Ten demot jest stronniczy, być może gdzieś "tresuje" się słonie w tak brutalny sposób. Ale w Tajlandii gdzie z kultury słoń to świętość obchodzi się z nimi lepiej, słoń tam przechodzi na emeryturę z jego treserem. Co do przypalania czy innych tego typu tresur to wątpię w to gdyż skóra słonia jest b. gruba i słabo się goi (jak w ogóle cały słoń) więc często przypalany czy przekłuwany słoń szybko by zdechł. Ktoś tu chyba mocno podkoloryzował.
Człowieka nie można nazwać zwierzęciem, bo jest to obraźliwe dla zwierząt. Człowiek jest gorszy od zwierzęcia. A co najgorsze/ najważniejsze wszystko zależy od człowieka.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 14 July 2013 2013 9:23
Nie od dzisiaj wiadomo, że nic nie potrafi tak zabijać jak człowiek. Tak wiele krwi przelać mogli tylko ludzie. I co najgorsze tu nie chodzi tylko o zwierzęta. Czasem denerwują mnie niektórzy ludzie. Biadolą jak to pies jest nieszczęśliwy na łańcuchu, a zapominają jak wiele ludzie ma gorzej od tego psa. jak wiele z nich wolałoby już być na jego miejscu byle by dostać jedzenie i jakiś kąt do spania.
@Ksssa Mnie też czasem denerwują niektórzy ludzie. Gdy mowa o jednym temacie to oni nagle zaczynają biadolić o zupełnie innym.
Naprawdę wolałabyś mieszkać w brudnej, zimnej budzie z wpijającym się, niewygodnym łańcuchem... z marnymi posiłkami, które się dla ciebie nie nadają do jedzenia... bez możliwości kontaktu ze światem poza granicami łańcucha, z innymi przedstawicielami gatunku, porozumienia się z właścicielami, zrozumienia o co im właściwie chodzi, czemu na ciebie krzyczą i cię biją? I leżeć w tej budzie tak aż do końca twoim zawszonych, przepełnionych chorobami, samotnością i smutkiem dni? Oczywiście, że niektórzy lepiej traktują swoje psy, ale taki scenariusz jest aż zbyt popularny.
Nie zapominaj, że istnieją miejsca, gdzie bezdomni, biedni ludzie mogą się udać. Poza tym żaden człowiek nie jest ostatecznie i beznadziejnie skazany na zły los. Psy, ani koty nie mają takich możliwości jak ludzie. W dodatku są zazwyczaj traktowani dużo bardziej okrutnie. Niejeden bogacz sięgnął kiedyś dna. Niejeden biedak mógłby z tego dna się podźwignąć, gdyby miał pomysł/siłę/chęci... Niestety wiele z nich to głupcy, alkoholicy, narkomani lub nieudacznicy życiowi itp, którzy nie potrafią (czy nie chcą) sobie pomóc. Wolą żyć na łasce innych lub prowadzić dalej swój nędzny tryb życia.
@Natalia_Anna Rozumiem. Rozumiem. Tylko, że mi chodzi o to, że jakiś palant czasem się przyczepi do... powiedzmy, że pies jest na łańcuchu. Jest gorąco. Człowiek wystawi mu miskę z wodą. Pies jest agresywny, więc nie może go spuścić ze smyczy, a człowiek nie ma czasu się z nim przejść, czy coś, bo musi pracować. Czy wiesz, że za takie coś gdyby ktoś się przyczepił mogliby mu odebrać psa i podać do sądu? Nie jest to dobre zachowanie, ale co robić jeśli ktoś musi pracować na rodzinę? Przecież pies może tak wytrzymać raz czy dwa dopóki się czegoś nie wykombinuje by mu pomóc.
Co do bezdomnego to akurat prawda. Niektórzy woleliby spać gdzieś u kogoś na sianie, jakimś starym materacu i by dawano mu co dzień jedzenie i picie niż głodować na chodniku. Są akurat tacy bezdomni, którzy nie mają rodziny i nikogo bliskiego, a nikt takiego jak on nie chce zatrudnić.
,,Nie zapominaj, że istnieją miejsca, gdzie bezdomni, biedni ludzie mogą się udać." - Zawsze o tym pamiętam, ale przyznam, że poczułam się tak jakbym właśnie rozmawiała ze Scroogem z ,,Opowieści Wigilijnej". Identycznym tekstem prawie, że napisałaś to. Myślisz, że tam nie chodzą? Jest ich za mało! W dodatku warunki, które są tam często podobne są jak w tej budzie dla psa.
Bo nie wiedzą o tym. Ale szkolenie słoni nie musi być znęcaniem sie. W Indiach słoń jest przyjacielem tego kto na nim jeździ (od setek lat się to praktykuje) i robi to z przyjemnością, a nie ze strachu. Tam panuje symbioza, a słonie mimo wszystko się słuchają ludzi.
To jak traktujemy zwierzeta, mowi duzo o naszym gatunku.
Nie chodzie do glupich cyrkow, nie kupujcie produktow firm, co wykorzystuja tania sile robocza w trzecim swiecie... Takie male zmany, na duzo skale, moga duzo zmienic.
Głupie niekupowanie produktów z OLEJEM PALMOWYM to już jest ogromny krok przy tak małym wysiłku. Olej palmowy znajduje się miedzy innymi w nutelli i petitkach, które nie są niczym innym jak marketingowym gownem, a są produkty o identycznym smaku, lepszych wartosciach odżywczych i na produktach przy których nikt nie cierpi. Wypalanie dżungli pod palmy oleiste zabija tysiące orangutanów i innych zwierzat (palone żywcem lub też dobijane maczetami - mord dla mordu w ich własnym domu) ale także smog, który spalaniu toważyszy zacadza pól Azji (w singapurze ludzie ledwo do pracy chodzą, bo nie mogą oddychać). Tak mało do zrobienia jak zorientowanie się w produktach, a jaka pomoc.
Tzn. nie wszystkie cyrki są głupie- istnieją chyba cyrki w których występują odpowiednio przeszkoleni ludzie (bez zwierząt) to do takich można chodzić. Cyrki ze zwierzętami do uciecha dla plebsu, ale udręka dla zwierzaków.
