@upades Kolęda jest z dwóch powodów. Pierwszy i najważniejszy - wywiad środowiskowy i gromadzenie bądź aktualizowanie informacji o parafianach. Drugi i mniej ważny - kasa.
@upades Jak narazie to nie widziałem przypadku aby ksiądz odmówił przyjęcia kasy. Może przecież powiedzieć: "Nie, nie trzeba, my nie potrzebujemy kaski a chodzimy po domach aby dowiedzieć się jak żyją parafianie" i zapunktowałby u parafian.
@upades Cały czas patrzysz na swój jednostkowy przypadek i rozciągasz to na całość. Kościół jest instytucją quasi-feudalną. Niby wszyscy podlegają władzy króla (papieża) ale jednak pomniejsi książęta (arcybiskupi), baronowie (biskupi) i szlachta (proboszczowie [tak to się odmienia? wtf?]) mogą ustalać swoje reguły na swoich włościach, byle nie odbiegały za bardzo od wytycznych z góry. To że u ciebie kasy nie biorą znaczy tylko tyle że u ciebie kasy nie biorą, NIE znaczy to że kasy nie biorą nigdzie indziej.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 5 January 2016 2016 17:49
@aku666 czyli wszystko co istniało od początków cywilizacji ludzkiej uważasz za instytucję ,,quasi-feudalną" np. dzisiejsze państwa demokratyczne król (prezydent), pomniejsi książęta (wojewodowie), baronowie (rada powiatu), szlachta (rada gminy)? Jak myślisz jak by wyglądała organizacja licząca 2,5 mld ludzi i zajmująca obszar całego globu, gdyby rządził nią jeden człowiek z nadrzędnym statusem lub milion mniejszych jednostek, ale każdy by posiadał taką samą władzę? Według mnie zapanowałaby kompletna anarchia, bo każdy by robił co chciał. PS jeśli się dobrze orientuję to wystarczy nie napisać na drzwiach KMB żeby ksiądz do domu nie wchodził.
@szerszen9 Pudło. Papieża nie wybierają szeregowi księża w powszechnych wyborach. Poza tym ludzka cywilizacja jest znacznie starsza od korporacji katolickiej.
@aku666 Pudło. Osobą duchowną może zostać każdy ja, ty, wystarczy ukończyć odpowiednie studia, możesz nawet stać się głową kościoła. O ile się nie mylę w tym twoim systemie jakiś tam chłop nie mógł stać się szlachcicem, a co dopiero królem. Poza tym mam rozumieć, że prehistoryczne plemiona z ,,samcem alfa" jako przywódcą lub chociażby Mezopotamia nie odzwierciedlają ustroju feudalnego.
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 6 January 2016 2016 12:26
@szerszen9 Z tymi chłopami to tak nie do końca, z tego co pamiętam można było się wkupić w szlachtę poprzez wojaczkę i stan rycerski. Co do ustroju politycznego starożytnej Mezopotamii to się nie wypowiem bo nie mam pojęcia.
Wolę by Jurek jeździł bentleyem niż brzuchaty pedofilski złodziej ksiądz, który wyżebrze kasę od umierającej rencistki. Dając kasę księdzu nie widzę jego poczynań, nic nie widać jeno jego coraz większy brzuch. Wchodząc do szpitala widzę sprzęt zakupiony przez Owsiaka. Nie chcesz dać na WOŚP, nie dawaj, ale nie żądaj też leczenia nowoczesnym sprzętem w szpitalu, wyciągnij różaniec i módl się o powrót do zdrowia. :P
@KochamOwsiaka - Bo Owsiak nie bierze od rencistek podczas zbiórek :) Bierze tak samo jak klecha. Co do pedofilii - to pojechałeś po bandzie. Może wyrażasz tak swoje ukryte pragnienia?
~KochamOwsiaka ma racje. Nie rozumiem skąd tyle minusów. Owsiak może weźmie od rencistki (jak mu da, bo sam jej nie odbierze), ale za to spożytkuje to kasę na bardzo ważny cel. A ksiądz wp*erdala się do chaty z założeniem, że danie mu kasy jest Twoim zasranym obowiązkiem i później za to baluje i na dziwki jeździ. Co do pedofilii - raczej było dużo nagłośnionych przypadków, nie licząc tych, które nadal nie wyszły na światło dzienne.
Wiem jak rozwiązać twój problem ! Jak ministranci zapukają spytać czy przyjmujesz kolędę musisz odpowiedzieć przecząco wtedy na pewno ksiądz nie przyjdzie.
