Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
1431 1598
-

Zobacz także:


~b54b4b3b3
+68 / 122

te 20 mld to jeszcze pikus w porownaniu z tym co idzie na pasozytow budzetowych i emeryturki utrwalaczy wladzy ludowej - tam poszukaj w pierwszej kolejnosci

Odpowiedz
agronomista
+15 / 47

Jak tylko chcesz napiętnować jakiś idiotyczny pomysł tego rządu, to zawsze znajdzie się ktoś kto powie jakieś ale, albo "bo coś tam". "Bo gdzie indziej kradną więcej", "bo za PO coś tam innego było", "a w średniowieczu to zęby wybijali za nieprzestrzeganie postu".

~The__Atheist
+19 / 25

@Siwy121 czemu zamiast zabierać i oddawać po potrąceniu dziesięciny nie można po prostu nie zabierać? No ale jak się mniej zabierze to trzeba będzie dokładniej patrzeć na co i ile się wydaje a wtedy wszelakie przekręciki i niepotrzebne wydatki będzie trudniej ukryć. Już media w tym pomagają.

J jonaszewski
+10 / 16

@~b54b4b3b3 Bzdury gadasz. CAŁA administracja, czyli koszty funkcjonowania państwa, kosztuje nas 35 mld zł rocznie. Emerytury dla byłych funkcjonariuszy czy nawet największe przekręty to przy tym kropla w morzu. _________ @~The__Atheist Bo jak się daje, to wszystkim, a jakby się miało nie zabierać, to zyskaliby tylko uczciwie pracujący i płacący podatki obywatele. A na to politycy nie mogą sobie pozwolić.

Zgadnijcie
+7 / 11

Ale dać na wojsko to byłby dobry pomysł

~Akwamaryn
+6 / 8

@argonomista - A jak ktoś poda ważny argument, to należy go zrównoważyć bełkotem. Bo co z tego, że wszyscy obywatele płacą na emerytury służb mundurowych, sędziów itp. Ważne, żeby przeciętny człowiek, który ma dzieci nie dostał kasy.

~bjhk
+1 / 9

Masz rację. Ale niektórych boli to 500 zł. W normalnych krajach to jest standard - w UK przecież większe pieniądze są i Polacy z nich korzystają...Ciekawe czy gryzmolą, że to niedorzeczny pomysł takie zabezpieczenie? A co do pieniędzy to niech autor tego demota zainteresuje się kwotą odszkodowań (system, który ma wszelkie znamiona zorganizowanego wyprowadzania pieniędzy z Państwa) jakie Polska płaciła firmom zagranicznym za "straty".....

M moas
+1 / 1

@Zgadnijcie Z tym wojskiem to u nas taki problem ,że więcej w nim oficerów niż szeregowych. Najpierw trzeba mieć więcej ludzi. Inwestycja gospodarcza według mnie była by lepsza zresztą sądze że 500+ też się lepiej zwróci. Wojsko jest ważne fakt ,ale tylko sąsiedzi tak naprawdę są u nas potencjalnymi wrogami ,a aktualnie z każdym sąsiadem za wyjątkiem Rosji i Niemców sobie poradzimy z kolei pieniądze jakie musielibyśmy zainwestować żeby poradzić sobie z Rosją albo Niemcami w razie ewentualnego konfliktu są nierealne. Kwestia ilości ludzi i sprzętu z Rosja nie mamy szan,s z Niemcami którzy o dziwo dużej w ilośc ludzi armii nie mają też nie bo pomimo tego jest prawie 2 razy większa od naszej. Brak nam potencjału ludzkiego do tych dwóch.

Xar
+1 / 5

@RAFALOSKAR a czy te osoby moga rowniez nie zaplacic tych nowych podatkow ktore na te 500+ ida?

~eh_nooo
+1 / 1

@The__Atheist masz racje, ja tą kasę co wpłacają mi na dzieci tego samego dnia po uzupełnieniu reszty wysyłam do ZUS - dużo lepiej by było gdyby ludzie mający dzieci do pewnego tam poziomu dochodu po prostu mniejsze podatki płacili!... bo w tej chwili dużo traci się na obsługę obu przelewów - a jest to cały czas mielenie TYMI SAMYMI PIENIĘDZMI.

~Grekin
+42 / 60

Tu nie chodzi o to co jest lepsze dla naszego panstwa... chodzi o utrzymanie sie przy korycie !

Odpowiedz
R raven000
+30 / 54

no jakoś trzeba idiotom za głosy zapłacić

L Livanir
+15 / 31

@asolzenicyn KOD sama uważam za hmmm... hipokryzje?
Tylko to ma swoje minusy. Mało słychać, ze ludzie przez to rzucają prace lub pracują na czarno?
Są porządne rodziny i pewnie do takiej należysz, ale masę rodzin taka nie jest. Moja daleka ciotka woli nie pracować bo tak dostaje 1500 zł na dzieciaki i kase za bezrobocie i bycie samotną matką... I po co ma prace podejmować? Taki system był by genialny, gdyby to była utopia.
Fakt F16 tyle nam nie trzeba, sądze ze akurat to miało ukazać jak olbrzymia kwota to jest. Lepiej by było wybudować zakłady produkcyjne, lub mniejsze podatki. i Ja zamiast zarabiać 8 zł na godzine mogłam bym zarabiać ponad 9, a mój mężczyzna zamiast 10 to 13 zł. wyszło by na to samo(porządne rodziny miały by te pare stów więcej i znów tylko jedno z partnerów starczyło by by utrzymać 4 osobową rodzine)

~Twoj_nick2
+15 / 19

asolzenicyn typowe... W Polsce są tylko dwie opcje, a jak się coś powie o jednej AUTOMATYCZNIE oznacza, że się jest w drugiej. Za PO byłem "pisorem", bo nie podobały mi się podwyżki podatków, a za PiS jestem z po/nowoczesnej/kod, a nikt mnie pytał, jakie tak naprawdę mam poglądy. Kupienie sprzętów, niby dzięki temu państwo spełnia swoją podstawową funkcję - poniesienie bezpieczeństwa. Ale Polska nie ma doktryny wojennej, jaki jest więc sens kupować broń i to ofensywną (F16)? Po co? Zgoda. Być może mógłby nam się przydać zderzacz - opracowanie technologii, ale przede wszystkim wizerunek, wizerunek i wizerunek! Zgoda PO wydało prawie 100 miliardów na Euro, 100 miliardów k*rwa, zgoda ostatnia władza była do dupy, zgoda. Ale nic z tych patologii nie jest podstawą do tłumaczenia patologii! Jedyna rodzina jaka zyskuje na 500+ to rodzina niepracująca, bo pracujące i tak płaca więcej w podatkach, niż "zyskują" z tych 500+, wzrośnie fiskalizacja i biurokracja, przeciętny człowiek będzie jeszcze bardziej uciskany fiskalnie, wzrośnie bezrobocie, wzrośnie bieda. Przykładowo ktoś ma ogródek, wynajmuje ogrodnika za 1200 złotych na 1/2 etatu, jak zabiorą temu gościowi 1200 w podatkach, to nie będzie go stać na ogrodnika. Ogród się zapuści, ogrodnik wyląduje na bezrobociu, ale dostanie 1000 złotych, bo ma dzieci )po drodze 200 wezmą urzędnicy). Teraz to przełóżcie na skalę całego kraju, ktoś będzie miał mniej, nie kupi butów, inna osoba nie kupi garnituru, jeszcze inna przestanie chodzić do kawiarni/restauracji. Wszyscy dostaniemy po dupie i to mnie obchodzi, a nie z której partii pochodzi władza...

J jonaszewski
-1 / 7

@asolzenicyn To może lepiej byłoby tym setkom tysięcy polskich rodzin dać dobrą pracę za dobrą płacę, a nie nędzną zapomogę z podatków? Niech to będzie praca choćby w sektorze budowlanym. Na przykład budowy dróg. Te pieniądze zostaną w Polsce, w przeciwieństwie do tych za F-16, które powędrują do USA. Chociaż samoloty też nam potrzebne, oczywiście.

chigcht
-1 / 1

@raven000 gorsi od takich są jedynie ludzie, którzy wyzywają innych od idiotów bez powodu. (to,że ktoś ma inne poglądy-nawet można, by powiedzieć, że niekorzystne dla gospodarki nie znaczy, że można ich wyzywać)

R raven000
+5 / 5

@chigcht wybacz ale to nie z ich podatków pójdą te zapomogi, oni na tym wyjdą na plus, to mi bezdzietnemu zarabiającemu grubo ponad średnią ukradną na te zapomogi. Jak ktoś nie jest w stanie się utrzymać samodzielnie i potrzebuje zapomogi to jest idiotą nie radzącym sobie z życiem. To że te rozdawnictwo idiotów dla idiotów doprowadzi do bankructwa to jak to inaczej nazwać. Nazywam rzeczy po imieniu i nie mam zamiaru owijać w bawełnę bo ktoś poczuje się obrażony. Pasożycie społeczny utrzymuj się sam.

chigcht
-1 / 1

@raven000 wszystko spoko, ale wkurza mnie, gdy ktoś wyzywa kogoś, kogo nawet nie zna

~abc12
+13 / 61

ALBO
przeznaczyć kwotę na ośmiorniczki i inne przyjemności. I tak co rok, przez osiem lat. Osiem k****.