Bo w przyrodzie wszystkie zwierzęta tylko się kochają, przytulają i głaszczą, tylko ten wredny człowiek się wyłamał... Tym, którzy mi tu zaraz wyskoczą z argumentem, że okrucieństwo w przyrodzie wynika wyłącznie z głodu proponuję udać się do zoo (gdzie zwierzęta są żywione, a więc nie są głodne), zamieszkać z jakimś drapieżnikiem, lub choćby z dorosłym szympansem i sprawdzić, czy będzie miło.
Ludzie to bezwzględne istoty. Dla własnych wygód są zdolni do wszelkich okrucieństw. Np. w USA 40% dzieci przed narodzeniem jest zabijanych, przez aborcje. stopaborcji.pl
Dlatego nigdy nie lubiłam cyrków, bo szkoda mi było tych zwierząt a klauni mnie wkur****. Byłam ze dwa razy w życiu, jeszcze jako dzieciak i więcej nie pójdę.
dlatego nienawidze cyrków i wszelkich innych form zniewolenia zwierząt. ohyda...jak tak można. najchętniej założyłabym takim sku*&^%om kolorową czapeczkę na głowę,homąto na pysk i tresowała batem-do cyrku dla ludzi. o tak... Zwierzęta mają żyć w swoim naturalnym środowisku a nie słuzyć do robienia za tanie widowisko dla plebsu. okropność :( powinno sie pozamykać te durne cyrki
Ta, jasne, byś wszystkich pozabijał, wypatroszył, rozwalił łby i nasrał do mózgów. Tak naprawdę to gówno byś zrobił, a wyżyną twoich umiejętności byłoby napinanie się w necie, co ty byś im nie zrobił.
dlatego nienawidze cyrków i wszelkich innych form zniewolenia zwierząt. ohyda...jak tak można. najchętniej założyłabym takim sku#$%om kolorową czapeczkę na głowę,chomąto na pysk i tresowała batem-do cyrku dla ludzi. o tak... Zwierzęta mają żyć w swoim naturalnym środowisku a nie słuzyć do robienia za tanie widowisko dla plebsu. okropność :( powinno sie pozamykać te durne cyrki
No własnie wszyscy mają to gdzieś.Z tego co widac po komentarzach nikt nie chodzi do cyrku więc po co takie coś jest?Jak chcą robic widowisko to niech robią takie akrobacje ludzie z własnej chęci, a nie zmuszają do tego biedne zwierzęta, które i tak juz cierpią gdyż nie są w swoim naturalnym środowisku, a jeszcze do tego ten cyrk. NIECH KTOS SIE WRESZCIE ZA TO WEZMIE!!!
Natura stworzyła zwierzęta by były wolne, a tu przyjdzie paru sku*wieli i weźmie do niewoli dla kasy...biedne, gdybym miała być takim zwierzęciem to chyba wolałabym zginąć i nie cierpieć. Bo i co to za życie?
Skąd wziąłeś naiwną teorię o tym, że natura stworzyła zwierzęta by były wolne. Żaden odgórny plan nie istnieje, zwierzęta służą człowiekowi bo ten jest od nich inteligentniejszy i lepiej rozwinięty. Nie ma w tym żadnej filozofii, żadnego prawa moralnego, bo takie rzeczy istnieją tylko w twojej głowie, a nie w naturze.
Zwierzęta, aby były wolne? Hmm... Jestem przeciwna cyrkom właśnie z tych powodów wymienionych w democie powyżej, ale natura nie stworzyła zwierząt po to, aby były wolne. Czy to oznacza, że ludzie powinni się pozbyć psów, kotów, rybek akwariowych, królików, chomików, świnek morskich, ptaków itp bo one mają być wolne?
tak kyqq - natura faktycznie stworzyła zwierzęta nie po to by zyły sobie w lasach i wodach, tylko po to by jakiś debil uczył ich siadania, stawania, robienia sztuczek i jeszcze podawania śniadania do łóżka (jeszcze na to czekam). Jak mądrze ta natura z cyrkami wymyśliła. Widzisz w tych działaniach coś inteligentnego? Bo ja myślałam, że istota rozwinięta i inteligentna skupia się na tworzeniu a nie niszczeniu "bo taki ma kaprys".
Nie moi drodzy idealistyczni chłopcy - natura nie zna pojęcia altruizmu. W naturze mądrzejszy/silniejszy/lepiej przystosowany wykorzystuje słabszego/głupszego. Działania cyrkowców nie są bezsensowne - przynoszą im one pieniądze.
"Natura stworzyła zwierzęta by były wolne", a czy jak kupię sobie np. kota albo psa to nadal będzie wolne? Nie, jeśli ja czegoś zabronię to tego nie zrobi, a to nie jest wolność. Tak to walczycie o wolność dla zwierząt, a pewnie sami macie "własne" psy - odbieracie im wolność. Hipokryci. A teraz czeka mnie fala minusów.
Straszne ale ciekawe jak znęcają się nad psami które umieją przeprowadzić człowieka niewidomego przez światła! Ciekawe jak znęcają się nad kurami, świnkami i krówkami które jemy! Nie wiem czy ludzie postradali rozum - sorki co niektórzy już dawno go stracili!
Tresura psów (w każdym razie profesjonalna tresura), które pomagają niewidomym w życiu codziennym wygląda inaczej - na pewno nie krępuje się zwierząt linami i nie zadaje im cierpień. Jeśli chodzi o zwierzęta zabijane na mięso - to jest inna sprawa. Takie zwierzęta zabija się właśnie po to, żeby pozyskać pożywienie. Inna sprawa, że powinno się to robić tak, by minimalizować ich cierpienia (zakaz uboju rytualnego - dobra decyzja) i pozbawić je życia szybko. Jeszcze jeśli chodzi o kury... chów klatkowy to zwykłe bestialstwo. Chociaż jestem przeciwny rozwiązywaniu wszystkiego nakazami i zakazami, to robienie czegoś takiego żywym stworzeniom powinno być karalne.
Zwierzę to przede wszystkim nie żaden przedmiot, proszę ja ciebie, tylko żywa istota, która jest zdolna do odczuwania emocji. I do odczuwania bólu. Dlatego człowiek, który się nad zwierzęciem znęca jest człowiekiem co najwyżej z nazwy. W głębi duszy to bestia i bydlak.