@tomkosz poczytaj sobie zyciorys owsiaka, a potem się wypowiadaj, sprawdź kim byli jego rodzice i dziadkowie. sprawdź również ile kasy jest przeznaczane na sprzęt ile na woodstock a ile do jego własnej kieszeni.
@cewcwvwev, no dokładnie, poczytaj sobie i porównaj chociażby z czerwonym krzyżem. Polecam Wykop dla przykładu. WOŚP większość kasy przeznacza na szczytne cele, a resztę na swoją działalność. Natomiast Woodstock jest finansowany głównie przez sponsorów, ale trzeba mieć minimum IQ, żeby to zauważyć.
O kim mówisz? Tak samo jak na WOŚP, pieniądze wpłacane na kościół są dobrowolne. Mieszkałem kiedyś w mieszkaniu studenckim i zawsze przyjmowaliśmy kolędę. Gdy na koniec chcieliśmy dać księdzu pieniądze, ten kategorycznie odmawiał i nigdy ich nie przyjął. Poza tym, kwestujący zbierający na WOŚP zawsze stoją z puszkami od Owsiaka pod kościołem.
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 5 January 2016 2016 14:31
@~The_Atheist... Nie wiem. Nie wiem ile kościół otrzymuje dofinansowania z budżetu, czy można odmówić i czy w ogóle cokolwiek dostaje. Wiem natomiast jedno, że wśród polskich podatników, jeśli chodzi o wyznanie, to największą grupę stanowią katolicy. Równie dobrze mogę powiedzieć, że nie chcę, aby z moich podatków finansowano budowę drogi w okół Twojego domu, a zamiast tego sfinansowano remont kościoła w moim mieście. Wszystko z umiarem i z ludzkim podejściem, a wszyscy będziemy szczęśliwi.
@kenzol To odetnijmy im dofinansowania albo wprowadźmy podatek od religii. Zobaczysz że 90% katolików w Polsce zrobi się nagle 25% (przy dobrych wiatrach)
moj tata jest fanem orkiestry i od kiedy orkiestra gra to co roku przykleja na drzwi serduszko. co prawda pare lat temu przemalowal drzwi i musial pousuwac, ale zbiera znowu. i co roku przychodza mili ministranci i pytaja sie czy przyjmuje ksiedza, wiec metoda kompletnie nieprzydatna...
I o co tak wszyscy się kłócą ??
Pedofilia to nie tylko problem wśród kleru ale również wśród innych grup społecznych ( tak nawet wśród wychwalanych za "nowoczesność" LGBT)
Co do samego pomagania to nie ma znaczenia czy damy na Caritas czy WOŚP, w okół obydwóch organizacji narosło tyle kontrowersji mitów i faktów z dupy że ciężko stwierdzić co jest prawdą a co nie. Ważne że obydwie pomagają. Sposób na księdza po kolędzie: skoro nie jesteście zainteresowani to albo powiedźcie to otwarcie albo złóżcie akt apostazji i miejcie cały kościół w dupie. Bawienie się w jakieś dziecinne podchody z pisaniem na drzwiach WOŚP żeby ksiądz (no właśnie ksiądz ma się tego brzydzić? , bać? płakać? bo nie rozumiem motywu tego demota) nie wchodził po kolędzie jest brakiem logiki i jest po porostu śmieszne gdyż te dwa fakty nie są antagonistyczne. Co ma WOŚP do kolędy . Proszę o logiczne i w miarę inteligentne odpowiedzi.
