobiet uważa ,że dziecko powstaje jedynie za sprawą kobiety -> takim użytkownikom proponuję dokładnie przeanalizować rozwój dziecka od początku . Bowiem dziecko powstaje ZARÓWNO przez udział mężczyzny jak i kobiety .

oponka01
+1 / 3

ten demot ma chyba powiedzieć coś w rodzaju: Kobiety nadają się tylko do garów. A prawda jest taka, że kobieta nie miała możliwości czegokolwiek wynaleźć gdyż na uczelniach, uczeni byli tylko chłopcy a małym dziewczynką wpajano, że muszą gotować i prać dla faceta. Niektóre kobiety nawet nie wiedziały, że można żyć inaczej. :(

A apawka
+14 / 28

@PSdemot kobiety nie radza sobie kiepsko, tylko gdybyscie sie douczyli lub w szkole nie rzucali kamieniami wiedzielibyscie, ze niepozwalano kobieta ksztalcic sie czy pracowac, to bylo domena mezczyzn, kobiety po prostu sie baly, te nieliczne ktore sa w historii po prostu sie wylamaly i mialy gdzies konsekwencje, pozatym do dnia dzisiejszego sie nie doiwiesz ile kobiet pracowalo nad projektami, a po prostu mezczyzni sie pod nimi podpisywali :] jak chociazby r.franklin ktora niestety nie mogla sie obronic, bo mlodziutko zmarla


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXszukalam tego nazwiska: Mary Anning jedna z pierwszych kobiet ktora zajmowala sie skamienialosciami

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 12:30

hoszanna
+5 / 7

Lillian Moller Gilbreth wynalazła elektryczny mikser, półki w lodówce xD i kosz na śmieci z pedałem :P

Papaja22
+1 / 7

Ja też pomyślałam Maria Skłodowska-Curie i już takie fuck yea, a potem przeczytałam to niżej ;pp

J JesusAve
+69 / 81

@Xianiane

Ty patentowy baranku :)
''Kopernik też była kobietą''
To cytat z polskiej komedii - Seksmisja.
Znajdź mi jakiekolwiek informacje o takowych spekulacjach.

'dla niekumatych' ... o ironio.

M M4v3ric
+38 / 56

Einstein też była kobietą!! xD

ch44
0 / 18

- A Kopernik?
- Też była kobietą!

akjfisxgjdoh
0 / 2

kubixox, właśnie chciałam to napisać ! :(

aImLeSS
+15 / 19

@ch44 "I może Curie-Skłodowska też?"

D darekc4sm
+4 / 16

nie wiem jak się nazywa ta kobieta, ale nie ma wątpliwości że wynalazła to kobieta, a mianowicie: FOCH ZA NIC , moze i kopernik :P

K kedziorro89
+2 / 4

Dokładnie to chciałem napisać. Kopernik była kobietą!

artur123
-5 / 5

A jak pani Kopernik miała na imię? ;)

Haitilulz
+9 / 13

@olesiu Pewnie narażę się feministkom, ale niestety, zabicie brata opatentował już Kain. ;(

B beretxxx
+62 / 64

jak pewnie wiekszośc z nas ;p
w sumie dobrze, że wszyscy o Polce pomyśleli od razu:D

Justys777
+19 / 25

Taaaa tylko, że ona odkryła a nie wynalazła.

PSdemot
0 / 10

no właśnie - odkryła (przypadkowo) to co już istniało. Poza tym istnienie ich przewidziano 30 lat wcześniej więc o nich wiedziała.

K khadzad
-3 / 3

Przy czym Jocelyn myślała że to jest UFO stąd nazwa LGM(Little Green Man). Kobieta jak zwykle przeszła od razu do absurdalnych wniosków, stąd wielu fizyków uważa że kobiety do ich fachu sie nie nadają;)

L lecok
+84 / 118

oj tam , kobiety nie musza nic wynajdywać , one mają inspirować mężczyzn ;D

Odpowiedz
drakulka
+14 / 26

@Sasaki jakiś czas temu? mnie one nigdy nie śmieszyły :D troszke jakby poniżej mojego poziomu są. za to mój kolega uwielbiał się nimi popisywać dopóki jego najlepszy kumpel nie znalazł sobie dziewczyny

R ramzesito
+6 / 8

No, mnie też.. A znacie ten kawał o dwóch blondynkach..?

Blondyna
+4 / 6

@ramzesito - opowiedz, to moje ulubione.