Odpowiedz
GunMeat
-2 / 14

100/100. Na tym by się skończyło.

C Century0
+7 / 11

To po roku chyba wszystkie gatunki ośmiorniczek byłyby zagrożone wyginięciem ;)

B bigr10
+11 / 13

~abc12 a Ty myślisz, że Waszczykowski to idzie do restauracji i sadzone zamawia... I jak można porównywać jakieś ośmiorniczki do miliardów złotych? Nie usprawiedliwiam ośmiorniczek, ale to, że wcześniej niektóry wydawali pieniądze w błoto, nie oznacza, że teraz inni mają rozdawać pieniądze na lewo i prawo, bo za jakiś czas przyjdzie za to zapłacić... Taka głupia logika, "zamienił stryjek siekierkę na kijek", nieważne co się teraz dzieje, że jest tak samo albo jeszcze gorzej, ale ważne, że tamtych odsunięto od władzy...

S Samgwa
-2 / 24

Wszyscy spieprzają z tego kartoflandu a oni chcą na siłę lemingów naprodukować, świetlana będzie przyszłość tego kraju.

Odpowiedz
~DSoL
+23 / 31

Albo ciężko pracującym ludziom zabierać 500 zł mniej przez rok.

Odpowiedz
B babycry312
0 / 40

I gdzie są te samoloty, czołgi, autostrady z poprzednich ośmiu lat? Popieram ze lepiej można to wykorzystać ale teraz przynajmniej wiemy na co idą nasze pieniądze...

Odpowiedz
~uhahoh
+13 / 25

@babycry312 nie ma bo dopiero na potrzeby 500+ ustalono podatki ktore pozwalaja panstwu tyle hajsu zabrac. ale gdyby teraz ta kase przeniesc na wyzej wymienione projekty, to czemu nie

Karzolinio
-1 / 5

@babycry312 Dokładnie jak mówi @up gdyby nie 500+ to tych pieniędzy by po prostu nie było. A gdyby zaczęli kupować czołgi i samoloty to cała Polska rzuciła by się na nich dlaczego kupujemy takie rzeczy a w naszym kraju bida, a rodziny nie mają za co się utrzymać...jak to zawsze bywa polakom cebulakom się nie dogodzi :)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 19:32

A afcio
0 / 0

@babycry312 Tak wiemy. Na wódę.

GunMeat
+3 / 33

"Po 3 latach mamy 2400 czołgów leopard zdolnych pozamiatać każdego przeciwnika".
Czyli moglibyśmy podbić cały świat gdyby nie "program 500+".
BUHAHHAHHAHHAHHAHAHHAHAHHAAHHAHHAHAHHHAHAHAHA

Odpowiedz
~iiiujyu
+7 / 13

@GunMeat Zsumuj potencjały militarne wszystkich sąsiadów, nie licząc Rosji. I razem tyle nie mają

B balchutowo10
+12 / 24

@GunMeat ci idioci zapominają że utrzymanie i obsługa 2400 czołgów i 300 f 16 wyszła by z 200 mld rocznie ale kij wazne ze by stały i rdzewiały :D

~ThirdWay
+3 / 5

@qazaqaz @KapitanKorsarzPirat Może posiadam nietypowy pogląd na ten temat, który niestety nie jest podzielany, ale uważam, że skoro płacimy podatki na to państwo to powinna być pomoc dla człowieka, który jest na dnie, często nie z własnej winy. Utrata pracy, powódź, śmierć bliskiej osoby, przez takie rzeczy wielu nie może się podnieść. Dlatego uważam, ze takim należy okazać pomoc. Oczywiście do pewnego czasu, by zweryfikować, że dana jednostka może potem wrócić do pracy i znów żyć samodzielnie zarabiając sam na siebie. To moim zdaniem byłoby dobre. Ale dawanie za darmo kasy, bo ktoś sobie zrobił dziecko to moim zdaniem coś totalnie pogrzanego, bo ludzie doskonale wiedzą jak planować rodzinę i dawanie kasy za ciupcianie nic dobrego nie wniesie.

Y Yamir
+1 / 1

@qazaqaz Co? Prawica już lewicy nawet socjal wzięła? Chryste, teraz to już mi zostaje tylko gender.

~bajdurzysz
-1 / 31

To gdzie sa te zderzacze hadronów,autostrady ,systemy satelitarne i samoloty?Poszly w kieszen zlodziei.Niech ludzie na te dzieci dostana,przybajmniej raz cos dostanie naród.

Odpowiedz
~Boryseeeeek
+15 / 23

Ale teraz zacznie się ściąganie tej kasy z przedsiębiorców, ale pewnie ciebie to grzeje....

H Hermanzdun
+20 / 22

Kolejny raz to napiszę. Naród nie dostanie z pieniędzy zabieranych dotychczas bo ich nie ma (ogromny dług publiczny), naród dostanie z pieniędzy zabieranych z nowych podatków. Co zaowocuje jeszcze większym uciskiem na gospodarkę, a to z kolei wpłynie na zmniejszenie ilości (relatywnej) pieniądza w kieszeni przeciętnego Kowalskiego. Ludzie co z wami nie tak?

~sdvgfb
-5 / 27

Aha, a na co poprzedni rząd wydał tą kasę bo jakoś nie widać by, która którakolwiek z tych propozycji w 100% została tak wykonana jak tutaj jest przedstawione.

Odpowiedz
H Hermanzdun
+15 / 23

Poprzedni rząd nie wydał tej kasy bo jej nie miał, na program 500+ mają zapracować nowe podatki (czyli kieszeń podatnika, obywatela).

~ateuszynski
+1 / 9

W zasadzie ciekawa rzecz... Od czasow bolka bo czasy bronka nasza wspaniala ekipa skupiona obecnie wokol N./PO/lewicy "wypracowala" BILION zlotych dlugu publicznego oraz szacowany na okolo 2 BILIONY zlotych dlug ukryty = lacznie 3 (TRZY KUxxxWA TRZY!!) BILIONY zlotych!! Ile to czolgow, km autostrad, mysliwcow F16 czy tam zderzaczy hadronow?!?! 3 000 MILIARDOW ZLOTYCH!!!! Rzecz nie do splacenia...

L Lomion
+5 / 13

@ateuszynski Nie masz pojęcia co to jest dług ukryty - to przede wszystkim zobowiązania państwa wobec przyszłych emerytów. Wziął się z tego, że za PRLu średnia pensja wynosiła 20 dolarów, emerytura była odpowiednio niższa. Ukryty dług to po prostu waloryzacja tej kwoty do dzisiejszych zarobków, aby uchronić emerytów od głodowej śmierci. Ale po co się nad tym zastanawiać, jak można powiedzieć że to wszystko wina PO? A że PiS właśnie uchwalił budżet w którym jest ponad 50 mld deficytu w jednym roku? A co tam, to dlatego że daje narodowi to co mu się należy.... Tyle że razem z odsetkami, które naród będzie musiał spłacić.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 20:52

L Livanir
+9 / 23

@asolzenicyn mowisz os sobie? każda z tych rzeczy, a przynajmniej połowa lepiej wpłyneła by na gospodarkę polski niż 500+ na dzieci... A zwłaszcza to szkodliwe dla dzieci bo w wieku 18 lat przestaną dostawać 500+ i rodzice ich wywalą...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 13:02

L Livanir
+8 / 20

@asolzenicyn A ps. i 20 lat to już nie gówniarz. A język lepszy niż Pana :) Większość z tych rzeczy przydały by się choćby, żeby nie być tak uzależnionym od innych państw. A Polskim NORMALNYM rodziną bardziej były by potrzebne miejsca pracy w tej elektrowni i mniejsze podatki i tańszy prąd dzięki tej elektrowni, niż 500+ :)
Fakt tyle samolotów może aż tak nie potrzebne ale sporo zakładów pracy też można by wybudować.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 13:01

A asolzenicyn
-3 / 21

@livanir- Z pewnością wybudowanie w każdej wsi stadionu "Orlik", kupienie kolejnych wojskowych samolotów lub 10 dodatkowych nierentownych wielkich stadionów na których nic się nie dzieje wpłynie zbawczo na gospodarkę i zwiększy przyrost naturalny :) Biorąc pod uwagę, że wyszkolenie jednego pilota kosztuje kilka milionów dolarów, a utrzymanie tylu dodatkowych samolotów rocznie tyle co cały pewnie program 500+ to z pewnością zbawczo. To samo z utrzymaniem stadionów we wszystkich wsiach na których nie będzie komu grać, lub wielkiego zderzacza, który niczego nie rozwiąże, nikomu nie da pracy ani w ogóle nic nie zmieni z wyjątkiem prestiżu. Równie dobrze można za te pieniądze kupić 500 trylionów ciastek czekoladowych albo ulepić w lecie na plaży piramidę Cheopsa ze śniegu i patrzeć jak topnieje...
Natomiast pieniądze, które każda rodzina otrzyma, trafią natychmiast na rynek, do sklepów prywatnych przedsiębiorców i cześciowo w postaci podatków z np. VAT do skarbu państwa. Czegoś jeszcze nie rozumiesz z podstaw ekonomii dziecko?