Jeśli można zapytać, to chciałbym się dowiedzieć z jakiego powodu właściwie jest ta nagonka na Kościół? Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, co takiego Kościół ma do WOŚP-a, że tak po nim jedziecie? Pamiętam jak w którejś z pierwszych klas podstawówki (czyli dobre 10 lat temu-dziwne, że po tylu latach człowiek pamięta tą sytuację) na lekcji religii wywiązała się właśnie dyskusja na temat WOŚP-u i ksiądz prowadzący religię wypowiadał się właśnie na temat, dlaczego Kościół uważa dawanie datków na orkiestrę za coś złego. Chodziło o to, że Woodstock uznawany jest przez Kościół za coś, co demoralizuje młodzież i działa na nią w sposób niszczący co w połączeniu z tym, że Woodstock finansowany jest po części z datków zebranych w ramach orkiestry co jest przy tym rzeczą jawną i o czym mówi się otwarcie, stawia człowieka w takiej sytuacji, że przekazując datki na WOŚP, w sposób celowy wspiera on demoralizację młodzieży przez Woodstock. Może się to wydać trochę dziwne, ale czy gdyby Owsiak 99% zebranych pieniędzy przekazywałby na sprzęt medyczny a 1% na finansowanie islamistów w ich dążeniach do ustanowienia państwa islamskiego to nadal byście przekazali jakieś datki na WOŚP bo pomaga dzieciom czy wiedząc gdzie przy okazji trafiają pieniądze zrezygnowalibyście z tego? Tu pojawia się pytanie, dlaczego byście zrezygnowali z datków (oczywiście o ile byście zrezygnowali)? Dlatego, że dla was finansowanie islamistów jest czymś złym? Jeśli tak, to przeszlibyście cicho wobec innych, którzy dawali by datki, czy staralibyście się ich od tego odciągnąć? Tak samo działa Kościół, bo dla niego Woodstock czymś złym a dając datki człowiek w sposób zamierzony wspiera deprawację młodzieży co w oczach Kościoła jest grzechem, a misją Kościoła jest wskazywanie poprawnej drogi życia. ======================= Nie wiem jak to wyszło, ale chyba udało mi się przekazać punkt widzenia Kościoła (nie wiem jak jest obecnie, czy się nie zmienił bo WOŚP-em i całym szumem wokół niego się nie interesuję) a przynajmniej punkt widzenia przekazany mi przez księdza jakieś 10 lat temu. Jeśli możecie, napiszcie, co tak faktycznie oburza was w postawie Kościoła, żę tak po nim ciśniecie bo zjada mnie ciekawość bo nie w temacie jestem a dyskusja wydaje mi sie ciekawa.
@tomek78910 Tyle tylko, że Woodstock nie różni się znacząco od innych dużych festiwali ponadto nikt tam nic nikomu na siłę nie wpycha. Ba, podobno nawet od pielgrzymek (poza muzyką) aż tak diametralnie się nie różni (ja nie chodziłem ale wiele historii słyszałem). KK chciałby zakazać wszystkich, na to wychodzi
Cóż... znajomy mówił, że nigdzie nie ma tak łatwych lasek jak na niektórych pielgrzymkach, więc... a Woodstock to tylko festiwal, nie wiem, co Kościół do tego ma. To naprawdę nie jest jakaś wielka, organizowana przez Owsiaka orgia i zażynanie kotów na czarnej mszy ;) Tylko okazja do posłuchania dobrej muzyki, bawienia się ze znajomymi, poznania nowych, ciekawych ludzi itd.
cocaineHD a zdajesz sobie sprawę z tego że w uwczesnych czasach nie było ani prawactwa ani lewactwa? Byli królowie i inni władcy a lud nie miał nic do gadania.
Wątpię w skuteczność. Po przejściach mojej ciotki i kuzynki wiem, że niewpuszczanie kolędy może równać się masie problemów z ślubem kościelnym i pogrzebem osób zamieszkałych pod tym adresem.
@JuriaYozora Yyy, skoro nie przyjmujesz księdza to po kiego grzdyla przyjmujesz ślub kościelny, albo urządzasz sobie pogrzeb w takim obrządku? ._. Najbardziej nie rozumiem takich ludzi. Wyjaśnijcie mi to, bo nie rozumiem? ALBO WIERZYSZ, ŻE KOŚCIÓŁ STWORZYŁ CHRYSTUS, A KSIĘŻA SĄ NASTĘPCAMI APOSTOŁÓW I WSZYSTKIE SAKRAMENTY MAJĄ WARTOŚĆ PRZYPISANĄ IM PRZEZ PISMO ŚWIĘTE, ALBO SIĘ ODCINASZ I NIE PRZYPOMINASZ SOBIE O KSIĘŻACH JAK TRZEBA OCHRZCIĆ DZIECIAKA -_-
@Irland @Michciu13 Ja nie o tym kochani, bo sama nie przepadam za chrześcijanami na pokaz. Zresztą, co złego jest w ostrzeganiu takich ludzi i oszczędzeniu im i księżą problemów w przyszłości.