G GOLASik12
+29 / 35

Ładnie, ładnie ;] Jak pewnie większość, zostałem złapany na Pani Skłodowskiej-Curie ;]

I teraz powinna nastąpić fala cwaniaków z wikipedią, którzy podadzą inne panie ;] Nie wykluczam wyjątków, które na pewno się znajdą :)

Odpowiedz
Albiorix
-1 / 17

Hah, znam/znałem kilka dziewczyn pracujących naukowo. Ale głupio mi je pytać co odkryły :)

Odpowiedz
A anro
+42 / 52

Może i kobiety nie są najlepszymi wynalazcami, ale znają różnicę pomiedzy słowami 'wynalazca', 'odkrywca' i 'naukowiec'. Maria Curie ODKRYŁA polon i rad, Einstein opracował TEORIĘ względności.

Wynalazcą był między innymi facet, który stworzył szczoteczkę elektryczną, którą wygrywa "baby" J. Biebera.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 2:22

Odpowiedz
drakulka
-3 / 5

brawo o tym samym pomyślałam :) miałam o wynalazkach na jakimś głupim przedmiocie na studiach, było coś o butach o jakimś nietypowym kształcie obcasa, to pewnie kobieta :P

B blackpancace
+34 / 52

Kobiety do końca 18 wieku nie otrzymywały w wielu krajach edukacji, ciągle zaledwie 3% nowych wynalazków jest udziałem kobiet - może i zaboli to feministki, ale kobiety nie przyczyniły się bezpośrednio do rozwoju technologicznego. Co nie umniejsza ich roli w rozwoju społeczeństwa jako takiego ;-)

Odpowiedz
Iskierka
+16 / 32

Prawda. Sama miałam problem z wymienieniem nazwisk i myślę, że mogło za tym stać pare przyczyn: 1. Nie umiem wymienić też zbyt wielu nazwisk męskich wynalazców. 2. Umiem wymienić tylko te nazwiska, które poznałam jeszcze w podstawówce, a zatem te, które edukacja szkolna i pozaszkolna uznała za ważne wybierając je z wielu wielu innych. 3. Jedyne, które umiem wymienić, pochodzą z 18 i 19 wieku (bo takie lansuje się we wczesnej edukacji), a wtedy, jak piszesz, kobiety miały inny dostęp do edukacji. 4. Tak jak w innych dziedzinach działalności, dawniej i dziś kobiety miały problem z traktowaniem ich pracy na równi z pracą mężczyzn. W dziedzinie technologii ta dyskryminacja mogła być nawet ostrzejsza. 5. Od wczesnego dzieciństwa kobiety są przystosowane w procesie socjalizacji płciowej do pełnienia innych roli i wykazywania innych, bardziej "kobiecych" zainteresowań, np. przez otrzymywanie innych zabawek, książek, zapisywania przez rodziców na inne kółka i później imitację zainteresowań rówieśników tej samej płci (lalki i garnuszki zamiast dinozaurów i śrubek). Do tego są wychowywane na bardziej grzeczne i niewspinające się na drzewa, a rozwijanie zdolności psucia, zaspokajanie ciekawości i podejmowanie głupiego ryzyka na pewno ułatwiają późniejsze innowatorskie osiągnięcia naukowe. 6. Badania socjologiczne udowadniają, że kobiety odczuwają coś takiego jak "lęk przed sukcesem", który utrudnia wybicie się tym kobietom, które jakoś przebrnęły przez sitko narzucania zainteresowań. 7. Następna możliwa teoria, kobiety są faktycznie mniej predysponowane do technicznej działalności z powodu zachowań utrwalonych w czasach jaskiń i mamutów (chociaż medal dla tego kto wie, kto wtedy pierwszy wynalazł ogień etc. - może akurat była to kobieta;) ) 8. Kobiety nie są wynalazcami, bo Bóg je takie stworzył: to mężczyźnie pozwolił nazywać zwierzęta w raju podczas odkrywania rożnorodności świata, kobiecie dał tylko jabłko, które wisiało, i nie mogła z nim robić - miała być posłuszna, a nie zaspokajać ciekawość ;) 9. Kobiety są predysponowane biologicznie do niezajmowania się nauką, bo z racji posiadania macicy mogą wykazać się urodzeniem nowej istoty, podczas kiedy mężczyźni desperacko muszą szukać innych sposobów na zdobycie społecznego uznania. 10. Ostatnia teoria, kobiety są po prostu bardziej tępe od mężczyzn, ale za to mają ładne piersi. - Spośród tych teorii, mi wydają się prawdopodobne 1+2+3+4+5+6, ale każdy ma prawo do własnych wyborów.