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 13:12

L Livanir
+4 / 14

@asolzenicyn Taaa... tylko że te pieniądze trafią nie do polskiego budżetu tylko do niemieckiego bo większość ludzi i tak kupuje w tesco i innych takich. Tego ekonomia już ci nie mówi? Mniejsze 500+ -> mniejsze podatki -> pani ze sklepiku stać by sprzedać bułkę za 55 gr tak jak w hipermarecie -> rozwój Polski nie niemiec.
Ekonomia też CI nie mówi że połowa dzieci zostanie wywalona z domu w dniu 18 urodzin(ot większość rodzin jakie znam z programem 500+ to patologia, choć nie mówie że każda.)
Nie mówiłam ze każdy z tych pomysłów są dobre, w wypowiedzi chodziło ze można by lepiej wykorzystać tą kase. Choćby dorzucić do Polskiego biznesu, lub by zmniejszyć podatki.

~dfsdfsd
+13 / 15

@asolzenicyn @asolzenicyn a idiota mu odpowiedział... uniezależnienie energetyczne powoliłoby obniżyć rachunki dla polskich rodzin, ale również zmniejszyć koszty produkcji tych produktów, do których wykonania jest potrzebna energia elektryczna, a co za tym idzie zwiększyć konkurencyjność polskich firm za granicą i dać korzystniejsze ceny dla rodzimych odbiorców.
Lepsze drogi to także ciekawy pomysł bo skraca czas transportu i pozwala optymalizować produkcję i dystrybucję w ramach firm, co przekłada się również na mniejsze koszty. Dobre drogi to też mniejsze zużycie samochodów ciężarowych i osobowych, a co za tym idzie lepsza amortyzacja do czasu zakupu kolejnego środka transportu.
Co do orlików i stadionów to wielkim zwolennikiem nie jestem bo tego i tak jest już sporo jak na nasz kraj, chociaż jeśli po wybudowania byłoby to mądrze zarządzane i rentowne to jestem jak najbardziej za. Sport mógłby być niezła promocją w ramach imprez masowych dla międzynarodowego grona.
Nowoczesna armia to nie jest produkt pierwszej potrzeby ale nie wiadomo co przyniesie jutro i część z tej zaoszczędzonej kwoty można by raz na 2-3 lata przeznaczyć na modernizację

L Livanir
+8 / 14

@asolzenicyn Och no tak, ktoś nie zgadza sie z tobą to znaczy ze jest głupi, nie douczony itp. Genialna logika, a właściwie jej brak.
Znam 5 latków którzy lepiej rozumieją ze ktoś może mieć inne zdanie niż ty.
Och tak już rozumie. Jesteś zwolennikiem tego by całe społeczeństwo było wykształcone, ale bezrobotne (i dlatego za takie genialne uważasz 500+ za coś ta banda wykształconych musi się utrzymać!) Bo po co nam elektrycy(uwierz nie trzeba do tego wyższych studiów) po co nam kucharze, przecież będziemy mieć studentów w McDonald...
A do mojego przyszłego zawodu nie trzeba studiów, starczy technikum :) Na studiach i tak sie nie dowiem niczego nowego.

grimes
+5 / 11

@asolzenicyn A mnie to nie obchodzi, że jakaś tam rodzina nie ma co do garnka włożyć. To nie moja sprawa i nie życzę sobie być rabowaną w imię tych leni, którym się do roboty iść nie chce. "i żadne z wymienionych rzeczy nie zmotywuje nikogo do posiadania dzieci w najmniejszym nawet stopniu" Wy podchodzicie do każdego problemu od dupy strony. Po co mamy mieć więcej obywateli skoro i tak wyjadą na zachód? Zajmijmy się polepszaniem warunków w kraju, a nie zwiększaniem ilości patologii w społeczeństwie. "bo inni co chcą żyć normalne i założyć rodzinę dostali." To niech se zapracują na "normalne" - bardzo subiektywne pojęcie - życie, a nie do moich kieszeni.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 19:12

B konto usunięte
+2 / 8

@asolzenicyn Jak te biedne rodziny nie mają co do garnka włożyć, to może... Niech pójdą do pracy?

L Livanir
+2 / 14

Mam 19 lat... i akurat jak myślę to 500+ nie motywuje mnie do mięcia dzieci...
Może nie wszystko z tego było by potrzebne, ale fakt ze część tych rzeczy pozytywniej wpłynęło by na gospodarkę... Niestety nawet jakby nie było 500+ to tego i tak by nie było... Smutne.

Odpowiedz
L Livanir
+6 / 14

Poinformuje cie że pracuje już. fakt pracuje tylko pare dni w tygodniu po 12h, ale zarabiam całe 8 zł :D Dokładam znaczną tego część do funduszu domowego :)
Och czujesz się lepszy, bo nigdy nie popełniłeś błędu? Jesteś taki idealny, no po prostu święty...
Trza nie było brać kredytu, moja mama nigdy nie brała i daje rade utrzymać 2 dzieci za niecałe 2k taty i moje parę stów, Da sie? Da. Osobistość po prostu sądzę ze lepiej by było by tą kase jak już dostawały szkoły dzieci miały pewne śniadania i obiady, a rodzice nie musieli się martwić czy dziecko ma blok do szkoły... Może nie idealne rozwiązanie, ale według mnie lepsze bo dzieciaki nie były by robione i wyrzucane z domu w wieku 18 lat zanim skończą szkołe.

L Livanir
+3 / 13

@asolzenicyn Typowy krótko wzrokowiec z Ciebie :) Skoro teraz nie kradną to skąd mają kasę na te 500+? Z podatków wiec większość tej kasy i tak na nie wydasz. No tak czyli na co według Ciebie lepiej wydać te 500+ niż na jedzenie w szkole dla dziecka, ewentualnie obowiązkowy mundurek czy przyrządy do szkoły, dłuższe godziny przedszkola??
Nie, nie jestem zazdrosna. Po prostu wiem jakie te 500+ będzie mieć skutki. Nie zazdroszczę tym zrobionym dzieciakom które w wieku 18 lat zostaną wywalone z domu.
Zresztą kto tu jest nie dojrzały, ani razu cie nie obraziłam a ty? I powiedz kto tu się zachowuje jak gówniarz?

L Lomion
+2 / 4

@Livanir Nic dziwnego że cię to nie motywuje, bo jako osoba bezdzietna należysz do grona tych, którzy ponoszą koszty finansowania tego systemu. Masz więc wyższe koszty pracy (podatki nałożone na przedsiębiorców, np. za wodę), wyższe koszty utrzymania (np. podniesiona opłata za prąd), wyższe ceny w sklepach (podatek obrotowy), wyższe podatki (abonament TVP) i wyższe koszty kredytu, gdybyś chciała kupić własne mieszkanie (podatek bankowy). I to wszystko ma cię zachęcić do tego abyś założyła rodzinę i podjęła się utrzymania dwójki dzieci, aby dostać się do grona beneficjentów tego systemu.

~TM
+6 / 10

Tylko, że pewnie 23% z tych pieniędzy wraca z powrotem do budżetu państwa w postaci podatku VAT i pewnie duża cześć z akcyzy;)

Odpowiedz
~DrPepper123
-3 / 11

Ja was po prostu ku#wa nie rozumiem. Przez osiem iebanych lat naku#wianie na PO, potem 1 pie@dolony miesiąc chwalenia Pis i teraz ku&wa znowu sie szykuje 4 przepie*dolone ku!wami lata hejtu na rząd o ku^wa dosłownie WSZYSTKOOOO!!!

Odpowiedz
L Lomion
+3 / 3

Taki mamy rząd. Ci co na niego nie głosowali tego się spodziewali, ci co głosowali srogo się zawiedli.

~Juzwa
-4 / 10

Te wszystkie Leopardy, F16, szybkie pociągi, budowanie autostrad i dróg szybkiego ruchu to fajna sprawa. Ja jednak uważam, że pomoc rodzinie jest dużo więcej warta. Myślisz, że państwo nie ma pieniędzy poza tymi 20 dużymi balonami? Ile idzie na kościoły wszelakiej maści? Ile zżerają posady widma w administracji państwowej? Ile kosztują nas do dnia dzisiejszego reformy Balcerowicza? Jakie koszty płacimy za masową emigrację za chlebem? Wybacz, ale 500+ ma się do tego wszystkiego nijak.

