Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
1973 3015
-

Zobacz także:


K Kompilator
+19 / 95

demot:Kto Boga w sercu nie ma:ten w kościele go szuka

TyskiDaroo
+29 / 47

Zapomniał o ZUSie. Ten, w przeciwieństwie do kościoła, jest obowiązkowy.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 19 September 2011 2011 18:29

paul86
-1 / 15

eMCe88, po co? Dla pieniędzy! Ale nie księży, tylko właściciela tej strony.

I iffish
+10 / 16

eMCe88 - mądrze napisane. Więcej użytkowników o takich poglądach i świat będzie piękniejszy:)

K Kompilator
+3 / 63

Wydatki państwa polskiego na ordynat polowy, czyli magów w polskiej
armii
wyniosły
21,8
mln
zł.
Na
katechetów, czyli mieszanie w głowach dzieci i młodzieży - 800
milionów
złotych.
Na
mocy
decyzji
Komisji
majątkowej Polska przekazała Kościołowi katolickiemu
ponad
pół
tysiąca
nieruchomości
o
łącznym
obszarze 65 537,9704 hektarów i wartości ok. 5 mld

oraz
rekompensatę i
odszkodowania
w
wysokości
143 534 231,41 zł. CZEMU
MOJE
PIENIĄDZE

ROZTRWANIANE
NA
MAFIĘ, KTÓRA DAJE GŁUPIM OWIECZKOM "NIEBO" ZA PIENIĄDZE? CZY TO NIE
POWINNO ZALEŻEĆ OD POSTĘPOWANIA DANEJ OSOBY, A NIE JEJ MAJĄTKU?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Finansowanie_organizacji_religijnych_przez_Polsk%C4%99

Zmodyfikowano 8 razy Ostatnia modyfikacja: 17 September 2011 2011 21:17

Paulla91
-3 / 25

Kompilator, chyba jednak pogadam z bratem, bo masz całkiem sensowne podejście do kościoła xD

zxccxz
-1 / 41

ShrOniCek, w jaki sposób kościół umoralnia? Chyba sobie żarty robisz. Biblia jest zbiorem mitologii judeochrześcijańskiej. Chcesz, to kupujesz i czytasz, nie to nie. Kompilator ma rację; z moich pieniędzy utrzymywana jest organizacja szamanów w czarnych kieckach, którzy opowiadają bajki o kolesiu z roztrojeniem jaźni, który topił, mordował, podżegał do zbrodni, zabijał dzieci. Wolałbym wydać te pieniądze na naukę, żeby mniej było intelektualnego betonu, który wierzy w bajki o krasnoludkach i próbuje na siłę wpychać te bajki innym do głów za pieniądze podatników

K Kompilator
+2 / 34

@ShrOniCek, powiedz mi czemu TYLKO TA JEDNA, JEDYNA organizacja ma przywilej do "umoralniania"? Czemu nie
mogę założyć własnej organizacji dotowanej ze skarbu państwa? Czyżby ktoś tu miał monopol? "nie
pie*dol o jakichś
pieniądzach, bo widać, że nic poza nimi nie widzisz." - kto jak kto, ale to akurat nie
ja mieszam w umysłach, tak aby wyciągnąć jak najwięcej kasy przez jak najdłuższy czas. "Czytałeś
kiedyś Biblię?" - co ma wspólnego Biblia z KK? Czy jest to księga, którą mogą studiować tylko
katolicy? Co prawda została ona mocno przez tą organizację zniekształcona, ale początki jej powstania nie
mają z kościołem nic wspólnego. I nie uważam jej za stratę pieniędzy i papieru, bo co mi do tego co kto
czyta? "To nie są Twoje
pieniądze, co najwyżej parę groszy." - to są czy nie są? Te moje "parę groszy"
w skali kraju daje GRUBE MILIARDY. Czemu dostaje je tylko kościół katolicki, a nie np. świadkowie jehowy
czy jakakolwiek inna organizacja religijna? Jeżeli KK jest tylko organizacją "umoralniającą", czemu jest
jej tyle w polityce? Czemu chcąc wywiesić plakat innej opcji wyznaniowej napotykamy na mocny opór lokalnej
władzy? Bo przed wyborami ksiądz wskaże owieczkom inne osoby na które trzeba głosować? Kto miał do czynienia ten wie jaki jest syf z tym związany...

@Paulla91, widzisz jak do siebie
pasujemy? To musi być przeznaczenie, a przeznaczenia nie oszukasz :D Przy okazji widzisz jaki jestem biegły w finansach, pasuję na kierownicze stanowisko jak ulał :) @Wszyscyktorzypoparlimojezdanie - aż mi się łezka zakręciła w oku, wzruszyliście mnie, nie jestem już sam w tej walce :)

Zmodyfikowano 5 razy Ostatnia modyfikacja: 17 September 2011 2011 22:56

P pane
+11 / 25

@kompilator kazdy kosciol(nie tylko katolicki) ma prawo dostac od panstwa ziemie pod budowe swiatyni, to tylko pare formalnosci. Nie chce mi sie dawac tu wykladu z prawa. Zachecam do nauki przed wydawaniem opinii :).

L lisudml1991
+15 / 15

@TyskiDaroo - odwrotnie: ZUS obowiązkowy, kościół nie

zxccxz
+3 / 9

ShrOniCek, "...rozje*bałeś mi konstrukcję". Jak czytam wypowiedzi Twoje i Tobie podobnych, to właśnie nie rozumiem, czy już zostałeś umoralniony, czy to jeszcze trwa i czy ma to w ogóle jakiekolwiek szanse powodzenia. Tak wiem, czym jest chrześcijaństwo i wiem, czym jest jego najbardziej wypaczony i zdegenerowany odłam czyli katolicyzm.
Za wzór mają psychopatycznego mordercę, którego każdy normalny człowiek potępia a nie czci. Przykazania okroili i zmienili tak, żeby pasowały do ich potrzeb. Każdy normalny, samodzielnie myślący człowiek nie potrzebuje religii, żeby mieć zasady i postępować zgodnie z nimi. Żeby być dobrym człowiekiem, nie trzeba dorabiać do tego jakiejkolwiek ideologii a tym bardziej religii.
Jak patrzę na historię chrześcijaństwa a zwłaszcza katolicyzmu, to ja podziękuję za takie umoralnianie. W czasach obecnych jest trochę lepiej, bo nie palą już na stosach tych, którzy mają odmienne zdanie, ale chętnie wydrapaliby im oczy, gdyby tylko było na to społeczne przyzwolenie. Szamani w czarnych kieckach doją ich z pieniędzy na każdym kroku, mamiąc przy tym opowieściami, których wiarygodność jest w stanie podważyć każdy średnio rozgarnięty człowiek.
PS. Nie wierzę, że jesteś ateistą. To pusty slogan. Twoje wypowiedzi mówią coś zupełnie innego.

K karol01124
-5 / 15

ej frajerzy to nie jest zadna mafia komuniści ruchani.
Chcesz to dajesz na tace nie chcesz to nie dajesz

P pane
+1 / 7

@kompilator nie podam Ci aktów prawnych bo jak znam życie wtedy zarejestrujesz jakiś kult latającego potwora spagetti i złożysz wniosek o przyznanie ziemi pod miejsce kultu a wybacz- jeśli chcesz robić przekręty- to bez mojego udziału. Męcz się sam, przy okazji może się czegoś nauczysz. :) A faktem jest, że kościół katolicki ma najwięcej ziemi ponieważ procentowo jest najwięcej katolików w Polsce...