W tym przypadku chodziło zaledwie o dwie niewpuszczone kolędy, w dodatku w tak odległych latach, że po prostu śmiesznym było czepianie się o coś takiego. Ów duchowny zachował się na prawdę chamsko w stosunku co do tamtej rodziny, która po śmieci ojca znalazła się w trudnej sytuacji. Szokujące było również postanowienie innego księdza o tym , że osoba skremowana musi być najpierw pochowana, a dopiero potem odprawiana jest msza. Rodzina dowiedziała się o tym w dniu pogrzebu... Nie popieram również przyjmowania pieniędzy za kolędę. Niektórzy księża nie lubią kiedy na stole nie ma koperty. Nie mówię, że wszyscy są tacy, ale trudno dziś o prawdziwego duszpasterza...
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 5 January 2016 2016 23:12
@JuriaYozora uczestniczyłem w wielu kolędach w wielu parafiach (dość odległych od siebie) nigdy się nie zdarzyło żeby ksiądz kręcił nosem że koperty nie ma...hmm może mam jakąś taką aurę :)
Ciekawe, ale wolontariusze WOŚPu kwestują w mniejszych ośrodkach głównie przy kościołach. U mnie proboszcz też czytał ogłoszenie, że jest zbiórka. Bez tego wsparcia by Owsiak tyle nie uzbierał.
U mnie ba drzwiach nic nie musze pisać . Tutaj w tym kraju ksieadz nie chodzi po domach. Nawet jakby chodził tez bym nic nie pisał - otworzyłbym mu i w twarz powiedział zeby wypjertalał. Nienawidzę tej zarazy. W Boga wierze, duzo mu zawdzięczam (choćby dwókrotnym uratowanie życia) śle ksiądz to największe zło. Nie ma on nic wspólnego z wiarą. Zwykły robol ktory samozwanczo zrobił sie sługą Bożym.
Nie rozumiem tego waszego bólu zadu. Datki zarówno dla księdza, jak i dla WOŚP sa datkami DOBROWOLNYMI. I jednym i drugim można odmówić, wystarczy mieć zwyczajną odwagę niepodążania za tłumem. Jedyna różnica jest taka, że księża odnotowują w księgach, kto ile dał w jakim roku (i czy ugościł), a WOŚP oczywiście nie.
Hahahahahahahah zabawne - te komentarze. Kolęda w mojej parafii polega tylko i wyłącznie na zbieraniu kasy. Nie ma rozmowy - ksiądz wchodzi do domu, modli się chwilkę, bierze kasę - ZAPISUJE W ZESZYCIKU ile dana rodzina dala, wychodzi. Ponadto w okolicznych parafiach jest to samo.
Ale wyobraźcie sobie, że do mojego rodzinnego domu ksiądz-gruby-idiota nigdy nie przyszedł według rozkładu. Zawsze musieliśmy iść na plebanię i się prosić. W tym roku rodzice powiedzieli dość - już się nie mogę doczekać kazania (które opowie nam babcia, bo my chodzimy do innego kosciola) w którym ten dupek będzie wykrzykiwal jak mało dostał kasy i jakie to pewne rodziny są okropne, bo nie chciały go przyjąć.
Żałosne.
Świetny pomysł. Księża będą wiedzieli, że nie warto nawet do drzwi podchodzić. Można też napisać "Nie przyjmuję kolędy".
Odpowiedz@upades Kolęda jest z dwóch powodów. Pierwszy i najważniejszy - wywiad środowiskowy i gromadzenie bądź aktualizowanie informacji o parafianach. Drugi i mniej ważny - kasa.
@cynick Albo lepiej: "Akwizytorom i Vatykańczykom dziękujemy"
@upades Jak narazie to nie widziałem przypadku aby ksiądz odmówił przyjęcia kasy. Może przecież powiedzieć: "Nie, nie trzeba, my nie potrzebujemy kaski a chodzimy po domach aby dowiedzieć się jak żyją parafianie" i zapunktowałby u parafian.
@upades Cały czas patrzysz na swój jednostkowy przypadek i rozciągasz to na całość. Kościół jest instytucją quasi-feudalną. Niby wszyscy podlegają władzy króla (papieża) ale jednak pomniejsi książęta (arcybiskupi), baronowie (biskupi) i szlachta (proboszczowie [tak to się odmienia? wtf?]) mogą ustalać swoje reguły na swoich włościach, byle nie odbiegały za bardzo od wytycznych z góry. To że u ciebie kasy nie biorą znaczy tylko tyle że u ciebie kasy nie biorą, NIE znaczy to że kasy nie biorą nigdzie indziej.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 5 January 2016 2016 17:49
Warto też zapytać: skoro ksiądz nie bierze kasy, ale mówi, by dać ją na tacę, to do kogo trafiają pieniądze z tacy? Nie do tego samego księdza?