Odpowiedz
Alasmel
+5 / 7

Osobiście popieram wszystkie inicjatywy mające pomoc rodzinie. Szkoda tylko, że te pieniądze trafią także do rodzin patologicznych, które je przepiją. Wg mnie lepiej byłoby np. obniżyć podatki lub zwiększyć pensję minimalną.
A tak, na marginesie, elektrownia atomowa to nie jest głupi pomysł.

Alasmel
0 / 0

@Sprz3dawcaSzajsu Nie wiem, tańsza energia, możliwe uniezależnienie się od surowców kopalnych takich jak węgiel. Co jeszcze? Miejsca pracy przy samej budowie i przy obsłudze (oczywiście wiem, że obsługiwać mogą tylko osoby wyspecjalizowane). No i na koniec - zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza.

solarize
+2 / 10

@nie_mniej_jednak Ponieważ przez ostatnie dziesięć lat państwo nie zabierało obywatelom tych DODATKOWYCH 20 miliardów zł rocznie. Teraz rząd OPRÓCZ dotychczasowych wydatków i przepijania kasy DODATKOWO pobiera od ludzi NOWĄ daninę i rozprowadza ją w postaci 500+. Te DODATKOWE pieniądze na kupienie sobie głosów pochodzi głównie z zaciągnięcia kredytu (deficyt budżetowy) i wprowadzeniu nowych podatków (cześć już wprowadzono, kolejne już nadciągają). Teraz w związku z wydaniem nowego banknotu 500zł nastąpi też dodruk pieniądza (inflacja).

J JimaIwo
+7 / 9

Wystarczyło by wprowadzić dodatkową 6000 zł ulgę podatkową, i państwo nie musi kombinować jak okradać obywateli. A dzietność Polaków na pewno inaczej można poprawić, np. dodatkowe ulgi, podniesienie podatków dla bezdzietnych rodzin i osób prywatnych, darmowa komunikacja miejska dla rodzin 2+3 jak w niektórych miastach, podniesienie płacy minimalnej, finansowanie zabiegu in vitro w celu leczenia bezpłodności, uświadomienie obywateli, o wyglądzie społeczeństwa wymierającego za np. 40 lat itp. Oczywście to moje pomysły, nieprzemyślane po kątem ekonomicznym.

Odpowiedz
T tunero
-4 / 10

Za 20 miliardów można by opłacić kolejną partię antypolskich hejterów na kolejne lata, żeby mogli dalej pracować nad takimi gównianymi demotami!

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 17:53

Odpowiedz
Q Quant
+5 / 7

Już nawet nie chodzi o to, co można by za te pieniądze kupić. Najgorsze jest to, że to są pieniądze po prostu wyrzucone w błoto. 500+ dostaje mnóstwo ludzi, którzy tych pieniędzy zwyczajnie nie potrzebują, bo zarabiają wystarczająco aby poradzić sobie z utrzymaniem dzieci. Kolejna liczna grupa beneficjentów 500+ to ludzie, którzy te pieniądze przepijają (jest już wiele takich doniesień z całego kraju). Pozostali (około jedna czwarta) to ludzie, którym te pieniądze są naprawdę potrzebne, a jednocześnie ich nie przepiją. Ci z kolei po prostu je wydadzą na pampersy, mleko, smoczki, pomoce naukowe, ubrania i tak dalej, przy czym to wszystko kupią w supermarketach należących do zachodnich koncernów, które cały wynikający z tego zysk transferują za granicę. Efekt? Chwilowe podbicie PKB i tylko w pierwszym roku, bo w latach następnych gospodarka "przyzwyczai się" do większej ilości pieniądza na rynku konsumpcyjnym i już tego nie będzie widać nawet w PKB. Oczywiście dzieci więcej się rodzić nie będzie, bo niewielu jest w kraju idiotów, którzy zdecydowaliby się na dziecko dla 500 złotych miesięcznie, jeżeli wcześniej dzieci mieć nie chcieli. Podsumowując, nie będzie prawie żadnych pozytywnych skutków tego programu, będzie natomiast olbrzymie obciążenie budżetu. I to jest najsmutniejsze - nie autostrady i F-16, które nam przejdą koło nosa, tylko to, że tymi pieniędzmi rząd mógłby równie dobrze napalić w piecu.

Odpowiedz
~keluhahahaha
-1 / 1

Jeżeli to prawda a nie jakaś pro(po)paganda, to spieprzam na Marsa już jutro.
Start miał być za miesiąc ale skoro worek ziemniaków już mam to po co czekać?

Odpowiedz
agronomista
+2 / 6

Kwestie finansowe są tutaj akurat najmniejszym problemem, Problemem będzie rozwój osobników nieprzystosowanych do pracy, patologii i ogólnego osłabienia narodu na samym poziomie genetycznym.

Odpowiedz
alewis8
+2 / 6

No, tych orlików to nam nabudowali za rządów PO. I stoją teraz puste, albo dresowe lumpy piją na nich piwa wieczorami. Naprawdę wielki z nich pożytek.

Odpowiedz
F fiksusik
0 / 10

Przez tyle lat nie było 500+, więc czemu do tej pory tego wszystkiego jeszcze nie zrobiono, armii nie dozbrojono na miarę potęgi światowej, nie wybudowano (od upadku komuny licząc) ponad 20 elektrowni jądrowych (albo chociaż 8 w latach ostatniej władzy)???

Odpowiedz
solarize
+1 / 7

@fiksusik Ponieważ przez ostatnie osiem lat państwo nie zabierało obywatelom tych DODATKOWYCH 20 miliardów zł rocznie. Teraz rząd OPRÓCZ dotychczasowych wydatków i przepijania kasy DODATKOWO pobiera od ludzi NOWĄ daninę i rozprowadza ją w postaci 500+. Te DODATKOWE pieniądze na kupienie sobie głosów pochodzi głównie z zaciągnięcia kredytu (deficyt budżetowy) i wprowadzeniu nowych podatków (cześć już wprowadzono, kolejne już nadciągają). Teraz w związku z wydaniem nowego banknotu 500zł nastąpi też dodruk pieniądza (inflacja).

F fiksusik
0 / 4

@solarize Nie zauważyłeś przypadkiem, że demotywator jest z gruntu populistyczny? Stąd taki a nie inny mój komentarz. Chyba nie wierzysz, że jakiekolwiek państwo może sobie w nieskończoność kupować czołgi i samoloty (kwestie porozumień międzynarodowych, np. umowy NATO-Rosja; że o kosztach utrzymania tego sprzętu - co autor demota całkowicie pominął w swoich wyliczeniach - już nie wspomnę), budować bez opamiętania elektrownie atomowe (kwestia możliwości sieci i realnego zapotrzebowania w Europie - nie da się wyprodukować więcej prądu niż potrzeba; że znów o protestach 20 lokalnych społeczności niechcących elektrowni w sąsiedztwie nie wspomnę). ____________ Nie zamierzam tu pisać referatu - mój krótki wpis był tylko demagogią przeciw demagogii. O wadach/zaletach (bez trudu można wskazać jedne i drugie) 500+ można dyskutować, ale nie w ten sposób i tylko to starałem się pokazać. Żeby była jasność - nie mam ochoty na dogłębną dyskusję na ten temat w komentarzach pod demotem, bo temat jest na to zbyt szeroki. Na dyskusję polegającą na rzucaniu haseł, skrótów myślowych i uproszczeń nie dam się namówić (bardzo proszę, nie bierz tego do siebie, bo absolutnie nic do Ciebie nie mam i szanuję Twoje argumenty, ale wystarczająco cierpliwie karmiłem pewnego trolla pod innym demotywatorem i zmądrzałem).
Co do zabierania pieniędzy... Nie tak dawno "zaiwanili" mi kilkadziesiąt tysięcy z OFE, zaś "niezależny" i "apolityczny" TK na zamówienie polityków orzekł , że to nie były moje pieniądze... Ciekawe jak pogodzić z tym fakt, że w ustawie o OFE jest zapis o dziedziczeniu środków prze dzieci na wypadek śmierci wpłacającego składki. O ile mi wiadomo, żadne cywilizowane prawodawstwo nie dopuszcza dziedziczenia czegoś, co nie było własnością spadkodawcy (przyjmijmy w uproszczeniu, że można być także "właścicielem" aktywów o ujemnej wartości, czyli długów). Pomijam, ze podczas tworzenia OFE ówcześni politycy zapewniali mnie, że środki w OFE to są absolutnie i całkowicie moje pieniądze (kwestia ciągłości władzy). Przeżyłem, przebolałem - przywołuję to tylko po to, żeby pokazać, że państwo zawsze zabiera obywatelom a następnie redystrybułuje. Zabiera zawsze więcej niż daje, bo redystrybucja oczywiście kosztuje. W zamian jednak mogę - w razie potrzeby - na koszt państwa korzystać ze świadczeń, na które nie byłoby mnie stać, nawet jakbym nie płacił podatków.