@xxxl12: Nie wiem kto nakładł ci do głowy takich idiotyzmów. Wiadomo, że nie należy znęcać się nad zwierzętami bez powodu, to sadyzm. Ale ci ludzie utrzymują z tej pracy siebie i swoje rodziny, a ja, jako człowiek normalny stwierdzam interes ludzi > interes zwierząt.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 14 July 2013 2013 23:00
@kyqq: Nikt mi do głowy niczego nie nakładł - sam do takich wniosków doszedłem. Interes ludzi przedkładany nad interes zwierząt - owszem. Z tym się zgadzam. Byłbym hipokrytą, gdybym się nie zgadzał - mięso lubię sobie podjeść, a interesem zwierzęcia na pewno nie jest znalezienie się na moim talerzu. Ale znęcanie się nad innymi stworzeniami dla pieniędzy - to co innego. Temu należy mówić stanowcze "nie".
"Zwierzęta, aby były wolne? Hmm... Jestem przeciwna cyrkom właśnie z tych powodów wymienionych w democie powyżej, ale natura nie stworzyła zwierząt po to, aby były wolne. Czy to oznacza, że ludzie powinni się pozbyć psów, kotów, rybek akwariowych, królików, chomików, świnek morskich, ptaków itp bo one mają być wolne?"
Oczywiście..ale są różne zwierzaki. Jedne są stworzone do życia na dziko inne potrzebują niejako opieki człowieka. Słonie, lwy, tygrysy, itp raczej od zawsze żyły na wolności. Co innego zwierzęta udomowione
No tak masz rację, ale co w takim razie z ogrodami zoologicznymi? Tam się trzyma dzikie zwierzęta w niewoli (dobra nie do końca dzikie bo to są kolejne pokolenia zwierząt urodzone w niewoli) i to też ma być złe? Zwłaszcza, że w ogrodach zoologicznych stara się rozmnażać rzadsze gatunki, aby je ratować.
nie rozumiem po co męczyć tak zwierzę tylko po to żeby jakaś rodzinka z bachorami popatrzyła sobie na słonika? dlatego nie lubię cyrków i nigdy nie lubiłem
Jak byłem mały,usłyszałem od rodziców,jak w cyrku traktują zwierzęta. Od tego czasu,nie byłem tam już ani razu,chociaż wiele osób mi to proponowało. Gdyby takich osób było więcej,ten biznes przestałby się opłacać i nie męczono by kolejnych zwierząt.
nienawidze ludzi. ludzie to potwory. gnoje. i nie obrazcie sie, bo nie mowie o Was. chyba ze Ty tez lejesz swojego psa, kota, czy szczura, wtedy wiedz ze dla mnie jestes scierwem. wiem, ze wyzwiskami nic nie zmienie, ale rycze z bezsilnosci kiedy widze takie cos. zwierzeta byly pierwsze. to my, powinnismy dostosowac sie do nich. k*rwa, naprawde najmadrzejsza istota swiata musi byc potworem, zeby miec i dac rozrywke? sprzedajna dziwka, nie czlowiek...
ale jesli czlowiek ma jakiekolwiek normy moralne to nie bedzie dazyl do pieniedzy za wszelka cene. prostytutke i platnego morderce tez usprawiedliwisz? w koncu ten, co widzi w tym cos zlego to z pewnoscia smarkacz utrzymywany przez rodzicow.
@lolalala: Ja nikogo nie usprawiedliwiam - ja po prostu mówię, jak jest. Ja nie oceniam tego moralnie, ponieważ prawo moralne nie istnieje. Ale idąc twoim tokiem rozumowania - tak, prostytutkę usprawiedliwiam, ponieważ dysponuje ona swoim ciałem i nic mi do tego co ona robi. Płatny morderca jest przeze mnie potępiany, ponieważ jego działania mogą być sprzeczne z moimi interesami (moją wolnością). Prostytutka nikomu nie szkodzi - po prostu mogę do niej nie iść. Płatny morderca może mnie zabić wbrew mojej woli - czujesz różnicę? Cyrk to poważny biznes i pracują w nim poważni ludzie. Całe rodziny żyją z pokazów cyrkowych. Idź do tych ludzi i powiedz im, że mają przestać pracować, bo zwierzątka się męczą. Albo idź do rolnika i powiedz mu, że nie powinien wypalać traw. Zostaniesz totalnie wyśmiana. Takie jest życie. Współczesny człowiek jeszcze kilkadziesiąt lat temu zostałby zabity śmiechem za swój altruizm i pochylanie się nad każdym kwiatuszkiem. Niestety to tak nie działa. Natura nigdy nie będzie wdzięczna za dbanie o jej prawa. Natura milczy, nie ma moralności.
kyqq - po co ty cały dzień ślęczysz na demotach i odpisujesz? Naprawdę nie masz życia? a może pracujesz w cyrku, może boli cię strasznie ten temat i to że ludzie mają uczucia w odróżnieniu od ciebie lub po prostu trollujesz? Bo z tego co widać, to pod większością komentarzy próbujesz udawać mądrego i oświeconego (czyżby kolejny najmądrzejszy w internecie a grzeczniutki i uległy w prawdziwym świecie?). Proszę cię, nie zakładaj nigdy rodziny bo jesli miałyby wyjść z tego dzieci z takim pustym podejściem do życia jak ty to.... A cyrk to nie jedyna praca na świecie, uwierz. W mojej rodzinie każdy mimo trudnej sytuacji finansowej potrafił się pozbierać i iśc do normalnej pracy, w której nie trzeba wiązać łap zwierzętom i karać ich prądem. No ale są ludzie i "ludzie".
Tak samo tresuje się inne zwierzęta, a także ludzi. I nie mówcie, że ludzie robią to świadomie, bo zaczyna się tresować już dzieci, a one nie robią tego świadomie
Wiecie co... widać tu duży podział na grupę broniącą i grupę która w d*pie to ma. Nie jestem jakimś zapalczywym obrońcą zwierząt, ale jednak zachowanie człowieka względem nawet tych "głupich, gorszych od wielce rozwiniętego człowieka istot" bardzo dużo świadczy o takiej osobie i jej podejściu do życia. Empatia i jakieś ukłucie w sercu gdy dzieje się coś złego to bardzo naturalny, ludzki odruch. Szkoda, że zaczyna masowo zanikać wśród większości. To jakaś nowa moda 21wieku na bycie twardzielem bez żadnych uczuć by wydawać się mądrzejszym niż naprawdę się jest czy to ludzie przestają być ludzcy?
O czym tu mowa?! Po co chodzicie do cyrku? Jeśli by nie było widzów nie byłoby też biznesu z tegoo a jeśli stałoby się to nieopłacalne, zwierzęta te nie musiałyby się męczyć!