@aku666 czyli wszystko co istniało od początków cywilizacji ludzkiej uważasz za instytucję ,,quasi-feudalną" np. dzisiejsze państwa demokratyczne król (prezydent), pomniejsi książęta (wojewodowie), baronowie (rada powiatu), szlachta (rada gminy)? Jak myślisz jak by wyglądała organizacja licząca 2,5 mld ludzi i zajmująca obszar całego globu, gdyby rządził nią jeden człowiek z nadrzędnym statusem lub milion mniejszych jednostek, ale każdy by posiadał taką samą władzę? Według mnie zapanowałaby kompletna anarchia, bo każdy by robił co chciał. PS jeśli się dobrze orientuję to wystarczy nie napisać na drzwiach KMB żeby ksiądz do domu nie wchodził.
@szerszen9 Pudło. Papieża nie wybierają szeregowi księża w powszechnych wyborach. Poza tym ludzka cywilizacja jest znacznie starsza od korporacji katolickiej.
@aku666 Pudło. Osobą duchowną może zostać każdy ja, ty, wystarczy ukończyć odpowiednie studia, możesz nawet stać się głową kościoła. O ile się nie mylę w tym twoim systemie jakiś tam chłop nie mógł stać się szlachcicem, a co dopiero królem. Poza tym mam rozumieć, że prehistoryczne plemiona z ,,samcem alfa" jako przywódcą lub chociażby Mezopotamia nie odzwierciedlają ustroju feudalnego.
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 6 January 2016 2016 12:26
@szerszen9 Z tymi chłopami to tak nie do końca, z tego co pamiętam można było się wkupić w szlachtę poprzez wojaczkę i stan rycerski. Co do ustroju politycznego starożytnej Mezopotamii to się nie wypowiem bo nie mam pojęcia.
Księża wiedzą, kto nie jest zainteresowany wizytą duszpasterską, więc nie martwcie się o kościół. Martwcie się o kieszenie Jurka.O.
OdpowiedzWolę by Jurek jeździł bentleyem niż brzuchaty pedofilski złodziej ksiądz, który wyżebrze kasę od umierającej rencistki. Dając kasę księdzu nie widzę jego poczynań, nic nie widać jeno jego coraz większy brzuch. Wchodząc do szpitala widzę sprzęt zakupiony przez Owsiaka. Nie chcesz dać na WOŚP, nie dawaj, ale nie żądaj też leczenia nowoczesnym sprzętem w szpitalu, wyciągnij różaniec i módl się o powrót do zdrowia. :P
@KochamOwsiaka - Bo Owsiak nie bierze od rencistek podczas zbiórek :) Bierze tak samo jak klecha. Co do pedofilii - to pojechałeś po bandzie. Może wyrażasz tak swoje ukryte pragnienia?
@kochamowsiaka "Dając kasę księdzu nie widzę jego poczynań, nic nie widać jeno jego coraz większy brzuch." nie widzisz bo się nie interesujesz
~KochamOwsiaka ma racje. Nie rozumiem skąd tyle minusów. Owsiak może weźmie od rencistki (jak mu da, bo sam jej nie odbierze), ale za to spożytkuje to kasę na bardzo ważny cel. A ksiądz wp*erdala się do chaty z założeniem, że danie mu kasy jest Twoim zasranym obowiązkiem i później za to baluje i na dziwki jeździ. Co do pedofilii - raczej było dużo nagłośnionych przypadków, nie licząc tych, które nadal nie wyszły na światło dzienne.
Racja, racja prosze ksiedza
Klechy z "powołania" to nie odstraszy. Liczy się wszak kasa panie, kasa!!!!
OdpowiedzWiem jak rozwiązać twój problem ! Jak ministranci zapukają spytać czy przyjmujesz kolędę musisz odpowiedzieć przecząco wtedy na pewno ksiądz nie przyjdzie.
nie każdy ksiądz jest przeciwny WOŚP, niektórzy mają poukładane w głowach
Odpowiedz@tomkosz poczytaj sobie zyciorys owsiaka, a potem się wypowiadaj, sprawdź kim byli jego rodzice i dziadkowie. sprawdź również ile kasy jest przeznaczane na sprzęt ile na woodstock a ile do jego własnej kieszeni.
Jedyny kapłan chrześcijański który miał poukładane w głowie jakiego spotkałem był mnichem.