K Kompilator
-2 / 10

@pane - wykręcasz się? Czyli jednak nie ma czegoś takiego. A te głupie wymówki możesz zatrzymać dla
siebie.
@ShrOniCek - Polska jest oficjalnie państwem świeckim. Nieoficjalnie wszyscy wiemy jak jest.
"Każda
praca i każdy surowiec ma pokrycie w pieniądzach, więc na te działania potrzeba kościołowi są
pieniądze." - czemu te pieniądze dostaje tylko KK? "Po drugie nikt Ci nie
zakazuje utworzyć własnej
organizacji i umoralniania ludzi. KK nie ma monopolu na tą sprawę." - skoro nie ma monopolu, czemu w sejmie,
szkołach, urzędach są krzyże, będące symbolem katolicyzmu? Czemu dzieci, które nie uczęszczają na
lekcje religii(katolickiej) są przez kolegów traktowane jako ludzie drugiej kategorii(zdarza się) - kto ich
tak wrogo nastawił?
"Jezus wiedział, że znajdzie się mnóstwo ludzi, którzy będą
żerować na
chrześcijaństwie i właśnie o takich ludziach mówił o których prawdopodobnie Ty myślisz." - tak,
myślę o kościele katolickim, który pod przykrywką dobrego Jezusa, zgarnia kasę od nieświadomych niczego
ludzi.
"Prawdopodobnie, bo o coś walczysz ale sam do końca nie wiesz z kim." - doskonale wiem o co walczę -
o prawdziwą świeckość i neutralność Polski od zagranicznej władzy, która siedzibę ma w Watykanie.
"A
to kościół(pomijając religie) trzyma jakos to społeczenstwo. Kobiety nie
traktują aborcji jako zabiegu
kosmetycznego(zdaza sie ona sporadycznie), dzieci nie maja dwóch mam/ojców,
islamisci nie "nawołuja" do
swojej religi." - typowe argumenty osób, które nie wiedzą co powiedzieć. Naprawdę myślisz, że dokonanie
aborcji, homoseksualizm czy rozpowszechnianie islamu zależy od KK? Czy gdyby nie KK otwarto by kliniki
aborcyjne i meczety na każdym rogu, wszyscy twoi koledzy nagle stali by się gejami i nie mogliby przestać
myśleć o Twojej dupie?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 12:16

P pane
0 / 6

@Kompilator jest, ja nigdy nie kłamię

Medival
+2 / 10

Ludzie, zrozumcie w końcu, że mafia zbiera haracz POD PRZYMUSEM! Dobrowolne dawanie datków na kościół nie różni się niczym od wspierania organizacji charytatywnych. Tak więc już dużo bardziej mafię przypomina PO do której wszyscy się pchają tylko po to żeby wyciągnąć dla siebie jak najwięcej kasy z naszych podatków. A PiS z drugiej strony to inkwizytorzy, którzy co prawda często zachowują się irracjonalnie, ale przynajmniej ich nadrzędnym celem nie jest rabowanie nas jako podatników.

B breakspeak
+3 / 3

Prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne, niż bogaty wejdzie do nieba. Czy coś takiego. Jednak Biblia nie jest dosłowna i mam sporą rozkminę, co miał na myśli autor pisząc o uchu igielnym, jakiego rodzaju bogactwo miał na myśli, jak wykorzystane bogactwo miał na myśli.

P pane
+3 / 3

@breakspeak przypomnij sobie słowo o bogatym młodzieńcu, Jezus powiedział mu by sprzedał cały swój majątek i rozdał ubogim, myślę że im więcej posiadamy na tej ziemi tym trudniej nam się z tym rozstać i pójść za Chrystusem, a jeśli ktoś jest ubogi i nic nie posiada to nic go tu na dobrą sprawę nie trzyma

B breakspeak
-1 / 5

Czyli będąc prawym i biednym człowiekiem, u Boga teoretycznie miałbym większe szanse, niż mój proboszcz jeżdżący nieużywanym, niemieckim sedanem, który dosłownie za uszy wyciągnął dziewczę i wyrzucił z kościoła tylko i wyłącznie za to, że usiadła po męskiej stronie na spotkaniach przed bierzmowaniem, mimo tego, że ona sama jest niemal naszym wiejskim symbolem cnoty i wielkoduszności? Który pomimo celibatu jeździ na ku.rwy? Nazwisko mogę tylko na priv podać, bo widzę, że tu ludzie się domagają nazwisk czarnych owiec, mimo tego, że sami wierzą w coś czego nie widać.

B breakspeak
0 / 6

"Czego w ogóle chcecie? Zabrać im wszystko?" - Myślę, że to by było fair w odniesieniu do Biblii. Pan
Jezus nak*rwiał na osiołku i porywał serca. Dziś stawiają pomniki i świątynie za miliony i o to jest
cały żal wylewany, bo to sprzeczne z ich nauką. Dlaczego w ofierze im składamy pieniądze, zamiast węgla
na opał i pożywienia? W ofierze sami moglibyśmy sprzątać w kościele, czy go odnawiać. Przygarniać
księży pod własny dach w zamian za drobną pomoc w gospodarstwie i duchowe pokrzepienie. Wiadomo, że organy same się nie zrobią, ale po co taki rozmach? Kontrolery midi kosztują dwie stówy, babcia mogłaby taki kupić i ofiarować Świętemu Domowi, który był do tej pory tylko rozśpiewany. Katolicyzm dziś jest taki, jakby być
Żydem i wziąć udział w konferencji zaprzeczającej istnieniu holocaustu (Teheran 2006).

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 15:41

A AgnieszkaP
-1 / 7

nie wierzę! pierwszy raz prawda nie została zminusowana w poczekalni i jest na głównej

zxccxz
-1 / 1

ShrOniCek, psychopatyczny morderca to ten koleś, o którym czytałeś w Biblii. Nie mówiłem nic o żadnym średniowieczu. Karola Wojtyły raczej nie przywołuj, bo to żaden autorytet. Nie naczytałem się teorii spiskowych, tylko miałem historię w szkole. Taki przedmiot o przeszłości, który przedstawia KK w nie najlepszym świetle. Przy czym poprzednie zdanie jest ogromnym eufemizmem. "Księża też muszą jakoś żyć, muszą zapłacić kucharce, pokojówce rachunki za prąd, internet i paliwo do samochodu. Jakim prawem Ty chcesz im to
odbierać?" Chce móc przestać dotować takich kolesi poprzez moje podatki.

kyd
+11 / 37

Znowu demot, ktorego jedynym celem jest wywolanie burzy w komentarzach.

Odpowiedz
kokosnh
-2 / 10

eee tam, 100 ludzi i już masz kościół pod wezwaniem "kałasznikowa" i jesteś biskupem :D ( takie mamy prawo )

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 17 September 2011 2011 19:43

Xar
0 / 4

Komentarz usunięty

Xar
0 / 0

Nie chcialo mi sie przepisac tych danych to poprostu wkleilem link

Nieinterere
+13 / 53

Powinni opodatkować kościół jak na kasyno przystało

Odpowiedz
paul86
+17 / 27

...albo obniżyć podatki wszystkim innym.

M MaTT889
-5 / 21

Dajesz w ogole na tace? Chodzisz do Kosciola? Jak nie, to nie mow takich rzeczy, bo Twoja wola jest to czy dasz czy nie...