Niestety człowiek jest bezwzględny, ale według mnie zwierze, które zgodnie z prawem natury powinno żyć na wolności, nie powinno być więzione w klatce bo to jest jeszcze gorsze od znęcania się, to jest najgorsza krzywda jaką można wyrządzić zwierzęciu. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że ludzie na to przystają, bo "dziecko chciało chomiczka" i chociażby prosty przykład- cyrk. Samo pójście do cyrku jest zgodą na tego typu zachowania, a w tym przypadku więzienie zwierząt.
Moje też nie. Gdy poproszą mnie o kupienie biletów lub przyniosą takie ze szkoły to opowiem im jak te zwierzęta cierpią. A tak w ogóle to pewnie większość tych ludzi co tutaj się wypowiada że to okrutne, to hipokryci. Mówią że to okrutne, jak słonie się bije, a potem jedzą mięso. I minusy do mojego komentarza za 3,2,1
A JA UWAŻAM,ŻE CYRK Z UDZIAŁEM ZWIERZĄT POWINIEN BYĆ ZLIKWIDOWANY!!!!!
LUDZIE JAK NAJBARDZIEJ NIECH SIĘ GIMNASTYKUJĄ,ALE JUŻ OD DAWNA POWINIEN BYĆ ZABRONIONY UDZIAŁ ZWIERZĄT!!!!!
NIECH KTOŚ W KOŃCU SIĘ TYM ZAJMIE,BO PIERDOŁAMI,TO NASZ WSPANIAŁY RZĄD ZAJMUJE SIĘ NA PIERWSZYM MIEJSCU!!!
Mam nadzieję że genialna cyrkowa instytucja przestanie istnieć w momencie kiedy ludzie przestaną do niej chodzić. Ja nie chodzę na takie pokazy i niczego mi nie brakuje. Przestańcie chodzić z dziećmi na takie wycieczki. To żadna atrakcja. Lepiej pochodzić po lesie, i poszukać dzikich zwierząt do obserwowania..
TO SĄ BESTIE W LUDZKIEJ SKÓRZE!!!! TO POTWORNE. CZYM TE BIEDNE ZWIERZĄTKA ZAWINIŁY, ŻE CI ,,LUDZIE'' ZNĘCAJĄ SIĘ NAD NIMI W TAKI SPOSÓB?!!!! DLACZEGO WŁADZE NIE KARZĄ TYCH POTWORÓW WIEZIENIEM?!!!!!!
Są cyrki, w których nie występują zwierzęta i takie cyrki bardzo chętnie mogę odwiedzać. To co pokazuje ten demotywator, to sama prawda, niestety. Tu przykładem sa słonie, ale tak traktowane jest każde zwierze w cyrku. I jest to tylko jeden z przykładów okrutnego traktowania zwierząt przez ludzi, wyłącznie dla własnej korzyści, czy rozrywki. Nie ma co tutaj się porównywać, do innych zwierząt. Szympansy zabijają inne mniejsze małpy, bo chcą coś zjeść, to ich instynkt, ale nie powodują one masowego wymierania danego gatunku i nie przyczyniają się przecież do niszczenia całego ekosystemu! To samo tyczy się lwów, hien, czy innych zwierząt. A my? A o nas i naszych nieposkromionych żądzach to już lepiej nie wspominać...
Co racja to racja, ale lew by Tobą nie pogardził =)
OdpowiedzZwierze zabije aby zjeść, człowiek zabije dla pieniędzy, poglądów czy wiary .
albo po prostu dla rozrywki. Mało takich psychopatów jest na świecie?...
Wiesz... ludzi też się zabije dla pieniędzy, poglądów, wiary czy rozrywki, ale nie widziałem tu takich demotów.
A jak się żuje własne ciało?
OdpowiedzDlatego nie chodzę do cyrku. Inna forma protestu nie jest mi dostępna.
OdpowiedzTen demot jest stronniczy, być może gdzieś "tresuje" się słonie w tak brutalny sposób. Ale w Tajlandii gdzie z kultury słoń to świętość obchodzi się z nimi lepiej, słoń tam przechodzi na emeryturę z jego treserem. Co do przypalania czy innych tego typu tresur to wątpię w to gdyż skóra słonia jest b. gruba i słabo się goi (jak w ogóle cały słoń) więc często przypalany czy przekłuwany słoń szybko by zdechł. Ktoś tu chyba mocno podkoloryzował.
OdpowiedzW taki sposób trenuje się zwierzęta w 3/4 cykrów. A w Tajlandii nie "trenuje" się słoni, tylko wychowuje, a to zupełnie zupełnie co innego.
Na uj minuje ktos jak gosciu prawde pisze
Człowieka nie można nazwać zwierzęciem, bo jest to obraźliwe dla zwierząt. Człowiek jest gorszy od zwierzęcia. A co najgorsze/ najważniejsze wszystko zależy od człowieka.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2013 2013 9:23
Odpowiedzniestety gatunkowo jestesmy zwierzetami
Nie rozumiem czemu mimo że niektóre komentarze były naprawdę dobre zostały zbanowane
aha i proponuję żeby każdy mówił za siebie :)
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2013 2013 19:47
Nie od dzisiaj wiadomo, że nic nie potrafi tak zabijać jak człowiek. Tak wiele krwi przelać mogli tylko ludzie. I co najgorsze tu nie chodzi tylko o zwierzęta. Czasem denerwują mnie niektórzy ludzie. Biadolą jak to pies jest nieszczęśliwy na łańcuchu, a zapominają jak wiele ludzie ma gorzej od tego psa. jak wiele z nich wolałoby już być na jego miejscu byle by dostać jedzenie i jakiś kąt do spania.
Powiedział film
@Ksssa Mnie też czasem denerwują niektórzy ludzie. Gdy mowa o jednym temacie to oni nagle zaczynają biadolić o zupełnie innym.
Naprawdę wolałabyś mieszkać w brudnej, zimnej budzie z wpijającym się, niewygodnym łańcuchem... z marnymi posiłkami, które się dla ciebie nie nadają do jedzenia... bez możliwości kontaktu ze światem poza granicami łańcucha, z innymi przedstawicielami gatunku, porozumienia się z właścicielami, zrozumienia o co im właściwie chodzi, czemu na ciebie krzyczą i cię biją? I leżeć w tej budzie tak aż do końca twoim zawszonych, przepełnionych chorobami, samotnością i smutkiem dni? Oczywiście, że niektórzy lepiej traktują swoje psy, ale taki scenariusz jest aż zbyt popularny.