Zmodyfikowano 4 razy Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 22:45

solarize
0 / 0

@fiksusik Państwo redystrybuuje pieniądze, ale wcale nie musi tak być. Polacy ciągle wybierają do władzy socjalistów - dlatego tak jest. Nie zgadzam się na przyjęcie rozumowania, że władza zawsze mnie okradała i będzie okradać, to niech przynajmniej okrada mnie tak, że może dzieciom coś skapnie. Ja nie chcę żadnego okradania. Celuję wyżej niż to, choć może to kwestia mojego naiwnego idealizmu, że miliony Polaków przekonają się, że może być inaczej, zanim cały ten system się z hukiem zawali.

~wingedhussarr
+5 / 7

Ten demot przypomina mi kawał:

- Palisz?
- Tak.
- Ile paczek dziennie?
- Trzy.
- Ile kosztuje jedna?
- 12 zł
- Od dawna palisz?
- Od 20 lat.
- Uśredniając wydajesz 36 zł dziennie na papierosy, co daje 13140 zł rocznie. W ciągu ostatnich 20 lat wypaliłeś 262 800 zł. Nawet biorąc pod uwagę fakt, że kiedyś papierosy były tańsze, nie uwzględniamy przecież kosztów inflacji, itp. Możemy więc założyć, że to faktycznie przybliżone wydatki?
- Zgadza się.
- Czy wiesz, że gdybyś odkładał te pieniądze w banku na oprocentowanym rachunku oszczędnościowym mógłbyś kupić sobie za to nowiutkie Porsche?
- Palisz?
- Nie.
- Gdzie twoje Porsche?

Czyli reasumując, zwykłe pieprzenie.

Odpowiedz
~adik830
-3 / 3

Albo... Wtloczyc te pieniądze w gospodarkę i sprawić żeby pieniądz zaczol krążyć jak w żywym organizmie.

Odpowiedz
Q Quant
+2 / 2

@adik830 - to jest argument rządowych propagandystów, którzy nie mają bladego pojęcia o makroekonomii. Po pierwsze z samego krążenia pieniądza (cokolwiek to znaczy zdaniem PiSowskich "ekonomistów") społeczeństwo żadnych korzyści mieć nie będzie, bo dla społeczeństwa jest istotne ile ludziom zostanie w kieszeni, a nie ile przez nią przepłynie. Korzyści nie będzie mieć także państwo, bo w Polsce nie ma podatku obrotowego. Dodatkowy napływ pieniądza do gospodarki jest narzędziem makroekonomicznym dającym pozytywne efekty w ściśle określonych warunkach, które obecnie w Polsce nie występują (np. głęboka recesja, gwałtowny spadek produkcji, nadmierne oszczędności w depozytach itp.). W obecnej sytuacji, polskiej gospodarce dodatkowe pieniądze w gospodarce nie są do niczego potrzebne, bo z nimi czy bez nich żaden parametr obrazujący realnie kondycję gospodarki nawet nie drgnie. Zwiększy się PKB, co zapewne będzie ślicznie wyglądało w statystykach i nic ponadto. Poza tym największym problemem polskiej gospodarki jest obecnie pułapka średniego dochodu, z której wychodzi się akumulując kapitał, a nie zmuszając go do przepływania. Dzieje się tak dlatego, że w gospodarce tkwiącej w takiej pułapce, przepływ kapitału następuje przede wszystkim na zewnątrz tj. poza granice kraju, co pułapkę pogłębia. Podsumowując, polskiej gospodarce potrzebne są mechanizmy, które zastopują transfer pieniędzy za granicę, tymczasem doładowanie dodatkowymi pieniędzmi rynku konsumpcyjnego spowoduje efekt odwrotny - więcej pieniędzy powędruje do krajów macierzystych wielkich koncernów, które praktycznie całkowicie opanowały polski rynek konsumpcyjny. Pomysł, że Polsce przysłuży się więcej pieniędzy "w obrocie" to po prostu brednie!

~nickkkkk
-2 / 4

no pewnie wybudujmy autostrady, wybudujmy elektrownie, siec pociagow, kupmy czołgi, postawmy orliki i stadiony.... tylko kto bedzie z tego korzystał jak niewiele osob bedzie stac na posiadanie dziecka..

Odpowiedz
~AM
-3 / 3

Człowieku po co nam to wszystko o czym piszesz????

Odpowiedz
~zdfhwr5w4u6et
+1 / 1

ok fajnie, ale jeśli chodzi o sprzet wojskowy to zakup to jedno ale pomyślmy potem o kosztach utrzymania takiej ilości sprzętu o jakiej autor pisze ;)

Odpowiedz
C Ciocia_Helenka
+4 / 8

Najśmieszniejsze jest nie to, że się daje 500 na dziecko. Tylko JAK się daje. Bo sprawiedliwie, to byłoby NIE ZABIERAĆ w podatkach, tym którzy te dzieciaki mają. A tak - zabieramy tym, którzy nie mają dzieci, albo tylko jedno - i dać drugim. To już nie jest sprawiedliwość - to zwykła kradzież i bolszewizm. I dlatego jeżeli ktoś wynosi się z Polski ze swoją firmą, to postępuje uczciwie - bo stopień i jakość okradania podatników przez państwo sięga tutaj zenitu.

Odpowiedz
~Gjan
+1 / 5

Lepiej jak oddają te pieniądze obywatelom niż dalej sobie w du.ę pchają.
Z resztą co z tych planów zostało zrealizowane przed 500+?
Ta sławetna elektrownia na którą do tej pory nie ma terenu pod budowę gdzieś czytałem jakie cudne premie juz sobie dali

Odpowiedz
N Ncaso
-3 / 7

No właśnie przecież można też żreć ośmiorniczki przez 5 lat albo wpieprzyć kolegom w interesik typu Amber Gold. Czemu tępaku więc nie wybudowaliśmy przez te 25 lat wielkiego zderzacza hadronów i ani jednej elektrowni atomowej? Zastanowiłeś się może nad tym?

Odpowiedz
I incepto
+1 / 5

A gdyby się udało zlikwidować lukę podatkową w VAT (wzrost za czasów rządów PO o ponad 40 miliardów rocznie), to można by zrobić to wszystko, o czym napisano, dać rodzicom bez bólu te 500+ i jeszcze by zostało na igrzyska dla ludu.

Odpowiedz
nimitz77
-4 / 6

Jak rozumiem autor demota NIE korzysta z opisywanej subwencji ;-) stąd ta wena twórcza

Odpowiedz
P pawelek6464
-4 / 6

Dać 500 zł na dziecko przez jeden miesiąc!!! Czyli 6000 zł rocznie, odkładane przez 18 la daje nam 108tysięcy złotych, doliczając jakieś odsetki, taki osiemnastolatek ma na studia za granicą, albo połowę mieszkania w mieście, albo po prostu na lepszy start.

Poza tym te 500 zł na miesiąc to olbrzymia pomoc dla rodziców. Ciekawy jestem autorze zrezygnowałbyś z darmowych 500 zł w imię alternatywy dla GPSu...

Odpowiedz
Xar
+2 / 4

Niehc rodzice tych dzieci zarobia na nie. Bo teraz mamy sytuacje ze malo i sredniozarabiajacy ludzie ktorych dzieci skonczyly juz 18lat placa na patole i na tych, ktorzy sa za glupi zeby przewidziec ile beda potrzebowali pieneidzy na utrzymanie np. 4 dzieci i brakuje im na zycie.

B konto usunięte
+5 / 7

Z tymi pociągami to dobra myśl. Wspieranie naszych sił militarnych (może nie w ilości podanej w democie) jest zawsze dobrym pomysłem. ZAWSZE. Elektrownia jądrowa też jest czymś, co bardzo wspomogłoby naszą gospodarkę, a sieć ekspresówek ułatwiłaby komunikację. Ale nie, lepiej wydać to na bandę dzieciorobów, którym nie chce się iść do roboty tylko przyssać się jak kleszcz i wysysać z uczciwie pracujących obywateli ostatni grosz. Wyobraźcie to sobie! Za podatki, które płacimy, Dżesika i Brajan mają nowe Szajsungi, Airmaxy i 42'' TV. Chociaż bez "500+" też byśmy nie mieli ww. rzeczy. Ale o tym, żeby posłać ich do pracy już się nie myśli. Zaraz zacznie się hejt, że nie ma pracy. Ale zawsze można zrobić sobie jakieś kursy. Fryzjer, florystka, mechanik samochodowy, dekarz... Jest sporo zawodów, gdzie zawsze znajdzie się praca.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 19:53

Odpowiedz
A apolityczny81
0 / 6

Syty głodnego nie zrozumie . Ja pracuje na dwa etaty żona w za najniższą i mnie się te 500 jak najbardziej przyda . nie zamierzam rzucić roboty. A jeśli ktoś rzuca prace bo dostaje 500 plus to też dobrze ,skoro mu wystarczy . Zwalnia się miejsce pracy dla kogoś kto jej potrzebuje . A poza tym te pieniądze nie są wrzucane do pieca tylko wydawane a to napędza gospodarkę .

