Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
1416 1477
-

Zobacz także:


Centi
+36 / 44

Sens jest taki żeby zarżnąć kraj - roztrwonić jak najwięcej publicznych pieniędzy jednocześnie dbając żeby broń boże nie stworzyć przypadkiem jakichś nowych miejsc pracy.

Odpowiedz
~GWIAZDORkaraś
+5 / 7

zwróci się???? zejdź gościu na ziemię ,państwo będzie d oteego dopłacać i to nie mało, żeby się zwróciło to bilety by musiały być 5 razy droższe....

Centi
+11 / 11

michat34: Kupowanie super drogiej maszyny którą nie pojedziesz szybciej niż byle szmelcem ma tyle sensu co kupowanie portfela za ostatnie pieniądze. Intensywna rozbudowa infrastruktury w czasach głębokiego kryzysu to kolejny poroniony pomysł na miarę PO - a jeśli chodzi o stopę zwrotu z tej inwestycji to (nawet nie uwzględniając drastycznego spadku obrotów kolei) zanim to się zwróci będziesz starym dziadkiem narzekającym na brak emerytury na którą pracowałeś całe życie (tym się właśnie teraz tak intensywnie zajmują - jak Cie okraść do reszty zanim wszystko padnie)

K KotJarka
+1 / 3

wcale bym się nie zdziwił gdyby minister Nowak "pożyczył" nowe zegarki. Od końca PRL długość torów wciąż się kurczy, ilość pociągów i dworców się zmniejsza, jakość nie remontowanych torów pada na pysk, a czas połączeń systematycznie zwiększa. Tylko kible w pociągach tak samo śmierdzą i nie mają wody jak za komuny. A premier Tusk pozwala wywalać kasę ministrowi Nowakowi na pociągi, które nigdy nie wykorzystają nawet 50% swoich możliwości. To jest ta wolna, niezależna i katolicka III RP, których rządy niewiedzą co robić z kasą

~Maru89
+12 / 18

Sens jest taki, że ktoś zgarnął za to niezłą kasę.

Odpowiedz
K Knajcior
+6 / 6

Z tego co wiki pisze to implus może się rozpędzić do 160 km/h, ale to i tak jest maksymalna prędkość jaką może osiągnąć pociąg na naszych torach.

Odpowiedz
S Signar
+5 / 5

W democie też jest podana prawdziwa informacja z tym, że te 200 osiągną podczas testów w czasie pracy nad rozwojem tego EZT. Natomiast w PL obecnie prędkość jaką mogą osiągnąć to 160km/h ponieważ do uzyskania wyższych prędkości trzeba polikwidować wszystkie przejazdy wzdłuż trasy.

~Asdasdd
0 / 2

Na CMce Impuls jechał 211km/h.

ZrobmySobieKupe
0 / 2

Pendolino to czysta marketingowa ściema. Mieszkam blisko trasy, którą pojedzie do Wrocławia. W tym roku zabrano się za remont jednego z torów, kilka lat temu zmodernizowano drugi tor. 250 km/h poleci... ale na CMK, u nas maks. prędkość projektowa toru to 120 km/h a i tak mimo modernizacji w wielu miejscach nadal są ograniczenia nawet do 50km/h. Żal i ściema.Są dużo tańsze do tego polskie pociągi, które stoją na wysokim poziomie technicznym ale oczywiście dla rządu liczy się prestiż i mydlenie oczu. Szkoda kasy...

~pędolino
+3 / 9

pendolino musi się dostosować do najwolniejszego składu jadącego po danej trasie. Dlatego kupowanie czegoś takiego w obecnym stanie rzeczy mija się z celem.

Odpowiedz
~xazdd
-1 / 3

Co takiego?!

asandi
+4 / 10

Weźcie się tak kochani nie podniecaj...
Pendolino może jechać nawet ok.300 km/h!

I jeździ ponad 250km/h,ale w Italii!!
U "nas" NIE MA TORÓW do takich prędkości! 160km/h,to już jest maksymalna prędkość...i tak maszyniści odmawiają różaniec i polecają
się Bogu.
Z Katowic do Krakowa pociąg pospieszny jedzie na niektórych odcinkach ok.40km/h...można wysiąść w lesie z pierwszego wagonu,iść na grzyby i jeszcze zdążyć wskoczyć do ostatniego wagonu.
Jeździłem ciopągami w Japonii,Francji i teraz w Italii,zaręczam wam
ten zakup,to kolejny przekręt...ktoś zarobił niezłe pieniądze od Włochów :-))

Odpowiedz
~jhaoihipry
+7 / 9

Ja już dawno przestałem wierzyć w sens większości inwestycji jakie robi Polska.