Nie zapominaj, że istnieją miejsca, gdzie bezdomni, biedni ludzie mogą się udać. Poza tym żaden człowiek nie jest ostatecznie i beznadziejnie skazany na zły los. Psy, ani koty nie mają takich możliwości jak ludzie. W dodatku są zazwyczaj traktowani dużo bardziej okrutnie. Niejeden bogacz sięgnął kiedyś dna. Niejeden biedak mógłby z tego dna się podźwignąć, gdyby miał pomysł/siłę/chęci... Niestety wiele z nich to głupcy, alkoholicy, narkomani lub nieudacznicy życiowi itp, którzy nie potrafią (czy nie chcą) sobie pomóc. Wolą żyć na łasce innych lub prowadzić dalej swój nędzny tryb życia.
@Natalia_Anna Rozumiem. Rozumiem. Tylko, że mi chodzi o to, że jakiś palant czasem się przyczepi do... powiedzmy, że pies jest na łańcuchu. Jest gorąco. Człowiek wystawi mu miskę z wodą. Pies jest agresywny, więc nie może go spuścić ze smyczy, a człowiek nie ma czasu się z nim przejść, czy coś, bo musi pracować. Czy wiesz, że za takie coś gdyby ktoś się przyczepił mogliby mu odebrać psa i podać do sądu? Nie jest to dobre zachowanie, ale co robić jeśli ktoś musi pracować na rodzinę? Przecież pies może tak wytrzymać raz czy dwa dopóki się czegoś nie wykombinuje by mu pomóc.
Co do bezdomnego to akurat prawda. Niektórzy woleliby spać gdzieś u kogoś na sianie, jakimś starym materacu i by dawano mu co dzień jedzenie i picie niż głodować na chodniku. Są akurat tacy bezdomni, którzy nie mają rodziny i nikogo bliskiego, a nikt takiego jak on nie chce zatrudnić.
,,Nie zapominaj, że istnieją miejsca, gdzie bezdomni, biedni ludzie mogą się udać." - Zawsze o tym pamiętam, ale przyznam, że poczułam się tak jakbym właśnie rozmawiała ze Scroogem z ,,Opowieści Wigilijnej". Identycznym tekstem prawie, że napisałaś to. Myślisz, że tam nie chodzą? Jest ich za mało! W dodatku warunki, które są tam często podobne są jak w tej budzie dla psa.
I ludzie jeszcze finansują te okrucieństwo chodząc ze swoimi dziećmi do cyrku...
OdpowiedzBo nie wiedzą o tym. Ale szkolenie słoni nie musi być znęcaniem sie. W Indiach słoń jest przyjacielem tego kto na nim jeździ (od setek lat się to praktykuje) i robi to z przyjemnością, a nie ze strachu. Tam panuje symbioza, a słonie mimo wszystko się słuchają ludzi.
To jak traktujemy zwierzeta, mowi duzo o naszym gatunku.
OdpowiedzNie chodzie do glupich cyrkow, nie kupujcie produktow firm, co wykorzystuja tania sile robocza w trzecim swiecie... Takie male zmany, na duzo skale, moga duzo zmienic.
Głupie niekupowanie produktów z OLEJEM PALMOWYM to już jest ogromny krok przy tak małym wysiłku. Olej palmowy znajduje się miedzy innymi w nutelli i petitkach, które nie są niczym innym jak marketingowym gownem, a są produkty o identycznym smaku, lepszych wartosciach odżywczych i na produktach przy których nikt nie cierpi. Wypalanie dżungli pod palmy oleiste zabija tysiące orangutanów i innych zwierzat (palone żywcem lub też dobijane maczetami - mord dla mordu w ich własnym domu) ale także smog, który spalaniu toważyszy zacadza pól Azji (w singapurze ludzie ledwo do pracy chodzą, bo nie mogą oddychać). Tak mało do zrobienia jak zorientowanie się w produktach, a jaka pomoc.
Tzn. nie wszystkie cyrki są głupie- istnieją chyba cyrki w których występują odpowiednio przeszkoleni ludzie (bez zwierząt) to do takich można chodzić. Cyrki ze zwierzętami do uciecha dla plebsu, ale udręka dla zwierzaków.
Bo w przyrodzie wszystkie zwierzęta tylko się kochają, przytulają i głaszczą, tylko ten wredny człowiek się wyłamał... Tym, którzy mi tu zaraz wyskoczą z argumentem, że okrucieństwo w przyrodzie wynika wyłącznie z głodu proponuję udać się do zoo (gdzie zwierzęta są żywione, a więc nie są głodne), zamieszkać z jakimś drapieżnikiem, lub choćby z dorosłym szympansem i sprawdzić, czy będzie miło.
OdpowiedzTylko jak małe słoniątko jest nieszczęśliwe zazwyczaj umiera.
Odpowiedzto według ciebie one są szczęśliwe, że są traktowane w taki sposób?
A u mnie właśnie rozstawiają cyrk... Raz byłam jako dziecko i nigdy więcej
OdpowiedzPo prostu. Nie chodze do cyrku i od małego swoje dzieci mam zamiar edukować, żeby i one nie chodziły.
OdpowiedzCzasem aż wydaje mi się, że należę do zupełnie innego gatunku, widząc jakim bydłem (bez obrazy dla bydła) potrafią być ludzie! RZYGAĆ SIĘ CHCE!
OdpowiedzLudzie to bezwzględne istoty. Dla własnych wygód są zdolni do wszelkich okrucieństw. Np. w USA 40% dzieci przed narodzeniem jest zabijanych, przez aborcje. stopaborcji.pl
Odpowiedzcyrki to najgorsze ścierwa
OdpowiedzO, widzę, że PETA znalazło swoje miejsce na demotach.
OdpowiedzI znowu zlot mizantropów. Ale głodujących ludzi i niewolników to jakoś wszyscy mają w dupie, bo te zwierzątka, takie biedne :(
OdpowiedzDokładnie to samo pomyślałem. Ratujmy zwierzęta, a nas to mogą pomordować.
..i dlatego nie cierpię cyrków
OdpowiedzDlatego nigdy nie pójdę do cyrku.