@cewcwvwev, no dokładnie, poczytaj sobie i porównaj chociażby z czerwonym krzyżem. Polecam Wykop dla przykładu. WOŚP większość kasy przeznacza na szczytne cele, a resztę na swoją działalność. Natomiast Woodstock jest finansowany głównie przez sponsorów, ale trzeba mieć minimum IQ, żeby to zauważyć.
Nie dam się oskubać pryszczatym żebrakom!!!
OdpowiedzO kim mówisz? Tak samo jak na WOŚP, pieniądze wpłacane na kościół są dobrowolne. Mieszkałem kiedyś w mieszkaniu studenckim i zawsze przyjmowaliśmy kolędę. Gdy na koniec chcieliśmy dać księdzu pieniądze, ten kategorycznie odmawiał i nigdy ich nie przyjął. Poza tym, kwestujący zbierający na WOŚP zawsze stoją z puszkami od Owsiaka pod kościołem.
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 5 January 2016 2016 14:31
@kenzol mówisz, że można odmówić klerowi dofinansowań z budżetu? W różnej formie
@~The_Atheist... Nie wiem. Nie wiem ile kościół otrzymuje dofinansowania z budżetu, czy można odmówić i czy w ogóle cokolwiek dostaje. Wiem natomiast jedno, że wśród polskich podatników, jeśli chodzi o wyznanie, to największą grupę stanowią katolicy. Równie dobrze mogę powiedzieć, że nie chcę, aby z moich podatków finansowano budowę drogi w okół Twojego domu, a zamiast tego sfinansowano remont kościoła w moim mieście. Wszystko z umiarem i z ludzkim podejściem, a wszyscy będziemy szczęśliwi.
@~The_Atheist... Ja mówię tutaj o dobrowolnych datkach, zbieranych podczas kolędy.
@kenzol To odetnijmy im dofinansowania albo wprowadźmy podatek od religii. Zobaczysz że 90% katolików w Polsce zrobi się nagle 25% (przy dobrych wiatrach)
@Tuon...Ja wprowadziłbym jeszcze podatek od oddychania;-)
moj tata jest fanem orkiestry i od kiedy orkiestra gra to co roku przykleja na drzwi serduszko. co prawda pare lat temu przemalowal drzwi i musial pousuwac, ale zbiera znowu. i co roku przychodza mili ministranci i pytaja sie czy przyjmuje ksiedza, wiec metoda kompletnie nieprzydatna...
OdpowiedzI o co tak wszyscy się kłócą ??
OdpowiedzPedofilia to nie tylko problem wśród kleru ale również wśród innych grup społecznych ( tak nawet wśród wychwalanych za "nowoczesność" LGBT)
Co do samego pomagania to nie ma znaczenia czy damy na Caritas czy WOŚP, w okół obydwóch organizacji narosło tyle kontrowersji mitów i faktów z dupy że ciężko stwierdzić co jest prawdą a co nie. Ważne że obydwie pomagają. Sposób na księdza po kolędzie: skoro nie jesteście zainteresowani to albo powiedźcie to otwarcie albo złóżcie akt apostazji i miejcie cały kościół w dupie. Bawienie się w jakieś dziecinne podchody z pisaniem na drzwiach WOŚP żeby ksiądz (no właśnie ksiądz ma się tego brzydzić? , bać? płakać? bo nie rozumiem motywu tego demota) nie wchodził po kolędzie jest brakiem logiki i jest po porostu śmieszne gdyż te dwa fakty nie są antagonistyczne. Co ma WOŚP do kolędy . Proszę o logiczne i w miarę inteligentne odpowiedzi.