Odpowiedz
agaczarnaa
+9 / 15

@MaTT889 tak, jego wolą jest czy da na tacę. Ale.. przyjmuje księdza po kolędzie, a ksiądz pieniądz "na parafie" weźmie:) W gminie obok mojej miejscowości jest ksiądz, który co miesiąc zbiera na remont kościoła. Poszedł kiedyś do kobiety, która ma dwoje dzieci, pracuje na produkcji, a jej mąż pije i raz wypłatę przyniesie, a raz nie. Myślisz, że zapytał czy ona ma co jeść? :) Za ślub trzeba zapłacić.. Mogę to jeszcze zrozumieć, bo jak kogoś stać na wesele to i na opłacenie ceremonii, ale pogrzeb? Kiedyś był artykuł, że ksiądz nie chciał pochować chłopaka, który zginął w wypadku (nie chciał wydać też zaświadczenie by matka mogła go pochować w innej parafii), bo nie przyjął księdza po kolędzie. To wcale nie jest takie proste. Mnie też by nie pochowali ;)

Nieinterere
+14 / 18

Ja resztki "szacunku" do tej organizacji jaka jest kościół, straciłem po tym jak moja rodzina załatwiała sprawy pogrzebu członka mojej rodziny. Pytają się księdza ile taka ceremonia kosztuje, bo pierwszy raz załatwiają i nie wiedzą. Ksiądz odpowiedział "co łaska", no to położyli 400 zł na stoliku, ksiądz tak popatrzył na pieniądze, później na nich i dodał: "400 zł... oj, ale to troszkę mało"

PerYx8
-2 / 6

sqanns, bo szaraczki takie jak Ja oraz Ty nie chca miec z nimi problemow, oni moga wiecej i tacy jak My na to nic nie poradzimy. Ja glosuje na Ruch Palikota w pazdzierniku z nadzieja na lepszy kraj bez czarnego komunizmu W NASZEJ POLSCE. pozdrawiam serdecznie :-)

agaczarnaa
-4 / 4

@sqanns mogłabym podać nazwiska, tylko po co? Większość ludzi chodzących do kościoła płaci. Ja nie chodzę, nie płacę. Jestem ateistką i nie będę rzucała nazwiskami, bo i tak nie uczęszczam na Mszę. :) Po prostu widzę co się dzieje. Ale z tym porządek powinni robić ludzie, którzy chodzą do kościoła i którym przeszkadzają ciągle trwające "remonty" :)

Nieinterere
0 / 0

@sqanns Obawiam się że to nic nie da. Z tego co SŁYSZAŁEM to cene pochówku zmarłego oraz innych ceremonii ustala proboszcz, a nie indywidualnie ksiądz. Dlatego podawanie danych personalnych księdza nie załatwi sprawy w żaden sposób

L Lizak19860105
+2 / 24

Ściąga haracz regularnie z wiernych, na kościół. Tak jak już wcześniej ludzie się tu wypowiadali. Za każdą ceremonię "co łaska" oby tylko nie za mało. Kiedyś moja znajoma chciała córkę ochrzcić ale za mało kasy dała to ksiądz na jednej mszy załatwił mszę żałobną wraz z chrztem małej dziewczynki. Oni mają rodziny na boku, wożą się często luksusowymi niemieckimi autami a biednych z pod kościoła przeganiają!

paul86
+10 / 20

Którzy mają rodziny na boku? Konkretnie, cwaniaku. I oskarżenia podpisujemy nazwiskiem. Bo gdybym anonimowo i skutecznie rozpowiedział coś brzydkiego o minusujących albo ich mamach, to miło by im nie było.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 17 September 2011 2011 19:54

F FarleyJF
-1 / 11

osobiście znałem księdza, który uczył mnie do bierzmowania i miał laske na boku teraz ma z nią dziecko. Księdzem oczywiście już nie jest.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 17 September 2011 2011 19:37

paul86
+11 / 11

Ależ słyszałem. Szukali pedofilów w sutannach. Doliczyli się 0,2 procent spośród ogółu księży polskich.

kasiaa87
+18 / 26

Ja kiedyś byłam świadkiem, jak jakaś babcia rozmieniała sobie 100 zł biorąc po 50 zł z tacy i zostawiając jedną pięćdziesiątkę :)

Odpowiedz
Wroten
+2 / 4

szokujące!

L Lizak19860105
+3 / 27

Ps. Ja nie obrażam Wiary w Boga tym demotem. Ja tylko pokazuję, co mnie zniechęca do wchodzenia do "Domu Bożego"

Odpowiedz
P pane
+3 / 9

Po co? Nikt Ci nie nakazuje do niego chodzic, wiara to nie jest towar na promocji w supermarkecie. -_-' nie chcesz to nie chodz, ale nie komentuj na co wydaje pieniadze bo to nie jest Twoja sprawa...

K kierson
+21 / 31

U nas proboszcz miał czelność wyczytywać nazwiska ludzi którzy nie dali na remont kościoła. Pomimo że to wieś zabita dechami, to proboszcz zmienia auto co pół roku ale na remont to nie ma ;p

Odpowiedz
K Kompilator
-1 / 11

To po jaką cholerę do niego uczęszczasz? Bo rodzice Ci każą? Czy boisz się co ludzie powiedzą?

Paulla91
-4 / 10

A może kierson ma potrzebę uczestniczyc we mszy? Ja tego nie rozumiem, ale każdy ma swój rozum i swoje emocje. Skoro chce chodzic do kościoła, to może z własnej woli, a nie z głupoty, z przymusu rodziców czy z próżności. A to, że chodzi akurat do tego proboszcza to może wynik tego, że we wsi jest tylko jeden kościół a kolejny oddalony o 10km? Ja osobiście bym wszystkie kościoły pozamykała a katolików wysłała do czubków, bo są dla mnie zaślepieni przez tych swoich duchowych przywódców, ale niestety mamy taki ustrój, że można sobie wierzyc w co się chce.

Menda
+4 / 8

@Paulla91

To, że ktoś ma inne przekonania niż Ty, nie znaczy, że jest czubkiem i trzeba go do nich przyrównywać. Nawet cieszę się, że jestem katolikiem. To ateiści są bandą niewychowanych debili, którzy jedyne co potrafią to naśmiewanie się z innych. A życie według jakichkolwiek zasad? Phi...

Chodzę do kościoła, na tacę nie płacę, bo jestem biednym studentem, ale nie żałuję godziny w tygodniu, którą spędzam na mszy w kościele.

Paulla91
-3 / 5

Zanim zaczęłam używac określenia "czubek" napisałam "Ja OSOBIŚCIE", mogę sobie wszystko mówic, kiedy podkreślam, że jest to moja opinia. Ty natomiast napisałeś "ateiści to banda debili" bez wprowadzenia, że jest to tylko twoje zdanie i uważasz, że masz prawo tak mówic mimo, że mi takiego prawa odmawiasz. Czysty katolicyzm. I co przepraszam ma znaczyc to zdanie/pytanie o zasady? Sugerujesz, że ateiści żyją nie kierując się żadnymi zasadami? A może kierują się złymi, bo tylko twoje są dobre? Skoro tak twierdzisz, to jesteś grzesznikiem, bo grzech pychy jest grzechem ciężkim, a uważając się za rozsądniejszego od innych jesteś właśnie przepełniony pychą. Na stos z tobą!

Menda
+2 / 2

@Paulla91
Nie wiem, czy zauważyłaś, ale to Ty się uważasz za mądrzejszą, wystarczy Twoje "komentarze"
przeczytać. To się bodajże "hipokryzja" nazywa ;]

Nie powiedziałem tak. Ale musisz przyznać, że to
całkiem wygodne wybierać zasady, które Ci pasują, a zostawiać te, które są dla Ciebie nie wygodne. Żeby daleko nie
szukać - prawo do aborcji. Co to ma znaczyć, że to prawo do kobiet tylko należy? Nienarodzone dziecko to
też życie, może w przyszłości być sławnym naukowcem albo pisarzem albo mieć ciekawe, szczęśliwe
życie. Jak dla mnie to jest równoznaczne z zabiciem noworodka - na jedno wychodzi. A że dziewczyny
zachodzą w ciążę niechcianą - nikt wam nie każe przed byle kolesiem rozkładać kolana. Myślenie jest
najlepszą antykoncepcją IMHO

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 11:57

Paulla91
-3 / 5

Skoro myślenie jest najlepszą antykoncepcją, to ty pewnie masz już całą gromadkę dzieci, bo o jakiekolwiek myślenie cie jakoś nie podejrzewam.