OdpowiedzOto powód dla którego człowiekowi cywilozowanemu, który coś w tym swoim marnym życiu ceni, nie wypada chodzić do cyrku i zoo.
OdpowiedzDlatego nigdy nie lubiłam cyrków, bo szkoda mi było tych zwierząt a klauni mnie wkur****. Byłam ze dwa razy w życiu, jeszcze jako dzieciak i więcej nie pójdę.
Odpowiedzdlatego nienawidze cyrków i wszelkich innych form zniewolenia zwierząt. ohyda...jak tak można. najchętniej założyłabym takim sku*&^%om kolorową czapeczkę na głowę,homąto na pysk i tresowała batem-do cyrku dla ludzi. o tak... Zwierzęta mają żyć w swoim naturalnym środowisku a nie słuzyć do robienia za tanie widowisko dla plebsu. okropność :( powinno sie pozamykać te durne cyrki
OdpowiedzTa, jasne, byś wszystkich pozabijał, wypatroszył, rozwalił łby i nasrał do mózgów. Tak naprawdę to gówno byś zrobił, a wyżyną twoich umiejętności byłoby napinanie się w necie, co ty byś im nie zrobił.
dlatego nienawidze cyrków i wszelkich innych form zniewolenia zwierząt. ohyda...jak tak można. najchętniej założyłabym takim sku#$%om kolorową czapeczkę na głowę,chomąto na pysk i tresowała batem-do cyrku dla ludzi. o tak... Zwierzęta mają żyć w swoim naturalnym środowisku a nie słuzyć do robienia za tanie widowisko dla plebsu. okropność :( powinno sie pozamykać te durne cyrki
OdpowiedzPrzecież to jest okrucieństwo nad zwierzętami, za to się przecież więzienie ma....Czemu nikt się tym nie zainteresuje ???
OdpowiedzNo własnie wszyscy mają to gdzieś.Z tego co widac po komentarzach nikt nie chodzi do cyrku więc po co takie coś jest?Jak chcą robic widowisko to niech robią takie akrobacje ludzie z własnej chęci, a nie zmuszają do tego biedne zwierzęta, które i tak juz cierpią gdyż nie są w swoim naturalnym środowisku, a jeszcze do tego ten cyrk. NIECH KTOS SIE WRESZCIE ZA TO WEZMIE!!!
http://www.youtube.com/watch?hl=pl&client=mv-google&gl=PL&v=YMw8lsfOxzU&nomobile=1
OdpowiedzPOtrzeba pól miliona wyswietlen zeby schronisko dostalo tone darmowej karmy.Wejdzcie to nic nie kosztuje
W większości dla tego nie chodzę do cyrku...
OdpowiedzNatura stworzyła zwierzęta by były wolne, a tu przyjdzie paru sku*wieli i weźmie do niewoli dla kasy...biedne, gdybym miała być takim zwierzęciem to chyba wolałabym zginąć i nie cierpieć. Bo i co to za życie?
OdpowiedzSkąd wziąłeś naiwną teorię o tym, że natura stworzyła zwierzęta by były wolne. Żaden odgórny plan nie istnieje, zwierzęta służą człowiekowi bo ten jest od nich inteligentniejszy i lepiej rozwinięty. Nie ma w tym żadnej filozofii, żadnego prawa moralnego, bo takie rzeczy istnieją tylko w twojej głowie, a nie w naturze.
Zwierzęta, aby były wolne? Hmm... Jestem przeciwna cyrkom właśnie z tych powodów wymienionych w democie powyżej, ale natura nie stworzyła zwierząt po to, aby były wolne. Czy to oznacza, że ludzie powinni się pozbyć psów, kotów, rybek akwariowych, królików, chomików, świnek morskich, ptaków itp bo one mają być wolne?
tak kyqq - natura faktycznie stworzyła zwierzęta nie po to by zyły sobie w lasach i wodach, tylko po to by jakiś debil uczył ich siadania, stawania, robienia sztuczek i jeszcze podawania śniadania do łóżka (jeszcze na to czekam). Jak mądrze ta natura z cyrkami wymyśliła. Widzisz w tych działaniach coś inteligentnego? Bo ja myślałam, że istota rozwinięta i inteligentna skupia się na tworzeniu a nie niszczeniu "bo taki ma kaprys".
Nie moi drodzy idealistyczni chłopcy - natura nie zna pojęcia altruizmu. W naturze mądrzejszy/silniejszy/lepiej przystosowany wykorzystuje słabszego/głupszego. Działania cyrkowców nie są bezsensowne - przynoszą im one pieniądze.
"Natura stworzyła zwierzęta by były wolne", a czy jak kupię sobie np. kota albo psa to nadal będzie wolne? Nie, jeśli ja czegoś zabronię to tego nie zrobi, a to nie jest wolność. Tak to walczycie o wolność dla zwierząt, a pewnie sami macie "własne" psy - odbieracie im wolność. Hipokryci. A teraz czeka mnie fala minusów.
Straszne ale ciekawe jak znęcają się nad psami które umieją przeprowadzić człowieka niewidomego przez światła! Ciekawe jak znęcają się nad kurami, świnkami i krówkami które jemy! Nie wiem czy ludzie postradali rozum - sorki co niektórzy już dawno go stracili!
OdpowiedzTresura psów (w każdym razie profesjonalna tresura), które pomagają niewidomym w życiu codziennym wygląda inaczej - na pewno nie krępuje się zwierząt linami i nie zadaje im cierpień. Jeśli chodzi o zwierzęta zabijane na mięso - to jest inna sprawa. Takie zwierzęta zabija się właśnie po to, żeby pozyskać pożywienie. Inna sprawa, że powinno się to robić tak, by minimalizować ich cierpienia (zakaz uboju rytualnego - dobra decyzja) i pozbawić je życia szybko. Jeszcze jeśli chodzi o kury... chów klatkowy to zwykłe bestialstwo. Chociaż jestem przeciwny rozwiązywaniu wszystkiego nakazami i zakazami, to robienie czegoś takiego żywym stworzeniom powinno być karalne.
ale pierdoły, a mnie to i tak g obchodzi, zwierze to przedmiot obrotu gospodarczego
OdpowiedzZwierzę to przede wszystkim nie żaden przedmiot, proszę ja ciebie, tylko żywa istota, która jest zdolna do odczuwania emocji. I do odczuwania bólu. Dlatego człowiek, który się nad zwierzęciem znęca jest człowiekiem co najwyżej z nazwy. W głębi duszy to bestia i bydlak.