drakulka
+2 / 8

Iskierka co do ostatniego --> ja mam brzydkie cycki, może kiedyś coś wynajde :D

K khadzad
-2 / 4

Iskierka:
1. Jesteś głupia
2. Patrz wyżej
3. Patrzy wyżej
4. Musiały być powody i...patrzy wyżej
5. Nonsens
6. Badania socjologiczne wyjdą inne każdemu więc sie na nie nie powołuj.
7. Brawo pierwsze w miare mądre zdanie
8. Kreacj

L LanneLlochLannah
+38 / 48

Kobieta-odkrywca: odkrywając swoje wdzięki zainspiruje faceta do zrobienia niemożliwego lub zronienia z siebie idioty :)

Odpowiedz
S szczura
+47 / 67

Kiedyś kobieta zajmująca się nauką była traktowana jak babochłop i wiele odkryć dokonanych przez kobiety było przypisywanych ich mężom. Myślę, że warto zwrócić na to uwagę.

Odpowiedz
Paulla91
+4 / 14

to odsyłam do mojego komentarza wyżej.

Haitilulz
-1 / 1

Fajnie, tylko że na twój komentarz powyżej odpowiedział już toughluck i wytknął błędy, więc za wiele się nie zmieniło. To ciekawe, jak mało do powiedzenia mają minusujący - najwidoczniej kompletnie zignorowali wspomnianą wypowiedź lub po prostu nie potrafią czytać.

Zetsu
+7 / 9

też mi to przyszło do głowy, ale czy ona coś odkryła?

T Times
+8 / 14

Jak to co? Fanatyzm religijny!

Z ziemniaczanyplacek
-1 / 19

Też uważam, że należy więcej uczyć w szkołach o kobietach, które przyczyniły się do rozwoju cywilizacji. Masz plusa, naturalnie.

Odpowiedz
H HouseOla
+23 / 29

Penthesilea (około 1187 p.n.e.) legendarna wynalazczyni topora :D

Odpowiedz
gohaasdfghj
+15 / 59

Proszę bardzo: Caroline Herschel - odkryła osiem komet, pierwsza kobieta z członkostwem Royal Astronomical Society, o ile się nie myle zaprojektowała własny teleskop.
Ada hrabina Lovelace - pierwszy programista komputerowy.
Rosalind Franklin - nagroda Nobla z medycyny.
Barbara McClintock - nagroda Nobla z genetyki.
Takie wynalazki jak: ogrzewanie samochodowe, wycieraczki, kevlar to też zasługa kobiet.
Poza tym demot seksistowski i wg mnie niepotrzebny. Chciałeś się dowartosciowac? Jakies kompleksy? Wez pod uwage, że dawniej kobiety nie miały praw i możliwości do rozwoju jak mężczyźni. Dlatego tak mało z nich coś osiągnęło, a jeśli już to napewno musiały włożyć w to więcej pracy niż faceci, i to właśnie przez przekonianie, że są głupie, ich pomysły do niczego, a miejsce w domu. Obecnie 20% nagradzanych (szczególnie złotym medalem) przez WIPO wynazców to kobiety. Miej szacunek do kobiet, w końcu jedna z nich Cię urodziła.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 5:48

Odpowiedz
A Ankaszklanka
-2 / 24

"Poza tym demot seksistowski i wg mnie
niepotrzebny. Chciałeś się dowartosciowac? Jakies kompleksy?"

O kurcze, chyba wstałaś/wstałeś lewą nogą :P Miłego dnia.

gohaasdfghj
+7 / 25

Po prostu co chwilę czytam, czy to na demotach czy na kwejku "faceci są tacy, dziewczyny takie..." no i po co to? Nie rozumiem skąd te podziały. Każde ma swoje wady i zalety. A ten demot co miał pokazać? Że kobiety są gorsze? Nie mówię, że są lepsze, bo zawsze znajdzie się też jakaś fanatyczna femistka. A to, że autor nie zna żadnej kobiety, która coś wynalazła oprócz MSC to świadczy tylko o jego brakach w wiedzy. Również miłego dnia życzę :)

R rozrewolwerowany
+1 / 11

a dla mnie to jest po to, aby było śmieszniej :) a wszystko i tak traktuję z dystansem