Adamsky
-1 / 21

Z przyjemnością daję plusa za demota :)

Odpowiedz
P pwone
-1 / 11

Ten kto nie chce na tace dawać nie musi. O podatkach, ZUSach itp tego powiedzieć nie można, wiec nie wiem czemu kościół nazywa się tutaj JEDYNĄ legalną mafią.

Odpowiedz
lacrimosa1995
+14 / 26

a nie prawda! bo dajemy z własnej woli.. skończcie z tym chamskim atakowaniem Kościoła.

Odpowiedz
S Szymkos
-4 / 14

to nie jest atak na kościół... sam osobiście jestem katolikiem praktykującym ale widząc obecną sytuację kościoła całkowicie zgadzam się z autorem ;)

arturo88
-1 / 11

a z podatkow tez jest finansowany i nie wazne czy katolika czy protestanta, kazdy buli na ten cyrk

M m10bp
+4 / 12

D3bilu który to dodałeś proponuję Ci : nie daj w kościele na tace i nie zapłać podatku Tuskowi. Przekonamy sie którego ludzie pierwsi wejdą Ci do domu i położą Cie jak prosiaka na glebe :) żal mi tych POpierajacych ze wierzą w bajki jak dzieci. Dobrze ze chociaz z wojska sie wyleczylem.

Odpowiedz
K Kompilator
-2 / 6

Tylko, że Tusk część kasy daje kościołowi...

M m10bp
-2 / 2

Jak Tusk daje Kościołowi ? ;o Chłopie...

L Lizak19860105
0 / 2

@m10bp - Ja na tacę nie daję w kościele i nie o tacę mi chodziło w tym democie. Tu chodziło o wszystkie ceremonie które kościół przeprowadza. Chcesz być katolikiem musisz płacić za chrzest, ślub, pogrzeb idp... A jeżeli jesteś biedny to nie licz na dobre traktowanie. I nie obrażaj mnie wyzwiskami, bo poziomem sięgasz dna! Wiara w Boga ludziom daje poczucie bezpieczeństwa. Ja Wierzę w Boga, ale to co się dzieje w kościołach wzbudza we mnie niechęć do tej instytucji

G greygreentea
+1 / 1

Wszystko dobrze, ale nikt nie daje na tacę 20gr, 10gr, 5gr, 2gr i 1 gr.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 17 September 2011 2011 20:04

Odpowiedz
Stasio11
0 / 6

jak dla mnie to we wszyscy księża powinni być wyposażeni w kasę fiskalną w swoich parafiach i mieć ustalonych cennik za pogrzeb, ślub itp. a nie uzależniać cenne w zależności która osoba przyjdzie do księdza ;(((

Odpowiedz
B breakspeak
0 / 0

Nawet nie. Oficjalnie, usługi powinny być za darmo. No ludzie, jak to może być, że za sakrament trzeba zapłacić? Jak można płacić za wartości duchowe? To jest zaprzeczenie ich własnych nauk. Chcący tego, można coś dać, ale jak to jest możliwe, że nie dając pieniędzy, nie otrzymasz chrztu, czy pogrzebu?

G grzesiekc146
+3 / 11

Jaka legalna mafia!? Masz ochotę to chodzisz do kościoła, nie masz ochoty to nie chodzisz - to tyczy się też dawania pieniędzy na tace.

Odpowiedz
K Kompilator
-1 / 7

Czy wiesz, że kościół dotowany jest z publicznych pieniędzy? Więc jeżeli nie chodzisz do kościoła, a na przykład na zakupy, wychodzi na to samo.

isotop
-1 / 7

Moim zdaniem, pora aby banki podpisały jakieś umowy z Kościołem ;) Wyobraźmy sobie księdza chodzącego z terminalem zbliżeniowym :) albo bankomaty przed wejściem. Ale dość o tym. Jedynym sposobem na ubicie KRK w Polsce, jest odcięcie tej instytucji od Skarbu Państwa. Kościół przejada 0,5% polskiego PKB, zaś nie wytwarza absolutnie NIC. Księża sami nie utrzymają się z "tacy", oraz hojnych datków nawet najbogatszych "wiernych". Nie starczy już na limuzyny, paliwo, dziwki i wille... to jest "plebanie" ;) Kościół się posypie. Ale... nie kończmy fantasmagorii w tym miejscu. Bo a nuż KRK przejdzie swoiste katharsis. Źli, spaczeni i przeinaczający naszą wiarę księża odejdą, zaś pozostaną ci z prawdziwi, z misją, rozumiejący swoją wiarę i nie usiłujący łączyć sfery sacrum z profanum (władza, polityka, pedofilskie afery...). I to będzie dobre ;)

Odpowiedz
O Oxyy
-3 / 11

Tak dokładnie, kościół to nie to co dawniej. Co to ma być teraz ksiądz pedofil? Skad ja mam wiedziec czy z mojej parafii nie ma takiego, jak ksiądz moze mnie nauczac czytac kazania jak to pedofil. Jak taki ktos moze nauczać o Bogu jak sam jest nie lepszy ... wogóle brak mi słów :

Odpowiedz
R rafal911
+5 / 11

Najlepiej wrzucić wszystkich do jednego wora. Najlepiej nie wychodzić z domu, a nóż sąsiad do morderca i gwałciciel, związany z terrorystami i rządem USA (nigdy nie wiadomo kim tak naprawdę są).
A co do demota... najbardziej kontrowersyjne nie powinny zostać umieszczane na głównej, przynajmniej jeśli nie mają powiedzmy 80% głosów pozytywnych.
Osobiście obraża mnie nazywanie mnie członkiem mafii.

PerYx8
-2 / 12

brawa dla admina, że odważył się opublikować takiego demota na głównej, bo w naszym kraju to różnie bywa jak wiemy jeżeli zaczyna się krytykować kościół katolicki :D

Odpowiedz
PerYx8
-1 / 5

Cytujac utwor A.J.K.S. - Cherub : "[...]Krzyż zabił komunizm z czerwonego na czarny[...]", btw polecam A.J.K.S. jego utwory na youtube sa :)

Odpowiedz
K Kompilator
0 / 4

Świetny tekst, dzięki, nie wiedziałem, że piosenka typu "darcie ryja" może mi przypaść do gustu :)

PerYx8
0 / 4

@Kompilator: A.J.K.S. to moje nowe odkrycie muzyczne. Ja także preferuję spokojniejsza muzykę, ale obok twórczości A.J.K.S. nie da się przejść obok obojętnie :-) Wykonawca wydaje płyty cd ale także udostepnia swoje płyty do sciagniecia za darmo na jego stronie internetowej (google it). Antyklerykalizm jest jedna z wielu kwestii jakie porusza artysta w swoich tekstach, jedynym słowem - POLECAM. Pozdrówka!

M madziaa3550
-2 / 10

Wiesz, myślę że ten demot nie jest trafiony ! Masz prawo mieć swoje zdania, ale nie masz prawa obrażać uczuć innych !! a dla niektórych ludzi to jest coś ważnego!

Odpowiedz
zxccxz
+2 / 8

Skończcie z tymi bzdurami o obrażaniu uczuć religijnych. Jak w ogóle można obrazić uczucia? W XXI wieku wiara w bogów uwłacza rozumowi ludzkiemu. Tu należałoby protestować a nie marudzić o obrażaniu uczuć religijnych. Każdy ma prawo śmiać się z kogo chce i z czego chce. Jak ktoś wierzy w krasnoludki, to powinien liczyć się z tym, że ktoś inny będzie się z tego śmiał.

marcio99781
-1 / 7

ja się zgadzam z tym demotywatorem (jeśli są JAKIEKOLWIEK niejasności dlaczego kościół to mafia wyślij mi wiadomość na demotach)

Odpowiedz
T tirexus
0 / 10

Lizak19860105

Demotywuje od: 8 września 2011 o 13:31
Ostatnio: 8 września 2011 o 13:31

Jeden dzień na demotach i już główna??????????????!!!!!!!