Jeśli można zapytać, to chciałbym się dowiedzieć z jakiego powodu właściwie jest ta nagonka na Kościół? Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, co takiego Kościół ma do WOŚP-a, że tak po nim jedziecie? Pamiętam jak w którejś z pierwszych klas podstawówki (czyli dobre 10 lat temu-dziwne, że po tylu latach człowiek pamięta tą sytuację) na lekcji religii wywiązała się właśnie dyskusja na temat WOŚP-u i ksiądz prowadzący religię wypowiadał się właśnie na temat, dlaczego Kościół uważa dawanie datków na orkiestrę za coś złego. Chodziło o to, że Woodstock uznawany jest przez Kościół za coś, co demoralizuje młodzież i działa na nią w sposób niszczący co w połączeniu z tym, że Woodstock finansowany jest po części z datków zebranych w ramach orkiestry co jest przy tym rzeczą jawną i o czym mówi się otwarcie, stawia człowieka w takiej sytuacji, że przekazując datki na WOŚP, w sposób celowy wspiera on demoralizację młodzieży przez Woodstock. Może się to wydać trochę dziwne, ale czy gdyby Owsiak 99% zebranych pieniędzy przekazywałby na sprzęt medyczny a 1% na finansowanie islamistów w ich dążeniach do ustanowienia państwa islamskiego to nadal byście przekazali jakieś datki na WOŚP bo pomaga dzieciom czy wiedząc gdzie przy okazji trafiają pieniądze zrezygnowalibyście z tego? Tu pojawia się pytanie, dlaczego byście zrezygnowali z datków (oczywiście o ile byście zrezygnowali)? Dlatego, że dla was finansowanie islamistów jest czymś złym? Jeśli tak, to przeszlibyście cicho wobec innych, którzy dawali by datki, czy staralibyście się ich od tego odciągnąć? Tak samo działa Kościół, bo dla niego Woodstock czymś złym a dając datki człowiek w sposób zamierzony wspiera deprawację młodzieży co w oczach Kościoła jest grzechem, a misją Kościoła jest wskazywanie poprawnej drogi życia. ======================= Nie wiem jak to wyszło, ale chyba udało mi się przekazać punkt widzenia Kościoła (nie wiem jak jest obecnie, czy się nie zmienił bo WOŚP-em i całym szumem wokół niego się nie interesuję) a przynajmniej punkt widzenia przekazany mi przez księdza jakieś 10 lat temu. Jeśli możecie, napiszcie, co tak faktycznie oburza was w postawie Kościoła, żę tak po nim ciśniecie bo zjada mnie ciekawość bo nie w temacie jestem a dyskusja wydaje mi sie ciekawa.
Odpowiedz@tomek78910 Tyle tylko, że Woodstock nie różni się znacząco od innych dużych festiwali ponadto nikt tam nic nikomu na siłę nie wpycha. Ba, podobno nawet od pielgrzymek (poza muzyką) aż tak diametralnie się nie różni (ja nie chodziłem ale wiele historii słyszałem). KK chciałby zakazać wszystkich, na to wychodzi
Cóż... znajomy mówił, że nigdzie nie ma tak łatwych lasek jak na niektórych pielgrzymkach, więc... a Woodstock to tylko festiwal, nie wiem, co Kościół do tego ma. To naprawdę nie jest jakaś wielka, organizowana przez Owsiaka orgia i zażynanie kotów na czarnej mszy ;) Tylko okazja do posłuchania dobrej muzyki, bawienia się ze znajomymi, poznania nowych, ciekawych ludzi itd.
Sekta WOŚPu !! Jurek guru! Wiwat Lemingrad!
OdpowiedzA jaki jest sposób na nienawistnego polaczka?
OdpowiedzRóbta co chceta dzieci TVNu
OdpowiedzPewnie lewctwu które się tutaj objawia nie przeszkadza obchodzenie katolickich świąt takich jak Boże Narodzenie lub Wielkanoc?
OdpowiedzcocaineHD a zdajesz sobie sprawę z tego że w uwczesnych czasach nie było ani prawactwa ani lewactwa? Byli królowie i inni władcy a lud nie miał nic do gadania.
A proszę bardzo. Tylko potem z reguły wobec jakiegoś strasznego cierpienia sobie nagle o księdzu przypomina i wtedy nagle ksiądz jest mu potrzebny...
OdpowiedzWątpię w skuteczność. Po przejściach mojej ciotki i kuzynki wiem, że niewpuszczanie kolędy może równać się masie problemów z ślubem kościelnym i pogrzebem osób zamieszkałych pod tym adresem.
Odpowiedz@JuriaYozora Yyy, skoro nie przyjmujesz księdza to po kiego grzdyla przyjmujesz ślub kościelny, albo urządzasz sobie pogrzeb w takim obrządku? ._. Najbardziej nie rozumiem takich ludzi. Wyjaśnijcie mi to, bo nie rozumiem? ALBO WIERZYSZ, ŻE KOŚCIÓŁ STWORZYŁ CHRYSTUS, A KSIĘŻA SĄ NASTĘPCAMI APOSTOŁÓW I WSZYSTKIE SAKRAMENTY MAJĄ WARTOŚĆ PRZYPISANĄ IM PRZEZ PISMO ŚWIĘTE, ALBO SIĘ ODCINASZ I NIE PRZYPOMINASZ SOBIE O KSIĘŻACH JAK TRZEBA OCHRZCIĆ DZIECIAKA -_-
@Irland @Michciu13 Ja nie o tym kochani, bo sama nie przepadam za chrześcijanami na pokaz. Zresztą, co złego jest w ostrzeganiu takich ludzi i oszczędzeniu im i księżą problemów w przyszłości.