N Niulka12
+3 / 13

autor zna kobiety tylko z redtube, i co jak co ale taki demot jest stereotypowy, być może w czasach kiedy odkrywało się wszystko co podstawowe- pracowali tylko mężczyźni, ale np. autor jest głupszy od moich gupików z akwarium i niczego nie osiągnie- ratuje się takim demotem. A i pod autor śmiało można wpisać ADMIN, bo demoty schodzą na psy, są rasistowskie, seksistwoskie, głupie, nudne... czasem się trafi perełka

K khadzad
-1 / 3

Brawo! Szkoda że tłumaczenie się tym że kiedyś kobiety nie miały możliwości nauki jest bezgranicznie głupie. Teraz mają, i jakoś zauważalnego wzrostu odkryć/wynalazków kobiet nie widać.

Niulka12-proponuje się dokształcić nadal się odkrywa wszystko co podstawowe;) Np poprawną teorię grawitacji odkrył Einstein zaledwie kilkadziesiąt lat temu! Newton sie w grobie przewrócił że ktoś wytknął mu błąd^^

E elly
+1 / 3

@khadzad - nie widać? rzuć okiem choćby na listę noblistów w dziedzinie medycyny z ostatnich kilku lat. Zwróć też uwagę na fakt, że obecnie odkrycia i wynalazki dużo rzadziej przypisywane są konkretnym osobom - bo większość z nich powstaje w wyniku prac wielu współpracujących (a czasem nawet konkurujących) zespołów badawczych, nierzadko w komercyjnych ośrodkach badawczo-rozwojowych. I rzadko kiedy taki zespoł składa się wyłącznie z mężczyzn. Za czasów Skłodowskiej-Curie odkrycia były wynikiem ciekawości. Dziś idą za nimi ciężkie pieniądze a patenty i prawa do wynalazków powstają pod szyldami korporacji, a nie pod nazwiskami konkretnych badaczy.

JacekAdamczyk
+1 / 17

Ale to potrzeba jest matką wynalazku... a potrzeba to już rzeczownik rodzaju Żeńskiego...

Odpowiedz
U unreal0face
+4 / 8

Hypatia z Aleksandrii. Pamiętałem o niej, bo był artykuł w "Focusie".
...Ale oczywiście pierwsza myśl "Maria Curie". :)

Odpowiedz
Phaet
0 / 8

Też najpierw pomyslałem o Skłodowskiej a zaraz po tym o Florence Nightingale.

Odpowiedz
S Szmatrix
+2 / 4

Zaraz zaraz, co wynaleźli Maria Słodowska-Curie i Mikołaj Kopernik?

Odpowiedz
R RudaEwa
+14 / 20

ciekawe jak kobieta mogła coś wynaleźć, skoro w przeszłości kobiety nie mogły się uczyć, nie miały praw obywatelskich itp., poza tym Maria Skłodowska jest jedynym naukowcem w Europie, który zdobył nobla z dwóch różnych dziedzin.

Odpowiedz
K khadzad
-4 / 4

To dlaczego Marii Skłodowskiej to nie przeszkadzało? A dlaczego przeszkadza to kobietom w dzisiejszych czasach? Kiepsciutki argument

E elly
+1 / 3

khadzad - że zacytuję za wikipedią " Niedawno opublikowana książka Athena Unbound przedstawiła analizę (opartą na wywiadach i badaniach) przebiegu kształcenia i zatrudnienia kobiet-naukowców od wczesnego dzieciństwa, przez wykształcenie wyższe i karierę akademicką. Książka zawiera następującą tezę: Kobiety, aby zacząć karierę naukową i osiągnąć sukces, spotykają się ze szczególnym ciągiem przeszkód, związanych z płcią, które nadal trwają, pomimo niedawnych postępów[12]."

Może jak książkę przeczytasz, to się dowiesz :)

S Szmatrix
0 / 0

Na tej zasadzie można powiedzieć, że Europejczycy wynaleźli Indian. Dlaczego nikt nie widzi różnicy między wynalazkiem a odkryciem?