Admin robi nas w chvja i myśli że debili znalazł!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz
O Oscikowa
+4 / 12

aż się nie chce komentować. Autorze demota - ŻAL ...ci dupe ściska,że Tobie dobrowolnie nie daje. A admin to też się popisał wstawiając takie coś na główną.

Odpowiedz
C czmoch
-1 / 5

Pozdrawiam kogoś kto wrzucił tylko 1 grosz oby więcej takich groszy żeby musieli długo liczyć i mało mieć

Odpowiedz
C Coen
+1 / 1

Kościele! Odwal się od niewierzących! Niewierzący! Odwalcie się od kościoła. Kretyni kontra kretyni, wojujący ateizm kontra wojująca religia. Fanatyk, czy to prawicowy, czy lewicowy, czy religijny czy antyreligijny - to w dalszym ciągu fanatyk, a każdy fanatyzm niszczy w taki sam sposób.

Odpowiedz
G Giaaant
+2 / 10

Demot durny jak i autor. Zmusza Ciebie ktoś do dania na tace? Nikt!

Odpowiedz
R Retwizan
+1 / 1

Kto tu przeszedł pranie mózgu!!?? Poczytaj sobie swoje własne komentarze - jak są naładowane
emocjonalnie. Większej lektury nie trzeba. Ze strony Kościoła nie ma żadnego przymusu - w odróżnieniu od
tzw. "neutralnego światopoglądowo państwa prawa".

A co do presji społecznej - zawsze jakaś istnieje - ta
presja religijna jest w Polsce chyba jedną z najsłabszych. Spróbuj się np. ubrać na "sposób wieśniacki"
jak to mówią niektórzy to dopiero poczujesz prawdziwą presje. A ci co ciągle mówią o "blacharach",
"tapeciarach", "plastikach" nie wywierają presji? Każde społeczeństwo zawsze wywiera jakąś presję -
żeby się pozbyć presji trzeba się pozbyć społeczeństwa.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 September 2011 2011 15:05

M MacKwacz123
0 / 4

W życiu bym nie dał 'na tacę'.Chciał ktoś zostać księdzem to trudno.Niech żyją w ubostwie.Wszak mają powołanie to powinni żyć jak ubodzy księża a nie co rusz nowe samochody.Co mnie interesuje , że za coś trzeba żyć?Zaraz ktoś napisze, że księdzem zostanie każdy humanista w tym kraju bo są bezrobotni.

Odpowiedz
B barttek5
0 / 2

Denerwuje mnie takie podejście kto chce to daje kto nie to nie. Sam co prawda widzę, że wiele mankamentów jest widocznych w kościele, ale to jest każdego indywidualna sprawa, nikt nikogo do niczego nie zmusza

Odpowiedz
K kamiloz2
+12 / 16

Jestem na demotywatorach od min. 2 lat. Kiedyś była to super strona, zaglądałem codziennie. Same mocne demoty na głównej. Z czasem do strony dorwali się gimnazjaliści i strona dostosowała się do ich niskiego poziomu. Większość demotów to tylko śmieszne obrazki NIE demotywatory. Od pewnego czasu myślałem o likwidacji konta. Ale ten demot przelał czaszę goryczy. Likwiduję konto. Demota nie będę komentował, proponuję sprawdzić definicję słowa "mafia". Żegnam!

Odpowiedz
H hellixos
-1 / 1

Mafia jest wtedy gdy zorganizowana grupa przestepcza przenika do struktur wladzy. Niewatpliwie dzieje sie tak z dzialaczami koscielnymi, ktorzy posiadaja mocne lobby organach ustawodawczych RP. Prosze skończcie z argumentem "Nikt was nie zmusza dawac na tace" bo owszem na tace nie, ale to, ze moje podatki zamiast byc pozytkowane na budowe infrastruktury, szpitali, oswiate jest na mocy dokumentu niezgodnego z najwyzszym aktem prawnym w kraju tj. Konstytucja RP przekazywany JEDNEJ JEDYNEJ organizacji religijnej wg. mnie jest pogwalceniem zdania obywateli dotyczacego sposobu rozporzadzania funduszami. Przymus placenia za rzekomo darmowe obrzedy slubu, pogrzebu i innych tez jest przykladem lamania prawa. Przekazywanie nieruchomosci za ulamek wartosci, po cichu rowniez. Monopol na miejsca pogrzebowe, gdyz cmentarze podlegaja zarzadzaniu parafii, mimo ze naleza do budzetu panstwa. Przyklady bezprawnego funkcjonowania KK mozna mnozyc w nieskonczonosc. Jak widac jest ich troche wiecej niz "nieprzymusowe dawanie na tace".

zlociutki
0 / 10

szkoda ze oprocz dawania na tace, czarna mafia dostaje nasze pieniadze ktore zapewnia im konkordat, jakos malo kto o tym wspomina? Nie jest mafia pobieranie grubych pieniedzy za kazdy sakrament, gdzie teoretycznie powinnien byc obowiazkiem ksiedza udzielic tego sakramentu nieodplatnie? Po co te cale nauki przed malzenskie?. Mafia i to taka ze glowa mala, do tego posiadajaca swoja kartoteke, z lista ludzi ktorzy im podpadli. Wiem z autopsji. Swietny demot. Tepic tych darmozjadow

Odpowiedz
R Retwizan
0 / 0

A nie pod but unijny? A przepraszam - but unijny jest przecież dobry, cacy.

matsab
+1 / 7

Każde ktoś wam rzucać na tece ? Jest to darowizna która dajesz indywidualnie nie chcesz dawać nie dawaj nie chcesz chodzić do kościoła nie choć nikt cie nie zmusza ! Macie kurxa problem z czymś co nie jest waszym obowiązkiem !! Podatki płacicie na tych baranów w sejmie i nikt nic nie mówi ;/

Odpowiedz
S sylwia5001
-3 / 9

u nas ksiądz to by takich 'drobnych' jak na zdj nie przyjął .. na paliwo bu mu nie wystarczyło.

Odpowiedz
J jedras992
-2 / 8

Nie chodzi tu o Jezusa i Biblie, jako książkę, bo ona zawiera dobre wartości, ale one są źle interpretowane przez księży i innych ludzi... A, że trzepią kasę na naiwnych to ich sukces.

Odpowiedz
hotpornostar
0 / 2

ZAGUBIONE OWIECZKI! Już wam mówię jak to jest!
Np. msza za zmarłego kuzyna który był jakimś kryminałem ale Pan jednak chce dać mu szanse. W takiej sytuacji można odebrać mu nawet 20 lat cierpień w czyśćcu. Odprawić można nawet 3 msze 3 dni z rzędu no i dać wysoką ofiarę. Tu nie chodzi o księży choć niektórzy być może lubią luksusowo żyć (będzie im za to policzone być może).

poczytajcie sobie coś na www jestempiekny pl :)

pozdrawiam gorąco

Odpowiedz
P pane
0 / 10

Czy Wy sie dobrze czujecie? To sa moje ciezko zarobione pieniadze, moge sie nimi dzielic bez przymusu z kim chce. I dziele sie z Kosciolem, to moja sprawa na co wydaje pieniadze. Kosciol to nie mafia, zal Wam ze z Wami nikt sie nie dzieli czy co?