Odpowiedz
~The__Atheist
+3 / 5

@apolityczny81 Śmiesz żartować? Jeśli ktoś po otrzymaniu 500+ rzuca pracę oznacza to, że jest utrzymywany przez innych pracujących ludzi. Ty i Twoja żona też na takiego nieroba płacicie. Jedyną jego zasługą jest to, że ma dzieci. Więc po co pracować jak można się namnożyć? Tylko później kto będzie okradany, jak już nie będzie kogo łupić?

M Malachia
-3 / 7

Przez 8 lat poprzednich rządów nie było 500+. Gdzie te tabuny F-16, Leopardów, stadionów, elektrowni atomowych itp. ja się pytam?
A nie, ok - rozkradzione, czyli w porząsiu...

Odpowiedz
~The__Atheist
+3 / 7

@Malachia nie było też podatku od banków, marketów czy nie podniesiono o 300% podatku od energii odnawialnej. Więc nie było tych 20miliardów.

~Man_wat
0 / 2

Co to za bzdury? Kto jeszcze myśli, że same myśliwce albo same czołgi pokonają Rosję, która dysponuje wszystkim wymaganym uzbrojeniem?

Odpowiedz
~asd23123123
-1 / 3

kuXwa ludzie ogarnijcie się.. nie mowie ze 500+ jest super dobre... ale kuXwa na dzieci byly smieszne grosze i narzekanie.. teraz rząd daje 500 na jedno i kuXwa nadal narzekacie..

Odpowiedz
~znafca111
-1 / 3

to jak wcześniej nie płacili tych 20lmd to gdzie te autostrady f16 bul elektrownie atomowe?????

Odpowiedz
Albiorix
+1 / 1

Zrobiono. Zbudowano stadiony, autostrady, wojsko dostało trochę sprzętu.

~Polityka
+2 / 2

Ale przy każdym albo PiS nie mógłby włazić w tył ludziom i betonować sobie poparcia na kolejne lata.
P.S Mimo to uważam, że PO było gorsze - co nie znaczy, że teraz jest w porządku.

Odpowiedz
~Homo_Bibliofilus
-2 / 4

Wiec dlaczego nie zrobiono tego wszystkiego przez ostatnie 8 lat, kiedy 500+ nie było?

Odpowiedz
~Mój_nick_jest_zajęty
-3 / 3

Jeśli rząd nie dał by tych 500+ to by to sami przeżarli czy przetańczyli. Chyba że był by wybór-to albo to wtedy wolał bym wzmocnić Polskie wojsko, potem starać się stać niezależnym od innych krajów a na końcu rozdać obywatelom. Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie

Odpowiedz
~Wiwer
0 / 2

Moglibyśmy te pieniądze zostawić w budżecie a potem by je rozkradli.Tak polepszymy życie milionom polaków ,które te pieniądze w większości wydadzą w kraju.Nasz naród zamiast wymierać będzie się rozwijał.PO co ci te te 100km autostrad?? żeby znowu nastawiać tam bramki i wzbogacać kolejnych złodzieji?

Odpowiedz
~Pamiętliwy
0 / 2

I pomyśleć że to jest tylko 6% tego co zmarnowało PO przez 8 Lat (oficjalnie)

Odpowiedz
~maSsossa
-1 / 1

"Dać", przekupili ludzi ich własnymi pieniędzmi, tyczy to się wszystkich a nie tylko PiS.

Odpowiedz
~blablablaxds
+2 / 2

za te 500 zl poprostu kupili wyborcow i teraz nie odejda bo jak PO sprobuje ich oddciagnac od wladzy to i odejda pieniadze.

Odpowiedz
D dncx
+2 / 2

Jakkolwiek uważam, że to wydanie kasy z budżetu na marchewkę zamiast kija za pochopne i przesadzone, to ważne dla wielu, że dostaną taką marchewkę.. Te pieniądze będą wydane na konsumpcje, a więc w zasadzie z powrotem trafią do budżetu. Twój wpis zatem przypomina mi pewien kawał, kiedy facet pyta faceta:
- palisz?
- No - odpowiada drugi.
- A ile?
- 4 paczki dziennie.
- Ooo, to sporo. Wiesz, ze przy cenie 20 zł za paczkę dziennie to wychodzi 80 zł, miesięcznie 2400 zł, a rocznie 29000 zł. Po 10 latach miałbyś 290 tyś złotych i mógłbyś za to kupić porządne auto sportowe z wypasem.
- A Ty palisz? Pyta atakowany?
- Nie!!! - pada odpowiedź atakującego.
- To gdzie Twoje Ferrari?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 June 2016 2016 20:53

Odpowiedz
Albiorix
0 / 2

Piękny argument za 500+ - można wywalić pieniądze na tyle sposobów budując droga infrastrukturę umiarkowanie potrzebną a tu program po którym pieniądze natychmiast wrócą do gospodarki. Ale co z tego jak tych pieniędzy tak naprawdę nie ma?

Odpowiedz
~człowiekzbronzu
+2 / 2

Nie no klient rozwala system 800 Leopardów za 2 lata 1600 ruscy nie mieliby nic do powiedzenia...stary w Kaliningradzie mają 2 armie pancerne i tak rozjechaliby cię że byś się tuku nie połapał nawet kiedy...

Odpowiedz
S savat1989
-2 / 2

Byłem się pośmiać na marszu KOD w Warszawie, i z kim nie rozmawiałem to pobiera 500 zł na dziecko :) to jest dopiero hipokryzja !

Odpowiedz
Xar
0 / 4

@savat1989 Zasadnicze pytanie: czy osoby ktore nie chca pobierac 500+ moga nie placic nowych podatkow z ktorych jest to finansowane?

S savat1989
-3 / 3

tak samo głupim pytaniem, na pytanie : Czy osoby które nie popierały PO, mogły nie płacić podatków z których były finansowane prywatne kolacje za dwie średnie krajowe w jeden wieczór panów polityków naczelnych Afery Taśmowej ? oraz czy mogły nie płacić podatków by nie finansować prezesowi jeden ze spółek złotego mercedesa ?

Xar
+1 / 3

@savat1989 To kto ma tego zlotego mercedesa? Moze nie sluchales wyraznie, ale to byla przenosnia i nikt takowego nie ma. Ok,napisz do rzadu zwroca Ci ta czesc grosza ktora wypada po podzieleniu tych kilku tysiecy na wszystkich obywateli. Co nie zmienai faktu,ze na sfinansowanie 500+ wprowadzono nowe podatki. Czy jak ktos jest przeciwny 500+ to moze ich nie placic? Skoro i tak ludzi kroja to chyba logiczne,ze ludzie okradzeni chca odzyskac te pieniadze, nawet jesli wiedza ze pomysl 500+ jest skranie glupi.

D daclaw
0 / 0

Ale się rozpisałeś... Krótko: za 20 mld PLN rocznie można sobie kupić elektorat.

Odpowiedz
W wielki_stefan_950
-2 / 2

hehe jakoś POrąbańce nie dawali 500 plus a drogi jakie są wszyscy widzą . POLSZEWIKI BUDOWALI SWOJE MAJĄTKI A LUDZI WYPIER...LI DO CNA ZA MARNY GROSZ A PAMIĘTA KTO WORK SERVICES ?? W Łodzi wybudowali tunel , lotnisko h wie komu potrzebne , budują dwooorzec za ileś tam miliardów na 15 milionowe miasto też nikomu to potrzebne odpierniczają kasę po przetargach dla swoich a zadłużenie rośnie a nikomu z PO nigdy i nigdzie nie zależało na tym by coś zrobić faktycznie pożytecznego . 95% kasy z 500 plus trafi do rodziców którym wizjonerzy biznesu płacą max 12 zł minus podatki na godzinę, sami rozbijają się limuzynkami ale dla pracownika nie ma .

Odpowiedz
~oklo
-3 / 3

Zalujesz dzieciakom, lecz sie czlowieku, to najlepiej wydana kasa. I 100 razy lepsza inwestyjca niz wymienione, bo ludzi i przyszle pokolenia

Odpowiedz
Xar
+2 / 4

Kolejne pokolenia uzaleznione od pomocy panstwa. A jak juz wszyscy co w miare ogarnieci emigruja, to w koncu kto bedzie na nich pracowal?

K kacper173173
0 / 0

Nie ma to jak kopiować cudzą pracę z pewnej grupy facebookowej... no, chyba, że autor posta to autor demota, choć wątpię.

Odpowiedz
adamipiotr
0 / 0

Gdyby ludzie chcieli tych orlików i innych to by zebrali pieniądze i kupili. Oczywiście, Polsce potrzebny zderzacz hadronów, stadiony narodowe. Co do innych (Samolociki, czołgi...) to jakim cudem nikt tego wcześniej nie zrobił i nie "Pozamiatał" całego świata?...