P PaniKasia
+2 / 28

Stephani Kvolek, bez której mężczyźni ginęliby jak muchy. Wynalazła kevlar.
A demot głupi jak but. Niech no ja sobie przypomnę, kiedy to mężczyźni zezwolili łaskawie kobietom na STUDIOWANIE? W latach '20 XX wieku? Maria Skłodowska też była szykanowana za wpychanie się w męski świat. Nie łudźcie się, drodzy szowiniści, że mężczyźni są genialni, a kobiety nigdy nic nie zdziałały.
Gdyby szowiniasta mógł skoczyć z poziomu swojego ego na poziom swojego IQ, zostałaby z niego mokra plama.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 4 May 2011 2011 7:33

Odpowiedz
S Sorboza
0 / 0

@beczka, a cóż ostatnio Ci cudowni mężczyźni wynaleźli?

RedFF
0 / 0

Ale to widać na codzień... kobieta prochu nie wymyśli...

U UgiBugi
-1 / 9

Trochę ich za mało, ale i tak pomyślałem o Stephani Kvolek, Caroline Herschel, i oczywiście o Marii Skłodowskiej Curie.

Odpowiedz
I Iceman31
+9 / 19

MOJA SĄSIADKA!

Wynalazła u swego męża szminkę na koszuli po przyjeździe z delegacji....... on póki co, jeszcze długo nic nie "wynajdzie"

Odpowiedz
K k0niu86
+3 / 7

Ej ale przecież ona nic nie wynalazła... odkrycie a wynalazek to dwie różne sprawy :)

Odpowiedz
JMP
+2 / 4

Nie całkiem się zgodzę, wcale nie wiem, czy matematyka została "odkryta" czy "wynaleziona" - czyli czy matematyka istnieje jakoś obiektywnie, czy jest tylko wytworem ludzkiego umysłu. Najtężsi filozofowie się nad tym zastanawiają.

T tlaloque
+2 / 4

a co za roznica? przeciez ten demot to proba sil plci, a nie pojec. jakbym spytal o "mezczyzne - wynalazce", tez niektorzy wskazaliby na pitagorasa, einsteina lub kolumba. dodatkowo niektore odkrycia pociagnely za soba pozniejsze wynalazki lub na odwrot: curie sklodowska wynalazla sposob rozdzielania izotopow, dzieki czemu odkryla rad.

A aptll
+3 / 9

Może niedouczony jestem ale... Skłodowska-Curie ODKRYŁA - nie wynalazła. No chyba że się mylę to mnie uświadomcie...

Odpowiedz
D Dzablonnn
-2 / 2

Widzę, że na twoim profilu goszczą jeszcze 2 takie same demoty ;]

Odpowiedz
K Kiraki
-1 / 9

Skłodowska-Curie pierwsza, chwila paniki i zacząłem walić na oślep jakimiś Joannami d'Arc (ale to przecież ncizego nie wynalazła) i Tearno (czy coś w ten gust, żona Pitagorasa, która sama miała jakieś tam prace). Ładna sztuczka.

Odpowiedz
omglame
+13 / 19

to pewnie dlatego, że przez wiele lat kobiety nie miały żadnych praw.

Odpowiedz
NicoBelicPL
-1 / 9

A mnie nie złapałeś.
Pomyślałem : "Maria Curie-Skłodowska"

Odpowiedz
martabor86
+15 / 17

"Fundamentem wszelakiego postępu jest kobieta. Dynamit, telefon, samolot – wszystko to wymyślili mężczyźni po to, żeby pochwalić się przed kobietami." - Jan Jarmuż. Od razu jak zobaczyłam tego demota musiałam poszukać tego cytatu:)

Odpowiedz
C csvego
+2 / 12

Vibra Tores - hiszpańska eseistka, która wynalazła.... to co kobiety trzymają w skarpetkach.

Odpowiedz
gacek017
+10 / 14

A według mnie ten demotywator pokazuje naszą,powiedziałbym nikłą wiedzę w takich właśnie tematach.Nie mówię bo sam prócz Skłodowskiej nie potrafię wymienić nikogo innego,I ja się pytam,Czego nas ta szkoła uczy?

Odpowiedz
A asia84
-3 / 7

Skłodowska nic nie wynalazła - tylko odkryła, a to jest różnica!

Odpowiedz
asdfghjkl
+11 / 21

ekhem, taki szczegół, że kobiety przez stulecia nie miały po prostu takich możliwości, bo były dyskryminowane przez mężczyzn...

Odpowiedz
C cinka777
-1 / 5

Pierwsza myśl- Kopernik (przecież też była kobietą!) ;)

Odpowiedz
B blut95
-5 / 15

Ewa , nazwiska nie znam , była to pierwsza matka wiec wymysliła wkur......
, Adam chodź na zakupy , Adam ja chce jabłko ,

Odpowiedz
A Addiw
-2 / 6

To niech autor powie, co wynalazła Skłodowska. Wiem, że ODKRYŁA promieniotwórczość naturalną oraz ODKRYŁA rad i polon.