Odpowiedz
P pane
0 / 0

tak, a minusy przy mojej wypowiedzi chyba oznaczają, że ktoś ma ochotę rozporządzać moim majątkiem za mnie, co za ludzie... Najlepiej nic nie robić i tylko wielkie oburzenie "mi się należy nie im" na szczęście czasy komunizmu już minęły i mamy własność prywatną więc możecie się wypchać :)

otherwise
+4 / 10

Podaj JEDEN argument potwierdzający teorię, że kościół to mafia. Nikomu nic złego się nie dzieje z rąk kościoła, nikt nikomu nie każde dawać na tacę, więc nie wiem na czym polega wasz problem. Tak jak napisał pane, to moje pieniądze i mogę się nimi dzielić z kim mi się żywnie podoba.Dajcie spokój, że takie szczeniackie demoty ktoś robi to jedno, ale że ktoś to jeszcze wrzuca na główną to już mi się w głowie nie mieści..

Odpowiedz
B breakspeak
-1 / 1

Mimo (teoretycznej) rozdzielności religii i świeckiego prawa, ze skarbu państwa łoży się hajs z podatków na różne
"szczytne", religijne cele, mimo wspomnianej wyżej rozdzielności. Mało tego, ludzie związani z kościołem
udzielają się w polityce i telewizji, sami politycy obnoszą się ze swoimi religijnymi poglądami. To jest
działanie sprzeczne z prawem w zorganizowanej grupie o charakterze skomplikowanej hierarchii. Niemalże
definicja mafii. Co więcej, nie dostaniesz chrztu, ślubu za darmo, może i znajdziesz wielu księży,
których dałbyś radę udobruchać, przekonać, ale płacenie za sakramenty i wartości duchowe, to jest
gruba przesada. Za niedługo trzeba będzie wejściówki płacić, jak w klubach.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 13:53

R Retwizan
-1 / 1

I ile milionów ludzi całkiem niedawno temu z rąk wrogów Kościoła - w sowieckich łagrach i obozach koncentracyjnych III Rzeszy oraz innych krajów zbudowanych na lewicowej ideologii czy to czerwonej czy brunatnej.

N nothingman87
+3 / 7

Na początku powiem tylko tyle, że nie jestem osobą wierzącą i chodzącą do kościoła i nie twierdze, że jest on instytucją idealną, ale mimo tego mam do niego duży szacunek, ponieważ mojemu życiu towarzyszy pewna świadomość historyczno - polityczna, która podpowiada mi, że gdyby nie wyśmiewany w ostatnim czasie tak często, kościół, to obecnie zamiast demotów byśmy oglądali w telewizji serial pod tytułem "1569 zjazd Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej"...

Odpowiedz
P par91
+1 / 5

raczej dzięki takim ludziom jak JP II i ks. Popiełuszko, a nie dzięki kościołowi... jak chcecie dowodów na zbrodnie kościoła to spójrzcie wstecz na krucjaty "w imie Boga", a w dzisiejszych czasach na księży, którzy nie postępują tak jak Bóg przykazał

Odpowiedz
K kuorn
+3 / 3

Nie do końca bo ich postawa i osobowość zostały wykreowane przez kościół i dzięki kościołowi mieli też pozycję dzięki której byli dostrzegani przez ludzi.

Daniel1995
+3 / 7

Nie zgadzam się z treścią demota.To czyjaś sprawa czy chodzi do kościoła a co ważniejsze odnośnie demota daje na tacę.Wiadomo przecież że to robi się dobrowolnie.

Odpowiedz
Harry9010
0 / 4

Ludzie płacą haracze w obawie przed mafią, ludzie dają na tacę w obawie przed diabłem lecz w tym drugim przypadku pieniądze niewiele tu pomogą . . .

Odpowiedz
ImGonnaDoIt
-1 / 3

ale dziwnie sie patrzy na zlotowki-ktorych sie nie widzialo od 3 lat(a na zywo jeszcze dluzej..):O
takie male i smieszne sie wydaja ..
i maja taka mala wartosc..
ale za to wychodzi na plus z przelicznika na € czy $..
choc ceny w pl z tego co slyszalaem nie powalaja ..
a na wyjazd do pl na 2 tyg trzeba wziac az 1000 €..
czyli to zarobek za 2 tygodnie az!

Odpowiedz
masterofek
+2 / 6

Tutaj widać waszą tolerancję "ateiści". Moja sprawa na co przeznaczam pieniądze;)

Odpowiedz
ciastolin
-4 / 12

Powinni już dawno opodatkowqć największą firme w Polsce, tą z siedzibą w Watykanie. I jednocześnie przestać subsydiować. To sie opłaci

Odpowiedz
F filipo16
+4 / 8

i założe się że napisał to katolik... wstyd mi po prostu że tacy ludzie żyją na tym świecie

Odpowiedz
A Arass01
+4 / 8

czemu mafia? każdy grosz jaki rzucasz na tace czy dajesz podczas kolędy jest Twoją dobrą wolą nikt Cie do tego nie zmusza w przeciwieństwie do mafii. Cipowaty demot

Odpowiedz
R Retwizan
0 / 0

Po drugie presja środowiskowa do tego czy tamtego jest zawsze! Do picia alkoholu (lub nie picia), do stroju (jedne są eleganckie i świetne a inne "obciachowe" zdaniem wywierających te presje). Wolny człowiek po prostu nie ulega presjom społecznym! Natomiast socjalistyczne państwo jakie mamy - ma za sobą cały aparat przymusu i niestety stosuje go. Jakakolwiek presja społeczna w Polsce (A np. ta odzieżowa jest znacznie silniejsza od religijnej!) nie może się równać z opresją i ciemiężeniem wolności jednostki skrajnie lewicowego kraju w jakim żyjemy.

N nothingman87
+4 / 4

A swoją drogą dobrze, że został poruszony temat tolerancji. Odnoszę ostatnio wrażenie, że ludzie rozumieją tolerancję przez pryzmat akceptacji zachowań liberalnych, natomiast owa tolerancja przynależy się tak samo poglądom liberalnym jak i konserwatywnym. Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby na głównej znalazł się demot pod tytułem : "Ateiści, liberałowie, agnostycy to [i tutaj następuje epitet o zabarwieniu negatywnym]. Jak już wspomniałem wcześniej, pisze to jako osoba niewierząca i nie podkreślam tego, jakoby było się czym chwalić, bo uważam wręcz przeciwnie, nie ma, bo dobrze jest jak człowiek w coś wierzy, pisze o tym po to żeby podkreślić swoją obiektywność. Nauczcie się wreszcie, że ze skrajnymi poglądami nie warto się obnosić niezależnie od tego, w którą stronę by nie dryfowały, czy w prawą, czy w lewą. Każdemu należy się szacunek, bo jego brak nie świadczy o osobie, czy grupie ludzi, której go nie okazujemy, ale o nadawcy danej wypowiedzi.

Odpowiedz
Kohaku91
+1 / 9

„Nie drwij z cudzej religii, ani to ładne, ani grzeczne, ani... bezpieczne.” - Andrzej Sapkowski.

Odpowiedz
J jednagwiazda
+2 / 2

na tacę pieniądze dają ci ludzie, którzy chcą i na pewno nie po 10zł...
zastanów się co piszesz dobra ;/

Zell1988
0 / 4

O racja oraz było by trzeba ich opodatkować

Odpowiedz
Z konto usunięte
+2 / 6

Chyba ktoś już o tym pisał, ale kościół powinien zostać opodatkowany. Niby czemu od ludzi, którzy po 1300 zarabiają, zbierają podatki, a od kościoła, któremu co niedziele stare fanatyczki po dyche dają, nic nie płaci?