Odpowiedz
Qrvishon
+7 / 9

Sensu nie ma żadnego, gdyż do 160km/h(więcej się nie da po naszych szynach) to mogą się rozpędzić nawet nasze stare pociągi, a żeby było wygodniej to wystarczyło by wymienić wagony. To jest chwyt marketingowy rządu. Kolejny raz pokazane jest jak można podjąć bardzo złą decyzję i jeszcze zebrać za to laury, a konsekwencji negatywnych nie ma bo to spółka państwowa.

Odpowiedz
~WOJO12U
-1 / 1

Mała korekta dla autora i dla tych którzy by się chcieli przejechać takim pociągiem powiedzmy na ferie zimowe w 2014 roku: pociągi Pendolino będą mogły przewozić pasażerów w Polsce najprędzej w CZERWCU 2014 roku

Odpowiedz
~Dinster
+4 / 6

Proponuję zbojkotować w cholerę całe to Pierdzielino - nie kupujmy biletów (i tak mają kosztować po 40 złotych), niech wiedzą, że nie będziemy się godzić na tak rażące trwonienie NASZYCH pieniędzy.

Odpowiedz
~Bez_przesady
0 / 0

40zł to dużo za bilet? No proszę Cię!

K Knajcior
0 / 0

Jak przejedziesz trasę Kraków - Gdańsk za 40 złotych, to będziesz srał z radości, że tak tanio, przelot samolotem kosztuje 300 zł, mimo wszystko te bilety nie będą po 40 zł, tylko tak jak teraz pewnie, 100 coś.

~Puszkaaaaaa
+2 / 2

Hehe założę się, że podróż takim pociągiem będzie 5x droższa, może nawet gdzieniegdzie uda mu się rozpędzić do 200km/h, ale co z tego jak i tak zaraz będzie musiał wyhamować bo tory słabe, tudzież dogoni pociąg, który wyjechał 4h przed nim i będzie musiał dopasować swoją prędkość do niego ;D

Śmierdzi łapówką na kilometr, za te pieniądze mogliby położyć nowe tory, albo dołożyć młodym ludziom do własnych mieszkań (50m2 w warszawie to ok 2300zł rata na miesiąc przy kredycie na 20 lat), ale pewnie - lepiej kupić nowoczesny pociąg i robić sobie na takiej transakcji dobry PR pt. "jaki ten nasz rząd to nowoczesny" :)

Odpowiedz
K Knajcior
0 / 0

nie będzie 5x droższa, bo wtedy bardziej opłaca się korzystać z samolotu.

P przemek13181
+3 / 5

sensu nie ma, ponieważ "łuki skrętu" w Polsce są za duże i każdy pociąg się na nich wykolei ( rozmowa zasłyszana od facetów którzy zajmują się modernizacją torów) przy większej prędkości, jest tak na wiekszości odcinkach, a sama modernizacja istniejących linii nie wystarczy, trzeba by wybudowac całe nowe linie, na co oczywiście nie ma szans :)

Odpowiedz
~bazgll1
+1 / 3

A jasne ze jest sens. Wydac nie swoj hajs jak na te samoloty co ich nazwy nie pamietam ale caly czas sie psuly. Wielki wacek bedzie w tym kraju, wydac publiczne dla siebie przytulic. No i jak tym wszystkim prostytutkom nie bedzie zylo sie lepiej?? Plac biedny POLAKU :(

Odpowiedz
~ekonomiste
-5 / 5

Buty z targu kosztują 60 zł, buty Nike kosztują 200 zł. W jednych i drugich można chodzić. Gdzie tu sens?

Odpowiedz
~fdffdgfd
-3 / 3

Może to jest motywator do zrobienia infrastruktury. To tak jak z kredytem. Bierzesz kredyt i motywacja do pracy jest już znacznie wyższa:)

Odpowiedz
K kajti90
0 / 0

Impuls nie został kupiony bo Newag nie zgłosił swojej oferty w przetargu PKP Intercity. Z tego co dzisiaj słyszałem, to tylko jedna polska firma-Pesa (która wtedy była połączona w konsorcjum z jakąś belgijską) zgłosiła ofertę, ale nie mieli wtedy żadnego doświadczenia w budowaniu takich pociągów.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 August 2013 2013 0:28

Odpowiedz
K kwestionariusz
0 / 0

Newag nie jest polską firmą tylko niemiecką zakłady są w Polsce.