W tym przypadku chodziło zaledwie o dwie niewpuszczone kolędy, w dodatku w tak odległych latach, że po prostu śmiesznym było czepianie się o coś takiego. Ów duchowny zachował się na prawdę chamsko w stosunku co do tamtej rodziny, która po śmieci ojca znalazła się w trudnej sytuacji. Szokujące było również postanowienie innego księdza o tym , że osoba skremowana musi być najpierw pochowana, a dopiero potem odprawiana jest msza. Rodzina dowiedziała się o tym w dniu pogrzebu... Nie popieram również przyjmowania pieniędzy za kolędę. Niektórzy księża nie lubią kiedy na stole nie ma koperty. Nie mówię, że wszyscy są tacy, ale trudno dziś o prawdziwego duszpasterza...
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 5 January 2016 2016 23:12
@JuriaYozora uczestniczyłem w wielu kolędach w wielu parafiach (dość odległych od siebie) nigdy się nie zdarzyło żeby ksiądz kręcił nosem że koperty nie ma...hmm może mam jakąś taką aurę :)
Ciekawe, ale wolontariusze WOŚPu kwestują w mniejszych ośrodkach głównie przy kościołach. U mnie proboszcz też czytał ogłoszenie, że jest zbiórka. Bez tego wsparcia by Owsiak tyle nie uzbierał.
OdpowiedzU mnie ba drzwiach nic nie musze pisać . Tutaj w tym kraju ksieadz nie chodzi po domach. Nawet jakby chodził tez bym nic nie pisał - otworzyłbym mu i w twarz powiedział zeby wypjertalał. Nienawidzę tej zarazy. W Boga wierze, duzo mu zawdzięczam (choćby dwókrotnym uratowanie życia) śle ksiądz to największe zło. Nie ma on nic wspólnego z wiarą. Zwykły robol ktory samozwanczo zrobił sie sługą Bożym.
OdpowiedzCzarnym domokrążcom mówię STOP ! Tam jest brama, zamknąć ją z drugiej strony !
OdpowiedzKsięża nie wiedzą gdzie ich nie chcą. Gdyby wiedzieli, to nie dzwoniliby do moich drzwi.
OdpowiedzOwsiak jest jeszcze gorszy od sułtanników niestety ://
OdpowiedzNie rozumiem tego waszego bólu zadu. Datki zarówno dla księdza, jak i dla WOŚP sa datkami DOBROWOLNYMI. I jednym i drugim można odmówić, wystarczy mieć zwyczajną odwagę niepodążania za tłumem. Jedyna różnica jest taka, że księża odnotowują w księgach, kto ile dał w jakim roku (i czy ugościł), a WOŚP oczywiście nie.
Odpowiedz@tytusz księża uaktualniają dane, jeżeli ksiądz sobie zapisuje kto ile dał to tylko sam dla siebie
Ksiądz nie zapuka do drzwi zamkniętych. Przeciwstawianie WOŚP Kościołowi to bzdura. Pod Kościołami dzieci zbierają najwięcej datków dla Owsiaka.
OdpowiedzHahahahahahahah zabawne - te komentarze. Kolęda w mojej parafii polega tylko i wyłącznie na zbieraniu kasy. Nie ma rozmowy - ksiądz wchodzi do domu, modli się chwilkę, bierze kasę - ZAPISUJE W ZESZYCIKU ile dana rodzina dala, wychodzi. Ponadto w okolicznych parafiach jest to samo.
OdpowiedzAle wyobraźcie sobie, że do mojego rodzinnego domu ksiądz-gruby-idiota nigdy nie przyszedł według rozkładu. Zawsze musieliśmy iść na plebanię i się prosić. W tym roku rodzice powiedzieli dość - już się nie mogę doczekać kazania (które opowie nam babcia, bo my chodzimy do innego kosciola) w którym ten dupek będzie wykrzykiwal jak mało dostał kasy i jakie to pewne rodziny są okropne, bo nie chciały go przyjąć.
Żałosne.
hahaha ale śmieszne...
Odpowiedzowsiak do budy
Odpowiedzwystarczy odmowic koledy al jaj komus brakuje :)
Odpowiedz