@xxxl12: Nie wiem kto nakładł ci do głowy takich idiotyzmów. Wiadomo, że nie należy znęcać się nad zwierzętami bez powodu, to sadyzm. Ale ci ludzie utrzymują z tej pracy siebie i swoje rodziny, a ja, jako człowiek normalny stwierdzam interes ludzi > interes zwierząt.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 July 2013 2013 23:00
@kyqq: Nikt mi do głowy niczego nie nakładł - sam do takich wniosków doszedłem. Interes ludzi przedkładany nad interes zwierząt - owszem. Z tym się zgadzam. Byłbym hipokrytą, gdybym się nie zgadzał - mięso lubię sobie podjeść, a interesem zwierzęcia na pewno nie jest znalezienie się na moim talerzu. Ale znęcanie się nad innymi stworzeniami dla pieniędzy - to co innego. Temu należy mówić stanowcze "nie".
DO Alexisathene · 14 lipca 2013 o 19:00
Odpowiedz"Zwierzęta, aby były wolne? Hmm... Jestem przeciwna cyrkom właśnie z tych powodów wymienionych w democie powyżej, ale natura nie stworzyła zwierząt po to, aby były wolne. Czy to oznacza, że ludzie powinni się pozbyć psów, kotów, rybek akwariowych, królików, chomików, świnek morskich, ptaków itp bo one mają być wolne?"
Oczywiście..ale są różne zwierzaki. Jedne są stworzone do życia na dziko inne potrzebują niejako opieki człowieka. Słonie, lwy, tygrysy, itp raczej od zawsze żyły na wolności. Co innego zwierzęta udomowione
No tak masz rację, ale co w takim razie z ogrodami zoologicznymi? Tam się trzyma dzikie zwierzęta w niewoli (dobra nie do końca dzikie bo to są kolejne pokolenia zwierząt urodzone w niewoli) i to też ma być złe? Zwłaszcza, że w ogrodach zoologicznych stara się rozmnażać rzadsze gatunki, aby je ratować.
nie rozumiem po co męczyć tak zwierzę tylko po to żeby jakaś rodzinka z bachorami popatrzyła sobie na słonika? dlatego nie lubię cyrków i nigdy nie lubiłem
OdpowiedzBo jest zapotrzebowanie na taką usługę i jest z tego zysk.
Te słonie i tak mają raj w porównaniu do króliczków i szczurów na któych testuje się szkodliwośc substanci, np. kosmetyków
OdpowiedzJak byłem mały,usłyszałem od rodziców,jak w cyrku traktują zwierzęta. Od tego czasu,nie byłem tam już ani razu,chociaż wiele osób mi to proponowało. Gdyby takich osób było więcej,ten biznes przestałby się opłacać i nie męczono by kolejnych zwierząt.
OdpowiedzŚwiat ma w dupie męczone zwierzątka.
Święta prawda.Dlatego nie chodze do cyrku.
OdpowiedzTo min. powód dlaczego nienawidzę ludzi.
Odpowiedznienawidze ludzi. ludzie to potwory. gnoje. i nie obrazcie sie, bo nie mowie o Was. chyba ze Ty tez lejesz swojego psa, kota, czy szczura, wtedy wiedz ze dla mnie jestes scierwem. wiem, ze wyzwiskami nic nie zmienie, ale rycze z bezsilnosci kiedy widze takie cos. zwierzeta byly pierwsze. to my, powinnismy dostosowac sie do nich. k*rwa, naprawde najmadrzejsza istota swiata musi byc potworem, zeby miec i dac rozrywke? sprzedajna dziwka, nie czlowiek...
OdpowiedzI to wszystko dla głupich pieniędzy.
OdpowiedzPowiedział smarkacz utrzymywany przez rodziców. Pieniądze są podstawą wszystkiego.
ale jesli czlowiek ma jakiekolwiek normy moralne to nie bedzie dazyl do pieniedzy za wszelka cene. prostytutke i platnego morderce tez usprawiedliwisz? w koncu ten, co widzi w tym cos zlego to z pewnoscia smarkacz utrzymywany przez rodzicow.
@lolalala: Ja nikogo nie usprawiedliwiam - ja po prostu mówię, jak jest. Ja nie oceniam tego moralnie, ponieważ prawo moralne nie istnieje. Ale idąc twoim tokiem rozumowania - tak, prostytutkę usprawiedliwiam, ponieważ dysponuje ona swoim ciałem i nic mi do tego co ona robi. Płatny morderca jest przeze mnie potępiany, ponieważ jego działania mogą być sprzeczne z moimi interesami (moją wolnością). Prostytutka nikomu nie szkodzi - po prostu mogę do niej nie iść. Płatny morderca może mnie zabić wbrew mojej woli - czujesz różnicę? Cyrk to poważny biznes i pracują w nim poważni ludzie. Całe rodziny żyją z pokazów cyrkowych. Idź do tych ludzi i powiedz im, że mają przestać pracować, bo zwierzątka się męczą. Albo idź do rolnika i powiedz mu, że nie powinien wypalać traw. Zostaniesz totalnie wyśmiana. Takie jest życie. Współczesny człowiek jeszcze kilkadziesiąt lat temu zostałby zabity śmiechem za swój altruizm i pochylanie się nad każdym kwiatuszkiem. Niestety to tak nie działa. Natura nigdy nie będzie wdzięczna za dbanie o jej prawa. Natura milczy, nie ma moralności.
kyqq - po co ty cały dzień ślęczysz na demotach i odpisujesz? Naprawdę nie masz życia? a może pracujesz w cyrku, może boli cię strasznie ten temat i to że ludzie mają uczucia w odróżnieniu od ciebie lub po prostu trollujesz? Bo z tego co widać, to pod większością komentarzy próbujesz udawać mądrego i oświeconego (czyżby kolejny najmądrzejszy w internecie a grzeczniutki i uległy w prawdziwym świecie?). Proszę cię, nie zakładaj nigdy rodziny bo jesli miałyby wyjść z tego dzieci z takim pustym podejściem do życia jak ty to.... A cyrk to nie jedyna praca na świecie, uwierz. W mojej rodzinie każdy mimo trudnej sytuacji finansowej potrafił się pozbierać i iśc do normalnej pracy, w której nie trzeba wiązać łap zwierzętom i karać ich prądem. No ale są ludzie i "ludzie".