Odpowiedz
Invisse
+4 / 6

Przez wiele lat pracowała nad zastosowaniem promieni rentgenowskich w medycynie - może aparat do prześwietleń nie jest jej, ale "podstawy" już tak.

C Corn
-3 / 11

Ku**a to niesprawiedliwie, studiuję na Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej, chyba normalne że pierwsze co do głowy mi przyszło to właśnie ona :/

Odpowiedz
abzgbl
+4 / 4

"NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI, JESTEM TYLKO JA"
Śmierć

T tonio56
+3 / 7

Nie wiem czy kogoś przez przypadek nie powtórzę, ale Pani Skłodowska niczego nie wynalazła, tylko odkryła. To tak jakbyś powiedział że Kolumb wynalazł Amerykę.

Odpowiedz
kini
+3 / 7

Maria Göppert-Mayer Odkrycie struktur nuklearnych a dokładnie z nimi związanie

Caroline Herschel odkrycie ( chyba nie jestem pewna) 7 komet wraz z bratem.

Agnesi, Maria Gaetana zasady analizy matematycznej

Maria Mitchell odkrycia komet

Lise Meitner rozstrzępienie jądra atomowego

Więcej nie pamiętam ale bardzo dużo ich było.

Odpowiedz
I ihro
+7 / 19

Mary Anderson- wycieraczki do samochodu .
Mary Brush- pierwsza kobieta która w USA zdołała sama opatentowac swój wynalezaek..gah Gorset (panowie fetyszyści jesteście jej coś winni )
Beulah Louise Henry- zwana Kobiecym Edisonem ponad 110 wynalazków

Odpowiedz
ruwny
+2 / 4

Józef Hofmann- wycieraczki samochodu

Atmosphere
+21 / 31

No i następny seksistowski demot. Kobiety, w dawnych czasach, nie miały żadnej edukacji, każdy je zmuszał do zajmowania się domem, rodzenia dzieci, itd., a gdyby któraś chciała robić co innego, to by dostała w pysk, i to pewnie nie jeden raz. Jeśli już coś odkryła czy wynalazła, to, tak jak powiedział ktoś wyżej, musiała się naprawdę napracować, albo jeśli coś odkryła to napewno zostało to przypisane jakiemuś facetowi, bo to było niedorzeczne że kobieta mogła coś wynaleźć czy odkryć. Szkoda, że wielu ludzi tego nie rozumie. [-]

Odpowiedz
T tlaloque
+1 / 5

seksitowska tradycja i nic wiecej. juz dawno dowiedziono, ze kobiety maja wrazliwszy smak i wech. gotuja lepiej, niz facet, ale niestety trzeba byc kobieta, by dostrzec roznice.

RedFF
-4 / 4

To dlaczego dzisiaj nie ma wynalazków kobiecych? Może i są, ale można je zliczyć na palcach jednej ręki. Co do gotowania... to, że więcej kobiet gotuje nie zmienia faktu, ze lepsi są faceci.

RedFF
0 / 0

Przede wszystkim mają ograniczenia umysłowe.

OktawianPoz
+19 / 31

Mężczyźni są lepszymi kucharzami- dowiedzione naukowo, że lepiej rozróżniają smaki... To, że chcesz widzieć dziewczynę w kuchni oznacza tylko tyle, że jesteś leniwy- mógłbyś gotować lepiej od niej, ale wolisz siedzieć przed telewizorem a żeby ona wokół ciebie chodziła.

W Wikol
+1 / 17

Mogles zadac trudniejsze pytanie - "Wymien murzyna ktory cos wynalazl w historii naszej cywilizacji?" ;>

Odpowiedz
L Lypa
+4 / 6

Hyh, tak nawiasem mówiąc, Maria Skłodowska-Curie też niczego nie wynalazła - natomiast parę ważnych rzeczy odkryła.

Odpowiedz
alexandra1880
0 / 0

na pewno są równie inteligentne, zależy które, ale jak kobiety mogły swobodnie ,,pracować" (oczywiście w tym sensie, że mogły jak np. tutaj wymyślać wynalazki, zostać architektem, kucharką, nie wiem, cokolwiek, by robiły coś, co lubią) 200 lat temu, a mężczyźni od początku.