Odpowiedz
L Ltko
-1 / 3

Opodatkowany niby na jakiej podstawie? Pieniądze wrzucane na niedzielną tacę są darowizną(każda suma wrzucona przez pojedynczą osobę to oddzielna darowizna) a nie regularną pensją a co za tym idzie tych pieniędzy podatkować nie można. Darowizny do 500zł nie podlegają podatkowi, oczywiście można powiedzieć ze niedzielna taca wynosi więcej niż te 500 zł lecz nikt tyle na tace nie wrzuca a co za tym idzie podatku od tego być nie może. Na przyszłość może przemyśl dwa razy to co masz zamiar napisać.

Zell1988
0 / 4

zgadzam się z tobą w 110%
Ltko kościoły 500 pln wyciągają z jednej mszy a w ciągu dni trochę więcej niż ci się wydaje (wiem to od znajomego który 3 lata w seminarium przesiedział i wie co nie co na ten temat tej sekty/organizacji)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 13:29

MoherDance1
0 / 4

- Kościelni egzorcyści alarmują, że rośnie liczba opętanych Polaków. W ciągu kilku zaledwie lat ich liczba się podwoiła – czytamy na Sforze. Rosnąca skala zjawiska spowodowana jest faktem, że młodzi ludzie coraz bardziej interesują się praktykami okultystycznymi, jasnowidztwem i sektami. Najsłabsi są mieszkańcy dużych miast, a szczególnie stolicy. - Nad Warszawą diabeł krąży jak lew ryczący, patrząc kogo by pożreć - przywołuje słowa św. Piotra egzorcysta i demonolog ze Stowarzyszenia ds. Posługi Uwalniania, ks. Aleksander Posacki.

Odpowiedz
zxccxz
-1 / 5

"Gdy rozum śpi, budzą się demony"

B breakspeak
+1 / 1

"Gdy rozum śpi, budzą się demony" - chyba demoty.

P PijanyKaktus
+7 / 9

Autorze, rozumiem, że naszła się taka głęboka myśl po rozmowie z księdzem na ten temat? Czy tylko anonimowo w internecie jesteś taki odważny?

Odpowiedz
J jednagwiazda
-1 / 1

a widział ktoś kiedyś księdza w mercedesie??
jejuu...gorszej obelgi nie można chyba wymyślić ;/
PIENIĄDZE Z TACY SĄ PRZEZNACZONE NA CELE CHARYTATYWNE LUB BUDOWĘ NOWYCH KOŚCIOŁÓW !

Odpowiedz
B breakspeak
0 / 0

Może akurat w Mercedesie to nie, ale nowiutki, WV Sharan po liftingu jeszcze przez ładnych kilka lat będzie marzeniem dla ludzi ze średnią krajową.

C Cris000
+1 / 1

Prawda, ksiądz obija się w kościele, dziennie godzinka pogaduszek do ludzi, a w niedzielną składkę
dostaje tą co WY co kwartał, wierzę w Boga, ale nigdy nie dam na tacę :/

"Są między nimi jednak tacy co próbują dobre imie Boga sławić''

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 11:59

Odpowiedz
ichbinhardkoren
0 / 2

Nienawidzę pedałów, zbokoli i pedofili w sutannach. Opodatkować ten cały syf i zrobić z nimi wreszcie porządek. Co za zacofany kraj :/

Odpowiedz
R Rafeo
-3 / 3

demot:dziekuje za tak prawdziwego demota:ktory i tak nie otworzy oczu wiecznie slepym katolom...

Odpowiedz
Napromieniowany
+2 / 6

Jeden z najgłupszych demotów jaki widziałem. Nie jestem katolikiem ale zupełnie nie łapię rozumowania autora demota i innych wojujących ateistów którzy się wypowiadają. Pomijając cały spór o istnienie Boga to przecież kościół też się musi z czegoś utrzymać, nie? Duchownemu pieniądze nie rosną w ogródku. Z resztą na tacę ludzie rzucają pieniądze dobrowolnie więc nie rozumiem gdzie tu ta mafia. Mafią jest państwo które pieniądze zabiera nam siłą a później je przeżera lub daje ludziom na nie niezasługującym np. bezrobotnym i to z tym należy walczyć a nie z instytucją która daje ludziom nadzieję i wyznacza moralne ramy zachować międzyludzkich. Fakt, że ludzie się do nich nie stosują świadczy tylko o tym, że są fałszywymi katolikami.

Odpowiedz
J jpreprezentantelo
+4 / 10

A ta legalna mafia zwana kościołem do czegoś cię zmusza? Dajesz na tacę z własnej woli, chodzisz na msze z własnej woli, przyjmujesz księdza po kolędzie z własnej woli - nie chcesz to nie. Co to ma do mafii do ja nie rozumiem.

Odpowiedz
N nothingman87
+2 / 2

Większość z tych komentarzy jest poniżej wszelkiego poziomu. Prawda jest taka, że mocni potraficie być tylko w Internecie. Jakby przyszło do tego, żeby podać nazwiska i fakty, na które posiadamy dowody to mam wrażenie, że byłaby wielka cisza. Nikt nikomu nie wmawia tutaj, że kościół jest idealny i wspaniały. Ludzie dopominają się o zwykłe prawo do tolerancji i szacunku. Nie pamiętam wprawdzie kto to napisał, ale napisał, że nie zdawał sobie sprawy z ogromu ludzkiej głupoty do czasu pojawiania się się Internetu - to był prawdopodobnie Lem, ale głowy nie daję. Coś w tym jest, bo inteligentni ludzie zdają sobie sprawę z tego, że prowokatorstwem i wypowiedziami budzącymi skrajne emocje daleko nie zajdą i że są one odbierane jako dziecinne i niedojrzałe. Demotywatory stały się w pewnym momencie jaskinią prymitywnych internetowych troli, co wybitnie potwierdza ten demot, a zwłaszcza komentarze pod nim się znajdujące. Mam propozycję - zachowujmy się w sieci w taki sposób jak robimy to w realu. Stanąłbyś na przeciwko mnie i zaczął dyskusję na argumenty od tego typu bluzgów? Nie wydaje mi się, bo biorąc pod uwagę to, że swoje ego budujesz na anonimowej i zarazem kontrowersyjne internetowej twórczości, prawdopodobnie jesteś człowiekiem, który ma problem z tym żeby się poprawnie przedstawić, a co dopiero podjąć jakąkolwiek dyskusję(to tylko moje przypuszczenia). Anonimowo i na odległość to każdy jest mądry.

Odpowiedz
E elcygano
0 / 4

Chcesz płacić - płacisz. Nie chcesz - nie płacisz. Ksiądz nic Ci nie zrobi, jak nie wrzucisz na tacę. Gangster natomiast, jeśli nie zapłacisz haraczu spuści Ci łomot. Kolejny demot mający na celu tylko i wyłącznie wywołać bezowocną dyskusję. Minus.

Odpowiedz
B breakspeak
-1 / 1

Ty tego nie widzisz, ktoś ci to musi wytłumaczyć. Płacisz podatki - czy tego chcesz, czy nie. Nawet jeśli
jesteś niepełnoletni, to płacisz VAT i akcyzę za pornole i fajki w kiosku. Z tychże o to wspaniałych
pieniążków, co rusz skarb państwa wywala siano na przeróżne religijne duperszmity i fetysze. Chciałbym
przypomnieć, iż konstytucja gwarantuje rozdzielność świeckiego prawa od wpływów jakiejkolwiek religii.
Stąd nasze oburzenie, bo to działanie poniekąd niezgodne z prawem. Jeśli podatków nie zapłacisz, to zapewne ktoś przyjdzie ci spuścić łomot i to co zostanie ci zagrabione, w jakimś tam stopniu do kościółka trafi.

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 16:04

R rzepixx
0 / 2

ja niby jestem katolikem. i chrzest i komunie i bierzmowanie mialem. Ale teraz jak mam te 21 lat to w kosciele widze tylko glupka w sukience ktory gada za kase, a po mszy odjezdza nowym autem. I nie ma w tym monopolu?