Tak samo tresuje się inne zwierzęta, a także ludzi. I nie mówcie, że ludzie robią to świadomie, bo zaczyna się tresować już dzieci, a one nie robią tego świadomie
OdpowiedzNa ch*j te cyrki w ogóle. Niech ludzi tresują i pokazują
OdpowiedzSerce Boli strasznie.. :( nic nie można zrobić...
OdpowiedzWiecie co... widać tu duży podział na grupę broniącą i grupę która w d*pie to ma. Nie jestem jakimś zapalczywym obrońcą zwierząt, ale jednak zachowanie człowieka względem nawet tych "głupich, gorszych od wielce rozwiniętego człowieka istot" bardzo dużo świadczy o takiej osobie i jej podejściu do życia. Empatia i jakieś ukłucie w sercu gdy dzieje się coś złego to bardzo naturalny, ludzki odruch. Szkoda, że zaczyna masowo zanikać wśród większości. To jakaś nowa moda 21wieku na bycie twardzielem bez żadnych uczuć by wydawać się mądrzejszym niż naprawdę się jest czy to ludzie przestają być ludzcy?
OdpowiedzO czym tu mowa?! Po co chodzicie do cyrku? Jeśli by nie było widzów nie byłoby też biznesu z tegoo a jeśli stałoby się to nieopłacalne, zwierzęta te nie musiałyby się męczyć!
Odpowiedza to sku*wiele
OdpowiedzNiestety człowiek jest bezwzględny, ale według mnie zwierze, które zgodnie z prawem natury powinno żyć na wolności, nie powinno być więzione w klatce bo to jest jeszcze gorsze od znęcania się, to jest najgorsza krzywda jaką można wyrządzić zwierzęciu. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że ludzie na to przystają, bo "dziecko chciało chomiczka" i chociażby prosty przykład- cyrk. Samo pójście do cyrku jest zgodą na tego typu zachowania, a w tym przypadku więzienie zwierząt.
OdpowiedzMoje dzieci nigdy nie pójdą do cyrku.
OdpowiedzMoje też nie. Gdy poproszą mnie o kupienie biletów lub przyniosą takie ze szkoły to opowiem im jak te zwierzęta cierpią. A tak w ogóle to pewnie większość tych ludzi co tutaj się wypowiada że to okrutne, to hipokryci. Mówią że to okrutne, jak słonie się bije, a potem jedzą mięso. I minusy do mojego komentarza za 3,2,1
A JA UWAŻAM,ŻE CYRK Z UDZIAŁEM ZWIERZĄT POWINIEN BYĆ ZLIKWIDOWANY!!!!!
OdpowiedzLUDZIE JAK NAJBARDZIEJ NIECH SIĘ GIMNASTYKUJĄ,ALE JUŻ OD DAWNA POWINIEN BYĆ ZABRONIONY UDZIAŁ ZWIERZĄT!!!!!
NIECH KTOŚ W KOŃCU SIĘ TYM ZAJMIE,BO PIERDOŁAMI,TO NASZ WSPANIAŁY RZĄD ZAJMUJE SIĘ NA PIERWSZYM MIEJSCU!!!
dlatego nie chodze do cyrku ...
OdpowiedzDlatego odkąd skończyłam 6 lat i się dowiedziałam nigdy już nie poszłam i nie pójdę do cyrku
OdpowiedzSkur*wy*sy*ny :/ kiedyś matka natura pokaże co potrafi i wtedy ludzie będą płakać !!!!!!!!
OdpowiedzDlatego nie chodzę do cyrku. ;)
Odpowiedzchamy j.b.n.!!!! życzę im powolnej smierci w męczarniach!!
OdpowiedzMam nadzieję że genialna cyrkowa instytucja przestanie istnieć w momencie kiedy ludzie przestaną do niej chodzić. Ja nie chodzę na takie pokazy i niczego mi nie brakuje. Przestańcie chodzić z dziećmi na takie wycieczki. To żadna atrakcja. Lepiej pochodzić po lesie, i poszukać dzikich zwierząt do obserwowania..
OdpowiedzIdioci!!!! Jak można męczyć bezbronne zwierzęta?! Więzienie dla tych,którzy męczą zwierzęta!!!
OdpowiedzŻadnego pi.....nego cyrku więcej.
Odpowiedzdlatego mam wyje.bane chodzić do cyrku.Jeb.ać te cyrki !!!! Biedne zwierzęta.
Odpowiedzdla tego w dupie mam cyrki i dzieci też tam nie prowadzam
OdpowiedzCZASEM SIE WSTYDZE ZE JESTEM CZLOWIEKIEM
OdpowiedzTO SĄ BESTIE W LUDZKIEJ SKÓRZE!!!! TO POTWORNE. CZYM TE BIEDNE ZWIERZĄTKA ZAWINIŁY, ŻE CI ,,LUDZIE'' ZNĘCAJĄ SIĘ NAD NIMI W TAKI SPOSÓB?!!!! DLACZEGO WŁADZE NIE KARZĄ TYCH POTWORÓW WIEZIENIEM?!!!!!!
OdpowiedzPrzecież to tylko zwierzęta...
Odpowiedzdlatego nie chodzę do cyrku, zacznę jak nie będzie tam zwierząt
Odpowiedzi właśnie dlatego nie chodzę do cyrku ;( barbarzyństwo !!!
OdpowiedzLudzie to najgorsze bestie świata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OdpowiedzŚwiat jest piękny tylko ludzie to Ku*wy
OdpowiedzSą cyrki, w których nie występują zwierzęta i takie cyrki bardzo chętnie mogę odwiedzać. To co pokazuje ten demotywator, to sama prawda, niestety. Tu przykładem sa słonie, ale tak traktowane jest każde zwierze w cyrku. I jest to tylko jeden z przykładów okrutnego traktowania zwierząt przez ludzi, wyłącznie dla własnej korzyści, czy rozrywki. Nie ma co tutaj się porównywać, do innych zwierząt. Szympansy zabijają inne mniejsze małpy, bo chcą coś zjeść, to ich instynkt, ale nie powodują one masowego wymierania danego gatunku i nie przyczyniają się przecież do niszczenia całego ekosystemu! To samo tyczy się lwów, hien, czy innych zwierząt. A my? A o nas i naszych nieposkromionych żądzach to już lepiej nie wspominać...
Odpowiedz