K Knajcior
0 / 0

Polską, doczytaj lepiej w necie.

~LSJ
+1 / 1

Nie do końca jest tak jak autor demotywatora próbuje wmówić.
Po pierwsze: Jeśli chodzi o infrastrukturę to Centralna Magistrala Kolejowa (trasa z Warszawy w kierunku Katowic i Krakowa) już w latach 70-tych została zbudowana w taki sposób, że jej tory są geometrycznie przystosowane do ruchu pociągów z prędkością 250km/h. Obecnie obowiązujęce ograniczenie do 160km/h jest spowodowane brakiem odpowiedniego systemu sterowania ruchem pociągów oraz istnieniem jednopoziomowych skrzyżowań z drogami (przejazdy kolejowe). Aby pociągi z pasażerami na pokładzie mogły przekroczyć magiczne 160km/h wszystkie przejazdy trzeba zastąpić wiaduktami, co jest robione i miało być nawet gotowe przed Euro. Na trasie z Warszawy do Gdyni od paru lat etapami trwa przystosowywanie torów do jazdy z prędkością 200km/h (również miało być otowe na Euro)
Po drugie: Pociąg Impuls jest przystosowany do ruchu regionalnego, bardziej w środku przypomina metro i jest zaprojektowany z myślą o przewozach regionalnych. Faktem jest, że Impuls pocisnął 201km/h ale na testach. Z pasażerami nie może przekroczyć 160km/h. Aby prędkość eksploatacyjna Pendolino wynosiła 250km/h to na testach musi pojechać co najmniej 280km/h.
Po trzecie: To nie jest tak, że w Polsce bojkotuje się polskie pociągi bo wspomniany Impuls został zamówiony przez SKM Warszawa oraz województwa: Śląskie, ,Dolnośląskie, Warmińsko-Mazurskie i Podkarpackie.

Odpowiedz
G grj
-1 / 1

No właśnie nie ma sensu... bo 80mln * 20 to 1,6 mld a nie 2,6 mld.....

Odpowiedz
P konto usunięte
-2 / 2

Spoko, Pendolino to kołyska, polska wersja kołyski jest bez systemu wychylania pudeł ;]

Odpowiedz
I idylon
+1 / 5

Gdzie wy żeście się wychowywali, dowiedz się gdzie i co dokładnie w trawie piszczy.

"Pierwszy taki pociąg ma zostać dopuszczony do ruchu w Polsce w maju 2014 roku. Pendolino będą jeździć po zmodernizowanych liniach. W grudniu przyszłego roku, po raz pierwszy w regularnym ruchu w Polsce, mają osiągnąć prędkość ok. 200 km/h. Z czasem ta prędkość będzie zwiększana do 220 i 230 km/h."

PO ZMODERNIZOWANYCH TRASACH. U mnie w moim rejonie od 3 lat przebudowuja linie kolejowe pod te pociagi, i nie pewnie w moim. Mieszkam na trasie WARSZAWA-GDANSK, i cale tory są przebudowane i postawiono nowe dworce kolejowe. Fakt to tak samo jakby powiedzial ze w Polsce są autostrady, są ale ciągle mało, ale jest coraz więcej. Z torami podobnie krok po trochu i zmodernizują. Owszem w Polsce nie jest za wesolo ale cos sie dzieje. Ale to już inny temat. Nie bójcie sie pod 90 jezdzic Pendolino nie bedzie.

Dla autora demota polecam http://www.wpodrozy.eu/aktualnosci/21/1000-nowych-kilometrow.html

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 12 August 2013 2013 19:28

Odpowiedz
~mentorfff
0 / 2

Impuls nie jest pociągiem dalekiego zasięgu...
to pociąg do tras miejskich, podmiejskich, krótko bieżnych.
Pendolino ma kursować na trasach intecity...
ludzie piszcie z sensem bo mnie krew zalewa,,,

Odpowiedz
~Autor_Tego_Posta
-2 / 2

Weźcie ludzie ruszcie mózgami. A myślicie, że fiat dlaczego nie przeniósł całej produkcji do włoch, tylko ciągle słyszymy, że coraz to więcej ludzi nie straci pracy w fabryce fiata. Weźcie pomyślcie, ręka rękę myje. I jeśli za cenę tych pendolina kilka tysięcy osób ma mieć pracę w polsce, to może warto?