Odpowiedz
F famafema
0 / 2

Kościół nie zmusza nikogo do dawania na tacę. Pańswo zmusza wszystkich do dawania i to 100 razy większych sum.

Odpowiedz
J JungleMan
-3 / 3

Demot prawdziwy, ale tylko częściowo: kościół nie jest JEDYNĄ legalną organizacją przestępczą - drugą jest państwo jako takie.

Odpowiedz
masterofek
-2 / 4

NIC NIE MUSISZ DAWAĆ! ROBISZ TO Z WŁASNEJ WOLI NIKT CIĘ NIE ZMUSZA!

Odpowiedz
L Lizak19860105
-1 / 1

Ludzie...Ja tym demotem nie poruszam tylko i wyłącznie dawania na tacę...to jest wola wiernych, ale mi chodzi o wszystkie ceremonie które przeprowadzane są odpłatnie a bez których osoba wierząca nie jest uważana za wierną. Nie każdego stać na to aby zapłacić 500zł czy więcej za ślub, chrzest czy pogrzeb...Ja nie atakuję wiary w Boga tylko wyrażam Swoje zdanie na temat samej instytucji którą jest Kościół. Znam prawdziwych Księży takich z powołania, ale i też znam księży, którzy po prostu wzbogacają siebie i swoją rodzinę z pieniędzy dawanych na kościół. Jak wytłumaczyć przypadki takie jak ten: wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,106024,9937996,Adamowicz_kontra_Pomaska.html

Odpowiedz
J jez0608
+2 / 4

Kościół pragnie mieć prawo do wszystkiego, chce się wtrącać w sprawy państwa, żeby mieć władze oraz zyski. A na kazaniach rozprzestszenia propagandę, którą większość katolików chłonie kojarząć kościół z bogiem. Popatrzie się na kościoły, wielkie pomniki świętych itp Ile kościół przeznaczył na to pieniędzy? A kościoły wcale nie muszą być takie wielkie, jest to tylko mania wielkości na którą cierpią księża. A mogliby te pieniądze przeznaczyć na cele dobroczynne. Jeżeli chodzi o rząd, to po peirwsze my go sami wybieramy, a po drugie on przynajmniej za nasze podatki robi cokolwiek. Kościół wszystko bierze dla siebie, wykorzystująć naiwność ludzi.

Odpowiedz
P PannaIluzja
-1 / 1

nie chcesz nie dawaj? to ciekawe czy pochowają Ci krewnego jeżeli nie zapłacisz!!! Gnoje sciagaja ze wszystkiego! Nawet za otworzenie głupiej bramy na cmentarzu biorą pieniadze!!

Odpowiedz
marek1078
-2 / 2

Mafia? Ludzie dają z własnej woli a to że są debilami to już inna sprawa, i kościół z małej litery.

Odpowiedz
S stefankosa
0 / 2

Ksiądz za swoje usługi kapłańskie (czyt. pogrzeby, śluby, chrzty) nie powinien pobierać żadnej opłaty,
ale w naszym społeczeństwie przyjęło się że księża są świętymi krowami przez co panowie w kieckach
skrzętnie wykorzystują biorąc sowite opłaty "co łaska". Załóżmy że przeciętna parafia w Polsce liczy
3000 osób, wg danych episkopatu frekwencja wynosi 45%, a średnia taca od parafianina wynosi 2 zł, czyli
3000*0,45*2 daje nam 2700 zł TYGODNIOWO nie licząc kolęd za które biorą jeszcze więcej, rozliczają się
jedynie z tego co zarobią w szkole jako katecheta. Jasne nie muszę chodzić do kościoła i opłacać tą
rozpasaną kastę ale czy jako niewierzący muszę ich opłacać ze swoich podatków w postaci konkordatu?
Pewnie zminusują mnie osoby wierzące, w sumie dobrze.... bo prawda boli zwłaszcza jak się jest tak
okradanym, a takie minusy świadczą o tym że mam rację

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 20:20

Odpowiedz
L Ltko
-1 / 3

Po pierwsze to nie masz pojęcia o wydatkach na kościół jako budynek i miejsce zamieszkania kapłana. A jeżeli myślisz, że napiszesz ,,takie minusy swiadcza o tym ze mam racje" to że nikt ci nie da minusa to chyba jestes w bledzie. A i przecietna parafia 3000 osob- ty nie masz pjecia o czym piszesz.

S stefankosa
0 / 0

Ltko to może mnie oświecisz jak działa ta machina do zarabiania kasy na ciemnych owieczkach skoro twierdzisz że nie mam pojęcia?

L Ltko
-1 / 1

@Zell1988 Nawet jak taca wynosi powyżej 500 zł to podatkowac by to można było jakby tyle dała jedna osoba(starałem się to dać do zrozumienia w poprzednim poście)! I ja nie pisałem że ta taca wynosi mniej więc nie mów że wynosi wiecej niz mi sie wdyaje bo nie wiesz co mi sie wydaje. A co do struktur kościelnych też ma pewną wiedzę.

Odpowiedz
L Lneones
-1 / 3

duzo pieniedzy idzie na utrzymanie kosciola itp.
a jak widzicie ksiedza w dobrym samochodzie to zapytajcie sie
jak dlugo na niego zbieral
z reszta rozne sa przypadki ale nikt nie zmusza do dawania na tace
wierzycie w
wizje Kosciola pokazywana w mediach i na internecie nawet nie wiecie ze jestescie manipulowani
a najlepsze
jest to ze o Kosciele wypowiadaja sie osoby ktore dawno o nim zapomnialy i nawet nie praktykuja

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 September 2011 2011 21:37

Odpowiedz
Arsene007
-1 / 3

wszystko możesz , nic nie musisz - więc nie jęcz, najwięcej do powiedzenia mają ci co nie chodzą i nie dają

Odpowiedz
Librus
+1 / 1

Szczerze to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Powtórzę to co było pisane wcześniej 50% osób które mówią jaki to kościół zły swoje wnioski wysuwa na podstawie 1-2 księży których znają. A poza tym chyba tylko jedna osoba to zauważyła w democie napisane jest Kościół co oznacza także mnichów (zakonnice), jak i osoby świeckie suma summarum autor nazywa KAŻDY więżący nazywany jest członkiem mafii.
Także wielu z was zauważyło jak to było w przeszłości, i że zamiast budować szpitale itp. to do wiadomości was wszystkich w poprzednich wiekach to Kościół budował szpitale i w nich leczył to on uczył w szkołach on zachował wiedzę starożytnych on uczył miłosierdzia i miłości. On w końcu prowadził przeróżne badania prosty przykład to mnich odkrył dziedziczenie cech po rodzicach. Prawda zdążają się i kontrowersyjne kwestie tj. inkwizycja. Nie zaprzeczę istniała i paliła ale wiele myli się że korzystała z sądów bożych (zostały zakazane w XIIIw) prowadzili bardzo rzetelne śledztwa. Też wielu wspominało o podatkach które idą na tę szanowną instytucje protestanci ,prawosławni i żydzi też je dostają a właściwie to właśnie katolicy mają największy problem z pozwoleniami na budowę, także w niedawnych dekadach duże części ziem klasztornych zostało zabrane. Więc kończąc te ataki na kościół na podstawie kilku księży "z parafii" ," z gminy" itp. są wręcz śmieszne.

Odpowiedz
A ave84
+1 / 1

prawda, politycy wszystkich frakcji, też

Odpowiedz
R Retwizan
-1 / 1

Dawno już nie czytałem na Demotywatorach tak mądrego komentarza.

~kujot
0 / 0

Antyklerykałowie.
Jedyni malkontenci deliberujący nad nie dotykającymi ich patologiami.

Odpowiedz