Odpowiedz
D dimmiu
-1 / 1

I na kij ci te wszystkie dobra, skoro spoleczenstwo wymiera, nie ma zastepowalnosci pokolen... Kto bedzie jezdzil po tych pieknych autostradach za te miliardy czy innych wymienionych cudach, gdzie polowa tej kasy pojdzie na przekrety w przetargach? 500zl na dziecko nie idzie w bloto, ludzie przeciez te pieniadze wydadza na dzieciaki, A nawet jesli nie na dzieciaki, to cala ta kasa wraca w czesci do budzetu pod postacia podatkow a reszta napedzi rynek. A jak napedzi rynek kolejna autostrada czy stadion? Mamy stadiony juz wyboudowane i do tych co sa doplacamy nopn stop bo sie utrzymac nie potrafia... Glupie pieprzenie... Troche pojecia o ekonomii wystarczy miec, zeby wiedziec ze caly ten tekst to idotyzm...

Odpowiedz
zimnylech
0 / 2

Najlepsze słowo "albo", każdy wie że za te 20 mld nikt nigdy by nic nie wybudował. Jak by nie euro nie było by orlików i stadionów itp. No ale lepiej by te pieniądze ukradziono bo jak rozdawane to nagle wszyscy by za nie coś wybudowali. Kpina.

Odpowiedz
S szut81
+1 / 1

Rodzina nie wygląda na patologiczną. Mężczyzna wygląda na pracującego, dzieci zadbane. Może mu po prostu nie zabierać. (przypominam że 2000 brutto, czyli ok. 1450 netto, a koszt pracodawcy ponad 2400). Rodziny i ludzie o niskich dochodach powinni mieć wsparcie, ale powinny mieć dochody, bo dochody wynikają z pracy.

Odpowiedz
~Radi_897
0 / 0

To tylko gdybanie bo jak by przyszło do faktycznej wyceny koszta pewnie byłyby inne, ale nieważne bo w sumie czemu nie tylko czemu nikt tego wcześniej nie zrobił albo na co te pieniądze wydawał skoro one były pozdrawiam

Odpowiedz
B bekar
-1 / 1

płacą dopiero teraz i skoro można było tyle zrobić to czemu tego nie zrobiono kiedy nie płacili 500+

Odpowiedz
~ESGDTHFYGH
+1 / 1

Akurat boiska typu orlik zaliczane są do jednych z najbardziej bezużytecznych nieużytków miejskich i każdy wie, że lepiej i taniej było by posadzić drzewa a między nimi rozwiesić siatkę i mamy boisko tak samo praktyczne.

1mln zł kosztuje 1 orlik-to czyste złodziejstwo i robienie na kasę, bo zwykłe boisko nie może tyle kosztować.

Odpowiedz
J Jplatforme
-2 / 2

Mogłeś podliczyć odprawy prezesów,ośmiorniczki , sbeckie emerytury etc.

poza tym nie wiem dlaczego POwskie ścierwo twierdzi ze 500+ to kasa wyrzucona w błoto.

dostajesz 500 zł - wydajesz w sklepie [vat do państwa] - Kupujesz paliwo [podatki dla państwa] - sprzedawca dostaje swój zysk i kupuje coś za to załóżmy że w PL [hajs dla państwa]

z tych 500 zł 200 - 300 wróci do budżetu

Poza tym dobra kupujesz czołgi (znajdź ludzi wyszkolonych do nich - hajs na szkolenie)
10 stadionów, a na co się spytam

Odpowiedz
Xar
-1 / 1

@Jplatforme poniewaz chodujemy sobie takie pijawki co to przez cale zycie nei pracowaly i ich dzieci widzac ze tak mozna przez cale zycie tez pracowac nie beda. A kto bedzie placil na te zasilki? Obejrzyj sobie to: https://www.youtube.com/watch?v=WaWvqKGZYtE

~nekrogas
+1 / 1

Przestancie powielac te bzdury pseudo wojskowi znawcy.
Nawet jeśli mielibysmy jeszcze więcej F-16 nigdy nie będziemy walczyć na równi z ruskimi,ze względu na ich OPL.
Szkoda,ze mądrzy inaczej tworzący te demoty nie biorą pod uwagę tego,że do każdego Leosia trzeba doliczyć kolejne bazy,szkolenie personelu,wozy zabezpieczenia technicznego,mosty zwodzone itd.
Zakup takiej ilości czołgów wymusiłby na nas znaczne zwiększenie armii oraz przeznaczanych na nią środków (tworzenie nowych brygad/szkolenie personelu/budowa nowych baz)

Odpowiedz
D dimmiu
0 / 0

A do tego przeciez w tych czolgach i samolotach musi ktos lata... A niby kto u nas skoro nie ma zsw (zasadnicza sluzba wojskowa). Z kim mielibysmy miec ta wojne? Z Rosja chyba najszybciej, no wlasnie i tu kazdy wie, ze Rosja sprzetem nie grzeszy, ale ma cos czego my nie mamy - ma pod dostatakiem zasobow ludzkich, bo pomimo biedy ludzi maja duzo. Sprzet nam nie pomoze jak nie bedzie mial nim kto walczyc....

~Kristofer12
0 / 0

i dobrze ze dadzą najwyższy czas w dobie technologi gdzie ludzie powinni nic nie robic ułatwić im życie pomóc biednym jest coraz gorzej :) ot cała filozofia niech maja cos od zycia lemingi

Odpowiedz
Gats
0 / 0

Śmiechłem. PO miała te 20 miliardów, i co z nimi zrobiła? Najdroższe autostrady w UE

Odpowiedz
~maciek1111111
0 / 0

To dlaczego tego do tej pory nie ma? w końcu 500+ jest dopiero od kwietnia...

Odpowiedz
B blagierek
0 / 0

Ja mam tylko jedno pytanie;skąd mamy tak potęzne zadłużnie skoro cały majątek narodowy sprzedano.Na co te pieniądze/z zadłużenia/ wydano ? Poprzednia władza/tzw.Komuna/przynajmniej coś wybudowała w tej polsce i to COŚ te kur..y przehandlowali.Nie trzeba zgłębiać historii żeby się zorientować w przyczynach rozbiorów polski patrząc na współczesne pajace z wiejskiej.

Odpowiedz
DJozor
0 / 0

Nieistotne czy są pieniądze na konkretne inwestycje , ważne czy są ludzie, którym na nich zależy

Odpowiedz
~2223334455
0 / 0

I właśnie z powodu takiego myślenia jak przedstawił mam autor tego " jebota"przestajemy istnieć...
A on domniema, ze napisał, przedstawił coś mądrego.
Ty durny człowieku... Zastanów się zanim cokolwiek powiesz, napiszesz...

Odpowiedz
~miszcz2
-1 / 1

Odpier***cie się już od tego 500+. Polecam zakup maści na ból d*** i przeczekać spokojnie do następnych wyborów. Wtedy sobie wybierzecie Petru, który wam zrobi tak dobrze że aż będziecie jęczeć.

Odpowiedz
D donmajk
0 / 0

W latach 2011-2016 jakoś nic takiego się nie stało, za to wzrosło bezrobocie, polacy dalej wyjezdzaja za granice, realne zarobki spadły, bogaci sie bogaca, a biedni biednieja. Przynajmiej 500+ może pobudzic popyt wewnetrzny, bo, odrzucajac skrajnosci, rodziny najlepiej wiedza na co wydac pieniadze.

Odpowiedz
ZevranDRAGON
+1 / 1

NO DOBRZE, DOBRZE...
Rozumiem ,że program 500+ ma tyle samo zwolenników co przeciwników, sam uważam go za niezbyt dobrym pomysłem, ale co tam.
Chciałem powiedzieć ,że infrastruktura drogowa i kolejowa dalej się rozwija, może nie w takim tempie jak do tej pory, ale nadal idzie to do przodu.
Jeśli chodzi o te 20 mld, to cały czas były w naszym budżecie przez poprzednie lata i jakoś właściwie ni widzę w Polsce tych inwestycji które wymieniłeś ( poza drogami, które nadal się buduje).
Chciałem jeszcze napomknąć, że pierwszy raz od niepamiętnych czasów mamy dodatni bilans handlu zagranicznego ( nadwyżka wynosi ponad 10 mld), do tej pory odnotowywaliśmy straty ( w 2008 roku straty wynosiły ok. 72 mld).
To wszystko co chciałem napisać.
Dziękuję [ w dalszą dyskusję się nie wdaję].

Odpowiedz
Delta1985
0 / 0

Kuhwa i to jest właśnie moje marzenie!!! :D o taką Polskę się kłócę z niektórymi!

Odpowiedz
C cin19880
0 / 0

jakby kupili f16 to bys pisal, na ch*j kupuja samoloty - skoro mamy, ale dla ludzi zeby dac to juz nie ma!!!
Jak nie staniesz dupa z tyłu jak to sie mówi, glupszego demota dawno nie widzialem

Odpowiedz
mercedes33
-1 / 1

To są zawodowe płaczki czy poprostu zazdrośni mali ludzie?

Odpowiedz
~fsaetgsr
0 / 0

roczne utrzymanie darmozjadow czyli urzedasow kosztuje 50 mld,za ta kase mozna wybudowac drogi jak w niemczech,za jeden k.....a rok

Odpowiedz
S Svarre
0 / 0

Olać merytorykę, ale ten zderzacz hadronów pod Sosnowcem mnie rozwalił.