Odpowiedz
~jozef_zawsze_ciesla
-1 / 3

Impuls ma prędkość eksploatacyjną 160 km/h. Poza tym polskie przedsiębiorstwa wycofały się z udziału w przetargu. Najlepiej biadolić i narzekać jak to jest źle. Nic się nie dzieje - źle. Dzieje się - źle. W dupach sie poprzewracało niektórym.

Odpowiedz
General1234
-1 / 5

Znając życie gdyby Polska miała granice Czech to i tak nasza władza kupiłaby okręty podwodne i statki wycieczkowe.Gdy zaś Polska była na samym środku pustyni to polska władza zajęłaby się rządowym ogólnopolskim programem budowy wałów przeciwpowodziowych. Władza potrzebuje pseudo sukcesów, aby przetrwać. W dodatku wszystko robią od dupy strony. 1. Kupują szybkie pociągi mimo braku odpowiedniej trakcji. 2.Przygotowują armię do misji zagranicznych pomimo niezdolności wojska do obrony polskich granic. 3. Zachęcają ludzi do posiadania dzieci i zakładania firm pomimo,że nie obniżyli podatków i nie znieśli barier biurokratycznych. 4. Podnoszą podatki (VAT) w czasie kryzysu. Absurdów jest jeszcze wiele.

Odpowiedz
D Ddrek
0 / 2

Gdzie sens? A gdzie ty żyjesz? Zapytaj tego lub tych co w łapę wzieli oni widzą sens. Cena to nie wszystko. Gwarancja rok a przecież w tym czasie nawet nie wystartują. Po gwarancji będzie ogrom napraw bo to włoskie badziewie (patrz: alfa romeo). Znam Włochów i wiem jak potrafią zachęcić do zakupów. Także te śmieci będą nas kosztować więcej niż urzędnicy ZUSu, którzy co dwa lata dostają 7000zł na wakacje.

Odpowiedz
~LSJ
-2 / 2

W ramach umowy budowana jest w Warszawie stacja postojowo-techniczna. W cenę przetargu wliczone też jest 17 letnie utrzymanie i serwisowanie pociągów.

A arturro94
-1 / 1

hahahaha ;D i tak nie będzie tych pociagów ;D wezma kase i zapomna o tym, jak to w Polsce ;D

Odpowiedz
E evilrobot
+2 / 2

80 mln x 20 sztuk = 2,6 mld.. Mi sie wydawalo, ze 1,6 mld ;)

Odpowiedz
~NIKT_BARDO_WAŻNY
0 / 2

CZY NIKT Z WAS NIE ZAUWAŻYŁ MOŻE, ŻE NA GŁÓWNYCH TRASACH TAKICH JAKIMI MA JEŹDZIĆ PENDOLINO TRWA JUŻ OD 2 LAT WYMIANA CAŁEJ INFRASTRUKTURY!!! I MA ZOSTAĆ SKOŃCZONA DO PRZYSZŁEGO ROKU!! WIĘC JEŚLI JESTEŚCIE NIEDOINFORMOWANI TO NIE PISZCZE TAKICH GŁUPOT.

Odpowiedz
Q Qba415
0 / 2

W Polsce mamy 2 naprawdę dobre zakłady produkujące pociągi Bydgoska PESA I Nowosądecki NEWAG, ale nie musimy kupować zagraniczne bo co bo lepsze? Jak było wspomniane za tą samą cenę można było kupić 100 pociągów Impuls, ale nie lepiej kupić 20 pociągów które w Polsce nigdy nie będą jeździć z taką prędkością z jaką zaplanował producent, do tego zamiast wspierać własną gospodarkę napędzamy cudzą, no i gdyby zamówienie zostało zrealizowane np. w Nowym Sączu w Newagu to zapewne zatrudnili by dodatkowych pracowników bo żeby wyprodukować 100 pociągów trochę osób byłoby potrzebnych, ale nie po co przecież ten kraj jest mlekiem i miodem płynący i panuje ogólny dobrobyt nic tylko się spakować i wyjechać.

