Chyba tak naprawdę największy skok dokonał się w latach 1930-1950. Gdybyśmy zestawili ze sobą te lata - 30' i dwupłatowce z napędem śmigłowym vs 50' i myśliwce odrzutowe pierwszej generacji osiągające prędkość dźwięku, to dopiero jest ogromny skok robiący wrażenie. Nie jestem specjalistą i ciężko mi to dokładnie porównać, ale nie wiem czy od lat 50' do dzisiaj poczyniliśmy większe postępy niż w tamtym dwudziestoleciu. Wojna, niestety, bardzo stymuluje rozwój technologii. Dzisiejsze czasy w porównaniu do tamtych to zastój.
@obeymydreamz Mysle, ze zmiany dalej maja duze tempo (moze nie tak jak poprzednicy napisali w ltach wojennych) aerodyynamicznie juz w zasadzie juz ciezko cos wiecej osiagnac, teraz sie zmieniaja bebechy mysliwcow tj cala awionika, radary.
Raptora zaczęto projektować 41 lat po rozpoczęciu projektu Mustanga, oblatano go 57 lat po oblocie Mustanga, a do linii wszedł 61 lat po Mustangu. Nijak mi te 63 lata nie wychodzą. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że na zdjęciu jest P-51D lub P-51K, to tym bardziej.
Dla mnie najpiękniejsze są pasażerskie, widok takiego na tle zachodzącego nieba, to coś niesamowitego ;) https://www.youtube.com/watch?v=47l1CQEYclM niestety samoloty przyszłości będą bardziej przypominać latające wiewiórki, niż to co mamy teraz.
Ten mniejszy to jest ten nowszy? :P To tak jak z telefonami?? :D
OdpowiedzDałbym ci plusa ale nie wygrałem wyborów przez ciebie
Mylisz się, dzięki mnie uzyskałeś dwudziestoprocentowe poparcie.
Ten mniejszy to P-51D Mustang, a większy yo F-22 Raptor, kilkakrotnie szybszy i zwrotniejszy, stealth, najnowocześniejsze uzbrojenie.
Chyba tak naprawdę największy skok dokonał się w latach 1930-1950. Gdybyśmy zestawili ze sobą te lata - 30' i dwupłatowce z napędem śmigłowym vs 50' i myśliwce odrzutowe pierwszej generacji osiągające prędkość dźwięku, to dopiero jest ogromny skok robiący wrażenie. Nie jestem specjalistą i ciężko mi to dokładnie porównać, ale nie wiem czy od lat 50' do dzisiaj poczyniliśmy większe postępy niż w tamtym dwudziestoleciu. Wojna, niestety, bardzo stymuluje rozwój technologii. Dzisiejsze czasy w porównaniu do tamtych to zastój.
Odpowiedz@obeymydreamz To prawda, tylko za jaką cenę.
@obeymydreamz To jest normalne że wojna sprzyja rozwojowi nowych technologi.
Dzięki niemieckim rakietą V2 amerykanie mogli polecieć w kosmos.
@obeymydreamz Mysle, ze zmiany dalej maja duze tempo (moze nie tak jak poprzednicy napisali w ltach wojennych) aerodyynamicznie juz w zasadzie juz ciezko cos wiecej osiagnac, teraz sie zmieniaja bebechy mysliwcow tj cala awionika, radary.
Raptora zaczęto projektować 41 lat po rozpoczęciu projektu Mustanga, oblatano go 57 lat po oblocie Mustanga, a do linii wszedł 61 lat po Mustangu. Nijak mi te 63 lata nie wychodzą. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że na zdjęciu jest P-51D lub P-51K, to tym bardziej.
OdpowiedzDla mnie najpiękniejsze są pasażerskie, widok takiego na tle zachodzącego nieba, to coś niesamowitego ;) https://www.youtube.com/watch?v=47l1CQEYclM niestety samoloty przyszłości będą bardziej przypominać latające wiewiórki, niż to co mamy teraz.
Odpowiedz@Pierdomenico Gdzie Ci niebo zaszło? W ciąże czy jak??
@fincher, no co przez chwilę był ;) Musiałabym tu z 10 linków wrzucić ;D https://www.youtube.com/watch?v=V2tsjeV7uNQ czy to nie piękne? I nie, nie ma tutaj zachodu ;)
@Pierdomenico Ja tam widziałem zachód słońca, a nie nieba. To jest chyba fundamentalna różnica :)
@fincher no rzeczywiście, nie zauważyłam :)
63 lata współpracy USA z kosmitami i wykorzystywanie pozaziemskich technologii w lotnictwie.
OdpowiedzI tak wolałbym polatać Mustangiem (gdybym umiał). :D
Odpowiedzten nowszy pewnie Made by china
Odpowiedz63 lata oparte na tej samej zasadzie...
Odpowiedz