Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Hardcore

Prawdziwa definicja

www.demotywatory.pl
+
1508 1623
-

Zobacz także:


N Nitrocee
+10 / 14

Na początku myślałem, że on złapie i odlecą, a tu proszę odwrotnie leciał :D

Odpowiedz
ZrobmySobieKupe
+5 / 7

Ja też, ale to nieszczęśliwa miłość bo ciągle jej nie rozumiem :/

B bigu
-1 / 9

nie wiem... nie rozumiem Twojego komentarza Nitrocee, chyba za bardzo go analizuje

B bigu
0 / 0

a już wiem, po prostu moja wina bo ja od początku zobaczyłem, że on leci do góry kołami...

dracon2002
+3 / 7

Silnik ma takie obroty, że śmigło wydaje się stać w miejscu. :)

Odpowiedz
T tomek177
+8 / 10

to przez ilość klatek na sekundę

P pietryna
+9 / 9

To się nazywa efekt stroboskopowy. Poczytaj może najpierw. I nie, liczba klatek na sekundę nie jest wystarczająca na tym nagraniu.

P pietryna
+4 / 6

Ok... nie wiem czemu ale ci wytłumaczę bo widzę że nie ogarniasz. Śmigło obraca się z podobną prędkością z jaką zapisuje klatki kamera dlatego wdaje się że stoi w miejscu albo kręci się powoli w jedną czy drugą stronę i na koniec widać jak przyspiesza. Wyobraź sobie że ludzkie oko rejestruje obrazy z częstotliwością jakieś 24 klatki na sekundę. Czyżbyś w swoim krótkim życiu nie spotkał się ze zjawiskiem pozornego obracania się do tyłu felg w samochodzie podczas jazdy?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 1 May 2012 2012 9:20

dracon2002
-4 / 4

Ostatnim zdaniem chyba dotarło do twego rozumu coś, o czym mówię od pierwszego komentarza. Chodzi mi dokładnie o to złudzenie optyczne (jakkolwiek się ono nazywa). Nie zgrywam specjalisty od animacji tak jak ty (google daje szerokie możliwości).

KierowcaAutobusu
0 / 0

Pietryna, a tak dobrze ci szło... Oko widzi znacznie więcej niż 24 FPS. Spróbuj sobie odpalić jakiegoś FPSa przy 60FPS, a później 24. Zobaczysz, że różnica ogromna. Kolejna sprawa - pozorne obracanie się felg w drugą stronę jest spowodowane efektem stroboskopowym, gdyż lampy sodowe nie świecą światłem stałym (migoczą) i nie ma nic wspólnego z tym, że oko "widzi tylko 24 klatki/s". 24 FPS można uznać tylko za dolny próg płynności filmu (przy blurze). Inna sprawa, że powyżej pewnej granicy (dla jednych 60, dla innych 100 i więcej), ludzkie oko przestaje dostrzegać różnice w płynności animacji, jednak w specyficznych warunkach można w łatwy sposób wykazać, że można zobaczyć i 2000 klatek/s (nie pomyliłem liczby zer). Wystarczy zbudować generator przebiegu prostokątnego o zmiennej częstotliwości i współczynniku wypełnienia i odrobinę potestować. Dla częstotliwości nawet kliku kHz, przy bardzo niskim współczynniku wypełnienia, jeśli obiekt porusza się szybko, jesteśmy w stanie dostrzec, że źródło światła (zalecany LED, ze względu na ekstremalnie niski czas włączenia) miga, a nie świeci światłem ciągłym. Przykłady z życia, w których możemy dostrzec migotanie obiektów z częstotliwością kilkuset Hz: podświetlenie w komórce, ceny paliw na stacjach benzynowych, wyświetlacze z reklamami, tylne czerwone, LEDowe światła w samochodzie. Oczywiście migotanie można zauważyć tylko wtedy, gdy częstotliwość PWM jest relatywnie niska. Akurat jestem uczulony na tego typu rzeczy i potrafię dość łatwo dostrzec, czy komuś migocze podświetlenie w komórce, czy też rozpoznać, czy podświetlanie w monitorze jest typu CCFL, czy LED.
Ciekawskim polecam lekturę: http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

A artij1
-2 / 12

Eee tam, w battlefieldzie nie takie rzeczy się robiło

Odpowiedz
pycek
+7 / 9

Wooow! Pierwsze wrażenie - A spoko, gość leci samolotem nad pasem i motocyklista go łapie. OK, nie takie rzeczy się widziało... Chwila na przemyślenia... O KUR*A, GOŚĆ LECI DO GÓRY NOGAMI!!! Coś takiego właśnie stało się w moim mózgu :D

Odpowiedz
kokosnh
+1 / 3

Jedynym problemem jest geometria skrzydeł, które są zaprojektowane do normalnego latanie i w "odwrotnym" trzeba o wiele bardziej samolot "wykrzywić" w pionie niż normalnie, co taj widać dlatego mu tylko z 10 cm do pasa zostało...

N nanab
-2 / 6

A co to za utrudnienie ze do góry nogami?

biti96
+7 / 9

bo Ty tak mowisz? ze nie widziales czegos takiego nie znaczy ze tego nie bylo..

kardaw
-2 / 2

Pomógł, by samolot się nie rozwalił. Sterem by mógł za bardzo się zgiąć i ogonem o asfalt uderzyć.

Odpowiedz
T tomek177
+1 / 3

Siła nośna jest wytwarzana przez różnicę prędkości nad i pod skrzydłem spowodowaną kształtem profilu skrzydła oraz kątem natarcia (kątem ruchu strug powietrza do cięciwy profilu skrzydła), samoloty akrobacyjne mają praktycznie symetryczny profil skrzydła i minimalny lub zerowy kąt zaklinowania (kąt między płaszczyzną skrzydła a płaszczyzną stateczników na ogonie). Dlatego mogą latać zarówno normalnie jak i na plecach. Wystarczy, że lecą z lekko zadartym do góry dziobem.

demonter
-1 / 1

mooz a nie sądziesz, że samolot bez skrzydeł obracał by sie wokół własnej osi?

T tomek177
+1 / 1

Demonter chyba nie zrozumiałeś co mooz miał na myśli. Chodziło o lot nożowy (wygoogluj sobie). Kadłub niektórych samolotów jest też profilem lotniczym i tworzy siłę nośną. Przy odpowiedniej prędkości i kącie natarcia jest ona wystarczająca do utrzymania płatowca w powietrzu mimo, że skrzydła jej nie tworzą ( a przynajmniej nie w kierunku przeciwnym do wektora siły ciężkości).

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 April 2012 2012 20:18

demonter
+2 / 2

Czasem warto zadać głupie pytanie, by w zamian dostać mądrą odpowiedź:D

L Leee
+1 / 1

Faken myślałem podobnie jak pycek tylko spojrzałem trzeci raz i dotarło do mnie że o mało nie przywalił w asfalt ;p

Odpowiedz
talibek2
0 / 0

Czy ktoś może mi powiedzieć skąd te cienie drzew?

Odpowiedz
demonter
0 / 0

pękniecia jak na naszej "nowej autostradzie":D