Odpowiedz
P Postal34
-2 / 2

Problem nie w tym że nie ma infrastruktury to najmniejszy problem. Problemem jak zwykle są przepisy. Polskie prawo jest tak śmieszne że nie wiem. W polskim prawie jest tak że na przewóz osób transportami typu autobus, bus, pociąg itp. jest ograniczenie sięgającej 100km/h. Zgodnie z prawem żaden środek transportu nie może przewozić osób z prędkością pow. 100km/h. Jak ktoś jechał autobusem w trasę po polsce to wie o czym mówię.

Odpowiedz
~impulsssssssssssdno
+1 / 1

Predkość konstruktywna impulsa to 160km/h, a że na testach pojechał 200km/h to nic nie znaczy... Ważne, że w ruchu pasazerskim pojedzie tylko 160...

Odpowiedz
cytochromC450
0 / 2

W NORMALNYM KRAJU URZEDNICY ODPOWIEDZIALNI ZA TAKI PRZEKRET DAWNO GNILIBY W PIERDLU A U NAS PRZECINAJA WSTEGI I DUMNIE POZUJA DO ZDJEC. ZERO ODPOWIEDZIALNOSCI MAKSIMUM BEZKARNOSCI. W NORMALNYM KRAJU ARESZTOWANIA ZACZEŁYBY SIE JUZ W KILKA DNI PO PODPISANIU UMOWY. PRZESŁUCHANIE, PROCES, WYROK. WSZYSTKO W KILKA TYGODNI. Ale nie u nas. Nasze państwo jest zawłaszczone przez partie szkodników, która niszczy i okrada gospodarkę jak kiedyś PZPR i Związek Radziecki. I nie ma metody na tych sqrwieli, bo wszystko zawłaszczyli. Jak działa wymiar sprawiedliwości pokazali dziennikarze z GPC. Policji się nie chce, prokuratura taśmowo umarza, a nawet jeśli to sądy wypuszczają przestępców. By żyło się lepiej! Ratunkiem wydawałaby się sejmowa komisja śledcza, ale gdzie tam! Poseł Sekuła odpierdzielał takie cuda, że widzowie po prostu oniemieli.
Wreszcie Najwyższa Izba Kontroli. Czyżby dała radę? Też nie! Jej prezesem jest przecież były minister z PO. Zostają media. Niestety tu też monopol władzy...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 August 2013 2013 0:49

Odpowiedz
~harrypwel211
-1 / 1

To polska wiec nie szukajcie sensu tak to już u nas jet na całe szczęście mieszkam poza granicami tego pięknego kraju , ale przydał by sie w tej Polsce jakiś bunt bo to co sie dzieje przerasta wszelkie oczekiwania :(

Odpowiedz
~Gościk
0 / 2

Pendolino- czyli system wychylnego pudła. U nas niestety zostały zakupione bez tego systemu, ponieważ tory w naszym kraju nie są przystosowane do jazdy z tym systemem. Tak więc zostały zakupione składy Pendolino bez systemu Pendolino.

Odpowiedz
~Orkos_88
0 / 0

A wy dalej jak potulne baranki głosujcie w wyborach na PO/PIS/RP czy SLD,a potem z oburzeniem mówcie, jacy to złodzieje. Sami ich wybraliście durnie więc macie.

Odpowiedz
~Piter89876
-1 / 1

Z tego co wiem jakieś tam remonty torów są. Niestety bilety na tego typu pociągi mają być droższe niż bilety na dzisiejsze pociągi typu EUROCITY, także my jako zwykli zjadacze chleba i tak nigdy nie będziemy mieć okazji aby móc się przejechać się tym cudeńkiem chyba że wydamy 1/4 naszej miesięcznej wypłaty za bilet w jedną stronę. Efekt będzie dość prosty pociągi będą jeździć puste lub też będzie nimi jeździła elita którą na to stać.

Odpowiedz
S stabby
+1 / 1

Ten polski Impuls jest podejrzanie tani. Moze nikt go nie kupuje bo jest zrobiony po taniosci w najnizszej jakosci ...jak wiekszosc produktow technicznych z Polski niestety.

Odpowiedz
~sebolek34
-1 / 1

Jakie 90 km/h dziś pociąg TLK na trasie Warszawa- Gdańsk jedzie ze średnią predkością ~45 km/h. W zimę średnia prędkość jest jeszcze mniejsza. Gdyby tak wziąć to na poważnie to skuterem z biedronki dojechał by szybciej. Pozdro kupić maszyny, które postoją jeszcze parę ładnych lat albo nigdy nie rozwiną predkości 100 km/h. Takie rzeczy tylko w Polsce!