Odpowiedz
~Rumburak
0 / 0

100 mld. złotych rocznie, za czasów rządów PO wyprowadzano z budżetu. 4 biliony złotych długu pozostawiła po sobie PO. Jaką za te pieniądze można stworzyć armię ?

Odpowiedz
O8s3rv3r
0 / 0

Socjalizm kosztuje. Towarzysz Kaczyński, jak przystało na wzorowego wodza rewolucji, doskonale re-dystrybuuje, owoce pracy samodzielnej części proletariatu, ucieleśniając jakże słuszne hasło "komuno wróć".

Odpowiedz
~zdzzz
0 / 0

Do kogo koleś pijesz? Do zwykłych ludzi? Napisz może o pijawkach w polityce, którzy nie taką kasę wyssali z narodu...

Odpowiedz
~Zdzichosławik
0 / 0

Jak nie zachęci się ludzi do rozmnażania np. przy pomocy 500+, to ch^%j z tych wszystkich autostrad, samolotów itp. Bo nie będzie miał kto na to wszystko robić, żeby używać i utrzymać.

Odpowiedz
~Dlaczego500
0 / 0

Kiedyś sam byłem przeciwnikiem programu, myśląc o patologii itd. - co z resztą obserwujemy.
Niestety potrzebujemy, by dzieci się rodziły, bo jesteśmy w ostatnim (albo zaraz będziemy) roku który pozwala nam się jakoś uratować odpowiednią liczbą narodzin. Bez tego, staniemy przed tym samym problemem co Niemcy oraz reszta europy.
Alternatyw wielkich nie mamy. Albo dajemy 500+ albo wybieramy ściąganie imigrantów z za granicy by na nas pracowali. Mamy do wyboru na wschód od nas lub afrykę. Drugą opcję wybrali Niemcy, integracja tej dziczy w samym tylko berlinie przerośnie koszty Polskiego 500+. Poczytajcie, potwierdzone info. Ale coś zrobić musimy bo problemem mamy.
Niestety pieniądze są tutaj źle wykorzystywane. Przede wszystkim patologia, lecz tego nie unikniemy. Ale możemy to zmniejszyć. Szczerze - czemu dzieci nie zabierać tym patolom? Tak jak ostatnio była sytuacja, że policjanci się za głowy łapali, bo matka, ojciec, wujek, babcia, kuzyn i nie wiadomo kto jeszcze - wszyscy pijani i nie miał się kto dziećmi zająć.
Inna kwestia - 500+ powinno mieć maksymalny próg przy jakim można go otrzymać. Sory ale osoba która zarabia dziesięć tysięcy, współmałżonek kolejne pięć tysięcy, co daje nam piętnaście, do tej dwójka czy trójka dzieci, własna wielka chata i jeszcze program 500+? Za co? Przecież oni dają sobie radę świetnie, mają kasę, życie na bardzo wysokim poziomie bez strachu o przyszłość własną czy potomstwa.
Ustawa pozwoliła wygrać wybory ale do końca przemyślana nie jest.

Odpowiedz
A Abdiel_X
0 / 0

Przecież te 500 zł wróci do budżetu. Ludzie będą te pieniądze wydawać. A jaki zysk da zakup czołgów, helikopterów czy kolejne stadiony. A nawet jeśli jakiś projekt przyniósł by korzyści to i tak nie przeciętnemu Kowalskiemu. Teraz rodzina mając w portfelu te pieniądze wyda je tak jak uzna za najlepsze.

Odpowiedz
~Kyle_XY
0 / 0

No pewnie, lepiej jest dać kasę innemu krajowi niż rozdać Polakom

Odpowiedz
~osek09lol
0 / 0

Od '89 co roku można było tak właśnie spożytkować te pieniądze... i jak na razie lądowały w kieszeni rządzących....

Odpowiedz
B blizzarder
0 / 0

Kapitalistyczny rynek do poprawnego funkcjonowania wymaga, aby pieniądz był w ciągłym obiegu. PiS wyciąga od bogatych 500zł żeby trafiły na rynek, zamiast leżały na koncie w zagranicznym banku. Te pieniądze powinny być wypłacane najbiedniejszym, aby każdego miesiąca wydawali je co do grosza, wtedy zyskają wszyscy poza bogatymi, kosztem bogatych. Obsługa świadczeń socjalnych generuje koszty, ale urzędnik zarobione pieniądze też wyda. Nie jestem naiwny, taka lewacka polityka nie wyczarowuje magicznie pieniędzy, nie tworzy wartości, nie tworzy dobrobytu. Polega po prostu na przesunięciu (kradzieży) pieniędzy od bogatych do biednych.

Odpowiedz
K KamiennyJa
0 / 0

oczywiście . autor demota ma rację. Jak sięgnę pamięcią wstecz to faktycznie. jak nie było tego 500+ to PO co roku raczyło nas jakąś konkretną inwestycją. byli bardzo gospodarni. mogli to przewalić na ośmiorniczki albo inne głupoty a dbali o społeczeństwo.

Odpowiedz
~Pietia345
0 / 0

To ja się pytam: gdzie są te cztery Wielkie Zderzacze Handronów? Na co szła ta forsa za poprzedniej ekipy?

Odpowiedz
U UnknownName88
0 / 0

Pomijając fakt, że gdyby nie 500+ to i tak byśmy na oczy tej kasy nie widzieli, jeśli w ogóle ona istnieje, to demotywator jeden z lepszych!

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 8 June 2016 2016 9:54

Odpowiedz
L liki22
0 / 0

Teraz sobie pomyśl a następnie policz ile z tych pieniędzy trafi z powrotem do budżetu państwa, każdy kupiony produkt posiada podatek vat, jeśli był to produkt z poza UE również cło. Ze swoich dochodów przedsiębiorca rozlicza CIT, w przypadku większej sprzedaży może zatrudni kolejnego człowieka więc i od niego ściągnie się pieniądze z pensji. Jeśli to wszystko ładnie podliczymy to się okaże że rawie połowa wraca z powrotem do budżetu państwa.

Odpowiedz
E egifford
-1 / 1

Autor jest geniuszem - orliki i stadiony - to daje ogromny przychód do budzetu i wcale nie trzeba tego utrzymywać. Naprawdę mamy za mało tego typu obiektów. Nie ważne, że bieda w kraju, dzieciaki się nie rodzą - ważne ze mamy 10 stadionów narodowych i zderzacz hadronów. Gratuluje pomysłu!

Odpowiedz
~mnjtfg
0 / 0

dużo więcej niż 500km dróg, bo tam dużo poszło na lewo. A stadionów narodowych 20 bo tam około połowa poczła na lewo. Sumie można by to ograniczyć do np. 300zł, i uciąć przekręty, wtedy byłoby 30mld rocznie

Odpowiedz
antyplatformers
0 / 0

Nie porównuj 500+ do dużych inwestycji, bo kupić to jedno ale jeszcze ogromne wydatki na to by utrzymać, modernizować i straty z racji amortyzacji....

Odpowiedz
zaymoon
0 / 0

Z tymi F-16 to nie przesadzaj, nie mają szans w starciu nawet z Mig-29, a co dopiero z Su-27 czy PAK FA. Poza tym wydawać tyle kasy na broń od obcego państwa gdy nic nam nie zagraża to totalny debilizm.

Odpowiedz
~San234
0 / 0

Jakoś przez ostatnie lata nie było dotacji dla rodzin, a nie widzę tysięcy kilometrów autostrad ani wielkich akceleratorów cząstek na co drugiej uczelni -_-

Odpowiedz
~fgj
0 / 0

taak... w dwa lata zderzacz hadronów.. chyba ty :)

Odpowiedz
~Kamiko7
-1 / 1

Mhmmm...no przez poprzednie 8 lat ani nie dali 500 zeta na dziecko anie nie zrealizowali tego, co wyzej - wiec gdzie podzialy sie te pieniadze? ;) - znaczy to wszystko, co wyzej x 8! :)

Odpowiedz
~Kanaurek
-1 / 1

to dlaczego wcześniej przez tyle lat nie zostało to wszystko zbudowane???

Odpowiedz
M Martinitin
0 / 0

Pewnie, lepiej dać marchewkę dla tępych wyborców i dorzucić kilka podatków. Bilans się wyrówna a sondaże wzrosną.

Odpowiedz
~szkoda_gadać
0 / 0

Miesięcznie, na jednego skazanego "idzie" z budżetu (Pan zapłaci, Pani zapłaci...) 4.5 tys.zł., i jakoś nikomu to qrna nie przeszkadza. W każdym cywilizowanym kraju płaci się na dzieci. W Niemczech to tzw. kindergeld. Wreszcie jakiś rząd stworzył program do walki z szalejącą depopulacją! Zawsze jednak znajdzie się jakaś kanalia, której to przeszkadza! Ale się wkurzyłem, no...

Odpowiedz