Odpowiedz
~Maniok23
0 / 2

Najpierw naucz się czytać, potem komentuj.

~Mobilio
0 / 2

TGV we Francji na niektórych odcinkach również pędzi z zawrotną prędkością 90 km/h. Nie ma pociągów-źle, są pociągi-jeszcze gorzej. Jak tu wam dogodzić? kupili by składy wyremontowali tory za 50 mld to by było "NA CO ONI WYDAJA NASZE PIENIĄDZE"

Odpowiedz
krook13
0 / 0

GDZIE SENS? A GDZIE SZUKAĆ SENSU W TYM ŻE 38,5 MILIONA LUDZI NIE WIDZI TEGO SENSU ALE NIC Z TYM NIE ROBI? WIEDZĄ ŻE JEST ŹLE, NARZEKAJĄ, MARUDZĄ ALE KONIEC KOŃCÓW GODZĄ SIĘ NA TO

Odpowiedz
~deja_vu
-1 / 1

hmmm podobnie było z F-16 (samoloty są programu szkoleniowego jak i pilotów gotowych z miejsca zasiąść za sterami - brak).

Odpowiedz
~kuośs
0 / 0

gdzie tu sens.. to właśnie Polska moi drodzy

Odpowiedz
~Glaurung_Uluroki
0 / 0

"To jest miś na miarę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz miś, przez nas zrobiony, i to nie jest nasze ostatnie słowo!" Już wiesz, gdzie tu sens?

Odpowiedz
~Mike1234r
0 / 0

Nigdzie. Jakl zwykle ktoś z polityków był mądry i korzystając z sytuacji wziął w łapę :) kilka czy kilkanaście baniek i podzielił się z kolegami :)

Odpowiedz
~AVX480413
0 / 0

Już się nie bójcie! Polscy politycy potrafią liczyć pieniądze. Nie zawsze tylko pamiętają o ujawnieniu w rozliczeniu.

Odpowiedz
~biernysprawie
0 / 0

A ja wam mowie, ze juz wiecej zadnego podatku nie zaplace dopoki ktos nie zrobi porzadku z panstwem

Odpowiedz
~kelts
0 / 0

Nikt nie ponosi konsekwencji za niegospodarność.
Popłynęły "lewe" pieniądze i to cała tajemnica podobnych działań.
O takich decyzjach powinni decydować specjaliści.
Zbyt dużo odbywa się pod dyktando UE

Odpowiedz
P pawelgrzyb
0 / 0

Tak czytam te komentarze i demota to żal mi tej chołoty co siedzi na demotach. Trochę znam się na matemayce i ekonomi i aż mnie dupa boli jak widzę co piszecie.
Po pierwsze 20*80 to nie jest 2,6 po drugie to 2,6 to jest koszt utrzymania i technikali oraz przewozu na czas 17 lat, łącznie z przygotowaniem torów. Po drugie do Maja 2014 pociągi będą przystosowane do osiągania prędkości 200 km/h na godzinę na odcinkach na których jeżdżą. Te pociągi są ekslkluzywne i szybkie, więc znacząco podnoszą klasę Polskich kolei. Taki pociąg ma 500 miejsc. BIlety kosztują średnio 80 zł.. Zakładamy że co drugie miejsce jest zajęte 250*80=20 000 na kurs, pociąg robi 2 kursy dziennie 40 000 na dzień. Mamy 20 pociągów. 40 000*20=800 000 na dzień. razy 300 dni pracujacych 240 000 000 na rok . Razy 17 lat 4 080 000 000 co daje dolne ograniczenie na zysk żędu 1,4 mld złotych. A z dołu dlatego że nie wliczam w to kursów nocnych i zakładam że pociąg robi tylko 2 kursy na dzień a czesem robi do 4 no i zazwyczaj zajęte jest więcej niż połowa miejsc , no i pociag kursuje prawie coddziennie a nie 300 dni w roku. Jak widać jest zysk i to była dobra inwestycja znacząco podnosząca klasę Polskich kolei. Ja osobiście będę jeździł tymi pociągami i cieszył się prędkościa 200 na godzinę i wysokim standardem.

Odpowiedz
~Pioteer
0 / 0

Polacy ZAWSZE stawiali na obcą, a nie rodzimą myśl techniczną. Tak było nawet przed wojną. Głupia mentalność, ale co zrobić.

Odpowiedz